Hey!!!
Droopy, welkom!
Tuurlijk mag je ons komen vergezellen!
Natasch, jij natuurlijk ook, welkom!!
Wienie, no worries. Had ik ook met die broeken. Vreselijk… zodra ik thuis was, trok ik ook 'n fijne joggingbroek aan. Was ook blij toen eenmaal bekend mocht worden dat ik zwanger was (na 8 weken).
Gaat 't verder allemaal goed? lekker hoor :mrgreen:
Femmie, we gaan naar Zuid-Frankrijk. Heb er zo’n zin in!!
Lis, mijn kaarsjes branden zo goed! Lijken wel engelenkaarsjes!!! En voor jou komt die tijd echt sneller dan je denkt hoor!
Ik wil me op zich best “opofferen” om 'n lijstje te maken. Ben alleen niet zo’n ster… :?
Als jullie nu 'n klein stukje voorgeschiedenis mailen (in 2 of 3 regels) en dan je huidige status en vervolgbezoek oid, dan maak ik de beginpagina.
We kunnen toch ook 'n getypt lijstje doen, zonder poespas??
Ik ga eventjes naar 'n vriendinnetje toe, die lekker dichtbij ons woont (hier in de straat!).
Dikke knuff,
Kaat
PS: ikke is op de helluft… :inlove:
Hier is Huubke nog 'n keer te vinden: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1776757&highlight=#1776757
Hé meiden,
Hoe is t met iedereen??? Of nog beter, waaaaar is iedereen? Ik weet dat Kaatjes 3 weken op vakantie is, maar de rest? En Jody, hoe is t met jou/ Want ik zie je ook niet bij de maartmama’s en daar hoor je toch bij?
Tot snel!
x wienie
hoi wienie
ik ben hier? alles is ok . heb een echo gehad maandag met 6.3wk en ik heb het hartje gezien. maar nu ben ik weer bang voor de 2e echo.dan ben je opgelucht als de eerste echo goed is maar na een dag ga je weer zitten piekeren over de 2e echo. als alles maar goed is over een paar weken.ken je dat? ik ben nog niet bij de maart mamas omdat ik eerst de 3mnd voorbij wil zijn. wanneer heb jij je echo?
xx
He meis, als je een hartje hebt gezien heb je al heel veel minder kans dat t misgaat hoor! Probeer je niet teveel zorgen te maken! Voel je je wel zwanger? Ben je nu dan ook 7 weken ofzo? Ik mag dinsdag voor 1e echo, dan ben ik 8 weken. Ik heb er op zich ene goed gevoel over, ben ook heel ziek geweest (missleijk, lage bloeddruk en veel erger dan vorige keer, nu met echt overgeven erbij bleh) en nog steeds bij vlagen, dus dat is op zich een prima teken denk ik. Wel vind ik t doodeng hoor, maar ik hoef gelukkig nog maar een paar daagjes te wachten nu.
MAar goed, waarcshijnlijk ben ik ook pas echt blij als gyn zegt dat t niet meer mis kan of als ik over 12 weken grens ben ofzo?!
Maar nu…nu ben je zwanger hoor dus geniet ervan (ja en ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar toch!!!)
x wienie
hoi wienie
vandaag ben ik 7wk. toch vind ik het eng die 2e echo voor wat ik te zien ga krijgen omdat ik weleens hoor dat het hartje er bijvoorbeeld mee gestopt is ofzo. en mijn misselijkheid is nu al een stuk minder. is dat erg denk je? ben nog maar 7wk en vaak begint het met 7 wk. maar het word alleen maar minder.
do hoe is het met jou?ik heb je lang niet gehoord. laat wat van je horen?
mar hoe is het met jou ook? als je tijd hebt kom dan even langs hier ok?
xxx jody
Ik ben donderdag bij de gyn geweest, na 15 minuten al de diagnose.
PCO syndroom… zit je daar… van dat woord had ik nog nooit gehoord.
Na wat googlen ben ik nu wat wijzer.
We gaan aankomende week kijken of ik insuline resistent ben… wat de arts wel verwacht gezien mn andere klachten.
En dan als de uitslagen binnen zijn gaan we starten met de metformine / actos. Dan moet na 4-6 maanden mn cyclus weer op gang komen.
We zullen zien… voel me een beetje dubbel… blij dat er iets is gevonden… had namelijk al een tijdje door dat er iets niet klopte… maar toch ook een beetje verdrietig… mn ouders begrijpen me jammer genoeg niet… het is toch niks ernstigs krijg ik als antwoord. en dat doet best pijn.
Hoe gaan jullie daarmee om?
hoi pooh
pcos is eigenlijk niet heel ernstig maar wel heel lastig moet ik zeggen. omdat je hele hormoon huishouding door de war raakt. en dan krijg je bv overbeharing of overgewicht of acne. en kinderen krijgen is niet vanzelfsprekend. maar vaak valt het achteraf wel mee gelukkig.
mag ik vragen wat metformine en actos is? en hoezo komt je menstuatie pas na 4 a 6 mnd op gang? ze hebben ook pilletjes om het gelijk op gang te laten komen. en komt het dan bij jou vanzelf op gang en blijft het dan elke maand komen of niet? heb je zelf ook een kinderwens? zo ja , waarom begin je dan niet met clomid? ben een beetje nieuwsgierig hahahah. ik hoor van je
xx jody
nee ernstig is het ook zeker niet… alleen een beetje lastig.
Maar als ik het erover wil hebben word het weggewuift…
Maar de vraag wat is metformine en actos, dat zijn medicijnen om mijn insuline resistentie te behandelen. Want als dat de oorzaak is van mn pcos word ik daarmee behandeld en als dat niet zo is ga ik aan de clomid.
We hebben een kinderwens, zijn nu een half jaar aan het klussen.
Tot maart had ik een cyclus waar ik de klok op gelijk kon zetten.
Daarna geprobeerd met primolut het op te wekken, dat werkte niet.
Toen doorgestuurd naar de gyn met dit als diagnose.
Morgen dames!
Even een bericht van leven van mij!
Hier alles goed, alleen vaak hondsberoerd, extreem moe, misselijk, hoofdpijn/migraine, etc. Maar het geeft allemaal niets! We hebben alles over voor het wondertje in m’n buik!
@Pooh: zorg wel dat je de metformine alleen gebruikt als je echt insuline resistent bent! Mijn vorige gyn schreef het mij voor terwijl ik helemaal geen insuline resistentie heb! Daar ben ik dus echt beroerd van geworden!
Fijn te horen dat het met de rest ook goed gaat!
X Do
@Dominique wrote:
Morgen dames!
@Pooh: zorg wel dat je de metformine alleen gebruikt als je echt insuline resistent bent! Mijn vorige gyn schreef het mij voor terwijl ik helemaal geen insuline resistentie heb! Daar ben ik dus echt beroerd van geworden!
X Do
Bedankt voor je tip…
Die zal ik zeker in mn achterhoofd bewaren.
Hadden jullie dat ook vlak na de diagnose een beetje een doof gevoel.
Dat het niet over jezelf gaat…
Ik maak er echt geen probleem van… en ben echt super blij dat het niks ernstigs is. Maar vind het gewoon allemaal zo eng…
wienie ik heb een pb voor je.
xx
hey dames,
Nou ik ben nog geen stap verder… Heb 29 juli de laatste dag van provera gehad en tot heden nog niets te bekenen… Dacht dat dat misschien ook wel wat sneller zou gaan na de LEO, niet dus…
Nu dus afwachten…
Even een welkom aan die nieuwe meiden!
Ik kom zodra ik meer puf heb terug hoor!
Srtoopy, maar na provera had je nu toch al een bloeding moeten hebben? Maximaal 7 dagen toch? Ik zou je gyn hier otch eens even over inlichten… Vriendin van me kreeg na provera ook geen bleoeding…wat bleek…zwnager! Helaas liep die zwangerschap toen niet goed af, maar toch, even gyn bellen hoor!
x meiden!
bij provera moet je binnen een paar dagen na het stoppen reageren hoor.
Dus bel je gyn even joh…
Hier een beetje rozig slijm… kan het geen ongi noemen.
Loop zo al te klooien vanaf maart… word er zo moe van!!
Ik heb gisteren bloedgeprikt ben benieuwd wat eruit komt.
Heb in sept een afspraak staan bij de gyn en dan word er ook gestart met medicatie. Dus of de merformine of de clomifeen.
Weten jullie dat misschien…
Dat rozig slijm dat is bij mijn weten geen ongi…
stel dat het wel echte ongi word dan is het toch gewoon een ontrekkingsbloeding of wel een echte ongi?? Bedoel heb je dan wel of geen eisprong gehad?? Vind het namelijk zo raar… heb die echo gezien van vorige week en zag die kralensnoer… dus dan heb je toch geen eisprong?? of is dat te kort door de bocht gedacht??
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Voor de rest van de mensjes… hoe gaat het met jullie??
He pooh, ik zie dat je dit forum idd gevonden hebt…
Hoe gaat het met je nu? Komt hard aan he als je de diagnose zo in je maag gesplitst krijgt en het definitief is dat het niet op eigen kracht gaat lukken? Aan de andere kant is het wel positief dat ze een diagnose vinden, dan kunnen ze ook iets gericht gaan doen :hug:
Succes ermee meis. :-
Jody, he je hebt een banner. Is het eindelijk gelukt? :mrgreen:
Wat goed dat je het hartje gehoord hebt. Dat moet wel een geruststelling zijn!
Do hoe gaat het nu met je? Begin je je al wat beter te voelen?
Droopy ik had ook een matige reactie op provera, maar heb van meerdere meiden hier gehoord dat het niet gek is hoor! Omdat je baarmoederslijmvlies zich door je lichamelijke probleem onvoldoende opbouwd. Kan me voorstellen dat je na de LEO beter verwacht had. Hoop voor je dat het niets betekend :-
Nou meiden, ik heb morgen FM. Erg spannend, maar ben ook bang om te horen dat de clomid niet aangeslagen is en/of de hormonen overhoop liggen. Durf niets te hopen, maar laten we dan toch maar stiekum wensen dat ik morgen goed nieuws mag brengen
@femmie wrote:
Nou meiden, ik heb morgen FM. Erg spannend, maar ben ook bang om te horen dat de clomid niet aangeslagen is en/of de hormonen overhoop liggen. Durf niets te hopen, maar laten we dan toch maar stiekum wensen dat ik morgen goed nieuws mag brengen![]()
Kan iemand mij vertellen wat FM betekend??
Ik las het ook al eerder ergens
He meiden,
Hier even een ego berichtje:
Net FM gehad en er is een follikel gemeten van 14 bij 11 mm. Er is dus een eitje aan het rijpen.
Verder waren de bloeduitslagen acceptabel. TSH was wat laag, maar heb voldoende schildklierhormoon en dat was belangrijker.
Prolactine was ietsje verhoogd (max waarde is 0,50 en ik had 0,52)
Deze waarde worden in de tweede helft van de cyclus opnieuw geprikt.
Verder zat er (nog steeds?) een hoop vocht in de baarmoeder. De uitdrijving daarvan leek tegengehouden te worden door een vliesje.
Deze wilde hij doorprikken. Ow meiden wat deed dat zeer. Hij hield met een klem mijn bmm vast en met een ander stangetje ging ie mijn baarmoeder in. Auwwwwwwww heb daar echt jankend in de stoel gelegen en mijn vriend kon alleen maar toekijken.
Mijn vriend is weer werken. Hij wilde niet weggaan voor het weer goed met me ging. Heb me dus maar even groot gehouden voor hem, zodat ie met een gerust hart kon gaan werken…
Ben er wel beroerd van, heb nu een zeurend zwaar gevoel onder in mijn buik. Maar ja, dat gaat ook allemaal wel weer over.
Moet positief blijven, de overige onderzoeken zijn positief!
Nu moeten we maandag terug voor weer een FM en krijgen dan ook een samenlevingstest.
jeetje meis… dat is echt heftig!!
Even lief zijn voor jezelf hoor.
Ik had nog een vraagje.
Sinds vanochtend heb ik helder bloed, dus dat mag ik dan een ongi noemen dacht ik… het zet niet super door.
Maar hoe zit dat nu met mn kralensnoer van vorige week?
Is die dan nu weg?? Ik snap er echt niks van zoals jullie misschien door hebben.
@pooh wrote:
Ik had nog een vraagje.
Sinds vanochtend heb ik helder bloed, dus dat mag ik dan een ongi noemen dacht ik… het zet niet super door.
Maar hoe zit dat nu met mn kralensnoer van vorige week?
Is die dan nu weg?? Ik snap er echt niks van zoals jullie misschien door hebben.
:mrgreen: geeft niets meis, het is ook ingewikkeld allemaal. Ik vroeg me dat ook af. Die kralensnoer van mij, die was vorige keer zo hopsa in beeld en nu in geen velden of wegen te bekenen. Al die kleine follikels die er toen gezeten hebben zijn wrs weer geslonken en daardoor nu niet meer zichtbaar of gewoon weg. Bij mij nu 1 mooi eitje te zien.
En verder is vandaag dan dag 1 van je cyclus. De eerste dag is de dag waarop je helder rood bloed verliest. Verder moet je er niet van staan te kijken als het zo matig blijft. Ik hoorde het hier veel op het forum en de FA bevestigde het vandaag nog eens. Doordat je lichaam overhoop ligt bouwt het geen of maar weinig baarmoederslijm op. En als dat er weinig is, is er ook maar weinig om af te stoten.
Succes iig. Moet je dan zaterdag (dag 3) starten met clomid? En heb je ook FM’s of laten ze je gewoon eerst zo proberen?
ik ben vorige week voor het eerst bij de gyn geweest, ik begrijp nog niet veel van jullie afkortingen…
Ik heb afgelopen week bloedgeprikt om te kijken of ik insulineresistent ben. die uitslagen duren een paar weken.
Ik moet in sept terug komen bij de gyn en dan starten we waarschijnlijk met mertformine als ik insuline seistent blijk te zijn.
Zo niet dan word het clomid.
We gaan nu dus gewoon verder klussen en hopen op een wonder en dan vanaf sept met de medicijnen.