*decemberstoppers 2007* 8 beebjes, we duimen nog voor 2!

karen, wij hebben hier zo’n rode bessenstruik! Vorig jaar bessen van gehad! Was lekker dus denk dat de braam het ook wel gaat doen (hadden wij ook vorig jaar maar heeft kyra opgegeten…)

Dat kindje is doodgeboren met zwangerschap van 32 weken…

Lisajoy, jeetje wat een slaapzak die lola!!

Was luchtalarm van Tanisha :mrgreen: :lol:

joli, jeetje dus al 2 tandjes!! Al aan het poetsen??Of wacht je tot ze er helemaal door zijn?

Hebben net heerlijk gebbq met mijn ouders. Ik zat lekker op de schommelbank, ben er zo blij mee haha :lol:

dit is de rontgen foto…wat vinden jullie ervan?

Jee Cariska, rechts is duidelijk veel verder uit de kom! (of is dat dan links?). Nou ja, rechts op de rontgen. Balen zeg! En hoe kom je aan die foto dan? Krijg je die tegenwoordig over de mail? Dat is toch ook raar? Nog voordat je een arts gesproken hebt al wel de foto?? Dinsdag weet je meer, toch?

Hier een heerlijk dagje achter de rug. Wel erg druk, maar gezellig! Paasbrunch, toen bij mijn ouders geweest, Roos heeft daar geslapen. Ik wilde even kijken of ze nog wel op een ‘vreemde’ plek wilde slapen. Dat was nl al een tijdje geleden!

En het is eindelijk gelukt een tandjesfoto te maken, ik ga hem nu meteen in het showforum zetten!

En hoe was jullie eerste Paasdag? Wij hebben voor morgen niet echt plannen. Wel even naar een verjaardag en verder denk ik lekker rustig thuis. Ik hoop dat het lekker weer wordt, zodat we buiten kunnen zitten in de tuin!

Joli, ja klopt idd dat die kant verder uit de kom is (als we het goed zien) maar ook de andere kant zit naar mijn idee niet in de kom (hier spoken dus al allemaal verhalen door mijn hoofd van mijn meisje in tractie… (overal staat wel dat ze het eerst met een spreidbroek proberen maar toch)

Hebben de foto op een schijf laten branden aangezien de foto gemaakt is in assen en we naar martini in groningen gaan omdat ze daar veel eerder aan de beurt was. En dan moet je zelf zorgen voor de foto…vandaar!

Zag net al op hyves roos haar 2 tandjes!!! :inlove:

Op 18-6 is het zoontje van onze vrienden alweer een jaar overleden (is doodgeboren)

Wat vinden jullie van dit gedichtje?

Een jaar geleden werd Thijs geboren

Wat hadden we nu graag zijn stem willen horen

We hadden zo graag willen juichen en klappen

Voor zijn allereerste onvaste stappen

We zouden hem zo graag groter zien groeien

met mama zien knuffen en met papa zien stoeien

We zouden graag zien hoe hij speelde en lachte

Dat alles doet hij regelmatig in onze gedachten

Wat zullen jullie hem missen, jullie kleine man

Laat jullie het weten als ik iets voor jullie betekenen kan?

Cariska, wat een prachtig gedicht! Ik denk vooral dat ze het heel fijn vinden dat je er ook een jaar later nog voor ze bent! Veel mensen zeggen al snel ‘het is toch ‘al’ een jaar geleden’? Maar voor hen blijft het altijd moeilijk, ook nog over 10 jaar. Ik vind het echt supermooi. De laatste zin moet je nog even laat in laten veranderen.

Links zit inderdaad ook iets te laag volgens mij. En kan me voorstellen dat je meteen spookbeelden ziet hoor :hug: Hoop voor je dat het meevalt! Bedenk je maar dat je er in ieder geval heel snel bij bent en dat dat wel een groot voordeel is! Maar balen blijft het natuurlijk toch!

Pf, net Roos weer naar bed… huilen (zeg maar gerust krijsen). Mijn moederhart breekt dan, maar ik ben streng geweest. Laten huilen. Na 10 minuten is luv haar even in bed gaan troosten. En toen viel ze na vijf minuutjes huilen in slaap. We gaan dus voor uit, gisteren duurde het 45 minuten. En vanmorgen was het ook erg vroeg. 6 uur was ze wakker :shock: Nog kunnen rekken tot 6.45, toen ging ze huilen. Voeding nog kunnen rekken tot 7.10, dus dat viel mee, normaal krijgt ze rond half acht. Nou, we wachten maar weer af wat het morgen wordt. Hopelijk wel weer ‘normale’ tijd GAAP!

Joli, jeetje die roos zeg!! Hier ook een madametje die niet wil slapen. net heerlijk met mij onder de douche, daarna gevoed en nu brullen!!! Ze ligt in een pyamatje in een dunne slaapzak, zonder dekens want het is er 22 graden!!! Dus dan geen dekens…Kijken vanavond wel ff hoe warm het er dan is…

Cariska, wat een supermooi gedicht zeg!!! Zullen ze vast prachtig vinden!!!

En je ziet idd wel duidelijk op de foto dat links niet goed is…balen meid! Hoop wel dat een spreidbroekje voldoende is hoor, die arme Tanisha…

En genieten is dat he bbqén op je schommelbank! Toppunt van zomer!!!

Joli, ik zag het idd ook op hyves, dat Roos al 2 tandjes heeft!!! Geweldig gezicht!!! En best snel he!! Nien was ruim 10 mnd oud!

Wel vervelend dat Roos steeds zo overstuur is als ze naar bed moet…heeft ze het alleen 's avonds of ook overdags???

Lola maakt weer een potje van d’r flessen hoor…sinds ze ziek is geweest drinkt ze echt veel minder. Wel jammer, want ik vond het juist zo heerlijk dat ze zo’n hongerlappie was, juist omdat Nien ook zo’n zuinige eter was…

Lola laat nu bijna iedere fles 70 cc staan, zelfs nu ze de fles van 23.00 uur niet meer krijgt!!!

Maarja, ze is ook haast chronisch verkouden, hoest nu weer heel veel slijm op en stikt er dan ook soms in…tut. Dus misschien dat ze daarom minder drinkt???

Arme kind is nu al 6 weken af en aan verkouden…gek wordt ik ervan!!!

Vandaag een heerlijke dag gehad! Vanochtend lekker paasontbijt gegeten en daarna naar plaswijckpark geweest! Nina heeft de dag van de leven gehad! Natuurlijk eieren gezocht, maar ook in de glijbanen, draaimolens, waterfietsen, boot, treintje, schommels, etc etc…

Thuis lekker makkelijk pizza gegeten en nu liggen beide dames heerlijk in dromenland! Topdagje!!!

Lisajoy, klinkt goed zeg jou dagje!! Vrienden van ons hun kindje is net 1 jaar en ook haast vanaf de geboorte verkouden. En die laten nu zeer binnenkort de amandelen eruit halen in de hoop dat het dan over is…

pff tanisha slaapt…volgens mij…was weer drama…gelukkig slaapt ze wel door als ze eenmaal slaapt!

:cry: vond dit op internet…lijkt verdacht veel op die van ons meisje dus vrees dat het echt luxatie is :cry:

tanisha

Arme Lola! Ik denk echt dat dat weinige drinken door haar verkoudheid kan komen hoor. Kan ze wel goed ademen als ze de fles krijgt?? Anders zou het best ook heel vermoeiend voor haar kunnen zijn.

Cariska, snap goed dat je gaat zoeken hoor, maar probeer dinsdag af te wachten :hug: Of ga van het ergste uit, dan kan het alleen maar meevallen. Even een extra :hug: voor jullie!

Roos heeft het eigenlijk alleen 's avonds om 19 uur dat ze zo overstuur is. Soms gaat ze overdag ook wel huilen, maar veel minder heftig en dan slaapt ze binnen 10 minuten. Ik probeer er zo weinig mogelijk op te reageren, omdat ik geloof dat Roos het ook voelt als ik al denk ‘o jee, gaat ze wel slapen’. En als ze 's avonds eenmaal slaapt, slaapt ze ook door. Dus we houden gewoon vol. Ik heb echt het idee dat ze gewoon doorheeft dat ik weg ga en dat ze de hele nacht moet slapen! Ook wel weer schattig. Maar pf, dat huilen, nee hoor, kan ik echt niet tegen als mijn meisje zo verdrietig is!

Cariska, wat een prachtig gedichtje :cry: Ik snap dat je op internet gaat zoeken…(zou ik ook doen :oops: ) maar idd wat Joli zegt, w8 dinsdag af. :hug:

Hier trouwens ook Jara laten slapen zonder dekentje of lakentje…pyamaatje aan en een slaapzak. T was de afgelopen dagen 19 graden op dr kamertje.

Lisajoy, tsjee Lola is zeker lang verkouden, vervelend voor dr :hug: En kan me idd voorstellen dat je het zo jammer vind dat ze ineens veel minder eet…Gek ook he? Enneh wat een heerlijk dagje hebben jullie gehad gisteren! Leuke fotos (hihi wat veel eieren :shock: ) En pizza :drool:

Joli, die tandjes! Wat staat dat wijs! Ik vind het ook moeilijk hoor om Jara te laten huilen. Heb vanaf dit weekend een min en max tijd ingesteld…max 15 min laten huilen…na 5 min ff bij dr kijken, zonder dat ze me ziet…en eigenlijk slaapt ze de meeste keren al eerder het líjkt alleen zo lang :shifty:

Gisteren kon Jara dr draai niet echt vinden…niet willen slapen…s middag maar een uurtje naar die kermisborrel geweest…vond het wel klaar, Jara en ik zijn lekker naar huis gegaan…De brunch was natuurlijk druk en daarna naar zo’n drukke borrel.

Vanmiddag ff op de koffie bij mn ouders, misschien nog even de kermis over (haha daar komen we eigenlijk nooit als het kermis is…) Verder houden we het maar rustig.

Fijne 2e paasdag :thumbup:

goede avond dames

lekkere paasdagen gehad. hier wel hoor.

heerlijk van het weer genoten.

@cariska wat een mooi gedichtje geweldig. en ooo meid wat is het spannend. heeeeeeel veeeeeel succes morgen en ik denk aan je.

@joli ooooo die tandjes… lache.

hier eigenlijk verder niet veel mee gemaakt

oja noemi is gisteren samen met haar twee nichtjes in bad geweest ik zal ff de foto’s verkleinen en dan er opzetten ik denk dat dat morgen wel gaat lukken.

nou morgen naar de makro kijken of ik nog wat leuks kan vinden. zal mij benieuwen.

@lisajoy jammer dat het zo loopt met het je lekkere meid. veel sterkte…en ik hoop dat het gauw wat beter gaat.

wij hebben noemi nog wel onder een dekentje liggen hoor het nog wel fris in de kamer. dus vandaar.

nou ik ga slapen ben behoorlijk uitgeput na deze twee dagen ik merk echt nog wel dat ik gauw moe ben.

morgen…

Ik ben me toch een partij MOE!!!

Gisteren een heerlijke 2e paasdag gehad! In de speeltuin was het zo leuk georganiseerd! Ze hebben eerst eitjes gezocht en mochten die daarna inruilen voor chocoladeeitjes. Daarna een heerlijke paasbrunch gehad en na nog even te hebben gespeeld kregen ze ook nog een groot chocolade-ei! 's Middags lekker bij vrienden in de tuin gezeten en 's avonds met mijn ouders gegeten! Gezellig dagje!

Lola krijgt het echter steeds benauwder…ze hoest d’r longen uit d’r lijf en stikt steeds in haar eigen slijm :frowning:

Gisteravond is ze lekker gaan slapen, maar vanacht werd ze om 3.15 uur wakker van het hoesten en ja…toen had madam honger!

Ze krijgt natuurlijk om 23.00 geen fles meer, en in principe gaat dat goed.

Maar niet als je midden in de nacht wakker wordt he! Dus ik zat om 3.30 uur beneden aan de fles :shock: En daarna moest ze zoooooveel hoesten en spugen en hoesten…elke keer zat ik weer rechtop in mijn bed, luisteren of het wel allemaal goed ging.

Heb dus niet meer geslapen…vanaf 3.15 uur!!!

Zit dus nu helemaal verrot op mijn werk…

Morgenochtend om 8.10 uur een afspraak bij de HA. Wil nu echt medicijnen voor d’r, desnoods ventolin ofzo om het slijm weg te krijgen…wat oh oh oh wat heeft ze het zwaar nu…

en mama ook…

Ooo Lisajoy, wat vervelend joh! :hug: En vooral zo vervelend voor je meisje! Je ziet dat ze zich niet goed voelt, maar je kunt er niet echt iets aan doen. BAH! Hopelijk kan de ha haar er nu vanaf helpen. Het lukt gewoon niet op eigen kracht, dus dan gewoon even een handje helpen! En jij zult wel moe zijn zeg! Moet je de hele dag werken? Ik stuur even wat extra energie jouw kant op :-*

Karen, ben benieuwd naar de badfoto! En heb je weer een beetje kunnen bijslapen?

T@nj@, hoe is het met Jara? De drukte weer een beetje overleefd? En nog wakker geworden van de brievenbus :wink: Irritant zeg! Kun je er niet een tochstrip ofzo tussen doen, zodat 'ie niet meer zo klappert? Of dichtplakken en een brievenbus buiten hangen :mrgreen:

Cariska, heel veel succes vandaag in het zkh meid! We leven allemaal met je mee :hug: !

Hier alles goed. Roos ging gisteren snel slapen, maar wel huilen bij het naar bed gaan. Ik blijf dat heel naar vinden! Maar volgens mij heeft ze er zelf niet extra last van ofzo. Het is meer dat ik het vervelend vind dat ze zo onrustig in slaap valt, maar als ze eenmaal slaapt, is ze heel rustig. Maar wat er nu weer gebeurde: ze gaf om 20 uur een brul, huilen! En ze had gewoon echt honger! Nou ja, het lijkt wel of ze gaat clusteren voor de nacht, omdat ze nu van 19 tot 7 slaapt! Ach, liever om 20 uur dan om 2 uur! Vanmorgen was ze om 6.45 uur wakker. Dan gaat luv ook naar z’n werk. En dat is nog best een schappelijke tijd. Misschien dat ze als ze wat meer is gewend aan het doorslapen, wel weer tot 7.30 redt!

Ik krijg zo visite, twee oude buurvrouwen, met allebei meiden van 9 maanden! En daarna met mijn moeder even foto’s maken tussen de bollen! Het is nu lekker weer, dus we moeten het er van nemen. Even kijken of Roos 2 seconden kan blijven zitten voor de foto :lol: Als ze gelukt zijn, zien jullie ze wel op Hyves :mrgreen:

Lisajoy, dikke :hug: voor jou en lola!!! Hopenlijk krijg je medicatie voor dr!!

karen, kom maar op met die badfoto!!

Joli, hmm foto tussen de bollen! Super showen!!!

Hier een hele blije mama

Zijn weer terug van het ziekenhuis. En gelukkig heeft ze geen heuplaxatie maar heupdisplatie! Ze heeft nu een pavlik bandage om en lijkt tot nu toe alles prima te vinden. Donderdag moeten we weer even terug omdat ze hem dan strakker gaan zetten, nu moet ze er eerst even aan wennen dat ze dus een kleine bewegingsbeperking heeft, donderdag wordt dit dus nog erger.

We moeten een jaar rekening houden met behandelen, maar aangezien ik uitging van heuplaxatie vind ik dat helemaal niet erg!

foto’s in showforum

hallo hallo

@cariska… gelukkig maar meid. ik heb echt nog aan je gedacht vandaag ik vond het zo sneu als ze helemaal in zo’n spreid broekjes kwam.

maar gelukkig valt dat allemaal wel mee.

maar hoe nu verder dan mag ze hem wel eens af. bijv met zwemmen ofzo. of hoe gaat dat.

nou meid echt gelukkig maar.

@joli ik weet het niet maar ik blijf maar moe. en ik slaap heel goed maar word wakker met pijn in mijn nek en tussen mijn schouders bladen ik weet het niet wat het is maar het is elke morgen het zelfde liedje. en snachts word ik ook vaak wakker.

ik val wel gelijk weer in slaap maar toch.

misschien moet ik maar eens naar een masseur of fysio toe.

dus nu ook maar lekker slapen eerst nog kolven en dan slapen.

@lisajoy oooo meid wat een gedoe allemaal ik hoop voor je dat je morgen wat meer duidelijkheid krijgt bij de HA en dat jij het ook beter te verduren krijgt en dat misschien je kleine meid weer een lekkere hongerlapje word zoals je het zelf zegt.

0oooo is heb nog geen tijd gehad om de badfoto te verkleinen in denk morgen wel.

ooo ik ben vandaag naar de makro geweest heb een heel leuk setje gekocht van dirkje voor noemi voor in de zomer.

en sokken voor jacco :wink: een hele gave zwembroek voor jacco.

koeken voor mijn schoonzusje een dvd en een spel

en ik zou een hele mooie zomerjas kopen wat denk je mauwen te kort dat heb ik nou altijd :twisted: :twisted:

ben gewoon te lang 1.85

nou slaap lekker tot morgen

karen, ja hoor ze mag hem met zwemmen af (en al mocht het niet deed ik het toch :oops: ) Ze moet hem 23 uur aan maar werd bij verteld als ze hem een keer 22 uur aanhad was het ook goed… Moesten er neit te streng mee zijn!

Cariska, wat fijn dat het meevalt joh! Het blijft niet leuk, maar het had erger gekund. Kan Tanisha nog wel bewegen met haar beentjes, of zitten die helemaal ‘vast’?

Karen, balen van die jas, ik heb dat ook altijd, te korte mouwen! Ik heb gewoon lange armen :lol: En lekker geshopt bij de Makro!

Lisajoy, ben benieuwd hoe het bij de HA was!

Hier echt een meisje wat niet helemaal in haar hum is. Gisteravond weer erg onrustig. Drinken om 17.45, drinken om 18.30 en drinken om 19.30! Ik heb ook het gevoel dat ik misschien te weinig melk heb?! Ik kolf niet meer 's avonds, dus ze krijgt om 19 uur (in principe) de laatste voeding en dan tot de andere ochtend. Dan drinkt ze rond 7 - 7.15. Dan kolf ik om 9.30 en drinkt ze weer om 12 uur. Dan om 16 uur en dan weer om 19 uur. Maar rond 19 uur heb ik het gevoel dat mijn borsten nog erg leeg zijn. Ze bijt dan ook :shock: En dat doet zeer! Maar misschien wel omdat er niets uit komt? :think: Of zou het ook door de tandjes kunnen komen?

even ego…

Ik wordt echt zo hopeloos van mijn huisarts…

Zonder te kijken naar Lola begint hij over KMA. Want als ze allergisch zijn voor koemelk, hebben ze vaak last van slijm.

Vreemd dat ze dan last heeft, beter wordt, last heeft, beter wordt,…maarja, ik ben ook een leek. Geloof er geen snars van dat ze KMA heeft…

Toen kwam er een verwijsbrief voor het ZH, omdat ik met tranen in mijn ogen vertelde dat ze nu al 6 weken lang loopt te tobben met hoesten, verkouden, spugen, etc…

Maar daar wou hij me dus mee weg sturen. Aangegeven dat ik daar niks aan heb, omdat een afspraak in het ZH meestal een wk of 3 a 4 duurt, en Lola het NU zo benauwd heeft. Ik heb gevraagd of hij gewoon iets kan voorschrijven om het slijm dunner te maken/op te lossen, omdat ze er nu steeds in stikt, en niet op eigen kracht beter wordt.

Schrijft íe een puf voor (heeeeel apparaat met mondkap etc), en ventolin drankje…Ik vraag hoe lang ze dit moet gebruiken, zegt íe: nou ga er maar vanuit het eerste jaar!

Oh en toen toch maar even geluisterd naar haar longetjes…ja die klonken als de longen van een oud vrouwtje, maarja dat komt doordat we in de Randstad wonen :wall:

Kom ik bij de apotheek, blijkt die puf een heel zwaar medicijn te zijn, en een te hoge dosering :wall:

Volgens hen zou die ventolindrank voldoende moeten zijn, en misschien die puf bewaren voor als het echt ernstig is…

Heb het zo gehad! Telkens ga ik met zo’n vervelend gevoel weg en heb ik het gevoel totaal niet serieus te zijn genomen.

Hij heeft niet eens gekeken naar d’r!!! En er heerst RS en Kinkhoest bij ons…totaaaaaal niet over begonnen.

Hij begrijpt me gewoon niet, of ik ben misschien vaag, ik weet het niet. Mijn kind is gewoon snipverkouden met een hele nare hoest. Ze is niet astmatisch, ze heeft geen KMA<, ze heeft gewoon last van SLIJM!!!

Zoooo frustrerend, kan wel janken.

Enfin, maandag 23 april kan ik terecht bij het ZH, volgens voor jan doedel, maar ach…we gaan maar weer.

En ik ben gaan rondbellen voor een andere huisarts. Omdat ik een HA in dezelfde wijk wil, moet ik eerst een gesprek aangaan met mijn eigen huisarts om ‘toestemming’ te krijgen…moet toch niet gekker worden!! :twisted:

Maarja, ik vind het goed…morgenochtend om 9.30 uur heb ik weer een afspraak bij hem en dan zal ik uitlegen waarom ik weg wil. Als hij me geen toestemming geeft nou :twisted: :twisted: