*decemberstoppers 2007* 8 beebjes, we duimen nog voor 2!

tanja, jeetje jara al afzwemmen :mrgreen:

ik zou denk ik wel gaan proberen een goede volle fles te geven en kijken wat ze opdrinkt! En dan eventueel extra cinababy geven ofzo als ze er last van krijgt!

Joli, anders die neusspray halen voor toeschietreflex? Zo krijg ik er meer uit met kolven!

Famke, leuk weer wat van je te horen! En wat een geweldig filmpje! :inlove:

Karen, super gefeliciteerd :dance:

Dat loslaten enzo hadden we hier ook. Is een periode (duurde hier 2 dagen) dan is het weer klaar. Anders moet je ff terugzoeken hier, tanja had erop gereageerd!

Hoop dat Noëmi snel weer over de prikjes heen is!

En fijne vakantie!!!

Lisajoy, haha die nina wil niet bij jullie in bed :mrgreen: geen idee wanneer ze broodkorst mogen…maandje of 7?

Zijn weer terug van ziekenhuis. De pavlik zit goed heeft die dokter me verzekerd. Voor mijn geruststelling mogen we over 2 weken weer terug komen en krijgen dan ook een foto.

Pinguinbrevet gehaald :dance: :inlove: Echt zo leuk gedaan! T was een hele happening.

Nou muppet maakt er gelijk een slaapdag van (groeidag?) ik ga dr vandaag niet nog een keer zoveel geven hoor! Net een fles van 200cc (180+6) gegeven, natuurlijk weer helemaal op…We gebruiken tegenwoordig Infacol tegen de krampjes, heb dat nu weer gegeven (normaal geven we het om de fles).

Cariska, fijn dat de pavlik gewoon goed zit! En dat jullie over 2 weken alweer terecht kunnen!

Karen, helemaal in de revisie vandaag? Heerlijk ff naar de kapper! Hopelijk kan de mensendiecktherapeut je wat adviezen geven. Wanneer mag je beginnen met je nieuwe/oude baan? En wat doen jullie met Noemi?

Ga weer even een meisje op bed leggen…handig die rode wangen als ze moe is :lol:

@T@nj@ wrote:

Ga weer even een meisje op bed leggen…handig die rode wangen als ze moe is :lol:

ja hier ook dikke rode wangen…maar er maar niet aan toe willen geven!

hallohallo

nou weer wat oefeningen mee gekregen voor thuis.

en het schijnt dus van de BV af te komen. dus ik moet weer met het voedingskussen voeden en oefeningen doen zodat ik mijn schouders ontspan en mijn rugspieren aanspan.

want daar komt dus de pijn vandaan.

nou lekker naar de kapper geweest helemaal leuk geworden.

@tanja… ik ga 1 juni weer beginnen voor 20 uur de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen helemaal lekker.

noëmi gaat naar mijn zus die gaat oppassen

oja mijn zus is vandaag uitgerekend maar nog niks hoor. ik heb nog niks gehoord dus er zal ook nog wel niks zijn.

wel spannend hoor

Karen, hopelijk helpen de oefeningen wat!

Nou Jara heeft de hele dag niet gegilt om de fles :dance: ze kon er netjes 4 uur tussen laten :mrgreen: . Heeft ook erg veel geslapen vandaag, ze had gewoon ff extra nodig! Ik ga zaterdag beginnen met rijstebloempap s avonds, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze 260 flessen blijft krijgen he :lol: ik wil uiteindelijk wel over op 4x 210+7, dus dan bouw ik de laatste fles af door steeds 30 cc op een ‘dagfles’ te geven en de late fles met steeds 30 cc afbouwen en als de laatste voeding met rijstebloem pap gaat, moet dat lukken. Mocht ze het nog nodig hebben krijgt ze s avonds gewoon nog een klein flesje. Tegen de tijd dat we overgaan op groente en fruit wil ik zeker van die 5e fles af :roll:

De vlag hangt uit…

Jara heeft gisterenavond 20 cc LATEN STAAN :dance:

foto in het SF!

hallo hallo

nou weer lekker wezen babyzwemmen mochten we onderwater wat had ons meisje de hik. dus dat ging mooi niet door jammer hoor.

maar goed volgende week op vakantie en dan kunnen we het nog een paar keer doen.

nou net de vouwwagen in gepakt alleen want man lief is vandaag weer naar sas van gent zeeland. dus die is weer laat thuis.

nou ik ben best wel gesloopt eigenlijk.

leuk he vakantie :slight_smile: :slight_smile:

maar goed het zit er allemaal wel weer zo in zoals het zou moeten.

dus ben wel weer tervreden

morgen nog even de laatste dingetjes en dan lekker weg.

@tanja leuke foto’s weer helemaal geweldig.

nou en mijn zus heeft ook nog niks we wachten lekker af.

karen, foto van je nieuwe coupe???

spannend zeg van je zus!!

Tanja, jara een beetje van de fles laten staan haha hongerlapje :mrgreen:

Hier alles prima. Tanisha is alweer bijna 4 maand!!! Jeetje wat gaat de tijd toch snel!!! Verder eigenlijk weinig te melden…

Pf, meiden, even weinig reactie van mijn kant. Ik heb het zo onwijs druk! En ik kan natuurlijk alleen maar werken als Roos slaapt. En precies deze week zijn opa en oma (van beide kanten) met vakantie! Dus ook weinig oppasuitvalmogelijkheden. Dus hier echt een moe, stress en blegh! Ook wel fijn dat ik nu weer veel werk heb, maar het komt allemaal tegelijk! Eerst heb ik het weken rustig, nu dus spitsweek.

Het loopt nog steeds niet lekker met de bv. Zou de drukte van werk ook invloed hebben :think: Gister was Roos ook helemaal uit haar ritme, gewoon van de honger volgens mij. Gister om 18 gedronken, om 19 uur gedronken en flesje van 125 cc toe en toen werd ze opeens om 23 uur huilend wakker, dus maar weer gevoed. Vanmorgen was ze om 6 uur wakker :shock: Nu net gevoed en flesje van 150 toe gegeven. Ik kan dat flesje toe nog maar net ‘bijkolven’. Nu maar even kijken wat er gebeurt als ik nu nog ga kolven om 20 en 21 en 22 uur. Zucht. Het is zooo vermoeiend! Ook telkens die kolf weer schoonmaken, stereliseren. En het kost erg veel tijd. Die ik niet heb.

Nou ja, sorry voor dit egobericht!!

Cariska, Tanisha ook alweer bijna 4 maanden. Wat vliegt de tijd he!

T@nj@, super hoor, dat pinguinbrevet :inlove: En je aanpak met de flesjes heeft dus geholpen :dance:

Karen, lekker klaar voor de vakantie!! Geniet er lekker van met z’n drietjes! O, ga je morgen al weg, ivm mail?

Lisajoy, jij ook druk? En volgens mij mogen ze al broodkorstjes vanaf 6 maanden, maar alleen als ze goed kunnen zitten volgens mij ivm verslikken? En is Lola alweer meer opgeknapt?

Famke, wat een heerlijk filmpje van Wilco! Wat een bink alweer zeg!

Ik ga ff lekker douchen en dan ons trouwalbum echt afmaken. Er is nu een actie bij Albelli.nl, als je een album bestelt, de tweede (identieke) gratisjjj. Altijd handig zo’n reservealbum, voor als er iets met het origineel gebeurt!

hoi hoi,

Nou ja druk…gisteravond een tupperware party gehad!! Tijd geleden en het was echt gezellie! En natuuuuurlijk ben ik er weer ingetuind en spulletjes gekocht die volgens de demonstratrice zoooooo handig zijn :mrgreen: ben benieuwd…hahahahahha

Vandaag wel druk dagje gehad. Moest naar de tandarts, mijn vulling was eruit gevallen. Dus verdoofd, geboord en toen voelde ik me toch een pijn! AU!!! Nog een verdoving erbij, en toen was het oke. Halve dag met een verlamde mond gelopen, maar ach…

Nu over 6 weken weer terug, een andere vulling is gaan lekken en nu heb ik een blauwe kies!!! Erg charmant! Dus ik krijg een kroon. Leuke rekening zal dat worden…

Enfin, boodschappen gedaan met de dames en vanmiddag na Lola’s tuk, zijn we pasfoto’s gaan maken. Zowel mijn als Rich zijn paspoort lopen deze week af! Ook leuk bedrag hoor, twee paspoorten laten maken, foto’s maken, en ik moet een boete betalen van 22 euro omdat ik mijn identiteitskaart heb weggegooid!! Bij elkaar 170 euries!!!

En rich zijn rijbewijs moet ook verlengt worden, met een medische keuring voor zijn vrachtwagenrijbewijs…

Dure maand dus voor ons! hahahahahahaha

Enfin, foto’s maken was nog best lastig! Bij de foto van Lola mochten mijn handen niet zichtbaar zijn, en Nien bleef maar lachen en dat mag niet voor een paspoort…En de flits weerkaatste in mijn bril, dus uiteindelijk maar zonder bril op de foto gegaan.

Hele onderneming. En ik kon niet eens een paspoort laten maken, omdat ik de kids er ook in wel hebben en daar moet Rich voor tekenen…zucht.

Morgen dus terug met een ondertekent formulier!

Met Lola gaat het weer heerlijk!! Ze eet lekker, geniet van de hapjes en gilt en kraait de hele boel bij elkaar. Heerlijk om mijn meisje weer zo te zien :inlove: Alleen bij Nien loopt het snot uit d;r neus…arme tut.

Morgen lekker weer he, ga natuurlijk weer ff naar de speeltuin! Lekker relaxen! Wilde van het weekend naar het strand gaan, maar het schijnt weer slecht te gaan worden he?! Jammer…

Joli, kan natuurlijk best he dat je BV wat terugloopt nu je het zo druk hebt! En balen dan he, dat je gebonden zit aan zo’n ukkepuk! Dan is een KDV misschien toch wel handig he! Misschien toch iets over na te denken, als je voor lange tijd zoveel werk hebt?!

Nou, probeer een beetje te onthaasten, je kan toch niet meer dan je best doen?!

Tanja, hahahahahaha de vlag uitgehangen??? Jara is inderdaad wel een vreetwolfje he?! Misschien heeft ze een groeispurt!!

En wat goed trouwens dat je weer gewoon zelf ongesteld bent geworden!!! Beetje laat, maar toch… hahahahaha

Karen, alvast een heeeeele fijne vakantie he meid!! Lekker genieten hoor!

En spannend met je zus zeg!! HOu ons op de hoogte he!

Nou ga lekker banken…

joli, grote kans dat je werk van invloed is!!!

Steriliseer jij de kolf na ieder gebruik? ik niet :oops: , was hem gewoon ff af…

Lisajoy, en wat heb je gekocht bij de party haha

brrrr tandarts…

wat een gedoe zeg dat paspoort. En zijn ze ook zo streng bij foto’s van de kleintjes???

hier alles prima. Alleen vanacht kwam tanisha om 0.00 uur (HONGER!) en om 5.00 uur (HONGER) Verder vandaag dus heel veel geslapen

Nou, het leek even beter te gaan, - vanmorgen 180 cc gekolfd - maar het blijft toch gewoon hetzelfde hoor. Ik hou gewoon nog een weekje vol en dan zie ik wel hoe het loopt. Ik heb dan mijn ‘doel’ gehaald en dat is een half jaar volledige bv. Dat wilde ik graag en daar ben ik al onwijs trots op! Ik dacht ook nog dat ik misschien ongi ging worden. Had wad ongigevoeltjes en ik geloof dat dat ook van invloed kan zijn ivm hormonen enzo. Maar goed, we kijken het deze week nog aan en dan anders misschien nog combineren bv + fv. Want dat kolven gaat me echt tegenstaan! En ik stereliseer niet na elke keer! Ik doe het ongeveer om de drie dagen, tussendoor was ik gewoon af.

Lisajoy, een tupperwareparty, dat dat nog bestaat zeg! Hahaha. Maar het moet gezegd: het is wel geweldig spul! En ik zag op Hyves dat het leuk was vandaag in de speeltuin. Irritant eigenlijk, dat hyves, nu weten we veel dingen al voordat je het hier hebt verteld!

Karen, volgens mij ben jij al met vakantie! Veel plezier!

T@nj@, hoe is het vandaag gegaan met Jara en de flesjes? Hangt de vlag nog steeds uit :wink:

Cariska, ik heb een shaker gekocht (schijn je heel handig slagroom enzo mee te kunnen maken…) en een microwave maatkan. Zo’n handig ding…gooi je wat groenten in en binnen 3 a 5 min zijn je groenten gaar in de magnetron!! Wat de doorslag gaf, was het vb van 1 aardappel en wat stronkjes broccoli erin en binnen 5 minuten is het gaar! Ideaal om even een groentehap voor Lola te maken!

Ze hebben het ook voorgedaan en het was echt gaar! Ook bijv spekjes uitbakken…hebben we ook gedaan! Spekjes erin, 3 min in de magnetron en ze waren bruingebakken :thumbup:

Ja dat paspoort…zucht. Ik was 90 euro kwijt vandaag! Katjing!!!

Voor de kinderen zijn de regels iets soepeler, maar nina mocht niet lachen met d’r tanden bloot zeg maar…alleen met mond dicht. En bij Lola mochten mijn handen niet te zien zijn en ik moest d’r haar kammen hahahahahahaha Ze had een kuif, en dat mocht niet op de foto hihi

Vandaag heerlijk genoten van het zonnetje in de speeltuin! Lola was weer het voorbeeldige kind :inlove: Lekker geslapen, in de rondte gekeken en gegeten! Ze heeft vandaag zowel d’r fruithap als d’r groentehap helemaal leeggegeten, bollie!!!

Nu liggen de dames heerlijk te slapen en ik ga ff strijken…

manlief is moe thuis gekomen en heeft een humeur waar je U tegen zegt!!! Gezellig :naughty:

Tupperware, ja, haha, ik moet er wel om lachen hoor. Het klinkt zo truttig, maar het is en blijft handig. Ik koop mijn tupperwarespulletjes altijd op de rommelmarkt. 1 of 2 euro, terwijl dat spul onwijs duur is! Even in de vaatwasser en klaar. Want het is echt heel duurzaam! Hmm, hoe ziet zo’n kookding eruit? Dat lijkt me handig! Ik ga er maar eens even op googlen :mrgreen:

Hmm, Lisajoy, hoe heet dat precies wat jij hebt? Want er staan tig dingen voor gebruik in de magnetron op de website!

De vlag hangt halfstok…hihi nee hoor, ze heeft gisteren wel weer erge honger gehad, dus gisteravond een schepje rijstebloem door de 4e fles (ik moet niet zo meuten, het cb heeft het immers geadviseerd :roll: )…ze werd wel weer zelf wakker voor de 5e fles.

vnvd om 17u een papje gemaakt met 30cc en schepje rijstebloem, dat met een lepeltje gegeven. Ze deed het erg goed :clap: wel de helft laten staan, maar tis ook nog moeilijk natuurlijk. Om 18:30u een fles van 180+6 gemaakt, deze ging helemaal leeg (in principe krijgt ze nu evenveel, want anders had het een fles van 210 geweest)

Ze lag er al om 19u in, bekaf! Ze is ook op het kdv geweest! Het is me weer erg meegevallen, het gaat helemaal goedkomen :thumbup:

Lisajoy, duur he die dingen, paspoort ed :? Ik heb gisteren een nieuw rijbewijs opgehaald (haha heb em alweer 10 jaar :lol: ) Enneh getuppeshopped :mrgreen: Ik heb ook een hoop :oops: maar dat komt doordat de moeder van mijn schoonzusje die party’s geeft, dus ik ga zeker een paar keer per jaar heen :smiley:

Joli, echt :clap: hoor 6 maanden bv is echt een mijlpaal waar je heel trots op mag zijn :thumbup: , er zijn veel moeders meer die dat volhouden. Ik kan het me voorstellen hoor, dat je het kolven je gaat tegenstaan. Enneh hopelijk blijft je ongi nog even uit.

Cariska, Tanischa is dus aan het regelen? Hoe gaat het met de pavlik?

Karen, fijne vakantie!

Hendrika, al een tijdje niet gezien :think:

En Kim hoe is het met jou?

Waar is iedereen?

Hier een lekker dagje achter de rug. Vanmorgen twee foto opdrachten gedaan en daarna met een vriendin even naar de winkelstraat geweest en geluncht. Roos heeft zich voorbeeldig gedragen! Dus was super zo met het zonnetje erbij!

Ik heb een vraag geplaatst in het bvforum: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3636334#3636334

Ik twijfel zo, ik word er helemaal gek van! Moet ik nu wel overstappen of fv of toch bv blijven geven en hoe gaat dat met de bijvoeding, zucht.

Ooo, Roos spuugt enorm! Hm, maar eens even de koorts meten, ze voelt wat warm!

Gelukkig geen koorts! Er zat vast wat ‘dwars’.

Roos groeit zo hard. Heel veel kleertjes ‘ontgroeit’ ze nu. Zelfs sommige dingen mt 68 worden al krap! Maar mt 74 is nog te groot! Echt zo’n lastig tussenstation.

haaaaaai,

Gek weertje he? Het zou vandaag toch gaan regenen??? Hier is het nog altijd droog en lekker!!!

Vandaag naar de kapper geweest, heerlijk! Weer bijgeverfd en geknipt en geroddelt met de kapster! :mrgreen:

Iemand is vandaag de houten zandbak van Nien komen ophalen. Wilde hem eigenlijk bij de vuilnis doen, maar toch maar even op MP gezet, en nu toch voor 30 euries verkocht :thumbup:

Nina’s geld, dus vanmiddag lekker in de speelgoedwinkel lopen neuzen, en uiteindelijk met een my little pony set, doornroosje verkleedspulletjes en Electro naar huis gegaan!

En net zijn we heerlijk uit eten geweest!!! Was zooooo lekker, en vooral zoooo gezellig met z’n viertjes! Kan dan zo trots zijn op mijn gezinnetje!!! Lola gedroeg zich voorbeeldig, zat lekker om haar heen te kijken en heeft ook nog een lekker groentehapje op! En Nina vind uit eten gaan helemaal geweldig!

Kortom: geslaagde avond!!!

Nu liggen de dames lekker te slapen…vooral Lola was toch wel erg moe!

Gisteravond gaf ze om 20.00 en 21.00 opeens een brul en om 22.00 uur moest ze heel erg huien…tut had een keiharde buik en liep echt te kramperen…

Ben bang dat ik d’r een beetje overvoed had. Ze is nog wennende aan de hapjes en kreeg steeds een paar hapjes tot een half potje.

MAar gisteren had ze zowel haar groente als fruitpotje helemaal opgegeten en toen ook nog 4 flessen en de laatste met pap. :oops: :oops: Ontaarde moeder…

Dus vanavond maar halverwege het potje gestopt en een lepel minder pap in de fles. Even rustig aan doen!

Joli, ik heb al gereageerd maar ook ff ier: ik heb van het CB toen het advies gekregen om Friso te gaan geven. Die voeding is zoeter van smaak en komt het meest overeen met BV.

MAar waarom ga je niet even naar het CB met dit soort vragen?!

hallo ben ik weer.

even een druk weekje gehad met weer na de dokter te zijn geweest met ons mannetje hij begon weer de zelfde klachten als in het begin te krijgen en gaat nu maandag over op andere voeding en moet ook van der week na een dieetiste voor meer info en een lijst van wel en niet.

hopelijk gaat het goed met de nieuwe voeding.

en lisajoy ik las snel snel iets over de microwave oh die heb ik ook gehad en was er verslaafd aan met onze kleine meid zo handig echt waar aardappeltje erin groentes en vlees ff in de tron en een verse hap heb je klaar wat in de blender kan en je hebt echt snel een baby hap vooral makkelijk als je bv iets anders eet en de kleine nog niet mag hebben, waar ik hem ook voor gebruikte nieuwe aardappels erin en dan afkoelen en in plakjes snijden voor gebakken aardappels.

ohhh wat mis ik dat ding die na mijn slimme aktie helaas de oven niet heeft overleefd :cry: ik had hem altijd in de tron staan en zonder erbij na te denken zet ik dus de oven aan en ja hoor toen stonk het dus niet normaal en mijn dure en fijne schaal helemaal weg :cry:

de shaker heb ik ook en wil je niet onhappy maken maar die had je denk ik wel kunnen besparen die ligt hier onder in de kast wat wel een topper is is die quiqchef die hakmolen waar je alles mee kan doen en de zwarte overschalen.

nou ga nog even verder met strijken en morgen na de winkel wil graag even wat plantjes halen maar man lief moest vanmiddag werken dus morgen even met zn alle

Lisajoy, klinkt handig zeg dat ding! maar spekjes in de magnetron :think: kan ik me weinig bij voorstellen…

Joli, geen idee kan je niet helpen. Maar wij kunnen hier het cb mailen en als je voor 12 uur belt krijg je dezelfde dag nog antwoord. Zou je kunnen proberen…

Hendrika :hug: voor maurice!! Balen van je overactie!!

Hier alles redelijk. Tanisha huilt meer dan eerst en heeft 2 nachten achter elkaar niet doorgeslapen. de eerste nacht kwam ze 2 keer, de 2de nacht ieder uur!!! pff dat zijn we niet gewend. Ik heb op het werk een heel brood met leverpastei gegeten (verspreid over 3 dagen hoor :mrgreen: ) dus of ze heeft daar darmkrampen van of toch de tandjes? Maar vind het wel vroeg daarvoor…

En nu wilde ze niet slapen, ja aan de borst wel maar zodra ik haar weg legde brullen!!! Dus ik heb een flesje gepakt, lauw water erin (60cc) haar in bed gelegd, flesje erin, toen die leeg was meteen speen erin en het tutje slaapt…haha mag misschien wel niet (had verhalen gehoord dat ze dan minder hongergevoel ofzo kunnen krijgen) maar werkt wel! Ach en ons hongerlapje drinkt toch wel genoeg :mrgreen: