Hier ons nieuwe deeltje!
Ons showforum: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=55494
Ons laatste deeltje: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67408
meld :lol:
Leuk lijstje zeg!!! Hij klopt wat mij betreft hoor!!!
Andere lijstje sluiten moet geloof ik via pb naar een moderator?
welkom welkom welkom.
leuk luek leuk gedaan joli.
gezellig kunnen we weer lekker veel gaan kletsen gezellig.
Gevonden!!
Nou meiden, tis weer drama…
Vanochtend dronk Lola lekker, maar moest opeens weer erg hoesten (had ze al 2 a 3 weken last van…) twee keer hoesten, en ja hoor…meteen kwam alles eruit. Nou daarna weer verder drinken, en ze dronk 120 cc op!
Maar ik denk dat haar maagje al van streek was, want tien minuten later begon ze weer te spugen. Alles eruit.
Zo gek; woensdag had ze alleen maar gespuugd, maar donderdag en vrijdag niet. Wel hoge koorts en spuitluiers, maar niet gespuugd.
Enfin, was het spuugzat en we zijn naar de huisartsenpost gereden. Daar is ze onderzocht en toe door naar de EHBO van het ZH.
Maaaaaar, ze lag op zo’n onderzoeksbed met zo’n papieren geval eronder, en dat maakte me toch een leuk geluid! Dus madam kreeg helemaal een opleving!!! Potverdikkeme.
Enfin, ze is gewogen, 300 gr afgevallen, dus dat viel me nog mee. 3% uitgedroogd, wat volgens het ZH wel meviel, dus we kregen het compliment dat we het ORS zo standvastig hadden gegeven want zo hebben we uitdroging kunnen voorkomen!
Advies: buikgriep kan zo een week aanhouden bij die kleintjes. Het slijm in d’r neusholte/keel, kan idd de boel triggeren waardoor ze sneller overgeeft, ook in combinatie met haar relfux.
Nu neusdruppels gekregen die het slijm dun maakt, en we kregen het advies om nog een FV te proberen, maar als haar maagje dit niet zou aankunnen, dan even stoppen met FV.
Nou, ze dronk bij thuiskomst 120 cc, en het kwam er net zo hard weer uit.
We hebben haar wel ORS gegeven, vanmiddag en vanavond. Maar vanavond kwam ook de ORS eruit
Nu dus even geen FV, even haar maagje rust geven ( en oooh wat gaat dat tegen je moedergevoel in, want je wil dat ze eet/groeit en beter wordt!!!)…Morgenochtend beginnen met 60 cc, en dan iedere voeding er 30 cc bijdoen. En moet ze er van spugen, weer stoppen en alleen ORS geven.
Toch ben ik wel heel erg gerustgesteld door het ZH, ze hebben haar echt binnenstebuiten gekeerd, en op zich reageert ze nog en is ze allert!
Komt wel goed denk ik, met mijn wijffie…maar ik kan me morgen weer helemaal depri voelen hoor als ze niet drinkt…
Manlief zit er nu een beetje doorheen, maakt zich erg zorgen om d;r…tut.
Nien is natuurlijk WEER bij oma gebleven, aaaaah ik had zo met haar te doen. We moesten de neusdruppels van Lola in de stad ophalen bij de weekenapotheek, dus ik ben met Nina naar de stad gegaan…met de bus en de tram!!!
We hebben een auto en gaan dus noooooooit met het openbaar vervoer! Maar Nien vind dat zoooo leuk, tis net alsof ze naar de Efteling gaat :oops: gek kind. Dus we hebben lekker gereisd…hahahahahahaha
Nou ben verrot van dez dag, hopelijk morgen een wat rustigere dag!!!
Jee Lisajoy! Even een extra dikke :hug: ! Echt rot dat het niet beter gaat met Lola. Maar inderdaad wel fijn dat je gerustgesteld bent in het ZH. Maar ik lees al wel dat je er bovenop blijft zitten. Als het niet beter gaat, toch weer terug. Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om geen voeding te geven! Maar nu dus langzaam weer opbouwen en kijken hoe het gaat. Hopelijk goed! Hihi, die grapjes van Nina, heerlijk!!
Kim waarom loop je bij een osteopaat? Had Amy ergens last van, heb ik dat even gemist? Leuke foto’s!
Karen, veel plezier morgen! Zal voor jullie wel een bijzondere dag zijn? Is opgedragen het zelfde als gedoopt worden? En hopelijk gaat het goed met je zussen!
Jara, jouw meidje zoekt nog echt naar een goed dag/nachtritme he! Komt vanzelf hoor!
Cariska, bij jou gaat het volgens mij ook helemaal super?!
Hier alles prima. Roos is een beetje aan het schuiven met de voedingen. De voeding van 11.30 gaat er telkens niet goed in, waardoor ze al een paar dagen vroeg komt 's middags. Nu gaan we dus maar eens proberen wat er gebeurt als we wachten tot ze zelf komt voor de voeding na haar ochtendslaapje. Even zoeken weer! Ik wil eigenlijk ook al fruithapjes gaan geven, maar ik hou toch nog maar even vol tot 6 maanden. Het is nu eenmaal het beste om dan alleen bv te geven en dat gaat nog steeds goed, dus ik hou vol! Flesje ging er vanavond ook zo in! Had 100 gekolfd en het was echt binnen 5 minuten op! Dus misschien dat het slechte drinken van het flesje gewoon is gekomen doordat ik die om 11.30 gaf. We gaan deze week dus weer kijken hoe het gaat.
Verder gaat het super met d’r. Vanavond zat ze zo lief te kletsen. En ze gaat nu ook gillen, hahaha. Ook maakt ze heel hoge geluidjes. Eerst komt er dan niks en dan opeens hoor je een heel hoog kort gilletje. Zo schattig :inlove:
ooo meiden
wat is het hier weer een slaap drama zeg.
ze heeft van af half 9 tot nu toe alleen maar gehuild.
weet het echt niet meer word er zo onzeker van.
wanneer zou het eens ophouden???
sorry voor mijn geklaad
Lisajoy, een hele dikke :hug: voor jullie! Balen dat lola maar niet opknapt! Snap je zorgen heel goed en super dat je door naar het ziekenhuis bent gegaan. Fijn dat ze haar binnenste buiten hebben gekeerd. Blijf hopen dat ze snel opknapt!
Ach en die nina :inlove: zo leuk dat openbaar vervoer haha.
Joli, ja hier gaat het idd hartstikke lekker…ben er super blij mee natuurlijk als ik dan die verhalen hoor van lisajoy …brr moet er niet aan denken. Lag vanacht wakker in bed en dacht… hoe zou het met lola zijn??
WIj wachten ook tot 6 maand met bijvoeden!
Karen, als je haar dan ff inbakerd? En los maakt als ze slaapt???
Voelde me erg schuldig gisteren. Tanisha liet veel scheetjes en windjes maar er kwam maar niets. DUs ff geholpen met de thermometer en toen kwam alles eruit. Het begin was gewoon erg stevig…komt w.s. van de jbpm…Arm kind zat ze bijna verstopt omdat moeders haar iets geeft tegen het spugen! Nu krijgt ze dus voorlopig geen jbpm meer en vandaag gelukkig weer spontaan ontlasting! (en opeens is het spugen ook minder :dance: )
Nog een vraagje. Tanisha was vanavond erg onrustig aan de borst, beide kanten. Dacht ff dat er niets meer in zat maar zodra ik erin kneep kwam er gewoon melk uit. Toen ik haar op ons bed neer legde en haar liggend ging voeden, dronk ze ff en viel daarna voldaan in slaap. Maar wanneer ik haar bij zittend voeden van de borst af haalde was het brullen…Kan het zijn dat ze zo onrustig was omdat ze moe was? Is het een idee om de laatste voeding voortaan liggend te doen???
aaah dat vind ik lief Cariska, dat je aan mijn Lolaatje denkt!!! Thanks!!
En ik zou het gewoon proberen, liggend voeden!! Vond dat ook altijd lekker in de ochtend, gezellig in het grote bed!! :inlove:
En die arme Tanisha met d’r ontlasting! Gelukkig werkte de thermometer!!! Kan jij toch verder niks aan doen, ik had precies het tegenovergestelde…Lola kreeg er onwijze spuitluiers van! Soms ontdek je pas dingen bij je meisje, als je ze uitprobeert!!!
Karen… :hug: slaapt ze inmiddels nu??? Hoop het wel hoor, tis zo frustrerend he als je weet dat ze moe is…ik wou dat ik DE oplossing had voor je…
Vraagje: slaapt ze zoiezo moeizaam of alleen in d’r bedje???
Ooooh meiden ik ben echt OP! Net hoorden we Lola hoesten en ik wist niet hoe snel ik boven moest zijn…ZO bang dat ze zou spugen
God, ik wou dat we een weekje verder waren en ze gewoon lekker opgeknapt was!
Manlief neemt wel dinsdag en woensdag vrij…(lees; hij meldt zich heeeeel fout ziek :oops: ) om bij Lola te blijven, en maandag gaat ze naar oma. Ik wil echt niet dat ze nu naar het KDV gaat!!!
Het liefst blijf ik natuurlijk zelf thuis, maar mijn baas ziet me aankomen…2e wk zelf ziek, 3e wk naar huis voor Lola…nee dat kan ik echt niet maken…helaas
Nou ik ga mijn bedje opzoeken, ben gesloopt. Morgen allemaal duimen voor mijn wijffie he!!!
Lisajoy, kan me goed voorstellen dat hij zich ziek gaat melden hoor! in die tijd dat ik nu aan het werk ben heb ik mij nog nooit ziekgemeld maar reken maar … als mijn meisje zo ziek is meld ik me ziek, tenzij johan of mijn moeder oppast! Wil ook niet dat ze zo naar de opvang zou gaan! DIkke :hug: en lekker proberen te slapen!!
Lisajoy, hoe is het bij jullie? is Lola wat opgeknapt!! Enneh ik zou precies hetzelfde doen hoor! Dan maar ziekmelden. Je hebt toch ook recht op zorgverlof? Of is dat alleen als je je kindje plotseling op moet halen bij t kdv?
Karen, hoe is Noemi gaan slapen :hug: logisch dat je onzeker wordt hoor…beebjes hebben nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing meegekregen en je wilt het graag goed doen! Fijne dag vandaag!!
Joli, top gedaan dat lijstje Leuk dat Roos andere geluidjes gaat maken! Start van de taalontwikkeling! De flesjes gaan goed zo te lezen :thumbup:
Cariska, wellicht idd een goed idee om het JBPM te stoppen of af te bouwen. Dit is idd zo’n beetje de tijd dat het spugen minder zou moeten worden, maar bij sommige kindjes duurt het wat langer. En de voedingen liggend als ze moe is, ja als blijkt dat dat beter gaat?! Volgens mij kun je het liggend voeden ook gebruiken als bedritueel? Wéér een voordeel van bv!
Hier weer een wakker meisje van8, weer gewoon hónger! Terwijl we nog maar een paar dagen over zijn naar 2 flessen van 180 en 3 van 150ml. We gaan nu maar kijken of we toch een voeding laat kunnen geven (we rekken met moeite naar een uur of 20:30 zodat ze niet te moe is voor de laatste fles…) wellicht kunnen we dr gewoon naar bed brengen en rond een uur of 22-23 wakker maken voor de laatste fles, als ze dan al eens 2 uur heeft geslapen krijgen we de fles er misschien wel in?
Net even gekeken op de site van Friso, kan er nu zooo boos van worden dat er alleen maar vanaf 6 maanden info op staat en op bijna elke pagina ‘borstvoeding is de beste voeding voor je kind’ grrrrr het steekt gewoon nog steeds! Ik snap dat bv gestimuleert moet worden maar ik hoef het nu ff niet meer in elk boekje en op elke site tegen te komen…
Nou ja we gaan iig eerst maar even kijken of we de voedingen meer moeten spreiden (overdag heeft ze nl nooit honger en laat ook nog wel eens wat staan) Mocht dit niet werken misschien ook de laatste fles voor hongerige baby’s? Is die er ook in Friso 1? Lisajoy? Of gebruik jij geen Friso?
Tanja, vond dit hier op het forum:
ik ben toen overgestapt naar friso extra 1 (geel/oranje pak)
die is voor hongerige kindjes…
Dus het bestaat wel!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=31351&sid=91167ee6c6dabde05ff1c9b3e033c7db
Lisajoy, hoe is het met je meisje???
Hier alles weer prima! Zijn nu helemaal gestopt met jbpm en alleen klein mondje teruggegeven net :dance: Hoop dat het klepje nu goed is! Heb het bedje nog wel schuin staan (net als de box). Dit laten we nog ff zo…eerst zo ff proberen en misschien over een week ofzo langzamerhand rechterzetten!
Verder eigenlijk weinig te melden!
snap mijn meiske neit zo goed. Slapen is 's avonds dus geen probleem maar 's middags wel…doe het zelfde ritueel als 's avonds, ze is wel moe maar geeft zich gewoon niet over. Is dan ff 5 minuten stil en dan begint ze weer heel moe te huilen.
Kijken wanneer ze het opgeeft haha
Tanja, ik heb zogenoemde kinderziektedagen, 5 per jaar. Die kun je inzetten als je idd accuut naar huis moet voor je kindje…met als doel dat je die dag de tijd hebt om de rest van de wk te regelen met opvang.
Normaal gesproken zou ik me nu ook ziekmelden, maar het ligt nu allemaal wat anders, omdat ik net begonnen ben en zelf ook al ziek ben geweest…
En ik zou gewoon 5 flessen 180 cc gaan geven. Ze heeft duidelijk honger, en qua kilo’s mag ze het ook hebben!!!
Caris, ik heb ook die hongerige voeding voor de avond, slaapt ze lekker op
Vervelend dat Tanisha 's middags niet wil slapen…misschien is ze TE moe???
Klepje groeit binnen een jaar dicht, dus het zou vrij snel zijn bij Tanisha maar het kan wel…
Nou…waar begin ik… :lol:
Vanacht om 02.00 uur, 03.00 uur, 04.00 uur en 05.15 uur eruit geweest… VOOR NINA :wall: :wall: :wall: Ze is natuurlijk ook al 2 weken aan het snotteren, diarree, koorts…en nu klaagde ze dus over oorpijn!! Echt je kon me opvegen vanmorgen!!!
Nien heeft buisjes en d’r linkerbuisje is eruit gevallen. Sinds dien, heeft ze er weer veel last van, vooral als ze verkouden is. Haar oortje zit dan meteen vol met vocht! Dus ik ga maar een verwijsbrief halen voor de KNO, want dit is ook tobben…
Maar ach, konden we er ook nog wel even bij hebben :mrgreen:
Lola…eet vandaag dus weer flesjes van 60 cc (is toch helemaal niks!!!) en houdt het gelukkig binnen…maar naarmate de dag vordert, merk je wel dat ze vol begint te raken, misselijk is en het eten steeds terugkomt (ze ligt maar na te kauwen…) Dus we gaan het niet verhogen vandaag. Morgen misschien naar de 90 cc. Het spant er om hoor, want als je haar net iets teveel geeft, begint ze meteen te kokhalzen…
Vanmiddag wel even een flink stuk gewandelt met haar, want ze zit al 4 dagen binnen, en een beetje verse lucht kan geen kwaad.
MAar ze is nog lang mijn wijffie niet hoor, lusteloos, slaapt veel en gewoon een ziek kind.
Lisajoy, fijn wat van je te horen! Jeetje zeg…nu Nina er ook nog bij! Dikke :hug: !
Kan best dat ze misschien te moe is. Maar zoals vanmiddag viel ze aan de borst in slaap, leg haar dan slapend weg en na 15 minuten wordt ze wakker en gaat huilen. Heb haar 10 minuten laten huilen met muziekje maar hielp niet. En als je dan boven komt om b.v. speen te geven krijg je meteen een grote lach :inlove: .
Ga haar nu morgen proberen meteen in te bakeren, volgens mij heeft ze dat 's middags gewoon nodig. Net ff wezen wandelen en nu slaapt ze in de wandelwagenbak! Dus die laten we gewoon ff liggen nu :mrgreen:
Lisajoy, ohw het zit je/jullie niet mee he? Arme Nina :hug: Fijn dat Lola nu igg iets binnenhoudt! Hopelijk kunnen jullie weer lekker opbouwen.
Cariska, hihi ik heb Jara ook wel eens buiten laten staan :oops: Na een wandeling lag ze zo lekker te slapen en om haar nou binnen weer dr jas uit te trekken enzo…dus de wagen voor de tuindeuren…sliep ze lekker nog een half uurtje door.
Heb vandaag ff onze ‘ikke’- boeken van zolder gehaald, tis nu wel leuk om te lezen hoeveel wij wogen op welke leeftijd en wat we wanneer deden. Hahaha en er is nog steeds discussie over op wie ze nou lijkt :lol:
Wij hebben geen ikke boeken van ons! En hier weten we niet op wie ze lijkt haha
zo was even kijken maar er is een nieuwe gedeelte leuk leuk leuk
lisajoy wat zielig je meisjes ziek geef ze maar een dikke knuffel en hopelijk zijn ze snel weer beter.
cariska helpt het inbakeren wel goed? slaapt ze dan wel lekker ?
nou meneer hier wil de laatste dagen om half 6 al op bed :? dus ja die ligt alweer een tijdje op 1 oortje.
ik heb zn laatste fles ook maar vervroegt van 1 uur ( dan ga ik altijd na bed) na 23/23.30 uur en meneer slaapt dan tot 8/8.30 door.
wel is het nog steeds goed in de gaten houden met eten wat daar is die nog steeds niet goed in
vandaag een lekker rustig dagje gehad even de was gedaan en net even lekker opgehangen, en heb wat schoenen van ons meisje op marktplaats gezet want het was toch wel een berg :oops:
verder heb ik van der week haar fiets te koop gezet hij wordt echt te klein staat hier ook op forum in aangeboden voor wie nieuwschierig is.
hebben jullie de folder van de wibra gezien allemaal baby dingen in de aanbieding ook een droomprojector van philips :think:
:wall: :wall: :wall: ooooooh ik ben zo DOM he!!!
Om 17.45 uur lag Lola erg te huilen, zeg maar gerust te krijsen in d’r box. We dachten dat ze honger had, en omdat het de hele dag al goed ging met 60 cc, hadden we een flesje met 90 cc gemaakt.
Lola ging drinken, maar stopte na 20 cc…
En wat deed mama??? Nog een keertje proberen, en vijf minuten later nog een keertje…want ja 20 cc was wel heel weinig.
Uiteindelijk 50 cc gedronken…pyamaatje aangedaan, ze moet hoesten en ja hoor…snakken naar adem en daar kwam de hele boel er weer uit…uit d’r neusje, uit d’r mondje. :wall: :wall:
Kan mezelf wel voor mijn kop slaan, heel de dag gaat het goed, ze kreeg alweer een blosje op d’r wangetjes, en nu door mama;s schuld toch weer gespuugd Maagje is meteen weer van slag, ik zag aan d;r dat ze d’r best deed om niet nog een keer te moeten spugen…arm kind.
Stom he, ik kan het gewoon niet laten…ik wil zo graag dat ze eet
Zit me ook helemaal niet lekker dat moeders morgen moet oppassen, want ik ben bang dat ze het ook gaat forceren…Heb haar dus net even dit voorbeeld gegeven en haar echt op het hart gedrukt dat ze de fles moet aanbieden en moet stoppen als Lola stopt.
Had er stiekem op gehoopt, dat we morgen al naar de 90/120 konden en dan dinsdag naar de 150/180. Maar het is me nu echt duidelijk geworden dat we met muizenpasjes moeten werken…
potverdikkeme wat ben ik boos op mijzelf…
Lisajoy :hug: jij komt morgen echt helemaal doodmoe aan op je werk! Kun je echt de maandag niet vrij nemen?? Snap dat het lastig is, omdat je net begonnen bent, maar hebben ze nu wel wat aan je op je werk?! Maar misschien gaat het vannacht wel hartstikke goed en is Lola morgen weer een stuk beter en Nina ook! Hoop het voor je meid, het heeft nu wel lang genoeg geduurd! Is je hub eigenlijk alweer beter?
T@nj@, leuk dat jullie ikke-boeken hebben! Onze ouders waren niet van die boekenmakers. Wel heb ik een lijstje met allemaal data waarop ik dingen ging doen. En een foto album van luv. Ga het binnenkort even naast elkaar leggen. Maar hier is het wel duidelijk op wie Roos lijkt: op papa. Iedereen zegt het! Hmpf.
Hier een lekker dagje achter de rug. Vanmiddag hadden we verjaardag van mijn oma. Ze werd van de week 96! Ze zit al een paar jaar in een verzorgingstehuis, omdat ze dement is. Het is echt een oud omaatje. En eens per jaar komt dus de hele familie bij elkaar en gaan we taart eten. Inmiddels zijn er al achterkleinkinderen, dus dat was wel leuk.
Verder niet veel gedaan. Wel bij mijn oude buurvrouw / vriendin geweest en zij vertelde dat ze zwanger is! Vind het zo leuk!!
Nou, ik ga ff tv kijken!
Hendrika, ja inbakeren werkt super! binnen 5 minuten is ze ver weg! Doen het haast nooit maar volgens mij heeft ze het 's middags gewoon nodig! Dus ga het vanaf morgen proberen!
Ja heb de folder van de wibra gezien! Dat setje met dat spijkerrokje vind ik zo leuk!!!
Lisajoy :hug:
Joli, gefeliciteerd met je oma! Mijn overgrootoma werd 9 maart 95! Hele leeftijd hoor! Wel grappig om te zien dat zij Tanisha vast had, zit gewoon 95 jaar verschil tussen!!!