*decemberstoppers 2007* 8 beebjes, we duimen nog voor 2!

wij hebben bewust tussen de kids een langere leeftijds verschil zitten eerst volop van de 1ste genieten en nu weer heerlijk opnieuw van de baby tijd van de 2e, en als je ziet hoe zus met de broertje omgaat :inlove: weten we zeker dit is juist ze snapt alles veel beter en het was voor haar vanaf het moment dat ze wist dat mama baby in de buik had gelijk helemaal spannend en we hebben haar overal bij betrokken dat vindt ik zelf het mooie van meer verschil ertussen.

en denken aan een 3e nee tuurlijk lijkt me het super een groot gezin en als je ziet hoeveel meer liefde je van 2 kindjes krijgt dan nog meer van een 3e maar nee het is zo goed we hebben een zoon en een dochter echt een koningswens en we mogen god op onze blote knieen danken dat we 2 gezonde kindjes hebben mogen krijgen want dat vindt ik zelf al een geschenk als je kijkt na mensen die er echt alles voor doen en er voor over hebben maar het steeds niet mag lukken mag ik nog een keer extra op mn knieen gaan.

voor mij is het nu zo goed zus en broer zoeken nu steeds contact met elkaar zijn stapel op elkaar dat merk ik ook al echt aan meneertje en ik heb zoiets als iets zo goed is en zo mooi dan laten we het lekker zo ik heb niks meer te wensen.

Voor ons is het ook compleet zo! Toen we Nina kregen, heb ik heel lang getwijfeld of ik uberhaupt nog een kindje wilde. Ik was zoooo gek op Nien en kon me niet voorstellen dat ik net zoveel van een 2e kindje zou kunnen houden. Bovendien ben ik ook wel een moeder, die graag ook nog tijd voor zichzelf wil hebben en dat ging best makkelijk met Nina.

Maat toch…kwamen de kriebels. En ik ben zooo blij dat we het allemaal nog een keertje mogen meemaken. Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel vaak tegen hubbie gezegd; zou er een moment komen als die kleine er straks is, dat je stiekem spijt hebt van je keuze?

Nou echt NOOOOIT!!! Ik hou net zoveel van Lolatie als van Nien, en ik prijs mezelf zo gelukkig dat ik moeder ben van deze twee heerlijke meiden!!!

Maar het is goed zo…twee kinderen is al een stuk drukker (logisch) dan 1 kindje, en in combinatie met werk en huishouden vind ik het mooi!

Bovendien…is de boel doorgeknipt bij Rich :mrgreen: :mrgreen:

even een vraagje wat voor gebak vinden jullie lekker?

wil dus zelf gebak gaan maken vindt het zo leuk werk :inlove:

nu zat ik te denken ik ga gebakjes maken als ik ipv kwark taart groot maak kan ik het ook maken in die muffins schaaltjes van papier dus echt gebakjes idee, wil morgen even langs de action daar had ik van die muffins bakvorm gezien daar wou ik kleine appeltaartjes in maken maar wat is nog meer lekker om te maken?

Hendrika, hmmm klinkt zo lekker :drool: Ik vind het ook altijd zo gezellig staan om op tafel van die kleine gebakjes/ taartjes of idd muffins neer te zetten. Ehm soesjes? Mini tompouchen… :drool: :drool:

Nu we het er toch over hebben: ik geef 1e paasdag een brunch, nog leuke suggesties?

Cariska, :hug: komt goed (al zie ik er ook als een berg tegenop hoor!) Ik hou mezelf ook steeds maar voor dat het zeker een keer gaat gebeuren dat ze iets voor het eerst op het KDV of bij oma doet, zoals gaan staan, of kruipen ofzo…(zelfbescherming, denk ik, dan valt het alleen maar mee als ze het hier doet…)

Ik ben net terug van wandelen, wat is het heerlijk weer 8) Had wel steeds de zon in de wagen, errug vervelend (hihi ‘sorry zon!’) Ik heb ook eigenlijk nog geen parasolletje ofzo, zou de zon nu al veel ‘kwaad’ kunnen? Ik probeerde steeds wel zelf voor het zonnetje te lopen, maarja dat gaat niet de hele tijd…en smeren jullie de snoetjes al in?

hallo hallo

hendrika monchou of hoe je het ook schrijft.

en kwark en appel maar die had je al.

hoe oud word je dochter???

Lisajoy, Tanisha gaat morgen naar mijn moeder, Johan is 's ochtends vrij en mams haalt haar op voor babyzwemmen! Ze hoeft pas 29 april ofzo naar een gastouder (als dat bureau dan wel iemand heeft, aangezien onze nu opeens een andere baan heeft :evil: )

Karen, hier komt er wel een 2de (en ik wil er 3 haha, johan 2). Maar wil dat Tanisha goed kan lopen, anders lijkt het mij niet handig. Dus wie weet, als ze anderhalf jaar is kijken we wel eens weer haha Of misschien als ze 2 is…

Hendrika, monchoetaart!!! :drool: Wij eten hier vandaag appelkruimel of slagroomtaart. Soesjes is ook erg lekker!

Tanja, hier nog geen zonnebrand, hoop dat het binnenkort in de aanbieding is (dan wel de zwitsal) En parasol lijkt me niet handig, moet je steeds bijdraaien aan de zon… En zon op het koppie lijkt me niet verkeerd hoor! Als ie heel fel is kan je altijd hydrofiel ervoor hangen met wasknijpers.

LIeve meiden, zit hier dus nu met traantjes achter de pc haha :-*

aaaah Cariska :hug: :hug: :hug:

Ik had twee weken terug in de speeltuin gezeten en Lola was in het zonnetje in slaap gevallen. Telkens als ik haar in schaduw zette, ging ze huilen en zodra ze weer in de zon lag, was het goed hahahaha

Maar mooi dat ze een rode toet had 's avonds!!!

Nou heeft Lola (net als d’r zus) een spierwit huidje en weinig pigment…

dus ik heb de zonnebrand al in huis hoor!!!

Oh en nog een tip: koop nooooooit zonnebrand in de uitverkoop!!! Is altijd van vorig jaar, en zonnebrand is maar een jaar houdbaar!!! Vooral bij baby’s is het zoooo belangrijk om goed te smeren!!!

Morgen maar even de 3e prikken halen…we zijn nu twee weken verder dus nu kan het wel. Hoop alleen niet dat ze er veel last van krijgt, want ik ben van plan om morgen en vrijdag in de speeltuin te vertoeven!

Maarja, nog een week uitstellen is ook weer zoiets. Nou ja we zien het wel…

Cariska even een hele dikke :hug: voor jou! Kan me zo goed voorstellen dat je het even moeilijk hebt! Hopelijk heb je een leuke eerste dag op je werk en gaat alles heel goed met Tanisha, dat maakt het misschien wat makkelijker voor je! Maar het is natuurlijk ook logisch dat je verdrietig bent! Welke mama zou dat nou niet zijn???

Lisajoy, die prik moet toch ook binnen een bepaalde tijd, anders werkt het niet hoor, volgens mij??

T@nj@, zelf scones maken voor de brunch!! Hmm, met rozijnen en cranberrys :drool: En dan vers geklopte slagroom en jam. Hmm, mag ik dan ook komen :wink:

Hendrika, hm, lekker aan het bakken! Appelkruimeltaartjes vind ik ook altijd lekker! En wat handig is van die muffinvormpjes van silliconen!

Karen, ik moet nog echt niet denken aan een tweede! En ik denk zelfs dat dat misschien ook wel nooit komt. Het lijkt mij namelijk best zwaar. Nu kan ik het nog prima combineren met werk en kind. En kan ik alles wat ik wil nog doen. En ik vraag me af of dat met twee ook nog kan. Maar wie weet gaat het ooit nog wel kriebelen. Maar voorlopig is het wel goed zo! Ik ben ook zo dankbaar dat Roos gezond is! Daar sta ik echt regelmatig bij stil. Roos is ook een heel makkelijk kind. Wat als de tweede heel moeilijk is? Nou goed, je ziet wel, ik ben er zeker nog niet aan toe en misschien wel nooit!

Toevallig heb ik gisteren zonnebrand gehaald voor Roos! Geen zwitsal, want die vind ik echt belachelijk duur! Ik heb No-Ad gekocht, speciaal voor baby’s. Dat merk gebruik ik zelf ook altijd. 15 euro voor een tube van zwitsal, dat is echt onzin hoor! No-Ad was 4,99! Ik smeer sowieso eerst een keer een beetje aan de binnenkant van haar elleboog. Dat is heel gevoelig, om te kijken of ze er niet verkeerd op reageert. Roos heeft al een heel droog huidje, dus ik let er wel goed op. Ik heb wel de andere producten van Zwitsal trouwens, maar die zijn niet veel duurder dan andere merken. En ik koop het dan ook in de 3 voor 2 actie :wink:

En mijn hyves is joostlinda.hyves.nl :mrgreen:

oke zonnebrand dat heb ik het hele jaar door in huis ik gebruik altijd zwitsal en voor na de zon de after schuim

ik haal de zonnecreme altijd bij de action of wibra daar hebben ze het ook als het maar factor 30 is dat is van zwitsal nu de hoogste die hogere hebben ze eruit gehaald.

en zonnecreme kun je gerust bij goedkopere winkels kopen want wie vertel je precies hoe lang het er staat in de opslag bij de duurdere winkel?

ik heb zelf bij k ruidvat gewerkt en ja je gelooft het of niet daar stond het gewoon alle zonnecreme net zo lang in het magazijn tot dat het weer de winkel in kon dus het maakt echt niet uit.

zelf ben ik altijd heel voorzichtig met baby’s en de zon ze kunnen zelfs in de schaduw verbranden of als het bewolkt is voor van der zomer krijgt meneer ook zeker zn zonnebril voor in de auto of als we op pad zijn.

hallo hallo

@cariska. :hug: :hug: :hug: heel veel plezier morgen en ik hoop dat je het naar je zin hebt meid.

nou hier vanavond voor het eerst weg zonder ons meisje. het ging heel goed ik had wel zo iets van ooooo gaat het goed en hoe gaat ze slapen.

maar alles ging perfecht ze heeft een half uurtje gehuild dus helemaal geweldig. dus helemaal mooi.

maar ik vond het wel spannend om haar zo achter te laten bij iemand anders maar goed eens moet de eerste keer zijn.

we hadden vanavond onze eerste russische les ik ken al wel heel wat woorden maar het is altijd weer nuttig.

morgen weer baby zwemmen.

maar hoe ik zo bij die vraag kom. wij willen ook graag een tweede bij ongeveer ander half jaar kijken of we weer zwanger kunnen worden of zo iets. maar ik en jacco ook wil echt wel een tweede

maar we moeten eerst maar eens zien hoe we dan ik ons leven staan want we zijn aan het nadenken of we een pleeggezin gaan worden.

en dan voor meerdere kindjes zodat ik daar mijn werk van kan gaan maken.

dus het is allemaal spannend wat en hoe het gaat lopen.

maar het kan zo maar zijn dat we met een jaar pleegouders zijn.

8 juni hebben we een informatie avond en dan gaan we kijken hoe en wat het voor ons gaat betekenen en wat het gaat worden.

G’middag!

Iedereen van het zonnetje aan het genieten? Nou ja niet iedereeen, Cariska ik hoop dat het je meevalt op je werk :thumbup: ! en wat fijn dat Tanischa evengoed kan blijven zwemmen.

Lisajoy in de speeltuin denk ik?

Joli, die scones klinken jammie! Maar ff een receptje googlen :drool: Ik ga ook ff kijken voor die zonnebrand :thumbup:

Hendrika, vandaag verjaardag? Of ben je lekker aan het bakken?

Karen, hoe was het babyzwemmen? En wat goed dat jullie overwegen om pleeggezin te worden :thumbup: zelf zou ik dat ook graag willen, maar sinds die poging van een logeerkindje is dat idee volledig verworpen door luv…

Ooo wat een heerlijk weer! Net lekker wezen wandelen met Roos & oma in de duinen. Schapen gezien, herten gezien, genieten! En op de terugweg lekker een broodje kroket gegeten :drool: :drool:

T@nj@, is echt lekker hoor, die scones! Je moet ze alleen wel echt vers bakken, anders kun je er mee tennissen :wink:

Cariska, hoop zo voor je dat het je meevalt op je werk! En als de tranen komen, lekker laten gaan hoor, dat snapt heus iedereen!

Karen echt heel goed zeg, dat jullie overwegen pleeggezin te worden. Zelf zou ik daar eerlijk gezegd niet aan beginnen. Maar goed, zo doet iedereen weer z’n eigen ding in de maatschappij! Het is maar goed dat er mensen zijn die het wel willen! Aan de reclames op tv over pleeggezinnen is duidelijk dat het hoognodig is!

Nu nog even aan het werk! Roos slaapt als een Roos en dan straks nog even lekker in de tuin in het zonnetje!

hallo hallo

oooo het babyzwemmen was weer leuk. ze is drie keer onderwater geweest. heel leuk.

oooo was is het vandaag weer heerlijk weer. heb de hele dag de deur open gehad

noëmi in de wipstoel met een lakentje erover dus geen kou gevat schrijf je dat zo??

dus helemaal heerlijk

nou mijn moeder is vandaag geweest die heeft het gordijntje genaaid voor het raampje op zolder.

gisteren is de kast in elkaar gezet.

zaterdag kan ik het deurtje voor het bureau ophalen.

@cariska hoe was je eerste werkdag??? ik hoop voor je dat je het naar je zin hebt gehad…

morgen ga ik wandelen heb ik vandaag geen tijd voor gehad.

maar we hebben we buiten gewandeld naar de prenatal van af het zwembad dus toch ff buiten geweest

ik ga eten koken

jacco is weer laat vandaag. en hij moet vanavond naar de kapper eindelijk het moetst echt weer want het was weer heel lang niet mooi.

nee vandaag geen verjaardag dat hebben we d insdag.

wel boodschappen gehaald en gekeken voor rompers maar wat is dat moeilijk zeg meneer zn rompers in maat 50/56 worden nu toch wel iets aan de kleine kant maar ja welke zijn het beste?

van mn meisje had ik toen de tijd van hema en kruidvat maar die van kruidvat zijn die van pooh maar die zijn er nu op het moment niet en van de hema zijn alleen die strech die meneer mooi zitten.

welke rompers hebben jullie en bevallen goed?

het gebak dat ik ga maken is:

appeltaartjes, vlaaitjes met verse aardbeien, mandarijntjes, en rijstevlaai, kleine kwark taartjes, en slagroomtaartjes.

heb vandaag van die kleine vormpjes gekocht voor de taartjes nu hopen dat het lukt.

oh en wat was het heerlijk weer zeg

lisajoy, klopt van die zonnebrand! En eenmaal open kan je het ook geen jaar bewaren hé!!

Hoe ging het met de prikken?

Joli, maar die zwitsal ruikt wel super lekker haha

Hendrika klinkt lekker zeg die taartjes!!

Op het werk ging het gelukkig goed, daar geen tranen haha. Tanisha heeft het super gedaan, maar was wel blij dat ik weer thuis was haha. Morgen en zaterdag nog werken, maar vind het al makkelijker (denk ik nu haha)

Cariska, fijn te horen dat het is meegevallen. Dat je meisje het zo goed heeft gedaan, scheelt wel denk ik! En ja, Zwitsal ruikt wel lekker :mrgreen:

Hendrika, dat klinkt heerlijk zeg! Hmm! En toevallig ben ik ook aan het kijken voor nieuwe rompertjes voor Roos. De meesten die ze heeft zitten namelijk niet echt mooi. Ik had die van de Hema, die badstoffen overslag, maar die vind ik in grote maat niet zo leuk. En die stretch van de Hema is ook wel mooi, maar ik heb bij de meeste rompers dat de nek zo laag zit. Bij C&A zijn de rompertjes wel heel goedkoop, ik geloof 1,95. Ik heb er eentje en die is wel mooi en nu nog eentje erbij! Benieuwd hoe die zit, is met korte mouwen. Rompers van Obaibi zijn nog het beste… maar die zijn ook duur en dat vind ik toch zonde, romper zit immers vooral onder de kleertjes.

Karen, lekker vooruitzicht lekker wandelen! Heerlijk, ik ga morgen ook weer!

Cariska, fijn dat het toch wel meeviel allemaal!! En idd de eerste dag is het moeilijkste, vanaf nu zal het wel makkelijker worden!!! Alleen als ze ziek zijn is het moeilijk…

Hendrika, ik haal altijd de rompers bij de Hema…ik vind witte rompers gewoon het makkelijkst, schijnt tenminste niet door d;r kleertjes heen!!

En die taartjes klinken zaaaaaaaaalig :drool: :drool:

Karen, wat goed dat jullie erover denken om pleeggezin te worden! Wel ingrijpend hoor, kindjes opvangen die toch al een bagage hebben pffff

Nee…ik hou het bij mijn werk, daar maak ik al ellende genoeg mee!

Joli, roos lekker geslapen als een roos :mrgreen: klinkt leuk hahahaha

Lekker hoor dat jullie zo dicht bij het strand wonen!!! Ook leuk voor Roos als ze wat ouder is!!!

Tanja, jij niks gedaan vandaag??? Hoe gaat het met je vreetwolfje?? Krijgt ze nu alle flessen 180 cc???

Nou ik heb inderdaag heerlijk in de speeltuin vertoefd…maar er stond me toch een koude wind!! brrrr, had het gewoon koud!!!

Nien was al met buuf en buufkindje gegaan (zij schelen 6 dagen, zoooo leuk!!) en ik ben eerst naar het CB gegaan om Lola de 3e prikken te halen…tut, ze moest zo huilen…

Ze is wel weer goed op gewicht gelukkig, woog nu 7260 gram! Dus volgens het CB moest ik me ook geen zorgen maken over het feit dat ze nu zo slecht drinkt…

Toch blijf ik het zo vreemd vinden…vorige wk gilde ze moord en brand om de fles, en nu eet ze als een boer met kiespijn, en laat minsten 2x per dag tussen de 80cc en 100cc staan…

Maar ze is ook niet lekker…WEEEEEEEER snotterig, snotoogjes, hoesten.

En zelf heb ik ook sinds gisteren weer keelpijn, oorpijn en een hoofd vol snot…

Echt ik wordt er zoooooo moe van…ik poets me een ongeluk in huis, maar we blijven elkaar maar aansteken!!!

Nouja, hopelijk helpt het zonnetje een beetje…

Morgen…weer naar de speeltuin :mrgreen: moet toch wat he! hahahahahahahaha

Ga nu even strijken! Leuk!!! :liar:

net even zwitsal geprobeerd te bellen maar zijn gesloten bel morgen dus gelijk terug.

had vanmiddag zwitsal zonnecreme gekocht bij de a ction grote spuit fles voor 3,95 dat scheelt gauw 10,- euro vergeleken bij andere winkels.

de geur is precies het zelfde als de fles die ik vorig jaar duur heb gekocht.

maar nu begin ik dus ook te twijvelen mij staat altijd bij dat als de fles niet gebruikt is gewoon goed is dus dan vraag ik me af waarom zou die van de action dan niet net zo goed zijn als van andere winkel, zag trouwens vandaag ook dat a ction meerder zwitsal producten in de schappen heeft.

joli die rompers die jij zegt ken ik niet ga daar zo eens even na google ik zit zelf nu te denken om de rompers van petit bateau zijn inderdaad wel duurde maar heel veel rompers zitten niet mooi en daar kan ik niet tegen :oops:

Cariska, fijn dat het is meegevallen :thumbup: , nog 2 daagjes.

Lisajoy, balen dat het zo koud was in de speeltuin! Die laatste prikjes zitten er dus weer in . Arme Lola weer niet lekker :frowning: Hopelijk hebben jullie hierna alle snot, spuug en poep gehad :hug: Enneh strijkse!

Hendrika, ohw dinsdag! Die taartjes klinken idd :drool: En rompers heb ik ook voornamelijk van de Hem@ en een aantal van H@ns textiel die vind ik ook goed zitten. Wat ik nu alleen vervelend vind is dat ik geen rompers maat 62 kan vinden, 50/56 is te klein en 62/68 te groot, voornamelijk als ik er een shirtje dat niet al te ruim is boven wil doen (ze draag nu nl nog met lange mouwen) En staat er geen houdbaarheidsdatum op het flesje zonnebrand?

Natuurlijk heb ik niet niks gedaan vandaag! Vanmorgen nog kraamvisite gehad en vanmiddag aan de wandel naar de markt en even naar de Hem@, ik heb daar zonnenbrand gekocht (en jaja verder NIKS…mede doordat ik bijna de hele collectie kleertjes al in de kast heb hangen :oops: :lol: ) Toen ik terugkwam een flesje in de tuin gedaan, heerlijk! Jara vestje aan en mutsje op :thumbup:

Foto’s in het SF :inlove: