*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

gelukkig dat jij jara ook in een slaapzak hebt hahaha…dacht al heb ik nou alleen een kind dat het al zo vroeg doet?? Heb een slaapzak maat 70, dus wel ff een stukje draad door de armsgaten en het hoofdgat gedaan.

Leg ik haar op bed rond 20.00 uur en ik wacht op een brul. Meestal ligt ze 's avonds lekker wakker enzo en wil niet slapen (alleen lekker bij ons op de borst)… Hoorde ik pas rond 20.30 een klein brulletje en ze sliep zo weer door…toeval???

hallo hallo

@tanja geweldig dat het eidenlijk goed gaat meid. ben helemaal blij voor je. en wat heerlijk voor jou dat je nu echt kan gaan genieten. helemaal super voor je. geweldig.

hier gaat het goed ik denk dat ik gisteren de regeldag heb gehad maar het viel mij eigenlijk allemaal mee.

ze heeft alleen smorgens heel lang gegeten aan twee borsten ik denk in totaal wel 2 en half uur en savonds heeft ze ook lnag gegeten. en vandaag gaat het gewoon weer normaal.

maar goed ik weet het niet misschien komt hij nog wel

ik heb ook een slaapzakje maat 50.56 in huis liggen heb ik gekregen als kado. dus ze verkopen ze in derdaad zo klein.

en tanja wat een leuke kleertjes geweldig.

ik zal morgen ff kijken of ik nog mooie foto’s van onze kleine meid kan plaatsen. kunnen jullie ook ff weer meegenieten met ons.hihihih

goh… slaapzakje maag 50/56? bij prenatal hebben ze ze alleen vanaf maat 70 :think:

cariska

ik weet dat ze die bij de hema heeft gekocht.

misschien moet je daar even kijken.

Cariska, Roos slaapt ook al weken in een slaapzakje. Ik heb ze ook bij de Hema gekocht. Per slaapzak scheelt het nog wel of het gat groter/kleiner is. Echt heel raar hoor, dat ze dat bij de Prenatal zeggen! Waarom verkopen ze anders kleine maatjes? Je moet inderdaad gewoon kijken of Tanisha niet in de slaapzak kan kruipen.

T@nj@, wat heerlijk om die positieve berichten van jou te lezen! Geeft het niet enorm veel rust? Het blijft natuurlijk jammer dat het niet gelukt is, maar zo kun je toch veel meer genieten? Super hoor! En wat een schattig blousje :inlove:

Lisajoy, we lopen gelijk op! Roos slaapt nu ook al vijf nachten achter elkaar door! Zo heerlijk! 22 uur krijgt ze de laatste voeding en om half acht meldt ze zich weer. Oo en het KDV! Hoop dat het meevalt, ben erg benieuwd hoe het gaat (en dan vooral met jou natuurlijk!) En heb je je buurmeisjes al gezien :mrgreen:

Karen, bij jou ook alles goed! Heerlijk meid! En kom maar op met die foto’s hoor :inlove: :inlove:

Nou, hier verder alles z’n gangetje. Moet wel zeggen dat ik het af en toe lastig vind om Roos bezig te houden als ze langer wakker is. Vooral 's middags is ze af en toe wel 2 uur achter elkaar wakker. Eigenlijk kan ze zich prima zelf vermaken, maar ik heb dan het gevoel dat ik ‘actief’ met haar bezig moet zijn. Haar dingen moet ‘leren’ en stimuleren. Dus met een rammelaar en een boekje lezen enzo. Maar ik voel me af en toe net een halve gare als ik zo bezig ben :oops: Hoe doen jullie dat? Hoe lang laten jullie je beebjes ‘alleen’ spelen en hoe lang ben je actief met ze bezig?

mijn zus komt dit weekend over uit limburg en we gaan zaterdag de stad in. Dan gaan we dus zeker ff kijken bij de hema voor een slaapzakje maat 50/56.

Nog een vraagje. Tanisha spuugt na de voeding af en toe best veel. Volgens mij krijgt ze gewoon teveel binnen en ja … dat moet er dan ook weer uit. Ze boert ook erg moeilijk, dus daar kan het spugen ook van komen. Gisteravond was er een grote natte plek in haar bedje tot 3x toe… Hebben al geprobeerd het hoofdeind wat schuin omhoog te zetten maar dat helpt niets…iemand nog tips? Ze heeft er zelf opzich weinig last van alleen ligt het natuurlijk niet lekker in zo’n natte plek!

