*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

Karen, over het vloeien, bij mij was het nog heel erg weinig, dus dacht dat ik er bijna klaar mee was. Helaas is het nu weer erger geworden …grrrr

Henrika, welkom terug!!!

lisajoy, jeetje alleen in slaap vallen met mama’s pink?! moet er niet aan denken haha…

Hoe is je intake gegaan?

Ik ben vanmorgen na de huisarts geweest. Ben echt klaar met die rottige ijzerpillen. HB was 7.1, ja nog iets te laat (moet 7,5 zijn). Had met mezelf afgesproken dat wanneer het 7 of hoger was ik zou stoppen. Dit ook gezegt tegen assistente, ze vond het goed mits ik wel over een maand ff weer de hb liet controleren.

karen marieke, ik ben echt anti fopspeen dus aan mij heb je niks :slight_smile:

wat betreft het doorslapen, Jurjen en wilco sliepen met 6 weken door.

De laatste voeding rond 22 uur en dan pas om 7 a 8 uur weer.

het vloeien heeft bij mij ruim 3 maanden geduurd, na het plaatsen van het spiraaltje was ik er na 2 weken vanaf.

He meiden, wat een geklets hier! Even kijken of ik nog wat antwoorden kan geven, maar pff, zoals jullie wel merken haal ik af en toe nog wat namen door elkaar :lol:

Lisajoy, super dat Lola het zo goed deed op de verjaardag! Dan kun je tenminste weg! Wij hebben het nog niet geprobeerd met Roos. Maar ze slaapt bv. wel overdag bij mijn ouders in het ledikant en bij een vriendin gewoon in de wagen, dus als het nodig is, gaan we het gewoon uitproberen! En vandaag naar het KDV? Pff! Wanneer moet je eigenlijk weer gaan werken? En hoe is het met de verkoudheid?

T@nj@, hoe was je nacht? Jara alweer wat rustiger? En vervelend van die Acne! Je had er nu toch juist minder last van?

Karen, Roos heeft geen speentje. Ik ben zelf nogal anti, dus vandaar. En toen ik merkte dat ze zuigbehoefte had, heb ik nog geprobeerd het speentje te geven, maar toen hoefde ze hem niet meer! Roos sabbelt nu af en toe op haar handje. Of op een knuffeltje. En over het doorslapen, ik heb alleen de eerste weken zelf de wekker gezet na max. 6 uur. Maar Roos gaf het zelf altijd aan. Je moet wel even opletten of Noemie overdags wel zelf voor de voeding komt. Want als ze bv. echt een slaper is en zelf niet om voeding vraagt, zou ik niet te lang ertussen laten zitten. Volgens mij is de regel dat je per halve kilo lichaamgewicht een uur bij die 6 uur op mag tellen, dacht ik? Wel een poepie hoor!!

Cariska, hoe is het met Tanisha’s verkoudheid?

Serpeh, spannend de afspraak bij de gyn. Maar wel fijn dat er nu iets gebeurt! We duimen dat alles goed is en dat het snel raak mag zijn :thumbup: !

Hendrika, jij bent lekker creabea bezig! Plaats eens een foto van je creaties op het showforum, want ik ben wel benieuwd!

Roos ligt nu lekker te slapen, dus ik ga nog gauw even werken :mrgreen:

Tanisha voelt zich niet echt super. Veel en vaak niezen, af en toe wat snot in dr neus, temp is 36.6 dus dat is prima. Ga haar maar lekker wat extra verwennen :oops:

Hier ook een verkouden kindje hoor…geloof voor de 6e keer nou al! grrrrr Komt natuurlijk door Nina, die loopt de hele dag tussen de snottebellen op het KDV en neemt alles lekker mee naar huis…

Maarja, het klinkt zieliger dan dat het is hoor…alleen merk ik wel dat ze uit d’r hum is. Sneller huilen en onrustiger slapen! Gelukkig niet in de nacht hahahaha, vanochtend was het 08.15 uur!! :dance:

Cariska, Tanisha dus ook aan het snotteren he! Klinkt zo zielig he bij die kleintjes!!! Lekker verwennen vandaag!

Joli, ik moet de 23e weer gaan beginnen en heb echt geen zin!!! Aan de ene kant is het wel lekker voor mij om weer iets voor mezelf te hebben en bij thuiskomst heb ik tenminste wat te vertellen i.p.v. over luiers en flesjes :mrgreen: Maar ik geniet zoooooo van deze tijd met Lola, heerlijk!!! Dus nog 3 weken even flink genieten!!!

Sereph, spannend dan woensdag zeg!!! Hou ons op de hoogte he!!

Karen, soms is het ook zoeken naar de juiste speen! Zoals ik al zei, Nina had altijd die van Difax en Lola wilde die abosluut niet! Zij heeft nu een speentje van Avent, en alleen als ze een beetje onrustig is!

Wat een baggerweer buiten zeg…brrrr, het is koud en guur en het sneeuwt. En ik moet vanmiddag toch naar het KDV en nog naar mijn werk voor een afscheidje van een collega. En daarna bij mijn ouders lekker zuurkool eten :drool: Wel sneu voor Lola dat ze weer de hele middag onderweg is in die kou…ga haar maar lekker dik inpakken!!

hallo

vannacht heeft ze even de speen gehad maar hij is nog at te groot dus heb vandaag een kleinere gekocht van difrax.

kijken of dat werkt. eigenlijk wil ik geen speen mt ze maar omdat ze ook veel zuig behoefte heeft is het misschien toch wel handig.

over het eten. ik moet haar nog vaak wakker maken voor de voeding.

ik heb eigenlijk afgesproken met mijzelf dat ik deze 6 weken gewoon vol maak.

hoe veel voedingen krijgen jullie kindjes.

ik zit nu aan 6 a 7 voedingen op een dag. BV dan he.

vanmorgen belde de kraamhulp nog om te vragen hoe het allemaal gat. zo’n lief mens.

ze komt in april ook bij mijn zus kramen. echt een schat van een mens.

nou ik ga zo ff lekker slapen heerlijk.

@cariska. je kan bij de natuur winkel floradix kopen dit is een drankje met een ijzer preparaat. misschien kan je dat nog gaan gebruiken doe ik ook.

Lisajoy, gelukkig slaapt ze 's nachts wel gewoon goed! Doet tanisha gelukkig ook !!

Jeetje over 3 weken alweer werken! Idd lekker nog ff genieten van deze weken!

Ja echt vreselijk *** weer. Alleen hier vandaag geen sneeuw maar wel super koud!

Karen, tanisha wil de speen van difrax niet maar wel die van bibi en tommee tippee.

Kan idd floradix kopen maar … smaakt dat erg vies?? Ben namelijk nogal iemand die drankjes niet goed weg krijgt :roll:

@cariska. ik vind het niet echt vies,maar heel lekker is ook anders. het is niet dik gewoon zo dun als sap.

nou noëmi heeft wel bi de difrax speen dat haar onderlip er onderuit komt

dus misschien moet ze ook maar over op een andere speen

ze is er in ieder geval wel lekker mee in slaap gevallen.

hmm bestaat die floradix ook in tabletvorm???

Wat grappig dat de meeste van jullie zo anti speen zijn!! Ik ben er niet zo tegen hoor…mijn meisje wordt er rustig van en ik heb nu ervaren met Nina hoe makkelijk het af te leren is! Kijk, ik vind het wel een vreselijk gezicht als je kinderen van 3,4, 5 jaar ziet die de hele dag met zo’n speen rondlopen :naughty: Maar wij hebben Nina bij 1,5 jr geleerd dat de speen alleen in bed mocht en bij 3 jaar dat ze dan te groot was voor de speen. Dus van mij mag Lola best sabbelen op d;r speentje…

Karen, Lola krijgt 5 voedingen maar bij FV is het toch anders dan BV. BV gaat meer op verzoek, dus volgens mij is 7 voedingen wel netjes!

Cariska, als je je goed voelt en niet meer last hebt van duizelingen, dan zijn die ijzertabletten toch ook niet meer nodig??? Gewoon lekker veel boerenkool, appelstroop enzo eten!!

Vandaag dus gaan wennen met Lola…Wordt er open gedaan door de leidinggevende, en zij had meteen het nieuws dat Lola op een andere groep komt dan Nina…hoop bla bla over het maximum aantal baby’s op een groep…Nou, ik was meteen in tranen. Omdat die leidsters van die groep mij niet aanspreken, maar ook omdat ik mijn meisjes gewoon graag bij elkaar wil hebben! Bovendien ben ik gewend aan die leidsters en dat zijn gewoon lieve meiden. Enfin, na mijn hormonen huilbui :oops: heb ik een gesprek gehad, en ze toonde wel veel begrip. Ze gaan nu overleggen met de eigenaar van het KDV, kijken of er misschien een 3e leidster op die dagen kan komen, zodat Lola toch op die groep kan.

Morgen wordt ik gebeld hierover…Voelde me zo kl#te…ik vind het al moeilijk om mijn meisje straks achter te laten, en als het dan ook nog eens is bij leidsters waar ik geen fijn gevoel bij heb…

Ben nog steeds een beetje snotterig, en mijn keel begint nu ook aan te voelen als schuurpapier! En ook nog eens ongesteld…BLEH!! Dat heb ik nou echt niet gemist tijdens mijn zwangerschap!!!

lisajoy, hoop voor je dat ze gewoon bij elkaar op de groep mogen blijven! ook nog verkouden en ongesteld dikke :hug:

ga zo ff naar het inloopspreekuur van consultatiebureau. ben benieuwd wat ze nu weegt! En vanmiddag ga ik naar sappemeer, heb via marktplaats een wipstoeltje + babygym gezien, altijd leuk dus!

zijn bij inloopspreekuur geweest en ze woog 4580. Dus ik ben weer gerustgesteld! (en ga haar niet meer wegen op die van ons!!) :wink:

Sereph, succes morgen :thumbup: !! Hopelijk weten jullie snel meer.

Karen, ik ben ook niet wild van de Difrax-spenen, bij Jara kwam juist dr bovenlip eroverheen. Ik heb die van Bibi (die heb je als het goed is uit een van die ‘blije dozen’ gekregen, met I love mama)

Cariska, fijn dat je weer gerustgesteld bent! Ik overwoog ook ff om Jara te wegen op onze weegschaal…Ze heeft nl altijd honger…en ik ben een beetje bang om haar meer te geven. Gelukkig krijgt ze nog ca 2 borstvoedingen per dag en dat mag ze onbeperkt (hoewel ze dan vaak nóg honger heeft…Rupsje Nooitgenoeg!)

Ik ga er gewoon vanuit dat ze nog bezig is met een groeispurtje (ze was vorige week in een week tijd 350 gram gegroeid, ze groeien gemiddeld toch zo’n 100 a 200 gram peer week?) Dus als ik ervan uit ga dat ze afgelopen week 200 gram is gegroeid… :think: dan mag ze wel wat meer FV.

Ik ben trouwens weer zo dom geweest om dr aan te leggen het weekend (vind het zo lekker en gezellig :oops: ) en tadaaaaaaa weer spruw :twisted: ik draag die schimmel gewoon bij me denk ik…Als ik het zalfje gebruik gaat het weg en zodra ik stop zit t er weer. Bij Jara nog ‘maar’ 2 plekjes ontdekt in dr mondje…arm kind, nu stop ik er echt mee :hand:

Lisajoy, :hug: hopelijk kan Lola gewoon bij Nina op de groep!! En weer ongesteld, BAH moet er ook niet aandenken! Hihi gelukkig wordt ik niet ongi vanuit mezelf, dus als ik nog ff niet naar de gyn ga…haha. Enneh niet ziek worden he!?

Heerst er bij jullie ook zo’n heftige griep? Hier in de omgeving wel! Kan soms wel 2 weken duren de HA’en weten niet wat ze ermee aan moeten.

Die Floradix heb ik trouwens ook in zo’n blije doos gekregen, kun je het even proeven Cariska! :think: of ik heb ik het nou gekregen bij een ouderavond over de kraamzorg… :think:

Gisteravond een verschrikkelijk overstuur meisje, zooo zielig :cry: ze had last van kramp (en sinds vrijdag geen poepluier meer gehad…bij flesvoeding moeten ze minimaal 1x per dag een poepluier hebben). Begin van de avond eindelijk een poepluier (haha grappig dat je daar blij mee kunt zijn), maar ze bleef onrustig, echt gillen. Arm kind. Op een gegeven moment heb ik dr maar ff in de box laten krijsen, kon niks voor dr doen… :cry: op een gegeven moment zakte ze wat af en zo’n beetje om de paar minuten weer een akelige krijs.

Tussendoor regelmatig dr luier gecontroleerd…geen poep…Eind van de avond maar een lekker warm badje voor dr gemaakt. Haal ik dr uit de wikkeldoek…nat, natte broek en ja hoor een flinke poepluier, t zat tot in dr broek en op dr rug. Gelukkig stond het badje al klaar :lol: Na het badje wéér zo overstuur, ze is uiteindelijk op dr buik bij mij op mn buik in slaap gevallen, om 23:00 nog een lekker warm flesje en toen was ze helemaal onder zeil. Om 03:00 kwam ze weer, na het flesje is weer rustig gaan slapen, toen weer om 07:00 :dance: .

Poeh he, wat kwek ik weer veel, ga maar ff was opvouwen ofzo… :lol: (muppet had om 13:00 dr flesje moeten hebben, maar ze ligt nog zo lekker te slapen)

Nou ik heb toch een lief KDV hoor!! Ze hebben gisteren alle lijsten erbij gehaald en gepuzzeld met plaatsingen etc, en nu kan Lola TOCH op dezelfde groep als Nina :dance: Alleen op dinsdagochtend zijn er echt teveel baby’s, dus dan gaat ze tijdelijk naar een andere groep totdat er plek op haar groep is! Maarja, ik ben echt blij, nu zit ze gewoon lekker bij Nina en bij de leukste leidsters! :mrgreen:

En ook top; 17 feb komt de fotograaf op het kdv, en dan mag Lola ook komen voor een foto!!! Leuk he?! Ze zeiden dat ik me er niet teveel van moet voorstellen omdat baby’s moeilijk op de foto gaan, maar ach…iedere foto van mijn meisje is toch geweldig :inlove:

Die trouwens al 3 uur ligt te slapen!!! Ze is flink verkouden en hoest als een zeehondje…zo zielig gehoor!! Dus ik laat haar lekker liggen hoor, is de beste remedie!

Net ff bijn3 uur (!!!) staan strijken! :wall: :wall: Manlief had twee wassen opgevouwen…normaal gesproken vouw ik rompers en nina’s ondergoed meteen op, als het uit de droger komt. MAar manlief had alles in de strijkmand gegooid…aaaaaaaaaah Dus ik kon ALLES strijken!!!

(en laat ik nou niks zeggen, want dan doet meneer nooit meer wat en is íe diep beledigt :lol: )

Tanja, sinds wanneer krijgt Jara nu FV??? Want het kan natuurlijk best dat d’r darmpjes nog moeten wennen he! Arme meid, met d’r krampjes!

Lola poept trouwens ook niet iedere dag hoor!

Cariska, fijn is dat he als je even gerustgesteld wordt!! Nou ze groeit lekker toch!!! Je BV loopt goed dus!!!

Zag vanochtend de buuf thuiskomen met de twee meisjes :inlove: ziet er toch wel erg schetig uit hoor, een tweeling!!! Ze liggen ook zo lief bij elkaar in bed, om elkaar warm te houden :inlove: is toch geweldig?!!

(bij een ander he!, moet er zelf niet aan denken hahahahahahaha)

Arme Roos heeft vandaag haar prikken gehad! Vond het zooo zielig. Gelukkig veranderde de tranen snel weer in een lach, maar pf, wat zielig! Ze was wel heel goed gegroeid, Roos weegt nu 6065 en is 62,5 cm lang. Prima volgens de curve dus! Net nog even de koorts gecheckt, want vorige keer had ze wat verhoging van de prik, nu was het slechts een paar tienden hoger, dus voorlopig valt het mee.

Cariska, Tanisha dus ook goed gegroeid! Fijn he, die bevestiging! En heb je het wipstoeltje + babygym gekocht?

