*decemberstoppers 2007* 8 beebjes, we duimen nog voor 2!

ach dat zal wel mee vallen toch :? :think:

Patat: halen of zelf bakken?

bij mooi weer zelf bakken buiten en anders halen maar dat gebeurt hier niet vaak misschien 1 a 2 keer per maand

Pedagogisch verantwoorde diksap/ gewoon lekker taxi of yoghi

hier wordt veel diksap, water, melk en ook zeker wel taksi gedronken heb net een pak erbij gepakt en wat staat er op GEEN SUIKER TOGEVOEGD dus :lol: zo slecht is het niet en yoghi en choco melk lust mijn meisje niet ( en mama kijkt ook wel na wat ik te drinken geef en zeker geen light!!!)

Electrisch poetsen of met de hand

electrisch wij allemaal op de kleine man na dan maar zo gauw die ook tandjes heeft krijgt ie ook zn eigen electrische tandenborstel

centerparcs/landal greenparcs

centerparcs

make-up of naturel

beide ligt er aan hoe ik me voel.

nou komen ze:

reallife soap van Pfaffs / frans bauer

hazes / jan smit

soep uit blik of zak / zelf gemaakt

potje fruit / of zelf maken

let je op de reclames / of kijk je helemaal niet wat in de aanbieding is ( supermarkten )

mn mannetje heeft vandaag zn eerste fruitje gehad en nu hopen dat het goed gaat en hij er geen last van krijgt hij vondt het heerlijk :inlove:

hallo hallo

wat een leuke antwoorden allemaal.

nou noemi lekker in de tummytub gedaan, daarna weer lekker gegeten en nu licht ze al weer lekker te slapen.

(ooo toch nog niet helemaal)

morgen word ik geinterviewd door iemand bij ons uit de kerk die doet een opleiding toch psycholoog en ze wil me intervieuwen over mijn jeugd

nou zoals de reclame zei "ik kom uit een voortreffelijk milieu"hihihihhi

ik zie wel ben benieuwd.

nou hier weer mijn antwoorden.

reallife soap van pfaffs/frans bauer.

uhhh die van franssie heb ik niet gezien dus doe maar die van de pfaffs

hazes/jan smit

nou ik ga echt voor jan smit hazes vind ik niks en jan smit is wel leuk

soep uit blik/ of zelf maken

zelf maken jacco doet dat eigenlijk altijd en erg lekker

potje fruit/zelf maken

als ik thuis ben zelf maken/moet ik weg meenemen is wel zo makkelijk

let je op reclames/of kijken je er niet na.

ja ik let op reclames. maar ik koop eigenlijk als tijd huismerken.

maar daarnaast let ik altijd nog op reclames ben een echte nederlander als ik het goed koper kan krijgen doe ik dat.

oke hier weer mijn rijtje…

pasen/kerst

babyzwemmen/babymassage

samenwonen/trouwen

foto’s zelf plakken/foto boek maken via internt

ramen zelf wassen/ramenwasser

pasen/kerst: KERST!!! Veeeeeel gezelliger!

babyzwemmen/babymassage: ik doe eigenlijk geen van beiden, maar als ik zou moeten kiezen, dan babyzwemmen

samenwonen/trouwen: moeilijk! samenwonen, maar met kinderen is trouwen wel makkelijker qua regelzaken.

foto’s zelf plakken/foto boek maken via internt: foto’s zelf plakken, lekker nostalgisch :lol:

ramen zelf wassen/ramenwasser: glazenwasser! Ik haaaat ramen lappen!

pfffff vind het leuker om te antwoorden, dan zelf een lijstje te verzinnen hahahahahahaha

Oke komt íe:

goud/zilver

strenge opvoeding/vrije opvoeding

string/slip

alles samen doen met manlief/ ook je eigen dingen blijven doen

oorbellen schieten bij baby’s…ja natuurlijk, dan herinneren ze de pijn niet/ nee, afschuwelijk een baby met oorbellen

nou de laatste aflevering van baby te huur alweer vondt het zo leuk.

heb nu dus helaas wel die leuke film gezien op rtl 4 :cry:

en de tummy tub die is hier ook een lieverling van mn mannetje maar samen met zus in het grote bad vindt ie ook leuk.

goud/zilver

goud ik heb elke dag mn gouden ketting en oorbellen in

strenge opvoeding/vrije opvoeding

niet te streng en niet te vrij ze moeten weten wat we wel en niet goed vinden en dat leren we ons meisje nu al als ze bv iets doet vragen we zouden papa en mama dat goed vinden en dan geeft ze ook de antwoord van ja of nee dus ze weet het zeker wel, en luisteren is hier wel luisteren maar ze mag ook zeker wel haar mening geven als ze er ergens niet mee eens is verder praten we wel altijd of de dingen die fout of goed zijn zodat ze leert dat je in het leven meer bereikt met praten dan bv weg lopen, maar ze mag zeker ook wel zelfstandig zijn dat uit zich nu bv in de dingen als alleen na de wc of bv uit zich zelf aanbieden van mama zal ik de tafel dekken, of mee helpen de was uit de badkamer te pakken en ook echt al mee helpen met uitzoeken donker licht gekleurd :inlove: en ze moet nog 4 worden

string/slip

string

alles samen doen met manlief/ ook je eigen dingen blijven doen

beide maar we zijn wel echt hecht en doen ook vaak veel dingen samen, maar we hebben dat betreft ook wel veel de zelfde intressen

oorbellen schieten bij baby’s…ja natuurlijk, dan herinneren ze de pijn niet/ nee, afschuwelijk een baby met oorbellen

ja ik ga voor jong onze meid was 5 maand toen ze ze kreeg en heeft echt waar nooit er aan gezeten en nu als er iemand of ik aan wil komen is het niet doen mag niet en als ik bv zeg wil je je oorbellen uit nee dat is leuk mama ben een meisje :inlove:

hmm weer ff na denken :

roken / niet roker

wat de boer niet kent eet ie niet / probeer alles als het nieuw is

rauwkost, sla / ben geen konijn

huismiddeltjes uit over grootmoeders tijd / nee koop wel even wat in de winkel ( kan zijn voor bv vlekken in kleding, luier uitslag, echt oude wetse tips en trics)

vliegtuig / of lekker mn voetjes op de aarde

Ooooh tis weer maandag…BLEH!!! Had echt geen zin om mijn bedje uit te komen vanochtend…

Lola is vandaag weer voor het eerst naar het kinderdagverblijf, ben benieuwd hoe het gaat. Tutje is WEEEEEEEER snotverkoude, traanoogjes en dikke snottebellen. Oh oh oh, groot worden gaat ook niet vanzelf…Ze heeft vanacht met een uitje in d;r kamer geslapen en vanochtend zat ze helemaal onder het snot! Dus het komt wel los gelukkig.

Oke rijtje,…

roken / niet roker: helaas roken. Nou ja helaas…ik kies er natuurlijk zelf voor. Maar ik ben te verslaafd om te stoppen :oops: erg he…

wat de boer niet kent eet ie niet / probeer alles als het nieuw is: ik probeer alles! Ik lust alleen geen vis, maar verder probeer ik alles! Ben GEK op buitenlands eten mmmmm

rauwkost, sla / ben geen konijn: ben geen konijn!!! hahahaha, kijk naast het eten vind ik rauwkost of een lekkere salade lekker, maar niet als hoofdmaaltijd!!!

huismiddeltjes uit over grootmoeders tijd / nee koop wel even wat in de winkel ( kan zijn voor bv vlekken in kleding, luier uitslag, echt oude wetse tips en trics)

:think: beetje van allebei denk ik…soms gebruik ik een nieuw product, maar als iemand mij een tip geeft, probeer ik die wel uit!

Zo krijg ik bijv alle vlekken eruit met Glorix O2! Ideaal!!!

vliegtuig / of lekker mn voetjes op de aarde : toch wel lekker mijn voetjes op de aarde!!! Ik vlieg wel, want ik vind een auto- of busreis echt dramatisch…maar ben stiekem wel een beetje bang. Vooral het opstijgen vind ik niks. Dus ik haal altijd weer opgelucht adem als we veilig geland zijn.

Hey, misschien is het leuk als we een stelling nemen, en daar allemaal antwoord op geven??

Ik ben namelijk ook wel benieuwd hoe anderen denken over de opvoeding, relaties etc…

Dus over de opvoeding bijv…strenge opvoeding/vrije opvoeding?

Ikzelf ben, in de ogen van anderen, best streng…al vind ik dat zelf dus niet! hahahahaha

Wij zijn vooral heel consequent, weten wat we wel goed vinden en wat we niet goed vinden en daar houden we ons ook aan.

Als Nina niet goed eet, krijgt ze bijv geen ijsje van mij. Ook al speelt ze buiten met een buurmeisje en komt de ijsboer, en heeft ze dikke tranen van verdriet. Nee is nee.

Ik vindt daarnaast manieren erg belangrijk, omdat ik de jeugd van tegenwoordig (oh wat klinkt dit oud :oops: :mrgreen: ) erg brutaal vind. Nina moet dus ALTIJD dankjewel, alsjeblieft, hallo en dag zeggen, en met twee woorden praten.

En wij vinden het belangrijk dat ze gewoon luistert. Ik ben niet zo’n moeder die in overleg gaat met haar kind, sommige dingen heeft ze maar gewoon te accepteren.

Dat is onze strenge kant…en verder mag ze alles! hahahahahahaha

Nee maar ik ben bijv wel makkelijk met snoep, ze mag mijn hele huis overhoop halen, spelen wat ze wil, tv of dvd-tje kijken 's ochtends en 's avonds, soms wat leter opblijven, kiezen wat we gaan eten of wat we gaan doen die dag, etc. Ze mag van mij ook best haar mening geven of boos zijn op ons, maar of wij er dan iets mee doen, is een tweede.

Wij hebben het idee dat dit voor ons goed werkt. Met Lola zullen we moeten kijken, of dezelfde aanpak werkt, of dat zij een andere gebruiksaanwijzing heeft. Maar in grote lijnen, zal de opvoeding wel hetzelfde zijn.

Hoe denken jullie daar over?

Leuk, zo kletsen over opvoeding! Ik kan er natuurlijk nog niet echt over meepraten, maar ik weet wel hoe ik het graag wil gaan doen. En dat is dus ook heel consequent zijn. Dat is voor een kind ook gewoon duidelijk. Ik denk dat luv daar wat meer moeite mee zal hebben. Die is ook minder principieel dan ik. Bijvoorbeeld tv-kijken mag Roos van mij wel even, maar niet te lang. Luv zet Roos gewoon op schoot en laat haar lekker kijken. Maar mama heeft dan wel snel de switchknop naar de radio te pakken hoor :wink: Qua snoep denk ik dat ik het met mate toe zal staan. Ik ben niet het type van helemaal geen suiker of ongezonde dingen. Gewoon, als het uit komt mag het niet, maar ik zal het niet snel zelf aanbieden ‘zomaar’. En we hebben het er al vaker over gehad, maar qua speelgoed ben ik dus ook wel heel pietluttig. Niet te veel! En met twee woorden spreken vind ik ook heel belangrijk. Tegen ons mag ze wel je zeggen, maar tegen ‘vreemden’ echt u!

Verder gaat het hier wel. Roos is een beetje verkouden, haar lipje zit steeds vol met opgedroogde snotjes. Maar gelukkig zit ze nog niet helemaal verstopt! En mama voelt zich ook niet helemaal fit, beetje keelpijn en ook een beginnende verkoudheid. Maar het heerst ook vreselijk volgens mij! Mijn schoonzus belde net, zij en haar dochtertje zijn allebei ziek!

En Roos spuugt af en toe best veel. Ik had chocoladepaaseitjes gekocht, zou het daar van kunnen zijn :think:

goedemorgen het is hier echt gezellig

vanavond komt er een kijker voor de fiets zou mooi zijn als die echt verkocht wordt kunnen we gelijk een nieuwe halen voor mevrouw.

oh wat zielig dat ze ziek is arme lola, en lisajoy ben dus niet de enige die rookt ik rook dus ook :oops:

en ja kwa opvoeden is het best streng ze weet haar regels

niet te streng en niet te vrij ze moeten weten wat we wel en niet goed vinden en dat leren we ons meisje nu al als ze bv iets doet vragen we zouden papa en mama dat goed vinden en dan geeft ze ook de antwoord van ja of nee dus ze weet het zeker wel, en luisteren is hier wel luisteren maar ze mag ook zeker wel haar mening geven als ze er ergens niet mee eens is verder praten we wel altijd of de dingen die fout of goed zijn zodat ze leert dat je in het leven meer bereikt met praten dan bv weg lopen, maar ze mag zeker ook wel zelfstandig zijn dat uit zich nu bv in de dingen als alleen na de wc of bv uit zich zelf aanbieden van mama zal ik de tafel dekken, of mee helpen de was uit de badkamer te pakken en ook echt al mee helpen met uitzoeken donker licht gekleurd

tussen half 7 en 7 is hier meestal bed tijd kan een keer gebeuren dat het later is maar niet vaak, zomers als het echt smoor heet is is het natuurlijk een ander verhaal.

eten is aan tafel zitten en eten netjes met mes en vork goed gegeten is een toetje niet goed ja dan heb je pech dan ga ik niet belonen om het slechte iets.

tv kijken mag van mij ook hier wanneer ze wil maar dan wel tv wat geschikt is geen pokemon of dergelijke meestal mickey mouse clubhouse of little einstein wel programmas waar ze wat van leert.

snoepen mag hier ook maar niet de hele dag en komt ook niet elke dag terug op een vaste tijd maar ik maak haar net zo blij met een sultana, komkommer, vleesje of zo.

voor de rest mag ze echt veel trekt ze maar lekker de bak met little people op de kop spelen hoort erbij daar is het een kind voor we gaan wel samen opruimen.

nou aan de volgende ook de vraag stenge of vrije opvoeding?

ben nu namelijk ook wel benieuwd hoe de volgende er tegen aan kijkt.

zo er is weer lekker geklets hierzo :smiley:

Hendrika, goed idee, ik duik de zolder ook ff op voor paasdingen, heb volgens mij alleen niet heel veel. Wie laat foto’s zien van de paasdingen die jullie hebben???

Wat leuk dat maurice voor het eerst fruit heeft gehad!! Werd heb ook een geknoei? :mrgreen:

Leuk was baby te huur iddd. Maar moet er niet aan denken om Tanisha af te geven hoor!! ondanks dat er een nanny is. Johan wil het alleen voor 20000euro :mrgreen: , maar dan moeten wij nog wel toezicht kunnen houden.

Joli, zo’n bijtring hebben wij ook!

Ja…als je er al wakker van ligt is het idd misschien beter om het meteen te laten doen…moeilijke keus hoor!

Roos dus ook al beetje ziekig…Denk niet dat het spugen van de paaseitjes komt…

Tanja, hoe is het met Jara???

Lisajoy, jeetje lola alweer verkouden!! Heeft het niets te maken misschien met haar amandelen??

Glorix o2? Is dat neit voor de wc? Zit daar geen bleek in? Kan het ook op gekleurde kleren?? Nog nooit van gehoord!

De stelling :mrgreen:

Wij vinden ook dat Tanisha met 2 woorden moet praten en alsjeblieft enzo moet zeggen (moet meteen denken aan die reclame van het jongetje bij de slager). Hoe en wat we het precies gaan doen moeten we natuurlijk afwachten maar. Of ze u of je gaat zeggen weten we nog niet. Ik ben zelf opgevoed met u zeggen ook tegen mijn ouders en vind dat dus hartstikke normaal. Johan is opgevoed met je zeggen en vind dat u dus maar niets…dus dat is afwachten.

Wat de tv betreft vind ik dat ze best tv mag kijken maar niet te lang. Johan wil nog wel eens haar in dr wippertje ervoor zetten, oké ze vind het wel leuk maar toch…

en qua snoep…zelf ben ik stevig gebouwd en daar dus vroeger best mee gepest. Dus hoop dat ze de bouw van johan heeft (alles kunnen eten en haast niet aankomen :roll: ). Maar ze zal niet de hele dag door mogen snoepen. Denk 1 's morgens en smiddags ofzo?

Speelgoed mag ze gewoon mee spelen, box ligt niet heel vol maar als ze ouder is kan ze uit genoeg kiezen denk ik. Mits ze het maar zelf opruimt!!

Wat een gebabbel hier! Leuk om te lezen!

Hier ook een wat strengere opvoeding. Concequent zijn is het allerbelangrijkt denk ik. Als je dat altijd bent kun je de regels best eens later vieren (zoals Hendrika zegt, in de zomer of in het weekend eens wat later naar bed) maar dan wel weten hoeveel later, niet de tijd nog 2 keer verlengen.

Ik vind het wel heel belangrijk dat kinderen leren hun mening te geven, maar ook leren die van een ander te accepteren. In mijn werk (daar ga ik weer) laat ik kinderen vaak zelf kiezen wat ze willen doen, ze krijgen dan wel de keuze uit 2 of 3 dingen die ik heb gekozen, bijv spelletjes. Dat wil ik bij Jara ook doen.

Hopelijk wordt Jara een ‘lekkere eter’ ik ga igg geen drama’s maken van je bord niet leeg eten, hoef je niet meer? Dan hoef je alleen dit nog op te eten of nog 3 happen en dan mag je van tafel, ik hou dan wel het laatste woord. Kleinere beetje opscheppen zal ik ook doen, liever vol trots nog een keer opscheppen dan een half uur na het eten nog te zitten met 3 happen groenten.

In mijn werk zie ik veel kinderen in alle leeftijden. In mijn behandelkamer gelden mijn regels, dat is iets wat ik de afgelopen jaren heb geleerd, regelmatig merkte ik dat ik het corrigeren overliet aan de ouders wanneer zij ook in de kamer waren (bijv opruimen, in de kasten zitten etc) Dat was voor veel kinderen onduidelijk, en echt er zijn ouders die kinderen gerust zonder opruimen weg laten gaan…

Van mij hoeven ze ook niet tot bijv het laatste blokje zelf op te ruimen, samen kan ook!

En spreken jullie kinderen bijv op straat of in de winkel aan als ze ongepast gedrag laten zien?

Ik doe dat vaak wel! Laatst was er een jongetje (jaar of 4 a5 )in de drogist die bij een speeltafeltje aan het spelen was, op een gegeven moment begon hij te gooien met het speelgoed, ik sprak hem daarop aan zo van “hey wat doe jij nou?!” (hij rende snel weg naar zijn vader die in een ANDERE WINKEL was).

Ook de kinderen van vriendinnen corrigeer ik gewoon als ze bij mij zijn en ik zie dat er iets niet kan (bij een vriendin bijv mogen de kinderen met hun schoenen op de bank, bij mij dus niet!) Schoenen uit, dan hoef je ze dr ook niet steeds op te wijzen, ze zijn het gewoon gewend en dan gaat het zonder erg.

Of het dochtertje van een andere vriendin vind het (echt altijd :? ) erg leuk om zich te verstoppen achter de gordijnen…nou hier dus niet! Hoe grappig het ook is als ze er al juichend weer achter vandaan komt.

Misschien wordt ik ook wel makkelijker hoor, als Jara groter is :oops: Op dit moment heb ik over veel dingen een bepaalde mening, maar moet eerst maar zien hoe we het zelf doen!

Ik corrigeer niet snel andere kinderen, of het moet gedrag zijn wat echt niet door de beugel kan! Maar ik heb wel zoiets van: in mijn huis gelden mijn regels.

Achter de gordijnen verstoppen mag bij mij dus weer wel hahaha, maar bijv springen op de bank niet, zitten op de tafel niet, schoenen uit,…

Wat ik vooral veel zie (in mijn werk, maar ook in mijn omgeving en op straat). is dat heel veel ouders gewoon niet consequent zijn. En ik begrijp dat nooit zo goed, want juist het consequent zijn en blijven, is HET trucje!

Waar veel ouders de mist in gaan, is dat ze of niet ingrijpen als ze ergens anders zijn (dus op visite, in winkel, waar publiek is zeg maar…), of dat kinderen tot hun 3e a 4e jaar alles mogen, en dan willen ze opeens die regelmaat en consquentie erin gooien…

Nien weet van kleins af aan de regels in huis en ook haar manieren zitten er vanaf kleins af aan ingeprent. Juist daardoor heeft ze dit eigen gemaakt, en hoef ik haar daar niet meer op te wijzen.

Het blijft natuurlijk een kind, dus een keer in de zoveel tijd, gaat ze toch weer een beetje tegen de regels aanschoppen, maar over het algemeen weet ze gewoon waar ze aan toe is.

En dat geldt ook met waarschuwen/straf. 1x spreek ik haar aan, 2e keer is het een waarschuwing en de 3e keer gaat ze in de hoek.

En gelukkig heb je overal wel een hoek, dus Nien staat ook wel eens bij de bakker, Hema, bloemist in de hoek!! :lol:

Maar ik blijf erbij…weten wat je wel en niet wil, en dit consequent uitvoeren, zorgt ervoor dat opvoeden ook gewoon leuk is!

inderdaad consequent blijven is super belangrijk! Kinderen van anderen corrigeer ik niet, wel in mijn huis. Hier gelden onze regels!

Gisteren wezen zwemmen met Tanisha en een vriendin en haar dochtertje. Was een groot succes! Hebben een uur in het water gelegen, toen vond Tanisha het wel mooi geweest. Heb haar daar in de box gelegd en was snel vertrokken! Toen nog ff met vriendin en haar dochtertje doorgezwommen, dat meisje wordt donderdag een jaar, is echt al een heel verschil met tanisha!

en nu??? wil tanisha niet slapen, slaapt dan 5 minuten en dan weer huilen…ligt ingebakerd…zullen wel zien wie het gaat winnen haha

net ff boven wezen klussen. Ons huis is een beetje krom :? waardoor het raam op zolder niet meer goed dicht kan, het raam moet dicht met van die haken maar die pasten niet meer in de houders daarvoor (snappen jullie het nog?) Maar heb het ff verzet en nu past het weer! :smiley:

Lisajoy, ik zit ff je rijtje onder je banner te bekijken. Maar was Lola 6,5 kilo bij 62 cm? Jara is nu 62 cm en weegt 5,5 kilo (nou zeiden ze op het CB wel dat ze gezien haar lengte iets zwaarder zou morgen zijn) Maar een hele kilo verschil?

ohw ja ik zie het (ff gekeken in de groeicurve op de site van het CB) ondergrens- bovengrens zit wel 3 kilo!

Paasspam in het SF :lol:

ok leuk!!! Ga ff kijken!

nou vandaag weer lekker problemen gehad met het internet ben bang dat we die nieuwe virus ook hebben :?

vanmiddag even wezen shoppen moest nieuwe matraslakens hebben voor mn meisje kwa ik bij de wibra hadden ze hele leuke kleuren voor 1,99 dus die mee genomen en gepast het is dan 1 pers en ze heeft een meegroeibedje maar het wil goed dus van der week even weer heen.

verder oppad geweest voor rompers maar wat moeilijk zeg pfff.

en heb maar even fruithapjes in geslagen want ja meneer krijgt nu fruitje en vindt het heerlijk en moet eerlijk zeggen het gaat zonder knoeien :inlove: welke fruitjes hebben jullie ik heb dus gewoon de potjes want wat ik vervelend vindt is dat zelf gemaakt altijd zo dun is heb nu friso, olvarit, bebe nog wat en kruidvat want van 1 merk was er niet veel keuze en nu dus alle merken mee genomen en hebben we veel meer smaken.

Morguh!

Hendrika, ik heb zowel potjes als zelfgemaakt! en je kunt zelfgemaakte fruithap iets dikker maken, door er een liga doorheen te kruimelen! Je hebt eerste stap lige, die zijn voor baby’s vanaf 4 maanden!

Tanja, Lola is ook gewoon een bollie hoor! Dus niet teveel naar haar gewicht kijken…Nina woog hetzelfde pas bij een half jaar! Dus het kan heel goed kloppen dat Jara een mooi tenger meisje is! :mrgreen:

Cariska, een krom huis :lol: ik begrijp wat je bedoelt hoor! Je hebt zeker een oud huis? Wij ook, heel fijn…alles werkt :?

En jaaaa een verschil dan he, als er een jaar tussen zit!! En bizar eigenlijk, want wat is nou een jaartje?! Is toch ook haast niet voor te stellen dat Tanisah over een jaar, woordjes zegt, met de pot mee-eet, misschien al loopt…toch bizar?!

Pffff vanochtend was Lola al om 6 uur aan het kraaien!!! Goedesmorgens mama :shifty: En eer dat ik gedoucht, aangekleed en opgemaakt was, lag madam alweer te tukken! tut, toen moest ik haar natuurlijk wakker maken en dat vond ze NIET leuk :naughty: hahahahahaha

Nu zijn mijn meisjes op school en ik weer aan het werk…Maar alle dames liggen nog op bed!!! Ga zo maar eens wat herrie maken :mrgreen:

Eerst nog even kijken of ik kaartjes kan scoren voor het studio 100 zomerfestival. Ben vorig jr ook geweest met Nien, en ze vond het zoooo leuk. Dus we gaan waarschijnlijk weer swingen met Plop, Bumba, Mega Mindy en K3 (of misschien dan al K2??? :think: )

Nouuuuuuu Nien ging haast huilen!!! Kathleen gaat weg mama!!! Waarom!!! aaaaaah, zo zielig hahahahaha

Hendrika, ik heb zowel potjes als zelfgemaakt! en je kunt zelfgemaakte fruithap iets dikker maken, door er een liga doorheen te kruimelen! Je hebt eerste stap lige, die zijn voor baby’s vanaf 4 maanden!

ja klopt maar meneer heeft last van koemelkallergie en toen ik hem laatst een liga gaf had die dag er na allemaal vlekjes dus dat durf ik niet aan en zelf vindt ik dat als je er liga bij door doet het niet meer puur de smaak van fruit heeft :oops:

nou mijn meisje mag volgende week met a diploma zwemmen beginnen ze belde net :inlove:

hallo hallo

@lisajoy oooo wat sneu…ik hoorde het gisteren ook over k3

weet jij misschien wat de reden is.

@tanja ik ga ook ff in het showforum kijken leuk leuk leuk.

nou straks naar het concentratiebureau. kijken hoeveel ze weer in gegroeid ik denk zelf wel behoorlijk wat.

ook de eerste prikjes…spannend vind het wel een beetje eng.

tot straks dan heb ik meer tijd.

hendrika, hier nog geen fruit maar op het werk doen we er liga of beetje nutrix door.wat leuk dat ze op zwemles mag!!

lisajoy, nee niet echt een oud huis. is van de 80er jaren. maar wel zo krom als een potje met pieren :lol:

aaahhh nina huilen ivm k3! ben benieuwd hoe lang ze nog bestaan is toch anders met z’n 2en. maar welke is nou kathleen?

karen hoe was het op het cb?

hier allles prima…eigenlijk weinig te melden…