*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!



Ons Showforum!!!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=55494
Deel 1:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=48543&highlight=decemberstoppers
Deel 2:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=51360&highlight=decemberstoppers
Deel 3:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=56099
Deel 4:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=64439

@ Joli, ja het gaat heeel snel, ik bedenk me wel eens dat Wilco in mijn buik heeft gezeten, echt onwerkelijk als ik hem dan zo zie liggen…

Maatje 62/68 zit Wilco nu in.



@karen marieke, mijn oude kleren passen alweer, naja eigenlijk niet, ik ben namelijk Nu lichter dan voor de zwangerschap (lang leve de bv!) dus heb voor straf een nieuwe garderobe moeten kopen zo 2 maanden na de bevalling.

Ik zelf voel me top! gelijk na de KS was ik ook super fit, de verpleegkundigen in het ziekenhuis vertelden nog dat ze zelden een moeder zittend in haar bed aan trof om de kleine te verschonen ongeveer 2 uur na de KS. Dus wat dat betreft is het wel een uitzondering.

Met Jurjen heb ik echt een jaar nodig gehad om te ontzwangeren, na een jaar voelde ik me pas mezelf weer goed in het velletje zitten. een heel verschil met nu!





trouwens, zei ik niet in mijn zwangerschap dat dit de laatste keer zou zijn…

nou, het kriebelt nu alweer :oops:

Het boek is in iedergeval nog niet gesloten…

jaaaaaaaaaaaaa tanja en cariska van harte gefeliciteerd met julie mooie wondertjes



2 meiden erbij cool



ohja hier een bib melding

deze kleine donder is flink aan het rommelen is druk in mn buik

miss is het een voor teken



ikke wil ook fotoos zien hoor mag ik ook een pb van de site???



verder alles goed hier begin het wel zwaar te krijgen dus van mij mag het komen hoor maargoed ben al blij dat ik weer een beetje knap kan slapen dat scheelt weer



karen bah een ongeluk is altijd een hoop gedoe idd maar gelukkig geen ernstige digen verder je zus zal wel geschrokken zijn



famke tjee zeg wat gaat het weer snel zeg 3 mnden alweer

heb nu alle kleertjes van lars naar beneden gehaald maar men daar kan ik me helemaal niet meer van voorstellen dat hij daar ooit in heeft gepast



meiden ik ga er weer vandoor
_________________

hallo hallo



een nieuw deeltje. mooi mooi mooi



maar Joli tanya is 25 bevallen en cariska 26 december als ik het goed heb.



maar goed geeft verder niks. we gaan hier gewoon weer vrolijk verder.



oja moet je die andere nog wel even sluiten. dat daar niet meer geschreven kan worden.



@tanya wat een popje echt heel mooi . geweldig.

Jaaaa! Ik heb het nieuwe deeltje gevonden!

Joli, mooi gedaan hoor! :thumbup:



Tanja, wat fijn om van je te horen. Ik hoop dat je snel weer helemaal fit bent. Doe het lekker rustig aan he?!



Lisajoy, wat fijn dat Lola het zo goed doet 's nachts. Hoe gaat het overdag? Slaan de medicijnen aan of heeft ze nog steeds last?



Oh ja, Kim! Jij bent ook bijna aan de beurt! Weet jij eigenlijk of het een meisje of een jongetje wordt? :think: De meiden zijn in ieder geval wel in de meerderheid! :dance: :wink: .



Poeh, heb teveel chocolade cake gegeten… :sick: Ga even verder met uitbuiken…

Joli, wat heb je dat leuk gedaan met die foto’s!!! Compliment hoor!!



Cariska en Tanja, hoe gaat het met jullie??? Al een beetje bijgekomen van de bevalling?? En nu lekker genieten van jullie meiden!!!

Cariska, we hebben nog wel een foto tegoed he!!! We willen je meisje zien!!



Nou, helaas niet kunnen uitslapen hahahaha Maar ik heb geen recht op klagen hoor, ze ging om 21.30 uur naar bed en kwam toen pas weer om 04.30 uur! Netjes toch!!!

Vandaag heeft ze een mopperdagje volgens mij :naughty: Ze heeft nog nauwelijks geslapen, valt in een hazenslaapje om weer snel te gaan brullen…tuttebel! Net maar even in de vrieskou gaan wandelen (KOUD!!!) en toen sliep ze meteen, doerakje!!!

Verder lekker getut met Nien, boodschapjes gedaan en koekjes gebakken! Je moet toch wat he met dit weer brrrrrrr

Gelukkig, jullie hebben het nieuwe deel gevonden!

Ik weet niet hoe ik het oude deel moet sluiten, kan iemand dat doen?!



En ik zal die data nog even aanpassen!



Famke, lekker zeg, dat je nu al een maatje minder hebt! Ik kan mijn oude kleren wel weer aan, maar er moet nog vijf kilo af. Maar het gaat wel als vanzelf door de BV. En ik moet zeggen dat ik nu ook nog nergens op let. Wil in januari het snoepen gaan minderen :snooty:



Hmm Honing, chocolade cake!



Lisajoy, koud he! Wij zijn vanmorgen even op pad geweest, naar Prenatal, kijken voor een ledikantje. Wat een geld zeg, voor zo’n simpel iets! We zijn nog niet geslaagd. Ik wil er echt niet te veel voor betalen. Ik hoop dat we ergens een leuke aanbieding kunnen vinden! Nog tips?

was even zoeken had niet door dat er alweer een nieuwe topic was.



hoe gaat het met de 2 kleinste meiden?



hier gaat alles goed de kerstdagen zijn weer om nu op na oud en nieuw, mijn mannetje is ziekjes die arme schat hoesten zo zielig morgen maar even de dokter bellen.



joli hebben jullie nog geen ledikantje dan? misschien bij ikea of anders op marktplaats wat voor iets zoekje dan?



ons mannetje ligt s nachts nog lekker in de wieg en overdag in de box en s avonds in de kinderwagenbak wil hem namelijk niet te veel aan 1 slaap plek wennen en ook aan geluid omzich heen.

en het werkt prima na het eten s avonds dan ligt hij lekker in zn box en dan begint ie een beetje je zeuren niet huilen of zo maar dan geeft ie aan dat ie zn pyjama aan wil en op bed(kinderwagenbak) en als we dat doen is die tervreden en slaapt ie heerlijk :inlove:

He meiden, waar zijn jullie allemaal?



Hendrika, kun je nog een foto van Maurice plaatsen? Dan zet ik die erbij!



Cariska en T@nj@, hoe is het bij jullie? Ben heel benieuwd! Hoop dat alles goed gaat en dat de BV goed op gang is gekomen.



Lisajoy, zijn de zelfgebakken koekjes al op? En hoe gaat het met Lolaatje?



Kim, we gaan nu wachten op jouw beebje! En op die van Karen natuurlijk!



Honing, voel jij al wat? Hoewel de kans klein is, zou het toch zomaar kunnen! We blijven :pray:



Famke, nu al weer kriebels! Jeetje! Nou, hier nog niet hoor. Ik ben nog helemaal in de wolken van Roos :inlove: En hoewel ze heel lief en makkelijk is, heb ik er toch mijn handen vol aan hoor, hihi.



Ooo Cariska, we willen een foto van Janisha! Ben zooo benieuwd!

Hey meiden,



Hier even een kort berichtje!



Het begint hier allemaal een beetje te bezinken, de VK komt elke dag langs en doet ons ook beseffen hoe heftig het allemaal is geweest. Ik mag nooit maar dan ook nooit meer thuis bevallen, omdat de bevalling bij een 2e nog veel sneller kan gaan.

We hebben hier een heftig bloedspoor op de de traptreden van onze trap als herinnering aan de heftige ‘nabevalling’ (de bevalling op zich viel me zo mee dat ik direct nadat ik Jara op mn buik had riep, zo wil ik er nog wel drie :lol: ) Helaas bleef die jolige stemming niet zo.



Jara is echt prachtig! We zijn zo verschrikkelijk verliefd :inlove: ! Helaas valt ze veel te snel en veel te veel af… :cry: de borstvoeding kwam niet goed op gang door alle infusen en bloedtransfusies. Nu ben ik de hele dag bezig met voeden, kolven en bijvoeden, ondertussen kan ik geen 5 minuten op mn benen staan :frowning: Heb Jara dan ook nog niet zelf in bad kunnen doen, kunnen aankleden of wat dan ook…Gelukkig gaat het elke dag een beetje beter. Jara is echt een kanjer! Ze probeert dapper te drinken (helaas is ze soms zo ontzettend moe dat we haar niet wakker krijgen voor een voeding…)



Dit even voor nu! We gaan vol goede moed de nacht weer in.

Oe T@nj@, dat klinkt wel heel heftig! Was de placenta gescheurd? En vervelend dat Jara zo afvalt, krijg er meteen de kriebels van, omdat Roos dat natuurlijk ook had! Hoop dat ze snel goed gaat drinken en op eigen kracht weer gaat aankomen, zodat jullie niet naar he zkh hoeven met haar! Wel fijn te horen dat jullie helemaal verliefd zijn! :inlove: Ze is ook echt prachtig!

hallo hallo



@tanja. ja dat zal best dat je nu alles een beetje begint te beseffen, het is ook niet niks wat je hebt mee gemaakt. niet opkroppen he. er gewoon over praten. ik hoop dat je het goed kan verwerken.

ook hoop ik dat Jara lekker gaat drinken en dat jij BV snel op gang komt zodat je lekker kunt gaan voeden ne niet alleen maar bezig bent voeden.

ik hoop ook voor je dat je snel opknapt en dat je snel ook iets zelf kan gaan doen zoals badje aankleden enz.

er wel van genieten he. van jullie mooie kleine meid.

geweldig.



met mij gaat het vandaag wel redelijk. heb wat vaker harde buiken. vind het wel spannend. ook omdat jullie eigenlijk bijna allemaal al een kleine hebben. en ik samen met kim nog wachten op ons kleine kindje.

vind het wel spannend.



ook merk ik dat het wel rustiger word nu dat de meeste allemaal een kleine hebben. mis jullie wel hoor.

nee hoor meiden lekker genieten van jullie kindjes. ga ik straks ook doen.

het geklets komt vanzelf wel weer opgang.



even een dikke knuffel voor jullie allen.



@cariska hoest met jou en met jullie kleine meid.

lekker aan het genieten? en heb je al een foto voor ons??

hallo hallo



BIB

het is hier wel erg stil hoor.

zijn jullie andere dames lekker aan het genieten van de kleintjes.



ik mis jullie wel een beetje hoor. ik hoop dat jullie mij gauw weer even gezelschap houden.

d :pray: :pray: :pray:



maar hier alles wel oke. wat last mijn heupen/bekken. en moe.



ooo ik hoop dat julie gauw weer even wat komen vertellen.



hoest met iedereen

Joli, heb je al op marktplaats gezocht??? Vaak hebben ze wel leuke ledikantjes erop staan, en je kan 'm altijd nog opnieuw verfen ofzo!

Hoest verder met Roos??? Heeft zij haar inentingen al gekregen?? Lola moet volgende wk woensdag…vind dat zo sneu he voor die kleintjes!! Maarja, beter dan het alternatief!



Hendrika, wat een apart slaapritme heeft Maurice! Is dat niet heel onrustig voor hem???Je merkt het al :oops: ik ben van de drie R 'en…Liefst zoveel mogelijk in d;r eigen bedje! AL is dat nu wel lastiger met een 2e, aangezien ik niet de hele dag thuis kan zitten met Nina! Dan stuitert ze aan het einde van de dag, de hele kamer door! hahahahaha



Famke, al weer de kriebels??? Ooooh moet er niet aan denken!!! Nou ben ik ook geen baby-mama hoor, toen nina klein was zei ik ook NOOIT meer! hahahahah Ben er toch op teruggekomen, dus wie weet…Oh nee :wall: manlief krijgt een knoopje hahahahahahahaha



Tanja, meid meid meid, wat een verhaal…Dat is nou niet echt het plaatje wat je voor je hebt he, als je gaat bevallen! Kan me voorstellen dat je er een flinke klap van hebt gekregen!! Gelukkig heb je wel een fijne bevalling gehad en een heeeeel mooi meisje!!!

Lekker rustig aan doen he! Je kan nog massa’s luiers verschonen en kleertjes aandoen!!! Komt allemaal vanzelf! En hopen dat ze snel de kracht heeft om beter te drinken! Had Roos niet hetzelfde Joli???



Karen, ja kan me voorstellen dat het voor jou ook spannend wordt! En dan zijn wij allemaal aan het moederen en afwezig…

We vergeten je niet hoor!! Ook jouw kindje blijft spannend!!!



Tja…het wordt een beetje een eentonig verhaal…maar Lola loopt WEEEEEEER zo te kramperen. Meiden ik word er nou toch wel een beetje hopeloos van hoor! Wat mankeert mijn meisje nou toch???

Al drie dagen slaapt ze overdags helemaal niet…ZE valt in slaapt, krijgt kramp en wordt weer wakker. En dan valt ze dus niet meer in slaap omdat de volgende kramp er snel achteraan komt! Ik WEET gewoon dat het geen darmkrampjes zijn omdat Nien dat ook heeft gehad en dat piekte vooral in de avonden en dan gilde ze het uit…

Lola heeft gewoon de hele dag ongemak.

Vanavond was ik het zo zat, dat ik de huisartsenpost heb gebeld. Kreeg eerst een snauw waarom ik niet kon wachten tot morgen…MAar dacht misschien heeft ze wel een reactie op die medicijnen? Dan stopt ik liever vandaag dan morgen, toch?!

Enfin, een kinderarts gesproken en een reactie op de medicijnen kan het niet zijn.



ZEGT DIE PEENVOGEL:

Gezien haar klachten (veel persen, krampen, windjes, huilen) denk ik dat je misschien morgen het ZH moet bellen voor een versnelde afspraak om met je kinderarts te bespreken of je wel op het goede pad zit…Hij denkt namelijk dat ze GEEN reflux heeft, maar verstoppping in d’r darmen!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:



Ik zweer het, ik zorg morgen voor die afspraak, en EIS een onderzoek! Straks zitten ze mijn meisje vol te stoppen met medicijnen die misschien helemaal niet nodig zijn?



Ben nu begonnen met 10 cc extra vocht bij d’r flessen. Hopelijk werkt dat en anders een druppeltje olie in d;r fles.

Zou toch van de gekke zijn, als het een lullige verstopping blijkt te zijn???



Oke…klaar met mijn verhaal…zucht



(Oh, wel even het vermelden waard: Ze Lacht!!! Met geluid!!! Zooooo sweety…en dat tussen de krampen door, tuttebel!)



Nou ga mijn bedje in…ben kapot! Heb er ook nog lekker keelpijn en koorts bij, dus we tobben lekker!



Leuk he Karen…als ik kom schrijven:mrgreen: :mrgreen:

hallo meiden



hier ff snel een bericht van mij gaat zn namelijk mn bedje in ben moe



karen marieke spannend nu zouden we een 1jan beeb ook nog krijgen dan :inlove:



met de rest van de meiden ook alles goed?



lisajoy heb je het al geprobeerd om een andere fles te pakken misschien helpt dat en hoop dat ze nu goed gaan onderzoeken waar ze last van heeft, en ja misschien voor sommige mensen heeft mn zoon een raar slaapritme maar wij hebben een eigen bedrijf en wil hem gewoon aan wennen dat hij overal kan slapen en hij heeft echt zn rust wel maar dat is gewoon wat je je kindje aan went zo kan mn meisje gewoon de rust vinden in een grote feestzaal vol met harde muziek en feestgangers bij ons is het niet altijd het zelfde kwa omgeving maar zo kunnen ze wel overal zelf hun rust vinden en hebben ze op een aangepaste manier hun 3 r zo begint maurice na ons avondeten (als we dat gewoon kunnen doen) te jengelen niet huilen of zo maar dan wil hij zn pyjama aan en in zn kinderwagen bak als ik dat niet doe kun je niks met hem beginnen dus ritme heeft ie echt al maar goed dat is gewoon wat je zelf wilt en je situatie met zich mee brengt.



hebben de andere beebs ook een speen en of knuffelbeest?

Jee Lisajoy wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je je heel machteloos voelt en dat je gewoon wilt dat je meisje geen pijn heeft! Je voelt als moeder denk ik prima aan dat het geen krampjes zijn. Dus vuist op tafel en die afspraak maken en laat je niet met een kluitje in het riet sturen hoor! Roos moet overigens dinsdag voor haar inenting. Ik ben erg benieuwd hoe ze erop gaat reageren. Vind het ook erg zielig!



T@nj@, hoe gaat het met Jara, drinkt ze al goed? Hoop het zo voor je! Roos had hetzelfde, dus weet wat je doormaakt!



Karen, we zijn je echt niet vergeten als we er even niet zijn hoor! We duimen nu voor een voorspoedige bevalling voor jou! Een nieuwjaarskindje zou wel leuk zijn natuurlijk :smiley:



Cariska, we horen maar niets. Hoop dat je het gewoon te druk hebt met je kleine meid! Maar even een teken dat alles goed is zou wel fijn zijn, zo op de laatste dag van het oude jaar :slight_smile:



Hendrika, ik probeer Roos ook zoveel mogelijk overal te laten slapen. Wil ook dat ik haar overal mee naar toe kan nemen.



Wat bij ons nu vooral speelt is het vinden van een goed ritme. Tot nu toe maakte ik Roos om 6.30 wakker (na 8 uur slapen). En dan gelijk weer terug naar bed en dan sliep ze nog tot 9 uur, maar de laatste twee dagen was het daarna inslapen wat lastig. Dus vannacht hebben we haar voor het eerst tot 7.30 laten liggen. Maar ze wilde daarna toen niet meer slapen. Logisch, na 9 uur achter elkaar slapen! Dus nu om half tien op bed gelegd en ze ging slapen. Mooi! Maar ook weer niet handig, want ik kan dan niet douchen en aankleden enzo. Dus misschien dan zelf half acht op en Roos nog even laten liggen tot half negen? Dan komt het qua voeding ook beter uit, omdat je anders weer halverwege de ochtend voedt, om half elf en in het laatste geval om half twaalf. Zucht. Hoe doen jullie dat?! Vanaf volgende week wil ik ook weer een beetje gaan werken, ben zo benieuwd hoe dat zal gaan!



Ik denk dat ik vandaag nog wel even langskom, maar toch wil ik iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling wensen! Voor de meeste meiden een jaar met een kleintje, voor Karen en Kim wordt 2009 het geboortejaar van hun kleintje en natuurlijk gaan we heel erg duimen voor Honing en Sereph dat 2009 voor hen een ‘positief’'jaar wordt! :: :: :**:

hallo hallo



oooo wat gezellig, ik moet zeggen ik heb echt met geduld jullie verhalen gelezen.



ben zo blij weer wat van jullie te horen.



@lisajoy. meid ik meot zeggen dat ik erg met je mee leef. en dat ik het zo naar vind voor jou kleintje dat het zo loopt allemaal. ik hoop voor je dat je heeeeeeeel snel een afspraak hebt bij de kinderarts, en dat hij/zij ook wat meer gaat doen.

dus volhouden en laat je niet afkisten met een afspraak voor volgende week ofzo. huppa tee gelijk met die kleine meid er naar toe.

ff een dikke :hug: :hug: voor jou



@joli. wat heerlijk dat je meisje het zo doet. en ja inderdaad zou regelmaat wel lekker voor jou zijn, maar ik kan je er niet bij helpen heb nog geen ervaring dus daarvoor moet je echt bij de anderen zijn.

en die inenting ik hoop voor je dat je meisje het goed doet. en dat ze er zekerzzzz niet zo veel last van heeft ook daarna niet sommige kindjes kunnen er echt niet lekker van worden.



en nogmaals ik vind het echt leuk als jullie komen schrijven ook al is het soms om ff je ei kwijt te kunnen. alles kan en mag hihih



OJA vanmiddag nog naar de VK voor mijn RR weer te laten controleren en voor mijn urine te laten controleren.

hoop ook nog even dat ze het hartje laat horen. vind ik wel prettig.



MEIDEN VOOR JULLIE DE BESTE WENSEN VOOR HET NIEUWE JAAR. EN GENIET ER VAN…

met lola gaat het vandaag een stuk beter,.



heb zelf dik 40 graden koorts, en een flinke keelontsteking. Oooh voel me zo beroerd…

Nu penicilinekuur gekregen dus ik hoop snel op te knappen…



leuk oud en nieuw dus voor mij!



Fijne jaarwisseling allemaal!!

Joli, tanisha lag met haar oogjes omhoog te kijken (ofzo)… daarom lag ze verkeerd, maar dus niet in stuit.

Fijn dat je een nieuw deeltje hebt gemaakt!



Tanja, balen dat je placenta niet vanzelf kwam! En balen dat alles nu niet zo lekker loopt! Hopenlijk voel je je snel weer wat beter en kan je echt genieten!!!



Famke, jeetje wilco alweer 3 maanden :shock:



Lisajoy, jeetje zeg hoop dat het nu snel duidelijk is wat er aan de hand is met je meiske! Vind het zo sneu voor jullie!!



pffff jeetje wat kan je het druk hebben zeg! Zo zat ik dagelijks meerdere keren op het internet en zo kom ik er nooit meer!! Maar …

Alles loopt hier echt super goed! Borstvoeding loopt als een trein (lees meerdere keren per nacht zoogkompressen verwisselen en dan nog een nat bed :? ), ze drinkt super vandaag zelfs 1x 100cc, terwijl 60cc genoeg moet zijn haha zuipert!!

Ik ga proberen weer wat vaker hier te komen! Met mij gaat het verder ook super! voel me goed, had me alleen erg verkeken op de pijn die je kan hebben met plassen. En dan heb ik dus niet eens hechtingen ofzo maal alleen een schaafwond…lijkt er nu wel op dat ie iets minder pijn gaat doen gelukkig.

Ook helaas op 1 tepel een kleine kloof…hopenlijk is ook die snel weer over!



Nou mijn meiske roept, allemaal fijne jaarswisseling en hierbij nog wat foto’s!!!



5 generaties



Ik en tanisha

Cariska, fijn wat van je te lezen! En wow, vijf generaties! Ik dacht dat ik al heel bijzonder was met mijn vier generatiefoto :wink:



Lisajoy, wat vervelend zeg, dat je ziek bent op een avond als deze! Hoop dat de penicilline snel z’n werk doet en dat je ondanks alles toch een fijne jaarwisseling zult hebben!



Karen, hoe was het bij de VK?



Roos roept! Ben trouwens benieuwd of ze vannacht nog wakker zal worden van het vuurwerk, hoop dat ze er lekker doorheen zal slapen!



Veel plezier allemaal vanavond en ‘tot volgend jaar!’ :: :: :**: