*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

G’morgen!

Allemaal nog in diepe rust? :lol:

Joli, ik :thumbup: voor een betere dag vandaag, en anders sla je gewoon een dag of twee over! Heel niet erg! Enneh doe lekker hier je beklag!

Ik heb eigenlijk weinig te melden :mrgreen:

En jawel, mijn kanjer heeft vanmiddag uit de fles gedronken! 40cc, maar het begin lijkt er te zijn. Ik was weer terug gegaan naar de nr. 1 speen en gezorgd dat er geen druppels uitkwamen. En hup, in één keer ging de speen er in en dronk ze. Durf nog niet te hard te juichen, want vorige week was het ook 1 keer gelukt en ging het die keer erna alsnog weer niet. Maar het geeft wel hoop! Ze drinkt in ieder geval en het is dus niet zo dat ze de fles weigert, maar meer dat het nog niet helemaal goed lukt. En vooral het restje in de fles wil ze nog niet ‘pakken’. We gaan het straks weer proberen, dan kolf ik nog ietsje meer.

En nu ligt ze net op bedje en houdt een heel gesprek met zichzelf, zo schattig. Van hoog naar laag en kleine gilletjes, hihi :inlove: :inlove:

He, heerlijk, weer eens even wat anders dan mijn geklaag :lol:

:dance: go Roos :dance: Top!

Leuk he dat ‘brabbelen’, Jara begint ook al een beetje, we horen steeds meer en steeds andere geluidjes. De start van de spraak-taalonwikkeling! Ik ga alles vastleggen kan ik dat mooi gebruiken tijdens mn voorlichtingen :wink:

hallo hallo

@joli. geweldig. top hoor. het geeft je inderdaad weer hoop ja. goed hoor.

nou hier weer een lekker dagje. vanavond naar de 9 maanden beurs met man lief en natuurlijk Noëmi.

helemaal zin in.

van het weekend de verjaardag van mijn ouders heb er wel zin in.

hoe doen jullie dat als je verjaardag hebt. laat je dan gewoon je kleinetjes bij iedereen in de arm liggen of gewoon lekker bij jezelf even beneden blijven en dan naar boven om gewoon te slapen.

ik zie er namelijk een beetje tegen op denk namelijk dat mensen me een zeikerd gaan vinden, want ik wil Noëmi niet bij iedereen op de arm laten want daar word ze zo onrustig van en daar ondevinden jacco en ik weer last van want wij zijn dan lang met haar bezig voordat ze weer rustig word. ze houd er niet van.

hebben jullie misschien nog andere tips voor mij??

bedankt alvast

@tanja. ja dat is wel goed ja dat je het als voorlichtings materiaal te gebruiken.

@cariska waar ben je heb je al een paar dagen niet gesproken. nog lekker aan het na genieten van de 9 maanden beurs??

Idd Cariska al een paar dagen niet gezien, hopelijk is alles goed. Misschien weer internetproblemen?

Karen, ik ben (merk ik) helemaal niet van het ‘bij een ander op schoot’ laten zitten :oops: in de kraamweek zei ik dat gewoon, nu merk ik dat ik het gewoon niet doe :oops: bij de opa’s en oma’s wel hoor. Verder gewoon bij een van ons. Als we op visite/ verjaardag gaan, neem ik vaak de wagenbak mee, kan ze daar lekker in slapen als ze moe is. En anders gewoon bij mij of bij Mark op de arm. Vanmiddag ga ik ook op verjaardag, waarschijnlijk gewoon ff een uurtje, dus dan neem ik de wagenbak niet mee.

Als ze slaapt in de maxi-cosy (meestal na een autoritje) laat ik haar daar eerst even in slapen (maak ik natuurlijk wel ff dr jas/pak los).

Veel plezier vnvd en het weekend!

Ohw ja nog ff een vraagje:

Jara heeft volgens de CB-arts een voorkeurshouding (hoofdje naar rechts) wij vonden dit wel meevallen (d88 hier goed om gedacht te hebben)

We zijn dus aan het oefenen vanuit een folder met tips die we hebben meegekregen.

Nu blijkt dat Jara geen voorkeurshouding met slapen heeft (hier hadden wij dus extra op gelet) ze slaapt met dr hoofdje beide kanten op, het wisselt ook regelmatig genoeg.

Maar als we oefenen met bijv het volgen van speelgoed, op dr buikje ed draait ze dr hoofdje dus niet naar links, ze stopt gewoon in het midden, als we ‘handmatig’ helpen wordt ze boos. Ook op onze schouder (voor het boertje) draait ze alleen naar rechts, ook als we dr op de andere schouder doen…

Liggend op dr rug doet ze het dus prima (wellicht door de zwaartekracht?)

Ik heb over 3 weken pas weer een afspraak op t CB, is het verstandig om toch even naar het inloopspreekuur te gaan ? Of moeten we gewoon nog meer en nog langer oefenen?

@tanja. ik zou even naar het inloop spreek uur gaan ook omdat ze boos word als je haar helpt. het kan best zijn dat het dan toch wat pijn doet.

maar het is dan eigenlijk wel appart dat ze het als ze op de rug ligt wel doet.

succes

thanks voor de tips. ik doe gewoon wat mij goed voelt en dat is het zelfde als jij doet. gewoon zelf houden en bij moeheid/slaap vallen in de kinder wagen bak en naar boven om te slapen.

of bij jacco of bij mij op de arm.

T@nj@, al ga je maar voor je eigen geruststelling! Roos heeft volgens de cb-arts ook een voorkeur. Nou had ik dat al wel opgemerkt, maar ik dacht niet dat het heel extreem was. Is het ook niet, maar de cb-arts kon het zien aan de heupjes! Dus wij zijn nu ook bezig om ervoor te zorgen dat Roos zoveel mogelijk naar rechts kijkt (dus voor haar links). Ze doet het wel, maar het vergt wel echt oplettendheid en stimulans van ons. Draait Jara echt helemaal niet naar links, ook niet als je haar bijvoorbeeld in de wipper zet en dan zelf links gaat zitten?

Ik ben zo blij, Roos heeft vandaag twee keer 90 cc uit de fles gedronken!! Het ging gewoon in een keer goed!! (mede dankzij jouw tips T@nj@, nogmaals bedankt :thumbup: ) Volgende week ga ik een keertje een hele voeding proberen. Ik heb nog wat in de vriezer, dat ga ik gebruiken, voor het geval ze toch niet drinkt, dan heb ik altijd nog bv! En anders kolf ik dat en vries ik het weer in!

Karen, je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt! Dan vinden ze je toch zeikerd? Het is jouw kind, dus gebeurt het zoals jij het wilt :smiley: Ik ben er zelf wel makkelijk in, maar tot op zekere hoogte dan. Ik heb er een hekel aan als mensen Roos uit de box pakken, terwijl ik haar er net heb ingelegd. Snappen ze dan niet dat als ik had gewild dat ze haar vasthielden, ik ze wel aangegeven had? Maar goed, ik laat het vaak maar een beetje. Als ik het niet wil, dan zeg ik het wel gewoon.

Cariska, waar ben je? Hoop wel dat alles goed is! En ik ben benieuwd wat je allemaal op de beurs hebt ‘gescoord’.

Morgen ga ik sinds tijden weer eens naar een rommelmarkt! Ik hoop leuke dingen te kunnen kopen (voor Roos uiteraard :lol: )

Lisajoy, hoe is het bij jou??

Joli, wat GOEHOED van Roos :dance: Nou, zo te horen heeft ze het nu eindelijk door!! Geweldig!!! En fijn dat je zoveel had aan Tanja’s tips! Heerlijk zo’n forum toch?!

En lief he die geluidjes :inlove: Lola heeft ook haar stembanden ontdekt en gilt het uit, maar leuk gillen bedoel ik he! geweldig!!!

Karen, meestal gaan wij naar een verjaardag als het flestijd is! Ideaal, we geven haar dan een flesje op de verjaardag en daarna gaat ze meteen naar boven, om te slapen in d;r reiswieg! Dus Lola gaat niet van hand tot hand. Overdags vergeet ik het gewoon vaak…en bovendien, vind ik het zef zo lekker als ze bij me zit of ligt…hihi

Tanja, wat je ook zou kunnen doen, is een afspraak maken bij de kinderfysio…heb je wel een verwijskaart nodig van de huisarts, maar dan weet je meteen wat! Ik ben met Lola geweest om dat kiss-syndroom uit te sluiten, maar zij keek vooral ook naar voorkeur enzo…niet alleen aan d;r hoofd, maar ook door nek, rug en heupen te controleren!

Lola had ook een voorkeur, wat vooral te zien was doordat haar hoofdje een beetje ging platten…bij haar had dit wel met slapen te maken, ze keek zeg maar de kant op, waar wij binnenkwamen! Dus nu het bedje andersom opgemaakt en nu ligt ze iedere keer netjes de andere kant op!

Caris, hoe vond je de negenmaanden beurs??? Goed geslaagd of niet???

Van veel meiden al een tijdje niks gehoord?? :think: :think: Femke, Hendrika en Kim, hoe gaat het met jullie kleintjes???

Honing en Sereph, ik duim en denk vaak aan jullie hoor :pray: :pray: Hoop dat alles goed gaat met jullie!!!

Hier eigenlijk weinig te melden, alles loopt gewoon lekker!

Alleen…dit is mijn laatste weekend en dan maandag weer beginnen met werken :frowning: :frowning: Heb op zich wel zin om weer te beginnen, maar zie zo op tegen dat gehaast 's ochtends en 's middags…

En mijn kleine tuttebel gaat deze wk meteen 3 dagen naar het KDV :frowning: Ik weet dat ze hele lieve leidsters heeft en gezellig bij d’r zus is…maar toch…niemand zorgt zo goed voor mijn meissie dan ikzelf!!!

Ga morgen nog even lekker naar de kapper en zondagavond met Rich uit eten! Voor het eerst met z’n tweetjes weg, even mijn verlof leuk afsluiten :mrgreen: Nien blijft logeren bij opa en oma, Lola halen we na het eten weer op…die wil ik nog geen hele nacht missen hahahaha erg he!

Fijn weekend alvast iedereen!!!

hallo dames,

ik lees wel mee maar post niet zo vaak iets.

hier gaat alles goed we zijn van der week weer na cb geweest en meneer is helemaal goed gekeurd hij was heel sterk in zn spieren en kwa grote en gewicht liep die iets onder de lijn maar was wel mooi kwa bouw zei de arts.

ze wou niet geloven dat hij zich al omdraait en legde hem op zn zij dus ik zei leg hem maar gewoon neer en hij deed het graag even voor ze schrok er een beetje van en zei volgens mij is het toeval dus ze legt hem weer neer en weer draaid meneer zich om en toe moest ze toch toegeven dat ie het echt bewust doet en dus vroeg is ze hoeven het pas met 9 maand te kunnen :shock: :lol: :inlove:

kwa kleding zit ie nog steeds in 56 probeer wel steeds 62 maar is toch te groot.

tanja ik zou er zelf wel even mee langs gaan je weet het nooit voor het zelfde geld heeft ze een spiertje of zo vast zitten wat makkelijk met fysio te behelpen is en hier door dus geen kans op afvlakking is, en ik merk aan me zelf ook dat ik maurice niet zo snel bij andere opschoot doe waarom denk dat ik zoiets heb van lekker vertrouwd bij papa en mama of opa en oma dom dom dom maar ze zijn maar zo kort klein.

lisajoy hier is inderdaad ook een voorkeur kwa speen op de fles als ik bv een gewonen fles zou nemen van avent of difrax is het hier mis en meneer wil en kan ook niet uit een plastic fles drinken een glazen fles wordt hier alleen gedronken en ben heel eerlijk dat vindt ik zelf ook wel zo fijn die zijn makkelijk kwa schoonmaken en kunnen geen geur aannemen.

lijkt me wel vervelend als je kindje de fles weigerd en alleen maar bv wil hoop dat het snel lukt en ze goed drinkt.

zal nu weer proberen meer te posten

prettig weekend

Zo daar ben ik ook weer haha…ga nu ff op iedereen reageren!

Joli, balen dat het zo lastig gaat met de fles. Maar idd blijven proberen en wie weet trapt ze er vanzelf in…Anders moet je eens de tommee tippee flessen proberen, lijken het meest op de borst…

Ja ik kijk ook wie is de mol…aflevering van afgelopen donderdag is opgenomen dus heb ik nog niet gezien…

Karen, wij hebben tanisha nooit wakker gemaakt voor de voeding, nou jah… in het begin wel maar dan dronk ze maar 1 minuut. Nu doen we gewoon als ze slaapt laten slapen, als ze honger heeft komt ze vanzelf. Zolang ze tevreden is en goed groeit vinden wij het prima!

Als wij op verjaardag gaan en Tanisha is wakker dan mag ze eerst nog ff beneden blijven en zodra ze moe wordt gaat ze naar boven, slapen in de reiswieg

Tanja, nog ongesteld geworden??? Ik moet er nog niet aan denken hoor!!!

Lisajoy, nee heb je ook niet gezien…pfff wat een drukte hé???

Wat een gaaf jurkje!!! Wat een lieve foto van nina die de fles geeft zeg!!

Ben dus woensdag naar de huishoudbeurs en 9maandenbeurs geweest en o o o wat was het druk. Maar vond het een zeer geslaagde dag. Heb niet heel veel gekocht alleen een spiegel voor in de auto waar Tanisha naar kan kijken en wij haar daardoor weer kunnen zien. Vond het zo leuk en omdat ze toch af en toe wat spuugt kunnen we dat dan zien (niet dat je er iets aan kan doen als je aan het rijden bent maar toch :lol: )

Ook nog een lekkere wikkeldoek gekocht waarin ik haar beter kan inbakeren. Geen echte inbakerdoek maar werkt super!

Verder heel veel gezien enzo. Ook nog tijdens het voeden een goede tip gehad over de houding die ik deed. Vond het al met al een super geslaagde dag en Tanisha gedroeg zich voorbeeldig!

Dan donderdag naar het cb geweest. Alles was prima, ze was weer goed gegroeid. En ze moest haar prikken hebben…brullen dus!

Daarna heel hangerig en huilerig. Zijn we niet van haar gewend dus haar extra vertroeteld. Zo sneu om haar zo te zien. Gelukkig was er vrijdag al niets meer van te merken.

Gisteravond nog op visite geweest, ze wilde niet slapen haar in de nieuwe wikkeldoek gelegd en binnen een minuut was ze weg. En heeft toen de hele avond geslapen!!!

Dan nog iets… Kyra (onze labrador) weigert de laatste tijd haar eten. En dat kennen we niet van haar want Kyra eet werkelijk alles. We denken dat ze last heeft van haar kiezen ofzo. Maar zonet ff wat brokken fijn geplet en dat haar gegeven en … smaakte naar meer dus toch nog de bak leeg…rare hond…maar ff aanzien en anders maandag naar de da.

pfff lang verhaal geworden haha

Cariska, het kan ook een reactie van Kyra zijn op Tanisha hoor! Het is voor zo’n beest ook ontzettend wennen. Ik zou natuurlijk wel opletten of het niet iets anders is, maar er anders niet al te veel aandacht aan geven. Honden zijn soms net kinderen he :wink: En het was dus leuk op de beurzen!

Lisajoy, voor het eerst met z’n tweetjes weg, heerlijk!! Haha en logisch dat je Lola nog niet kunt missen hoor :wink: Wel jammer dat je verlof er dus nu echt bijna op zit. Kan me zo goed indenken dat je je meisjes met pijn in het hart achter laat op het kdv! Maar ze zijn in goede handen en ook lekker samen, dat is dan een schrale troost!

Hendrika, wat een sterk mannetje heb jij! Goed hoor, dat hij dat nu al kan! Roos probeert het wel, maar het lukt haar nog niet nét niet!

Hub heeft vanmiddag de fles gegeven en dat ging weer super! Heb dus ook de andere borst gekolfd en ook dat ging goed, alleen heeft ze niet alles op. Ze heeft nu ongeveer 160 gedronken, maar volgens de rekensom zou ze toch wel om en nabij de 200 moeten drinken. Hmm :think: maar afwachten hoe laat ze nu komt voor de volgende voeding. Maar het idee dat ik nu weg kan, zonder dat Roos totaal afhankelijk van mij is, geeft me zoveel rust! Vanmorgen was ons meiske vroeg, om 6.40 uur was ze wakker! Heb haar nog even laten pruttelen, maar om 6.55 werd het echt huilen en heb ik haar gepakt. Nog even een kwartiertje ‘gerekt’ en gevoed om 7.10 uur. Dus nog redelijk in het schema. Nu ligt ze weer te slapen als een roos!

Honing en Sereph :hug: hoe gaat het bij jullie??

En andere meiden, komen jullie ook weer eens verslag doen? Vooral ook foto’s plaatsen :mrgreen:

Yippie hebben geboekt bij centerparcs!!! 18 mei gaan we er een midweek heen…heb er nu al zin in!

Hendrika, zo dus die Maurice heeft ze even versteld laten staan op het CB!! hahahahaa En glazen flessen…ik wist niet eens dat die nog bestonden!!! :o

Cariska, lekkerrrrrr een midweekje weg!!! Zeker met de kortingsbon van Felicitas!!! Had ik toch pech mee…net geboekt en toen kwam die muts met d’r bon :twisted: Welk park hebben jullie gekozen?

En ja, 't was een gekkenhuis he! Zijn jullie nog over de huishoudbeurs gegaan??? Wij niet hoor, het schijnt daar helemaal een gekkenhuis te zijn geweest! En je hebt je netjes ingehouden zeg hahahahaha

Joli, yeeeeh Roos heeft het door!!! Heerlijk meid, kan je tenminste een keertje weg als je dat zou willen! En 160 cc is toch goed? Lola krijgt 180 cc, met voeding erbij is het dan ongeveer 200 cc, maar ze laat ook wel eens een bodempje van 30 a 40 cc staan! Dus nee hoor, Roos doet het hartstikke goed!

Vandaag lekker naar de kapper geweest, heerlijk weer geverfd en geknipt. Lolatie wordt ook al 2 dagen wakker rond 7 uur, en kwebbelt dan een half uurtje en valt dan weer in slaap! Vrijdagochtend had ik dat nog niet door, eindelijk mezelf uit bed gesleept :oops: flesje gemaakt, kom ik boven…slaapt madam weer!!! Boef!

Dus vandaag even laten kwebbelen en toen is ze idd in slaap gevallen en werd ze om 08.30 uur weer wakker!

Verder was ze vandaag errug aanwezig, kwebbelen, hoge gilletjes, harde gilletjes…heeeeeerlijk dat gebrabbel!!! Ze heeft het echt door nou, geweldig!!!

Oh, en ze kwijlt me veel opeens!!! De hele dag zit ze met haar vuistjes in haar mond, gek wordt ik ervan!! D’r hele nekje en boord van d’r truitje is kletsnat! Orale fase??? :think:

G’morgen!

Vandaag is Jara voor het eerst ‘in haar leven’ een hele week spruw-vrij :dance: !! Ze kreeg het dus echt van mij en mn bv :frowning:

Mn broodjes zijn klaar, koms strax ff meer kletsen!

:-*

Lisajoy, wij gaan naar de huttenheugte.Ben daar zelf als kind ook altijd geweest en vind het het mooiste en leukste park. En het is ook nog super dichtbij voor ons! En idd met de bon van felicitas!

Wij zijn nog wel over de hhb geweest, hebben alle hallen gehad. Was er idd druk maar niet veel drukker dan de 9maandenbeurs vond ik.

Tanisha kwijlt ook heel veel hoor! Was normaal zeiden ze op het cb en had niets te maken met het krijgen van tanden nu nog…

Tanja wat fijn dat ze een week spruw vrij is!!!

Cariska, leuk park he! Wij gaan daar ook naar toe in Juni! Had alleen gehoopt dat Plopsaland al af zou zijn, was wel leuk geweest voor Nina! Maar helaas…geloof dat het pas rond de kerst klaar is! Goed excuus om nog een keer te gaan hahahaha

Tanja, ach gossie die Jara, zo lang al last gehad van spruw…maar gelukkig is ze er nu vanaf :thumbup:

Vandaag een leuk dagje gehad…met de kiddies naar Ballorig geweest. Nien heeft zich weer heerlijk uitgeleefd op de trampolines en springkussen en ging met een verhit hoofd en knalrode wangen weer voldaan mee naar huis :lol: Lolatie vond het allemaal reuzeinteressant, we hadden de kinderwagen meegenomen zodat ze in de reiswieg kon slapen, maar na twee hazenslaapjes van een kwartier was ze alweer wakker…maar gelukkig wel gezellig wakker hihi

Vanavond zijn ik en rich lekker uit eten geweest, mmmmm lekker biefstuk gegeten :drool: Zijn net terug maar Lola ligt net een uurtje te slapen bij oma en opa…vind het zo zielig om haar nu dan weer uit bed te halen. Dus we halen haar straks pas op, zodat ze meteen de fles kan krijgen en weer lekker verder kan slapen in d;r eigen bedje…

En dan morgen haar allereerste kdv-dagje…en mijn eerste werkdag :frowning: :? Nee ik heb op zich wel zin om te gaan werken, alleen betekent dat ook weer de hectiek van kindjes aankleden, ontbijten, voeden, wegbrengen, werken, kindjes ophalen, koken, badderen, kindjes op bed…pffff, als ik er al aan denk wordt ik al moe hahahahahahahaha

hey meiden

hier ook 1 die meeleest maar niet altijd reageert

mar dat had ik al eerder gezegd volgens mij :wink:

hier alles goed

na veel denken wat amy nou heeft denk ik eruit te zijn

ze spuugde veel en harde buiken enzo arm ding

had ik eerst andere voeding frisi comford nou dart was het niet

en een berg spenen verder

nu denk ik dat ze reflux heeft niet heel erg maar wel zodanig dat ze er last van heeft

nu benik rijdag overgestapt(op eigen houtje)naar nutrilon omneo

en heb het gevoel dat ze het daar een stuk beter op doet dus dat houden we zo en ga ik dinsdagavond nar de osteophaat die schijnt af en toe ook

wonderen te verrichten even kijken wat hij zegt maar verder is het een heerlijke griet hoor geen probleem zolang ze maar rechtop ligt/zit.

vind het wel even wennen 2 kids hoor moet daar nog even mn ritme in vinden.

hier ook een midweek centerparcs geboekt :dance: duurt nog wel even hoor 1e week september naar erperheide heerlijk

ohja had ik net geboekt vorige week zondag en kwamen ze van felicitas

donderdag kreeg je bij hun 40% korting grrrrrr maargoed ik gebeld mocht het gratis annuleren en weer opnieuw geboekt via felicitas en dus 100 euro goedkoper uit :dance: :dance: :dance: :mrgreen:

meiden die lekker naar de 9 mnden beurs is geweest julie hebben lekker geshopt ik ga daar expres niet heen hoor is niet goed voor mn knip :naughty: hihi

karen bij lars deed ik wel bij iedereen laten liggen en oppakken

nu dus niet meer heb er ook een hekel aan als mensen haar gewoon pakken zonder te vragen,dus gewoon lekker bij je laten liggen en als ze het willen pakken dan vragen ze het mmaar eerst en las je het niet wil dan lekker niet

tanja miss is een osteophaat ook wel wat voor jara???

jaaa goedzo roos lekker uit een flesje drinken goed hoor :clap: je kan het wel

lisajoy succes morgen met je 1e werkdag zal wel weer tegnvallen denk ik

en las net dat je ook geboekt had bij CP en toen de bon van felicitas zie mn verhaal kon nog wel omgezet worden

nou meiden ben het weer kwijt maar dan weten julie igg hoe het hier gaat

zal nog wel even van de week laten horen hoe het was bij de osteo

xxx ons

hier even amyspam :inlove: :inlove: :inlove: en grote broer lars natuulijk :mrgreen:

:inlove: