*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

Nou praat een beetje tegen mezelf :mrgreen:



Gisteren viel ze alsnog in slaap na even te hebben geprotesteerd! Dus echt de hele dag, avond en nacht geslapen!

Wel wordt haar honger steeds erger…ze heeft gisteren 6 flessen gehad, van 150…en vanacht werd ze na 3,5 uur wakker!!! Heb het nog een half uurtje kunnen rekken maar je hoorde d’r alleen maar grommen en huilen aaaaaaaah

En vanochtend weer na 3.5 uur…zielig he?!



Nien is weer naar oma vandaag, manlief weer werken, gewone leventje is dus weer begonnen! Saaaaaai :stuck_out_tongue:

Jeetje mogen ze niet meer op hun zij??? In het ziekenhuis moest ze juist op haar zij…Ik laat haar gewoon lekker op haar zij liggen, de vk en huisarts hebben er ook niets van gezegd toen ze hier waren…

Tanisha heeft vanacht weer geslapen van 0.00 tot 6.30 :dance: Nu moet ze ook gewoon eerder op de avond goed gaan slapen haha

Zonet was de kraamhulp voor het laatst! Woensdag moet Johan voor controle bloeddruk naar de huisarts. Nemen Tanisha dan ook even mee. Ze heeft wat witte aanslag op haar tong (niet heel veel) en 3 stipjes op haar gehemelte. Volgens kraamhulp nog niet echt spruw maar laten het voor de zekerheid ff checken…

lisajoy, kan je niet iets in de fles erbij doen waardoor ze voller raken?? Dacht dat er wel zoiets bestond…kan alleen niet meer op de naam komen…

hallo hallo



hier weer een BIB van mij…

nog niks. gewoon alles rustig op wat gerommel na maar dat is meer gedouw en gevroemel van de kleine.



verder heb ik eigenlijk nie zoveel te vertellen.

oja moet de kerstboom nog opruimen maar dan moet jacco even de dozen van zolder halen zodat ik het op kan ruimen dus denk dat ik dat morgen maar ga doen. en dan moet de boom naar de schuur want hij kan de tuin nog niet in de grond is zo hard.

we hebben een boom met kluit leuk voor volgend jaar kunnen we er lapjes in hangen leuk leuk leuk.



@lisajoy. je zou toch nog gaan vragen aan het CB of je voeding voor hongerige baby’s mocht gaan gebruiken?? wanneer moest je daar ookalweer naar toe.



@cariska. wat heerlijk dat ze lekker doorgeslapen heeft. geeft je vast een heel goed gevoel.

Vandaag weer voor het eerst ‘aan het werk’. Raar hoor! En nog heel erg deeltijd, maar toch. Na de geboorte van Roos, de verhuizing en twee weken kerstvakantie is nu dan het echte ‘nieuwe’ leven begonnen. Ben zo benieuwd hoe het zal gaan! Vooralsnog zit Roos aardig in een schema en kan ik zo’n vier uur per dag effectief werken. Ze staat pas per april ingeschreven bij het KDV, maar als het allemaal goed ‘werkt’ zowel voor mij als voor haar, dan wil ik het misschien nog afzeggen.



Lisajoy, om de hoeveel uur mag Lola eigenlijk de fles dan? Dat is natuurlijk heel anders dan met BV. Het lijkt wel of haar spijsverteringsstelsel gewoon heel snel werkt! Zou dat ook niet aan haar schildklier kunnen liggen, dat die te snel werkt? Hoop zo dat ze de 20ste serieus naar je luisteren en de oorzaak achterhalen van die darmklachten!



Wat het lachen betreft, Roos lacht best veel. Maar het zou best kunnen dat Lola gewoon niet lekker in haar vel zit en dan heb je natuurlijk niets te lachen!



Cariska, Roos heeft de eerst twee weken op haar zij gelegen en dan met rolletjes gemaakt van een hydrofiele luier tegen haar buik en haar rug voor het omrollen. Volgens mijn kraamhulp was dat de regel en moeten ze dan na 2 weken wel op de rug. Lekker dat Tanisha al zo lekker doorslaapt! Scheelt gewoon zo in hoe je je zelf voelt! En hoe gaat het met jou? Nog veel last van nazwangerschapskwalen?



T@nj@, hoe is het bij jou? Groeit Jara nog goed? En kun je de bevalling al een beetje een plek geven? Ik ga zo nog even op je site kijken!



Karen, nog steeds niks! Nou ja, officieel ben je natuurlijk nog niet uitgerekend! Wie weet komt je beebje wel precies op de uitgerekende datum. Maar goed, tot ie komt: meldplicht!!



Honing, nog een :hug: voor jou! Zijn de duivels al gearriveerd? :evil:

vandaag na het buro geweest met maurice hij is nu 5 kilo en 55 cm we hebben hem vandaag niet laten inenten ivm dat ie net weer aan de betere hand is dus volgende week doen we dat.



karen marieke het wordt nu echt spannend we zijn benieuwd en weten jullie trouwens wat het wordt?



cariska ik leg mn ventje ook vanaf het begin op de zij in zn speciale kussen dit omdat ik het veiliger vindt en ook om voorkeurs houding te voorkomen, maar inderdaad moeten ze tegenwoordig op de rug.

en als het spruw is kun je het proberen met slappe thee met een gaasje weg te vegen in het mondje werkt in vele gevallen ook super en hoeven ze niet gelijk aan de medicijnen.



lisajoy wanneer moet je weer na het buro dan, want zoals ik de verhalen van je lees krijg ik het idee dat ze toch te weinig aan haar voeding heeft en zou denk ik ook overwegen dan om voeding voor de hongerige baby te gaan geven, zo vinden vele dat maurice te weinig krijgt hij is 2,5 maand en krijgt 6 x 120cc meer krijg ik er gewoon niet in bij hem.

We hebben tanisha “klem” liggen tussen 2 kruiken in, 1 kruik ligt tegen de rand van het bedje omdat ze die opzij duwt :lol: .

Straks kraamvisite…

Gek he dat iedereen weer andere adviezen krijgt over dat slapen op hun zij of rug???

Nouja, ik heb al sinds de geboorte van Nina ontdekt, dat je gewoon je eigen plan moet trekken, want iedereen heeft weer wat anders te vertellen…



Hendrika, zo Maurice alweer 5 kilo!! Ben benieuwd wat Lola weegt, ik moet woensdag!

En ja ik heb ook het idee hoor dat ze te weinig heeft aan haar voeding!! Maar ik ben al drie keer verandert van voeding, dus ik ben een beetje voorzichtig om weer over te stappen! Ga het wel ff overleggen.



Joli, alweer aan het werk!!! Pfff hulde hoor!! moet er nog niet aan denken BLEH!!! Ikzelf ben lekker nog 7 weken vrij!! heeeeeerlijk!

Enne, alsof de duvel er mee speelde: ze is me toch een lachebekje vandaag :inlove: geweldig!!

Lola ‘mag’ 5x 150 cc, en krijgt vaak 6x 150 cc :oops: dat is dus al teveel hahahaha MAarja, zoals ik al zei, als ik zie dat mijn kind honger heeft, krijgt ze eten hoor!! Wat dat betreft neem ik het CB met een korreltje zout!!



Karen, zo te horen zit je een beetje je tijd uit te zitten he? Kan me ook wel voorstellen na al onze baby verhalen dat je ook wil!! Nog even meid, de laatste loodjes!!!



Cariska, als Tanisha spruw heeft, is het dan niet zo dat jij misschien ook spurw op je tepel hebt??? Ik zou ff meegaan naar de huisarts!!



Lolaatje is vandaag zoooo vrolijk :inlove: :inlove: Ze lacht de hele dag al, zoooooo sweety!! Maar madam is helemaal uitgerust en slaapt ff wat minder vandaag :naughty: hahaha nou ja, als ze zo gezellig is, vindt ik het niet erg! Net 2 uur (!!!) staan strijken BLEH!

Leuk dat Nina nu in d’r verkleedfase zit, maar madam kleed zich gerust 2 tot 3 x per dag om :naughty: en dan alles in de wasmand gooien, want ach…mama wast wel he! hahaha tuttebel!



Ben trouwens benieuwd! Nina viel in 2006 net buiten het nieuwe vaccinatieprogramma waarin die Prevenar-prik zit. Ik heb die toen zelf betaald en haar alsnog laten inenten. Donderdag moet ze de 3e en laatste prik!! Ze is natuurlijk wel ingeënt, maar toen was ze nog zo klein…ben benieuwd hoe ze reageert, of ze de boel bij elkaar zal gillen! Tis ook wel sneu, maar vond het wel zo’n veilig idee…

hallo hallo



@hendrika nee we weten niet wat het word. dus wel spannend. vooral jacco is het wel zat hoor. die heeft echt zoiets van laat nu maar komen want ik wil nu ook wel eens weten wat het is. jij hebt het gedragen nu wil ik ook zegt hij dan.



laatst kwam jacco naar boven ik lag al op bed komt hij met een big smile op zijn mond naar mij toe en zegt ik vind jou de allerliefste en ik ben zo trots op je dat dit al die maanden doet voor ons kindje

ooooo wat een schat. echt leuk



nou vandaag nog lekker opgeruimd de salon tafel opgeruimd. en de eet kamer tafel en alle kerstkaarten weg gehaald. dus nu morgen alleen nog de kerstboom en dan is het weer klaar.



@lisajoy… wat heerlijk dat ze zo vrolijk is vandaag. echt geweldig.

kan je dan zo lekker van genieten dan he. moet je ook maar echt doen hoor hihih.



straks nog even naar de winkel heb mijn tandpasta op en ik moet elmex gebruiken omdat ik anders zo mijn mond vol met aften heb zitten. en jacco gebuikt aquafresche dus moet maar ff he.

Lisajoy, heb je gelijk in, je eigen gevoel is meestal wel goed…wat men ook zegt!

Gewoon niet alles vertellen tegen het cb haha

Woensdag moeten we naar de huisarts. Weet niet zeker of het spruw is maar laten het gewoon ff checken…op het witte na hebben we opzich geen klachten…

Wat is de prevanarprik??

Cariska, prevenar is in het vaccinatiepakket gekomen in 2006. Volgens mij is het bedoelt tegen hersenvliesontsteking, pneumokokken ofzo,…

Ze vonden het niet nodig om alle kinderen die voor 2006 geboren waren, in te enten…

Maar ik had zoiets van; het is een levensgevaarlijk virus, en waarom mag mijn kindje daar wel aan blootgesteld worden en kinderen die 4 mnd later geboren worden niet??

Dus toen heb ik ze zelf gehaald en betaald. Kost me wel 54 per prik, maarja het leventje van Nina is niet in geld uit te drukken, dus ik betaal het graag!!



Aaah mijn meisje heeft zo’n last van krampen sinds vanmiddag. Manlief is haar even lekker in bad aan het doen, maar ik hoor d’r brullen!!!

Ga maar even een flesje maken, en daarna lekker met een warme pittenzak naar bed!

wat sneu dat ze zo’n last heeft van de krampen vandaag…helpt de pittenzak???

Kan me goed voorstellen dat je de prikken zelf wilde betalen. Ik heb ook nog zo’n prik gehad toen…maar die was voor iedereen onder de 19 geloof ik…dus daar hoort nina dan ook bij…nou jah…zou wel een andere zijn geweest maar was ook voor hersenvliesontsteking dacht ik.



Net foto’s besteld van bevalling en eerste foto’s tanisha…zijn er 300 geworden :oops:

was even aan het bij lezen en werdt er bang van sorry ben denk ik zn overbezorgde moeder :oops:



maar krijg gewoon de rillingen van de kersenpitten zakken hier worden ze afgeraden heb even rond gezocht en kon hier op forum 1 topic ervan vinden dus aub dames kijk wel goed uit!



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=45020&sid=7cf01dd31645e266b68966f9d100b812

Trouwens …







wij willen een babyfoon kopen. Maar welke???



Hebben jullie er één en bevalt ie???

hallo hallo



@cariska ik heb die prik ook nog gehad maar dat was de hepatites C volgens mij voor hersenvlies ontsteking.



net terug gekomen van zwemmen was weer lekker, heb lekker wat baantjes getrokken.



nou zometeen lekker slapen.



@lisajoy. succes met je kleine meid. ikhoop dat ze lekker slaapt straks en geen last meer heeft van krampen…

Hendrika, jij geeft mij meteen de kriebels!!!

We hebben er eentje van de Tuinen, en wel uitgebreidt de beschrijving gelezen. Ik doe 'm ook minder warm maken dat wordt aangeraden, maar vindt het toch wel een heel handig ding! Juist omdat je 'm rechtstreeks op het buikje kan leggen, wat met een kruikje dus niet gaat!

Maar ik weet wel dat je er voorzichtig mee moet zijn!! Thanks!



Cariska, wij hebben de Avent van Philips…Ideaal :thumbup: Storingsvrij, en je kunt 'm ook als walkie talkie gebruiken (als lola huilt bijv, druk je een knopje in en kan je tegen haar praten! Plus er zit een muziekje in, dus als ze moeite heeft met in slaap komen, kan ik vanaf beneden een muziekje aanzetten! Wel een dure geweest, maar hij is het waard!

Had bij Nien een simpele van Philips, maar daar hadden we zoveel storing, of hoorden we bijv. de buren opeens!! hahahaha

wat betreft die pittenzak…

Op het werk gebruiken wij van die knuffels met spul erin…dacht tarwe ofzo… Maar kan idd heet worden…Hier liggen gewone kruiken in het bedje maar dat kan natuurlijk niet lekker op het buikje gelegd worden!

afgelopen avond rond 20.45 lag Tanisha op bed. En ze kwam pas om 3.00 uur!!! En vanmorgen pas weer om 8.00 uur.

Vanavond gaan we het anders doen, haar wel wakker maken rond 0.00 uur voor laatste voeding en hopen dat ze dan ook de hele nacht slaapt!!



Ik ben zo trots op mijn meisje!!

Ahgossie, Roos heeft vanmorgen haar eerste prik gehad! Gelukkig deed ze het heel goed. Heel eventjes huilen tijdens het zetten van de prik, maar daarna weer rustig en zelfs alweer een klein lachje en nu ligt ze lekker te slapen.



Vannacht kwam Roos overigens ineens om 2 uur! Echt honger had ze. Ik had al het idee dat de BV wat minder was gisterenavond, dus wel even in de gaten houden en misschien 's avonds niet zo vaak drinken. Nu drinkt ze meestal om 17.30, rond 20 en rond 22. Dat is dan misschien te kort tussen de voedingen om goede BV aan te maken. Nou ja, het kan ook eenmalig zijn geweest (dat hoop ik maar :wink: )



Lisajoy, hoe is het met Lola? Kan me zo voorstellen dat je er wanhopig van wordt als je ziet dat je meisje pijn heeft!



Cariska, fijn dat Tanisha het zo goed doet! En wij hebben ook de Philips Avent. Duur, maar werkt goed. Ook geeft ie de temp aan en dat is nu met die kou wel erg handig, dan kun je zien of het niet te koud wordt op het kamertje!



Karen, nog altijd niets bij jou! Pff, ik word nu ook ongeduldig hoor :mrgreen:



T@nj@, hoe gaat het bij jou??

hallo hallo



hier weer een BIB van mij…

nog steeds niks en heb ook niet het gevoel dat het komt vandaag.



vannacht wel heel slecht geslapen hopen dat het vanavond beter gaat.

echt ben om de twee uur wel wakker geweest soms om het uur niks aan.



vandaag weer naar de vk geweest alles was weer helemaal goed

RR ook goed, we hebben nu een afspraak staan voor volgende week maar dan hoop ik toch wel dat de kleine er is hoor.



@cariska wj hebben een babyfoon van maxi cosy met een lampje erin. maar geen muzieke. ik heb hem nog niet geprobeerd dus weet ook niet of hi storingen geeft we hebben hem van een kennis overgenomen.



@joli ahhhh roos haar eerste prikje wat goed dat ze het zo goed heeft gedaan. je bent vast helemaal trots op je kleine meid.



ooo meiden nog 1 dag en dan ben ik op mijn uitgerekende data. zegt niks natuurlijk maar vind het wel een mijlpaal.