Cariska, Lola spuugt af en toe ook zoveel, maar echt alleen als ze niet goed geboerd heeft!!! Soms legde ik haar op bed na 1 boertje, en bleek dat er nog een of twee boertjes vastzaten! En dan komt er een golf voeding!!!

Dus ik zou proberen om Tanisha toch niet meteen neer te leggen, maar even de tijd geven om goed te boeren?!

Joli, ja grappig he, onze meiden schelen natuurlijk ook maar een paar dagen he!! Merk jij trouwens wat van die 12 weken sprong??? Ik namelijk helemaal niet! Bij Nina kon ik er de klok op gelijk zetten, ze werd huilerig en hangerig en sliep dan minder…Lola wordt eigenlijk alleen maar makkelijker :mrgreen:

Lola slaapt trouwens nog veel, maar is tussendoor wel eens een uurtje wakker. Ik laat haar dan meestal in de box spelen of in het wipstoeltje lekker rondkijken. Vind ze gewoon het leukste. En na de flesjes en tijdens het verschonen en in bad doen, ben ik echt actief met haar bezig ( liedjes zingen, poepkusjes op d’r buikje, en gewoon lekker kletsen…).

Karen, drinkt Noemie dan 2,5 uur achter elkaar??? :shock: Das veel zeg!!!En waar blijven de foto’s???

Ik heb idd mijn buurmeisjes gezien, op de foto’s! :inlove: Zo schetig en klein en ze lijken helemaal niet op hun zus of op elkaar!!! Buuf komt morgen thuis, de meisjes moeten nog wat weken blijven, totdat ze officieel 40 weken zijn zeg maar…

En toch, als ik die pasgeboren beebs weer zie…ben ik blij dat Lola alweer 12 weken is!!! Ik vind het nu zoooooo veel leuker!!! :inlove: Je hebt nu lekker een ritme en je kent je kindje inmiddels goed!

Vandaag lekker met mijn meiden naar de dierentuin gegaan!! Heerlijk! Wij hebben een abonnement, dus dan rij je er makkelijk even naar toe! Oh het was zo lekker, het zonnetje scheen, Lola lag heerlijk in de wagen om haar heen te kijken en Nina rende van de Olifanten naar de Apen naar de VLinders, etc etc…Ook nog even lekker in de speeltuin gespeeld (Ze zag ERUIT!!! :shock: van top tot teen onder het zand…hahaha). En daarna op ons gemaak weer naar huis! Een superdagje!!!

Maar dat komt vooral doordat Lola zo makkelijk is en bijna niet huilt!! Dat scheelt de helft hoor, loop je een stuk ontspannender door!!!

Oh, en het doorslapen lijkt echt een feit hoor :dance: Vanochtend was het 7 uur!

Hebben jullie beebs trouwens een huiluurtje?? Lola namelijk niet, en ik moet daar zo aan wennen…Nina huilde iedere avond rond etenstijd, hoe laat we ook aten!!

Maar Lola hoor je eigenlijk nooit! Gek he?!

Nou Lisajoy, toevallig heb ik het idee dat Roos gister en vandaag last heeft van haar sprongetje. Gistermiddag wilde ze een keer extra drinken en was ze wat onrustig en vandaag wat meer huilen. Valt gelijk op, want ze huilt eigenlijk nooit! En vandaag wakker van 10.30 tot 15 :shock: Dat ben ik al helemaal niet gewend! Ze heeft heel even haar ogen dicht gedaan in de wagen toen ik boodschappen ging doen, maar verder was ze klaarwakker, terwijl ze altijd na zo’n anderhalf tot twee uur echt doodmoe is. En wat klinkt dat heerlijk zeg, lekker naar de dierentuin! Het was er ook ideaal weer voor! En lekker op een doordeweekse dag, dan is het niet zo druk, super! Trouwens, Roos heeft ook geen huiluurtje. Ze huilt eigenlijk alleen maar als ze honger heeft!

