*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

Gisteren oud en nieuw gevierd bij mijn ouders. Rond 01.00 uur naar boven, tanisha gevoed en … ze was om 8.30nog niet wakker!!! Heeft dus lekker lang geslapen…en ik dus ook! Helemaal super dus!



Iedereen een fijn oud en nieuw gehad??

Cariska, heerlijk uitgeslapen! Wij lagen er rond 1 uur in en waren om half acht op. Het was gister super gezellig. Mijn ouders waren er en het was onze eerste oud & nieuw in ons nieuwe huis en natuurlijk als ‘ouders’. Heel bijzonder! 2009 kan 2008 eigenlijk niet overtreffen! Maar we hopen natuurlijk op een jaar voor mooie momenten met Roos!



Ik ga nu ff op de bank hangen. Roos slaapt en ik ben best moe. Ik wil echt niet klagen, want Roos is echt een superzoet kindje, maar soms heb ik het gevoel dat de BV best veel van me vraagt. Maar ik wil er niet mee stoppen! Dus even volhouden voor mijn meissie! Als ik haar lieve lach zie, gaat dat makkelijk, maar met ook nog de verhuizing is het gewoon best veel geweest de afgelopen tijd. Vanaf maandag weer ‘gewoon’ werken. Geen vakantie en alles weer rustig. Ben er wel aan toe!



Lisajoy, hoe is het gegaan gister? Nog een beetje kunnen genieten ondanks dat je ziek was? En hoe is het met Lola? Ik hoop toch zo dat je snel terecht kunt in het zkh en dat ze de oorzaak vinden zodat je eindelijk eens rustig kunt gaan genieten!!



T@nj@, hoe is het met Jara, drinkt ze al goed?

:: Iedereen de beste wensen!!! ::



Gisteravond was ik echt nog zo beroerd…heb tot 23.00 uur tv gekeken en ben toen richting slaapkamer vertrokken. Tv liggen kijken tot 24.00 uur en toen even hubbie gelukkig nieuwjaar gewenst…Errug he :oops:

Lolaatje had bijna de hele dag geslapen, dus die had gisteravond echt geen zin…Tot 23.15 uur is ze aan het rommelen geweest, en is toen in slaap gevallen. Ook door het vuurwerk heen geslapen!



Nien had zich onder de dekens verstopt met d’r handen op d’r oren! aaaah tut…Even bij ons gelegen en een half uurtje later is ze weer in haar bedje gaan slapen.



Vandaag zonder koorts opgestaan, maar wel mega veel keelpijn.

Gisteren het ZH nog gebeld. Kreeg eerst te horen dat er ook een buikvirus heerst :wall: Was al strontchagrijnig van die koorts, dus ben ff flink uit min dak gegaan.

Kan nu 20 januari terecht!! Nog laat, maarja beter dan half feb.



Cariska, wat fijn dat het allemaal zo lekker gaat meid!! En wat knao dat je na 6 dgn al oud en nieuw bent gaan vieren!!!



Joli, BV is ook best vermoeiend he! Weet er alles van, en vind het al superknap dat je Roos al 2 maanden voedt!!!

Trouwens ik begreep je vraag niet helemaal over de ochtenden…je kan toch gewoon aankleden en douchen als Roos slaapt?? Babyfoon mee.

En tis wel een luxeprobleem hoor hahahaha, of je Roos om 08.30 uur kan wakker maken!!! Mazzelaar!!!



Vandaag lekker rustig dagje. Manlief wil gaan schaatsen met Nien, maar ik vind het doodeng dat natuurijs!! Laat ze maar lekker naar een schaatsbaan gaan ofzo…

Ja inderdaad een luxeprobleem Lisajoy :oops: Het is voor mij gewoon zo zoeken naar de juiste balans. Ik wil Roos namelijk liever niet naar het KDV gaan brengen, maar ik zal ook moeten werken natuurlijk. Nu wil ik proberen elke ochtend Roos tussen half acht en acht wakker te maken (als ze nog slaapt, tot nu toe wel!) en dan voeden en dan ‘wakker tijd’ en naar bed als ze moe is. Dan slaapt ze hopelijk 2 uurtjes. Dan weer voeden en wakker tijd en dan naar bed voor het middagslaapje, die dan hopelijk 3 uurtjes duurt. En dan weer wakker en naar bed als ze moe is. Daarna maakt het me dan niet zo uit wat het ‘schema’ is. Ik ben er misschien ook gewoon te veel mee bezig. Maar wil mijn meisje gewoon liever niet naar het KDV als het niet nodig is. Niet dat ik er iets tegen heb, maar ik heb er altijd al zo over gedacht, ook voordat ze er was! Maar ach, met een kindje kun je niet plannen, dus we zien wel hoe het gaat lopen.



Vandaag was ze alweer uit haar ‘schema’ omdat we weg moesten en ik wil gewoon niet mijn hele dag / leven aan haar aanpassen. Ik ben wel voor zoveel mogelijk rust en regelmaat, maar wel tot op zekere hoogte. Niet dat het mijn hele leven beheerst! Hoe denken jullie daarover, of hoe doen jullie dat?



Gut, sorry voor mijn serieuze vragen, zo op de eerste dag van het nieuwe jaar! :: :: :**:

hahahah Joli, dat is toch geen serieuze vraag! Heerlijk toch dat we dit soort dingen met elkaar kunnen bespreken! Wie weet welke handige tips de anderen hebben!!!



Ik pas me in zoverre aan, dat ik het belangrijk vind dat Lola in d;r bedje slaapt. Met Nina erbij, kan ik niet de hele dag thuis blijven dus ik beslis van tevoren wanneer ik wegga op de dag. Ik ga Lola bijv niet voeden, op bed leggen en dan een half uur later weer uit bed halen.

Dus dat plan ik dan in, voeden, inpakken en weggaan… Lola zal zich toch wat meer moeten aanpassen aan Nina, aangezien zij straks ook naar school gaat en ik haar 2x per dag moet brengen en halen. Lolaatje zal dan gewoon meemoeten…Ze worden daar niet slechter van hoor, denk ik!



Tja, en die slaaptijden heb je idd niet in de hand! Ik begrijp heel goed dat je jouw baan wil combineren met het moederschap! Misschien moet je wat flexibeler zijn en werken in de uurtjes dat ze slaapt? Of heb je echt een bepaald aantal uur per dag nodig??

ff mijn meiden showen :inlove:

Allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst!!!



Joli, ik heb ook het idee dat de bv veel van me vraagt hoor! Vooral op het moment van voeden vallen mijn ogen soms bijna dicht…



Lisajoy, vind het natuurijs ook helemaal niets…doe mij dan maar zo’n grasveld met bevroren water haha…als je daar door zakt maakt het weinig uit…

Jeetje wat een haar heeft lola al zeg!! Leuke foto’s!!!



Hebben jullie trouwens ook last/last gehad van tepelkloven? En wat hebben jullie toen gedaan???

Cariska, Bepanthen werkt daar super tegen!!!



Of even zacht in je tepel knijpen tot er een druppel melk uitkomt en dat laten opdrogen op je tepel!!!

ik heb nu een creme van avent die smeer ik erop. En idd een druppel melk laten opdrogen doe ik ook. Hoe lang moet ik eigenlijk wachten voor ik er zoogcompressen op doe?

Heerlijk om hier af en toe lekker je ei kwijt te kunnen!



Lisajoy, wat een prachtmeiden! En wat een haar heeft Lola al zeg! Roos had in het begin best wat haar, maar toen weer minder en nu begint het volgens mij weer een beetje te groeien.



Cariska, balen die tepelkloven! Bepanthen mag tegenwoordig toch niet meer? Tenminste, dat is mij verteld. Er schijnen sporen van noten in te zitten en als je kindje dan een allergie heeft. Maar goed, dat is misschien wel wat ver gezocht hoor en het is al jarenlang wel gebruikt. En als het helpt! Ik had in het begin wel heel zere tepels door het vele afkolven in het zkh en het fout aanleggen van Roos. Dat was nodig omdat Roos eerst helemaal niet dronk, dus met elke vorm van aanleggen waren we al blij. Op een gegeven moment was elk aanleggen alsof er spelden in mijn tepel werden geprikt! Bij mij werkte het drogen aan de lucht na insmeren met moedermelk het beste.

hallo hallo



BIB…



ALLEMAAL DE BESTE WENSEN VOOR HET NIEUWE JAAR. DAT HET JAAR MAG WORDEN WAAR WE ALLEMAAL VAN DROMEN…



nou bij mij nog niks te bekennen, wel meer last van harde buiken en krampen onderin de buik maar verder niks.



ik heb lekker oud en nieuw gevierd. ben s`middags nog ruim twee uur op bed geweest voordat we naar kennissen zouden gaan waar we het zouden vieren.

dus ik kon het goed volhouden lag dan ook neit eerder dan 3 uur op bed.

wel lekker uit geslapen

vandaag naar mijn oma en tante en oom geweest en nichtjes en neefjes bezocht.

ging gelukkig ook allemaal goed.

vond het wel spannend want het was ander half uur rijden bij ons huis vandaan. maar alles is goed gegaan.



@cariska wat een mooie foto’s echt geweldig meid. mooi dat het zo loopt



@lisajoy, wat een prachtige foto’s en wat een haar. geweldig.



nou gistern nog naar de VK geweest alles was goed. RR was zelf wat gezakt. ik moet nu 6 jan weer terug komen. als het kindje dan nog niet geboren is. hihih



nou heerlijk om jullie weer wat vaker op het i-net te hebben vind het wel gezellig. ook al gaat het om dingen waar ik nog niet echt mee bezig ben. ben ik blij jullie weer wat vaker te spreken. hihihihih

Karen, lekker oud en nieuw gevierd dus?? Ja het gaat nu opschieten voor jou he, kan ieder moment gebeuren!! Spannend hoor, je hebt nu wel meldplicht he! :lol:



Joli, wat een onzin van die bepanthen!!! Ze verzinnen ook telkens weer wat nieuws hoor. Dingen die 3 jaar terug wel mochten bij Nina, mag nu opeens niet meer??! :think: Zo mag je tegenwoordig ook geen venkelthee meer geven, terwijl 3 jr terug dat juist werd aangeraden tegen buikkrampjes?!!! En nu weer geen bepanthen?? Raar hoor!!!



Cariska, tepelkloven is inderdaad wel een teken dat je haar verkeerd aanlegt!! Misschien sabbelt ze, voordat ze echt goed hapt?



Zo, de kinders liggen op bed…Lolaatje net en ze ligt nog een beetje na te kreunen, dus hopelijk besluit ze wel te gaan slapen! Eigenwijsje…

Vandaag een redelijke goede dag. Zal eens een dagje omschrijven, kijken of jullie ook zo’n ritme hebben???

04.00 uur wakker, voeden, en weer slapen

08.00 uur wakker, voeden en weer slapen

10.30 uur wakker, spelen, kroelen, huilen

12.00 uur voeden, en daarna gaan slapen

14.30 uur huilend wakker. In armen weer in slaap gevallen

16.00 uur wakker, voeden en daarna tot 18.00 uur wakker en in box

18.00 uur naar bed, pas om 19.00 uur in slaap gevallen…

20.00 uur wakker, badje en voeden…20.45 uur naar bed…



En nu komt ze pas vanacht weer. Het liefst wil ik natuurlijk van de nachtvoeding af. Ze krijgt de laatste fles best vroeg, meestal tussen 20.00 en 21.00 uur, maar als ik haar om 23.00-24.00 uur wakker maak voor een flesje, komt ze ook gewoon 's nachts…Dus dat werkt niet!

Iemand tips???

hallo damens



als eerste iedereen een gezond gelukkig en liefdevol 2009 toegwenst



hier gisteren lui op de bank oudjaars avond geviert was zo moe van het werken dat ik geen zin had om de deur uit tegaan we zaten ook pas om 10 uur :? we wouden eerst ons meisje wakker houden wat ze wou het vuurwerk zien maar ze was zo moe dat ze lekker na bed is gegaan en is ook niet wakker geworden van het geknal en maurice die is er ook dwars door heen geslapen.



sinds een paar dagen slaapt meneer nu tot 9 a 9.15 smorgens en heeft dan om 24 a 24.30 de laatste fles heerlijk dus maar eigenlijk hebben we niet echt gehad dat we er snachts af moesten voor de fles.



cariska iets wat echt een ouderwets middeletje is voor tepelkloven is een witte koolblad en die breken zodat er sap uit komt en deze in je bh tegen je tepel aan leggen.



zijn zoals elk jaar lekker uit eten geweesten zijn er net weer het was super gezellig en echt genoten, mn meisje vondt het ook super ze liep wat rond en in 1 keer komt ze na ons toe en zegt ze hebbe janja dus wij vragen wil je dat lieverd nee mama heb ik al komt de ober er aan lopen met een glas ranja had ze zelf even besteld :inlove:

:inlove: :inlove:

hallo hallo



@hendrika ooo wat geweldig. leuk leuk leuk.

heerlijk he als ze dan al zo groot worden dat ze dat zelf kunnen, echt ik zou echt helemaal gelachen hebben. leuk hoor heerlijk.



@lisajoy. ja dat is een dagje wel. veel wakker, maar ook wel leuke dingen.

wanneer mag je eigenlijk naar de kinderarts. of heb ik daar over heen gelezen. weet het namelijk niet meer.



maar ik zal me nu elke dag melden. beloofd.



ik weet eigenlijk alleen nog niet wie er komt melden als de kleine geboren is.

hoe hebben jullie dat gedaan??

anders moet ik het jacco maar uitleggen denk ik.



maar hoe hebben jullie dat gedaan??

Hey meiden!



De beste wensen voor 2009!!! Met extra :thumbup: :thumbup: voor Honing en Sereph!



Hier nog steeds in de weer met het gewicht van Jara :frowning: ze wil maar niet groeien :frowning:

Op dit moment moet ze zoveel drinken om aan te komen…ik moet haar om de 2 uur aanleggen, zit dan een half uur per borst, dan nog even kolven en dat geven (ben je anderhalf uur verder en een half uur later moet ze wéér…)

Vanmiddag met de kraamhulp afgesproken dat ik nu zoveel mogelijk kolf, dat we dat geven in een flesje (kunnen we meten wat we geven) en dan nog heel even aan de borst. Heerlijk heb vandaag ff wat meer mn handen vrij (wat heerlijk om gewoon weer eens even de vaatwasser in te ruimen :lol: )



We hebben maximaal extra kraamhulp gekregen (8 uur per dag en nu nog 2x8uur extra) Anders was het vandaag de laatste keer geweest. De vk komt nog steeds elke dag langs om te wegen.



Ik heb Jara nu 2x zelf in bad gedaan :inlove: (dat is dan wel het maximale wat ik op een dag kan doen :? , nog ff douchen en ik ben stekaf)…maar t gaat steeds beter, voel me steeds fitter.



Tis alweer 23:00 geweest dus moet weer aan de gang met mn meisje :inlove: Probeer morgen weer ff online te komen (en dan ook wat over jullie te lezen :oops: )



:-*

Jee Lisajoy, best druk zo’n dag, als je het zo op een rij zet! Ik zal mijn dag vandaag eens bijhouden. Wil het elke keer opschrijven, maar vergeet het dan weer! En gister was zo’n rare dag, dat is dan niet representatief.

Roos slaapt wel door 's nachts, maar dat deed ze al vrij snel. Voel me tegenover jou gewoon soms lullig dat het zo goed gaat hier en dat jij zo aan het tobben bent met Lola! Best balen dat je pas de 20ste terecht kunt in het zkh. Is nog snel, weet ik wel, maar dan ben je toch alweer drie weken verder bijna! Nog mooier zou natuurlijk zijn als de klachten ‘spontaan’ ineens verdwijnen!

Wordt Lola voor de nachtvoeding echt huilend wakker? Jammer dat ze na een late voeding niet toch doorslaapt! Gek ook wel, je zou zeggen dat ze het dan gaat verschuiven? En gewoon iets later geven, dus niet heel laat, maar rond 22 uur? Of werkt dat ook niet?



T@nj@, wat vervelend dat Jara nog steeds niet goed groeit! Houdt ze haar voeding wel binnen? Wel fijn dat je extra kraamhulp krijgt, die extra steun kun je nu goed gebruiken! Hoop dat Jara snel gaat groeien!! Gelukkig is je BV wel goed op gang.



Karen, voor jou wordt het nu echt spannend! Ik heb zelf even gemeld dat Roos was geboren. Maar dat ligt natuurlijk aan hoe je bevalling is gegaan. Ik zou hub maar even uitleggen hoe het moet, voor de zekerheid, al meldt hij alleen maar even dat alles goed is en wat het geworden is en hoe hij/zij heet. Of wist jij nou al wat het zou worden?



Hendrika, bij jou loopt het volgens mij ook allemaal prima! Plaats nog even een foto van je ukkies!!



Honing, hoe is het bij jou??

Tanja, oooh meid hoop dat je kleine meisje snel gaat groeien hoor!!! Want zo te horen heb je het er nu wel heel erg druk mee!!

Wel fijn dat je nog extra uren kraamzorg hebt gekregen.



Joli, nou zeg voel jij je even helemaal niet schuldig!!! Ik heb ook (gelukkig) genoeg leuke momenten met Lola hoor!!

Wel grappig dat jij en Karen mijn beschreven dag als druk ervaren, want dit was juist een makkelijke dag!!! hahahaha

Lola wordt idd huilend wakker…zeg maar gewoon KRIJSEND!!! hahaha Tis zo’n hongerwolfje, als je d’r de speen geeft om haar even stil te krijgen, dan ligt ze gewoon te grommen op die speen!! Echt serieus geeen gehoor!! hahahaha Dus nee…ik vrees dat we nog een tijdje de nachtvoeding hebben! Nog even en dan mag ze een dikke papfles! :wink:



Karen :naughty: jij had meldplicht he!!! Hoe gaat het met beeb???



Vandaag wederom een lekker dagje met Lola! Ze begint het te leren hoor!! Wel vroeg gekomen, ron 3.15 uur en 8.00 uur, maar daarna wel heerlijk geslapen!! Om 11 uur hoorden we haar pas :dance: Na de fles even boodschappen gedaan, gewinkeld en nu ligt ze weer lekker te knorren! Dus ik ben blij! Manlief is er vanacht weer uitgegaan, want ooooh wat heb ik nog een keelpijn!! Mijn koorts is helemaal weg, maar die keelpijn wordt nog niet minder



jullie willen ook echt mijn amandelen niet zien nu :naughty: :shifty:

zo een heerlijk dagje opruimen gehad de kerstboom is eruit en nu eindelijk weer gekookte aardappels :inlove:



maurice heeft een paardagen al buikgriep en daar door is zn kontje helemaal stuk gegaan en ja hoor ik had geen olijfolie meer dus gisteren even snel bij de buren gaan halen en vanmorgen snel een fles opgehaald.



wat een heerlijke ruimte weer de kerstboom eruit pfffff had zn vol gepropt gevoel met die boom erin.



cariska er staat toch langer dan alleen de kraamweek voor het weer op oude gewicht komen van de kleine?



lisajoy wat voor voeding geef jij dan aan lola?

Hendrika :think: :think: Olijfolie??? Vertel…

En ik geef Friso Normaal aan Lolaatje!



De laatste tijd verschuiven de voedingen van Lola steeds…Eigenlijk voeden we nog steeds op verzoek, wel met 4 uur er tussen natuurlijk!

Maar nu heeft ze bijv. om 19.30 uur eigenlijk haar laatste fles gehad…natuurlijk veels te vroeg! Dus heb haar maar even 120 cc gegeven, en dan om 23.30 uur nog een flesje. Kijken hoe ze dan vanacht slaapt!



Maar ik moet zeggen dat ze gisteren en vandaag een stuk beter in haar velletje zat, dus ik hoop dat dit zo blijft :pray:

olijfolie gebruik ik altijd bij luieruitslag en het werkt super gister avond was het zo rood tot bloedens aan toe en nu na 1 dagje olijfolie is het al dicht en op de beterehand super spul dus.



heb je er misschien wel eens aan gedacht op voeding voor de hongerige baby te gaan geven misschien zit daar net het extra in waar lola lekker van kan door slapen :think: