*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

Joli, das waar ook! Dat je de temperatuur ziet! Was ik alweer vergeten, maar is idd ideaal!

Die arme Roos, twee prikken…zielig he! En was ze goed aangekomen??

Karen, jeetje die kleine van jou zit volgens mij wel lekker he! Geef hem/haar geen ongelijk met deze kou!! brrrrrrrr

Lolaatje was vanacht weer lekker hongerig, ze kwam om 02.30 uur en om 06.15 uur alweer pffff Vandaag kom ik op 6 flessen uit, dus geef maar 120 cc want anders krijgt ze echt teveel…

Verder weer een minder dagje…onrustig, pijn en honger.

Of zou ik die huilbuien met opgetrokken beentjes verkeerd zien? Dat het geen pijn is, maar honger???

En ik vraag me af of voeding voor hongerige baby’s niet moeilijker te verteren is voor d’r, en dus weer een belasting voor d;r darmpjes. …

Pffff ging het maar allemaal vanzelf gewoon…nu vraag ik me iedere dag af, heeft ze misschien dit, heeft ze misschien dat.

Manlief zegt dat ik mezelf gek maak, en maar moet accepteren dat ze veel last van krampen heeft en een onrustige baby is.

ZOu ik volgens mij pas kunnen, als alles is uitgesloten.

Vinden jullie dat ik mezelf gek maak??

Lisajoy, logisch dat je geen rust hebt voordat je weet wat je meisje heeft! Misschien is het proberen van die voeding voor hongerige babies toch wel slim. Mochten het krampjes zijn, dan merk je dat meteen, lijkt mij? En als ze zo huilt van de honger, dan gaat het misschien juist wel beter met die voeding! Je moet toch morgen naar het CB? Als zij zeggen dat het proberen geen kwaad kan? Even een dikke :hug: voor jou!

Roos was goed gegroeid, ze weegt nu 5420 gram en is 59,5 cm lang en de hoofomtrek was 39,7. In de grafiek zit ze op de lijn +1, geloof ik.

Karen, nog steeds BIB! Schiet nou toch eens op :wink:

hallo hallo

@lisajoy. ik vind niet dat je jezelf gek maakt. moeders en kinderen dat is toch iets apparts als er wat is met je kind dat voelt de moeder dat ook gelijk. dat merk ik wel aan mijn zus als het haar kindjes niet helemaal lekker loopt dat zie ik dat gelijk aan mijn zus.

je wilt gewoon weten wat er aan de hand is.

maar als je morgen naar het CB moet dan moet je het toch maar vragen voor de voeding. net zoals joli zegt als ze zeggen dat het geen kwaad kan moet je het gewoon proberen vind ik je komt dan heel gauw er achter of het aan slaat of dat het de verkeerde kant op gaat.

ook van mij ff een hele dikke :hug:

@joli, goed hoor dat ze zo lekker groeit en mooi binnen de lijnen zit. geeft een goed gevoel denk ik.

nou ik heb de kerstboel opgeruimd vanavond moet jacco het maar weer naar zolder slepen en de kerstboom in de schuur zetten en stofzuigen. en als dat allemaal gedaan is dan is het helemaal weer klaar.

ik wil eigenlijk alleen nog de wc’s doen maar heb geen puf meer. vind het eigenlijk weer mooi geweest voor vandaag.

Karen, nog een dag te gaan :dance: Zet m op!

Hier lijkt de rust wat wedergekeerd, spruw is nog niet over :? Jara groeit gestaag, gisteren is de wijkverpleegkundige geweest zij gaf aan dat we ons niet zo druk moeten maken over het gewicht; Jara ziet er goed uit. En volgens haar mogen we gewoon naar buiten (ik had van onze kraamhulp en vk begrepen dat dat pas mag als op haar geboortegewicht zit…)

Het drinken aan de borst gaat moeizaam :frowning: ze is een uur aan drinken (2x 30 minuten) en heeft dan nog niet genoeg, als we dan ca 40 cc gekolfd via het flesje erachteraan geven heeft ze wel genoeg. Aan een volledig gekolfde voeding (80 a 100 cc) heeft ze ook genoeg en drinkt dit in ca 20 minuten leeg…ik overweeg om alleen nog maar te gaan kolven…is dat raar?

Ik ga weer ff naar beneden, luv heeft de koffie klaar :mrgreen:

:-*

T@nj@, vertrouw vooral op je eigen gevoel! Je ziet zelf echt wel of Jara tevreden is en of het goed met haar gaat! En als jij wilt kolven, moet je dat doen. Ik zou het nog wel heel even aankijken. Bij Roos kwam het ook langzaam op gang en nu gaat het super! Heb je wel eens voor en na een voeding gewogen? Dan kun je zien hoeveel Jara daadwerkelijk drinkt in een uur. Want dat is idd wel erg lang hoor! Misschien is de BV gewoon nog niet helemaal goed op gang en moet je het nog even de kans geven? Kun je niet Jara laten drinken en de andere borst kolven? Dus tegelijkertijd? Dan blijf je toch de BV stimuleren en blijft Jara toch aan de borst drinken. Dan laat je haar 1 borst drinken en geeft je haar daarna meteen de afgekolfde melk. Maar nogmaals: doe vooral wat je zelf denkt dat goed is, zowel voor jou als voor Jara!

Karen, dat geeft idd een goed gevoel! Ik heb trouwens net ook een online groeicurve ontdekt op borstvoeding.com. Dat is ook een speciale curve voor borstgevoede kindjes. Daar zit Roos precies op de gemiddelde lijn! Keurig dus!

He, doet me toch wel goed om te horen dat jullie er net zo over denken als ik!! Mannen ook :wall: Ja ik ga zeker morgen op het CB overleggen, en ik heb net gelezen dat die voeding voor hongerige baby’s niet als een blok op de maag valt, maar gewoon langer in het maagje blijft! Ideaal denk ik voor Lola!!

Hoe langer het duurt, hoe meer ik ook twijfel aan dat hele reflux gedoe…ze is echt niet zoveel beter geworden door die medicijnen…Maarja, dat bespreken we de 20e wel!

Vandaag met manlief naar het ZH, intakegesprek voor de sterelisatie. Binnen een kwartier stonden we buiten, met een definitieve afspraak!! Over 2 weken, op 21 jan. wordt hij geholpen :mrgreen: Hij kreeg het toch opeens wel een beetje benauwd hahahahahaha Ach, zal goed voor 'm zorgen!! Moet nog wel 3 mnd de pil gebruiken, totdat al het zaad dood is zeg maar…dus die gaan we maar weer uit het stof trekken!

Nien kwam helemaal vrolijk thuis! Gezellig!! Lekker naar het KDV geweest en je kon zien dat ze er aan toe was, weer lekker spelen met andere kids! Ze klaart meteen op!!! Heerlijk :inlove:

Wie heeft er van jullie trouwens sneeuw??? Wij niet, en ik zag beelden van het noorden van 't land waar echt een dik pak is gevallen!!! Ik ben jaloers!!! :lol:

Tanja, wat verwarrend kan dat zijn he, als een iemand dit zegt, en een ander weer wat anders!! Gewicht is idd niet alles, en bij BV gaat het ook niet zo hard toch, de groei??? Maar zoals Joli al zei, je moet gewoon naar je eigen gevoel luisteren! En kolven is toch hartstikke goed??? Ze krijgt nog steeds BV en jij hebt wat meer je handen vrij!!

Joli, wouw dan groeit Roos echt goed zeg!!! Geweldig toch dat je BV zo goed loopt!!!

hallo hallo

wij hebben ook helaas geen sneeuw… echt jammer want het ziet er zo leuk uit. ik wil het ook.

maar het word wel weer heel koud.

donderdag word hier op de oostvaardersplassen de NK marathon gehouden. ik denk dat ik even ga kijken. woon er namelijk dicht bij in lelystad.

het lijkt me helemaal leuk om dat eens te zien.

@tanja…ik vind het advies van joli wel heel goed. 1 borst leeg drinken en de andere bost kolven. zodat je die met de fles kan geven.

ik vind dat wel een goed advies. verder heb ik er nog geen ervaring mee.

en inderdaad nog 1 dag. maar ik weet niet of het morgen wel gaat gebeuren hoor.

Bedankt meiden! Ik ga er nog over nadenken, tot die tijd probeer ik alleen maar te kolven, ik ga als een berg tegen die voedingen opzien…en volgens mij is er ook nog een borstontsteking in aantocht :? , heb wat verhoging (goed te onderdrukken met paracetamol) en een pijnlijke rode plek op mn rechterborst…BAH! Wil iig blijven kolven tot de pruw en de pijnlijke borsten over zijn, daarna wil ik het wel weer ff proberen. En anders…lekker bv uit het flesje!!

Hier nog ff een foto van ons prinsesje :inlove:

T@nj@, kolf je electrisch? Kijk dan wel extra uit voor je tepels, want als je veel kolft kan het zijn dat je tepels het zwaar te verduren krijgen! Maar ook dit verschilt per vrouw natuurlijk. Hoop voor je dat de borstontsteking niet doorzet!

Arme Roos… ze heeft verhoging! Is een normale reactie op de prik, maar toch, ik vind het zo zielig! En ik hou haar scherp in de gaten. Vind het toch ook een beetje eng. Je leest zulke rare dingen over de reacties die kindjes kunnen krijgen van de prik. Gelukkig heeft ze wel goed gedronken, maar toch!

Hier overigens ook geen sneeuw. Maar wel koud! Maar nog het minst koud, want aan de kust valt het nog mee. Vanmorgen toen ik naar het CB ging was het -9! Brrr!

Lisajoy, ben benieuwd wat ze op het CB zeggen over de voeding!

Nou, ik ga nog even bij Roos kijken!

Tanja, ik weet een ideaal middeltje om een beginnende borstontsteking te laten verdwijnen:

Witte kool bladeren!!!

Koop morgen ff een witte kool, haal er een blad vanaf en kneus deze met een deegroller ofzo (er komen dan sappen vrij die de ontsteking wegnemen!). De bladeren op je borsten doen, rondom je tepel…niet OP je tepel, is vies voor Jara!! En dan om de zoveel uur verversen, als het blad verlept is!

Het stinkt als de neten, maar het werkt als een tiet! :mrgreen:

hallo hallo

hier weer een BIBje van mij.

jaja vandaag zou de dag moeten zijn. oooo wat spannend.

na weer een nacht beroerd slapen mag de kleine er nu toch echt wel uit.

ik weet niet of ik het zo nog wel een week volhou met die beroerde nachten.

zo ff wat geklaag.

maar verder voel ik me wel goed hoor.

en heb ook nog niet het gevoel dat het vandaag gaat komen.

oooo gisteren zo leuk komt jacco naar me toe zeg ik tegen heb van goh wat ben je toch aanhankelijk niks als kusjes geven en knuffels geven.

zegt hij opeens tegen me “ik vind dat je gewoon moet bevallen” echt zo uit het niets. hij zegt ik heb lang genoeg gewacht nu vind ik het tijd worden.

wat een schatje.

OOOOO het heeft bij ons vannacht gesneeuwd niet veel, maar er licht nu toch een klein laagje.

Karen, vandaag is D-Day he!!! :lol: Je weet maar nooit hoor, wie weet slaat het opeens om vandaag en beginnen de weeen!!

En anders: tonic drinken, het hart van een ananas eten!!!

en sex schijnt te helpen :stuck_out_tongue:

Vanochtend dan eindelijk naar het CB…maar wordt er niet echt wijzer van hoor…

Of een voeding voor hongerige baby’s een aanslag is op haar darmen, durven ze niet te zeggen. Ze adviseren eerder om meer voeding te gaan geven, in principe 150 cc en als ze heel hongerig is 180 cc. Alleen mag ik dat nog niet in alle flessen doen, dus op verzoek. :think: :think:

Gelukkig liet Lolaatje even zien HOE hongerig ze was, dus ze namen me daarin wel serieus.

Maarja, beetje dubbel allemaal, eerst zeggen ze dat ze teveel krijgt en nu mag ik opeens meer gaan geven. En of dat dan geen aanslag is op d’r darmpjes??

Verder konden ze me ook niet helpen, het leek hun ook wel een darmprobleem maar gaven me de hoop dat het bij 3 maanden/4 maanden wel over kan zijn. En dat Lola misschien gewoon een actieve baby is, aangezien ze ook al haar handjes in haar mond stopt en er naar kijkt (schijnt pas bij 3 a 4 mnd te zijn???).

Maarja, dat staat los van het ontevreden zijn denk ik dan…

Nou ja, maandag heb ik een belafspraak met het ZH, bespreek ik het nog een keertje,…

Verder was alles goed, ze woog nu 5380 gr en was 57.5 cm lang! Prikken deden natuurlijk even pijn, maar gelukkig was het verdriet snel over. Tut… nu ligt ze “lekker” te slapen (lees: met een hoop gekreun en gesteun…) Misschien heb ik wel gewoon een kreun-meisje :mrgreen:

Zooooo het is glad hier!! Heeft een beetje gesneeuwd en geijzeld en het is spekglad!

Vond het gewoon eng vanochtend om Nina naar het KDV te brengen…

Joli, altijd zielig die prikjes!! Gelukkig kwam er al snel weer een lach!!

Lisajoy, snap heel goed dat je geen rust hebt! Lijkt me heel naar om je meisje zo te zien en niet te weten wat er precies aan de hand is!! :hug: Jeetje wat is die afspraak al snel zeg!!!

Ja hier wel sneeuw vandaag!!! :smiley:

Ga je nu dan meer geven op verzoek? Of ga je wel gewoon proberen voeding voor hongerige baby’s???

Tanja, luister vooral naar je eigen gevoel!!! Wij gingen al vrij snel met Tanisha naar buiten. Ook qua drinken enzo doe ik gewoon wat ik denk dat goed is … zolang ze tevreden is en goed groeit doen wij het ook goed…denk ik tenminste…

Hier alles prima! Tanisha is langs de huisarts geweest, had wel wat aanslag maar nog niet echt spruw. ZOlang er verder geen klachten zijn hoeven we niet aan de medicatie :dance: . Nu na elke voeding met een steriel gaasje en wat afgekookt water de melkresten uit het mondje verwijderen.

Ook vond ze mij erg bleek, hb was 6.8 en mocht kiezen wel of geen pillen. Heb voor wel pillen gekozen, kon geen kwaad voor borstvoeding en hopen dat het nu maar snel weer normaal is!

Trouwens afgelopen nacht heeft ze geslapen van 23.30 tot 8.30 (en toen moest ik haar nog echt wakker maken ook!!!)

halllo hallo

wat een rust hiero.

maar goed.

van mij weer een BIB.

straks komt een vriendin van mij lekker broodje bij mij eten. en misschien dat we daarna nog even naar het NK marathon gaan hier bij mij in de buurt.

ik wou wel maar liever niet alleen weet niet waarom dus misschien wil zij wel met mij mee.

ben ik weer we hadden wat pc probleempjes en kon dus niet online komen.

hier gaat alles goed maurice wordt nu echt actief hij brabbeld al een tijdje maar dat wordt nu echt steeds meer en alles willen ontdekken en in de mond willen doen wordt nu ook steeds erger :inlove: het gaat zo snel met die kleintjes.

straks even lekker ijspret mn meisje vindt het zo geweldig heerlijk op de slee of op haar schaatsjes en ik kijk wel uit op het ijs :oops:

gisteren de voetenzak uit de maxi cosi gehaald vondet het wat te koud voor dit weer en heb de lodger bunker ( eigenlijk voor de buggy) er in gedaan en die is heerlijk warm hij hoeft ook geen jas of skipak aan super oplossing dus.

lisajoy heb net even gelezen over lola maar zou je geen tel contact kunnen opnemen met de art van het ziekenhuis en kunnen overleggen van hoe of wat want het lijkt me toch zelf een prettige idee dat als ze nu 120 cc drinkt ze aan de voeidng voor hongerige baby genoeg heeft je dan niet gelijk met deze voeding de fles hoger gaat doen want waar eindig het dan met hoeveel cc???

karenmarieke het wordt spannend!!!

karen … nog alles rustig?? Spannend nu hoor!!

Hendrika, altijd leuk die kleintjes op de slee! Wij hebben ook de voetenzak in de maxicosi…alleen is Tanisha nog zo klein dat je haar er haast niet meer in terug kan vinden :lol:

Hebben een babyphone gekocht. 1 van eigen merk van prenatal. Ze hadden ook de advent maar die van eigen merk kon precies hetzelfde. En we kunnen hem 2 weken uitproberen, bevalt hij niet mag hij terug.

Maar tot nu toe bevalt ie super!

Cariska, ik ben jaloers!!! :mrgreen: Ook al zo’n doorslapert!! Heerlijk meid, geniet ervan!!

En ja, als het huismerk ook dezelfde dingen erop heeft, geef ik je groot gelijk!!

Hendrika, leuk he dat schaatsen en sleeen!! Nina vind dat ook geweldig!! Hoe doe jij dat met Maurice dan??? Vind dat zelf best lastig hoor om iets te ondernemen met Nina en Lola…want als ik ga schaatsen ofzo kan ik moeilijk Lola langs de kant zetten in de kou…

En ik denk er precies hetzelfde over hoor…kan wel meer voeding gaan geven, maar waar eindig je dan?? Lola krijgt al 6x 150 cc, en dat is al veel!!!

Hier een lekker dagje met Lola en Nina!! Lola had gisteren wel wat verhoging door de prikken, maar heb geen zetpil gegeven want ze sliep lekker!

's Avonds om 23.00 uur de laatste voeding gegeven en nu die speciale voeding gebruikt voor hongerige baby’s!

EN: …ze kwam gewoon 5 uur later :lol: :lol:

Had zooo gehoopt op een nachtje doorslapen, maar nee hoor, die hongerwolf kwam gewoon om 04.30 ur…hahahahaha

MAar ach, daarna sliep ze lekker verder en kwam pas weer om 08.45 uur! Dus nog best lekker geslapen!!

Vanochtend met Nina naar de huisarts geweest voor de laatste Prevenar inenting~…nou nou nou BRULLEN!!! En ze zei tegen die vrouw die haar prikte: domme mevlouw!! :oops: :oops: tut, ze had zo’n verdrietjes…

Had gisteren een Kitty bikini en een Kitty Bidon gekocht voor d’r, dus toen ze dat zag waren de traantjes snel over hahahahahaha

Lisajoy, gewoon je eigen gevoel volgen wat die voedingen betreft. En als ze zo hongerig blijft gewoon je afspraak in het zkh afwachten. Te veel veranderen is misschien juist ook wel niet goed!

Lola ook verhoging, Roos had dat ook na de prik. Gelukkig niet heel hoog (37,9 was het hoogste). Ook was ze gister nog wat anders dan anders en had ze 's ochtends de complete voeding er met een hele straal uitgegooid. Ik schrok me rot! Het leek wel een scene uit een horrorfilm, met zo’n kracht kwam het er uit. En echt ALLES! Vandaag lijkt alles weer normaal, gelukkig! Ben gister maar lekker thuisgebleven. Vandaag naar mijn ouders gewandeld, was nog best koud! Maar wel ff lekker eruit.

Cariska, fijn te lezen dat het zo goed gaat bij jullie! Lekker genieten meid!

Hendrika, ja, wat gaat het snel he! Maar zo te lezen gaat het ook bij jullie helemaal lekker.

T@nj@, hoe is het bij jullie??

Karen, nog naar het schaatsen geweest? En nog steeds niks?? Hoop voor je dat het nu niet al te lang meer duurt :pray: En ook voor ons :wink: we zijn nieuwsgierig!

Honing, hoe is het bij jou. Zijn de :evil: gearriveerd? Rot hoor, dat het nog steeds maar niet wil lukken. Ben je van plan om naar de HA te gaan?

Famke, hoe is het met jouw mannetjes?

lisajoy, fijn dat nina het snel weer vergeten was door de bidon en de bikini! Altijd zo sneu die prikken … brrrr houdt er zelf ook niet van!

Wel balen dat ze gewoon om de 5 uur bleef komen! Misschien moet ze er nog ff aan wennen?? Geen extra krampen gemerkt??

Vandaag was mijn mams voor het laatst … nou jah… voor het laatst om te komen kramen natuurlijk! Morgen en het weekend is johan vrij en maandag moet ik het voor het eerst alleen redden…maar ach … dat komt vast wel goed!

Vandaag had Tanisha voor het eerst een jurkje aan. Een heel stoer spijkerjurkje…zo schattig! :inlove:

zo weer lekker warm binnen brr wat was het koud op het ijs

als wij met ons meisje op het ijs gaan neem ik maurice mee in de maxi cosi met de lodger bunker erin die is zo lekker warm voor hem, als wij dingen gaan ondernemen gaan beide kids gewoon mee en daar hebben we verder geen problemen mee gaat super :thumbup: hoe doe jij dat dan lisajoy? heb je vandaag voor het eerst deze voeding gegeven misschien is het inderdaad even wennen en als dat over een paar daagjes gebeurd is krijg ze misschien meer een beter ritme te pakken we duimen er voor.

cariska en bevalt de babyfoon goed? wij hebben 1 van elcto hebben ik gekocht bij een kleine babywinkel die er mee stopte en had 50% korting dus dat scheelde normaal zijn de babyfoons behoorlijk prijzig.

karenmarieke nog steeds niks aan de hand?

honing meid hoe gaat het bij jullie?

maurice heeft de 1ste enting nog niet gehad en moet volgende week heen had het 2 x uitgesteld dus weet niet hoe die gaat reageren

was even benieuwd hoe zwaar en lang zijn de beebs nu?