diagnose PCO

Hey lieve Jody,

Ik vind het echt heel erg wat je hebt doorgemaakt en daarom gun ik het jou ook zo ontzettend om gauw weer zwanger te mogen zijn en een broertje of zusje op de wereld te zetten voor Jemeriah :vlinder: Ik heb laatst echt huilend je website bezocht, alle respect voor jou en hoe je ermee om gaat lieverd :-

Ben je trouwens ook erg slank van jezelf? Want dan hoor je wel vaker dat je je kindje eerder kunt voelen. Ikzelf ben ook heel slank dus ben benieuwd. Vanaf wanneer kon je het bij jou eigenlijk zien dat je zwanger was? Ik ben nu 5 wk en 4 dg.

Ik hoop dat je maandag goed nieuws krijgt en de clomid weer direct aanslaat, heel begrijpelijk dat je het ontzettend mist. Denk aan je en laat je het gauw weten?

dikke knuf :hug: :-

lieve mar.

ik had de eerst echo met 6 wk en 4 dg en kon gelijk het hartje zien.

als je nu nog hier op het forum bent kom dan ff naar chat, kunnen we ff babbelen hihi. misschien tot zo .

xxxx jody

mar ik weeg nu 60 kilo. ik ben de laatste 2 jaar 12 kilo afgevallen. ik bleef een beetje hangen rond de 64 65 . maar na de vroeggeboorte ben ik nog meer afgevallen ,dus nu zit ik op de 60. ik vind het wel heel licht voor mij doen. 65 vind ik een mooi gewicht. hihi

xxx jody (ik hou niet van te dun, vrouwen moeten een beetje vlees hebben vind ik , vrouwelijke rondingen noemen ze dat haha)

xxx

Jody, wat mar ook al aangeeft, enorm veel respect voor jou…je bent zo sterk…en wij maar miepen als we een keer geen ei hebben of teveel en jij blijft maar meeleven, terwijl jij nog iets veel heftigers hebt meegemaakt. Als ik het iemand hier als eerste gun om zwanger te worden dan ben jij het wel (en dit is niet vervelend bedoeld naar de rest hoor!) Ik ben nu toch wel benieuwd naar je site, ik ga eens even kijken.

Kop op, onze tijd komt!!!

En ik ga trouwens als die cyste weg is gewoon weer spuiten. Clomid deed bij mij niks, alleen heel veel bijwerkingen bezorgen. Nu moet ik 50 gana spuiten ipv 75. Hopelijk gaat dat wel goed.

Mar wat een prachtecho! Niet dat je al zoveel kan zien he, maar toch!!!

Kaatje, we gana gewoon door!!! Komt goed en even wachten tot ongi, wanneer mag je met provera beginnen? Want geloof me, als je daar eenmaal aan begint gaat de tijd wel weer snel hoor!

Lieve meiden, thanks dat jullie er hier zijn!!!

x wienie

do, das balen dat die metformin zo rot is. Maar dit heb je niet in combi met clomid dan? Want dat hebben ze mij ook als mogelijkheid geschetst.

Hey Dames!

@Mar: :inlove:

Wat betreft de metformine:

Ik heb gelezen dat sommige vrouwen met insulineresistentie en PCO een verwarde cyclus hebben (of geen eisprong hebben) doordat er teveel suiker in het systeem zit door de insulineresistentie. Soms wordt metformine dan alleen gegeven of in combi met clomid.

Waarom ik het gekregen heb, geen idee!! Ik heb GEEN insulineresistentie, ik heb wel een eisprong, alleen te laat en ik heb cystes.

Ik heb al laag suiker en de metformine verlaagt het alleen nog maar meer!! Met als gevolg: erg beroerd en een cyclus die compleet in de war is! Fijn! :x

:-* Do

lieve wienie

bedankt voor je lieve woorden. dat meen ik serieus,ik hoop dat ik samen met de rest hier zwanger mag worden , dat zou ik wel leuk vinden.

morgen een fm en is het trouwens mogelijk dat je je eisprong eerder hebt? en hoe groot is de kans dat dat gebeurt, zou niet mooi zijn want ik ga vanavond pas klussen hihi. ach ja ,we wachten morgen wel af.

do,ik denk dat je het gewoon moet vragen in het zh hoe het zit. want als je nu met deze onzekerheid zit is ook niet goed. vraag gewoon om wat duidelijkheid. wanneer moet je trouwens terug naar het zh??

xxxx jody

He meiden,

Jody: Ik was gelijk offline gegaan na mn berichtje dus zie jouw berichtje van het chatten nu pas. Ik wist niet eens dat er een chatfumctie zat op het forum :oops: Best leuk zeg!!!

En jeetje 12 kilo afgevallen, da’s best veel zeg! Hoe lang ben je eigenlijk? Ik ben namelijk maar 51 kilo bij 1.71. Maar als ik zo door blijf eten groei ik gauw bij hoor :wink:

Do: Als ik jou was zou ik es een goed woordje wisselen met je gyn. Je zit altijd zo te tobben. Waarom zegt die man niet gewoon duidelijk waarom ie liever metformine dan clomid voorschrijft? Want dat snap ik echt niet hoor, metformine is al geen wondermiddel en al helemaal niet als je suikers allemaal goed zijn. Voor jezelf opkomen hoor :-*

Wienie: Ik hoop dat je cyste gauw verdwijnt. En hopelijk mag je gauw weer spuiten! Moet je nu ook eerder op fm komen ondanks dat je minder gaat spuiten? Ik duim voor je hoor!!

Veel liefs

Mar

Hé meiden,

Even iets wat mij (en hopelijk jullie ook) weer hoop geeft en dat ha dik net nodig op deze stomme provera dagen!!

Ik heb iets gevonden:

Een normaal stel heeft begin 20 20 % kans om zwanger te worden, dat neemt geleidelijk aan af tot 10 % op je 35e.

Maar nu komt het…de gemiddelde kans met puregon spuiten is 15 tot 25 % afhankelijk van leeftijd natuurlijk.

Dat zou dus betekenen dat we met spuiten meer kans hebben!!! Logisch ook omdat dit alles in optimale conditie brengt… Hopelijk geld dat ook voor de clomid!!!

Ik heb namelijk een leuk boekje “Ik wil zwanger worden” Interessant en ook met leuke dagboekstukjes. De informatie over ovulatieinductie heb ik van de site nvog.nl

Zo dat geeft mij weer even een stoot positiviteit!!! Laat die cyste ook nog verdwijnen en mijn geluk is compleet!

Waar je al niet blij van wordt!!!

Jody…van jouw site werd ik niet zo blij…wat erg zeg…maar wel fijn dat je er zo’n mooie herinnering van kan maken op het net… :hug: :kaars: voor jouw :vlinder:

Hoe is ie met jullie???

Do, ga met je gyn aan d epraat hoor! Want als dit niet fijn is moeten ze maar iets ander verzinnen! :hug:

Mar, zit je op ene fijn wolkje? Jij bent ook licht zeg…ik ook aardig hoor…al pas ik nu bijna niet meer in mijn carnavalsbroek…ik weeg (al jaren) rond de 63 kg bij 1 meter 80. BMI is geloof ik 19/20, dus aan lichte kant.

Toedels!

Liefs wienei

Liefs wienie

hoi mar

ik ben nu 60 kilo en ben 1.73. goh jij ben 51 kilo , dat is echt weinig vergeleken met mij. en ik vind mezelf al te dun. volgens iedereen is dit een normaal gewicht. maar zoals ik al zei ik denk dat ik mezelf te dun vind omdat ik 65 a 70 kilo bij mij gewend ben. en ik hou zowieso al van een beetje vlees bij een vrouw. de een wil heel erg afvallen en ik wil aankomen hihi. maar aan de ene kant ben ik wel blij met dit gewicht want met pcos is overgewicht geen goed ding.

xxx jody

ps ik wist het ook niet van die chat tot ik het opeens zag staan. heb er een beetje overheen gekeken denk ik. maar ik heb het ff geprobeerd en het is wel leuk. dus als we met z,n allen een keer naar de chat gaan zou wel leuk zijn toch?

xxx

he jody we waren tegelijk!!!

haha wienie ik zag het. wil jij niet even naar de chat komen

xx jody

ik was er al, maar waar was jij?

Nou hiephoi, mijn positiviteit was ook maar van korte duur…ik wist al dat mijn beste dinnetjes zwanger was, dus leef al helemaal met haar mee, hoewel ik dat soms moeilijk vind…nu hoor ik net dat nog 2 meiden uit de vriendengroep zwanger zijn…niet dat ik ze heel vaak zie, maar toch…en alledrie in september uitgerekend…dus mijn tranen stromen nu ook even volop…ik gun het ze best hoor…maar 1 van die meiden is juist het feestbeest, drank bier enz en dan juist zij nu ineens zwanger…

het is gewoon even allemaal teveel en dan ook nog die kl*te provera blues erbij…pffff

:cry:

Ach meissie toch… Ik snap het, je hoeft het ons niet uit te leggen hoor. Het komt altijd weer als een klap in je gezicht he… Ook al gun je het ze zo. Helemaal als jij er alles voor moet laten en een ander wordt tussen de bedrijven door ‘ff zwanger’… Een hele dikke knuffel :hug:

Brand vanavond voor jullie allemaal een :kaars: dat jullie ook gauw zwanger mogen zijn!!! Echt, na regen komt zonneschijn!!

dikke :-*

Hey Dames!

Nou ik heb me vandaag groot weten te houden. Op bezoek geweest bij mijn zwangere vriendin met een hoop visite die het natuurlijk maar over 1 onderwerp konden hebben! :roll: Maar het ging redelijk goed.

Ik word alleen GEK van mijn ongi! Het is 30/1 begonnen met verdund lichtbruin bij afvegen, toen 1 dag niets, toen 2 dagen licht, 2 dagen zwaar, 2 dagen licht en sinds 7/2 (woensdag) af en toe wat lichtbruin/bruinroze verlies.

Dus als je het uittelt 14 dagen!! Normaal heb ik 5 dagen! En dat was sinds de laatste miskraam al langzaamaan uitgelopen naar een dag of 8, maar 14! :shock:

Ik ben ook elke dag erg moe, gauw hoofdpijn en elke avond misselijk. Wat is dit??? Zou dit toch allemaal van de metformine kunnen komen??

Iemand enig idee?

X Do

hoi

hier weer een domper. me vriend heeft me gisteren verteld dat hij toch wil wachten tot we een eengezinswoning hebben voordat we een kleine erbij krijgen. hij wil ook dichter bij zijn zoontjes wonen want hij wil niet dat hun gaan denken dat die nieuwe baby voorgetrokken word. aan de ene kant snap ik het wel maar hoe lang ga ik nou weer moeten wachten!!! ach ja jammer dat je een man nodig hebt om zwanger te worden!!!

ben trouwens ook niet naar het zh geweest, dus ik weet ook niet of clomid 50 mg wat met me heeft gedaan.

xxx

ha ladies,

ben ik weer, druk druk druk! carnaval voor de deur dus er moet voor die kids een feestje georganiseerd worden!

enne ik ben eruit hoor…net stad in geweest want wilde toch graag iets op ene gewone spijkerbroek…en bij h en m om kwart voor 9! compleet geslaagd, bloesje, wat prullaria en ben nu ene cowgirl met een rose tintje! (had nog en gave knalrose cowboy hoed met pailletjes)foto’s helaas even niet, misschien later! en nu heb ik er dus helemaal zin in haha!

ik heb trouwens de laatste dagen buikpijn en af en toe steken onderin buik. Ook mooite met grote bodschap. :oops: gister was mijn buik zo opgezet dta ik wle 3 maanden zwanger leek. en ik heb nu ook wat bloeverlies. moet nog 2 dagen provera. hoop dat het ene goed teken is, dat die cyste weg aan het gaan is ofzo?!

nou komende dagen zal ik e rniet zoveel zijn denk ik, veel in d ekroeg, en verder slapen en katers uitzitten…nu kan het nog en dan geniet ik er maar extra van hoor!!!

even geen reactie op iedereen hoor, ben echt moe van hele stad aflopen!

Alle carnavallers veel pelzier gewenst!

maar wel even voor jody…wat las ik nu…eerst ene huis? das wel balen dat je weer moet wachten…en hebben jullie al enig idee wanneer? kop op!!!1

tot snel dames!!!

x wienie

Hallo dames,

Mag ik even m’n hart luchten??

Ik word echt gek van mijn gyn! :x Vorig jaar sprak de gyn over verminderd zaad van mijn man, maar niet erg (10% goed beweeglijk en 20% wat minder goed beweeglijk en wat minder totaal aantallen 14,6 miljoen ipv 20). Hij zei dat na een goede HSG en samenlevingstest hij bij mij zou beginnen met clomid.

Okay, HSG was goed, samenlevingstest (hij had een monster van mijn slijmvlies genomen en ik moest zaad van mijn man meenemen in een potje, waar hij vervolgens wat uit op pipetteerde) was in zoverre goed dat mijn baarmoederslijmvlies niet aggressief was naar de zaadcellen. Maar of mijn slijmvlies doorgankelijk was voor de zaadcellen kon hij niet zien, want de zaadcellen bewogen niet… Dit kon een aantal oorzaken hebben: temp van de balzak door bijvoorbeeld spataderen te hoog, of het feit dat er iets mis was met het transport in het potje (te lang erin gezeten (meer dan 3 uur door verlate gyn), temp-shock, etc.)

Begin januari zei de gyn dat daarom mijn man maar voor een echo moest om spataderen uit te sluiten. In afwachting daarvan moest ik maar metformine uitproberen en als de echo van mijn man goed was en ik niet op de metformine reageerde zou ik clomid krijgen.

Okay. de metformine maakt mij :sick: en :zzz: en verlaat mijn eisprong, terwijl deze al vrij laat was. Lijkt me niet goed te werken dus! De echo van mijn man was wel super, niets te zien! :dance: Dan denk :think: je dus, als ik naar de gyn ga dan mag ik wel stoppen met de metformine en aan de clomid beginnen, toch? :eh:

Fout, ik moet aan de metformine blijven (hij keek niet eens of er wel een eitje aan het rijpen was (ik zit op dag 19 en nog geen eisprong gespot qua temperatuur), nee helemaal geen echo… :doh: Begint die vervolgens dat we nog geen samenlevingstest hebben gehad. :shock: Jawel! :roll: Oh ja, hier zie ik het. Okay, maar geen bewegende…dan moet die nog maar een keer, maar daar zijn we dan deze maand te laat mee. :roll:

Verder in het gesprek, ik vraag of ik met metformine mag stoppen en eventueel aan de clomid mag om mijn eisprong te vervroegen. :shifty: Blijkt ineens heel clomid van de baan en denkt hij aan kunstmatige inseminatie als de samenlevingstest weer niet lukt (geen bewegende cellen). :shock:

Waar haalt hij dat nu ineens weer vandaan??? :think: Wordt je toch gek van! :wall: Hij telt mijn miskramen ook niet, omdat hij het niet gezien heeft en er geen positieve test was (maar wel een vrucht met vruchtzakje wat ik verloor!

En ik zeg wat betreft de metformine: ik heb geen insulineresistentie en ik heb laag suiker van mijzelf. Haalde niets uit, ik moest gewoon blijven slikken, want het zou de suikerhuishouding van mijn eierstokken reguleren? :eh: Nou volgens de literatuur niet hoor! :naughty:

Wat moet ik nu met zo’n gyn! :snooty: Zo komen we toch niet verder???

Ik moest nu prikken voor LH en prolactine. Waarvoor??? :think: En donderdag voor progesteron. Over 2 weken terugkomen…

Nou, voordat we aan IUI of IVF beginnen, wil ik eerst met clomid of iets dergelijks beginnen zonder verder IUI daarbij! Of denk ik nu zo raar?

Help, een frustie Do :silenced:

P.S. ik kopieer die even naar andere topics ook…dus het komt een paar keer dubbel te staan…

he allemaal

do wat een ellende is dit weer zeg. ik zal je gewoon zeggen om een andere gyn te zoeken!!! want dit is wel een beetje raar. ik vind het moeilijk om hier antwoord op te geven want ik weet hoe klote het is om weer een tegenslag te krijgen. dus bel gewoon het zh of eventueel een ander zh om een andere gyn te nemen en vertel je verhaal gewoon eerlijk. dat is het enigste wat ik kan zeggen en zeker zal doen in jou geval.

kaatje ben je er nog??? ik zie je bijna niet meer. is alles ok met jou?? laat wat van je horen ok??

ik ben vanavond weer terug in nl. en dan reageer ik ff wat langer ok dames?? xxxx

jody

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Goed nieuws, cyste weg en mag vandaag nog beginnen met spuiten! Woensdag weer een meting!!! Ik had er al een goed gevoel over dus ik ken mijn gevoel!!! En op de en of andere manier heb ik ook een heel goed gevoel bij deze ronde…als mijn gevoel me nu dna maar niet in de steek laat!!!

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Zo ik kan er weer tegenaan. Zag het echt even niet mee rhoor als dit ook weer negatief was geweest…

Waar is iedereen???

Dominique, ik zou eens voor ene second opinion gaan! Want ik snap er ook niet veel van! Wel irri balen zeg dit soort gedoe. Succes!!

Jody, hoe is de stand van zaken nu bij jou, wat betreft huis enzo…???

Dikke lentekus voor jullie allemaal!!!