Lisajoy, wat een opluchting dat Lola toch bij Nina op de groep kan! Dat geeft je misschien toch een fijner gevoel! Haha en mannen en het huishouden. Ze doen hun best, maar zelf kun je het toch het beste he, hihi. Of zouden ze het misschien gewoon wat vaker moeten doen :wink:

T@nj@, arme Jara! Hoe is het vandaag gegaan? Misschien een sprongetje? (ja, daar kom ik weer met mijn oei, ik groei boek… :lol:) En over dat poepen… Roos heeft een topproductie. Ze zeggen dat als je BV geeft kindjes soms wel 2 weken geen poepluier hebben. Nou, Roos heeft er eigenlijk altijd wel 2 op een dag!

Karen, 6, 7 voedingen per dag is keurig hoor, voor zo’n kleintje. Als ze rond 3 maanden zijn, ga je over naar 5, 6. Maar met BV kan het ook op 7 blijven. Het is een kwestie van vraag en aanbod en kijken wat Noemie wil.

Sereph, succes morgen!

Honing, hopelijk horen we ook van jou snel weer iets!

Fijne avond allemaal!

hallo hallo

vandaag het intake gesprek gehad van het consultatie bureau. viel allemaal reuze mee. ik had me namelijk voor bereid op een controle gesprek. of je alles wel goed doet.

maar deze vrouw was wel aardig. heb het namelijk niet zo op het consultatie bureau je krijgt soms zo’n klaag gezang over je heen van dingen die je niet goed doet enzo.

ik moet volgende week naar het consultatie bureau toe voor controle.

nou onze meid is weer lekker gegroeid in twee dagen 70 gr ze weegt nu 4120. dus ben helemaal blij dat ze het zo lekker doet.

ze krijgt nu eigenlijk altijd 6 voedingen per dag.

vandaag naar de stad geweest heb een paar broekjes gekocht ze had er niet echt veel, en ik heb een heel leuk spijkerjurkje gekocht echt schattig.

@tanja, ja ik ga die van bibi maar is even proberen ze heeft nu die van difrax nog in ze zuigt er wel goed op en pakt hem ook steeds beter maar ik kijk even of ze die van bibi ook goed pakt.

ooo wat zielig die krampen. en wat kunnen ze dan gillen he.

ik kan het me nog zo goed herinneren bij mijn nichtjes die gilden ook zo met de krampen.

noëmi die kreunt heel hard maar huilen doet ze niet echt.

echt het is echt een schatje, ze doet het zo lekker ben helemaal blij.

@cariska mooi zo dat ze goed gegroeid is. helemaal top.

@joli. alweer prikjes, of is het alweer een tijdje geleden. het lijkt allemaal zo dicht op elkaar.

@lisajoy ooo wat geweldig dat lola nu toch bij nina in de groep kan. helamaal top. heb je toch bereikt wat je wilt goed hoor.

ik zal morgen ff foto’s maken van haar nieuwe kleertjes en die op de pc zetten.

@Karen, ze krijgen drie keer achter elkaar prikjes! Daar zit dan zo’n 4-6 weken tussen. De tijd vliegt gewoon! Gelukkig heeft ze er bijna geen last van gehad. Heel lichte verhoging, maar verder niets!

Ze hadden op het CB ook geconstateerd dat Roos een lichte voorkeur heeft voor rechts. Nu moeten we dus zoveel mogelijk links gaan stimuleren. Het was heel minimaal, maar te zien aan haar heupjes.

Ook zoiets! Ik geef Roos druppeltjes vitamine K en D. K mag nu stoppen. Ik gaf altijd 5 druppels. Nu is de aanbevolen hoeveelheid opeens 10 druppels! En ik moet zelf ook 10 druppels nemen. Ze veranderen ook telkens maar weer!

Ik ga m’n beschuitjes op eten!

Tanja, haar niet gaan wegen op jullie weegschaal hoor! Zit dus vaak een afwijking in en maak je jezelf alleen maar ongerust! Dan ff naar inloopspreekuur ofzo…

Wat vervelend dat je zo snel spruw hebt!! Dikke :hug:

Bij mij zat het niet in de blije doos. Zag bij de da wel dat het ook in tabletvorm was. Maar ach…voel me goed dus wacht gewoon ff af!

Sneu hé als ze zo huilen en je niet weet wat je ervoor kan doen! Wat wij wel eens doen als we denken dat ze last heeft van de ontlasting, even de thermometer erin, 9 van de 10 keer resultaat :mrgreen:

Lisajoy, wat fijn dat lola toch bij nina op de groep kan! En altijd leuk die foto!!

pffff 3uur strijken … moet er niet aan denken! :mrgreen: Nu maar hopen dat ie niet stiekem meeleest op het forum haha

Joli, ja wipstoel en babygym gekocht! Zal straks ff foto op de pc zetten! Echt zo grappig zo’n klein wurmpje in die nog grote wipstoel :lol:

Tanisha krijgt van d en k ook 5 druppels…wist niet dat het veranderd was? En ik ook 5 druppels? Van welke??? Hebben ze hier nog niets van gezegd!

Hier verder alles prima, gisteren weer gegeten bij schoonouders. Normaal ligt Tanisha tijdens het eten in de kinderwagenbak beneden en bij 1 kikje staan schoonouders al bij haar te kijken (en dat vind tanisha wel erg gezellig…) Dus gisteren haar naar boven gedaan en mevrouw heeft 1.5 uur geslapen en toen was het tijd voor de borst! daarna nog bij schoonmoeder op de arm en thuis weer lekker geslapen in haar bedje. Zo bevalt het veel beter!

Joli, Roos is zeker weer lekker gegroeid zeg!! 62, cm alweer…heeft ze nu al mt 68 of past ze nog in 62???

En gelukkig geen last gehad van de prikjes?! Ik moet volgende wk weer, ben benieuwd hoeveel Lola is gegroeid!!!

En wat die vitaminen betreft…is ook raar…bij ons zeggen ze juist dat je vit K alleen hoeft te geven bij BV, en vitamine D alleen als ze minder dan 150 cc melk per dag krijgen. Kortom: Lola krijgt dus geen van beiden!

Ik zal het toch nog eens navragen volgende wk!

Karen, het CB valt ook best mee hoor. Je moet gewoon alles met een korreltje zout nemen, wat ze zeggen! :mrgreen:

Zo dronk Nien bijv geen melk toen ze 1 jaar was, maar wel yogho of chocomelk! ik dacht er helemaal goed aan te doen, krijgt ze tenminste toch zuivel binnen…nou mooi niet :naughty: want dat is weer te zoet.

Of danoontje,…mag ook niet :naughty: pffffff, af en toe zijn ze een beetje aan het doorschieten hoor, bang voor dikke kindjes! Maar ach, soms is het wel handig om er ff naar binnen te lopen met vragen!

Cariska, fijn dat Tanisha zo lekker slaapt bij je schoonouders!!! Zit je toch meer op je gemak he! En ik ga zo ff je wipstoeltje bewonderen, als die op het showforum staat?!

Lolaatje is zo verkouden he, zo zielig! Gisteren heel veel geslapen, maar daar kreeg mama wel d’r straf voor, want vanacht werd madam om 04.15 uur wakker!!! :naughty: Deze ontaarde moeder heeft haar mooi laten liggen…toedeloe, ik weet dat ze zonder een voeding kan, dus ik vond het wel mooi! Uiteindelijk viel ze om 05.20 uur pas weer in slaap!!! Ze was niet aan het huilen hoor, maar meer aan het mopperen dat ze er gewoon uit wilde!! Ja dooooeeeeei!! hahahahaha

En toen moest ik d’r wakker maken om 07.00 uur voor de fles! Ja dat begrijp ik hahahahahaha

Vanochtend eindelijk de tweeling van de buuf gezien! Zooooooo schattig! Maar wel eng klein hoor…ze zijn nu net 2 kilo!!! En dus MOETEN ze goed eten, waar ze eigenlijk nog te weinig kracht voor hebben…Buuf loopt dus een beetje op haar tandvlees, bang dat ze niet goed aankomen en straks weer naar het ZH moeten.

Maar ik weet niet wat ik gedaan zou hebben…ik had ze misschien nog even in het ZH gelaten totdat ze wat sterker en groter waren. MAarja, makkelijk praten he, als het je eigen kinderen niet zijn!

Nou ga ff lunchen…