*decemberstoppers 2007* 8 beebjes, we duimen nog voor 2!

Jep, ze was wakker. Dus toch maar naar bedje gebracht. Nu ligt ze te miepen. Hmm, misschien toch niet moe genoeg… het gaat over van huilen, in schreeuwen, in kletsen. Dus ik laat haar maar heel even, misschien valt ze nog in slaap. Ik merk dat ze sowieso meer aan het uittesten is als ze naar bed moet. Dus zeker niet te snel naar haar toe! En volgens mij krijgt ze ook tandjes. Gister was ze echt helemaal overstuur en zodra mijn hand in de buurt kwam stak ze die in haar mondje en begon ze wild te knagen :think:

Joli, ik wil je niet uit de droom helpen…maar dat doen ze allemaal rond 4 a 5 maanden!!! Is gewoon de orale fase die begonnen is! Als het goed is gaat ze nu alles in d’r mondje stoppen en kwijlt ze lekker alles onder!!! Lola doet het ook namelijk!!!

En ik zou precies hetzelfde doen hoor, ook panieken!!! Ook al weet je dat het helemaal geen zin heeft!!

pffff ik heb een beetje een veeleisend dametje hier!!! Ze is iets teveel in de watten gelegd de afgelopen week, en dat merk je nu meteen! Ze slaapt moeilijker, begint te piepen als je haar in de box legt…

En een onverzadigbare HONGER! Na 2 a 3 uur begint het gekrijs om eten al…GEK wordt ik ervan.

Ze wordt ook al drie ochtend rond 06.15-06.30 uur wakker van de honger…en helaas komt Nina erachter aan! Ben ik helemaal niet gewend, meestal zijn ze pas rond 8 uur wakker!!!

MAarja, kijk het nog even aan, anders ga ik pap bij de avond en ochtendfles doen…misschien krijgt ze meer behoefte aan stevigere voeding?! Of ze is de schade aan het inhalen?

Nou ga ff mijn was doen, en hopelijk even tukke. Vanavond hebben we een verjaardag maar ben nu al moe :zzz:

Joli, oke cholesteatoom, balen dat dat terug kan komen he? Wat voor een klachten heb je nu? Ben helemaal niet nieuwsgierig he :liar: . Enneh mijn muppet ligt nu ook buiten te slapen! Kon ik ff buiten koffiedrinken met luv (die is in de tuin bezig)

Lisajoy, haha ik denk dat Lola aan het inhalen is! Toen we met Jara overgingen op FV was ze ook ruim een week echt onverzadigbaar! Ze was toen 350 gram gegroeid in een week :shock: precies gneoeg om haar weer naar de middellijn te helpen…haha…het verbaasd me dat ze geen straie heeft :lol:

wie van jullie zijn er al begonnen met fruithapjes? Ik wil graag wachten tot 5 maanden…hier alleen hooikoorts, en of het nou echt zoveel scheelt als we wachten tot 6 maanden :think: . Daarnaast lijkt het me eigenlijk ook wel erg leuk om volgens de Rapley methode naar vaste voeding te gaan, maarja om nou het lepeltje over te slaan :think:

Ik ga ff de zolder op! Kijken of ik nog leuke ‘paasdingetjes’ heb :lol:

Zal strax ook ff een tuinfoto maken, die wordt echt supermooi!

hendrika, foto’s in showforum!

Karen, mooi dat het weer wat beter gaat met je meisje!

je moet de onderste van de 4 links hebben

Joli, ik laat tanisha ook buiten slapen hoor! Jasje aan en deken over en dromen maar :lol:

Lisajoy,

Tanja, Johan was vandaag ook lekker bezig in de tuin! Wij gaan ook bijvoeden met 6 maand wil graag de eerste 6 maand volledig bv geven. En hier geen rapley hoor! Gewoon lekker kliederen met het lepeltje :mrgreen:

Ben nu aan het oppassen om het dochterje van onze beste vrienden. het meisje is bijna 1 jaar, echt heel wat anders dan onze Tanisha hoor! pff wat is ze al zwaar :mrgreen:

wat was het vandaag weer heerlijk weer he :inlove:

ben weer lekker buiten geweest met de kinderen.

heb vandaag de oudste lekker laten springen in de tuin heb s pringkussen neer gezet en heeft ook lekker genoeten van het weer.

mn manneke heeft ook lekker buiten staan slapen in de kinderwagen en we hebben een feestje hij is vandaag alweer 5 maand.

zat er eens over na te denken misschien is het eem leuk idee om elkaar wat meer te leren kennen als bv iemand 5 woorden typt en de gene er na de woorden er uithaalt wat hem het meeste aanspreekt ja ja ik verveel me dom dom dom

heb ik dat! Ligt tanisha heerlijk te slapen voelt mijn borst toch hard aan!! En ben bij vrienden dus ook geen kolf bij de hand…nou ja… maar ff een uurtje wachten!

Hendrika begin maar haha

hmm oke ik begin;

aardappels / pasta

auto /fiets

strijken / opvouwen

gras / bestrating

flap uit / verlegen

Aardappels, ben een echte nederlandse eter! Kom maar op met die stamppotten ook gewoon in de zomer! Af en toe een pasta-tje is best lekker

Auto, gebruik ik nu veel ivm Tanisha maar als ze straks op de fiets kan ga ik meer fietsen! Maar na het werk ga ik met de auto

opvouwen, heb een hekel aan strijken

gras, heerlijk luieren en naar de wolken liggen kijken! (helaas hebben wij veel dode plekken in het gras…)

Verlegen, tenminste in het echt haha. zo op internet valt het wel mee

Ben nog steeds aan het oppassen, het meisje wordt meestal wakker rond 21.30 voor een fles maar … slaapt nog steeds haha. Ook tanisha is diep in dromenland. Maar het is hier wel rustig zeg!!

morgen ga ik zwemmen, samen met mijn vriendin en haar dochtertje, waar ik dus nu op aan het passen bed.

Goed mijn 5 woorden:

Boek/tijdschrift

Baby/peuter

Huis/appartement

Binnen/buiten

bos/strand

Boek/tijdschrift

een leuke goed boek heerlijk

Baby/peuter

ja heb een baby en een kleuter maar peuter is ook geweldig kunnen ze al iets meer maar voor de keuze nu maar even baby

Huis/appartement

huis met een lekker tuin erbij

Binnen/buiten

in de winter met de kou lekker binnen, voorjaar heerlijk buiten en vol op genieten van de vogels bloemetjes

bos/strand

bos zeker in voorjaar en herfst maar ben altijd zn bang voor teken, en strand niet in de drukte en op het warmste van de dag dan ga ik lekker in de tuin

nou wie oh wie de volgende woorden

inrichting in huis modern / klassiek

w oonwagen / huis

droogtrommel/ wasrek

houten speelgoed / lang leve de kunstof

openbare basisschool / school met de bijbel

oke ik dan…

inrichting huis: klassiek en modern…beetje mixen

Huis natuurlijk! Wat moet ik met een woonwagen? hahahaha

droogtrommel…droogrek worden je kleren zo hard!

lange leve de kunststof…lekkere vrolijke kleurtjes en makkelijk schoonmaken!

En school met de bijbel…ook al niet gelovig, mijn kind mag wel de verhalen van de bijbel leren kennen. Bovendien zijn de normen en waarden iets meer aanwezig naar mijn idee!!

oke…

zomer/winter

strandvakantie/actieve vakantie

uit eten/lekker thuis koken

net 5/ned 3

merkkleding/zo goedkoop mogelijk scoren!

zomer/winter

zomer maar dan heerlijk een graad of 22 niet te warm

strandvakantie/actieve vakantie

als ik op vakantie ga wil ik ook wat zien dus actieve vakantie

uit eten/lekker thuis koken

uit eten is ook super maar ik hou er ook van om heerlijk thuis te koken

net 5/ned 3

net 5 wordt hier wel eens gekeken maar meestal ned

merkkleding/zo goedkoop mogelijk scoren!

ja sorry maar ik ga voor de merkkleding pyjama’s sokken haal ik wel gerust bij z eeman of dergelijker.

oke even na denken voor 5 nieuwe

pot groenten of alleen maar vers

vegetarie of vlees

trouwen of samenwonen

moet je kindje u tegen je zeggen of mag het gewoon jij zeggen

dorp of stad

wil trouwens morgen even kijken voor een paastak want nog eventjes en het is pasen doen jullie nog leuke dingen met pasen?

Lisajoy, ja, die orale fase, dat heeft ze ook wel, maar het was nu erger, heftiger en echt alsof ze pijn had! Ze wil ook meer drinken?! En ik zag ook twee bobbeltjes onder in haar mondje! Nou ja, we zien wel. Heb in ieder geval een bijtring gekocht die in de koelkast kan :wink:

T@nj@, eigenlijk heb ik geen klachten. Dat is het gekke! Ik had op een gegeven moment wel een beetje last van oorsmeer, maar niets echt ergs ofzo. Totdat het ging stinken (vies praatje, sorry). Zelfs toen dacht ik nog het gaat wel over. Ik werd pas echt gealermeerd toen ik duizelig was geworden. Drie keer echt heel eng! Nu is het dus afwachten wat er uit de scan komt. Dan kan ik ook pas echt kijken of de operatie uit te stellen is. Maar ik denk nu ook alweer dat het misschien slimmer is het meteen maar te doen. Ik kan er nu al niet van slapen… laat staan als ik er een half jaar mee rondloop in mijn gedachten!

Hier mijn rijtjes :mrgreen:

aardappels / pasta - allebei. Vind eigenlijk alles lekker.

auto /fiets - als Roos straks in het fietsstoeltje past, zeker fietsen!

strijken / opvouwen - vind het allebei niks. Ik strijk alleen wat ik draag. Beddengoed enzo dat vouw ik netjes op en gaat zo de kast in.

gras / bestrating - gras, sinds we verhuisd zijn hebben we gras.

flap uit / verlegen - flap uit!! :lol:

Boek/tijdschrift - tijdschrift, boek alleen op vakantie

Baby/peuter - hmm, ik weet alleen nog maar hoe het is om een baby te hebben, dus deze kan ik niet kiezen!

Huis/appartement - huis (met tuin!)

Binnen/buiten - buiten

bos/strand - tja, wat kan ik anders zeggen dan strand, als dat op 10 minuten afstand is! Maar lekker wandelen in het bos is ook heerlijk. Alleen die rot teken, brr!

inrichting in huis modern / klassiek - heel strak

w oonwagen / huis - huis

droogtrommel/ wasrek - wasrek, niets zo lekker als buitengedroogd wasgoed!

houten speelgoed / lang leve de kunstof - hout, maar ook kunststof. Een mooie mix!

openbare basisschool / school met de bijbel - openbaar

zomer/winter - zomer

strandvakantie/actieve vakantie - strand

uit eten/lekker thuis koken - allebei lekker!

net 5/ned 3 - ehm, dan toch net 5 denk ik

merkkleding/zo goedkoop mogelijk scoren! - merkkleding zo goedkoop mogelijk scoren :wink: Ik ben erg van de uitverkoop, maar dan wel dure kleding voor 70 procent.

pot groenten of alleen maar vers - als het lukt vers, maar uit pot is ook lekker hoor!

vegetarie of vlees - vlees (hmm, kan niet wachten tot het weer bbq-weer wordt!)

trouwen of samenwonen - trouwen

moet je kindje u tegen je zeggen of mag het gewoon jij zeggen - tegen ons mag ze je zeggen, tegen anderen leren we dat ze u moet zeggen. Maar misschien dat oma (mijn moeder) ook wel je mag. Ik vind u zo afstandelijk! Zeker tegen eigen ouders. Maar dat is natuurlijk weer ieder voor zich.

dorp of stad - dorp, ik zou echt niet in een stad willen wonen, veel te druk!

Nou, en dan nog mijn aanvulling:

ochtendmens / avondmens

theater / bioscoop

hond / kat

wit brood / bruin brood

netjes / sloddervos

G’morgen!

Nou lekker gekletst weer zo te lezen!

Hier een meisje dat neit goed in haar hum is, al 2 dagen…we snappen er niks van. Misschien wordt ze ziek? Ze is het ene moment supervrolijk en het andere moment huilt ze ontroostbaar heeft dan dikke rode wangen, ze slaapt ook slecht…ze was vanacht zomaar wakker, leek wel totale paniek :frowning: . Speentje hielp niet, ze mepte wild om zich heen, toen maar ingebakerd en ff bij me gehouden, toen zakte ze af. Vanmorgen werd ze vrolijk wakker, lekker gekeuveld in het grote bed…en nu ligt ze weer een beetje te jengelen in bed met dikke rode wangen…

Vanmiddag nog kraamvisite! Hahah we serveren geen beschuitjes meer hoor --> roze koeken :drool:

Nou hier mijn rijtje voor jullie:

ochtendmens / avondmens : ochtendmens! Maar sinds Jara er is geniet ik ook erg van de avonden als ze op bed ligt en wij lekker met zn tweetjes op de bank kruipen.

theater / bioscoop: ehm…theater! Ben genk op musicals en cabaret, ga dr eigenlijk te weinig heen!

hond / kat: konijntjes hihihi! Ik vind beesten in huis vies… :oops:

wit brood / bruin brood: maisbrood! :oops:

netjes / sloddervos: netjes…soms een beetje te…(in huishouding ed dan he)

Dan een rijtje van mij:

koffie/thee

Brad Pitt/ Johnny Depp :lol:

tv: woon-klusprogramma/ talentenjacht

spaarlamp/gloeilanp

doen/ laten doen :lol:

hallo hallo

ooo dit is wel gezellig.

nou hier weer gezellig naar de kerk geweest was echt druk we hadden jongerendienst was erg leuk.

ik neem het rijtje van tanja. of is het de bedoeling dat ik alle rijtjes neem.

nou hier het rijtje

koffie/thee…thee ik hou niet van echte koffie maar wel bijv van wiener melange.

brad pitt/johney depp…uhhh brad pitt maar eigenlijk ben ik niet echt gek van allebei.

woon klus programma/talentenjact…woon klus programma ik kijk eigenlijk altijd eigen huis en tuin en de tuin ruimers.

spaarlamp/gloeilamp…spaarlamp we zijn nu langzaam alle lampen aan het vervangen voor spaarlampen.

doen/laten doen…doen. wij hebben eigenlijk alles zelf ik huis gedaan, als we het echt niet zelf kunnen laten we het doen.

oke hier mijn rijtje.

ik ook een tv programma

zeg eens aaaaa/ik hou van holland.

zwemmen/badmiton

macroni/spagettie

woonboulevard/wandelen

ijs/baverou (of hoe je het ook schrijft)

nou ik ben benieuwd.

wel leuk bedacht zo hendrika.

ach ja zo hebben we weer wat leuks te doen en zo leer je elkaar ook nog een beetje kennen.

zeg eens aaaaa/ik hou van holland.

die is moeilijk ik kijk allebij graag maar als echt moet kiezen dan ik hou van holland

zwemmen/badmiton

zwemmen wat badmiton en ik dat gaat niet samen

macroni/spagettie

ja ben niet gek op allebij hou niet van bolgnese saus dus als dan spaghetie confungie

woonboulevard/wandelen

woonboulevard hmm ook wel leuk maar daar ben ik zo uit gekeken dus wandelen

ijs/baverou (of hoe je het ook schrijft)

ijs ben niet gek op allebij eet ook bijna nooit een toetje na het eten.

nou dan mag ik weer wat bedenken pfff ff goed na denken:

wii / playstation

ah / lidl

vlees bij slager / of gewoon in supermarkt

efteling / walibi

exclusieve assecoires / gewoon bij de action

ga zo maar even weer heerlijk buiten genieten het zonnetje is weer heerlijk aanwezig.

karen marieke dus het was gezellig druk in de kerk vanmorgen, wat vieren jullie uitbundig pasen of kerst? dacht altijd dat dat per geloof anders is.

wii / playstation : XBOX, haha ik maak er een zooitje van he! Ben echt verslaafd aan spelletjes!

ah / lidl : AH, bij de Lidl kom ik zomaar nooit

vlees bij slager / of gewoon in supermarkt : supermarkt…luiigheid… :oops:

efteling / walibi : Walibi!!! Rollecoaster verslaaaaaaaafd! Mark heeft een tijdje op Six-Flags gewerkt. Gratis heen, krijg er geen genoeg van!!!

exclusieve assecoires / gewoon bij de action : ehm ik ohu van van design, maar koop wel altijd wat ik mooi vind! Ik heb bijv houten lantaarns in huis staan van Action en andere accesoires komen weer bij Villa Arena vandaan…

Ohw ja nu moet ik ook weer:

spare rib express / domino’s

Catan/ Triviant

Fleuril / Ariel

kaars/ olielamp

KDV/ gastouder

spare rib express / domino’s

we hebben hier geen 1 van bijde

Catan/ Triviant

allebij is leuk maar helaas spelen wij dat hier niet vaak als dan met een groepje wii

Fleuril / Ariel

fleuril ben allergies van ariel en de fleuril voor donkere was vindt ik zo lekker ruiken

kaars/ olielamp

kaasr dan wel waxinelichtjes vindt een gewone kaars dood eng en een olielamp helemaal als een kindje dat om stoot en krijgt het over zich heen bah moet er niet aan denken

KDV/ gastouder

gewoon thuis

oke komt ie weer 5 nieuwe:

orcidee / hortensia

pampers / huismerk

box spelen / lekker op de grond

snoep / of ook leren andere dingen als lekker te zien

pizza salami / hawai

jee was net even buiten maar wat staat er een windje dus nu maar weer lekker binnen en surfen voor ideen voor verjaardag van mn meisje

Orchidee/hortensia

Hortensia’s! Vind het zulke mooie bloemen en de enige die niet doodgaan bij mij! :mrgreen:

Pampers/huismerk

Ga toch voor de pampers! Vind ik gewoon de beste luier!

Box spelen/ lekker op de grond

Nu nog in de box, maar zodra ze iets meer kan, lekker op de grond!

Snoep/andere dingen als lekker te zien

Als ze nog klein zijn, lekker rozijntjes/rijstewafeltje, etc

Als ze groter worden, leren ze snoep kennen door traktaties e.d. …en dan mag van mj ook best een snoepje gegeten worden!

Pizza salami/hawai

Salami mmmmmmmmm

Hier een heerlijk tutdagje gehad. Ik het huis schoongemaakt, manlief met Nina in de tuin bezig, Lolatie lekker slapen/eten/spelen…heerlijk!!!

oke daar ga ik weer…

uurtje tv kijken/ tv kijken wanneer ze willen

nederland/buitenland

kdv/psz

radio/tv

bordspellen/computerspellen

jaja hier ben ik weer met mijn antwoorden hihihih

uurtje tv kijken/of wanneer ze maar willen

dan kies ik toch voor het uurtje tv kijken.

nederland/buitenland

nederland wonen en op vakantie naar het buitenland

kdv/psz

als ze gastouder oppas hebben kies ik voor psz maar als ze naar het kdv gaan dan gewoon kdv

radio/tv

overdag radio s`avonds tv

bordspellen/pc spellen

ik vind beiden wel leuk

met de feestdagen/vakantie bordspellen

maar als ik alleen ben dan doe ik ook wel een pc spel.

@hendrika…kerst en pasen word beide wel groot gevierd, maar denk toch dat er met kerst meer aandacht word besteed.

maar we gaan wel met pasen heerlijk samen ontbijten met de hele gemeente.

zo lekker twee films van videoland gekeken. erg leuk. en lekker gezellig.

de kleine meid lekker bij mij geslapen…ooo wel weer eens lekker.

zometeen lekker soeppie eten…

daarna de kleine lekker badderen en daarna voeden en lekker slapen.

oja. hier mijn nieuwe rijtje

tijdschrift/boek

bloemen/planten in huis

tent,vouwwagen,caravan/of huren stacarvan

jurk,rok/broek

film/serie

leuk dit Hendrika!!!

Zal je zien, straks hebben we het niet meer over onze kindjes en het moederschap, zijn we alleen maar rijtjes aan het doen :mrgreen:

tijdschrift/boek : Vroeger boeken, maar sinds ik kinderen heb, eerder een tijdschrift!

bloemen/planten in huis: planten, heb geen groene vingers :oops:

tent,vouwwagen,caravan/of huren stacarvan: geen van allen! Ik ga voor een bungalow/hotel/appartement!

jurk,rok/broek: meestal broek, soms als ik zin heb om me op te tutten een jurkje of rokje!

film/serie: series!!!

Oke, nu ik weer…

Patat: halen of zelf bakken?

Pedagogisch verantwoorde diksap/ gewoon lekker taxi of yoghi

Electrisch poetsen of met de hand

centerparcs/landal greenparcs

make-up of naturel