Nou, vanmorgen weer geen succes met de fles. Nu ben ik nogal ongeduldig van aard, dus ik moet echt mijn best doen om de fles ‘leuk’ te houden. Straks maar weer proberen. Rustig en zonder pushen. Hoop toch echt dat het wel gaat lukken! Maar ik bedenk me dan maar dat het met de borst ook even heeft geduurd. Wat een gehannes was dat en moet je haar nu eens zien! Ik houd hoop! Maar het is wel heel frustrerend dat ik Roos niet uit kan leggen dat de fles echt ook lekker is en dat het ook echt bv is
Meiden veel plezier vandaag op de beurs!! En showen hoor, al die aankopen!
hallo hallo
meiden ik heb eigenlijk even een vraag.
nou had in gisteravond om 11 uur haar gevoed toen heeft ze 2 borsten gehad en sliep ze door tot kwart over 7.
nou zou ze dan eigenlijk om kwart over 10 moeten maar ze slaapt.
als ik zo door ga kom ik op 5 voedingen uit vandaag. kan dat???
is dat niet te weinig. of moet ik gewoon er van uit gaan als ze slaapt heeft ze voldoende en is ze tevreden.
ik dacht moet het ff vragen om voor me zelf weer ff wat rust te hebben
thanks
Karen, het ligt er een beetje aan denk ik. Komt Noemie normaal gesproken zelf voor de voeding? En als ze per voeding heel goed drinkt, dan kan het volgens mij wel hoor. Je moet vooral ook letten of ze genoeg poep, maar vooral plasluiers heeft! Maar ik ben geen expert! Misschien even googlen? Maar volgens mij kan het wel.
Karen, ik denk eigenlijk ook dat t wel kan hoor! Wat Joli zegt, let goed op plasluiers. En als ze tevreden is :thumbup:
Joli hoe ging het flesje vanmiddag?
Meiden op de hh en 9mnd beurs veel plezier!
Hier een rustig dagje, heb vanmorgen het konijnenhok ff grondig uitgemest (luv heeft late dienst dus die was lekker thuis vanmorgen). En ff een rondje door de tuin gedaan (we hebben een vrij grote tuin en vorig jaar het eea voor het eerst beplant) hier en daar komen alweer wat plantjes boven, die hebben de winter gelukkig overleefd. Krijg alweer helemaal zin in het voorjaar!
Het zonnetje breekt door, misschien een wandelingetje met Jara vanmiddag? :think:
PS: het voelt alsof ik ONGESTELD ga worden…dat is nog nooit spontaan gebeurd…ben benieuwd of mn hormoonhuishouding ge’reset is :mrgreen: (we zijn inmiddels ook weer ‘actief’ en niet voorzichtig geweest… :shifty: denkende dat het toch niet kan…beetje dom :doh: )
Cariska ik heb je gezocht hoor, maar gek genoeg kon ik je niet vinden :lol:
Jeetje mineetje wat een gekkenhuis daar zeg :shock: DRUK!!! We zaten in een overvolle trein met alleen maar vrouwen :mrgreen:
Ben zeeeer goed geslaagd; potjes fruit en groente, pap en drinkpapjes, zwitsalproducten, twee shirtjes van Simpley Colors met Nina en Lola erop, een setje van Name-it, flessen van Difrax, flessen van Nuby, een woezel en pip puzzel voor Nina en speelballetjes van Woezel en Pip voor Lola, speentjes, GRATIS luiers, en twee te schetige geboorte-schilderijtjes met de namen en geboortedatums van de meiden en een elfje erop! (maak van de wk wel een foto) ze zijn zooooo leuk.
oh en twee dezelfde jurkjes!!! Wilde ik zo graag, Nina en Lola in dezelfde kleertjes!
En zeg nou zelf, is het geen plaatje??? :inlove: :inlove:
Nu moe en lekker vroeg mijn mandje in…
Ooo wat een schetig jurkje! En je hebt er dus twee? Morgen even een aantrekken hoor en een foto maken!! En het was dus druk. Komt het in de richting van een kippenhok?
Hier heerlijk een high tea gedaan met een vriendin vanmiddag. Zo gezellig! Roos was mee en gedroeg zich echt voorbeeldig! En ik heb gewoon zitten voeden op het toilet! Wel een beetje vies hoor, maar ja, die zaak was zo klein, je zat echt op elkaars lip en je kon nergens even een beetje afgezonderd zitten. Ik zag het gewoon niet zitten om daar midden in die zaak te gaan zitten voeden!
Nou, flesje is nog steeds niet echt gelukt. Vanmiddag heeft mijn moeder het geprobeerd. En vanavond heb ik het zelf weer geprobeerd. Ze pakt de speen, neemt twee soort van slokjes en dan gaat de speen er weer uit. Ze duwt echt met d’r tong de speen weg. Ik heb echt het idee dat het niet lukt om te drinken, om iets uit de fles te krijgen en dat ze dan boos wordt. Ik vind het zo sneu! Voor mij, maar vooral voor haar! Op een gegeven moment gaat ze echt piepen zo van ‘ik heb dorst maar het lukt niet’
Leuk he joli, ben er helemaal blij mee!! Heb er idd twee, mt 74 en mt 110!!!
Trouwens wel belachelijk :wall: komen jullie nog wel achter…vanaf mt 92/98 wordt alles opeens een stuk duurder!
Bijv dit jurkje was voor Lola 14,95 en voor Nina 25 euro!!!
Is toch niet normaal, voor die 30 cm extra!!! :twisted:
Maar ach ik wilde 'm zooo graag :lol:
En voeden op de wc :mrgreen: :mrgreen: zal vast comfortabel zijn geweest :lol:
En misschien een idee om even te stoppen met flesjes, en over een dag of twee weer een poging te wagen??? Anders wordt het misschien zo’n drama!?
Voel me echt een zeur worden, maar alles wordt momenteel echt even beheerst door het flesje geven. Vanmorgen weer geprobeerd, maar de ochtendvoeding ga ik nu overslaan. Dan heeft ze gewoon te veel honger en vind ik het echt superzielig als ze dan meteen als ze net wakker is al zo overstuur is. Het moeilijkste is gewoon dat ze nooit huilt! En als ik met die fles aan kom wel. Maar ik wil gewoon ook niet dat ze de fles niet drinkt. Dus ik ga nu maar proberen tijdens de voeding van half twaalf. Dat gaat tot nu toe telkens het beste. Pas als dat lukt, dan ga ik wel weer verder kijken. Baal er echt zo van! En ik ga nog maar even googlen voor tips. En misschien dan toch maar een andere fles/speen gaan kopen om dat te proberen.
hallo hallo
nou gisteren 5 voedingen gegeven. op zich ging het wel goed. alleen vanmorgen had ze bijna geen natte luier. over de hele nacht dan he terwijl dat hij normaal kletsnat is.
dus ik maak me toch wel een beetje zorgen of het wel voldoende is.
misschien moet ik haar dan toch echt voeden om de drie uur om toch aan 6 voedingen te komen.
maar wat dan wel de kans bestaat dat ze maar 20 min wil drinken i.p.v 30 min wat ze anders doet omdat ik haar wakker moet maken enzo.
wat vinden jullie
gisteren heeft ze wel vaak gepoept en ook wel goed geplast.
ik had haar gisteren om 23 00 uur de laatste voedinge geven en ben toen een uur bezig geweest twee borsten en vanmorgen werd ik om 7 uur wakken omdat jacco er uit moest en toen sliep ze nog en ook nog best wel diep. ik heb haar toen maar wakker gemaakt om te drinken. ze heeft toen wel goed gedronken 25 min.
@lisajoy wat een geweldig jurkje zeg. helemaal leuk.
en zoals ik lees heb je een hele leuke dag gehad heerlijk meid.
ben je alleen op de negenmaanden beurs geweest of ook op de HHbeurs.
maar leuk leuk leuk
@joli. wat een gedoe allemaal. sneu he voor zo’n meisje. en ook sneu voor jou. dan wil je je er zo voor inzetten en dan lukt het niet.
:hug: :hug: voor jou
Karen, het kán natuurlijk toeval zijn dat ze vanmorgen geen plasluier had…En Jara heeft ook wel eens van die ‘slaapdagen’ gisteren ook weer, toen moest ik haar ook wakker maken voor de voedingen. Enneh wat lekker dat jullie van die lange nachten hebben :dance:
Hier gaat Jara na de 5e fles naar bed, meestal zo rond 21:00, van8 sliep ze tot 04:00, toen weer een fles en daarna kwam ze 09:15 weer.
Joli, wees alsjeblieft voorzichtig met het wisselen van spenen, dit kan soms goed werken hoor. Kijk anders even op deze site: http://www.prelogopedie.nl klik op de button prelogopedie en dan op ‘welke spenen zijn er en wat zijn de verschillen’. Hier zie je een overzicht van alle spenen met voor en nadelen. Als je wilt mag je me ook een flilmpje sturen, dan kijk ik even mee? Wellicht kan ik nog adviezen geven wb speen of techniek?
Ik zla strax nog ff wat foto’s van ons meisje plaatsen, ben gisteren lekker in de weer geweest met de camera :lol: heb een hoop nieuwe dingen ontdekt toen ik opzoek ging naar de ‘av-stand’ :lol: (en toen kwam luv gisteravond thuis met de mededeling; "errug leuk maar ik heb de camera op mp gezet, wil een nieuwe kopen :wall: ) Lekker ding!
Eerst ff stofzuigen, had vanmorgen een vriendin met haar dochtertje op bezoek de kamer ligt vol met ‘smoeltjes-kruimels’ :lol:
Maar hier alvast de ‘wazige’ achtergrond:
Karen, het kán natuurlijk toeval zijn dat ze vanmorgen geen plasluier had…Anders bel je het CB even op? Jara heeft ook wel eens van die ‘slaapdagen’ gisteren ook weer, toen moest ik haar ook wakker maken voor de voedingen. Enneh wat lekker dat jullie van die lange nachten hebben :dance:
Hier gaat Jara na de 5e fles naar bed, meestal zo rond 21:00, van8 sliep ze tot 04:00, toen weer een fles en daarna kwam ze 09:15 weer.
Joli, wees alsjeblieft voorzichtig met het wisselen van spenen, dit kan soms goed werken hoor. Kijk anders even op deze site: http://www.prelogopedie.nl klik op de button prelogopedie en dan op ‘welke spenen zijn er en wat zijn de verschillen’. Hier zie je een overzicht van alle spenen met voor en nadelen. Als je wilt mag je me ook een flilmpje sturen, dan kijk ik even mee? Wellicht kan ik nog adviezen geven wb speen of techniek?
Ik zla strax nog ff wat foto’s van ons meisje plaatsen, ben gisteren lekker in de weer geweest met de camera :lol: heb een hoop nieuwe dingen ontdekt toen ik opzoek ging naar de ‘av-stand’ :lol: (en toen kwam luv gisteravond thuis met de mededeling; "errug leuk maar ik heb de camera op mp gezet, wil een nieuwe kopen :wall: ) Lekker ding!
Eerst ff stofzuigen, had vanmorgen een vriendin met haar dochtertje op bezoek de kamer ligt vol met ‘smoeltjes-kruimels’ :lol:
Maar hier alvast de ‘wazige’ achtergrond:
hallo hallo
nou ik denk dat het misschien allemaal wel mee valt ze heeft namelijk nu al drie voedingen gehad. dus het komt wel goed
nou ik ze alleen helemaal op, maar kan ik haar eigen bedje niet in slaap komen. huilt zich helemaal over de toeren. laat haar nu ff 5 min huilen. ik hoop dat het werkt.
maar ik denk wel dat ik moet zorgen dat ik op 6 voedingen blijf. dus daar gaan we gewoon voor. dus dan maar wakker maken.
maar ik ben ook erg blij dat ze lang slaapt.
ze krijgt de voeding om 2300 uur tot 24-00 uur en dan loopt ze nog ongeveer een half uurtje te prutten enzo en valt dan in een diepe slaap dus. we maken dan beide ongeveer 6 a 6 en half uur.
vanmiddag komt mijn nichtje dochter van mijn zus ze komt ff knuffelen met haar nichtje.blijft lekker eten hiero en word daarna weer door ons thuis gebracht
ooo de auto is ook weer terug hij moe tnu alleen nog maandag weg om de kleppen opnieuw te laten stellen, hij start daardoor nu erg moeilijk dus ik kan eigenlijk nog niet echt wel
kan wel maar ik durf niet zo goed ben bang dat ik hem niet gestart krijg dus dan maar wachten op hub
maar goed komt allemaal wel goed.
Goed gelukt zeg, die foto!! En nu oefenen met een levend model Enneh, als je een nieuwe gaat kopen, dan zit daar vast ook wel weer een av-stand op hoor en die werkt op elke camera hetzelfde :mrgreen:
Karen, ik zou ook nog even aankijken hoe het gaat. Roos heeft ook wel eens een ‘lege’ luier. Dat kan best een keer. Na 1 dag met 1 voeding minder lijkt het me niet dat je dat al meteen merkt. Zolang ze ook nog gewoon alert en goed wakker is als het haar wakkertijd is en gewoon voldoende plast en poept, gaat het goed. Bedenk ook dat bv-kindjes soms wel 2 weken niet poepen!! Maak je daarover dus ook niet meteen zorgen.
Lisajoy, wat een prijsverschil zeg! Dat is echt belachelijk! Heb je ze al doorgepast
Nou, vanmiddag weer het flesje geprobeerd. Even over een andere boeg gegooid. Roos in de wipper gezet en het speentje tussen mijn borsten gedaan (lekker warm en mijn geur). En heel vrolijk en blij aan de slag gegaan. Ze pakte de speen meerdere keren, maar het zuigen lukt gewoon nog niet. Heb wat meebewogen met het flesje, maar nee. De melk die er wel uitkwam, liep langs haar wang. Maar het werd in ieder geval geen drama. Op een gegeven moment begon ze te piepen, maar echt uit frustratie. Zo van ‘ik heb dorst, waarom komt er niks uit’. We houden vol! Ik zal proberen een filmpje te maken vanavond met de voeding. Ik blijf voorlopig nog even bij speen 2 van Avent. En ik ga deze nieuwe aanpak voortzetten. Duimen jullie voor me
ff mijn meiden showen :inlove:
voor Joli en Roos
:mrgreen:
Lisajoy, :inlove: :inlove: :inlove:
Jara in in het SF!
T@nj@, ik heb je een pb gestuurd, maar volgens mij is het niet gelukt?
Kun je me je mail even pb’en? Dan stuur ik je het filmpje.
Wat een leuke lieve foto’s weer!!!
Joli…dat wordt nog wat meid, als Roos in de fase komt dat ze haar avondeten gaat weigeren…! Maak je niet TE druk he, anders wordt het zo’n stress gebeuren!!! Ik zou echt even een dag of twee geen fles aanbieden…al ben ik geen expert, Tanja!!!
En het zou toch zomaar kunnen dat bijv. de Avent speen niet de goede speen is voor Roos??? Tanja, kinderen hebben toch ook een voorkeur met fopspeentjes, dat kan toch ook met flesspenen???
Ik wil ook alleen maar helpen :think: :think: :think:
Ik probeer me niet te druk te maken, maar wat bij mij vooral zo meespeelt, is de druk dat Roos nu totaal afhankelijk van mij is. En wat als ik straks de bv wil afbouwen en ze geen flesje drinkt? Maar goed, voor vandaag is het klaar. Roos kwam ineens heel vroeg voor de voeding. Misschien dat ze toch na het getut met de fles en doordat ik telkens zo aan het kolven ben, wat minder heeft binnen gehad. Nu ligt ze op bed te mopperen. Ze is doodop, maar kan de slaap niet vatten. Arm meisje! Hoop dat ze snel in slaap valt!
Joli, ik bedoel het ook niet lullig hoor…probeer juist met je mee te denken, en met het perfecte idee te komen zodat Roos lekker gaat drinken…maar ik weet het ook niet echt.
Mijn vriendin had hetzelfde probleem toen ze weer ging werken, die kleine weigerde de flessen gewoon. Dat is 3 dagen tobben geweest en toen pakte ze de fles wel, waarschijnlijk door de honger omdat ze gewoon 3 voedingen per dag weigerde…
Begrijp heel goed dat je niet wil dat Roos totaal afhankelijk is van jou!! Zo kun je nooit weg of een avondje vroeg onder de wol…
Meid, ik hooooooop dat ze heeeeel snel opeens doorheeft hoe het moet!
Even een dikke :hug: voor jou!
Lisajoy, snap je helemaal hoor! Ben alleen maar blij dat je zo met me meedenkt! Daarom doe ik hier ook m’n beklag :lol: Wat opbeurende woorden doen me al goed. Ik had vandaag gewoon ook even een rotdag. M’n meisje slaapt nu lekker. Het is afwachten of ze de nacht nu zal doorslapen, omdat ze al om 18 uur op bed lag! En de afgelopen dagen kwam ze telkens om 6.45 uur, maar dan liet ik haar nog wel liggen tot 7.30 uur. Dat kon ook, want ze huilde niet, maar was gewoon wakker. Maar nu ze zo vroeg al naar bed is gegaan, afwachten. En morgen gaan we gewoon weer aan de slag met het flesje. Ik heb de mazzel (of juist de pech ) dat ik niet naar mijn werk hoef en er dus voor Roos ben, als dat nodig is. Ik ga nu naar het laatste deel van Wie is de Mol kijken, volgen jullie het ook? Ik verdenk Dennis en Anniek het meest!