*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

had al foto’s in het showforum gezet, maar deze moet ik ook ff showen!!!

Lolaatje heeft haar duimpje gevonden :inlove: :inlove:

hallo hallo

@lisajoy… wat een geweldige foto echt helemaal mooi. leuk leuk leuk

maar de volle maan en ananas heeft niet geholpen bij mij.

zit nu nog steeds op bank met helemaal niks.

schaatsen kijken is wel leuk maar eigenlijk wil ik wat anders…

:cry: :cry:

wat een geseik van mij zeg.

hallo dames ik ben er weer

we hebben het te druk gehad met ijspret :smiley:

mijn meisje is nu bij oma en maurice zit in zn wipstoel baby tv te kijken vindt het super :inlove:

karenmarieke nog steeds geen beeb die zich nu echt wil laten zien maar meid leg je er maar bij neer want bij mij was het beide keren zo toen ik zoiets had van zal nog wel een tijdje duren kwamer ze heel snel ze wouden mama en papa verrassen :slight_smile:

ga zo nog maar even surfen mijn meisje moet er nog wat kleding bij hebben ( hmm dat vindt ik en man lief van niet maar goed kleding hebben ze nooit teveel toch :think: )

lisajoy blij om te horen dat ze het zo goed doet op deze voeding komen jullie ok een beetje aan rust.

tanja meid een dikke :hug: voor jou heb het te doen met je en volg je gevoel luister na je lichaam en je verstand wil je niks afpraten maar je moet je happy voelen en niet alleen maar de hele dagen bv moeten denken als je over weegt te stoppen denk dan aan 1 ding je hebt het geprobeerd en van fles worden ze ook echt wel groot.

nou kom straks nog even kijken gaat nu ff surfen

Lisajoy, sorry dat ik het weer vroeg, heb nog ontzettend last van zwangerschapsdementie :frowning: Hebben jullie daar ook last van? Maar toch blij te lezen (en te zien!!) dat het zo goed gaat met Lola! En haar duimpje gevonden, ik wou dat Roos de hare ook vond. Ze sabbelt nu op haar knuistje, maar die was van de week al helemaal rood en schraal! En wij geven Roos geen speentje, maar twijfelde nu toch of ik hem niet toch zou geven. Nou ja, we kijken het nog even aan. En ze heeft 's avonds echt meer honger, volgens mij. Of zou ze een speentje kunnen missen? Ook als ze nooit een speen heeft gehad?

Ik draag ook mijn oude spijkerbroeken weer. Vind het erg meevallen hoe snel het eraf gaat. De bv doet in die zin echt wel z’n werk. Er zit nu nog 4 kilo aan. Ik had mezelf voorgenomen dat ik een half jaar na de geboorte van Roos weer op mijn oude gewicht wilde zitten. Dat gaat wel lukken denk ik! Ik heb met de verhuizing ook de zwkleding weer opgeruimd. En ik wil nu zo graag nieuwe kleren, maar zoals ik gister al schreef kon ik met shoppen niets leuks vinden.

Hendrika, nee, kleding hebben ze nooit genoeg! Ik kan me ook vaak niet beheersen. Shop je op marktplaats? Of op speciale babysites?

Karen, nog steeds niets! En nu is je banner ook nog verdwenen?! Zou dat een teken zijn :mrgreen:

T@nj@, hoe is het vandaag gegaan? :hug:

Honing, hoe is het bij jou? We missen je wel hoor! :-*

Joli, je begrijpt het verkeerd…ik bedoel dat ik al een paar keer eerder heb geroepen dat het beter ging met Lola, en dat het daarna toch weer tobben was!!

Ben alleen maar blij dat jullie zoveel interesse tonen!!! :stuck_out_tongue:

Roos zal niet zozeer een speentje missen, maar heeft er misschien wel behoefte aan! Die zuigbehoefte is zo sterk bij die kleintjes!!!

Enne…beter een speentje dan een duimpje hoor! Spenen zijn zo af te leren!!

Hendrika, goh…alle mannen zijn ook hetzelfde he! Mijn man heeft ook altijd commentaar over kleren.,…Voorbeeld: op de hennes site is de voorjaarscollectie er al! Was al wild aan het aanklikken, maar meneer had commentaar dat ik nu al zomerkleding wil kopen…(snappen ze dan niet, dat anders al het leuke al uitverkocht is!!! hahahaha)

Heb uiteindelijk niks besteld, want ik zit een beetje met haar maat…Ze heeft al een paar maanden 104, maar vraag me af of ze van de zomer al 110 aan kan??? Ben zo bang dat ik straks alles te klein of te groot heb! Dus ik wacht maar eventjes…

Maarre, ze hebben ook leuke schoenen voor zomer!!! :inlove: Bikkembergs zijn echt gaaf, lelly kellý’s zijn ook helemaal cute!!!

Karen, ik ga het gewoon even afdwingen voor je:

JIJ GAAT GEWOON VANACHT BEVALLEN!!! PUNT UIT!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik kijk altijd op webwinkels daar zijn de prijzen meestal iets lager dan in de winkel en ja het is zo moeilijk om iets leuks aan je neus voorbij te laten gaan en mijn meisje is ook zo gek op kleding schoenen dus een echte meid :oops:

ik draag mn oude kleding ook alweer ik ben tijdens mn zwangerschap alleen maar afgevallen en heb dus eigenlijk haast geen zwangerschaps kledin gaan gehad ben nu inmiddels alweer wat meer kilos kwijt :inlove:

joli waarom geen speen eigenlijk als ik vragen mag?

wil ook wel even foto’s van mijn ventje laten zien

Hendrika, wat een schatje! Ga hem binnenkort bij de openingspagina zetten!

Ik geef Roos geen speen, omdat ik zelf een speen niks vind. Ik weet niet precies waarom, maar ik vind het gewoon niks. Maar als ze het nodig heeft, dan vind ik het ook goed. Dus we kijken het gewoon eventjes aan.

Lisajoy, ik dacht idd dat je bedoelde dat ik het dubbel had gevraagd! Wat ook zo was, volgens mij. Haha, nou ja, als het maar goed gaat, dat is het belangrijkste!

Oo, de nieuwe collectie alweer! Moet me ook gaan inhouden!

hallo hallo

@hendrika wat een geweldige foto’s helemaal leuk leuk leuk.

mag ik vragen waar je precies kijkt???

vind wel leuk om dan ook alvast even een kijkje te nemen vink gewoon leuk

@joli en hebje wat leuks gevonden.

nou hier gaan we bijna de nacht weer in.

@lisajoy oooo ik hoop zo dat jou afdwingen gaat helpen aankomende nacht.

maar ik weet het zo net nog niet.

maar goed we zien wel

joli ik zelf ben wel een voorstande van een speen ik vindt de nadelen van duim veel meer

duimen is altijd bij je kindje en als je het wilt afleren is speen sneller dan duim

de nagels worden dunner en kunnen krom gaan groeien

en weet je dat als een baby met een speen slaapt de kans op wiegedood ook veel minder wordt

karen marieke ik pb je even want volgens mij mogen hier geen link of dergelijke door gegeven worden

hallo hallo

@hendrika. thanks voor je pb-tje.

even over duim zuigen.

ik heb het heeeeeeeel veeeeeel jaren gedaan. maar heb geen kromme nagels gehad. ook zijn ze er bij mij niet dunner op geworden.

ik had al last van een overbeed maar dat is door het duimen wel wat erger geworden. dat was bij mij het enige nadeel.

en ik ben er overheen gegroeid heb wel van alles geprobeerd om er af te komen maar op een gegeven moment deed ik het niet meer.

overdag al heel lang niet meer maar `snachts heb ik het op een gegeven moment ook niet meer gedaan maar ik denk dat ik toen al wel 10 of 11 was.

Hendrika, wat een SCHATJE is Maurice!!! Echt een mooi mannetje hoor!! En leuk is dat Pointer voor jongens he!!!

Lekker geshopt voor je meisje?? Hoe heette zij ook alweer, iets van Isa of Isabelle toch??? Moet zij dit jaar ook naar de basisschool?? Erg he!!

Ik ben ook een voorstander van de speen hoor!! Zelfs het CB raadt het nu aan, omdat er wiegendood mee voorkomen kan worden. En zoals al eerder gezegd, het is een stuk makkelijk af te leren dan duimen!!

Al vind ik het wel heeeeeeel schattig bij Lolaatje :inlove:

Karen, ik ga er vanuit dat je vanacht bevallen bent :mrgreen: :mrgreen:

hahahahahaha.

Verder weinig te melden…Lolaatje had gisteravond om 20.00 uur de laatste fles, dus ik verwachte haar vroeg, maar ze kwam uiteindelijk om 04.15 uur! En vanochtend om 08.00 uur dus ik heb geen klagen!

Vandaag gaat Nien naar oma (maandag = omadag) en kan ik het huishouden een beetje doen vandaag. Leuk! :liar: :liar:

Ik twijfel nu ook weer over de speen. In het begin heb ik de speen ook wel gegeven, maar ze spuugde hem telkens uit. Vanmorgen nog even geprobeerd, maar ze hoeft die speen echt niet! Ze duwt meteen met haar tong dat ding eruit! Maar misschien toch nog maar een keertje proberen… Ik ben ook zo bang dat ik elke keer die speen moet gaan terugstoppen, als ze hem uitspuugt. Hebben jullie daar geen last van?

Karen!!! :pray:

Roos kwam vanmorgen om 5 uur. Gister om 4 uur. Zijn we niet gewend hoor :lol: Hoop dat ze vannacht weer gewoon tot 7.30 slaapt :mrgreen: Zou kunnen dat ze nog een beetje aan haar ledikantje moet wennen! Nou ja, we wachten af. En van 22 tot 5 is natuurlijk ook al hartstikke netjes!

T@nj@, hoe gaat het bij jou? Hoop dat alles goed gaat!

Straks komt mijn oude buurvrouw op visite. Zij heeft vijf weken na mij een dochtertje gekregen. Leuk, gaan we kindjes vergelijken :inlove:

Joli, Lolaatje spuugde hem ook steeds uit! Ik had die van Difrax, en die weigerde ze gewoon! Nu heb ik spenen van Avent, die pakt ze wel!

Tot nu toe heeft ze de speen alleen nodig als ze een beetje onrustig is, en valt daar dan mee in slaap. Maar gelukkig heeft ze hem niet standaard nodig, en kan ook zonder in slaap vallen. Na de fles bijv. wil ze echt geen speen, en valt ze gewoon in slaap. Tis meer ff tijdens die momentjes dat ze echt zuigbehoefte heeft! Ik hoef gelukkig dus niet tig keer mijn bed uit om de speen weer te geven. Maar dat kan idd wel zo zijn…

En ja, zo’n ledikantje is wel groot opeens he! Leg je haar wel onderin het bedje, met haar beentjes bij het uiteinde?? Dan liggen ze vaak wat veiliger!

Karen???

Joli, ja gelukkig gisteren en vandaag een goede nacht gehad. Ze loopt 's avonds wel wat te ouehoeren maar slaapt gelukkig in de nacht goed. Afgelopen nacht heeft ze geslapen van 23.15 tot 5.45, lag er om 6.15 weer in (en ik dus ook) en ik werd wakker om 10.15, Tanisha slaapt nog :dance: Heerlijk dus!

Tanisha heeft nog niet echte regeldagen gehad, wel moppert ze 's avonds wat meer maar dan moet ze toch ook alle prikkels van overdag verwerken! Denk dat het daaraan ligt…

Ik heb 31-1 een etentje van mijn werk, Hoop dat we het kunnen redden zonder flesje maar ga toch maar zorgen dat ik een flesje klaar heb staan voor mocht het nodig zijn … al heb ik eigenlijk geen zin in het etentje…vind het niets om mijn meisje achter te laten haha…

Lisajoy, heb toevallig net mijn oude broeken aangeprobeerd, krijg ze wel dicht maar lekker zitten :snooty: dus echt niet … maar ach het is pas 18 dagen geleden dus komt vast wel … Voorlopig dus nog maar ff positiemode aan.

:inlove: wat een foto’s!!!

Hendrika en lekker kunnen shoppen voor je meisje??

:inlove: Ook al van die mooie foto’s!!

Tanisha heeft ook nog geen speen ivm tepel/speen verwarring…

Hendrika, :inlove: wat een mooi mannetje :inlove:

Een speentje kunnen jullie gerust geven aan de beebs hoor! Het gevaar van tepelspeenverwarring is er niet, omdat het zuigen uit de tepel of flessenspeen een heel andere manier van zuigen is dan het zuigen op een fopspeentje (bij het voedend zuigen moet er een coordinatie zijn tussen zuigen-slikken- ademen, tijdens het slikken kan er geen adem gehaald worden, bij het zuigen op een fopspeen hoeft er minder geslikt te worden, je ziet ook dat de zuigbewegingen sneller zijn) In de eerste dagen na de geboorte wordt een speentje nog wel eens afgeraden omdat er veel energie gaat zitten in het zuigen op een speentje, waardoor ze die energie niet meer in het drinken kunnen steken.

Een fopspeen moet voor het 2e jaar worden afgeleerd, vanaf dan is het zuigen hierop geen behoefte mee, maar wordt het een gewoonte. En idd het is bewezen dat het zuigen op een fopspeentje de kans op wiegendood verkleind.

Ben het nog niet helemaal over uit hoe het gaat hier… :roll: We hebben vanacht na veel overleggen en huilen besloten te stoppen met de BV… :cry: Prompt kolf ik vanmorgen 100cc in 10 minuten…We gaan het dus nog een dag of 2 proberen.

Mark zei al, al is het maar om het voor jezelf af te sluiten. Hij staat er volledig achter als ik besluit te stoppen, hij ziet dat ik eraan onderdoor ga. Nooit geweten dat ik het zo’n moeilijke beslissing zou vinden (zit er nu weer van te huilen) Het voelt echt als falen :cry:

Ik hoopte eigenlijk dat iemand de beslissing voor me zou nemen, maar natuurlijk geen hulpverlener die dat doet :frowning:

Karen, ik hoop echt voor je dat je nu snel gaat bevallen hoor! We zijn stik nieuwsgierig!!!

Is er al een beebje bij Kim???

Tanja, snap dat je het gevoel hebt dat je faalt als je stopt met de bv maar jij hebt er echt alles aan gedaan om het te laten lukken! Dus probeer (hoe moeilijk dat ook is) het uit je hoofd te zetten dat je faalt!!!

Dikke :hug: voor jou!!!

Bij de bv cursus die ik heb gevolgt zeiden ze dat het gevaar van tepelspeenverwarring er juist was omdat het een andere manier van zuigen is. Dat het zuigen uit een flesje of op een speen makkelijker is en dat ze dan minder goed of helemaal niet meer uit de borst kunnen drinken… snap er nu dus niets meer van hahaha… maar volgens mij heeft Tanisha nog geen speen nodig…

hallo hallo

SORRY meiden maar hier gewoon weer een BIB van mij.

had vamorgen geen tijd om me te melden mijn zus vroeg of ik ff een bakkie kwam doen.

maar helaas geen baby vannacht.

@lisajoy je afdwingen heeft helaas niet geholpen.

we wachten gewoon weer verder af. en maken ons hoop ik niet te gek al denk ik soms wel dat mijn lichaam niet wil. maar misschien is dat een beetje ver doorgedacht.

@tanja… ooo meid. wat een gedoe allemaal. en als ik dit zo allemaal lees dan vind ik echt dat je een doorzetter bent en daar mag wel een een dikke :thumbup: voor gegeven worden.

vind je echt heel knap. en ik denk als ik zo naar mij zelf kijk dat ik ook het gevoel van falen zou hebben. dat het niet lukt en waarom niet en hoe kan dat nou

maar meid je hebt er echt alles aan gedaan en je hebt alles gegeven. dus ik hoop dat als je die keus maakt dat je er dan volledig achter kunt staan en je zelf niet schuldig gaat voelen.

even een hele dikke :hug: van mij voor jou .

je bent top.

Karen, geloof mij die kleine komt er echt uit hoor! Alleen wachten duurt lang :hug:

rond 15 uur komt er een wijkverpleegkundige langs…geen idee wat ze komt doen maar goed …

Tanja…weer even een dikke :hug: voor jou!!! En helaas kan niemand anders die beslissing nemen dan jijzelf!

Wat mij betreft mag je er mee stoppen en lekker van je meisje gaan genieten, maarja,…wie ben ik he! :wink:

Cariska, wat komt ze doen dan? :mrgreen: Oooh wacht het lampje gaat branden, zeker de verpleegkundige van het CB???

Die gaat gewoon een intake doen, hoe je bevalling was, hoe het met Tanisha gaat, hoe de BV gaat, etc… en je krijgt je groeiboekje!

Karen, potverdrie…en ik had het nog zo gezegd!!! Ach meid, volgens mij zijn we hier allemaal over tijd gegaan, dus eigenlijk hoort het er gewoon bij hahahaha! Nog even wachten!! En tonic drinken he! En het hart van de ananas…!!!

Lolaatje is me toch bezig, die tut!! Ze slaapt, maar wordt iedere keer wakker (elk half uur a drie kwartier), gilt dan alles bij elkaar en valt wer in slaap…

zucht,…apart kind :mrgreen: Laat haar maar gewoon liggen want ze slaapt elke keer toch weer verder.

Ondertussen mijn huisje gedaan en dan slaapt ze weer wel gewoon door he, eigenwijs…heb haar kamer net gestofzuigd en madam sliep heerlijk verder :lol: :lol:

Oh straks telefonische afspraak met het ZH! Maar ik weet niet zo goed wat te zeggen…het gaat op zich wel goed :oops: erg he?!

klopt was idd de intake, en heb het groeiboekje gekregen.Ze is ook ff gewogen en was weer lekker gegroeid!!

lisajoy, hoe ging je tel afspraak??