*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

G’morgen!

Wat is het rustig hier?

Cariska is lekker aan het zwemmen :mrgreen: of zit met ‘dat mens’ van Felicitas? Hihi hier niks gekocht, ze was idd zo weer weg :mrgreen: Vond dat Elmo pakket wel leuk (ben fan van Elmo :lol: ) Maar eh, 17.50 per maand voor een heel jaar… :naughty: ca 200 euro voor een paar boekjes, dvd’s en een knuffeltje :naughty:

Karen, top dat Noemi zelf in slaap is gevallen :thumbup: Met die zakjes kan ik je niet helpen…

Hendrika, nog lekker aan het freubelen dus, leuk! Ik ben degene die graskralen maakt :mrgreen: Jammer dat Maurice zo reageert op de rijstebloem/ vast voedsel…Wanneer is ie 6 maanden? :oops: Kan nu niet zien hoe oud ie is…

Lisajoy, showen het nieuwe kapsel van Nina :mrgreen: Hopelijk is Lola niet ziek geworden?

Gisteren heeft Jara dr eerste prikjs gekregen, gillen! Gelukkig was t snel weer goed. Ze was er wel wat suffig van denk ik…heeft de hele dag geslapen…we hebben een fles overgeslagen (moest dr nl voor elke fles wakker maken) Weer een lekkere n8 gehad dus, fles 19:00 - 01:30 - 08:00 :shock: 2x 6 uur geslapen, knappe griet :clap:

Ze weegt 5034 :dance: (een halve kilo in 2 weken :shock: ) hopelijk is de inhaalslag nu zo’n beetje voorbij…haha we zijn zo aan t medderen met die flessen, we komen steeds niet uit…nu moet ze dus weer meer voeding krijgen, we zijn net afgelopen weekend over van 7 naar 6 flessen, ze zou nu eigenlijk door kunnen naar 5 flessen met meer cc’s (ook omdat ze zo goed slaapt s nachts, is het overdag racen om er voldoende in te krijgen…) maarja gezien de krampjes…

We moeten ook gaan oefenen met het draaien van dr hoofdje, ze blijkt een voorkeurshouding te hebben (nou vinden wij dat wel meevallen) maar we gaan toch even extra oefenen en het in de gaten houden.

Ook reageerde ze niet goed op dat ‘valreflex’'laat die cb-arts dr 5x vallen :shock: bij de 5e keer zei ze “als ze het nu niet goed doet moeten jullie terugkomen…” hihi en toen deed ze het goed, we hebben gewoon een kleine ‘dare devil’

Ik meld me ook even! Nogal druk de laatste dagen! Maar alles gaat hier prima. Vanavond ga ik voor het eerst een avondje weg. Nou ja, tussen de BV door. Ik wil eigenlijk helemaal niet :oops: Had nooit gedacht dat ik zo’n muts zou worden, maar ja :lol: We hebben een uitje van hub z’n werk. Gelukkig is het vlakbij en we gaan met eigen auto. Mijn moeder komt oppassen, dus daar zit ik niet over in, maar ik vind het zo lastig met de bv. Ik geef nu dus gewoon om 18.30 nog en wil dan uiterlijk 22.30 uur weer thuis zijn. Dat gaat goed. Tenminste, zo doe ik het al een tijdje en dat gaat altijd goed. Maar dat uitje begint eigenlijk al om 18 uur, maar ik ga dus een uurtje later. Kan wel kolven, maar dat vind ik toch lastig en je zult dan net zien dat Roos de fles niet hoeft! Ben ik nou echt zo’n tut :think:

T@nj@, zielig he, die prikken! Maar die suffigheid is normaal hoor. Haha, Roos had ook wat moeite met die valreflex. Ze hield steeds haar ene armpje stokstijf tegen zich aan. Maar ook bij ons ging het goed. En Roos heeft ook een lichte voorkeurshouding voor rechts. Wij doen nu dus ook ons best om links te stimuleren. Bij Roos konden ze het vooral aan haar heupjes zien. Ik zag mijn arme meisje al in van dat heupgips zitten :snooty: Dus toch maar even goed opletten!

Karen, ik weet ook niets over die vrieszakjes. Ik vries het gewoon in flesjes in. Of in van die Avent potjes. En hoe is het verder gegaan met slapen in haar eigen bedje?

Lisajoy, hoe is het met Lola? Weer helemaal opgeknapt na de prikjes? En showen, Nina’s nieuwe kapsel!

Cariska, hoe was het zwemmen?? Heb je foto’s :inlove:

Ik ga bij mijn meisje kijken, het is tijd om wakker te worden!

hoi hoi,

Lolaatje was gisteren echt uit d’r hum!!! Koorts, nou ja 38.1 graden, maar toch…En een dikke schijf van d’r prik! Rotmens!

Vandaag is de koorts weg, maar ze blijft huilerig en een beetje zeurderig…pfff, misschien een verlaat sprongetje??? :think:

Ze kwam bijv ook net na drie uur, voor de fles…nouja, wel gegeven, mijn kind hoeft geen honger te leiden!!! hihi

Nien heeft geen nieuw kapsel hoor, gewoon een paar cm eraf, weer even lekker de punten eraf. En bij de kapper hebben ze kleurtjesgel, dus dat is natuurlijk feest! Resultaat: roze, blauw en groen haar :mrgreen:

Joli, veel ‘plezier’ vanavond! Probeer er gewoon een beetje van te genieten joh!!!

Tanja, ik vond dat Elmo boek oooook zoooooo schattig!! Maar DUUR!!! :naughty:

En Jara is idd lekker gegroeid zeg, heerlijk toch!!! Zielig he die prikken…eerst kijken ze je zo schattig aan en twee tellen later zit er opeens zo’n lelijke spuit in de beentjes!

Hoe kan het trouwens niet uitkomen met 6 flessen??? Gewoon iedere drie a drieenhalf uur voeding geven, dan lukt het toch wel???

Joli, succes vnvd, komt vast goed!!! Tis by the way wel goed om Roos dagelijks een flesje aan te bieden (kan natuurlijk gekolfde melk zijn!) Na 3 maanden is het zuigen niet reflexmatig meer en kunnen ze er moeite mee krijgen (zgn tepel-speenverwarring).

Lisajoy, haha leuk he die gekleurde gel! Lola gelukkig geen koorts meer! En idd honger is honger!

We hadden altijd flessen om de 4 uur, maar nu ze doorslaapt en zwaarder is geven we grotere flessen + om de 3 uur…regelmatig moeten we haar nu wakker maken. De 6e fles die ze s nachts kreeg, wordt nu vaak 's ochtends, waardoor we de volgende dag niet uitkomen :lol: , dus overdag maar wat strikter aan de tijden houden en dr dus wakker maken!

Hendrika, wij gaan ook pas met 6 maand bijvoeden, eerder is nog niet nodig

Lisajoy, Hoe is het nu met lola??? SNeu hoor die prikken!!!

Karen, stop maar met zoeken. Wij bewaren het in … ijsblokjeszakjes! Is echt ideaal! En is ook niet duur haha

Wat goed dat ze in haar eigen bedje in slaap is gevallen!!!

Tanja, mooi dat jara gegroeid is! En ook al prikjes…Tanisha moet aanstaande donderdag

Hoezo zagen ze een voorkeurshouding??? (volgens mij hebben bijna alle beebs dat…)

Joli, moeilijk is dat hé om weg te gaan!!! Had ik ook heel erg!!

Gisteren dus gezwommen. Was echt super leuk! Eerst poosje in pierenbadje geweest, later nog in golfslagbad (zonder golven hoor!) en nog even in het bubbelbad. Tanisha vond het heerlijk en wordt een echt waterratje volgens mij!

Vanmorgen is ze van felicitas geweest. Mijn zusje was bij mij en dat heeft geholpen. Mijn zusje werkt bij de ah en zij is daar klant. Ze heeft haar doos uitgepakt, gevraagd of ik interesse had in voorleesboekje, zei nee en ze praatte er niet meer over. Verder niets aangeboden gekregen en ze was binnen 15 minuten weer weg…pff scheelde dat dus weer ff…

Tanisha wil maar niet slapen. Heb er nu zelfs ingebakerd en slaapt dan 10 tot 15 minuutjes en is dat weer huilend wakker. Ga dr nu maar halen en dan wandelen met Kyra…slaapt ze wel in de kinderwagenbak

hallo hallo

@cariska ja dat is wel een idee. want om het in flesjes te bewaren dat kan wel maar wij hebben een niet zo’n grote vriezer dus dan is hij zo snel vol.

maar dat zwemmen ziet er wel heel gaaf uit hoor. echt geweldig.

nou vandaag liep het met slapen ook niet zo best. 1 maal ik bed heeft ze het een keer zo op het huilen gezet dat ze begon te kok halsen dus haar er toen uit gehaald en even getroost en daarna weer in bed gelegd dus ging ze wel slapen, toen kwam jacco thuis die ging een halve dag werken heeft vanavond jeugd en moest daar nog veel voor voorbereiden. hij pakte zijn spullen en liet daardoor wat vallen en ja hoor de kleine wakker dacht ik net van oooo ze slaapt. nou daarna heeft ze niet veel geslapen ja haze slaapjes en daar tussen door huilen.

nou nu ligt ze weer in bed in gewikkeld in een omslagdoek. en volgens mij ligt ze nu bijna te slapen.

dus misschien is zo’n inbaker doek ook wel wat voor ons meisje ze ligt zo te maaien met haar handjes.

dinsdag komt die vrouw van felicitas bij mij thuis. ik hoop dat ze net zo makkelijk is als bij jou cariska. want ik heb eigenlijk ook geen interesse om dingen aan te schaffen.

dus ik hoop dat ze net zo makkelijk is als bij jou .

nou nu ligt Noëmi te mopperen in haar bed. dus ff lekker laten mopperen en hopen dat ze zo gauw in slaap valt.

Karen, als je haar niet standaard wilt inbakeren (doen wij ook niet) kan je het ook doen met een hydrofiel luier. Stukje tape op de achterkant en het werkt prima! (wij doen het alleen niet 's nachts…komt hier sowieso weinig voor…)

@cariska ja dat is ook wel een idee.

ik heb haar nu weer los gemaakt uit de wikkeldoel. en ze slaapt nu gewoon weer lekker verder. ik weet niet ik wil het eigenlijk niet zo. ik snap niet waarom niet maar het voelt gewoon zo dat ik daar eigenlijk niet aan wil beginnen.

dus misschien is jou idee ook wel goed ja. gewoon alleen wanneer ze de slaap niet kan vatten.

oja cariska nog een vraagje. waar kolf jij mee met de hand of met een electrische?? en waarom je daar voor gekozen??

ik heb een handkolf opzich wel heel praktisch maar ik denk er over om te kijken naar een elektrische voor op het werk. maar ik weet het niet zo goed

Waarom laten jullie die vrouw van Felicitas eigenlijk komen? Je kan toch ook gewoon zeggen dat je daar geen interesse voor hebt? Of wilde je wel iets kopen?

Wat die kolf betreft, ik denk dat het er vooral aan ligt hoe makkelijk het kolven bij jou gaat. Bij mij gaat het heel snel, ik kolf gewoon met de hand. Ook omdat ik het natuurlijk niet veel hoef te doen, omdat ik thuis werk. Misschien als je een paar keer per dag moet kolven, dat electrisch wel fijner is. Maar dat lijkt me ook wel meer belastend voor je tepels/borst?

Ooo Cariska, ziet er echt heerlijk uit in dat zwembad! Lijkt mij ook zo leuk, maar helaas, het is er nog steeds niet van gekomen.

Arme Lola! Maar ze kunnen van de prik volgens mij echt 2 tot 3 dagen ‘last’ hebben hoor!

Nou, nog even dan gaan hub en ik voor het eerst samen weg, zonder Roos! Pfff. Het gaat me overigens niet eens zozeer om het alleen laten, maar meer om het feit dat ik bang ben dat ze ineens honger krijgt en ik er dan niet ben. Maar hopelijk gaat het gewoon goed zoals de afgelopen tijd en slaapt ze lekker :smiley: En ik moet nu ook echt gaan beginnen met dagelijks een flesje geven, maar ik vind dat gewoon ‘lastig’, juist omdat ik er eigenlijk altijd zelf ben! Maar ja, als ze straks de fles niet meer wil!

Karen, ik heb de handkolf van Tommee Tippee. Hij bevalt me prima en hoef absoluut geen elektrische. De elektrische maken geluid en gaat volgens mij niets sneller. En met de handkolf ben ik in 15 minuten klaar met 1 borst. Welke kolf heb jij dan? Bevalt ie niet goed?

Joli, ik heb die vrouw van felicitas laten komen voor de kortingsbon van centerparcs.

Gewoon een dag plannen dat jullie gaan zwemmen! Is echt super leuk!!!

cariska. ik heb die van avent. en ik ben er wel heel tevreden over. maar ik denk dat misschien zo’n electrische handiger is. maar ik weet het eigenlijk ook niet.

ik denk dat ik eerst maar eens structureel elke dag moet kolven om te kijken hoe het gaat. want ik kolf nu nog maar heel weinig.

als je kolft en je wilt een flesje geven. hoeveel geef je dan eigenlijk aan je kindje??

sorry voor al die vragen. vind sommige dingen nog wel moeilijk. maar eigenlijk gaat het heel goed. snap niet waarom ik dan in sommige dingen zo onzeker ben.

maar goed alles komt wel goed.

echt zo sneu voor lola. ik hoop dat het gauw over is.

Karen, dit vond ik bij het bv topic

70ml per pond lichaamsgewicht

dus weegt je kindje 3500 = 7pond

7x 70 = 490 afgerond 500ml per dag

500 ml / 7 (aantal voedingen per dag) = 70cc per voeding

Karen, je kunt even kijken in het topic van de babybabbelaars, bij de dec 08 mama’'s, daar heeft vorige week iemand plaatjes geplaatst waarop je kunt zien hoe je kunt inbakeren met een hydrofielluier :mrgreen:

Je kunt natuurlijk ook ff op mp kijken voor een goedkope 2e hands? Ik maak Jara vaak ook weer los als ze eenmaal slaapt :lol:

Morgen hebben we vrijgezellenfeest, ik zie er zó tegenop om dr weg te brengen :cry: het zal gerust goed gaan hoor bij oma…maar ik wil gewoon graag bij dr zijn.

Aan de andere kant heb ik ook wel weer zin in een dagje met mn vriendinnen (wou gewoon dat mark thuis was met Jara).

Zojuist ff boodschappen gehaald, en voor mezelf een lekker wijntje gekocht, nu kan het weer! Het enige ‘leuke’ aan het stoppen met de bv :lol:

haha tanja geniet van je wijntje!!! Ga zo ook ff kijken bij de babybrabbelaars … ik doe altijd maar wat met de luier haha

BTW, vanmiddag nog een leuk “Made in Holland” shirtje van Lief! voor Jara gekocht :inlove:

Zo ik klad ff een pagina erbij :lol: Jara spam in het SF!

Ga meteen kijken!!!

Tanja, heb gekeken bij babybrabbelaars maar kan het niet vinden…

Tanja, lekker aan de wijn??? :mrgreen: Vind het zo jammer dat ik geen wijn lust he! Het klinkt altijd zo gezellig vind ik, een lekker wijntje erbij!!! hhahahahahahaha

En wat spannend morgen zeg, een vrijgezellenfeest! Nouja, ik bedoel natuurlijk spannend dat Jara bij oma blijft!!! BLijft ze daar ook slapen??? Want dat is natuurlijk wel lekker, ff uitslapen!!! Maar ik begrijp je helemaal hoor, ik moet er nog niet aan denken dat Lola een avond/nacht weg is!!

Maarja, je zal zien dat je morgenavond wel lekker kan genieten, en helemaal als alles goed gaat met je meisje!!! Veel plezier alvast!

Cariska, als je de hydrofiele luier met de punt omhoog legt, dan moet je die punt naar beneden vouwen zodat haar hoofdje boven die rechte lijn ligt. Dan ligt ze als het goed is, tussen twee punten in. Vouw haar linkerarmpje tegen haar borst aan, en dan de linkerpunt pakken en eroverheen spannen, en aan de rechterkant onder haar rug leggen. Dan rechthandje pakken en tegen haar borst aanleggen, rechterpunt pakken en spannen totdat je bij haar linkerkant ben. Twee stukjes tape eraan en vastplakken aan haar rug! Werkt geweldig!!!

Karen, ikzelf had een handkolf, ideaal…Electrische kolf is voor thuis wel handig, juist voor werk niet! Tenminste dat zeggen mijn vriendinnen, ik heb er geen ervaring mee!

En volgens mij is BV toch anders qua cc dan flesvoeding. Als ze vol zit, zit ze vol, zou ik zeggen,…

En die onzekerheid is wel logisch meid, tis toch je eerste kindje en je wilt het beste voor je meisje!!! Naar mate de tijd vordert zal je vast en zeker meer zelfvertrouwen krijgen!!! Maar durf ook te vertrouwen op je eigen gevoel he!!!

Joli, ja het zou wel heel sneu zijn als Roos idd honger krijgt!!! Maar je kan toch nu na iedere voeding wat kolven, zodat je in ieder geval een flesje KAN geven, als het nodig blijkt te zijn??? Of wil je liever zelf haar 1e flesje geven??? :mrgreen:

Lola heeft vandaag vooral veel geslapen en een beetje gemoppert, maar ze was vanavond wel een stuk vrolijker! Gelukkig…ik ben verwend met een vrolijk meisje, en deze mama kan niet zo goed tegen dat gemekker de hele dag :oops: erg he! hahahahahaha

Ze heeft lekker gedoucht met papa en nina, en na de fles is ze meteen gaan slapen!

Hoe zit dat eigenlijk met jullie schatjes??? Slapen ze 's avonds al of pas laat op de avond? Ik vind dat zo lekker dat we Lola nu in het ritme van Nien hebben, vanaf 19.00 uur is de avond van ons, heerlijk!!!

Ah lief joh, Lola had een winterjas mt 56 en een skipak mt 62. Maar madam groeit zo hard, dat beiden eigenlijk niet meer passen. Maar nergens zijn meer winterjasjes te krijgen!! Nou is mijn moeder vandaag speciaal naar de stad gegaan om een jasje voor Lola te kopen!!!

Na 12 zaken (!!!) had ze er eindelijk 1 gevonden, mt 62. Maar ik vraag me af hoe lang deze gaat passen…

Hoop ook niet dat ze te hard gaat groeien, want qua maat en seizoen, komt ze precies overeen met Nina, en ik heb gelukkig ALLES bewaard!!! Maarja, nina’s zomerkleertjes zijn 68/74 en ik vrees dat Lola volgende maand al in 68 kan!! Dus misschien maar wat minder flesjes???

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hahahaha nee hoor geintje!!!

hallo

thanks voor alle tips. ik ga ff kijken bij de dec mamma’s,

@tanja. lijkt mij ook wel moeilijk eigenlijk wil ik naar de 9 maanden beurs maar ik wil eigenlijk ook niet bij de kleine weg. je kan haar wel mee nemen maar je mag dan ook naar de huishoudbeurs en dan lijkt me dat met haar niet praktish.

dus ik weet nog niet wat ik wil.

ooo lekker een wijntje, ik drink nu heel af en toe een donker bruin biertje, goed voor het zog zeggen ze.

ik ga ook ff kijken in een showforum.

@cariska, kan je dat inbaker info niet vinden???