*decemberstoppers 2007* 8 beebjes, we duimen nog voor 2!

karen, leuk vakantie!!! Waarheen? En de meiden komen dus al bijna! Spannend hoor!!

Ik ben gelukkig nog steeds niet ongi. Verloor wel op een gegeven moment een heel klein beetje lichtrose maar verder niets!!! Heerlijk zo dus!

Joli, en hoe was ze gegroeid??

Lisajoy, en brandjes geblust???

Zijn weer terug van de orhtopedisch instrumentenmaker. Hij heeft extra klitteband erop gezet die ook breder is en verder zegt hij dus dat ie goed zit…hmm zal dan wel. Als het goed is kan ze het nu in ieder geval niet meer lostrappen…zullen wel zien haha. Voorlopig laat ik de afspraak van woensdag nog maar ff staan…

hallo hallo

we gaan naar ermelo. met fam van mij twee tantes met mannen.

een stel nichten en neven en mijn ouders erg leuk.

ik vind het wel spannend. weet je ik ben zo bang dat ik van alles vergeet wat ik mee moet nemen voor haar voor in de vouwwagen.

maar goed we zien wel

nou meiden er staan foto’s in het SF

de beloofde foto’s hihih

Roos was super gegroeid! Ik houd ook de bvcurve bij op borstvoeding.com en daar zit ze dus heel netjes precies op de middellijn! Ze weegt nu 7245 gram en is 68,5 cm lang. Deze mama is weer helemaal blij! En ik heb zelfs het gevoel dat de bv nu weer wat lijkt toe te nemen. We houden dus nog even vol!

Cariska, gewoon laten staan die afspraak. Pas afzeggen als je zelf 100% denkt/voelt dat het goed gaat!

Karen, ik ga zo gelijk foto’s kijken!

Lisajoy, pas zo laat de afspraak!! Maar je kunt neem ik aan ook naar een inloopspreekuur, mocht dat nodig zijn? En al brandjes geblust :wink:

Nou, ik ga foto’s kijken en dan nog even aan het werk!

Joli, mooi dat ze goed gegroeid is! dit is de curve van tanisha!

joli, hij zegt dit;

U heeft niet voldoende toegangsrechten voor deze pagina.

Ik krijg de curve hier niet geplaatst? Hoe doe je dat Cariska? Of sla je ze eerst op? Nou ja, hier dan de url’s, voor wie ze wil bekijken :wink:

O, die url’s werken niet, dan moet je ingelogd zijn. Nou ja, jullie geloven vast wel dat Roos heel goed groeit :wink: Ze zit keurig op de lijn. Qua gewicht zit ze precies op de middellijn, qua lengte zit ze tussen de middellijn en de lijn daarboven.

nee joli zo doen ze het niet. Ik upload ze in photobucket en zet ze dan hierneer…

Ik vind het wel leuk, die curvelijntjes online! Ik wil ze ook in het digitale fotoboek zetten, van het eerste jaar. Daar moet ik ook weer eens aan gaan werken :wink: Maar nu nog heel even typen en dan Roos weer pakken, ze ligt al te kletsen :inlove: ! Dan gaan we even lekker in de tuin zitten! Het is heerlijk weer! Bij jullie ook??

ja vindt het ook leuk! Want op het cb laten ze het niet altijd zien en zo kan ik het zelf bijhouden en aan iedereen laten zien die het leuk vindt!

Hier ook super weer dus ga weer de tuin in (en lunchen…beetje laat…)

hallo hallo

@cariska ik heb zelf ook even 'zo’n ding gemaakt.

leuk leuk leuk kan ik ook zien hoe het met ons meisje gaat.

ons meisje zit net iets boven het gemiddelde

maar had ook niet anders verwacht met twee lange ouders.

maar vind het wel grappig

Druk druk druk hier! Maar ik breek even in… één van jullie had aangegeven wel mee te willen werken aan de rubriek erin, eruit, over je financiele situatie voor Flair (maar ik weet niet meer wie). Nog even de details: het mag dus ‘anoniem’. Alleen vertel je het mij dus wel, maar ik heb zwijgplicht :wink: Wie wilde ook alweer meedoen en wie alsnog wil is welkom! Stuur me even een pb’tje, dan hoeft hier ook niet iedereen het te weten :slight_smile:

hallo hallo

nou net weer terug van de CB

ze is weer mooi gegroeid.

ze is nu 62 cm lang

en weegt 6580 gr en haar hoofgomtrek is 41.3

dus allemaal weer helemaal mooi.

ook weer prikken gehad ooooo wat vind ik dat zielig zeg. echt wel.

maar alles is goed gegaa ze ligt nu weer lekke te slapen denk dat dat de hele dag weer zal zijn.

nou straks op gesprek in het ZH ben heel benieuwd

ik laat het jullie gelijk weten.

@joli ik heb je een PB gestuurd

joli, ik wil wel mee doen hoor!!!

karen dus weer goed gegroeid! en ook weer lekker van de prikken af voorlopig!

Karen, succes met je gesprek!

Joli, gaat het nog steeds de goede kant op met de bv?

Ik hou die groeicurve bij via onze website, leuk! Ook kan ik hem invullen in het groeiboekje.

Karen, Jara is ook zo lang, terwijl wij allebei helemaal niet zo lang zijn, grappig he! Marks oma is erg lang en 2 tantes van hem ook, het heeft een generatie overgeslagen :lol: Jara is nu 63,5 cm en weegt 6240 gram.

Morgen mag Jara ‘afzwemmen’ voor dr Pinguinbrevet :lol:

Ik ben nog steeds aan het medderen met de voedingen, Jara blíjft honger houden…volgens het cb mogen we niet over op voeding voor hongerige baby’s, omdat ze meer mag wegen (en dus nog moet groeien). We mogen wel extra voeding geven en eventueel al starten met rijstebloempap…Nu hebben we twee dagen 60cc extra gegeven (ze kreeg al 100cc meer dan ze gezien haar gewicht mag hebben) Nu dus 160 meer…nog honger! Het vervelende is dat ze tegenwoordig ook zelf wakker wordt voor de late voeding (terwijl ze eigenlijk al doorsliep!) Ik ga dus ook niet naar 4 voedingen, dan zou ik 4x240 moeten geven ofzo! Das echt teveel. Heb zelf ook geen problemen met die late voeding.

Nou ben ik misschien een beetje een teut, maar ik wil zeker wachten tot 4 maanden met het geven van rijstebloem…das zaterdag, nu zul je denken wat maakt die 4 dagen nou uit? Tsja, weet ik niet, het staat er toch niet voor niks :think: ?

Wat zouden jullie doen, nog meer geven??? Of niet… :think: Op zich pikt ze het wel hoor, ze huilt even als de fles leeg is en begint al na 3 1/2 uur te mopperen van de honger…dit valt goed te rekken. Ik vind het zelf zo vervelend dat ze altijd honger heeft, heb bijna de neiging om eens een paar keer een flinke fles te maken en te kijken wat ze daarvan opdrinkt (hihi zou ze ooit iets laten staan?) Maarja gezien dr darmkrampjes…is dat denk ik niet verstandig…

Het advies van het cb was trouwens om in een apart flesje 30cc+1 te maken en die te verdelen over 2 flessen, nou daar was ik na 1 dag al klaar mee! Wat een gedoe, dat vraagt om misverstanden op het kdv strax…Ze krijgt nu dus 2x 210+7 en 3x 180+6 (om 07u en 19u 210cc)

Maar aan de andere kant…als ze bv had gekregen mocht ik geven zoveel ze wil. Heel verhaal :oops: wat zouden jullie doen?

Die +, zijn dat schepjes? Ik zou denk ik ook gewoon eens een volle fles geven en kijken hoeveel ze dan drinkt en dan dus kijken of ze dan nog honger heeft. Dan kun je die fles misschien het beste 's ochtends geven, zodat als ze darmkrampjes ervan krijgt, je er bovenop zit.

En ja, die vier dagen. Ik snap je helemaal. Ik wil ook het half jaar vol maken en dan pas bijvoeding geven. Op het cb zeiden ze dat het niet zo nauw luistert, dat is ook zo, maar toch zit dat half jaar in mijn hoofd en wil ik voor 30 april nog niets bijgeven. Maar ja, als de bv terugloopt, moet het wel natuurlijk. Ik weet nog steeds niet of het nou weer ‘goed’ is met de bv. Ik geef nu wel weer 5 voedingen, maar dan tussen 7 en 19. Schema is nu ongeveer 7, 11, 13.30, 16, 18.30. En om 18.30 uur geef ik een flesje toe met bv, zo’n 100-150 cc. Daar slaapt ze dan goed op. Alleen kom ik op deze manier dus niet aan extra invriezen toe. Met kolven krijg ik er met moeite 100 uit… jammer, want voorheen kolfde ik met gemak 200 cc! Nou ja, we zien wel, we gaan in ieder geval voor de 6 maanden volledig.

Leuk dat jullie zo enthousiast mee willen doen! Ik stuur wie wil een pb’tje. Ik heb regelmatig mensen nodig, dus jullie staan op de lijst. Kan even duren hoor, voordat ik contact met je op neem, maar ik weet in ieder geval dat er weer genoeg gegadigden zijn! :thumbup:

Karen, succes met je sollicitatie!

hey dames, ook ik hier even!

Hier loopt alles lekker, Jurjen heeft de waterpokjes gehad en nu is Wilco aan de beurt (vanochtend 2 pokjes ontdekt en nu zijn het er al wat meer)

Ik heb ook t/m 6 maanden gewacht met bijvoeding (Met Jurjen iets eerder omdat hij prematuur was)

Wilco eet nu lekker zijn groente en fruit en sinds een aantal dagen zijn we begonnen met brood.

even een filmpje: (ps beware off enge geluiden :wink:

:inlove:

hallo hallo

IK HEB DE BAAN HOOR!!~!!! BEN WEER AANGENOMEN…

@famke goh meid wat een lange tijd geleden zeg en wat heerlijk dat het goed gaat

wel ff een knuffel voor je mannetjes :hug: :hug: met hun pokkies.

maar blij weer wat van je gehoord te hebben.

@tanja ik heb zelf ook zoiets van niet eerder dan een half jaar voor dat we beginen met bijvoeden weet eigenlijk niet waarom ja eigenlijk ook wel omdat ik bang ben dat ze gelijk gaat reageren en ik ben bang voor koemelk allergie.

maar je moet doen wat je zelf goed dunkt. dus als jij wilt wachten dat wacht je.

@joli… als je wat heb wil ik wel mee doen hoor. dus dan weet je dat je lekker veel aan ons hebt want volgens mij willen we allemaal wel helpen

dan zit je nooit om mensen gelegen hihihi.

en joli ik hoop dat het goed gaat. en dat je kan volhouden tot 6 maanden.

ik kolf ook eigenlijk niet meer dan tussen de 100 en 150 cc.

het enige wat ik nu wel heb is dat ze ongeveer 7 min goed drinkt en dan telkens loslaat pakt loslaat pakt loslaat.

wat kan ik hier tegen doen. als ze dat doet de ander borst aanbieden omdat die andere leeg is??? dat kan toch niet na 7 min??? dit zegt het concentratiebureau.

ik vind het wel vervelend maar goed.

nou ons meisje licht nu lekker te slapen. wat wil je van die prikken…

Femke, wat leuk om weer eens wat van je te horen!!! Die arme Wilco, de waterpokken…hoop dat hij er niet teveel last van krijgt…die jeuk is verschrikkelijk! Het filmpje kan ik op mijn werk niet bekijken, ga ik vanavond thuis doen!

Joli, ik wil ook wel meewerken hoor!! maar wel anoniem hoor, niet iedereen hoeft in mijn portomonnee te kijken :wink:

Wat ga je trouwens na 6 maanden doen? Ga je dan langzaam over op FV, of BV combineren met vaste voeding??

Tanja, wouw wat een hongerlapje heb jij zeg!!

Tja wat te doen…ik vind persoonlijk 210 cc met 7 scheppen al best veel! Lola krijgt 4 flessen van 180 cc met 6 scheppen, maar zij krijgt natuurlijk ook groente en fruithapjes!

Misschien kun je de combi’s omgooien? Dus beginnen met 210 cc, dan 180 cc, dan weer 210 cc, etc…dan begin en eindig je de dag met een flinke fles!

En idd langzaam beginnen met pap, eerst 1 schepje bij de 1e en laatste fles, en dan langzaam opbouwen voor d’r krampjes…

Weet het ook niet hoor…

Nina moest gisteren zoooo hoesten, tut…ze werd er steeds wakker van en werd er steeds verdrietiger van. Uiteindelijk even bij ons in bed gelegen, maar Nina is dat helemaal niet gewend hahahahaha Ze heeft nooit bij ons geslape…hihi mama is op haar rust gesteld! hahahahaha

dus na 10 minuten zei ze: ik wil naar mijn eigen bedje toehoe :mrgreen: Toen heb ik d’r niet meer gehoord hahahaha

Lola krijgt steeds meer haar eetlust terug. Na drie weken iedere fles tussen de 50 en 70 cc te hebben laten staan, gaat ze nu weer haar flesjes leegdrinken :dance: gelukkig…pak van mijn hart

Weet iemand van jullie trouwens wanneer ze brood(korstjes) en een lange vinger mogen???

G’morgen

Nou ik heb mijn melkmonster overvoerd zojuist :oops: …Ik heb 2 flessen klaargemaakt, 2x 210+7 :shock: en de eerste fles tot 260 aangevuld met de 2e fles…Gewoon op! Zonder gemedder of wat dan ook (12 minuten)…ze huilde niet toen ie leeg was, maar trok hem wel weer gretig naar zich toe… :shifty: Vervolgens boerde ze natuurlijk niet, muppet! Een kwartier met dr rondgelopen (gelukkig) kreeg ze toen de hik en bij elke hik een boertje :inlove: Ze ligt wel nu alweer op bed (meestal zo rond half 9 weer), maar ze had nu al om half 8 dikke rode wangen :oops: (haha dat lijfje heeft het smoordruk)

Zometeen afzwemmen voor dr pingiunbrevet! haha ben benieuwd wat ze ervan maken. Het is de hele week ‘pinguinfestijn’

En…ik ben zojuist…ongesteld geworden!!! :dance: mijn lijf kan het zonder hormonen :dance:

Lisajoy, Lola dr eetlust weer terug, heerlijk! En volgens mij mogen ze vanaf 6 maanden andere graansoorten zoal tarwe, rogge en haver (bevat veel voedingsvezels) wel langzaam opbouwen.

Karen, gefeliciteerd met je oude baan :clap: , heeft Noemi nog veel last gehad van de prikken?

Famke, wat een superfilmpje van Wilco, en wat is hij al groot :shock: Hoe is het verder bij jullie?

Cariska, hoe was het in het ziekenhuis? Waarschijnlijk zit je nu in de w8kamer…

Ga ff boven kijken of mijn meisje niet verdrinkt in de melk… :shifty:

hallo hallo

@tanja thanks. nou het ze is er nog niet overheen hoor.

temp van 38.1

gisteren temp van 38.8 toen zetpil gegeven en ze heeft veel geslapen.

ze is nu wat piepig.

heb haar nu geen zetpil meer gegeven denk dat die 38.1 vandaag wel weer een 37 nog wat word.

hopen op wel want morgen is er weer zwemmen.

nou hier zometeen naar de mensendiek therapeut heb last van tussen mijn schouderbladen ik denk omdat ik verkeerd voed ik ga maar weer met het voedingskussen voeden want toen had ik het niet.

kijken wat zij er van zegt.

en daarna naar de kapper sinds ik bevallen ben ben ik net een uitvallende hond echt ik vind de haren tussen noëmi haar vingers en ik haar ben on om jacco en overal echt vreselijk.

en tassen inpakken vandaag want we gaan vrijdag op vakantie…