diagnose PCO

I’m alive!!!

Mar, wat lees ik nu tussen de regels door… meis… is 't nu nog niet genoeg voor jullie?! Houd je taai, dikke knuff van mij! :hug:

Veel plezier in Viva la France, dat 't jullie goed mag doen! Geniet ervan!!

Wienie?! Sow, die banner… Stoer hoor! Gefeliciteerd lieverd, drie dikke :-* :-* :-* voor jou!!!

Hoe voel je je?

Jody, alles oke?!

Ik ben even ver van 't forum geweest. Had geen zin en al helemaal geen behoefte om hier te lezen over de hele medische mallemolen, laat staan vertellen hoe het met me ging. Alles ging gewoon door, geen rare dingen. Eigenlijk alleen maar positief, zelfs!! :mrgreen:

Iedereen maakt zich gauw zorgen als je even niets laat horen, erg lief overigens! Maar in dit geval niet nodig!

Even 'n update in een stroomversnelling: we hebben weer 'n ronde gespoten en in deze cyclus heb ik 'n baarmoederonderzoek gehad. Dat zag er supermooi uit, werd me verteld! Mocht lekker blijven spuiten tot CD11 ofzo. Bij de echo twijfelde de arts of 't cystes waren, dus mocht ik direct bloedprikken en de volgende dag weer 'n echo maken. Geen cystes, echte eggs! En wat voor… sow, megagroot (19mm dacht ik)! Ikke blij dus! Meteen pregnyl gespoten.

En we hadden die avond ervoor al flink geklust, moesten we 's avonds weer :eh: No worries, mocht allemaal! Toen ook meteen voor 'n samenlevingstest, de dag erop. Dus dat zo gedaan. Heeft de arts bij de test te veel bloed, dus kon ze niets zien. Weer naar huis, met de vraag of we de dag erop dan 'n samenlevingstest wilde (ach, klussen “moest” toch, dus waarom niet he!). Al met al die week wel 4x in het ziekenhuis geweest, voor 'n goed doel met 'n mooi resultaat tot nu toe! De ST was super, we hebben de zaadjes mogen bekijken en dat is erg leuk! Zuurtegraad was ook heel mooi, dus niets kon ons in de weg staan!

de dienstdoende gyn adviseerde ons nog een keer de volgende ochtend te knuffelen, en dat hebben we dan ook ‘maar’ gedaan :inlove:

En nu… wachten tot ik (niet) ongesteld word. De dag zou a.s. zondag al zijn… ik weet niet of ik me in kan houden met testen hoor, voel me zo anders (maar dat kan ook loos alarm zijn!).

M’n borsten doen al bijna een week pijn, vooral brandende tepels met vlagen begin vd week, en nu voel ik ze al als ik m’n kleren uit trek… :? Ik voel ook al de hele week bijna continue steken onderin m’n buik, veel feller dan wanneer 'n ongi komt. Ben gauw buiten adem en m’n buik is opgezet. Vanochtend was ik een paar uurtjes lichtjes misselijk, tot we gingen lunchen…

Wat me nog 't meest doet vermoeden dat 't misschien raak zou zijn, zijn m’n (.)(.) die nog nooit zo gevoelig zijn. In de nacht van zaterdag op zondag ben ik er zelfs van wakker geworden… Ooit zei iemand 'ns “ik ga maar met 'n bh slapen” en daar moest ik midden in de nacht ineens aan denken!!

We zien wel, we tellen gewoon de dagen wat af en gaan door met ons leventje. Maar jullie weten ook dat als je eenmaal vermoed en de dag komt steeds dichterbij, het toch moeilijk is als je ongi wordt. Afwachten, is het codewoord!!!

Meiden, beetje ego van me om zo’n bericht meteen neer te flatsen, maar dan zijn jullie wel meteen op de hoogte hoor!!!

Verders nog nieuws? Ik heb niet teruggelezen :oops:

Tot gauw :-*

Liefs,

Kaat

PS: voor de feeling… Dit zou m’n bannertje nu zo ongeveer kunnen zijn:

he kaatje

daar ben je eindelijk weer. gelukkig maar. ik maakte me al zorgen hoor? niet heel veel nieuws eigenlijk.

we hebben do ook al een tijdje niet gehoord. hoop dat alles ok met haar is verder. weet jij misschien iets van haar?

wienie is zwanger gelukkig(eindelijk!!!) hihi.

mar was ook gelukkig zwanger maar helaas niet helemaal goed afgelopen, maar ze kan zwanger worden!!! en dat is al een opluchting.

ben heel erg benieuwd naar je test, vind het ook wel spannend als iemand anders moet gaan testen. ik leef dan helemaal mee!!

xxx jody

Hey!!

Ik heb ook niets van do vernomen. Ik las dat Mar een miskraam heeft gehad en leef echt met haar en haar hubsie mee. Ik hoop ook dat we gauw weer goed nieuws van je horen, Mar!!

Nogmaals dikke :-*

En wienie ja, ik zag d’r bannertje… vind 't super!

Jody, wat is jouw status op 't moment eigenlijk?

Liefs,

Kaatje

hoi kaatje

ik ga in mei juni weer beginnen ongeveer. en dan hoop ik dat ik binnen 3 mnd zwanger ben. afgelopen feb was ik weer begonnen met clomid 50 mg, ik weet niet of je dat nog hebt meegekregen. ik heb toen wel een eisprong gekregen van de 50 mg. maar omdat m,n vriend heeft besloten om toch nog ff te wachten ben ik niet meer naar het zh geweest . dus in mei ga ik weer verder. maar ik ben wel blij dat de 50 mg heeft gewerkt. en jij ??

xxx jody

Hallootjes!

Pfff, wat een spannend gedoe maak ik er weer allemaal van. Na al een voorgevoel dus op dag 29 een licht positieve test en 2 dagen laten vet positief. Zelf nog moeite met op roze wolk stappen en toen gingen we ook nog op vakantie, allemaal beetje sclech getimed! Je vremd voelen vreemde stad en dan rose verlies, zie hieronder. Thuis begon t pas door te dringen!!!

Na wat rose wat lichtbruin beige werd voor test, ook weer paar dagen na test en daarna weer gyn gebeld. Mocht meteen volgende dag komen, fijn dus. Dat was even in t kort de laatste update. en toen begon vandaag:

Nou vanmorgen werd t nog spannender, want ik had bij t persen na de grote boodschap ook ineens helder bloed. Weliswaar maar paar druppels en daarna werd t weer slijmeriger en beige maar toch. Wij dus vanmorgen naar ziekenhuis, ondanks angst gevoel toch wel gevoel dat t goed zit en dat gevoel van mij blijkt nu dus weer te kloppen dus daar vertrouw ik nu dus maar echt op!

Na mijn verhaal zei de arts al meteen dat dat bloedverlies zo haar geen zorgen baarde. Waarcshijnlijk innesteling. Ik moet me pas zorgen maken als ik blijf bloeden zoals met een ongi. Verder zei z eal voor de echo dat er waarschijnlijk nog niks te zien zou zijn, alleen of er een vruchtje in het zakje zit. En ook niet of t wel of niet goed zal blijven gaan. Hartje net wel of net niet, nog erg vroeg.

Maar goed de echo dus…het is er eentje!!! En je ziet dna al echt een stipje! Nog geen hartje, volgens meting is t ongeveer 5 weken en 2 dagen, wat ook ongeveer klopt met mijn berekeningen. Vooralsnog zegt ze dat ik gewoon moet genieten, want nu ben ik echt zwanger! En ik mag volgende week terug en dan moet t gegroeid zijn.

Dus we hebben ons spruitje al gezien en geloof er nu veel meer in dan eerst en ook geloof ik dus weer in mijn eigen gevoel!!!

