*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

Hendrika, als ik alleen met de kids ben, dan doe ik natuurlijk wel mijn boodschappen enzo, maar ik zie het bijv, niet zitten om met twee kids te gaan zwemmen, of bijv. te gaan schaatsen…Waar laat ik Lola dan?? En als Lola huilt, staat Nina alleen op dat ijs…nee ik vind dat teveel gedoe hoor! Dan wacht ik wel tot het weekend is, en manlief thuis is! hahahaha

Ik zal het trouwens in mijn onderschrift zetten, Lola’s gewicht enzo…eens kijken of dat me lukt!

Cariska, is ook wel lekker hoor, alleen met je meisje!! Lekker tuttelen!!!

En nee, Lola heeft geen krampen gehad!! Goed he!

Heb Lola trouwens eindelijk iets lachend op de foto gekregen…Ze lacht nu zo schetig, maar natuurlijk niet als ik een foto wil nemen hahaha

Tis wel een zuinig lachje, maar toch,…zie showforum!!!

hallo hallo

@joli…ja ik ben nog naar het schaatsen geweest. was wel leuk om te zien maar alleen helaas de dichte mist dat was erg jammer, want daardoor zag je alles niet zo best. maar het was wel leuk.

en hier nog steeds niks.

heb net samen met jacco boodschappen gedaan. dus alles weer binnen. dus laat die kleine maar komen ben er nu echt wel aan toe.

@hendrika geweldig lekker schaatsen ik wil het ook graag maar het niet vind het ook wel logische maar had het wel heel graag gewild.

@cariska wat leuk een jurkje leuk leuk leuk. heb je nog een keer een paar leuke foto’s voor ons???

eigenlijk allemaal hebben jullie allemaal nog een paar leuke foto’s voor ons want dat is wel leuk.

@lisajoy. heb je de voeding al geprobeerd? lukt het? ik hoop het zo voor je

hallo hallo

hier weer een BIB van mij.

nog steeds niks… wanneer mag ik nu eens bevallen. wil zo graag die kleine zien en vast houden.

misschien vandaag nog. laten we het hopen.

verder heb ik eigenlijk even niet zoveel te melden.

Hendrika, babyphone bevalt super!!

Tanisha was vanmorgen 3870gram. Lengte heb ik niet gemeten.

Vandaag de weegschaal weggebracht, ze doet het prima dus hebben die niet meer nodig.

Lisajoy, fijn dat lola geen krampen heeft gehad van die voeding!!!

Karen…wachten duurt lang hé?? :hug:

Hier alles weer prima! Vandaag boodschappen gedaan bij de ah. Ik heb er zelf gewerkt en jullie snappen … iedereen moest Tanisha bewonderen. Geloof dat we wel 2 uur in de ah zijn geweest haha…

hey meiden hier een teken van leven bij mij

karin spannend he je loopt nu overtijd erg vervelend

maar het komt eruit echt waar

hier ook een bib melding van deze kant

voel me gewoon k.u.t. op zn zachtst gezegd heb mn toch een pijn bij mn schaambeen steken vliegen over en weer en mmn bekken kan nog geen 10 lopen en dan is het weer gebeurd ik hoop echt dat het eerder komt want zo hou ik het niet vol hoor

sorry voor mn klaagzang moet het even kwijt

fijn dat alles goed gaat met alle kleintjes is altojd mooi om te horen/lezen :thumbup: lisajoy ik zou dan de kinderwagen mee het ijs op nemen hoor dan heb je ze allebei mee zag toevallig op de tv een vrouw al schaatsend op het ijs achter de wagen miss is het een idee???

ik weet het niet meer kom bijna niet op het forum hebben nu een eigen forum waar niemand kan meelezen want daar hadden we wat problemen mee maar kom uiteraard wel even lang af en toe om te kijken hoe het met julien gaat en dan ook mn bub melding plaatsen

karin zet hm op he :thumbdown: :thumbup:

hallo hallo

heee gerekimmm ook jij aan het eind. het zou toch wat zijn als jij eerder bevalt als mij hihihhi.

maar zwaar word he.

maar ik wacht rustig af, maar leuk je nog gesproken te hebben

en ik hoop gauw een BUB van jou te zien te krijgen.

jij ook veel succes de laatste paar daagjes.

hallo hallo

weer 1 BIB van mij.

ik voel me sinds gisteravond een beetje raar appart weet niet wat het is. heb op zich redelijk goed geslapen.

zou het dan nu eigenlijk door zetten???

ik weet het niet meer hoor.

Karen, wie weet meid!! Hoe voel je je dan precies??? Ik had zowel bij Nina als bij Lola, dat ik me de dag voor de bevalling een beetje chagrijnig voelde en BLEH! En de volgende dag begonnen de weeen!! Dus wie weet bij jou ook meid, ik hoop het voor je!

Had je al ananas gehaald??? :stuck_out_tongue:

Honing, hoest met je??? Zijn de :twisted: :twisted: al gearriveerd???

Ik hoop het niet meid!!!

Kim, ooooh balen dat je je zo rot voelt meid!! Een dikke :hug: voor jou!!

Cariska, lekkere flinke tante is Tanisha al zeg!! Heerlijk!!!

:dance: Lolaatje gaat het doorkrijgen hoor!!! :dance: Die voeding voor hongerige baby’s werkt goed, als laatste avondfles! Gisternacht sliep ze van 21.00 uur tot 04.30 uur. En toen werden we gisterochtend om 09.00 uur wakker met z’n drietjes, heerlijk!!

En afgelopen nacht heeft ze geslapen van 21.00 tot 06.00 uur!!! :dance: Mama is blij :mrgreen: , en werd vanochtend van Nina wakker om 09.15 uur!! Ik voel me helemaal uitgerust!! heerlijk!!!

De afgelopen 2 dagen gaat het ook zo lekker met Lolaatje! Ze slaapt overdags ook beter, gaat zonder gekreun en gesteun slapen, echt zo’n vooruitgang! Tis wel een kind van de hazeslaapjes, slaapt een uurtje, anderhalf en is dan een uurtje wakker! Maarja, das geen probleem als het zo lekker gaat!

Oh…en ik was gestopt met dat medicijn tegen het spugen en omhoog komen van de voeding, omdat ik steeds meer ging twijfelen aan die diagnose van Reflux…

Wat denken jullie? Gisteren liep ze de hele dag haar eten na te kauwen en kwam het steeds omhoog! :think: Toch maar weer begonnen hahahaha, waarschijnlijk doet ze het gewoon zo goed doordat de medicijnen goed werken nu, en nu ze meer verzadigt is!

Gaan straks lekker schaatsen! Bij ons is er muziek, lichtjes, en warme chocomelk!! Gezellie!!!

Fijn weekend iedereen!!

Kim balen dat je zo’n last hebt van je bekken! Dikke :hug:

lisajoy, wat fijn dat ze het zo goed doet op die voeding!!! Helemaal super!!!

Vanmorgen kennis gemaakt met het gastoudergezin waar Tanisha heen gaat…hoewel ik er nog niet aan moet denken. Maar een leuk gezin dus komt vast helemaal goed.

Tanisha was net wakker, had honger dus haar gevoed. Maar binnen 15 minuten sliep ze alweer en wat ik ook doe ze werd niet wakker… Mijn melk stroomt er best snel uit en ze moet er echt tegen klokken dus denk dat ze dan wel genoeg heeft gehad maar vind 15 minuten wel weinig… wat vinden jullie ervan?

Karen… :thumbup: zet m op he :mrgreen:

Kim, leuk om weer ff wat van je te horen! Balen van je bekken! Het einde is gelukkig in zicht!

Cariska, lijk me heerlijk, maar 15 min drinken :oops: . Ik heb een topic aangemaakt in bv http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67832 :?

Joli, nog lekker aan het genieten in jullie huis?

Lisajoy, ga zo gelijk in het sf kijken!

Hensrika, weer lekker op t ijs geweest? Luv is ook weer schaatsen, tis voor het 1st sinds we hier wonen (tuin aan water!) dat we vanaf de steiger kunnen schaatsen.

Honing? Ik las dat je even afstand wilde nemen? Ik begrijp dat heel goed hoor. Ik vind het zo naar voor je :hug: :hug: We hopen dat je snel weer komt meekletsen!

Hier prberen we een beetje een ritme te vinden, na het weekend moet Mark weer werken, spannend hoor. Ondertussen loopt de bv niet zoals we willen :frowning: en zit Jara nog niet op haar geboortegewicht. Maar het is een zoet en tevreden meisje, dat is het belangrijkste.

Lekker allemaal aan het schaatsen! Klinkt heerlijk. Ik durf het niet aan hoor, ben al een beetje een kluns en moet er niet aan denken om nu een smak op het ijs te maken… :oops: Dus ik geniet van de schaatsende mensen, hihi.

Lisajoy, fijn dat het beter gaat met Lola! Misschien dat de combi van de voeding en het aanslaan van de meds nu dan toch resultaat oplevert. Je laat de afspraak in het zkh toch nog wel doorgaan, voor alle zekerheid??

T@nj@, jammer dat de bv nog niet helemaal goed gaat. Ben je nog aan het kolven? Meestal brengt dat de productie wel goed op gang. Houdt de vk Jara nog wel in de gaten, omdat ze nog niet op haar geboortegewicht zit? En spannend maandag, als je alles alleen moet gaan doen! Maar het komt goed, echt!

Cariska, wanneer zou Tanisha naar het gastoudergezin gaan? Snap dat je er nu nog niet aan moet denken hoor! Voorlopig heb je toch nog verlof?

Karen, nog steeds BIB! Het zal nu toch zo langzamerhand wel een keertje gaan gebeuren! We :pray: voor je!

Kim, bij jou ook alles nog rustig! Maar wat bedoel je met ‘meelezen’? Dat bekenden meelezen??

Roos heeft vannacht voor het eerst in haar ledikantje geslapen. Gister overdag vond ze het maar niks, dus we vreesden voor de nacht, maar ze heeft gewoon van 22 tot 7.30 uur geslapen! Schatje! :inlove: Nu ligt ze ook lekker te slapen. Vanmiddag lekker wezen lunchen en winkelen met mijn moeder. Ging prima. Ze ging even ‘mopperen’, dus even op schoot en toen was het weer goed. Vind het wel een hele stap hoor, van de wieg naar het ledikantje. Maar meer voor mij dan voor Roos :lol: Ze wordt al zo groot!

Cariska, jeetje wat snel zeg, om nu al kennis te maken met het gastgezin!! Wat dacht je, laat ik het maar meteen doen?? hahahahaha

Tis ook helemaal niks, je kind uit handen geven…maar kan je vertellen: alles went!!! En die kleintjes maakt het helemaal niks uit, zolang ze hun flesjes krijgen, een schone broek en een lekkere slaapplek, vinden ze het al lang best volgens mij!! Tis meer voor ons moeders zo moeilijk :cry:

Lola gaat 3 dgn naar het KDV, maar ik denk dat ik er dit keer minder moeite mee zal hebben omdat ik de leidsters nu al drie jaar ken en ik weet dat ze daar in goede handen is…Tis meer het idee om weer te moeten gaan werken…BLEH!

Tanja, heb ff je link opgezocht en lees dat je nu ook aan de AB zit…Meid, ik vind echt dat je hartstikke goed je best doet hoor om de BV op gang te brengen!! Ik hoop alleen dat je wel een beetje kunt genieten van Jara, en dat niet alles om de BV draait!

Jara is gelukkig als mama gelukkig is he!

Zegt dit even omdat ik weet hoe schuldig je kunt voelen, als je besluit over te stappen op de FV. Een soort falen, en dat is NERGENS voor nodig!! Soms gaat het gewoon niet…Niet dat ik je nu van de BV wil afpraten hoor, maar volgens mij heb jij het best zwaar nu!!

Even een dikke :hug:

Joli, aaaah Roos in d’r ledikant!! Wat een hummeltje is het dan he, in dat grote bed!!

Lola slaapt al sinds haar geboorte in een ledikant, maar tis eigenlijk geen gezicht, zo’n kleine ukkepuk in dat bed! hahahahahaha

En lekker gewinkeld dus?? Heerlijk he, met zo’n kleintje op stap!!

Geniet ervan, want over 2 a 3 jaar, gaat ze zich verstoppen tussen de kledingrekken, jengelen dat ze Mc Donalds wil, of gewoon wegrennen!

Zo leuk, winkelen met een peuter van 3 :mrgreen:

Wij hebben lekker geschaatst! Nien op d’r glijdertjes, Lola in de kinderwagen op het ijs en gaan met die banaan hahaha Was erg gezellig, maar KOUD!!! brrrrr

Nien begon na anderhalf a twee uur opeens te huilen: ik heb het zoooooo kouuuuuuuud! hahahahaha

Lekker naar huis gegaan en opgewarmt met warme chocomelk! heerlijk!

hallo hallo

@Tanja ik heb het ook even gelezen. en ik wil ook ff zeggen dat ik vind dat je het echt goed doet. dat je alles overhebt voor je kleine meid,

maar netzoals lisajoy het zegt denk ook een beetje aan jezelf he.

ik hoop dat de AB gauw aanslaat en dat je je gauw weer beter gaat voelen.

@lisajoy geweldig lekker schaatsen leuk leuk leuk. ik heb schaatsen gekeken op tv. wil wel heel graag schaatsen maar ja lijkt me niet echt verstandig he. mag het ook niet van jacco.

nou net flink wat ananas naar binnen gewerkt. en ik hoorde van mijn schoonzusje dat het vannacht volle maan is.

dus misschien misschien misschien.

eigenlijk ben ik helemaal neit bijgelovig ofzo maar nu doe ik er alles voor hihihhi.

dus laten we het hopen dat het vannacht begint.

Tanja, wat balen dat de bv niet loopt zoals je had gehoopt. En dat je meisje nog niet op haar geboortegewicht zit… Maar wel fijn dat ze tevreden is, hopenlijk groeit ze snel!!

Heb je link gelezen jeetje zeg…een dikke :hug: voor jou!!!

Joli, ik schaats ook niet hoor!! Moet 2 april pas weer werken dus Tanisha zou vanaf dan naar het gastouder gezin gaan. Maandags ben ik standaard vrij, donderdag past mijn moeder op en johan probeert de vrijdag standaard vrij te krijgen. Dus zou het alleen gaan om dinsdag en woensdag en in noodgevallen in het weekend…

lisajoy, hadden al veel eerder een intake met het gastouderbureau maar nu hadden ze pas iemand gevonden die bij onze wensen aansloot. En idd om zeker te weten dat we straks een oppas hebben meteen maar kennis gemaakt.

karen laten we hopen dat de ananas en volle maan zijn werk doen! dikke :hug: ook voor jou!!!

Tanisha ligt nu boven wat te miepen in bed… en moet echt moeite doen om er niet heen te gaan. Maar ze heeft een schone luier aan, geen honger, geen last van boertje ofzo…dus moeders weet het niet meer. Dan maar ff kijken of ze zich in slaap kan huilen :cry:

Bedankt meiden! Het woord stoppen spookt nu ook steeds door mn hoofd…ben de héle dag met die voedingen bezig…

Kon het net weer niet laten heb dr aangelegd en met dr gezeten van 19:15 tot 20:45…haar zuigtechniek lijkt mij prima…maar ze had niet genoeg en heeft vervolgens nog 80 cc gekolfde melk gedronken :wall: …en op is mn vooraadje in de koelkast weer…van8 toch maar weer aan de Friso.

Ik weet dat áls ik stop, ik het echt heb geprobeerd, maarja we zijn nu al zover, waarom niet nog even doorzetten?

Tanja, zo lang je nog wil doorzetten, moet je dat vooral doen meid!!

Alleen weet ik van mezelf dat ik bij Nina zo heb lopen tobben en er zo ongelukkig van werd, maar de beslissing van stoppen niet durfde te nemen. Juist omdat iedereen zo hamert over hoe goed BV is, voelde ik me haast schuldig en ontaard tegenover Nina! Toen ik eenmaal toch de knoop had doorgehakt en Nina de fles gaf, werd zij zo’n tevreden kindje en ik een hele opgeluchte mama die eindelijk kon genieten.

Daarom hoop ik dat je weet dat FV ook een hele goede optie is! Jara wordt daar echt ook groot en gezond van!!

Cariska, zielig is dat he als ze aan het mopperen zijn en je niet weet wat ze mankeren…Soms laat ik Lola ook even hoor, ik herken haar huiltjes nu en weet wanneer ze aan het mopperen is en wanneer niet.

Hoop dat ze lekker is gaan slapen meid!!

En lekker zeg pas 2 april weer werken!! Heerlijk! Ik moet 23 feb weer aan de arbeit, en het idee alleen al staat me tegen!! hahahahaha

Karen, ooooh volle maan!!! Nou dan gaat het ZEKER gebeuren :lol: ik hoop het zo voor je!!

Enne…je hebt toch wel het hart van de ananas gegeten he??? Want lekker smullen van de ananas wekt geen weeen op hoor meid! hahaha JE moet echt dat vieze gedeelte eten!!!

Tanja ook ik vind het echt super knap van je! Heb echt respect voor je!

Gelukkig is Tanisha toch lekker in slaap gevallen. Werd zonet wakker en heeft 1 borst gedronken, toen in bedje huilen, andere borst aangeboden en dronk daar ook nog flink uit…nu hopen dat ze een lange nacht maakt en wij dus ook

Slaapse allemaal!!!

O T@nj@ meid, wat rot voor je dat het maar niet wil lukken! Kan me voorstellen dat het zo uitputtend is. BV geven is gewoon al pittig, maar zoals het bij jou gaat, pf! Eet en drink zelf goed hoor, zodat je niet te snel afvalt en te veel energie verliest! Een hele dikke :hug: voor jou en ik hoop zo dat het toch gaat lukken. Heb je Jara al een keertje voor en na de voeding gewogen? Dan kun je in ieder geval zien of en zo ja hoeveel ze binnen krijgt! En stroomt je melk goed? Als Roos bij mij van de borst af ‘schiet’, bijvoorbeeld omdat ze zich verslikt ofzo, dan stroomt de melk door. Of voel je misschien zelf dat het stroomt? Gut, je gaat echt zoeken naar een oorzaak he? Nou, het is goed bedoeld hoor! Je hebt vast zelf ook alle mogelijkheden al bekeken!

Cariska, goede nacht gehad? Wij werden vannacht wakker om 4 uur, omdat Roos aan het huilen was. Zijn we niet van haar gewend :lol: Maar ze had echt onwijze honger! Ze heeft ook al twee avonden echt van die regelavonden. Veel drinken en dan na een uur weer en dan echt heel gulzig ook nog! Ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Hebben jullie dat ook, dat je beebje 's avonds meer drinkt? Ik zou bijvoorbeeld nu echt 's avonds niet weg kunnen en Roos bij mijn ouders brengen. Ja, kan wel, met flesje, maar het is toch wel heel lastig! Vooral omdat ze 's avonds gewoon veel onrustiger is dan overdag. Binnenkort hebben we een uitje van luv z’n werk. Ik zie er gewoon zo tegenop om mee te gaan! Maar ik vind ook dat ik niet altijd maar thuis kan blijven. Nou ja, het duurt nog even, dus maar even aankijken hoe het gaat.

En Karen, heb je een vollemaanskindje gekregen :mrgreen: ???

Lisajoy, ja lekker gewinkeld, alleen niets gekocht. Ik wilde een lekkere warme trui, maar nergens een leuke te vinden. Alleen maar van die hobbezaktruien. Nou, ik heb 9 maanden in zwkleren gelopen, nu wil ik juist weer een beetje kleding met een model erin, zeg maar. Maar de mode is echt wijd, bleh! Oo en het klinkt heerlijk, jullie schaatsavontuur! Hmm en vooral die warme choc klinkt heel aantrekkelijk :wink:

En hoe gaat het met Lola, nog steeds het idee dat het beter gaat met haar??

hallo hallo

nou nou nou en wat denken jullie…

nou niks hoor geen volle maan kindje. en het hart van de ananas heeft ook niet geholpen. dus we wachten nog maar weer rustig af.

maar ik had het zo gehoopt he. had het eigelijk wel een beetje verwacht maar jammer genoeg zit het kindje wel lekker warm binnen bij mij.

sorry voor mijn geklaag.

@tanja. even een dikke :hug: voor jou. denk er goed over na en als je de keuze maakt om te stoppen sta er dan volledig achter en voel je niet schuldig je hebt er alles dan aan gedaan.

@cariska. oo wat een dorstig kindje. lache

ben blij dat ze het zo goed doet. geweldig meid geniet er van.

Joli, ja het gaat echt beter met Lola! Maarja, dat heb ik al eerder gezegd he! :wink: Ze is gewoon tevredener, kan nu ook wel eens mopperen, maar dat is echt mopperen zeg maar…en nu als ze wakker wordt en je loopt haar kamertje in, dan beginnen haar oogjes te glanzen, gaat ze met haar armen en beentjes trappelen en krijgen we een dikke glimlach!

Zooooo’n verschil met eerst, toen ze alleen maar mopperde en huilde!!!

Heerlijk!!!

Je hoort wel vaker trouwens dat baby’s in de avond onrustiger zijn, schijnt te maken te hebben met het verwerken van de prikkels van die dag! Kan het niet zijn dat jij zuigbehoefte van Roos verward met honger?? Want als ze onrustig zijn, hebben ze vaker zuigbehoefte!???

Lolaatje heeft er niet zoveel last van, merk ik…tenminste 1 ding waar ze geen last van heeft :lol:

Karen??? Hoe is het gegaan met de volle maan??? Ben benieuwd hoor!!!

Cariska, lekker geslapen vanacht???

Ik wel hoor, maar Lola kwam gewoon weer om 02.45 uur en om 08.00 uur!! Gelukkig was het de beurt van manlief, dus ik kon lekker blijven liggen! hahahahaha

Wel gek he, slaapt ze 2 nachten door tot 04.30 en 06.00 uur en nu weer zo vroeg in de nacht?! Nou ja, ze zal het nog nodig hebben…

Nien is lekker zwemmen met papa. Had een nieuwe Kitty bikini voor d’r gekocht, dus ja die moest uitgeprobeerd worden he! hahahahaha

Lolaatje net de fles gegeven, en madam ligt nog een beetje te mopperen, maar die valt zo wel in slaap denk ik (hoop ik :mrgreen: )

Vanmiddag geen plannen, misschien nog ff het ijs op. En ik ga ff mijn kasten uitruimen, alle positiekleding opruimen!!

Passen jullie je oude kleren alweer??? Ik op zich wel, alleen een paar spijkerbroeken nog niet. Zit toch wat zwangerschapsvet aan mijn dijen vrees ik… :oops: