Dexter

Het zal toch niet zo zijn dat ik de enige kokker ben die valt voor een serie als deze? Oke, het is geen miljoenenknaller a la sytycd of boer zoekt vrouw, maar toch…

dexter dus.

Dexter Morgan is forensisch bloedexpert bij de politie in Miami. Op vierjarige leeftijd werd hij geadopteerd door politieagent Harry Morgan die bij het jonge kind al vroeg moordlustige neigingen ontwaarde. Van Harry leerde Dexter om zijn onweerstaanbare drang om te moorden te kanaliseren. Hij brengt alleen mensen om ‘die het verdienen’: moordenaars en andere zware criminelen op vrije voeten, die door de mazen van het net zijn geglipt. Dexter doet dit volgens een vast en zorgvuldig patroon. Hij spreekt zijn slachtoffers aan op hun daden en neemt via een snee in de wang bloedmonsters en bewaart deze als aandenken. Van Harry heeft Dexter ook meegekregen hoe hij zich in het dagelijkse leven moet gedragen. Dexter heeft dus twee gezichten, de aardige vriendelijke ietwat vreemde broer, vriend en collega en de voor de buitenwereld onbekende gewetenloze moordenaar.

Geen gewone politieserie maar een unieke, intelligente mix van humor en horror. Dexter grijpt je. Het ene moment laat hij je op het puntje van je stoel zitten en het volgende glimlachen.

Serie komt al uit 2006, maar is sinds gisteren pas op de ned tv te zien (dagelijks om 23u bij de vpro) en ik ben nu al helemaal verkocht :inlove:

Eindelijk weer een briljante serie, dat werd wel tijd na Six Feet Under.

Kok, stel me niet teleur, en geniet met mij mee van zoveel briljants op de nederlandse tv! (en voor het eerst ook een buitenlandse serie op Uitzending gemist te kijken!)

Ik sluit me aan! :thumbup:

Hier wel altijd interesse na het kijken van de reclames. Wij hebben UPC en daar is het op 13th street te zien. Maar elke keer weer te laat voor mij he…

Toch maar even uitzending gemist kijken als jij er zo lyrisch over bent. Zeker voor een amerikaanse serie…

Ooooh…Dexter! :inlove:

Wij zitten hier met smart te wachten op seizoen 4. :dance: Die begon op 27 September in Amerika, dus hopelijk volgend tv seizoen…yay!

Wij volgen hem al een tijdje, zitten nu in seizoen 4 en vooral Loek is helemaal ‘hooked’ :mrgreen:

ah jammer, gemist.

Vanavond dan.

(Wij volgen nu ook de serie, you lied to me :thumbup: .)

@stillewater wrote:

ah jammer, gemist.

Vanavond dan.

(Wij volgen nu ook de serie, you lied to me :thumbup: .)

Bedoel je Lie To Me, met Tim Roth?

Ohh…Tim Roth…Yummmm… :drool: :drool:

wij hebben ook bijna de meeste afleveringen nu gezien, vind het een super serie, helemaal goed :thumbup: lekker zwarte humor.

sytycd?

Was dat?

Nog nooit gezien en 23u red ik ook niet… Maar hij is op uitzending gemist zeg je? Dan ga ik dat een keer proberen :thumbup:

@joseetje wrote:

sytycd?

Was dat?

So You Think You Can Dance

8)

woej leuk! Fans!

niks verklappen hoor, ik heb netjes gewacht tot het op tv kwam, dus ik zit echt pas bij aflevering 3. (maar na deze 12 afleveringen ren ik denk ik naar de winkel voor de dvd’s).

Zijn de liefhebbers dan ook toevallig liefhebber van Six Feet Under?

jaaaaaa ik heb nu ook de eerste 3 afleveringen gezien, heerlijke serie :inlove: Ben blij dat er eindelijk weer eens iets leuks op tv is :dance:

Heb alleen zondagavond wat stukjes gemist (volgens mij einde aflevering 1 en begin aflevering 2) omdat mijn ogen af en toe dichtvielen van de slaap ('s middags al naar een feestje geweest). En dan heb ik nu dus ook de neiging om op internet toch maar even opnieuw te kijken :roll:

Fiep, ja six feet under was ook briljant. Heb volgens mij alleen de laatste serie gemist. Toch maar eens gaan kijken voor de DVD’s :think:

Leuk om te zien hoe David uit SFU nu een totaal andere personage is als Dexter :mrgreen:

@Drella wrote:

Fiep, ja six feet under was ook briljant. Heb volgens mij alleen de laatste serie gemist. Toch maar eens gaan kijken voor de DVD’s :think:

ow maar het laatste seizoen van sfu is echt het beste, de slotaflevering is by far de beste aflevering van allemaal. Dus ja; ga achter die dvd's aan! (ik heb de hele serie aangeschaft, en die wordt sindsdien voortdurend door allerlei vrienden geleend, ik voel me net een videotheek! (maar ik heb ook een beetje missionaris-drang bij Six feet under; wil zo graag dat anderen ook inzien hoe briljant die serie is :angel: )

Hier ook gekeken. Hihi het is maar een rare gast :mrgreen: , maar erg leuk gedaan deze serie.

Ik zag net dat ik het gisteren gemist heb :evil: Jammer, leek me wel wat. Nu proberen te onthouden voor volgende week (of laten downloaden door hub) :shifty:

@crien wrote:

Ik zag net dat ik het gisteren gemist heb :evil: Jammer, leek me wel wat. Nu proberen te onthouden voor volgende week (of laten downloaden door hub)

als je wacht tot volgende week dan mis je 7 afleveringen; het wordt dagelijks uitgezonden! (ook in het weekend). En uh, alles is dus ook online te bekijken via uitzending gemist en via de site van de vpro.

@fiep klophout wrote:

@crien wrote:
Ik zag net dat ik het gisteren gemist heb :evil: Jammer, leek me wel wat. Nu proberen te onthouden voor volgende week (of laten downloaden door hub)

als je wacht tot volgende week dan mis je 7 afleveringen; het wordt dagelijks uitgezonden! (ook in het weekend). En uh, alles is dus ook online te bekijken via uitzending gemist en via de site van de vpro.

:dance: Woohoooo! Thanx! :smiley: :thumbup:

Afl. 1+2 staan nu op, terwijl ik sta te vouwen en strijken :dance:

Bijna jammer dat ik over 3 kwartier Mayra uit school moet gaan halen :oops:

wat een feest dat de vpro het dagelijks uitzendt zeg, kun je er lekker induiken!!!

ik vind het echt leuk dat er eindelijk weer eens een serie op is die ik écht tof vind. Mad men was prima, maar toch niet zo denderend dat ik er helemaal wild enthousiast over was.

en vier seizoenen zijn er dus gemaakt, leuk, dan hebben we nog wat voor de boeg (dat wordt denk ik dvd’s kopen, want de kijkcijfers zijn nou niet echt je-van-het).