Dexter

@Madre wrote:

Nee dat kan niet inderdaad…Ik ben blij dat ze toch hun geweldigheid hebben weten aan te houden dus jouw scenario lijkt ook gewoon helemaal te kloppen. Ik denk dat je maar even naar showtime moet bellen ofzo…Misschien krijg je er nog wat voor :smiley:

ik moet zeggen dat ik gewoon hoop dat zij iets heel anders kiezen, ik laat me liever enorm verrassen, dan dat ik achteraf kan zeggen: ha, ik zei al vanaf het begin dat het zo zou lopen…

maar ik denk dat ze niet voor iets sufs kiezen als slechts een ontmaskering, dex achter de tralies, maar idd iets heftigers. Maar dat het dex’ eind moet worden, dat denk ik dat wel klopt

:

sorry mama van sharon, ik vond het ook lastig al die spoilers. En heb dus ook de hele tijd nergens durven zoeken over dexter, heerlijk dat ik nu evenveel weet als de rest en dus naar hartelust kan googelen en youtube filmpjes kan kijken en zo. Even doorzetten nog :mrgreen:

vraag me toch nog wat af, aan degene die vier dus al helemaal gezien hebben:

ik was er zelf eigenlijk meteen nadat ik het slot gezien had, vanuit gegaan dat trinity heeft zitten graven in zijn verleden en met opzet dex eigen jeugd heeft nagebootst en zijn kind zo in het bloed laten zitten. MAar hoe langer ik er over nadenk,hoe onrealisticher ik het vind dat arthur die toch behoorlijk moeilijk te vinden info die middag heeft weten te vinden. Wslk is het dus gewoon toeval geweest dat harrison net zo in het bloed zat als dex vroeger? Of denken jullie dat dat wel met kennis van zaken van arthur is gedaan?

@fiep klophout wrote:

vraag me toch nog wat af, aan degene die vier dus al helemaal gezien hebben:

ik was er zelf eigenlijk meteen nadat ik het slot gezien had, vanuit gegaan dat trinity heeft zitten graven in zijn verleden en met opzet dex eigen jeugd heeft nagebootst en zijn kind zo in het bloed laten zitten. MAar hoe langer ik er over nadenk,hoe onrealisticher ik het vind dat arthur die toch behoorlijk moeilijk te vinden info die middag heeft weten te vinden. Wslk is het dus gewoon toeval geweest dat harrison net zo in het bloed zat als dex vroeger? Of denken jullie dat dat wel met kennis van zaken van arthur is gedaan?

Ik dacht gelijk aan toeval…

Al zou ik niet gelijk uitsluiten dat hij zou kunnen gaan graven, maar feit blijft dat het dossier in de shredder is beland

Nu net aflevering 4 s2 gezien op de vpro site.

Hij was weer goed :thumbup:

Wat een Bitch zeg, die Maria :shock: .

Esmé door het lint vanwege die vrouwengeur op het overhemd, blijkt zij het gewoon te zijn geweest die met d’r vent in het nest ligt.

Ze heeft zo wel d’r doel bereikt :silenced:

Eergistermiddag de laatse aflevering van seizoen 4 gekeken:

Idd WTF WTF WTF!!! :shock: :o :shock: :o :cry:

Ik heb nog nooit zo gejankt om een serie zeg :shock:

Dat je zo’n medeleven kunt voelen voor iemand die eigenlijk een gewetenloze seriemoordenaar is (welliswaar met code maar toch zonder geweten) :cry:

Ik hoorde Harrison huilen vlak nadat hij het berichtje van Rita had gehoord en ik wist wat er ging komen, ik wilde niet dat dat zou gebeuren maar het gebeurde toch en dat was toch wel een van de meest emotionele momenten die ik ooit bij een serie heb meegemaakt.

Het eerste wat door mijn hoofd schoot was idd dat Arthur het gedaan had, ik vond al dat hij een raar toontje in zijn stem had toen hij op de Dex z’n tafel lag, hij zij iets waarbij is even dacht dat het nog een staartje zou krijgen maar dit had ik niet verwacht.

Ik vroeg me ook meteen af hoe seizoen 5 zich zou gaan ontwikkelen idd of Dex nu ineens zijn gevoelens vindt/terug krijgt of dat hij echt doorslaat.

Persoonlijk denk ik dat ze Astor en Cody en vooral Harrison niet zomaar uit zijn leven “schrijven” vanuit dat oogpunt zou hij wel eens (een deel) gevoel terug kunnen krijgen, hij heeft immers nog een biologische zoon waar hij voor moet zorgen.

Het zou dus kunnen dat seizoen 5 (gedeeltelijk) in het teken van Harrison (en misschien ook Astor en Cody) zal staan.

Wat evt. ook nog zou kunnen is dat blijkt dat hij door het hele familie gebeuren bij Arthur thuis, besloten heeft dat familie op nummer 1 komt te staan en dat hij daardoor onbewsut gevoelens is gaan kweken voor hen.

Het zou dus goed kunnen dat de moord op Rita zijn eerste echt droom is, misschien door het loskomen van die gevoelens en emoties en dat hij er dan meteen maar een regelrechte nachtmerrie van maakt :wink:

Zou een hele flauw begin van seizoen 5 zijn, “It was just a dream” maar je weet het nooit.

Het zou voor mij iig wel een betere opening geven om de kinderen er nog in te verwerken of zo.

Of het Trinity geweest is, idd hij had te weinig tijd om uit te vogelen wat Dex zijn geschiedenis was, hij was er net pas achter dat hij niet Kyle Buttler heette dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik denk ook dat de kans bestaat dat het Arthur helemaal niet geweest is maar wie dan wel, zou ik ook niet kunnen zeggen.

Ik ben iig erg benieuwd naar seizoen 5 ik hoop dat ze er weer iets moois van maken.

@Rivella wrote:

Wat evt. ook nog zou kunnen is dat blijkt dat hij door het hele familie gebeuren bij Arthur thuis, besloten heeft dat familie op nummer 1 komt te staan en dat hij daardoor onbewsut gevoelens is gaan kweken voor hen.

Het zou dus goed kunnen dat de moord op Rita zijn eerste echt droom is, misschien door het loskomen van die gevoelens en emoties en dat hij er dan meteen maar een regelrechte nachtmerrie van maakt :wink:

Zou een hele flauw begin van seizoen 5 zijn, “It was just a dream” maar je weet het nooit.

Het zou voor mij iig wel een betere opening geven om de kinderen er nog in te verwerken of zo.

Bedoel je dat het allemaal maar een droom was en dat rita dus nog blijkt te leven??? Daar geloof ik echt niks van, en ik zou dus echt afhaken als het dat blijkt te zijn....

Of het Trinity geweest is, idd hij had te weinig tijd om uit te vogelen wat Dex zijn geschiedenis was, hij was er net pas achter dat hij niet Kyle Buttler heette dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik denk ook dat de kans bestaat dat het Arthur helemaal niet geweest is maar wie dan wel, zou ik ook niet kunnen zeggen.

het enige dat mij onwaarschijnlijk lijkt, is dat hij op de hoogte was van de geschiedenis van dex en dat de gelijkenis van dex toen zijn moeder overleed 'toeval' (niet helemaal natuurlijk, want door die geschiedenis is hij gaan moorden en dat moorden heeft uiteindelijk ook dit tafereel veroorzaakt) is.
Maar dat arthur rita vermoord heeft, lijkt mij niet alleen waarschijnlijk maar ook zo klaar als een klontje. Het past gewoon precies in arthurs dag, hij heeft in debs appartement makkelijk een adres van dexter kunnen vinden, en toen dex in die garage al in de kofferbak lag te wachten tot arthur zijn auto op kon halen, had arthur tijd genoeg om even bij rita langs te gaan.

Het enige gekke vind ik eigenlijk dat hij dat voicemail bericht van rita pas krijgt als hij thuis komt, hij zet volgens mij niet eerst zijn foon aan toch? Normaal heeft ie zijn foon altijd aan tijdens de moorden, maar kan me voorstellen dat ie die nu wel uit heeft gezet omdat ie natuurlijk verstopt zat in die auto. Maar dan moet ie um toch vlak voordat ie dat berichtje krijgt, aan gezet hebben, anders had ie dat bericht al veel eerder gekregen? :think:

maar heftig idd he.....

(zo even checken of nu alles netjes in spoilers staat, heel gedoe quoten en spoileren....)

@fiep klophout wrote:

@Rivella wrote:

Bedoel je dat het allemaal maar een droom was en dat rita dus nog blijkt te leven??? Daar geloof ik echt niks van, en ik zou dus echt afhaken als het dat blijkt te zijn…

Tja, ik zit ook maar wat te brainstormen hè :wink:

Ik ben een hele moeilijke als het op grote veranderingen aan komt in series (daarom moet ik ook altijd een maand wennen aan een nieuwe doctor in “Dr Who”) dus stiekem hoopt iets in me dat deze superserie nooit veranderd of stopt, hoe stom ook want dan wordt het langdradig en saai :?

Maar ja zoals ik al zei, het zou heel flauw (understatement) zijn als idd blijkt dat dit een droom is, dus wat dat betreft zitten we op 1 lijn :wink:

@fiep klophout wrote:
@Rivella wrote:

het enige dat mij onwaarschijnlijk lijkt, is dat hij op de hoogte was van de geschiedenis van dex en dat de gelijkenis van dex toen zijn moeder overleed ‘toeval’ (niet helemaal natuurlijk, want door die geschiedenis is hij gaan moorden en dat moorden heeft uiteindelijk ook dit tafereel veroorzaakt) is.

Maar dat arthur rita vermoord heeft, lijkt mij niet alleen waarschijnlijk maar ook zo klaar als een klontje. Het past gewoon precies in arthurs dag, hij heeft in debs appartement makkelijk een adres van dexter kunnen vinden, en toen dex in die garage al in de kofferbak lag te wachten tot arthur zijn auto op kon halen, had arthur tijd genoeg om even bij rita langs te gaan.

Het enige gekke vind ik eigenlijk dat hij dat voicemail bericht van rita pas krijgt als hij thuis komt, hij zet volgens mij niet eerst zijn foon aan toch? Normaal heeft ie zijn foon altijd aan tijdens de moorden, maar kan me voorstellen dat ie die nu wel uit heeft gezet omdat ie natuurlijk verstopt zat in die auto. Maar dan moet ie um toch vlak voordat ie dat berichtje krijgt, aan gezet hebben, anders had ie dat bericht al veel eerder gekregen? :think:

maar heftig idd he…

Tja bij Dexter weet je maar nooit wat er boven komt drijven, Debra heeft het elk seizoen wel over “the biggest fucking case in the history of the fucking department” (hoezo toeval) dus ach, er zal “toevallig” vast nog wel een of andere gek rondlopen die dit gedaan kan hebben.

Aan de andere kant past Trinity natuurlijk als een mooi passend puzzelstukje in het verhaal als de moordenaar van Rita maar als de serie Dexter me iets geleerd heeft dan is dat niet meer er vanuit gaan dat er iets voorspelbaar aan is :wink:

Het kan dus zoveel kanten op gaan, wat ik wel het waarschijnlijkst vind is dat Harrison wel een deel blijft van de serie, misschien dat hij er vanuit gaat dat Harrison het zelfde wordt als hij en dat hij al vroeg met “de code” begint of zo.

maar dan moet wel eerst duidelijk worden hoe het nu met Dexter zelf verder gaat, of Deb hem verdenkt en wie de moord op Rita op zijn naam krijgt en dergelijke…we zullen zien.

seizoen 4 is voor ons nu ook afgelopen, wat een einde, we zitten nu met smart te wachten op seizoen 5 ben zoooo benieuwd hoe het nu verder gaat, zit ook flink te brainstormen, en dexter blijft :inlove:

@proudmama wrote:

seizoen 4 is voor ons nu ook afgelopen, wat een einde, we zitten nu met smart te wachten op seizoen 5 ben zoooo benieuwd hoe het nu verder gaat, zit ook flink te brainstormen, en dexter blijft :inlove:

Hier ook :mrgreen:

hahaha, wat een interessant topic als je nog niet meer afleveringen hebt gezien dan er op tv zijn geweest…

Heb me netjes kunnen inhouden om de spoilers niet te lezen. :angel:

Ik vind seizoen twee ook wel weer leuk en spannend hoor!

@Drella wrote:

hahaha, wat een interessant topic als je nog niet meer afleveringen hebt gezien dan er op tv zijn geweest…

haha ik scroll even omhoog, en het ziet er idd totaal idioot uit :mrgreen:

is seizoen 5 al af ondertussen? :angel:

(wat suf dat als je de zoekfunctie gebruikt, de spoilers gewoon open te lezen zijn…)

@fiep klophout wrote:

is seizoen 5 al af ondertussen? :angel:

(wat suf dat als je de zoekfunctie gebruikt, de spoilers gewoon open te lezen zijn…)

oooh wat slecht…

September 2010, dus nog maar even… :angel:

Nou tegen die tijd zal ik ook wel alles hebben gezien.

Kan ik ook de spoilers openen.

Ik kijk het nu iedere keer via de website van de vpro, ik vergeet het vrijdags altijd te kijken.

:?

Nou, vanavond dus mooi geen Dexter :cry:

Volgens de site vanwege de Olypmische Spelen. Maar dat is op Ned 1. Op Ned 3 is het deze week de week van de foute film op de late avond. Dus volgens mij wordt onze Dex gewoon aan de kant geschoven voor een Razzie-film :evil: grrrrrrr…

Om de enorme leegte op te vullen die Dexter hier nu heeft achtergelaten nu we de 4 seizoenen gezien hebben gaan we vanavond maar aan het 2e seizoen van six feet under beginnen :lol:

Ik moet alleen even erg wennen aan david :mrgreen: . Toch een stuk minder smakelijk op een of andere manier :lol: maar evengoed een superrol.

Maar

Ik mis hem :frowning:

@Repelsteeltje wrote:

Ik mis hem :frowning:

Die drie woordjes omschrijven precies wat ik hier ook merk.

Raar dat je zo over een fictief personage kunt denken :think:

@Drella wrote:

:?

Nou, vanavond dus mooi geen Dexter :cry:

Volgens de site vanwege de Olypmische Spelen. Maar dat is op Ned 1. Op Ned 3 is het deze week de week van de foute film op de late avond. Dus volgens mij wordt onze Dex gewoon aan de kant geschoven voor een Razzie-film :evil: grrrrrrr…

HUb was al aan het mopperen. :evil: Nu hebben we de verklaring gevonden. Thanx Drella. :lol:

Hier ook een gemis hoor en in 6 feet under is hij wel leuk … maar geen Dexter.

Leuk detail trouwens voor wie seizoen 4 uit heeft:

De actrice die Rita speelt in Dexter speelt nu Robin in Desperate housewives, heeeeeeel ander type (een stripper :lol: ) maar wel erg "fijn"om te zien. Ik ben weer een beetje bijgekomen van die laatste badscene van haar :slight_smile:

Ik wil ook steeds beginnen aan six feet under. Voor ons nu even niet zo’n goed moment, maar zodra het kan doe ik het.

Ik mis niet perse Dexter, maar wel Michael C. Hall…

Maar ik ken zeker het gevoel… :inlove: