*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

hallo hallo



BIB… mijn meldplicht.

heb vandaag een goed dagje gehad. naar een grote prenatal geweest we zou den gaan kijken voor een kinderstoel maar konden daar niet echt wat leuks vinden. dus toch maar weer even kijken op het net.

ook zijn we nog even naar de ikea gweest hebben een vloerkleed gekocht lekker warm onder de voeten



maar hier nog niks hoor. wel last van harde buiken maar verder niks.



zo ff met jacco verder we zijn ff aan kijken naar het passen en meten van traphekjes op onze trap

het nadeel is dat we zo’n rare trap hebben dat het allemaal maar moeilijk past



ik lees vanavond of morgen alles nog ff goed door.



maar ik dacht me ff melden.

zoo hier ben ik weer.



@tanja… ooo meid. ik hoop echt voor je dat Jara gauw aankomt in gewicht. ik ben blij voor je dat het met jou weer beter gaat. dat je weer wat meer kan en dat je je beter voelt.



@hendrika wij laten de boom nog even staan, hij moet namelijk de tuin in maar de grond is bevroren dus het kan niet. dus vandaar dat we hem nog even laten staan. en anders moeten we hem toch maar in de schuur zetten.



@lisajoy, ik voel de kleine wel, maar wel minder. de kleine drukt meer dan schoppen. en verder heb ik wat meer last van harde buiken,

ik meot 6 jan nog weer terug komen voor RR en urine controle.

Hey meiden!



Heb meegelezen, maar eigenlijk geen tijd om ff te reageren (zit te kolven achter de comp, typen gaat lastig :oops: :lol: ) Maar de kraamhulp zegt dat ik af en toe ‘wat voor mezelf moet gaan doen’ bij deze dus :mrgreen:



Jara woog vandaag 3800 gram :dance: :dance: , nog 200 gram te gaan en ze zit weer op haar geboortegewicht :smiley: Het gaat helemaal goedkomen, ze heft vandaag geweldig bij me gedronken! Helaas doe het aanleggen erg zeer ivm kloven :? We merken dat ze ook wat ‘vinniger’ wordt. Dat helpt bij het aanleggen. De eerste dagen hebben we haar nauwelijks gehoord, ze huilt bijna niet.

Helaas heeft het arme meisje nu spruw…



Morgen de kraamhulp voor het laatst :cry: wel spannend hoor! Maar aan de andere kant is het ook wel weer lekker om het huis weer voor onszelf te hebben. Lekker genieten met zn drieen. Mark is zeker nog een week thuis, misschien zelfs nog even langer (zn baas hoorde het bevallingsverhaal aan en zei gelijk dat ze niet moeilijk deden over nog een weekje extra :mrgreen: )



Kom gauw fotos spammen, op onze site staat al het een en ander (en een bevallingsverslag van papa :inlove: )



:-*

T@nj@, wat fijn te horen dat Jara aan het groeien is! En zo te lezen gaat het ook steeds beter met de BV. Dat is bij heel veel vrouwen in het begin moeilijk, maar dat wordt eigenlijk nooit goed verteld in boeken.



Karen, nog steeds BIB?? Hoop voor jou dat het nu ook niet al te lang meer duurt en dat je snel kunt gaan genieten van je beebje!



Kim, hoe is het bij jou??



Hier zoals beloofd nog een dag uit het leven van Roos, gisteren dus :wink:



7.30 uur: wakker, voeden, badje en om 9 uur weer slapen.

11.15 uur: wakker, voeden, spelen en om 13 uur weer slapen.

14.00 uur: wakker, spelen, voeden en om 15 uur weer slapen.

16.15 uur: wakker, spelen, voeden om 17.15 en daarna slapen.

18.30 uur: wakker, spelen, voeden om 19.00 en om 19.30 uur slapen.

22.30 uur: voeden.



En vanmorgen kwam Roos voor het eerst eerder :? Ze kwam om 5.30! Ik denk dat ze wakker was geworden, omdat papa en mama om die tijd moesten plassen. Roos slaapt nog bij ons op de kamer. Volgende week komt haar nieuwe bedje en dan zal het niet lang meer duren voor ze op haar eigen kamertje gaat slapen. Het voelt als het eerste punt van ‘loslaten’. Klinkt misschien gek, maar ik vind de overstap van wieg naar ledikantje al een hele grote stap :lol: !



Hendrika, is de luieruitslag al minder geworden?? Hoop het wel, zo zielig, die rode billetjes!



Honing, gaat het goed bij jou?



Cariska, lekker aan het genieten van Janisha?? We willen nog meer foto’s hoor!

Joli, wat heerlijk dat Roos nog zoveel slaapt op een dag!! Lekker van genieten hoor!!!



Nou, deze nacht ging helemaal nergens over hoor…



We hadden Lola een extra flesje van 120 cc gegeven om 00.00 uur, maar ze kwam vanochtend om 05.15 uur weer en toen weer om 8.30 uur!!

Merk steeds vaker dat ze het niet redt om vier uur te wachten op de volgende voeding, ze heeft meestal na drie uur al zo’n honger dat ze alles bij elkaar gilt!! Tis echt een bollie!!!

Misschien woensdag toch maar eens voorleggen op het CB? Ik zit idd te denken aan voeding voor hongerige baby’s, maarja…ga eerst maar eens overleggen of dat zomaar kan, in combinatie met haar medicijnen enzo.



VAndaag nog geen plannen, wel ff lekker aan de poets!



Fijn weekend allemaal!

hallo hallo



BIB…



hier nog niks hoor. maar vind het zwaar worden, ff zeuren.

vandaag naar almere geweest hebben traphekjes besteld we hebben zulke goeie gezien waar we geen gat in muur hoeven te maken. en we vonden ze wel handig.

maar als ik dan loop dan doet het gewoon pijn, en heb ik veel last van harde buiken.



@tanja… ooo meid geweldig dat ze weer gegroeid is. en dat het wat beter gaat. ik hoop voor je dat de pijn gauw minder word met aanleggen. dat je echt super kan gaan genieten.



@joli. op zich wel een lekker dagje zo. ze slaapt lekker. wel lekker toch?



@lisajoy ja ik zou als ik jou was het ook eerst over leggen met het CB voordat weer aan iets anders begint. succes.



@cariska. hoest met jou en je meissie. gaat het goed??



nou zo net belde de VK we hadden een afspraak gemaakt voor aankomende dinsdag maar ze word dat er eigenlijk te lang tussen zat. dus ik moet straks naar de VK voor controle van urine en RR.

het zal vast wel goed zijn. heb verder eigenlijk geen hoge RR klachten.

maar goed altijd maar weer goed dat ze me goed in de gaten willen houden.



ik laat het vanavond nog wel even weten hoe het was.

is ze stoer of is ze stoer?? :inlove: :inlove: :inlove:

Joli, nog niet gehoord dat het niet mag…nou jah…jaren gebruikt dus ik gebruik het straks gewoon. Maar de tepelkloof is al weg :dance: Die creme van avent is dus super! Nu dus goed opletten dat ze goed hapt (en niet zoals een poesje de melk eraf sabbelt/likt :lol: ) en melk erop laten opdrogen. Alleen bij het aanhappen doet het nog wat pijn maar zodra de melk loopt is de pijn gelukkig weg!



Karen, hier hadden we afgesproken dat Johan zou melden wanneer ze geboren was…maar door alle drukte er niet aan toe gekomen en jullie daarom lang laten wachten :oops:



Tanja, omdat wij geen echte kraamhulp hebben hebben wij bij de thuiszorgwinkel een weegschaal gehaald. Hebben een digitale voor 13 euro in de week. In het begin wogen we haar voor en na de voeding en zo konden we precies zien wat ze dronk! Eigenlijk moest hij gisteren al terug maar houden hem nog een week…kan ik af en toe nog ff checken wat ze weegt…

Wat fijn dat ze alweer bijna op haar geboortegewicht zit! Wel minder dat jij kloven hebt en je meiske spruw… :hug:



Hier alles prima! Vandaag woog Tanisha 3680 Haar geboortegewicht dus!!! Vanmiddag een lekker stuk gelopen en gisteren wat leuke roze kleertjes voor haar gehaald! Ik heb het geluk dat mijn moeder bij ons kraamt en ze is er volgende week nog de hele week! Echt heerlijk!!!

hallo hallo



nou net weer terug van de VK

alles was goed, urine een klein spoortje eiwit. maar de RR was helemaal mooi 140/80



moet nu dinsdag weer terug komen.



@cariska moo dat het zo goed gaat. maar hoe komt het dat je geen kraamhulp krijgt??

maar goed he dat je ook bijna geen pijn meer hebt aan je borst.

laat je ons gauw nog even wat foto’s zien van je kleine meid.



@lisajoy wat een geweldige foto echt helemaal leuk prachtig. wat een stoere meid. top.

Karen, Ik wilde geen gewone kraamhulp. Bij een vriendin van mij was toen een kraamhulp en ze moest dit en moest dat…dat leek me dus helemaal niets. Mijn moeder had aangeboden om te komen kramen en die is er dus heerlijk 2 weken. Wel hebben we een kennis van ons die vroeger kraamverzorgster is geweest en die is de eerste week iedere dag 2x langs gekomen, 1x 's ochtends en 1x 's avonds. Maandag komt ze voor de laatste keer.



Gisteravond kwam mevrouw om het uur, soms om de 2 uur. Maar toen we haar om 1.00 uur eindelijk in bed hadden en het stil bleef kwam ze vanochtend pas om 7.30 :dance: !!! Nu hopen dat ze snel gaat inzien dat ze ook wel eerder mag gaan slapen, om 0.00 uur voeding en dan weer zo lekker lang gaat slapen! Vinden paps en mams helemaal niet erg hoor :lol:



Een beetje te groot??????

Ooo wat is dat toch leuk, die foto’s! Stoer hoor, die foto van Lola! En ahh, wat is Tanisha nog klein!



Vermoeiend he, Cariska, als ze om de 1 a 2 uur komen! Lekker clusteren voor de nacht, maar ze heeft daarna wel goed geslapen!



Karen, fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! En alles weer goed. We wachten weer op de BIB-melding! Of… :inlove:



T@nj@, hoe is het bij jou? Je eerste dagje zonder de kraamphulp, blijft toch altijd spannend!



Honing, waar ben jij toch?

:: :: Happy 2009! :: ::



Zo, ik heb weer even bijgelezen en genoten van de mooie kindjes!



Lisajoy, voor jou een extra :hug: . Ik hoop zo dat je kleine meisje gauw opknapt!



Karen, jij succes met de laatste loodjes!



Meiden, geniet van jullie beebjes!



Ik zit er hier even ‘doorheen’; wil gewoon eindelijk eens zwanger zijn! :evil: Ben nu op de duivels aan het wachten die over een dag of 3 moeten komen.

Ik wil proberen afleiding te zoeken en ben daarom niet zo vaak op het forum. Maar ik blijf zo nu en dan wel komen hoor! :-*

Honing een hele dikke :hug: voor jou!!!



oh … heet dat clusteren wat ze doet??? Mevrouwtje heeft dus om 8.30 voeding gehad en slaapt nu nog…pffff de melk loopt er met stralen uit :lol: dus ga haar zo maar ff wakker maken en dan lekker samen even rusten… Vanmiddag weer kraamvisite!

hallo hallo



hier weer even een BIB van mij

nog steeds niks. alles is rustig en heb ook niet het gevoel dat he vandaag gaat komen, maar het mag wel van mij hoor.



@cariska wat een mooie foto’s en ja dat jasje is inderdaad wat groot…

maar mooi hoor. en wat goed dat het gewoon lekker loopt



@honing…meid een dikke :hug: voor jou. was jij nu al naar de HA geweest? ik weet het even niet meer. maar ik hoop echt voor je dat het bij jou gauw eens gebeurt. ik hoop het echt voor je. en ik snap je heel goed dat je soms wel eens denkt van stik ik wil het niet zo.



vandaag heb ik zelfs nog op mijn klarinet gespeeld in de kerk. en het ging gewoon nog goed moest wel wat vaker ademhalen maar het ging gewoon nog steeds. denk echt dat ik het nog kan omdat ik het al bijna 10 speel en ik altijd zwem enzo.

ik denk als het kindje er morgen nog niet is, dat ik morgen ook nog even lekker ga zwemmen gewoon lekker baantjes trekken, maar goed dat zien we morgen weer

we leven met de dag :wink:

Honing, snap dat je af en toe even niet de puf hebt om hier naar alle beebjesverhalen te komen luisteren. Een dikke :hug: ! En hoewel de kans klein is dat het deze maand raak is vanwege dat je ei net kwam toen je weg was, :pray: ik toch voor je! Je weet maar nooit! Jij was nog niet bij de HA geweest toch? Ben je dat wel van plan?



Cariska, ja, dat is clusteren! Of ze had gewoon een regeldag! Maar Roos dronk (en drinkt af en toe nog) 's avonds veel meer dan overdag. Dat doen beebjes om dan de nacht langer door te kunnen. Het is voor jou vermoeiend, maar voor je beebje dus wel heel goed!



Karen, nog steeds niks! Mag nu wel gebeuren he!



Lisajoy, hoe is het bij jou? Merk je nu eigenlijk al verschil door de medicijnen? Die twee weken zijn nu toch wel voorbij?



Sereph, hoe is het met jou?

een regeldag hebben we volgens mij nog niet gehad. Het is alleen dat ze 's avonds dus wat loopt te spoken maar als ze dan wel zo’n goede nacht maakt vind ik alles prima!



Nu ligt ze wat te miepen in bed. Lag heerlijk te slapen, wordt dan wakker van de hik en ze vindt dat duidelijk niet prettig. Iemand een idee wat je tegen de hik kan doen? Bedje schuin zetten ofzo??? Vindt het zo sneu voor haar, lig je lekker te slapen krijg je de hik…

Cariska, tja Lolaatje krijgt ook wel eens de hik in bed…ik haal haar er dan meestal even uit, rechtop zitten werkt toch het beste bij haar!

En lekker vertrouwd hoor, moeders twee weken als ‘kraamhulp’. Tis trouwens een lekkere stevige tante he!! Geweldig!! :lol:



Karen, gelijk heb je hoor…gewoon je ding blijven doen! Je kan moeilijk thuis op de bank gaan zitten wachten tot beeb komt! hahahaha



Honing, even een dikke :hug: terug!! Kan wel zeggen dat ik het me kan voorstellen hoe je je voelt, maar dat is niet zo… kan wel begrijpen dat je het er moeilijk mee hebt, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zoooo hoop dat je binnekort een positieve test in handen hebt!! :pray:



Joli…ik weet het eigenlijk niet…Een paar dagen terug ging het echt dramatisch met d’r: drie dagen van 's ochtend tot 's avonds huilen en niet slapen. Dat is nu over! Het gekreun is minder, maar niet weg. Ze oogt wel tevredener, slaapt meer en beter, maar kan soms ook spoken van een voeding tot de volgende voeding…

Dus ja, of de medicijnen nu werken??? Ik durf wel te zeggen dat het beter met d’r gaat, dus ja,…al blijf ik wel zeggen dat ze ook veel darmklachten heeft! En dat wil ik dus nog zekers onderzocht hebben!!!



Ze maakt er trouwens wel een potje van hoor met de voeidngen…sliep ze vorige wk opeens twee keer door, nu komt ze echt iedere 4 uur…OOK 'S NACHTS!!!

pfffff dus het was 02.30 en 06.30 uur vandaag…goeiemorgen :roll: En dan echt die fles binnen 10 minuten ophebben he!!!



Lola kan soms veel wakker zijn he! Waar ik nu achter ben is dat als ik haar direct na de fles op leg, ze wel goed in slaap valt.

Maar hou ik haar nu een uurtje wakker om te spelen ofzo…dan valt ze dus never nooit in slaap! Gisteren was ze bijv, van 08.30 tot 12.30 uur wakker!! Na de fles drie uur geslapen, om 16.30 weer een fles en daarna weer wakker tot 20.30 uur! (3 uur geslapen dus totaal!!! :naughty: )

Vandaag dus anders aangepakt, direct op bed gelegd, en nu slaapt ze eigenlijk al de hele dag! Vandaag met z’n viertjes naar de dierentuin geweest en ook in de reiswieg heeft ze heerlijk geslapen!!



Maarja dan kom ik dus op het volgende: Wanneer kan ik dan met haar knuffelen/spelen/contact maken??? Hoe doen jullie dat???



Oh en Joli, onze meiden schelen niet veel…lacht Roos veel???

Sinds de medicatie begint Lola een beetje te lachen, maar nog wel weinig voor mijn gevoel. Misschien omdat ze nog niet lekker in d’r velletje zit of misschien ben ik gewoon te veeleisend :mrgreen:

Lisajoy, Tanisha slaapt zowat nog de hele dag, vindt het wel heerlijk om in onze armen te liggen maar valt dan weer lekker snel in slaap.



Zonet haar lekker op bed gelegd, tijdens omkleden lag mevrouw op de buik, nestelde zich lekker in het aankleedkussen en sliep toen heerlijk! Het wordt dus een echte buikslaper, net zoals mij…

Maar haar toch lekker op de zij gelegd in het bedje, vindt het op de buik toch wat griezelig…



Ben nu bezig de flesjes aan het steriliseren…is dat ook alvast maar gebeurd.

Maar hoe doen jullie dat? Ik heb zo’n ding voor in de magnetron. Heb het volgens het boekje gebruikt maar als het er dan uit komt zit er allemaal condens/druppels water in. Kan ik dan gewoon de flessen in elkaar zetten?? Want als je het afdroogt is het niet meer steriel denk ik???

Wie kan me hierin adviseren?

Cariska…lees dat je Tanisha op d’r zij legt. Weet je dat dat tegenwoordig ook WEER niet meer mag! hahahahaha Toen wij thuis kwamen met Lola, kwam er pas de volgende dag kraamzorg. Dus ik ook de eerste nacht Lola netjes op d’r zij gelegd, en 's nachts de andere kant op.

Nou nou nou, kreeg me toch op mijn kop :naughty: Tegenwoordig moeten ze meteen op hun rug liggen…vraag me alleen niet waarom.

(zo stom al die veranderingen, bij Nina MOEST ik d’r juist op d’r zij leggen…)



Wat die condens betreft, heb ik ook! Laat ik gewoon zo! Maakt toch niet uit die druppels, het is toch gesteriliseerd?!



Lolaatje heeft echt de hele dag geslapen! Maar jullie begrijpen…nu ligt ze dus te protesteren in d’r bedje! hahahaha En ik heb toch het liefst beide kids op bed 's avonds, heb je nog even tijd voor jezelf!! Dus ik kijk het even aan, maar als ze vanavond wakker blijft, ga ik haar morgen toch even wakker maken op de dag!

Tis ook nooit goed he! :mrgreen:



Ga lekker House kijken! Heb deel 4 gekregen voor de kerst, geweldige serie!!!