Oh ja, regelloze Fiep…
Mijn man is dus net zo verslaafd en ik mag dus niet kijken als hij aan het werk is. Dus alle avonden zijn gevuld met Dexter. Ook het weekend lagen we beide op de bank en hebben er heel wat afleveringen doorheen gejaagd. Seizoen 3 en 4 liggen ook al klaar.
Ook het nieuwste seizoen van House en van nog een serie die we kijken staan al op de rol om de avonden mee door te brengen.
Hier ook nog steeds in de ban van Dexter maar nu samen met mijn man. We zitten nu op afl. 7 van seizoen 3 dus kunnen nog even genieten :mrgreen: .
Ik word steeds onrustiger over seizoen 4 :shifty: maar heb de spoilers niet gelezen.
Wat erg voor Hall zeg . :oops: :oops: :oops: ik begrijp alleen heel het stukje niet zo goed omdat mijn engels zo slecht is :oops: wil iemand mij een beknopte vertaling geven van het hoe of wat ik begrijp eruit dat hij kanker is en dat het nu beter gaat of is mijn engels wel heel erg dramatisch :oops: :oops: :oops:
Heeft heeft hodgekin (=kanker) maar de vorm die hij heeft is goed geneesbaar. Hij is op dit moment onder behandeling, maar het gaat goed.
@Madre wrote:
Heeft heeft hodgekin (=kanker) maar de vorm die hij heeft is goed geneesbaar. Hij is op dit moment onder behandeling, maar het gaat goed.
Dankjewel

:shifty: :oops:
net -als een verjaardagscadeautje aan mezelf- seizoen vier af gekeken…
rest in spoiler
aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh.
heb het hele seizoen gedacht dat deb eraan zou gaan. eerst dacht ik door dex´toedoen, later door arthur.
maar dit is ook heftige shit.
brrrrrr.
ik deel marks opvatting overigens helemaal niet. maar dat komt misschien omdat ik ervan hou als een film of serie de grens op zoekt. het kan niet dat hij er altijd maar ongeschonden mee weg komt, dat doet afbreuk aan de spanning. Ik heb 4 seizoenen lang de wetenschap dát er vier seizoenen waren, en hij zich dus 100% zeker niet ontmaskerd zou worden, ook gezien als een remming op de spanning. Want hoe spannend het ook is, je wéét dat ie zich er wel weer uit weet te redden.
Het zou, voor mij iig, te hollywoodaans zijn als ie het zou redden: een seriemoordenaar zijn, zijn gezin veilig houden en ook nog alles weten te verbergen.
maar die goede dexter morgan heeft dit natuurlijk niet verdiend. Man oh man, wat een goede serie toch dat ze je zo 100% mee laten voelen met een seriemoordenaar.
Had het er vandaag op werk nog over met collega, dat ik in seizoen 2, als ie zich voordoet als drugsaddicted, de hele tijd de neiging had te roepen: dex, zeg gewoon eerlijk dat je geen junk bent, je bent geen junk, dat verdien je niet om zo gezien te worden. Haha, alsof het erger is om als junk bekend te staan dan als iemand die mensen in stukjes zaagt en in de zee dumpt. keer na keer. Dat blijft toch echt het meesterlijke van Dexter, vind ik.
goed, maar even denkend aan dat dit nog verder gaat: hij gaat hier van verdacht worden he. zeker door deb die nu weet wat zijn verleden is. en die hoofdofficier of wat ie ook is. en wat de fuk is zijn alibi? dat ie op dat moment arthur in stukjes aan het zagen was???
blijft natuurlijk staan dat er een heel seizoen komt nog, en hij zal zich er wel uitlullen, maar iets zegt me dat deb dat niet gaat geloven…
anyway, ik ben na een behoorlijk teleurstellend seizoen 3 dik tevreden met seizoen 4.
alsof ik ships zou zeggen. tsssss
goed, ik ben wel in shock…
lous, speciaal voor jou: :inlove:
http://www.youtube.com/watch?v=EottG6_ueKA
(niet kijken als je seizoen 2 niet gezien hebt)
@fiep klophout wrote:
net -als een verjaardagscadeautje aan mezelf- seizoen vier af gekeken…
rest in spoiler
aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh.
heb het hele seizoen gedacht dat deb eraan zou gaan. eerst dacht ik door dex´toedoen, later door arthur.
maar dit is ook heftige ships.
brrrrrr.
ik deel marks opvatting overigens helemaal niet. maar dat komt misschien omdat ik ervan hou als een film of serie de grens op zoekt. het kan niet dat hij er altijd maar ongeschonden mee weg komt, dat doet afbreuk aan de spanning. Ik heb 4 seizoenen lang de wetenschap dát er vier seizoenen waren, en hij zich dus 100% zeker niet ontmaskerd zou worden, ook gezien als een remming op de spanning. Want hoe spannend het ook is, je wéét dat ie zich er wel weer uit weet te redden.
Het zou, voor mij iig, te hollywoodaans zijn als ie het zou redden: een seriemoordenaar zijn, zijn gezin veilig houden en ook nog alles weten te verbergen.
maar die goede dexter morgan heeft dit natuurlijk niet verdiend. Man oh man, wat een goede serie toch dat ze je zo 100% mee laten voelen met een seriemoordenaar.
Had het er vandaag op werk nog over met collega, dat ik in seizoen 2, als ie zich voordoet als drugsaddicted, de hele tijd de neiging had te roepen: dex, zeg gewoon eerlijk dat je geen junk bent, je bent geen junk, dat verdien je niet om zo gezien te worden. Haha, alsof het erger is om als junk bekend te staan dan als iemand die mensen in stukjes zaagt en in de zee dumpt. keer na keer. Dat blijft toch echt het meesterlijke van Dexter, vind ik.
goed, maar even denkend aan dat dit nog verder gaat: hij gaat hier van verdacht worden he. zeker door deb die nu weet wat zijn verleden is. en die hoofdofficier of wat ie ook is. en wat de fuk is zijn alibi? dat ie op dat moment arthur in stukjes aan het zagen was???
blijft natuurlijk staan dat er een heel seizoen komt nog, en hij zal zich er wel uitlullen, maar iets zegt me dat deb dat niet gaat geloven…
anyway, ik ben na een behoorlijk teleurstellend seizoen 3 dik tevreden met seizoen 4.
oooh ik ben zo blij dat je het eindelijk gezien hebt…kunnen we het er over hebben… :dance: :dance: :dance:
Maar goed, ik deel die mening met jou hoor. Ik ben het ook niet met Mark zijn gevoel eens dat het allemaal maar leuk moet zijn.
Maar die sympathie voor Dex, geweldig he…
Ik moest steeds op mijn hand bijten als je zei: hij gaat deb vermoorden he…tssss, natuurlijk niet…waarom zou hij…

Maar volgend seizoen. Hij kan er toch ook niets aan doen dat hij broer is van een moordenaar? Het is toch niet zo dat jij dan ook maar een moordenaar moet zijn?
Deb vertrouwd hem altijd onvoorwaardelijk toch?
Hoe kan hij nu moorden met al die kinderen en al die verantwoordelijkheid??
Ik ben echt heel beniewd.
anyway…shocking he…
als ik deb zou zijn, zou ik na deze afloop denken dat dex door de mededeling van haar die middag, zo van slag is geraakt dat hij ‘de moordenaar in zichzelf’ heeft ontdekt en toen rita heeft vermoord. Ze zal het niet uitspreken, en het bureau zal gewoon zien dat het arthurs moord was (ik neem aan dat arthur rita volgens het zelfde ritueel vermoord heeft als de andere badkuipmoorden, dus dan zal het zonder twijfel naar hem leiden). Maar ik denk dus dat deb het niet meer gelooft. Dat hij wegkwam met dat hij eerder in het huis van arthur was dan het hele politieteam… quinn die op zijn huid zit met zijn half-day job…en vooral dat dex dus echt lang weg is geweest voordat hij thuis kwam om te ontdekken dat rita vermoord was. (dat moet gebeurd zijn voordat arthur zijn auto kwam ophalen bij de garage, toen zat dex al in arthurs auto, toen was het nog dag, en volgens mij was het al echt nacht toen hij thuis kwam.) wat gaat hij zeggen waar hij al die tijd geweest is?? (al vind ik het wel des dexters dat ie zich daar weer uitlult (vind ik zelf echt een minpuntje van de serie)
ik was vanochtend overigens nog aan het denken over die opmerking van mark, dat het eind niet bij deze serie past. ik zou het serieus niet bij deze serie vinden passen als het was geeindigd met dat dex besluit dat zijn familie en vrouw toch heel belangrijk voor hem zijn.
e
Ik vond het trouwens wel een slap verhaallijntje tussen batista en la guerta. Ik had wel gedacht dat la guerta batista een enorm oor aan zou naaien, zijn carriere met opzet kapot zou maken (want daar het bed voor gebruiken is ze niet vies van getuigt haar eerdere affaire met die partner van die andere donkere vrouw). Maar dit vind ik een beetje slappe hap eigenlijk
en de grote vraag is natuurlijk wat dit met dex doet. Het kan de mens in hem wakker maken, dat ie nu opeens echt verdriet voelt. Maar wat gaat ie dan dat hele seizoen doen? :mrgreen: Of hij wordt een verschrikkelijk monster, dat die hele code hem geen fuk meer kan schelen. (al heeft ie met het doden van trinity eigenlijk ook de code gebroken he, en is dat indirect ook de schuld van de dood van rita geworden (want dat was ik me vanochtend nog aan het bedenken: deze volgactie was wel heeeel egoistisch van hem eigenlijk. Als je denkt aan nabestaanden, dan is het voor hun belangrijk te weten dat de dader gepakt wordt, belangrijker dan dat de dader gestorven is, buiten hun kennis om (uh ik schrijf het een beetje onduidelijk). Trinity was gepakt geweest als dex het spoor niet had verlegd. En daarmee paste trinity dus eigenlijk niet in zijn code. Dat ie dus zo voor zijn eigen gevoel hem per se wilde pakken, is hem behoorlijk duur komen te staan)
lekker dit is het eerste seizoen dat eindigt met een hoop vragen!
(ik lees tot mijn grote verbazing dat er mensen zijn die denken dat trinity rita niet vermoord heeft :eh: nou, ik eet mijn schoen op als dat klopt…)
Minpuntje, maar natuurlijk ook iets van over. Zou de serie niet voorbij zijn als dex wordt gepakt? Ja ze kunnen dan nog een serie rekken met hem in de gevangenis en flashbacks enzo, maar zolang de serie zo’n hit is willen ze er natuurlijk aan vedienen. Misschien niet helemaal leuk voor ons maar wel logisch…
Mark ziet het eigenlijk als een gezellig leuke serie. En dan zo’n einde, het enige ‘goede’ in Dex’ leven, op die manier dood…
Ik vroeg mij gelijk af hoe hij wraak zou willen nemen, wat natuurlijk niet echt meer kan.
Jij draait het om en denkt dat hij er voor opdraait…Ook interessante gedachte. Het hele verhaal rond Deb is ook inderdaad erg leuk om over na te denken. Het zou kunnen. Er moet natuurlijk iets nieuws en ‘bijzonders’ gebeuren in seizoen 5.
Maar en Rita weg en Deb tegen hem? Denken
Misschien is dat juist een beetje te obvious. Al zou ik echt niet weten welke andere boeiende twist ze kunnen gebruiken in 5…
Ik heb ook al die theorieen gelezen. Best leuk hoe ver mensen kunnen gaan in hun fantasie. Alhoewel het natuurlijk helemaal niet zo bizar hoeft te zijn.
Als Trinity Rita niet heeft vermoord kan hij natuurlijk wraak nemen bijvoorbeeld.
Heef hij het wel gedaan dan zullen al die gevoelens van het niet wraak kunnen nemen moeten handelen…
Tja, interessant allemaal. En zooo jammer dat we tot sept moeten wachten…
8)
zie dat micheal c hall en John Lithgow (arthur) een golden globe hebben gewonnen, beide totaal terecht.
(http://www.youtube.com/watch?v=tzYF1HvzjlM&feature=player_embedded# (bevat spoiler seizoen 4))
wat een schatje :inlove:
ooeeeh, ik wil hem de hele tijd knuffelen…
Hier ook nog steeds in de ban van :lol: .
Er rest hier alleen nog de allerlaatste afl. van seizoen 4 8) .
Knap he van ons dat we die er niet meteen achteraan geslingerd hebben.
Ik vrees alleen dat ik per ongeluk ( ook met googlen naar een eventueel seizoen 5 :roll: :evil: ) iets heb gelezen dat ik niet had willen weten. Ik heb mijn ogen van het scherm afgetrokken toen ik iets zag wat inhoudelijk over seizoen 4 ging maar op 1 of andere manier maken je hersenen al de hele zin zonder iets echt gelezen te hebben ofzo :lol: ( of is dit echt te vreemd :shifty: )
Tot nu toe vind ik het nog steeds wauw en kan ik nog steeds niet zeggen dat ik seizoen 2 en 3 minder vond hoor :shifty: .
Ik hoop vanavond de laatste aflevering te kunnen zien en zal dan ook hier de spoilers ed even doorlezen 8)
@Madre wrote:
Minpuntje, maar natuurlijk ook iets van over. Zou de serie niet voorbij zijn als dex wordt gepakt? Ja ze kunnen dan nog een serie rekken met hem in de gevangenis en flashbacks enzo, maar zolang de serie zo’n hit is willen ze er natuurlijk aan vedienen. Misschien niet helemaal leuk voor ons maar wel logisch…
Ik denk dat het onbetwistbaar het einde is als hij gepakt zou worden, en ik denk/hoop dat het dan ook resuluut eindigt. Flashbacks en zo zou totaal afbreuk doen aan alles.
Ik denk zelf eigenlijk dat seizoen 5 wel de laatste is, geen idee of er ooit op officiele wijze al eens iets gezegd is over een seizoen 6, maar ik denk dat na vijf de koek wel op is, en vooral dat dex nu al veel te veel losse eindjes heeft die ie niet meer geloofwaardig aan elkaar kan knopen om niet ontmaskerd te worden.
Dus ik zet in op een écht einde in seizoen 5 waarin hij of ontmaskerd wordt of er zelf op een of andere manier een eind aan maakt.
Mark ziet het eigenlijk als een gezellig leuke serie. En dan zo’n einde, het enige ‘goede’ in Dex’ leven, op die manier dood…
Ik vroeg mij gelijk af hoe hij wraak zou willen nemen, wat natuurlijk niet echt meer kan.
Jij draait het om en denkt dat hij er voor opdraait…Ook interessante gedachte. Het hele verhaal rond Deb is ook inderdaad erg leuk om over na te denken. Het zou kunnen. Er moet natuurlijk iets nieuws en ‘bijzonders’ gebeuren in seizoen 5.
Misschien is dat juist een beetje te obvious. Al zou ik echt niet weten welke andere boeiende twist ze kunnen gebruiken in 5…
ik denk niet dat deb direct tégen hem zou zijn, daar is haar liefde idd te onvoorwaardelijk voor naar haar broertje toe. Maar ik denk wel dat ze hem door gaat hebben, en dat zij enorm gaat worstelen met wat ze met die kennis moet, en dat het dex ook niet zal helpen om zijn plannetjes verder uit te voeren.
en idd zo’n soort twist moet er wel komen natuurlijk na dit. het kan toch niet dat ie hierna weer gewoon verder gaat met een beetje rondmoorden alsof er niks aan de hand is
Ik heb ook al die theorieen gelezen. Best leuk hoe ver mensen kunnen gaan in hun fantasie. Alhoewel het natuurlijk helemaal niet zo bizar hoeft te zijn.
Als Trinity Rita niet heeft vermoord kan hij natuurlijk wraak nemen bijvoorbeeld.
Heef hij het wel gedaan dan zullen al die gevoelens van het niet wraak kunnen nemen moeten handelen…
Los van dat uiteraard iemand anders het gedaan kán hebben, vind ik het een absurde theorie. Waarom zouden ze in hemelsnaam als afsluiting van een seizoen dat zo om trinity draait, en waarbij deze moord gewoon precies op z’n plek valt als ie van trinity komt, door iemand anders laten plegen? ik vond het gewoon stom om dat te bedenken. en ik vind het nog veel stommer als het waar blijkt te zijn. maar dat geloof ik dus gewoon echt niet.
8)
Ik denk dat het onbetwistbaar het einde is als hij gepakt zou worden, en ik denk/hoop dat het dan ook resuluut eindigt. Flashbacks en zo zou totaal afbreuk doen aan alles.
Ik denk zelf eigenlijk dat seizoen 5 wel de laatste is, geen idee of er ooit op officiele wijze al eens iets gezegd is over een seizoen 6, maar ik denk dat na vijf de koek wel op is, en vooral dat dex nu al veel te veel losse eindjes heeft die ie niet meer geloofwaardig aan elkaar kan knopen om niet ontmaskerd te worden.
Dus ik zet in op een écht einde in seizoen 5 waarin hij of ontmaskerd wordt of er zelf op een of andere manier een eind aan maakt.
Ik denk dat je, ook al zou ik dat zelf aan de ene kant wel jammer vinden, helemaal gelijk hebt. Het kan niet anders dan aflopen met Dex. Ik ga er vanuit dat ze toch stikum een soort van moralistisch einde in ogen hebben al hoop ik het natuurlijk gewoon niet. Want zoals het nu is maakt Dexter natuurlijk een meesterlijke serie...
Mark ziet het eigenlijk als een gezellig leuke serie. En dan zo'n einde, het enige 'goede' in Dex' leven, op die manier dood...
Jij draait het om en denkt dat hij er voor opdraait..Ook interessante gedachte. Het hele verhaal rond Deb is ook inderdaad erg leuk om over na te denken. Het zou kunnen. Er moet natuurlijk iets nieuws en 'bijzonders' gebeuren in seizoen 5.
Misschien is dat juist een beetje te obvious. Al zou ik echt niet weten welke andere boeiende twist ze kunnen gebruiken in 5...
ik denk niet dat deb direct tégen hem zou zijn, daar is haar liefde idd te onvoorwaardelijk voor naar haar broertje toe. Maar ik denk wel dat ze hem door gaat hebben, en dat zij enorm gaat worstelen met wat ze met die kennis moet, en dat het dex ook niet zal helpen om zijn plannetjes verder uit te voeren.
en idd zo'n soort twist moet er wel komen natuurlijk na dit. het kan toch niet dat ie hierna weer gewoon verder gaat met een beetje rondmoorden alsof er niks aan de hand is
Nee dat kan niet inderdaad...Ik ben blij dat ze toch hun geweldigheid hebben weten aan te houden dus jouw scenario lijkt ook gewoon helemaal te kloppen. Ik denk dat je maar even naar showtime moet bellen ofzo..Misschien krijg je er nog wat voor :D
Heef hij het wel gedaan dan zullen al die gevoelens van het niet wraak kunnen nemen moeten handelen..
Los van dat uiteraard iemand anders het gedaan kán hebben, vind ik het een absurde theorie. Waarom zouden ze in hemelsnaam als afsluiting van een seizoen dat zo om trinity draait, en waarbij deze moord gewoon precies op z'n plek valt als ie van trinity komt, door iemand anders laten plegen? ik vond het gewoon stom om dat te bedenken. en ik vind het nog veel stommer als het waar blijkt te zijn. maar dat geloof ik dus gewoon echt niet.
8)
Tja de enige reden om zoiets te kunnen bedenken is volgens mij alleen
'het wraak moeten kunnen nemen' ...
Verder zie ik ook niet in waarom het iemand anders zou kunnen zijn behalve Trinity...
Mijn poes heet Trinity
echt ook waardeloze informatie hahaha... :dance:
@Madre wrote: Ik ga er vanuit dat ze toch stikum een soort van moralistisch einde in ogen hebben al hoop ik het natuurlijk gewoon niet. Want zoals het nu is maakt Dexter natuurlijk een meesterlijke serie…
ok dit klinkt een beetje gek. Ik bedoel dus dat als hij gepakt wordt dat dat natuurlijk heel moralistisch is allemaal. De seriemoordernaar wordt uiteindelijk gepakt. What goes around comes aroud. Maar ik hoop dat ze dus iets orginelers verzinnen dan dat. Misschien dat Deb hem vermoord ofzo…
Niet dat hij perse het gevang in moet…
AAArgh al die spoilers wat doen jullie me aan :shifty:
Morgen aflevering 2 van seizoen 2, ik moet Ran maar vragen of die ze voor mij wil dl.
Het enige punt is dat hij het niet zo´n leuke serie vindt, dat is jammer want met zijn tweeen een derie volgen vindt ik altijd leuker.