He, ik zie nu dat Jara en Tanisha even oud zijn, maar dat klopt toch niet? Er zit toch een dag tussen? Maar op de banners zijn ze even oud! Of heeft dat met de uren te maken? Hmm, volgens mij wel! Maar wel grappig dat ze dan dus soms even veel dagen oud zijn!
Cariska, heeft Tanisha misschien een sprongetje? Volgens mij wel bij 5 weken! Heb je dat boek oei, ik groei? Ik vind het een geweldig boek! Lisajoy, jij hebt 'm wel toch?
Roos heeft weer doorgeslapen :dance:
Lolaatje ook weer lekker doorgeslapen hoor!!! :dance:
Ze loopt sinds een dag of twee/drie weer meer te spugen en na te kauwen! Heel frustrerend…denk dat het misschien door dat nieuwe medicijn komt?! Die geeft namelijk veel meer bijwerkingen, doordat het gewoon een zwaarder medicijn is!
Zit dus ernstig te denken om weer terug te gaan naar de Zantac… De kinderarts had al gezegd dat ik dat mocht doen, als ik het moeilijk zou vinden om die pillen te geven.
Of zal ik het nog wat dagen aankijken??? Ze heeft echt weer last!
Balen balen balen,…gelukkig is ze nog steeds goed gehumd! hahahaha
Cariska, hoe lang heeft Tanisha het nog volgehouden??? Hoop dat jullie wel lekker hebben kunnen slapen!!!
he jakkes Lisa, ik heb er totaal geen ervaring mee…
hoop dat het snel over is.
Ik weet niet meer wie het vroeg maar Wilco is nog niet aan de hapjes, ik wil graag wachten tot 6 maanden. Volgende week weer naar het cb, als zijn gewicht e.d goed is dan zie ik voorlopig nog geen reden om te gaan bijvoeden…
Ik ga me even douchen, met Wilco…vindt ie heerlijk!
joli, nee heb dat boek niet. Tegen 0.00 uur is mevrouw gewoon lekker gaan slapen gelukkig.
Jara en tanisha schelen idd een aantal uur. Tanisha is 26-12 geboren om 7.42. Jara is 25-12 geboren, tijd weet ik niet meer…
lisajoy, je kan terug gaan naar zantac, als ze dat beter verdraagt gewoon proberen, resultaat zie je dan snel genoeg denk ik!
Famke, wilco vindt douchen ook zo lekker? Tanisha ook!!
Idd Jara is op 25-12 om 16:17 geboren :mrgreen: Heeft dus te maken met de tijd! Lekker hoor weer die doorslapers :thumbup:
Ik had gevraagd of luv van8 een keer het flesje wilde geven (nu kan het!) zodat ik kon doorslapen, dat wilde ie wel :mrgreen: :thumbup: Maar achteraf viel het hem toch een beetje tegen, zucht zucht slof slof het bed uit (voel ik me weer schuldig… :oops: ) Vandaag liep ie de hele dag te zeuren dat ie zo gaar was… :snooty: Ik ben het inmiddels gewend denk ik? Ben zo wakker en slaap ook zo weer…
Ik moet even wat bedenken voor een vriendenstel dat gaat trouwen, we maken zo’n fotoboek bij de hema en daar moeten we allemaal een stukje bijschrijven…ben normaal gesproken erg crea, maar heb nu totaal geen inspiratie… :think:
hoi allemaal
ff update:
Uitslag van de zaadtest wlas dat mijn lief nu 10 miljoen goede cellen heeft tov de 6 miljoen van de vorige keer.
Een normale man heeft er rond de 20 miljoen en het is ongeveer 53% volgens de HA.
Heb een afspraak gemaakt met de gynacoloog. Weet niet precies wat we daar gaan doen. Waarschijnlijk bespreken wat voor een onderzoeken ik moet krijgen.
En volgens de HA gaan ze het zaad van mijn lief zeven(?) zodat de goede overblijiven. De beweeglijkheid en kwaliteit was wel goed.
Haha T@nj@, typisch een man :roll: Hier ook zo een! Luv hoort het niet eens als Roos wakker is. Vanmorgen begon ze om 6.30 uur een beetje te pruttelen. Heel minimaal hoor, maar ik hoor dat meteen. Luv slaapt zelfs door de echte brullen heen! Heb je al wat bedacht voor het trouwstel?
Lisajoy, balen dat Lola weer meer last heeft! Het ging juist zo goed! Misschien toch weer terug naar die andere meds? Hoe lang moet ze die meds eigenlijk gebruiken? Ze zeggen toch dat de krampjes na een maand of drie, vier over moet zijn?
Cariska, dat boek is echt een aanrader hoor! Gelukkig sliep ze wel om 00 uur!
Famke, bij jou gaat het ook super volgens mij? Hoe vindt Lars het eigenlijk, een klein broertje erbij?
Honing, hoe gaat het bij jou?
En hoe is het bij de andere meiden?
Sereph, wat fijn om even wat van je te horen!!! De zaadtest was dus beter :thumbup: top. 53% is een hele reele kans, zeker als ze de goede zaadcellen eruit gaan halen. Jij hebt nog helemaal geen onderzoeken gehad? Of zijn je hormoonwaardes al geprikt?
Joli, :naughty: Lars hoort geloof ik bij Kim…Jurjen bij Famke…hihi.
Ik heb nog geen inspiratie voor het bruidspaar :? , morgen maar weer een poging…
We hebben vnvd hier met mn zwager en schoonzus mexicaans gekaasfondue’d :drool: lekker hoor! Voorlopig weer genoeg calorieen binnen :oops: Jara wilde niet zo slapen vnvd, ze heeft overdag erg weinig geslapen, toen wel ff tijdens het wandelen, vnvd helemaal niet veel huilen (kramp?) uiteindelijk om 22:00 op schoot in slaap gevallen. Nu moet ze eigenlijk ond 0:15 weer een fles, denk dat ik r zo maar wakker maak (gisteren hadden we dr ook laten liggen en toen kwam ze om 02:00 en om 06:00) Heb liever dat ze om 04:00 en om 08:00 komt :lol: . Gelukkig heeft mevrouw altijd honger, dus ze zal hem wel leegdrinken
Hoi hoi,
Tanja, oooh dat klinkt heerlijk zeg, mexicaans kaasfondue :drool: :drool:
Krijg meteen honger :mrgreen:
Wat vervelend dat Jara zo’n last had! Is de nacht wel verder goed verlopen???
Hier ook een man die overal doorheen slaapt hoor :wall: Maar maak hem echt wakker!!! Toedeloe, in het weekend mag hij er ook wel eens uit!!!
Sereph, fijn om je weer eens te horen meid!!! En dat klinkt best positief toch, al die goede zwemmers!!! En wat is nu de volgende stap???
Joli, heerlijk he als zo’n dagje gewoon lekker verloopt!!! Kan daar zelf ook zoooo van genieten!!!
Enne, Lola krijgt geen medicijnen voor de krampjes he! Maar voor de reflux! Waarschijnlijk een jaar, totdat het maagklepje is dichtgegroeid, maar het kan dat we eerder kunnen afbouwen als ze vast voedsel krijgt! (ligt zwaarder op de maag…).
Cariska, hoe is het met Tanisha??
Famke, oooh dat je zo lang wacht!! Ik kan niet wachten tot ik Lola fruithapjes kan gaan geven enzo, vind dat zo’n leuke periode als ze alle smaken gaan ontdekken!!!
Hier ook een gezellige dag achter de rug!!! Gistermiddag kwamen dan vrienden op visite, daarna met z’n allen bij de Mac gegeten en toen naar een verjaardag van onze beste vriend!!!
Lola heeft het SUPER gedaan, was helemaal trots op mijn wijffie :inlove: NA de fles van 19.00 uur is ze in de slaapkamer van mijn vrienden, in de reiswieg gaan slapen en we hebben haar niet meer gehoord!
Nina hield het ook goed vol (is gek op verjaardagen, lekker spelen met alle kindjes, lekker eten en natuurlijk laat opblijven!!! hahahaha),
dus we gingen pas om 23.00 uur naar huis!
Lola werd even wakker, viel in de auto weer in slaap. Thuis de laatste fles gegeven en toen hebben we haar niet meer gehoord tot vanochtend 07,45 uur!!!
Ben zo blij dat het allemaal zo relax ging!!! Dan kom je tenminste nog ergens met kinderen!!! Heerlijk! En Nina heeft uitgeslapen tot 10 uur!! hahahaha, maar die zal vanavond wel kapot zijn!!!
Nou ga straks bij de buurtjes op kraamvisite! Jammer dat de meisjes er nog niet zijn, maar kan wel even gezellig bijkletsen met de buuf!
En verder een luie zondag,…beetje wassen en verder niks!
Fijne dag allemaal!!
tanja, nog wat kunnen bedenken voor het boek?
sereph, fijn dat je de update hier ff hebt neergezet! En fijn dat ie beter was dan de vorige keer! :hug:
lisajoy, Tanisha krijgt nu ook druppeltjes van vsm tegen het opgeven van voeding…heb het idee dat het wel wat minder is!
Tanisha wordt verkouden. Vanmorgen een dikke snottebel en regelmatig niezen…verder heeft ze er geen last van gelukkig!!
hallo hallo
hier ben ik weer ffies…
maar wat een verhalen allemaal
@tanja wat fijn dat het zo goed gaat. echt ben helemaal blij voorje.
jacco slaapt ook overal doorheen. als ik hem vraag om een luier geeft hij die wel maar twee minuten later is hij alweer slapende. en kan hij het niet herinneren dat ik hem daarom gevraagd heb.
dus laten we maar zeggen dan alle mannen dat hebben hihihih.
@lisajoy wat leuk dat het zo goed ging. geweldig. kan je dan echt van genieten he.
@cariska he wel een beetje zielig zo’n kleine meid en dan verkouden. ik hoop voor je dat ze er gauw van af is.
@sereph… aan de ene kant wel een mooie verbetering. maar ondanks dat blijft het allemaal spannend. wanneer gaan ze bij jou onderzoeken doen dan?? of zijn ze dat niet van plan?? heel veel sterkte meid.
hier even wat vragen voor de ervaren moeders… willen jullie mij even helpen hihih.
wanneer zijn jullie begonnen met een fopspeen. onze kleine krijgt borstvoeding, en dan word een fopspeen in het begin af geraden, maar ze heeft heel veel zuig behoefte. dus ze zuigt veel op onze schone pink, maar hoe hebben jullie dat gedaan of gebruiken jullie nog geen fopspeen??
wanneer hebben jullie jullie kleintjes door laten slapen. ik kreeg als advies door gaan met 1 voeding per nacht tot dat noëmi 6 weken is. mag ze daarna doorslapen tot dat ze zelf wakker word??
uhhhh volgens mij had ik nog meer vragen maar ik kan het me ff niet meer herinneren.
oja nog een vraag hoe lang hebben jullie gevloeid. ik vloei nu al ruim twee weken. het is nu nog maar heel weinig hoor maar goed ik vloei nog wel. hoe lang was dat bij jullie.
thanks voor het beantwoorden
fopspeen kreeg ze hier rond 3 a 4 weken. Wordt idd gezegd dat het tepel/speen verwarring kan geven. Tanisha had er geen enkele moeite mee. Maar dacht dat Tanja had gezegt dat tepel/speen verwarring daar niet van komt??
Doorslapen? heb ik vanaf het begin toegestaan. Dus vanaf dag 5 sliep mevrouw lekker door. Zolang Noëmie tevreden is lekker laten doorslapen, als ze echt honger heeft roept ze vanzelf!!
Hier verder alles ok!
foto’s in showforum!
Karen, wat betreft de fopspeen zijn de meningen nogal verdeeld. Regelmatig hoor je dat er angst is voor tepel-speenverwarring. Echter is het zuigen op een fopspeen heel anders dan het zuigen aan de borst of het drinken uit een fles (tijdens het drinken is er sprake van zuigen-slikken en ademhalen, bij het zuigen op een pink of fopspeen hoeft je kindje alleen maar te zuigen en adem te halen, er wordt nauwelijks geslikt) Dit kun je zien al een fopspeentje geeft, je ziet dan dat de zuigbewegingen veel sneller gaan dan wanneer ze uit je borst drinkt. In de eerste week raden ook wij (logopedisten) het gebruik van een fopspeen af, omdat je kindje dan even alle energie nodig heeft om het zuigen bij jou te oefenen en het drinken moet eerst goed geleerd worden (dus wanneer het zuigen en de melkproductie goed op gang is, is er geen gevaar voor tepel-speenverwarring) Het is zelfs bewezen dat het zuigen op een fopspeen de kans op wiegedood verkleind.
Dus ik zou het speentje lekker geven! Jara gebruikt em alleen als ze erg overstuur is, even moet wachten op een flesje of als ze niet in slaap kan komen. Als ze slaapt of eigenlijk gewoon tevreden is, hoeft ze hem niet.
En wat betreft het vloeien, ik ben er pas sinds een paar dagen helemaal vanaf…
Ik moet eigenlijk binnenkort even een afspraak maken bij de gyn, even bespreken wat we nu verder kunnen doen :think: (ik wordt in principe niet ongesteld uit mezelf…hihi maar laten we geen risico nemen , aan de Diane35 pil wil ik iig niet meer
) We kunnen natuurlijk gewoon aan de rubbers, maar dan die acne… :think:
Wat betreft het laten doorslapen…dat weet ik niet…ik heb Jara helaas elke 2 uur moeten pakken (zonder resultaat )
hallo dames,
ik ben er weer we zijn heerlijk een weekje op vakantie geweest.
verder ben ik weer creatief bezig verveelde me s avonds zo :?
ik ga vanavond of morgen even weer bij lezen.
Karen, Lola kwam gewoon uit haarzelf voor een nachtvoeding, maar anders had ik haar lekker laten liggen!!! Vind dat zo’n onzin, en als ze honger hebben, komen ze vanze;f hoor!
Ik heb 6 weken gevloeid, maar de eerste week heftig en de overige weken maar een beetje…
En ik heb Lola na een week al een speentje gegeven, alleen pakte ze 'm niet!
Lola wilde namelijk ook onze pink, vanwege de zuigbehoefte! En ik ken een mannetje van 6 jaar die nog steeds alleen in slaap valt met mama’s pink!!! :naughty: dus dan maar liever een speen hahahahahahaha
Hendrika, wat ben je voor creatiefs aan het doen dan??? Lekker weekje gehad dus??
Tanja, tja misschien kun je een medicijn krijgen tegen acne? Ik verzin ook maar wat, weet niet eens of dat bestaat?! Maar ik heb ook een tijdje de Diane 35 geslikt, en volgens mij is het echt troep!!!
Oooooooh, ik ga echt snotverkouden worden! Stond vanochtend op met keelpijn, een moe hoofd, dichte oren en een BLEH gevoel!
Ben ook nog eens ongesteld, dus voel me echt lamlendig!!! Bah, ga vanavond vroeg mijn mandje in, hopelijk morgen wat beter…
het was een heerlijk weekje we hebben echt genoten.
ik ben bezig met leren armbanden te maken en baby spullen met swarovski steentjes van flessen, spenen tot borsteltjes en kammetjes echt van alles.
hallo hallo
eindelijk de beloofde foto’s op het showforum gezet.
dus allemaal ff kijken hihihi.
nou vanavond was ze weer wakker en wou niks anders dan zuigen en ze was heel moe.
ze had twee minuten de speen in en sliep
en daarna liet ze de speen ook weer los. dus ben wel blij dat ik hem toch maar even geprobeerd heb.
thanks voor alle tips en adviezen
tanja bedankt voor je wijze raad.
ik ga morgen ff een maatje kleiner kopen heb nu een speen van 0 tot 6 maanden maar er bestaat ook nog een speen de een slag kleiner is die past beter deze is toch niet wel iets te groot.
ik ga de foto’s ff op he3t showforum zetten.
ga meteen ff op het showforum kijken!
En Hendrika, klinkt superleuk!!! Ben wel benieuwd naar de babyspullen!!! Misschien zit er wel wat leuks voor ons bij???
Lolaatje is trouwens al 2 dagen een beetje uit d’r hum! Toch nog een sprongetje??? :think: Tut…Morgen intake gesprek op het KDV… IK WIL NIET WERKEN!!!
Gaan woensdag naar de gynacoloog.
Ik heb nog geen onderzoeken gehad dus denk dat hij/zij woensdag gaat vertellen wat de volgende stap zal zijn.
Heb geen idee wat we kunnen verwachten.
Spannend hoor!
Fijne avond nog!