*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

Joli, ik heb gehoord dat de flessen van Tommy (?) goed werken bij BV kindjes, vanwege de speciale speen!

Misschien om in gedachten te houden, als Roos het echt zo moeilijk blijft vinden!

Kan het altijd overwegen idd! T@nj@, jij nog tips? Jij hebt hier toch mee te maken met je werk?

Hoihoi,

Vervelend Joli dat Roos moeilijk doet met de fles…maar geen man overboord, ze moet gewoon oefenen (waarschijnlijk neemt het reflex al af)

De flessen van Avent zijn prima hoor, die heeft net als de TomeeTipee een brede basis, mijn advies gewoon niet (teveel) wisselen van spenen (of ze moet het echt wbt techniek niet goed doen, maar dat verwacht ik niet). Wat ik wel vaak hoor is dat men vaak de 1 speen blijft gebruiken ook als de beebs wat ouder zijn, de spenen gaan vrij hard. Jara drinkt ook nog uit een 1 speentje en verslikt zich nog geregeld omdat het zo hard naar binnen golft.

Ik adviseer altijd het volgende:

• start de voeding met de fles (dan is het hongergevoel het grootst en zijn de reflexen het sterkst, tepel-zoek en zuig-slik)
  • boos is stoppen, jammer dan, volgende keer beter, drinken is leuk!! Voorkom dat t een negatieve ervaring wordt.
  • ga even 10 minuten iets anders doen, leg haar even in de box, ga even spelen etc.
  • geef vervolgens de borst (op deze manier wordt het weigeren niet direct ‘beloond’ met de borst)

Maak dus kleine beetjes warm, niet direct volle flessen om te oefenen is 10 a 20 cc al voldoende

Soms helpt het ook nog wel eens dat je je hub de fles laat geven (ze ruikt jou!) Maar uiteindelijk moet ze natuurlijk ook bij jou uit de fles kunnen drinken!

lisajoy, waar zet je de auto neer? Hoorde dat het bij de rai ivm opbrekingen enzo een gaos is…daarom zetten wij de auto in weesp neer (en omdat we niet in a-dam willen rijden, zijn wij noordelingen niet gewend haha)

Ik verkoop de kleertje niet hoor! Misschien nog voor een 2de! Wat is de link van je marktplaats? Wie weet zien wij nog wat leuks haha

Joli, wij hebben de tommee tippee flessen en absoluut geen problemen mee gehad!

pfffff hebben een monteur gehad van ziggo…krijgen nu behalve internet en tv ook telefoon van hun. Nou er klopte dus niets van en heb totaal een uur met ze aan de tel gehangen. Heel de pc deed niets meer maar is nu gelukkig opgelost!!!

Cariska, oh das fijn zeg, opbrekingen…Nou ja, anders zet ik 'm op dat grasveld, dan rij je met een pendelbusje!

En het is niet zo moeilijk aanrijden hoor :mrgreen: bordjes a’dam volgen en dan wordt je zo naar de Rai gewezen!! hahahahahaha

En een link? http://link.marktplaats.nl/229426140 en als je dan op andere advertenties van adventeerder klik, zie je de andere advertenties! Maar het zijn vooral kleertjes mt 50/56, dus ik denk niet dat er iets voor je bij zit!

T@nj@, bedankt voor je tips! Ik bied de fles inderdaad aan voor de voeding, zelfs nog voordat Roos echt erge honger heeft. Ze pakt de fles, drinkt een beetje en wil dan niet meer en gaat dan heel overstuur huilen. Lange halen, echte tranen, zo zielig :cry: Ook als hub de fles geeft gaat het zo. Ze is dan zo overstuur, dat ik dan gelijk de borst geef, maar dat is idd niet slim, want dan gaat ze het waarschijnlijk als beloning zien. Dat dus maar even niet meer doen! Wel heb ik dan na de ene borst de fles nog aangeboden. Dan ‘speelt’ ze er een beetje mee, maar drinkt ze niet echt, hooguit twee slokjes, maar duwt de fles weg met haar tong en kijkt er heel ondeugend bij :lol: Maar dan is de associatie in ieder geval niet negatief. Maar goed, ik blijf volhouden. Geen idee hoe lang je moet proberen voordat het lukt?? En ik wilde juist met speen 2 gaan proberen, maar dat dus beter nog even niet doen?

GRRR hier een meisje dat niet wil slapen :wall:. Hoor af en toe echt een ‘kramp-gil’, maar als ik dr pak is ze zo vertrokken…

Is dit dan toch zo’n beetje de leeftijd dat ze het door gaat krijgen?

Joli, zo te lezen weet Roos gewoon niet hoe het moet…Als ze iig 2 slokjes drinkt gaat t goed :thumbup: . Het verschilt wel eens hoe lang je het moet proberen. Meestal kom ik na 2 weken weer in een gezinnetje, vaak is het tegen die tijd gelukt maar soms ook niet. Ik zeg er wel altijd bij dat de kans bestaat dat ze het niet meer leren.

Als je het idee hebt dat Roos erg hard moet zuigen aan de 1 speen, dan kun je de 2 speen wel gebruiken hoor! Bij het aanbieden kun je nog letten op het tepel-zoekreflex; biedt de speen aan vanaf de zijkant (mondhoek) en wacht tot Roos hem zelf pakt (het ‘gevaar’ met flessen is vaak dat je de speen zo in het mondje stopt) als ze hem ‘heeft’ en ze stopt met drinken kun je heel licht meebewegen, dus de speen een klein beetje op en neer bewegen.

Bedenk iig dat Roos het moet leren en dat het niet gedragsmatig is, ook al lijkt het soms wel zo…ik zie bij veel gezinnen dat het een soort macht-strijd wordt.

suc6!!!

Ohw ze is echt heeeeeeeeeeeeel boos :twisted: , heb dr al een keer gepakt en mijn beleid is; in bed en niet meer pakken alleen speentje en kusje geven…Daarnaast zijn we aan het oefenen om ook zonder speentje in slaap te vallen, als ze strax op dr eigen kamertje slaapt gaat deze moeder er natuurlijk niet 3x uit om een speentje te geven :hand:

oooooohw ik hoorde een heel raar gegorgel…loop ik naar dr toe…ligt ze te spugen, arm ding!!

Niet gepakt maar wel ff een droge hydrofiel luier onder de koppie gelegd en nu slaapt ze dus… :? dat zat dus dwars…(ze had ook maar een klein boertje gelaten… :? )

hmmm ik hoor al weer ‘gekeuvel’ , hihi nou ja beter dan gillen :roll:

Hihi Tanja, wat een leuk verslagje van Jara’s gemopper :lol:

Tut, Lola heeft dat ook een keer gehad, die bleeeeef mopperen en ik had ook zoiets van ja doeiiiii. Totdat ik ging kijken en ze zichzelf helemaal had ondergespuugt…voelde me meteen ontaard :lol: Is ze wel lekker gaan slapen daarna???

Nou vanochtend zijn mijn meiden op de foto gegaan…maar oh wat duurde het lang!!! Kan natuurlijk niet verwachten dat ze mijn meisjes als eerste op de foto zetten, maar toch…Eerst alle kinderen individueel, toen alle broertjes en zusjes en toen nog de groepsfoto! Heb daar twee uur gezeten!!!

Lola viel om van de slaap, dus die staat met knalrode wangen en een nors gezicht op de foto :lol: :lol: Maar ach, blijft mijn schatje dus ik neem de foto’s toch wel!! En ik vind het vooral gaaf, dat we nu een foto van Nina en Lola samen krijgen!! Ben zo benieuwd naar het resultaat…duurt 4 weken, lange wacht dus!

Morgen toch maar met de trein naar de Rai, want ook op de site wordt aangeraden met het OV te gaan i.v.m. wegwerkzaamheden! Wordt een lange dag, want met bus en trein doen we er ruim anderhalf uur over pffffff…

Vanmiddag weer flesje geprobeerd. Er zit enige verbetering in (en dat zeg ik heel voorzichtig :lol: ). Flesje aangeboden en ze pakte zelf het speentje. Even een soort van zuigbeweging, maar nee, toch niet. En hup er weer uit met die speen met d’r tong. Nog een keer voor d’r mond houden en ja hoor, weer erin. Een soort van slokjes (alles ernaast…) en hup er weer uit. En nog een keertje. Toen piepen. Meteen gestopt. Ze was niet overstuur (das dus vooruitgang!). En even gespeeld en toen de borst gegeven. Vanmiddag maar weer proberen.

Balen zeg, die wegwerkzaamheden bij de RAI! Zal de organisatie ook wel niet blij mee zijn. Ik kan me herinneren dat er vorig jaar ook al gewerkt werd daar, want toen ben ik ook geweest. Grappig, toen was ik zwanger, maar wist het nog niet! Hihi. En ik was met een collega en haar kindje is 4 feb. geboren! Zo zie je maar wat er in een jaar kan gebeuren!

T@nj@, goed beleid! Wij hanteren dat ook. Zo lang Roos ook niet ‘echt’ huilt, laten we haar liggen. Als ze huilt, dan houd ik max. 10 minuten aan. Tot nu toe heeft ze die 10 minuten geloof ik twee keer gehaald :mrgreen: Ook als ze wakker wordt gaat ze eigenlijk nooit huilen, maar pruttelen. Dan pak ik haar ook meteen - mits het ook wakkertijd is. Vanmorgen bijvoorbeeld ging ze om 10.15 uur ineens al liggen kraaien! Nou, lekker laten liggen en ja hoor, ze viel weer in slaap. Dat is zo fijn! Vooral ook als ze 's nachts wakker is :smiley:

Lisajoy, leuk dat je zo goed verkoopt via MP! Is toch een leuk potje om weer wat nieuws te kunnen kopen! En dat loopt dus wel? Er staan zo veel advertenties op, ik had niet gedacht dat je goed zou verkopen. Maar waarschijnlijk vooral de merkkleding?

Cariska, als je Ziggo zegt staat dat meestal gelijk aan problemen :wink:

Honing, hoe is het bij jou? Hoop snel iets van je te lezen?

En Sereph, bij jullie al nieuws over de poging in het zkh?

En hoe is het met Famke, Hendrika, Kim en Karen? Vergeet ik nu nog iemand :o

En meiden, het is weer tijd voor foto’s hoor!!

Joli, je doet t goed zo :thumbup: lekker oefenen. Grappig he dat er zoveel kan gebeuren in een jaar. Ik vind het ook zo leuk dat we nu al meer dan een jaar zo met elkaar kletsen :mrgreen: Top dat iedereen blijft ook na het krijgen van onze beebs :thumbup:

Ik zag net in het showforum een van jou eerste buikfoto’s, das ook zo grappig om te zien! Eigenlijk nog geen jaar geleden.

Lisajoy, peoh he wat een lange zit met 2 meiden! En morgen ook een lange dag! Neem je Lola mee? Oh nee die gaat zeker naar het KDV?

Jara is gisteren rond 21:00 in slaap gevallen, ze moest eigenlijk rond 22:00 alweer een flesje, maar heb dr lekker laten liggen en ze meldde zich om 03:00 weer, knappe meid! Toen een flesje en weer geslapen tot 08:00, lekker hoor! Ze heeftnu dus ook voor het eerst een nachtje op dr eigen kamer geslapen (meestal leggen we dr na de laatste fles lekker bij ons) maarja die had ze dus ovegeslagen! Ging prima dus! We zijn wel een paar keer wezen kijken…Mark rond half 2 nog, toen zei ie , ze komt zo wel want ze ligt al wat te draaien…werd het dus 03:00, als ze bij ons had gelegen hadden we er al veel eerder uitgegaan.

Het lijkt mij wel leuk om zo’n projector voor dr kopen, heeft een van jullie er ervaring mee? Ben al een beetje op mp aan het kijken, maar die zijn allemaal op batterijen, heb er liever 1 voor in het stopcontact…die van alecto gaat op stroom, maar is niet 2e hands te krijgen…

Tanja, neeee manlief heeft een vrije dag genomen!!! Die gaat lekker tutten met zijn meisjes, en mama op stap!!! Zulke uitstapje doe ik liever zonder kids…net zoals winkelen! Sommige dingen moeten voor mezelf zijn he! hahahahaha

En wat goed zeg Jara in d;r eigen bedje!!! :dance:

Joli, ja vooral merkkleding verkoopt, maar ook niet alles hoor…mexx bijv verkoopt niet zo terwijl dat best mooie kwaliteit is! Ik gooi het gewoon allemaal op MP en een keer in de wk plaats ik ze opnieuw…er wordt namelijk wel erg veel aan kinderkleding aangeboden, dus wat ik vandaag plaats, staat morgen op pagina 50 ofzo echt belachelijk!!

En elke dag oefenen he met de fles!!! Ze heeft het straks opeens door, zal je zien!!!

JAAA! Roos heeft ongeveer 40cc uit het flesje gedronken :dance: Het ging gewoon ineens! Ik dacht ze gaat piepen, maar ze pakte de speen en hup, drinken! Nu maar hopen dat ze het echt door heeft en straks ook weer goed drinkt. Vanavond mag hub het weer proberen!! Oo, ben al zo blij dat er vooruitgang in zit! Straks is het een fluitje van een cent. Lijkt me heerlijk om 1 voeding door een flesje te kunnen vervangen!

hallo hallo hallo

nou na een dagje kom ik ook weer ff kijken.

heb het echt druk gehad vandaag. ben ook helemaal moe en kapot.

eerst kwam die vrouw van felicitas.

toen moest ik naar het CB.

onze kleine meid is 2 1/2 cm gegroeid Noëmi is nu 53.5cm lang

en ze weegt nu 4990 gr.

echt ze is heel goed gegroeid in twee weken 800 gr. netjes toch??

nou verder was alles goed geen voorkeurs houding, alles verder goed.

daarna gauw voeden want ik moest om kwart over 1 bij de othodontist zijn want mijn draadje achter mijn bovengebit was weer los gegaan is al vaker gebeurt. mijn voortand zit niet vast dus moest er weer gauw wat aan laten doen.

toen ik thuis kwam weer voeden, en toen zette madam het toch op het poepen echt alles zat onder. dus Noëmi maar even in bad gedaan en nu ligt ze lekker te slapen in haar bed.

dus een druk dagje. en omdat we geen auto hebben moest ik weer de auto van mijn zus lenen en vanuit haar huis weer naar mijn huis lopen is niet ver maar goed.

zo ff zeuren.

nou wij gaan ook naar de negenmaanden beurs. ik wil heel graag en toen zei jacco van nou dan ga ik wel met je mee. ook om met de kleine bezig te zijn want Noëmi gaat dus met ons mee. vond het zo lief van jacco dat hij zei dat hij wel mee wou.

wij gaan ook met de trein we zetten de auto in almere neer want waarschijnlijk gaan ze hier weer in lelystad aan het spoor werken.

@joli. ooo wat goed dat ze aan de fles gedronken heeft. ik heb het niet geprobeerd moet het ook maar eens proberen of ze de fles wilt.

nou ik ga ff spruitjes schoonmaken voor jacco die gaat dat eten. ik ga worteltjes en erwtjes eten.

:clap: :clap: Go Roos :dance: Top Joli!! Dit gaat helemaal goedkomen.

Karen, toe maar! Spruitjes schoonmaken voor 1 portie :lol: Ik vind het errug lekker, maar altijd zoveel werk (nou ja, je kunt het ook zo bekijken, voor 1p hoef je er minder schoon te maken) Met sperzieboontjes ben ik ook zo’n meut, die koop ik lekker uit de vriezer…rode kool trouwens ook :oops:

Noëmi weer gegroeid :thumbup: ! Hier meten ze de lengte nog niet op, ivm de heupjes, Jara is nog nooit qua lengte opgemeten, maar ze groeit wel hoor, moet haar bedje steeds wat hoger opmaken :mrgreen:

Enneh, zo’n poepbroek hadden wij hier gister…ze was nog bezig…alsof er een tube werd uitgeknepen :?

PS: is Roos eigenlijk vernoemd naar iemand? Mijn oma heette Elisabeth, daar is ze naar vernoemd.

Roos is ook naar mijn oma vernoemd. En toevallig heette de oma van hub ook Elisabeth, maar dan met een z. Dus de levende oma heeft gewonnen :wink: Inmiddels is oma 78, maar nog heel goed bij de tijd en supertrots op haar achterkleinkind.

Nou, flesje geven ging nu weer niet zo best. Hub heeft het geprobeerd. Maar de verkeerde speen zat er op, nr. 1. En het ging gewoon niet. Heb het daarna zelf nog even geprobeerd, maar ben gestopt voordat ze helemaal overstuur was. Toen nog een keertje geprobeerd, maar toen was de melk natuurlijk alweer wat afgekoeld. Twee slokjes, piepen, gestopt. Morgen maar weer proberen. Hopelijk gaat het gewoon elke dag een beetje beter!

Hmm Karen, lekker spruitjes!! En 800 gram in twee weken :shock: Das echt veel volgens mij!! Maar wel goed hoor!

Lisajoy, veel plezier morgen!! Lekker een dagje voor jezelf is ook wel eens lekker. En wel laten weten wat je allemaal gratiesjjj gescoord hebt he :wink: En alles proeven hoor, hihi. En ging je nu nog speciaal iets kopen?? Of gewoon kijken wat voor leuks je tegenkomt?

Cariska, ging jij nou ook morgen? Veel plezier!

hallo hallo

@joli ik schrok zelf ook wel een beetje maar ze krijgt maar 6 voedingen op een dag. dus niet overdreven veel een meestal eet ze een half uur behalve voor het slapen gaan dan wil ze altijd langer eten maar ja dat vind ik niet zo erg want dan slaapt ze langer door.

want nu krijgt ze om 11 uur haar laatste voeding en dan om ongeveer 6 uur weer.

maar goed ik vind haar er niet dik uit zien, je ziet wel dat ze het goed heeft maar dik nee dat vind ik niet.

oooo lisajoy laat wel ff weten hoe het was he. want ik ben heel benieuwd.

veel plezier.

Aaaaaah die Roos, tis ook veel lekkerder om bij mama te drinken he :smiley: Ze krijgt het vanzelf wel door hoor Joli!!!

En jaaaaa, tuurlijk ga ik KOPEN!!! :dance: Zoiezo de fruit en groentehapjes, want die zijn allemaal in de aanbieding! En verder wil ik een pyama (het liefst van LIEF!) een slaapzak, een shirtje van Simply Colors met Lola;s naam erop, en en en en en en NOG VEEEEEL MEER!! :mrgreen: :mrgreen: hahahaha nee hoor, ik zie verder wel (alhoewel de flessen van Nuby wel errug handig zijn, en een aanbieding van Natusan en van Difrax en en en en …)…

Ga lekker mijn bedje opzoeken, eens kijken of ik manlief kan verleiden tot de laatste fles :angel:

lisajoy, nee is misschien niet moeilijk maar wij noordelingen zijn die drukte niet gewend haha :oops: Ga morgen of donderdag eens kijken bij je link van marktplaats. altijd leuk!

Dus toch met de trein…waarom ga je niet met de auto naar weesp?? Is in ieder geval veel dichter bij!

Joli, tanisha haalt regelmatig de 10 minuten…Pak haar dan meestal wel ff, maak het niet te gezellig voor haar, ff kijken of boertje dwars zit en weer in bed…

Tanja, zo’n projector is super! Gebruiken wij voor het snoezelen!!! Echt heel leuk maar dat idd wel 1 op stroom! Je kan nog eens kijken bij barryemons of die het heeft?

Karen, lekker hé die spuitluiers haha

Lisajoy veel plezier morgen en wie weet zien we elkaar nog haha.

ik duik snel mijn bedje in , tanisha voeden en dan lekker slapen!!