*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

Hmm nog steeeeeeeeds geen beebje hier? :lol: Zet m op meiden :thumbup:

De vlag hangt hier bijna uit!!! Jara heeft vanmorgen 35 minuten op links gedronken en was voldaan :dance: daarna lekker in bad, net nog even 10 minuten op rechts en viel tevreden in slaap :dance: Wat een genot!!! Hier put ik weer wat hoop uit! Nog niks gehoord van de LK.

Ga ff een badje opruimen, ben helemaal op tijd zo! Zat er eigenlijk wel aan te denken om evengoed te kolven :think: …voor een voorraadje? Maar jullie raden dat dus af?

Wat jammer dat Honing er even niet meer is :cry: snap het wel hoor…vind het zo sneu voor dr.

joli, jammer dat de nieuwe aanpak niet werkt…

tanisha zit al een paar dagen onder de pukkels, weet dat dit van mijn hormonen komt maar vanmorgen was haar hele gezichtje droog ff een olietje opgesmeerd, hebben jullie nog adviezen wat we hieraan kunnen doen? zelfs haar linkeroogje lijkt er wat door opgezet.

hier een fototje van ons pukkelmeisje :mrgreen:

en gisteren vond ze haar duimpje

hallo hallo

@tanja. oooo meid wat geweldig…ooo ben helemaal blij voor je.

ik hoop dat het zo mag blijven gaan. wat goed he.

maar als ze nou eind van de middag nog niet gebeld heeft zou ik ff bellen als ik jou was.

gewoon je hebt iemand nodig met ervaring die je kan helpen en begeleiden. en dat moet je niet laten wachten. dus dan zou ik als ik jou was gewoon bellen.

@cariska. goh meid. ze heeft er wel erg last van he. jeetje had het eigenlijk nog nooit zo erg gezien

misschien kan je anders het CB vragen wat je er tegen kan doen. ik kan je niet helpen vetten lijkt me een goed plan maar dat doe je al.

Karen, ach hij bedoelt het waarschijnlijk goed he, jouw man!! Soms kan je gewoon even niet alles hebben, helemaal als je hoogzwanger bent en al een week duimen loop te draaien!!! hahahahahaha

Meid, je moet maar zo denken, nog uiterlijk 7 dagen en dan kan je genieten van je ukkepuk!!!

Tanja :dance: :dance: :dance: Wat fijn dat Jara zo lekker heeft gedronken!!! Zou ze het licht hebben gezien, die kleine meid!! Ik hoop het zo voor je, je bent echt een doorzetter hoor!!!

Cariska, JEETJE!!! Tanisha heeft er echt veel last van he!!! Lola ook hoor, gelukkig is het nu helemaal weggetrokken, tis toch een rotgezicht vind ik!

Maar Bepanthen werkte hier heel goed!!

Joli, ze zitten weer in een sprongetje he, onze meiden :wink:

Hier namelijk ook een nacht/ochtend achter de rug… :roll: :roll:

Gisteren om 21.00 de laatste fles gegeven, voor het eerst 180 cc hongerige baby-voeding, dus ik dacht…dat word een goede nacht!

Niet dus :naughty: , mevrouw kwam om 02.00 uur al!!! 180 cc erin, maar weer merkte ik wel dat het net teveel is voor d;r. Ze eet wat minder gretig en doet er erg lang over…Gisteren moest ze ook wat vaker een mondje terugspugen…volgens mij zit ze tot haar huig vol hahahahaha

Enfin, vanochtend 07.15 uur, dronk ze maar 90 cc. Ik had haar wakker gemaakt, omdat ik Nina naar het kdv moest brengen, maar waarschijnlijk had ze nog geen honger??? Voor het eerst dat Lola eten laat staan, dus ik maak me meteen zorgen, stom he?!

Terwijl ik Lola eten geef, wordt Nien wakker. Wil plassen, ik moet mee voor het licht, zegt dat ik Lola eten geef en dat ze zelf kan gaan…even later hoor ik madam huilen in de wc…in d’r broek geplast…aaaaaaaah

Lola neergelegd, nina getroost, pyama uitgedaan, kleren aangedaan en beschuitje gesmeerd…

Toen snel terughollen naar Lola, die brulde alles bij elkaar omdat mama opeens stopte met de fles! Nou 30 cc later was ze het zat (fles misschien te koud geworden??).

Verschonen, plast over me heen, terwijl ik dit afdroog, begint ze te poepen, net de vuile luier weg en nog geen schone gepakt :wall: spuugt tegelijkertijd de halve fles er weer uit omdat ze nog niet had geboert…

:wall: :wall: :wall: :wall:

Oke, adem in…adem uit…Nina naar school gebracht, op visite bij mijn nicht. Geef Lola om 11.00 uur een flesje, klapt de onderkant van de fles opeens eraf…heel de vloer onder de melk…Geen idee hoeveel ze nou gedronken heeft??? Ben meteen naar huis gegaan en heb nog 120 cc gemaakt, want ze had wel al een tijdje liggen drinken. Nou ze dronk nog 50 cc en toen wilde ze niet meer…

Kortom: gisteren ging het eten al iets moeizamer, was allemaal net teveel…maar nu heb ik dus geen idee hoeveel ze binnen heeft gekregen…

wat een dag…

haha Lisajoy wat een verhaal…

Cariska, arm meisje…heeft ze er last van? Heb je iets geks gegeten?

3x raden wie er aan mn tiet hangt? (nee…niet Mark… :naughty: )

:inlove: :inlove: :inlove:

lisajoy, heb bepanthen in huis…gaan we dat maar proberen haha … het ziet er echt niet uit, johan noemt haar al grindtegel :mrgreen:

idd wat een dag… pff soms heb je dan hé??

Tanja super zeg!!!

tanja, niets raars gegeten naar mijn idee. Heb ook niet het idee dat ze er zelf last van heeft. Maar ff smeren met bepanthen en ff aanzien, moeten toch de 20ste naar consultatiebureau voor de 1e keer dus kan het daar altijd vragen…

Oo Cariska! Zielig he, als ze helemaal onder zit! Roos had het ook. Telkens als ik dacht nu wordt het minder, was het de volgende dag soms juist weer erger. Maar het trok redelijk snel weg. Ik heb er niks opgesmeerd, maar bij Roos was het niet zo erg als bij Tanisha.

Ooo Lisajoy, wat een verhaal! Nou, dan ben ik maar gewoon blij dat Roos om 5 uur komt en daarna weer lekker doorslaapt :lol:

T@nj@, wat super dat Jara het door begint te krijgen!! Misschien is de hulp van de LK niet eens meer nodig! Maar goed, het kan nooit kwaad als ze toch even langskomt. Gewoon door laten gaan, die afspraak.

Nou Karen en Kim, we willen nu wel weer leuk beebjesnieuws! Ik duim voor jullie! Bij mij gebeurde het een week overtijd, dus misschien bij jullie ook vandaag :pray: :pray:

Roos ligt nu lekker te slapen. Ze houdt nu toch gewoon haar dagritme aan, dus dat is wel lekker! We gokken er maar op dat ze op den duur vanzelf wel weer langer zal slapen.

nog geen bub melding hier spannend nu

hier een tevreden manneke hij ligt heerlijk onder zn speelkleed en vindt het gewelding :inlove:

cariska ik heb even rond gekeken en je moet er niks opsmeren dan wordt de huid alleen maar vetter

http://www.bobolino.be/site/video/verzorging/baby/show/baby_acne.aspx

maurice heeft er eigenlijk haast geen last van gehad je een keer 2 a 3 pukkeltjes maar dat stelde niks voor. hoop dat je meisje er snel vanaf is.

lisajoy zo te horen heb jij een druke morgen achter de rug met veel gestress :hug: hoelang krijg lola nu de voeding en zijn de flessen al helemaal van dat poeder?

tanja wat super hopelijk gaat het zo door :pray:

hendrika bedankt voor die link…gaan er dan toch maar niets op smeren… had het vanmorgen gedaan omdat haar huidje al zo droog is maar is dus beter van niet!

Joli, ik heb ook rustige nachten hoor…ik moet er alleen iedere nacht uit :mrgreen: maar daarna slaapt ze altijd lekker verder dus ik mag echt niet klagen…Tis meer de ochtenden die hectisch zijn met Nina naar het kdv brengen en zorgen dat ze allebei aangekleed en gegeten hebben,…das altijd stress!

Hendrika, leuk he zo’n speelkleed!! Toevallig was dat een van de weinige dingen die ik wel had bewaard van Nina!!! Lola vindt het ook geweldig! Alleen Nina duikt er ook meteen bovenop als Lola daarop ligt!!! Dat vind ik dan weer minder, arme kind stikt zowat :lol:

Karen, hoe gaat het ermee???

Nou ben vanmiddag naar de kinderfysio geweest! Lolaatje helemaal onderzocht, maar niks kunnen vinden. Gelukkig aan de ene kant! Ze beweegt alles gewoon netjes en goed, en d’r nekje is ook in orde!! Wel leuk om te zien welke oefeningen ze deed!

Wel zat er spanning bij d;r buikje, maarja dat is logisch…ze heeft ook last van d;r buik!! Dat is eigenlijk gewoon het probleem bij Lola…reflux/darmkrampen…daar moeten we ons gewoon bij neerleggen, en met behulp van medicatie hopen dat ze eroverheen groeit!

Tips gekregen hoe we haar buikje kunnen ontspannen.

Verder heeft Lola wel een voorkeurshouding in bed, en begint haar hoofdje een heeeeeeeel klein beetje te vlakken. Dus om verdere “schade” te voorkomen, nu wel tips gekregen om die voorkeurshouding af te leren. Gaan het bedje nu even omdraaien want wij komen aan de rechterkant haar kamertje in, dus volgens de fysio is het logisch dat ze steeds naar rechts gaat kijken. Idem dito met fles geven, ligt ze ook met d’r rechterkant naar mij toe. Dat soort dingetjes moeten we meer gaan wisselen.

Terwijl die fysio zo met d’r bezig was (ze lag op een matje, en de fysio was lekker met d’r lijfje bezig en contact aan het maken), besefte ik me opeens dat ik dat veeeels te weinig doe met Lola!

Voelde me meteen ontaard :frowning: Maar doordat mijn driejarige dondersteen genoeg aandacht vraagt, ben je snel geneigd om Lola 'even in de box te leggen" of even op bed…Heb net met manlief afgesproken dat we echt meer tijd voor Lola gaan maken, spelen, etc…En Nina aanleren dat ze soms gewoon even zichzelf moet vermaken. Kan ze wel hoor, maar sinds Lola geboren is, is dat er een beetje bij ingeschoten. We wilden Nina toch het gevoel geven dat ze nog steeds even belangrijk was voor papa en mama, maar daar zijn we misschien een beetje in doorgeschoten.

Dus weer even aanpakken allemaal!

Ga lekker banken, ben moe van deze gekke dag!!!

hallo hallo

zo net weer terug van het zwembad. lekker even gezwommen

maar verder niks hiero hoor.

alles rustig.

dus we zien wel

@lisajoy gelukkig dat er verder niks aan de hand was met lola. ik hoop dat je er lekker van kunt genieten om meer de kleine lola te doen.

nou ik ga zo lekker slapen en ben er morgen denk ik wel weer.

slaap lekker

Wij willen BUB’s!!!

Lisajoy, fijn dat ze Lola helemaal hebben onderzocht. Je weet dan in ieder geval zeker dat ze bepaalde dingen niet heeft! Zoals je zelf al zegt, misschien heeft ze gewoon gevoelige darmpjes en groeit ze er met 3 tot 4 maanden gewoon overheen. En meteen tips om haar voorkeurshouding tegen te gaan, dat is ook super! Ik let daar bij Roos ook erg op. Hihi, ontaarde moeder, welnee, je bent gewoon een moeder met twee aandachtvragende kids! En dus moet er af en toe ff eentje ‘in de wacht’, dat is volgens mij heel normaal hoor :smiley:

T@nj@, drinkt Jara nog steeds zo goed? En heb je nog gesproken met de LK?

Hier een prima nacht achter de rug. Roos kwam om 6.30, dus we gaan vooruit :wink: Ik twijfdelde of ik haar terug zou leggen of gewoon het standaard ritme zou doen. Ik heb dat laatste gedaan. Om 7.30 was ze moe en weer op bed gelegd en nu slaapt ze nog!! Mama heeft dus ook nog even 2 uurtjes geslapen :mrgreen: Nu ga ik haar maar wakker maken, want vind het nu wel lang genoeg, dat slapen!!

morgen

hier een bib :mrgreen:

nou karin kom op meis jij mag eerst hoor

hier had ik heel even het gevoel vannacht van yes er komt beweging in

maar dat is weer weg dus we wachten weer af :roll:

cariska lars had dat ook die bultjes idd gwoon laten gaan

dat zijn jouw hormonen gaat vanzelf weer weg

en bij het voorkeurshouding als het wakker is zoveel mogenlijk

op het buikje leggen dat werd toen tegen mij verteld lars had ook een plat hoofdje en was daarna ook zo weeer goed

tanja haha je zal altijd net zijn wil je bijna opgeven denk de kleine niks dr van :naughty: die tiet is van mij :lol: :lol: wilt ze nu nog wel of gat het weer minder???

nou ik ga dr weer vandoor :-*

hallo dames,

nog steeds geen bub melding :shock: ze kindjes laten wel opzich wachten zeg

gisteren meneer geprobeerd om een fles tegeven van 150 cc maar 1 x wou die hem niet en liet de extra zitten de 2 x wel met gevolg dat die zn laatste fles die ik van 120 cc had gemaakt maar 90 uit wou dus dat doen we niet weer hij blijft maar gewoon op 120 cc, zo lang duurt het ook niet meer dat ie aan de fruit kan.

cariksa hoe gaat het met het huidje van je meid?

lisajoy heeft ze veel last van voorkeur dan? ik ben haar heel erg op gefocust vandaar dat ik meneer ook in de zijsteun heb liggen verder gaat hier de witstoel de deur uit in ruil voor een zitzak die gaat ook altijd mooi mee met de rondig van het hoofdje en het is ook nog eens extra comfortabel.

heb maurice geprobeerd kleding van maat 62 aan tedoen maar dat wil echt nog niet daar verzuipt hij in :inlove:

nou ik ga maar even stofzuigen en de rest een beetje schoonmaken lees vanmiddag nog wel even weer mee.

prettige dag allemaal en natuurlijk voor de meiden die op het laatst lopen laat de beebs maar komen we kunnen niet wachten :lol:

hoi hoi,

Nog steeds geen baby geboren??? Alhoewel :think: Karen heeft zich nog niet gemeld vandaag!! Misschien is ze nu wel bezig!! :pray:

Hier ook lekker geslapen! Lolaatje was gisteravond klaarwakker en heeft tot 22.30 beneden gezeten…nou ja, meteen quality time erin gegooid hahahaha!

Ze kreeg ook opeens honger, tja het was allemaal zo raar gegaan gisteren met eten. Dus om 22.30 heeft ze nog 100 cc gedronken en toen geslapen tot 06.00 uur!! En vanochtend werd ze om 09.15 uur wakker!!!

Ze is alleen snotverkouden en daardoor meteen uit d’r hum…wilde vanochtend niet meer slapen na de fles van 10 uur en is uiteindelijk twee uur later in de cosi in slaap gestort, toen we boodschappen gingn doen.

(is trouwens ook een sport hoor met twee kids en een kar vol boodschappen :lol: ).

Nu net om 2 uur de fles gegeven en nu ligt ze weer te mopperen/huilen in bed…pffff Tut. Laat haar wel even huilen, want ze is kapot!

Nou, ga ff met Nien een spelletje doen, kom vanmiddag nog wel ff kijken of Karen zich gemeld heeft!

Karen?? Het is vast begonnen!! :dance:

lisajoy, fijn dat alles bij de kinderfysio goed was!

Je bent geen ontaarde moeder hoor! Nu lekker je tijd verdelen tussen beide meisjes!!

karen???

hier alles prima! De pukkels zijn nog volop aanwezig, maar gelukkig heeft ze er zelf geen last van. Trouwens … de pijn in de linkerborst is ook helemaal weg :dance: dat scheelt dus weer!

Op dit moment zijn johan en mijn zusje Tanisha in bad aan het doen! Leuk dus…ga zo ff foto’s maken haha

ooooh ik weet nou bijna wel zeker dat KAren bezig is :dance: :dance:

SPANNEND!!!

Lolaatje ligt al sinds vanmiddag 15.00 uur te slapen, en we hebben haar net gewoon wakker moeten maken voor de fles!!! Weet niet wat me overkomt!!!

Dit is echt de allereerste keer, dat Lola overdags zo lang slaapt!!! :dance: :dance:

Ben zo blij, het gaat zo lekker met d’r!!!

(of zou het door die verkoudheid komen??? hahahaha, zit ik helemaal de hollepiep te dansen, is ze gewoon niet lekker :oops: )

het is spannend zou de beeb er al zijn of zou ze zitten te lachen achter haar pc dat we in spanning zitten :? nou we :thumbup: in ieder geval dat als ze wel bezig is alles goed mag gaan

heb ook een probleempje dat niet leuk meer is meneer wil zitten en denkt ook echt dat hij dat kan zitten en kijk en dan brabbelen

als we hem op de arm hebben niet helemaal plat maar gewoon dat ie wel een beetje kan rond kijken kan die zo in een keer zn hoofdje en rug omhoog gooien echt het idee van he zo kan ik gaan zitten en het is eng want hij komt ook nog echt wel een stuk omhoog :? zou dit normaal zijn wat ik weet van mn meisje deed zij dit niet zo vroeg net als het babbelen wat ie doet op het buro zeiden ze vorige keer al dat ie vroeg was nou babbelen oke maar met het proberen zitten vindt ik het toch wel eng.

helllppp wat te doen