We zijn er weer!
Vanmorgen naar de gynacoloog geweest.
Concentratie van het semen is niet echt goed. Binnenkort weer onderzoek en een proef IUI.
Ik moet een temperatuurcurve bijhouden volgende maand en bloedprikken om te kijken of mijn hormonen wel goed zijn. Op zich heb ik wel altijd een regelmatige cyclus dus verwacht hij daar niet veel problemen.
Hij zei dat het goed was dat we waren gekomen want op een natuurlijke manier was wel een hele kleine kans.
En hij zei dat hij het wel goed zag komen.
lisajoy, haha ontaarde moeder! Groot gelijk dat je haar hebt laten liggen! Hoe is het vandaag met de verkoudheid? Hier blijft het alleen bij regelmatig niezen en wat snotjes in dr neus.
sereph, wat houdt dat concentratie van de semen in??? Ben niet zo op de hoogte van alles wat in het ziekenhuis gebeurt…
Oeps…vergeten foto’s op pc te zetten zal het nu doen dus ongeveer over half uurtje zullen ze in showforum staan! :oops:
Sereph, goed teken dat de gyn het goed ziet komen :thumbup: Jullie zijn nu iig op weg! Wat houdt een ‘proef-IUI’ in? Het zaad inbrengen zonder gebruik van hormonen :think: (dat zou raar zijn denk ik :oops: )?
Lisajoy, haha idd ontaarde moeder :twisted: , Lola is wel op een leeftijd dat ze mag ‘leren’ dat je niet bij elke kok naast dr bedje staat. Enneh yoghi :naughty: chocomel :naughty: , haha gewoon niet vertellen op t CB :lol: Leuk joh, tweelingbuurtjes op bezoek! Hopelijk groeien ze goed
Cariska, ik ga gauw ff in het showforum kijken!!!
Hier ook een ontaarde moeder :evil: arme Jara heeft weer spruw, had dr het weekend weer ff aangelegd :oops: Grrrrr!!! Gelukkig hebben we nog wat van die zalf liggen, tis alleen zo zielig om dat vieze spulletje in dr mondje te smeren
dikke :hug: voor jara!!
@cariska, En lage concentratie semen is dat er wel goede zaadcellen zijn en de beweeglijkheid is ook wel goed maar het zijn er niet zoveel.
Daarom gaan er iets mee doen, weet niet precies wat, ik geloof dat ze er iets aan toe voegen en dat dan bij mij inbrengen.
@Tanja, dat proef IUI is dan dat ze gaan kijken of de zaad van mijn vriend geschikt is voor IUI. En dat heeft dan nog niets met mij te maken. Dat doen ze dan nog niet bij mij. En als het van hem geschikt is dan kunnen we een echte IUI doen.
Heb dit even opgezocht over IUI.
LABORATORIUMBEWERKING Wanneer de IUI is afgesproken, zullen er twee tijdstippen aan de vrouw worden meegedeeld. Het eerste tijdstip is het moment waarop het zaad naar het laboratorium gebracht moet worden. Voordat het zaad in de baarmoederholte ingebracht kan worden, moet het zaad gewassen worden. Met deze bewerking (ook wel Percoll genoemd) worden de beste zaadcellen uit het ejaculaat geselecteerd en wordt het zaad ontdaan van allerlei stofjes die problemen kunnen opleveren.     Â
Okee nou snap ik het! Hopelijk is het zaad geschikt voor IUI
sereph ik duim voor je!!!
Gisteren heeft Tanisha om 19.45 eten gehad. Ze was de hele dag veel aan het huilen, wilde op de arm dan was het goed, eenmaal in dr bedje weer huilen/krijsen. Tegen 21.30 ben ik met haar onder de douche gaan staan :inlove: , liedjes enzo gezongen. Daarna haar aangekleed en meegenomen bij ons op bed, de bedoeling was dat ze dan rond 23 uur eten zou krijgen. Maar ze sliep bij mij op de arm, haar in dr bedje gelegd en … ze werd om 6.45 pas wakker!!!
Ik was wakker om 4.00 uur, de melk stroomde eruit :doh: dus kolf gehaald en ff gekolfd. had echt niet verwacht dat ze dit zou redden, ben enorm trots op dr. Heeft dus net gegeten en ligt nu alweer in coma :mrgreen: .
Zijn trouwens begonnen met het johannesbroodpitmeel. Dit werkt echt super! Ze spuugt nog wel een klein beetje maar lang niet zoveel meer als het is!
Sereph, ook ik ga duimen draaien hoor!!! Hoop dat ze snel een IUI poging kunnen doen, en dat het natuurlijk meteen raak is!!! Tis je zooooo gegund!!! :hug:
Cariska, zoooo die Tanisha heeft een lange nacht gehad!! Knappe meid!! Wel sneu dat ze zo moest huilen!! Sprongetje??? :mrgreen:
En super dat het johannesbroodpitmeel zo goed werkt!!! Lola kreeg dat ook eventjes (in de Friso Comfort zit dit ook!) maar ze kreeg er onwijze spuitluiers van…jammer, want het is ideaal tegen Reflux!
Tanja, ach gossie heeft Jara nu weer spruw??? je kan het ook niet laten he volgens mij, om toch nog BV te geven hahahahahaha Begrijp het wel hoor, je had het je gewoon anders voorgesteld!!! Maar ach, die flesmomentjes zijn toch ook nog heel bijzonder!!!
Lolatie heeft weer een heerlijke nacht gehad! Ik heb haar om 08.30 uur uit haar bedje gehaald!!! Soms is dat wel lastig inschatten hoor, want als ze wakker is gaat ze duimen en ik hoor haar dus niet,…wie weet hoe lang ze al wakker ligt :oops: :oops:
Ze is nog steeds heeeeel verkouden en vooral een rothoestje…klinkt zo zielig! Ze drinkt ook iets minder, laat steeds 20 tot 50 cc staan. Maarja, als je niet lekker bent…maak me dus geen zorgen, komt vanzelf wel weer goed!
Oh, ze heeft wel weer krampjes!!! Hoe dat nou weer kan?! Niet zo erg dat ze ervan moet huilen, maar ze perst weer zo…mmmm :think:
De kinderarts adviseerde mij 2 wk terug om Orthiflor te gaan gebruiken, een probiotica voor de darmen…gaat het misschien toch wel halen vandaag.
Nou ga mijn andere dame even vermaken :mrgreen:
lisajoy, sneu dat lola weer krampjes heeft!
Tanisha heeft sinds ze aan de johannesbroodpitmeel (mooi woord voor scrabble :lol: ) ook meer last van windjes en ze boert ook opeens. Je ziet haar regelmatig persen, krijgt een rood hoofd en laat een wind…Ze krijgt cinababy voor krampjes, geen idee of dit ook werkt voor die windjes…
Cariska, ik weet ook niet of het kramp is hoor…Lola heeft vanaf het begin al, dat ze haar beentje in de lucht gooit en dan haar buikje aanspant…Een soort persgedrag? Maarja, misschien heb ik gewoon een apart kind die dat leuk vindt!!! :mrgreen: :mrgreen:
Vandaag weer een medisch dagje…Om 13.00 uur in het ZH zijn, voor de rontgenfoto van Lola’s heupjes!!! Eindelijk!!
We mochten haar namelijk niet in de buikdrager doen, totdat die foto gemaakt is! Door haar stuitligging kan het namelijk zijn dat haar heupen niet goed in de heupkommen liggen…
Dus vanmiddag kan ik hopelijk lekker gaan wandelen met mijn meissie in de buikdrager!!! Vind dat zooo lekker he, je kind zo dichtbij je!!!
Om 14.40 uur door naar de huisarts. Ze heeft nu al anderhalve week een prutoogje, en we krijgen het maar niet schoon. Denk nu eerder dat ze een ontstoken oogje heeft, want het wordt ook rood en dik! Even een zalfje halen ofzo…En dan laat ik meteen even naar haar longetjes luisteren want haar hoest wordt alleen maar erger…
Vind dat soms zo lastig he, ik wil niet zo’n moeder zijn die voor een hik en een scheet al bij de dokter zit, maarja…ze zijn nog zo klein en kwetsbaar. En wanneer moet je gaan en wanneer moet je ze gewoon laten uitzieken???
Ben ook zo bang voor dat RS virus! Nou ja, als ik het niet vertrouw ga ik, en beter een keer teveel dan te weinig…Toch? :think:
Nien is even naar oma, ik wilde haar eigenlijk gewoon meenemen totdat ik bedacht dat ze waarschijnlijk helemaal niet in die kamer mag komen, voor de straling? Dus voor de zekerheid maar even lekker naar oma!
Oh, en het was 08.45 uur vanochtend!! Mama wordt nog een luilak :oops: :oops:
lisajoy, Tanisha krijgt ook met 3 maanden een echo van de heupen. Dit omdat er bij ons in de familie heupafwijkingen voorkomen. Wij hebben geen buikdrager dus dat maakt voor ons niet uit! Hoop voor je dat je je meisje vanmiddag lekker in de buikdrager kan doen!
ook al een vies oogje…had Jara ook dacht ik???
De ah xl hier in assen is de beste ah van nederland geworden! Ben stiekem best trots omdat dat de winkel is waar ik altijd heb gewerkt. En mams werkt er nu nog. Volgende week dus feest in de winkel! ALtijd leuk natuurlijk.
Vanmiddag gaan we naar de pake en beppe van johan en vanavond eten bij schoonouders.
Sereph, hopelijk is de test goed en kun je snel een eerste poging doen, die dan gelijk raak mag zijn!
T@nj@, hoe is het met de spruw? En hoe is het verder?
Lisajoy, wat is een heupdrager? Is dat zo’n drager van babybjorn? Of zo’n andere draagzak? Hoop dat je vanmiddag lekker er op uit kunt!
Cariska, hoe werkt het jbpm en cinababy? Heeft Tanisha al minder last van krampjes/windjes?
Hier zijn we even helemaal uit ons ritme! Roos kwam opeens vanmorgen om 4.30 uur. Ik heb haar even laten huilen, maar mijn meisje had gewoon echt honger! Dus gevoed en toen ging ze weer slapen. Toch maar gewoon om 7.30 uur wakker gemaakt en geprobeerd te voeden, maar mevrouw hoefde na twee slokjes niet meer :naughty: Dus spelen en toen ze moe was naar bed. Normaal slaapt ze tot 11 uur, nu begon ze om 10.15 uur te huilen en had ze echt enorme honger! En nu ligt madammeke weer lekker te slapen vanaf 11.50 uur. Maar mama is niet blij, want morgen hebben we open huis en nu is dus net NU het hele schema weg :doh: Nou ja, misschien gaat het morgen wel weer prima. We wachten maar af.
Ik krijg trouwens ook het middagritme maar niet naar mijn zin. Hoe doen jullie dat? Ik wil graag dat Roos om 19 uur naar bed gaat. Maar soms komt het zo slecht uit dat ze net om 18 uur moe is en dan vind ik dat zo lang tot de andere ochtend! Nou ja, misschien moet ik me er maar niet druk om maken en gewoon Roos haar ritme aanhouden. Hoe regelen jullie de middagslaapjes?
hoi hoi,
Nou, helaas nog niet mijn buikdrager kunnen gebruiken… Er zijn wel echo’s gemaakt van de heupen, maar ze kon me verder niks vertellen. De echo’s worden door de arts bekeken en de uitslag komt volgende wk vrijdag bij mijn huisarts. Nog een weekje geduld hebben dus!
Bij de huisarts een zalfje gekregen voor haar oogje, en haar longetjes waren gelukkig wel schoon. Mocht wel wat bisolvon en thijmsiroop gaan geven. Wist niet eens dat dat mocht bij die kleintjes?! :think:
Joli, een buikdrager is idd hetzelfde als een babybjorn! Ik vind het ideale dingen, helemaal als ik ook Nina een hand wil geven of boodschappen doen ofzo…je hebt gewoon lekker je handen vrij en ik vind het heerlijk!!! hihi
Balen dat Roos opeens zo vroeg kwam!! Hopelijk was het eenmalig, net als bij Lola!!!
Spannend open dag morgen, van jullie vorige huis neem ik aan?!
Ik heb niet echt een vast ritme qua slapen enzo, maar in de middag krijgt ze tussen 15.00 en 16.00 de fles (ligt er aan hoe laat ze s’ochtends komt…). Dan spelen we een half uurtje/uurtje en gaat ze naar bed. Dus ze slaapt meestal van 16.00 uur tot ongeveer 18.00 uur. Dan maken we haar wakker, spelen, douchen/badderen, pyama aan, flesje geven en dan tussen 19.00 en 19.30 uur naar bed!
Cariska, wat goed zeg dat jullie AH XL de beste van Nederland is!!! Gezellig een feestje!!!
Enne…Pake en Beppe??? :think: :think: :think:
hallo.
@cariska, leuk dat jullie winkel is verkozen toppie. spannend zo’n echo hopend is bij je kleine meisje alles goed.
@joli,mischien had ze een regeldag kan nog bij 3 maanden. kreeg ik te horen van onze kraamverzorgende.
ze vertelde dat ze een regeldag hebben bij 10-14 dagen bij 6 weken en bij 3 maanden. dus misschien is dat het wel.
succes trouwens morgen bij de open dag van je huis. hopend vind iemand het prachtig.
als je roos om 7 uur op bed legt krijgt ze dan om ongeveer 11 uur nog een keer drinken??
nou gisteren onze auto weggebracht hij is kapot… echt shit. waarschijnlijk de koppakking. en dat is nog een duur grapje ook. echt ik baal als een stekker kan het geld wel ergens anders voor gebruiken.maar goed hij moet toch gemaakt worden.
maar het vervelende is normaal zouden we dan in jacco zijn bus gaan rijden, maar dat kan nu niet meer want dat is maar een twee zitter en we zijn nu met zijn drieen. dus het is allemaal ff wat meer geregel.
vandaag weer lekker gewandeld. geniet er echt van.
het gaat ook gewoon lekker, de borstvoeding ook. ben echt blij daarmee.
ik denk dat ik alleen een keer een afspraak maakmet de lactatiekundige om te kijken of zij mij misschien kan helpen om nog van de tepelhoedjes af te komen. kijken of dat kan of mijn tepels goed genoeg zijn.
wat vinden jullie?
zo weer een heel verhaal.
meiden alvast een prettig weekend.
Joli, echt last heeft tanisha er niet van maar perst gewoon wat meer als dat ze deed. Maar er komt niets, ontlasting heeft ze laatst nog gehad dus maak me er geen zorgen over!
lisajoy, balen dat je nog een week moet wachten! Het nadeel aan die buikdragers vind ik dat je al het gewicht voor je hebt hangen. Nu weegt tanisha nog maar 4580 maar zelfs dat voel je al goed denk ik als je haar een poos voor je hebt hangen… Nee doe mij de kinderwagen maar gewoon (misschien praat ik wel anders bij een eventuele 2de haha)
Pake en Beppe is fries voor Opa en Oma haha
Karen, maak me eigenlijk geen zorgen om die echo, ga ervan uit dat het goed is aangezien ze gewoon alles goed beweegt enzo…ach duurt nog 2 maanden voor we die echo krijgen.
Gewoon een afspraak maken met de lactatiekundige! Baadt het niet …
Heb je zelf al geprobeerd te voeden zonder die hoedjes?
Hier alles prima. Ons meiske ligt alweer lekker te slapen…morgen overdag doen we lekker rustig aan en 's avonds verjaardag! Kijken hoe dat gaat!!
G’morgen!!
Lisajoy, balen dat jullie nog geen uitslag hebben :? Je hebt dus een zalfje gekregen voor dr oogje? Wij hebben donderdag een afspraak bij de CB-arts, zal het dan ff navragen.
Joli, succes met het open huis :thumbup: Jullie oude huis staat nu nog altijd leeg dus? Echt balen!! Enneh, hopelijk heeft Roos weer snel dr ritme
Cariska, Tanischa krijgt dus ook nog een echo voor dr heupjes? Hopelijk is alles goed! Wij hebben gisteren Cinababy voor Jara gekocht, werkt het? Veel plezier op verjaardag vnvd!
Karen, een afspraak maken met de LK kan natuurlijk altijd! Je voedt dus nog steeds met tepelhoedjes? Ik was er niet kapot van (Jara liet steeds los, met hoedje en al :? zo’n zielig gezicht…) Bekijk van te voren wel even of LK’ge hulp vergoed wordt door jullie zorgverzekeraar, zo niet dan zijn de kosten voor jullie; ca 65 euro per consult (je kindje is het belangrijkst natuurlijk!)
De spruw is zo goed als weg bij Jara :dance: Ze heeft de afgelopen dagen echt heel erg last gehad van krampjes, zo zielig, ze was echt ontroostbaar…Gisteren proefopassen bij oma (wat vond ik dat erg zeg… :oops: ) Jara heeft de hele middag geslapen , knappe meid!
Wij zijn ff de stad in geweest en hebben dus die Cinababy voor dr gekocht, zul je net zien, gisteren geen last gehad van kramp…Ook hebben we een inbakerdoek gekocht, heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Jara heeft vaak moeite met in slaap komen (met name eind van de middag en s avonds), wanneer we haar stevig in een wikkeldoek vast hebben valt ze zó in slaap. Het zal ook wel te maken hebben met de krampjes.
Enneh, hier begint er ook 1 te ‘pukkelen’ krentenbolletje!
even een vraagje meiden???
we zijn begonnen met friso standaard
maar al snel kreeg ze last van krampen spugen en slecht kunnen poepen
toen hebben we comfort erin gedaan eerst 2 schepjes standaart 1 comfort
ook zitten we te hannisen met spenen want comfort maakt het dikker
nu zitten we op 120 cc en het CB zij dat ik wel helemaal overkon op comfort nou dat ging effe goed ze was/is rustiger en spugen deed ze niet meer alleen is alles nu diaree na elke voeding is niet goed lijkt me bang dat ze zal uitdrogen nu hebben we half half gedaan maar dan gaat ze weer spugen dus HELP wat nu???
en wat is julie schema op een dag
heb ook even amy spam in het sf gezet :inlove:
hoe gaat het met julie allemaal
aan de lappen text te zien vast goed hihi ik ga er maar vanuit
hier ook alles goed op af en toe een voeding na dan miss hebben julie een oplossing,
ik ga er weer vandoor :oops: :-*
geremkim
ik ben niet thuis in de voeding van friso wij geven nutrilon maar weet wel dat geven wij ook tegen het spugen nutriton johannesbroodpitmeel en het werkt hier heel goed hoeft maar een heel klein beetje bij de voeding in en het spugen is hier zo goed als weg, maar las net op de site van friso dat dat dus al in de voeding zit die jij geeft.
maar waarom bel je de voedinglijn van friso niet even die weten precies van hoe of wat. (0800-0227434)
hallo hallo
@gerekim. ik geef BV dus ik kan je niet helpen.
@tanja, mijn nichtje heeft veel in de bakerdoek gelegen. dit ging bij haar heel goed, ze ging rustiger slapen. dus een goede uitvinding vind ik.
Noëmi drinkt inderdaad nog met een tepelhoedje, ze wil niet meer mijn tepel pakken. en ik heb ook niet echt grote tepels al vind ik het zelf.
ik krijg 80 euro vergoedt van de verzekering.
@joli hoe is je open dag gegaan?
nou onze auto is dus kapot en waarschijnlijk gaat het veel kosten, dus we zijn ff op zoek geweest naar een nieuwe 2 de handse. maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet.maar goed.