*DECEMBERSTOPPERS 2007* ook de laatste 2 dames zwanger!!!!!!

hallo hallo

ooo meiden we hebben een klein autotje gekocht voor mijn lief.

hij heeft een nieuwe baan en nou moet hij dus zijn service bus in leveren dus we hadden een auto nodig voor hem

een suzuki swift uit 96 donder blauw

maar wat een pit zit er in dat bakkie hoor.

echt lache

de eerste twee maanden moet hij nog naar lisse rijden en dan neemt hij (mijn) auto en ga ik in dat bakkie rijden lache hihihih.

en daarna als het bedrijf dichterbij is (gaat verhuizen) dan gaat hij in die auto rijden.

morgen is mijn lief jarig word 28

hij heeft zijn kadotjes al gehad heb nu nog een taart gemaakt voor hem.

maar ooo wat een bende in de keuken zeg hihihih ik ben geen kok heb ik al gemerkt maar goed hij is als het goed is wel gelukt

een marstaart

morgen nog ff een klein kadotje kopen van noëmi voor haar lieve papa.

wat voor taart heb je gemaakt!! En een autotje erbij gekocht! Gaaf! Wij hebben deze week de auto van mijn paps en mams tot onze beschikking (lees ik heb hem!) zij zijn in turkije! Echt super fijn zo’n 2de bakkie! Dus morgen maar ff moeder dochter dagje, shoppen met die auto!!

Rustig hier zeg!

Karen, nog gefeliciteerd met je mannetje. Leuke dag gehad?

Cariska, hoe was het in de dierentuin?

Wij waren vandaag naar een kleine dierentuin hier in de buurt: Blanckendeall. Echt superleuk!

dierentuin was weer super, meteen in de auto viel ze in slaap. vanavond nog uit eten geweest, was ook top! Heerlijk dagje dus weer!

Yoehoe!! Was wat aan het rondneuzen op het net en heb een hotelovernachting + uitgebreid ontbijtbuffet gewonnen voor 28.50 voor 2 personen! Top toch? Moet nog ff kijken wanneer we gaan en dan reserveren , en ff bellen dat tl mee gaat, want deze mama wil nog niet zonder haar! Kan kiezen uit 11 hotels, denk dat ik voor sevenum ga, vroeger gingen we daar altijd op vakantie op de camping en toverland is daar vlak bij een zus woont daar!

hallo hallo

@cariska dat is ff leuk bij vakantieveiling. en dan de rest.

leuk he.

ik heb daar een dag geveild voor de zwaluwhoeve.

maar leuk joh

maar idd ik zal wel ff bellen dat je tl meeneemt soms kunnen ze daar nog wel eens moeilijk over doen hihih.

hier gaat alles zijn gangetje,.

vannacht 1 nacht de nachtdienst in dus net ff lekker geslapen

maar heb echt hoofdpijn denk dat de speieren in mijn nek vast zitten want mijn nek doet ook pijn dus maar aan de pcm.

en ook het voetbal gezien.

het is nog niet afgelopen maar het is niet zo’n hele denderende wedstrijd

zaterdag mijn man jarig geweest op zich niet echt gevierd maar wel een leuke dag gehad zijn oma vierde ook der verjaardag dus daar heen geweest en daarna uit eten met mijn schoonzussen en zwagers erg gezellig en noëmi heef zich echt wel weer goed gedragen.

top kind :inlove: :inlove: :inlove:

jacco had wel kadotjes gehad

van mijn een luchtje van ferrari en een douche gel daar van die waren op en ik dacht dat ga ik kopen.

en van noëmi een bouw vliegtuig een echt model bouw

dus wel leuk.

en van onze nichtjes twee poppetjes met strijkkralen wel leuk kan die dat straks mooi in zijn nieuwe auto doen wel leuk.

oja en ik had een marstaart gemaakt voor hem

erg lekker

maar zaterdag vieren we het samen.

dus dat gaat helemaal goed komen.

marstaart? Lijkt me lekker maar vult vast heel erg!

WE HEBBEN GEWONNEN :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

hallo hallo

goede morgen op deze vroege morgen.

@cariska ooo leuk joh. en nu boeken.

en de taart die vult idd wel erg maar goed dat maakt de smaak er niet minder om hihih.

voor van het weekend gaat mijn zus hem maken ben benieuwd.

hier zometeen weer klaar met werken en dan vol zien te houden tot 12 uur tenzij noëmi eerder instort dan gaat ze lekker slapen en ik ook.

ben benieuwd.

word wel mooi weer als het goed is dus dan kunnen we ook ff lekker wandelen ofzo blijf ik ook wel wakker.

of ik wou gaan zwemmen ook leuk.

hoest met de andere dames??

wij gaan naar sprookjeshof in zuidlaren waarschijnlijk… ff weer een dagje weg. J is nu ook vrij dus lekker met z’n 3tjes!

hoe maak je die taart??

hallo hallo

nou ik heb het volgehouden hoor.

maar ben wel helemaal gesloopt dus ga straks lekker naar bed

maar hoe maar je die taart

je maakt de bodem van bastogne koeken met boter.

de koeken maar je helemaal fijn en dan doe je er boter door dat mix je en daar beleg je je springvorm mee.

dat zet je 30 min in de koelkast

dan maak je de vulling

de roomkaas monchou vermeng je met de suiker dat mix je.

daarna maar je de chocola vloeibaar

en je maakt het carmel sausje

dan doe je gelatine blaadjes oplossen

dan klop je de slagroom stijf dat doe je door de roomkaas heen en dan doe je de ge hakte marsen er ook door.

je doet dan eerst de helft van de mars mix in de springvorm

dan doe je een beetje vloeibare chocoalde en de caramel sausje er over

dan de andere helft er weer op en dan de laatste chocolade en de caramel sausje er over

en dan in de koelkast minimaal 3 uur.

als je het exact wilt weten dan schrijf ik het voor je op.

ik heb ook de ingredienten voor de chococlade rozijn taart al binnen

die ga ik ook vrijdag maken ben zo benieuwd he.

en lekker ff weg heerlijk geniet lekker.

klinkt lekker zeg! je mag het wel voor me opschrijven als je wilt! ben gek op taarten haha. En die chocolade rozijn taart klinkt ook :drool:

Karen, beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met je man!!! Enne…klinkt lekker zeg die taart! Maar men wat zal die machtig zijn!!!

Cariska, ik las het al op je hyves, leuk van die overnachting!!! Wie weet wordt daar wel het brusje van je kleine meid gemaakt :wink: :mrgreen: hahahahaha grapje!

Tanja, leuk he de dierentuin! Ik ben al een tijdje niet geweest nu we ons abb. niet hebben verlengt! MAar Lola vind het ook steeds leuker worden, vooral de visjes!!!

Oh meiden, worden jullie meisjes ook opeens zo groot en wijs???

Lola wordt zo’n lekker ondeugend meiske…en zo wijs en groot :inlove:

Ze zingt nu van visje visje in het water…en dan zegt ze"isje, isje, en dan d’r handjes op elkaar en zwembewegingen maken :inlove: …

of ole ole ole ole, en dan de oranje megafoon pakken!!! hihihi

Tis een clowntje hoor!!!

Vrijdagavond hadden we een verjaardag en meestal gaan 1 van ons tweetjes, maar dit was een verjaardag waar we allebei graag naar toe wilden gaan, dus we hadden het campingbedje meegenomen…

DRAMA…alleen maar huilen en helemaal overstuur! Vond het zo zielig, dus ik had haar om 20.30 eruit gehaald en ik dacht; we zien wel hoe lang ze het volhoudt…

nou madam vond het prachtig!! lekker uitsloven bij iedereen, snoepen van al het lekkers, en ze was totaal niet moe! Wij zaten lekker te kletsen en opeens was het 23.00 uur :shock: :oops: :shock: Ontaarde ouders!!! hihihi Maar wel zo knap dat ze het zo lang volhield!!!

Zal ik nooit vaak doen, maar het is wel fijn om te weten dat het een keertje kan!

Alleen had ik wel op een uitslapertje gehoopt, maar helaas kwam ze gewoon om 7 uur! hahahahahaha Jammer, want Nien sliep wel lekker tot 10 uur!

Gisterochtend werd ik me toch opeens beroerd!!! Spugen, spugen! bah bah bah…Vandaag gelukkig alweer aan de betere hand! Gelukkig, want het is een gekkenhuis op mijn werk! We gaan volgende wk namelijk verhuizen naar een andere locatie…oh wat geeft dat stress…alles inpakken enzo, straks andere omgeving, contacten leggen met scholen, cb, huisarts, peuterspeelzaal, etc etc…de vrouwen psychisch voorbereiden…

We gaan uitbreiden van 6 naar 9 vrouwen, dus het zal wel een drukke, gezellige boel worden! Wel jammer dat we qua personeel niet uitbreiden…ook wij merken de bezuinigingen helaas. Dus er breekt een drukke tijd aan! pffffff nog even en dan lekker vakantie!!! hihi

Jullie eigenlijk nog vakantieplannen, want volgens mij heb ik er niemand nog over gehoord??

lisajoy, hier ook isje isje !! Leuk hé?? En de vissen in de dierentuin zijn hier ook favoriet, met de mantelbavianen :mrgreen:

En wie weet waar brusje “gemaakt” wordt… :wink:

je begrijpt wel wat ik bedoel he met “gemaakt” worden :wink:

Jij weet als geen ander dat het een wonder is, om een kindje te mogen krijgen :frowning: wist gewoon even niet hoe ik het anders moest formuleren!

Enne, lola spam in SF :inlove:

ja hoor! Snapte hem!! :-*

hallo hallo

idd cariska misschien begint daar wel het volgende wondertje van jullie

spannend hoor.

maar de taart is idd erg machtig maar dat komt mooi uit want dan kan je meer stukken uit 1 taart snijden hihihih.

extra goedkoop hihihihi.250

maar ik zal ze ff uitschrijven.

250 gr chocoladekoekejes of bastogne koeken.

150 g boter, wat gesmolten.

2 el lichtbruine basterdsuiker

20 gr boter

3 dl slagroom

50 g melkchocolade, fijngehakt

3 gelatine blaadjes.

60 ml water

500 gr roomkaas zacht geroerd

110 g fijne kristalsuiker

3 marsrepen of 180 gr mars fijngehakt

1

maal de koekjes in de keukenmachine tot fijne kruimels. mix de boter erdoor tot de ingredienten net met elkaar vermengd zijn. verdeel met 1 hand de koekjes mengesel gelijkmatig over de bodem en tegen de rand van de springvorm (je moet een niet zo’n grote hebben ongeveer 20 cm ik had namelijk een grotere inhuis geen kleine en dan heb je dus een dunnere boden)

dek de taartbodem af en zet hem ongeveer 30 min in de koelkast, of tot hij hard is.

2

men intussen voor de butterscotchsaus de basterdsuiker, de extra boter en 2 eetlepels van de slagroom in een steelpan. verwang dit mengsel totdat de suiker is opgelost. op laag vuur.

3

verwarm voor de chocoladesaus in een ander pannetje al roerend op laag vuur de chocolade en 2 eetlepels van de slagroom tot de chocolade is gesmolten.

4

doe de gelatine blaadjes oplossen in de 60 ml water.

maar houd het warm tot het laatste 5 min laat het daarna afkoelen.

5

klop in een kom de roomkaas met de kristalsuiker met de mixer tot je een glad mengel krijgt.

klop de rest van de slagroom in een andere kom net stijf met een mixer.

roer voorzichtig de nog warme gelatine samen met de sukjes mars door de roomkaasmengsel. spatel vervolgens de slagroom erdoor.

6

schenk de helft van het roomkaasmengsel in de springvorm. sprenkel de helft van de butterscotch- en de chocolade saus erover. trek met een vleespen een paar keer heen en terug door het mengsel, zodat er een marmereffecht ontstaat. voeg de rest van het roomkaasmengsel en de sausen tot en haal de vleespen er weer over.

dek de taart af en laat hem 3 uur in de koelkast staan

je kan hem ook heel goed een dag van te voren maken.

zooooo dat is 1

nu nummer 2 die heb ik zelf nog niet gemaakt.

250 g boter in stukjes

1 el oploskoffie

4 dl kokosmelk

200 g pure chocolade grof gehakt

440 g fijne kristalsuiker

110 g zelfrijzendbakmeel

150 g bloem

25 g cacaopoeder

2 eieren

2tl vanille essence of aroma

170 g pure chocolade met rozijnen en of nootjes.

200 g pure chocolade, grof gehakt extra

125 g boter in stukjes extra

chocolade rand

300 g pure chocolade om te smelten 1 tl olie

1

verwarm de over voor op 150 graden. vet een ronde taartvorm ± 22 cm met hoge rand in en bekleed de bodem en rand met bakpapier

2

smelt de boter in een pan. voeg de oploskoffie, kokosmelk, grofgehakte pure chocolade en suiker toe. zet de pan op het vuur en roer tot de chocolade is gesmolten en de suiker is opgelost. laat de saus afkoelen tot kamer temperatuur.

3

klop de gezeefde dronge ingredienten (suiker, bloem, bakmeel en cacou), de eieren en de vanille aroma erdoor.

roer de helft van de chocolade met rozijnen erdoor. schenk het beslag in de taartvorm en strooi de rest van de chocolade met rozijnen er over.

vak de taart 1 3/4 in de over.

laat de taart 10 min staan haal hem dan uit de vorm en laat hm op het rooster afkoelen

4

roer op een laag vuur de chocolade en de extra boter in een steelpan door elkaar toto een glad mengsel. laat het afkoelen tot het smeerbaar is.

5

bestrijk de taart aan alle kanten met de chocolade pasta en druk de plakken chocolade tegen de zijkant. serveer deze taart evt met slagroom

de chocolade rand

meng de chocolade en de olie in een hitte bestendige schaal

zet de schaal op een pan met zacht kokend water ern roer het mengsel glad.

knip twee stroken bakpapier van 6x50 uit.

ver deel de chocolade gelijkmatig over deze stroken. til de stroken even op zodat het overtollige chocola er af kan lopen.

laat de chocllade har worden en snijd de lineten met de scherp mes in plakken van 4 cm trek dan voorzichtig het bakpapier eraf.

meiden succes

en lekker kokkerellen

hier straks nog 1 dag werken en werken en dan ben ik er 4 vrij heerlijk heerlijk heerlijk

maar goed wel druk want we vieren beide onze verjaardag.

zometeen ff naar de AH lopen want ik ben een reep chocolade voor dier mars taart vergeten.

en aangezien ik een loopje ook wel even lekker vind met dit mooie weer en noëmi het op haar fietsje geweldig vind is het ook weer ff een feestje

ik heb het opgeslagen hoor!! LIjkt me lekker!!

hallo hallo

nou hier gaat morgen het bak festijn beginnen.

ben heel benieuwd hoe het loopt eigenlijk omdat ik helemaal geen bakmens ben hihihi

ooo vandaag onze tweede autotje opgehaald. jacco is er nu een betere autoradio in aan het zetten we hadden er nog 1 liggen.

hij rijd echt super. is super snel echt lache.

ooo zo balen he dat het weer slechter word we wouden gaan bbqen en lekker de mensen buiten hebben

maar goed we zien wel hoe het allemaal loopt.

ooo vandaag met noëmi wezen zwemmen

mag ze afzwemmen voor teddy beer zilver ooo ben zo trots :inlove: :inlove:

ze vonden haar eigenlijk nog wel wat te jong maar ze moest wat laten zien wat ze moest kunnen en dat deed ze allemaal ooooo wat een top meisje

ooo wat een geslijm he

donderdag mag tl ook afzwemmen!! Leuk leuk leuk!!

En wordt het weer slechter? hmm dat is minder!!

Karen, ik heb het recept ook opgeslagen :drool: ik ben eigenlijk nooit zo van de (machtige) chocolade taarten, ik maak ze meestal met fruit ofzo. Goed moment om er eens mee te beginngen :mrgreen: We gaan hier morgen voetbal kijken met de vriendengroep en aangezien het s middags is had ik al bedacht om een taart ofzo te maken…Zal nog even kijken of ik in de winkel oranjeversiering voor op de taart kan vinden.

Top dat de auto er is :mrgreen: En Jara heeft enkele weken geleden afgezwommen voor pinguinbrevet 2 :lol: Strax gaan we weer lekker plonzen (ps ze slaapt nu overigens nog steeds :shock: ze lag er gisteren al voor 19u in)

Cariska, idd wordt het weer wat minder, het blijft wel droog dus dat is voor de kids wel lekker! Jara speelt op het moment meer buiten dan binnen :mrgreen:. Wat leuk dat je een prijs hebt gewonnen :mrgreen: weet je al wanneer jullie gaan? En mag TL mee?

Lisajoy, ook al zo’n wijs meisje :mrgreen: Hier ook. Maar Jara wordt ook een echt driftkikkertje hoor! Ik merk dat ze soms zelfs al gaat knijpen en bijten :naughty: niet echt gerich op mensen maar op’wat er maar in de buurt is.

Hendrika, we hebben al véééééééél te lang niks van jou gehoord :naughty: Hoe is het met je? En je kids?

Joli, en bij jou? Ik zag je advertentie op Hyves…het klinkt toch wel heel verleidelijk om eens naar N.wijk te rijden :think: :mrgreen: