Nou best goed eigenlijk!
Heb verteld dat ze meer tevreden is, we haar wat vaker zien lachen, maar dat ze overdags wel onrustig slaapt, steeds wakker wordt van kramp, en dat ze zo’n honger heeft.
Honger kan kloppen, geef nu 150 cc, en volgens haar berekening en lola’s gewicht, zou ze idd 180 cc mogen. Overstappen naar hongerige voeding vindt ze ook een goed idee, maar rustig opbouwen. Dus beginnen met 5 scheppen normaal en 1 schep extra, en dan iedere week een normale schep vervangen voor een extra schep…Zodat haar darmen er langzaam aan kunnen wennen.
Medicatie liever nog niet afbouwen, aangezien ze nu echt tevredener lijkt.
Hopelijk groeit ze binnen nu en een paar weken over die darmkrampen heen, aangezien de meeste baby’s er met drie maanden overheen zijn gegroeid.
Oh en ik ben doorverwezen naar de kinderfysio…Omdat ze steeds wakker wordt overdags en onrustig is, willen ze Kiss-syndroom uitsluiten. Doordat haar hoofdje als laatste is geboren en haar lijfje er al uit was, kan het zijn dat er veel druk op haar nekje heeft gezeten waardoor er een wervel scheef zit.
Ach, ik probeer het maar he! Baadt het niet, schaadt het niet!
En net meteen 180 cc gegeven… Ging er zo in! Bollie!
ben benieuwd of ze het kiss syndroom heeft goed van haar dat ze 180 heeft gedronken!!!
Wanneer kan je naar de fysio??
T@nj@, een hele dikke :hug: voor jou! Moeilijke beslissing hoor, maar wat iedereen al zegt, je hebt er alles aan gedaan! Vergeet niet te genieten hoor en probeer de bv niet alles te laten overheersen. Maar meid, ik snap heel goed dat je het er moeilijk mee hebt. Je kunt van te voren wel makkelijk zeggen dat je niet koste wat het kost doorgaat, maar de knoop doorhakken lijkt mij toch niet makkelijk. Maar zorg wel dat je op tijd stopt, als het echt niet gaat, want Jara heeft ook niets aan een moeder die heel verdrietig en ongelukkig is omdat ze totaal uitgeput is!
Lisajoy, wel fijn dat ze zo aardig waren van het zkh. Je wilt gewoon toch de bevestiging dat je het goed doet, ja toch? En ook goed dat ze dingen uitsluiten!
Cariska, fijn dat Tanisha weer zo goed gegroeid is! Geniet maar van je kleine meid, want ze zijn zo snel ‘groot’!
Karen, nog steeds niks! Nou, je gaat mij achterna, ik was een week overtijd! Kan me voorstellen dat je het zat bent. Ik dacht ook dat mijn lichaam het niet deed, maar ineens begon het hoor! Nog ff volhouden meid en dan :dance:
Kinderfysio belde net, kan woensdag a.s al terecht!!! Snel he?!
Nou ben benieuwd hoor…sta er wel nuchter in, maarja zoals ik al eerder zei, baadt het niet, schaadt het niet!
hallo hallo
@lisajoy. wat goed dat je woensdag al terecht kan. ik vind het ook wel goed van het ziekenhuis dat ze doorsturen je weet maar nooit. zo houden ze je wel goed in de gaten nou eigenlijk je kleine meid dan.
en wat goed dat ze ook zo meedenken over de voedingen enzo. ik denk dat je tevreden mag zijn. en dat je jezelf een schouderklopje mag geven.
@joli. ooo dan word het spannend jij een week misschien ik ook wel.
ik met morgen naar de VK maar ik ga wel even het strippen met hun bespreken gewoon even vragen hoe hun daar over denken en dat ze misschien het van de week een keer willen doen.
net zoals lisajoy zegt baadt het niet schaadt het ook niet.
en dan wachten we gewoon weer af.
nou tot morgen hopend met het bericht dat we een meisje/jongen hebben of anders gewoon weer een BIBje van mij.
maar ik hoop dat het vannacht gaat gebeuren
heb vanavond nog lekker gezwommen was weer lekker.
Goeiemorgen allemaal!!
Lisajoy, je kan idd snel terecht zeg! moet jij ernaartoe of komt de fysio aan huis? Hier komt de kinderfysio namelijk wel thuis.
Karen alles nog rustig ???
Toch ff iets aan jullie vragen. De bv loopt hier super goed. Rechts totaal geen problemen, alleen wat aanzuigpijn in het begin daarna niets meer aan de hand. Links blijft toch een mindere kant. Ik leg haar wel goed aan dacht ik, onderlip is gekruld, tongetje ligt ook goed, redelijk groot stuk van tepelhof heeft ze in haar mondje (heb een grote tepelhof dus ze krijgt lang niet alles in haar mond). Maar toch is het links gevoelig. Madonnahouding, rugbyhouding liggend het maakt niet uit. Ik heb vlakke tepels waardoor ze het minder goed kan pakken…hebben jullie misschien nog tips? Ook nu is de linkerkant nog gevoelig. Ze heeft om 9.30 de linkerborst gehad en ik voel hem nu nog, het gevoel kan ik alleen moeilijk omschrijven. Ook wanneer ik het koud heb en de tepel naar buiten komt doet de linkerkant zeer, rechts niet… is dit gewoon een probleem van mijn linkerborst?
goede morgen
ja dat is het nog net.
hier weer een BIB van mij en 6 dagen over.
ik moet straks naar de VK kijken wat ze te zeggen hebben en hoe hun denken over het evt strippen.
ik kom straks nog terug, moet zo met mijn moeder even haar auto van de garage ophalen die is weer klaar.
Cariska, het klinkt inderdaad alsof je linkerborst gewoon wat gevoeliger is. Het lastige is natuurlijk dat je borst gewoon geen rust krijgt! Zouden het geen kloven kunnen zijn? Ik denk dat je gewoon door moet gaan en dat het vanzelf over gaat. Ik had ook heel gevoelige tepels in het begin, idd ook met het aanleggen echt gewoon tranen in mijn ogen! Het is vanzelf over gegaan. Hopelijk gaat dat bij jou ook!
Lisajoy, echt super dat je zo snel terecht kunt.
Roos kwam vannacht weer om 5 uur :roll: Vanavond gaan we dus maar eens een andere aanpak proberen. We hebben nu telkens gedaan 20 uur en 22 uur voeding, maar misschien is dat toch te snel achter elkaar. Alleen vind ik het zo lastig, want Roos komt meestal rond 18 uur en dan gaat ze een uurtje later naar bed. Maar mij lijkt van 19 tot 7 slapen zo lang! Wel kan ik haar dan nog wakker maken om 22 uur voor de voeding, maar toch, dan moet ze toch 12 uur achter elkaar slapen. Of is dat juist goed/normaal?? Vind het erg lastig!
Karen!!! :think: Ah, zie dat we bijna tegelijk hebben gepost! Je bent er nog Ben benieuwd wat ze zeggen over het strippen. Volgens mij doen ze dat niet ‘zomaar’, maar pas als je echt bijna 2 weken overtijd bent of andere ‘erge’ klachten hebt. En volgens mij is het ook niet zo heel goed, strippen. Of hebben jullie daar andere ervaringen mee?
Joli, volgens mij zijn het geen kloven want zie helemaal niets eraan. Laat wel elke keer een druppel melk erop drogen en smeer 's avonds bepanthen erop…baadt het niet schaadt het niet …
Kolven doet trouwens helemaal geen pijn … hmmm we gaan gewoon door… zo’n pijn doet het ook weer niet, dan vooral in het begin gewoon de tanden op elkaar… :think:
Gaan jullie zelf altijd rond 22 uur op bed? Anders zou je de voeding van 22 uur misschien later kunnen geven bijvoorbeeld 23 uur of 24 uur, dan komt ze zelf w.s. ook later…
Karen, ben benieuwd wat ze zeggen over het strippen, hier doen ze dat alleen bij hele erge klachten en bij 2 week over tijd, netzo als joli zei…
Cariska, ja, wij gaan zelf meestal rond 22 uur naar bed, dus wil liever niet later voeden. Luv moet om 5.15 op, dus wat dat betreft is Roos dan wel de ideale wekker om die tijd, maar toch liever niet hoor, hihi.
En in het begin ging het zo goed :mrgreen:! Dus vandaag maar even de nieuwe aanpak proberen. Dus echt voeden op verzoek en dus niet op tijd, alleen dan de laatste voeding wel ‘op tijd’. Gewoon maar eens kijken hoe dat gaat.
Ik had overigens ook geen kloven hoor! Maar het deed wel behoorlijk pijn! Maar als de melk dan eenmaal stroomde, was de pijn weg. Is dat bij jou ook zo?
Joli, ik zou precies doen zoals je zelf had bedacht! Dus na de BV van 18.00 uur lekker op bed, en dan om 22.00 uur nog wakker maken voor de laatste BV! Als ze eenmaal goed doorslapen, dan slapen ze ook 10 tot 12 uur per nacht, dus dat is geen probleem volgens mij!!!
Cariska, toe maar, dat is luxe zeg een fysio aan huis!! Nee, ik moet er gewoon naar toe hoor hahahaha
En gek zeg dat je linkertepel zo gevoelig is? Ik zou niet kunnen bedenken wat het is…aan mij heb je dus niks :lol:
Karen, gelijk heb je hoor dat je aan de VK wil vragen om te strippen! Ik hoor er tegenstrijdige verhalen over…bij mijn vriendin werkte het niet, bij een kennis begon een uur later de weeen! Dus zeker de moeite waard om te proberen! Ik was ook 6 dgn overtijd…weet dat het niet leuk is, dus een dikke :hug:
Nou Lolaatje kwam ook gewoon om 4.30 uur hoor!! Al was ze meer aan het mopperen dan aan het huilen uit honger. Maarja, ik lag wakker te zijn van dat gemopper en kreeg haar ook niet stil met een speentje. Dus toch maar de fles gemaakt! 180 cc ging er weer zo in!
Vanochtend en vanmiddag ging het al wat moeizamer, heeft ze een bodempje laten staan. Nouja, het is ook wel veel meer voeding opeens, dus ik laat haar lekker drinken wat ze op kan!
Vanochtend even koffie gedronken bij tante, even bijgekletst, gezellig! En nu moet ik gaan strijken van mezelf en ik heb geen zin :mrgreen:
We gaan het zo doen! We zien wel hoe het gaat. Als je het niet probeert…
T@nj@, ik ben benieuwd hoe het bij jullie is?!
Honing, hoe is het met jou? We missen je wel hoor!
hoi hoi
hier ook een bib van mij
vanmorgen nog langs de vk geweest
beeb zit nog te lekker en ze verwacht niet dat het dee week nog komt grrrrr volgende week word ik gestript als ik nog loop danbij lars was ik 5 dagen overtijd toen had ze me in de ochtend gestript en savond om 9 uur
begon het feest en 5 uur later was lars er
karin ik hoop voor je dat ze je kunne helpen en dat ze je willen strippen
en dat het dan ook doorzet wachten is zooooo vevelend
meiden ik vind het maar knap hoor dat BV geven
ik begin er niet eens aan en heb er ook niks mee al dat gehannes maar wel petje af voor julie igg hier gewoon de fles ideaal althans bij lars
bij dee purk moeten we dat nog bekijken
nou meiden ik ga er weer vandoor
karin suc6 ga dr voor kom snel weer spieken :-* :-* :-*
hallo hallo
nou net bij de vk vandaan. alles was verder goed. de kleine heeft het nog goed daarbinnen. dus daar was ik wel blij mee.
nou ook de vraag gesteld over het strippen
en vrijdag dan is het zover dan word ik voor de eerste maal gestript als het kan he…
is de kleine er dan nog niet dan zondag nog een keer.
als de kleine er dan nog niet is moet ik maandag of dinsdag naar de gyn in het ziekenhuis voor echo en hartfilmpje en word er een datum geprikt voor in te leiden.
maar ik ben al blij dat ze vrijdag gaan proberen om te kijken of ik te strippen val.
@gerekim wat snel word jij al gestript moet je niet eerst een week overlopen. ik vond het al helemaal geweldig dat ze hier bij 41 weken beginnen met strippen.
nou toen belde ik mij jacco. en vertelde het over vrijdag, maar die had ik zijn hoofd dat vrijdag gewoon de limit datum was dus als de kleine er vrijdag nog niet is dat inleiden.
en ook over de verjaardagen zat hij in. mijn nichtje van 3 is namelijk 20 jan jarig en mijn zwager en schoonzusje 21 jan.
ik ben toen in huilen uitgebarsten weet eigenlijk niet waarom.
ik heb gezegt dat hij die verjaardagen maar uit zijn hoofd moest zetten en aan ons kindje moest denken. dat het mij niet meer interreseert wanneer die kleine komt.
en hoe hij er bij komt dat vrijdag de limit datum is. daar hebben we het helemaal niet samen over gehad.
dus ik was ja weet ik niet wat is was voelde gewoon de tranen omhoog komen.
(nu weer sorry).
einde ego bericht.
Karen,… :wall: :wall: MANNEN!!! :evil: Ze kunnen soms ook zo lomp uit de hoek komen he!!!
Je hebt groot gelijk hoor, wat interesseert het nou of jullie kindje straks op dezelfde dag jarig is, als je nichtje of zwager/schoonzus! Je wil gewoon bevallen!!!
Ik begrijp je helemaal hoor, en hoop dat het strippen meteen gaat werken vrijdag!! :hug:
Kim, ja de fles heeft vele voordelen!! Maar ook al heb ik Lolaatje maar 2 weken BV gegeven en Nina 8 weken, ik blijf het toch iets bijzonders vinden :inlove: Het is zo intiem en echt een moment van jou en je kindje!!
Wil je niet over halen hoor hahahahaha (klinkt geloof ik wel zo he??) maar zit ineens weer te zwijmelen bij de herinnering aan BV hhahahaha
Jij ook succes he met de laatste loodjes!! Zwaar he met een peutertje rondlopen???
Zo, de strijk is weer gedaan…Lolaatje slaapt nog, dus ga maar alvast aan het eten beginnen voordat paps en Nien thuis komen.
Witlof met ham en kaas :drool: :drool: (en mama is de enige die het lekker vindt :lol: :lol: :lol: )
hier maar weer eens een berichtje van mij
over de vragen van bv kan ik ook niet helpen heb beide keren gelijk de fles gegeven.
en voor de dames die overtijd lopen ik hoop voor jullie dat de kleintjes snel de wereld willen zien ik heb gelukkig beide keren niet over tijd gelopen de 1ste was er met precies 39 week en meneer precies met 40 week :inlove:
de dames met de beebs hebben jullie kindjes dat ook dat je het idee hebt dat ze zich vervelen? ik wel meneer wil zitten en kijken en babbelen zijn vandaag na de winkel geweest voor een speelkleed had eerst op marktplaats gekeken en hier op forum een topic gezet dat ik opzoek was maar 2de hands zijn ze ook nog duur dus vanmiddag gelijk maar 1 in de winkel gehaald, er is verder zoweinig wat zn kleintje kan doen :think:
kom straks wel even weer meelezen
Hoihoi,
Bedankt voor jullie lieve reacties, jullie zijn top :thumbup: :-*
Vandaag in tranen op CB gezeten, de beslissing valt me toch te zwaar Ik gah etn og proberen met een lactatiekundige, als het dan niet lukt heb ik er (hopelijk) vrede mee. Ik had echt niet verwacht dat het me zo zwaar zou vallen!
Op het CB zei de WV ook gelijk “en waarom stop je dan niet?” Tsja dat is zo definitief, ik wil ervan kunnen genieten…ik weet dat dat kan…Hopelijk wordt ik morgen teruggebeld voor een afspraak.
Jara woog 4070 gram :dance: eindelijk op dr geboortegewicht! Zo fijn dat we dáár nu vanaf zijn. Hihi wij vinden dr nu gewoon een klein dikkertje.
Kim en Karen, nog steeds niet bevallen? Ik verwacht nu wel snel een BUB of een BIA hoor! Iig fijn voor jullie beide dat er een ‘eind in zicht’ is!
Hendrika, ik heb vorige week van vrienden een speelkleed met van die bogen gekregen van Woezel en Pip, echt zó leuk! Hij zit nog in de verpakking, ik denk dat Jara ff een paar weekjes ouder moet zijn. Naar de mobiel in de box kijkt te ze wel al vol bewondering, echt zo leuk!
Tijdens mijn zwangerschap heb ik vaak die ‘interactieve Nijntje’ aangehad, ik van dat liedje zo leuk :oops: . Nu bedacht ik dat gisteren ineens (hij staat in dr ledikantje en daar slaapt ze nog niet) dus die deed ik aan toen ik haar er even in legde (terwijl ik dr badje klaarmaakte) echt zo leuk, ze verstilde helemaal, grote ogen. Huilen toen het muziekje af was, weer aangedaan, weer stil… :inlove: echt zo leuk, zou ze het echt herkennen?
Ik ga weer even een meisje aanleggen! Hopelijk wil ze (al is het maar even) bij me drinken :inlove:
joli, soms is de pijn wel weg als de melk loopt soms niet. Maar gisteren steeds wel dus hopen dat dit zo blijft.
En hoe ging de nieuwe aanpak??
lisajoy, en nog gestreken?? :mrgreen:
Kim, bij mij zeiden ze ook dat Tanisha nog wel een week bleef zitten maar de dag ernaar braken de vliezen! Zegt dus niets hoor!!
Karen, hoop voor je dat het strippen niet nodig is!!
Tanja, wat super dat Jara op haar geboortegewicht is!!!
Wij hebben ook de interactieve nijntje! Zo leuk ding!!!
Hier alles prima. Gisteren na de voeding van de rechterborst de borst leeggekolfd, kwam bijna 30 cc nog uit, terwijl uit links meer dan 60 cc uit komt. Zonet weer na de voeding rechts gekolfd en kwam nog minder uit dan gisteren…dus vandaag maar extra vaak rechts aanleggen/kolfen in de hoop die productie iets op te krikken…
Nou, de nieuwe aanpak heeft niet geholpen hoor En nu raakt mijn hele schema volgens mij nog meer in de war :shock: Misschien moet ik er ook maar niet zo bovenop zitten en het een beetje loslaten. Roos kwam vanmorgen weer stipt om 5 uur. Dat is dan weer wel consequent
Om 3.30 heeft ze ook even geprutteld, maar sliep toen weer verder. Om 5 uur begint ze dan met een ‘geluidje’. Dan denk ik telkens ze slaapt weer, maar dan geeft ze toch weer een kik. Na een kwartiertje wordt het dan wat meer en dan pak ik haar dus toch maar om te drinken. Vanmorgen om 8 uur weer ‘gewoon’ volgens mijn schema aangelegd, maar mevrouw ging naar me zitten lachen en wilde echt niet drinken hoor! Dus ik ben benieuwd hoe laat ze nu komt. ‘Normaal’ slaapt ze tot een uurtje of elf, maar ik hoor haar nu al af en toe wat zuchten en steunen. We wachten af. Ik zou niet weten wat ik er nu nog aan kan doen om haar langer te laten slapen. Misschien komt het wel weer vanzelf, ik ga maar niet te veel veranderen. Ik wilde haar eerst vanmorgen dan maar laten slapen tot ze wakker wordt, maar dan is helemaal alle ritme van de dag weer weg! En als ik nog af en toe een uurtje wil werken is dat gewoon heel lastig! Dus ik hou dit toch nog maar even vol.
Cariska, ik zou niet extra gaan kolven hoor! Als het goed is zorgt Tanisha er zelf voor dat je productie op pijl is. Als zij het te weinig vindt, komt ze zelf eerder voor een voeding en houdt ze zo de productie goed. Als je gaat kolven, ga je volgens mij juist tegen de natuur in! Maar goed, ik ben natuurlijk geen ‘deskundige’, maar dit is wat ik altijd begrepen heb, dat je beebje het zelf regelt!
T@nj@, hopelijk vandaag al een telefoontje voor een afspraak. Ik neem aan dat ze daar wel snel mee zijn, want hoe sneller je hulp krijgt, hoe beter voor jou en Jara! Wel fijn dat Jara op haar geboortegewicht zit!
Hendrika, Roos vermaakt zich gelukkig nog prima in de box. We hebben een mobiel en wat speeltjes en als ik die mobiel aanzet, draait die een kwartier. Daarna pak ik haar dan altijd en ‘klets’ ik wat met haar of speel ik met een boekje of knuffeltje met haar. Gewoon bij me zitten op mijn knieen (past bijna al niet meer!!) vindt ze ook heel leuk. Dan gaat ze overal naar kijken en met me kletsen. Maar inderdaad, ik vind het soms wel lastig hoor. Ik vraag me dan ook af of ze zich niet verveelt of wat ik nog zou kunnen doen!
Lisajoy, hoe was de witlof :drool: En hoe was jouw nacht :mrgreen:
Karen, Kim???
goede morgen.
ik kom mij gewoon weer even melden.
dus hier weer een BIB van mij.
en nog steeds niks, en al 7 dagen…ooooooooo
@tanja ik hoop voor je meid dat ze vandaag als langskunnen komen hoe eerder hoe beter ja toch. en weet dan dat je er alles aan gedaan hebt. en laten we het hopen dat deze mensen je nog goed kunne helpen
@lisajoy… Mannen ja inderdaad. kwam hij gisteren thuis van zijn werk. was hij helemaal stil. kwam hij naar mij toe ging helemaal uitleggen hoe hij het had gedacht. en vertelde dat toen ik huilend aan de telefoon zat hij ook bijna moest huilen omdat hij mij zo hoorde. dus we hebben nog even er over gepraat en we hebben echt besloten om de verjaardagen niet te veel in onze hoofden te laten spelen, maar onbewust doe je het soms toch.
maar hij voelde zich zo rot er over. ooo de schat het is echt een lieve man maar soms niet zo tact vol. of zo iets.
@cariska ik hoop het ook niet dat het nodig is. maar ik ben wel blij dat we nu wel een stapje verder zijn dan alleen maar afwachten. kijk we moeten nog wel afwachten om te kijken of het gaat en kan. maar goed er word in ieder geval wat gedaan. dat vind ik we een gerust stelling.
maar ik hoop echt dat het werkt want eigenlijk wil ik niet in het ZH bevallen maar goed als het niet anders kan…