En ze zegt dat ongeveer 7 van de 8 zwangerschappen goed gaan, dus daar ga ik maar heel hard in geloven!!! Ben al veel meer blij nu!!! en vind t fijn dat ik nu zo vaak mag komen, toch t idee dat ik t dna “uit handen kan geven” omdat ik al die tijd dat heb gekunnen vind ik t nu moelijk om op mezelf te vertrouwen. Maar t lijkt me wel dat je zelf wel meteen aanvoelt als t echt niet goed is toch? Dat gevoel heb ik namelijk helemaal niet!

Mar, geeft niks hoor dat je er tijdje niet was. Zag je toch wle hihi. Wel balen zeg dat dit ook allemaal zo rot verloopt. Alsof t al niet erg genoeg is! Neem goed de tijd voor jezelf en lekker rustig aan!

kaatjes, toch goed geweest dus, even rust! hoeveel eitjes waren t? En wil je niet te blij maken, maar een aantal dingen herken ik, die had ik ook en wist zeker dat ze niet bij ongi hoorden…toitoitoi!!! Verder voel ik me prima, tepels doen al zeer sinds week na eisprong. Verder wat gerommel in mijn buik en nog wat kleine kwaaltjes. Misselijk nog nauwelijks, tot niet.

jody, wel fijn dat t alweer bijna mei is he!!! ik duim ook heel hard voor jou!!

Tot snel weer!

Liefs wienie (met beebje in buik!)

Ha meiden,

Toch weer even de behoefte om me bij jullie te voegen, geloof dat ik jullie wel hard nodig heb nu :wink:

Wienie, logisch dat je je zorgen maakte. Gelukkig geheel overbodig! Fijne arts heb je, volgens mij. Dat doet ook goed he! En ook erg lekker dat je volgende week al terug mag komen. Dan wel naar 't knipperlichtje kijken, of niet? Meid, ga genieten… :inlove: Ffe lekker de stad in en 'n babyrek doorsnuffelen, je mag nu hoor :stuck_out_tongue:

Jody, wat vervelend dat je vriend even wilde wachten. Wel zo eerlijk dat hij er met je over praat, maar dan ben je eindelijk weer begonnen en wordt de rem erop gegooid. Nog eventjes, 4 weekjes en dan is 't mei! Ik duim voor je, meis!

De 50mg clomid slaat iig aan, dat weet je nu en is 'n fijn idee om te starten. Ik hoop dat je gauw met leuk nieuws voor ons komt!

Mar, hoest met jou? Gaat ie wel goed?

Weer 'n dikke knuff voor je :hug:

Ik heb vanavond echt even 'n dip gehad. Had zo’n enorme krampen onderin m’n buik, dat ik dacht ongi te worden. We waren in de stad, dus dan loopt dat ook nog niet zo makkelijk, laat staan dat je ergens op 'n nat bankje kunt gaan zitten :?

Het was met vlagen zo heftig, dat ik alleen maar kon ademhalen… Eenmaal thuis weer 'n paar keer zo’n ‘aanval’ gehad. Ben net maar even naar 't toilet gegaan: geen ongi (en dat maakt me weer wat geruster). Nog geen 15 minuten later kon ik naar boven hollen voor 'n toiletbezoek: diarree (sorry voor de details). En nu voel ik me alweer zo’n halfuurtje lekker(der).

Ik denk dat ik 't niet kan laten hoor: misschien gooi ik er morgen wel 'n testje tegenaan… pin me er niet op vast, maar zodra ik er nieuws over heb, kom ik langs hoor! reken maar van yes :stuck_out_tongue:

Was overigens vanavond ook erg moe, nu weer stukken beter, maar kon haast m’n bed opzoeken. Zou 't dan toch… :think:

Ik doe straks wel weer 'n wees-gegroetje :wink:

Veel liefs,

Kaat

Haai meiden,

Ik kon me vanochtend dus echt niet inhouden en heb maar getest. Volgens mij zijn we zwanger hoor :inlove:

Hub vertrouwt het slappe testje van matcare niet zo, dus hij wil dat ik vandaag nog 'n digiCB ga halen. Wat hij wil… maar toch is hij wel erg blij vanochtend!

Hij staat geloof ik al haast in de kinderkledingwinkel :wink:

Liefs,

Kaatje

Wauw Kaatje super van harte!!! Zie je wel, dat die klachten me bekend voor kwamen!!! En ook denk ik dat een tijdje rust er in t voordeel aan gewerkt heeft!!! Ik was erg rustig afgelopen ronde en het resultaat!! en jij dus ook goede rustige maand met hetzelfde resultaat!!!

Geniet ervan meid!!! Welke dag van je cyclus zat je nu???

Liefs wienie

Hey ledies,

Ook de CB gaf “zwanger” aan, dus het is echt he!! :inlove:

Ben behoorlijk in de wolken, geloof ik!

Liefs,

Kaatje

Hé kaatjes,

Geniet ervan!!! Wordt je een decembermama? Jammer, net geen november, anders had je daar mij terug gezien!!!

Gefeliciteerd meiden!! Vind het helemaal super voor jullie… Hier gaat het ff niet zo lekker… Ik zou nu 13 wk zwanger zijn geweest. Neem daarom even afstand van hier, trek het allemaal niet meer zo goed om al de vrolijke berichtjes te lezen…

Wens jullie al het beste en misschien tot later…

kus

Mar

lieve wienie een kaatje

ben echt superblij voor jullie. toch raar dat we een paar maanden geleden nog zeurden over hoe zwanger te worden en nu zie je maar hoe snel het kan gaan. ik geloof (bijna) alle meiden van het forum , diagnose pco zijn nu zwanger(of zwanger geworden met niet goede afloop). dus het kan toch wel allemaal. het zal een hele opluchting zijn voor jullie en ons allemaal natuurlijk. hoe lang zijn jullie nu in het totaal bezig geweest als ik vragen mag??

xxx jody :vlinder:

Hey meiden,

Mar, ik snap 't wel… ik had op 'n bepaald moment ook echt geen forumpuf meer en heb toen lekker m’n eigen ding gedaan. Het werkte voor mij heel goed. Neem je tijd, meis… ik hoop dat je je gauw aansluit met goed nieuws! Het is in ieder geval wel mogelijk, dat weet je nu!

Dikke :hug:

Wienie, ja, een december-mams geloof ik :think:

Dus net niet bij jouw kluppie, maar je gaat niet weg hier he!! :wink:

Jody, wij zijn nu exact 1 jaar bezig geweest, waarvan 8 maanden in het ziekenhuis. We konden daar heel vlug terecht omdat ik niet ongesteld werd. Ik hoefde dus niet dat jaar te wachten, godzijdank.

Achteraf gezien vind ik nog dat het best vlug is gegaan.

Mei is 't zo, ik tel met je mee af hoor!

Sow, heb 'n lekkere nacht achter de rug. Zit meer tussen de oren dan wat anders (en in de neus… GATVER). Ben van 0.00 tot 03.00 elk uur wakker geworden met de gedachte dat ik er al 'n hele nacht op had. Om 3.00 uur dacht ik “sow, als dit zo elke nacht doorgaat”… En toen viel ik als 'n blok in slaap tot half 9!! :mrgreen:

Wienie, hoe voel jij je?

Liefs,

kaatje

Mar kan me voorstellen dat je t even niet trekt. Ik had soms precies hetzelfde, vandaar oiok dat ik soms even niet ging kokken. Neem je tijd en hopelijk kom je terug met goed nieuws!!!

jody, al met al ben ik in nov 2005 gestopt, wachtend op ongi en daarna beginnen, die ongi kwam niet, dus zat in april bij ha en mei bij gyn. Echt bezig zijn op spontane manier kennen we dus niet, die fase hebben we niet eens gehad, omdat ik op aanraden van ha moest wcahten met proberen tot ongi kwam. Ben dus anderhalf jaar geleden gestopt en voor mijn gevoel wel al “ermee bezig” maar vanaf mei in de molen dus toen pas echt ermee bezig, dus dat is bijna maanden. En eigenlijk was dit de 3e eisprong, waarbij de eerste niks werd in augustus ofzo, rond kerst een 7 sprong die ik niet mocht benutten en dna nu ene goede. Dus al met al, nog rap aangeslagen.

En meid het is alweer april, dus bijna mei!!!

kaatjes, fijn hoor dat je nu zo’n goed nieuws hebt. Ik stuur je even een pb’tje!!!

Fijne zondag nog!!!

Liefs wienie

Hey,

Hoe gaat ie hier, rustig aan 't front of niet?

Kletst do ook nog af en toe mee hier? Ik heb haar niet meer gezien sinds ik weer aan 't kokken ben. Vraag me af hoe het met 'r is.

En Lissie, is die ook nog 'ns langs gekomen?

Jody, ik tel met je mee af: heb 2 mei 'n afspraak in het ziekenhuis!

Liefs,

kaatje

hoi meiden

hier nog steeds niet veel nieuws. ga een afspraak in mei plannen voor het zh. en dan eind mei juni met m,n eerste ongi wil ik weer met de clomid beginnen. hoe gaat het met jullie?

weet iemand hoe het met do is??

mar22 ik weet hoe k*t je je voelt. en je zal steeds denken van nu ben ik 13 wk zwanger en nu 14 wk en nu 15 wk. tja ik zal misschien hetzelfde gedaan hebben. ik denk steeds dat mijn kleine nu 3 mnd was geweest als het goed was gegaan. en hoe mijn leven er nu uit heeft gezien.ik kan het me eigenlijk niet goed voorstellen. maar ik hoop snel op een niewe start.

en dat het weer zo snel mag gaan.

kaatje waarvoor moet jij 2 mei in het zh zijn?? wat gaan ze dan doen??

xxx jody

jody, dat omschrijf je mooi en daar kan ik me ook echt wat bij voorstellen. Soms is het allemaal echt niet eerlijk he. Voel me dan hier ook ooit erg dubbel, met de gedachte dat 't bij mij ook zo kan gaan als bij mar, of als bij jou.

Ik hoop dat de tijd gauw de pijnlijke momenten laat verzachten door hele mooie! :**:

Ik denk dat ik 2 mei 'n echo krijg, ik weet niet wat er nu allemaal staat te gebeuren.

Ga je morgen bellen voor 'n afspraak? Ik hoop dat je gauw terecht kunt :pray:

Liefs,

Kaat

Ben er nog dames, maar erg druk en moeite om de moed erin te houden!

Via mijn profiel hou ik jullie sowieso op de hoogte!

Hey Do, toch leuk dat je je nog even laat zien!

Gaat ie goed? Zorg voor afleiding, dat hielp bij mij wel wat overigens!

Tot gauw!!

he dames,

geloof dat ik jullie beetje “verwaarloos” …solly! er was hier op een gegeven moment zo lang niemand meer. Ik kletste al ergens anders, waar kaatjes ook zit en mar en nu dus ook bij mama’s gedeelte. Dus ik denk eerlijk gezegd dat ik hier niet meer zo heel vaak zal komen. Ik ben al zo druk op anderwe topics. Als t hier nu beetje druk blijft dan kijk ik naturlijk wel hoor, maar t was steeds zo verlaten hier…

Kleine update, 2e echo was dus niet goed. Maar artsen spreken elkaar tegen en nog wat andere wazigheden. Toch proberen we op ons goede gevoel te vertrouwen. Als we die echo niet hadden gehad waren we nu vol vertrouwen dat t goed zou zijn. We zijn er onzeker van geworden. Vrijdag terug en dan hopen we meer zekerheid te krijgen.

Verders alles goed hier met iedereen? Moed houden hoor!!

Liefs wienie