Cariska, zielig he, als ze zo spugen! Roos geeft ook regelmatig een mondje (of net iets meer) terug. Vaak als ik haar oppak, komt er dan een golf uit. Misschien kun je onder haar hoofd een extra onderlakentje of bijvoorbeeld een hydrofiel ‘opmaken’, dus wel dat het goed vast zit zodat ze er niet onder kan komen. Dat verschoont een stuk makkelijker in ieder geval! En is het een idee om haar direct na de voeding, maar ook na een kwartiertje te laten boeren? Of gaat ze gelijk naar bed na de voeding? Bij Roos komt er vaak na een kwartiertje als ik haar oppak als ze in de box heeft gelegen nog een flinke boer namelijk.

Zucht, morgen is Roos alweer drie maanden! Wat gaat dat hard he!

Joli en lisajoy, Tanisha blijft na de voeding nog ff bij ons idd voor het boeren. Maar soms komt er na een half uur tot uur nog geen boer…heeft ze dus echt moeite mee… Leggen haar nooit meteen na de voeding weg.

Onder haar hoofd ligt al een flanellen luier en daarover heen een hydrofiel luier en toch zijn deze beide erg nat en dan dus ook het hoeslaken…

Tanisha heeft geen huiluurtje. Wel vaak dat ze het 's avonds gezelliger vindt bij ons dan in haar bedje…

Cariska, komt het er echt met een golf uit? Dus met kracht? Want dan zou ik er wel even naar laten kijken. Of loopt het gewoon langs haar wangetje? Misschien kun je dan wat eerder stoppen met voeden, dus even timen hoe lang je haar normaal voedt en dan een max. aantal minuten voeden? Misschien eerst een minuut of twee korter, zodat ze natuurlijk nog wel voldaan is, dus weer niet dat ze te weinig krijgt. En dan kijken hoe het met spugen gaat? Ik roep maar wat hoor, maar wie weet helpt het?

ja het komt er met kracht uit, ga ff mail sturen naar consultatiebureau…kijken wat zij ervan zeggen. Helaas is er natuurlijk morgen geen inloopspreekuur …

Ik zou het gewoon even navragen! Ik heb altijd begrepen dat als het er echt met een straal uitkomt, je altijd wel ff moet checken of alles goed is. Spuugt ze altijd, of soms? Dan zou je ook nog even bij kunnen houden wat je zelf gegeten hebt, wie weet kan Tanisha bepaalde voeding niet verdragen?

Hier weer een goede nacht gehad! Had het niet verwacht, want Roos was gister echt niet in haar hum. Maar ze heeft toch weer geslapen van 22 tot 7.15 uur! Nu kijken hoe het vandaag gaat, ze werd vanmorgen in ieder geval lachend wakker, dus dat is een goed begin! Luv heeft vandaag zijn eerste papadag, hihi. Hij heeft 1x per maand de vrijdag vrij, meer kon (mocht) helaas niet van het werk. Maar goed, we genieten dus maar van deze dag. Straks even naar Ikea, dan lunchen we daar meteen. En misschien nog even ergens winkelen. Lekker met z’n drietjes!!

Morguh! :mrgreen:

Ik hoorde Lola om 05.40 opeens huilen…OOOOOH neeee dacht ik nog! hahahahaha, maar toen is ze weer in slaap gevallen gelukkig, en toen werd ik wakker om 08.15 uur!!! Goed he!!!

Vandaag drukke dag met van alles en niks…boodschapjes doen, luiers halen, verjaardagscadeautje kopen, even langs mijn werk…druk druk druk…

Morgenavond trouwens voor het eerst naar een verjaardag met Lola erbij!! Ben benieuwd!!! Nien kunnen we altijd laten slapen, wakker maken, naar huis gaan en zo overlegen in bed! Ideaal, dus ik ben benieuwd of Lola ook zo makkelijk is! We zullen zien!

Lisajoy, je gaat toch wel naar Kruidvat he, voor die luiers :mrgreen: Daar zijn ze namelijk in de aanbieding. Ik ga in ieder geval vandaag even inslaan :dance:

Joli, leuk zeg die papa dag! En ikea is natuurlijk altijd leuk! Wat heb/ga je shoppen???

Heb antwoord terug van het consultatiebureau, zie onderstaande.

Hallo ouders van Tanisha,

Er kunnen een aantal redenen zijn:

Allereerst is het goed eens te kijken naar het toeschieten van de borstvoeding.

Wanneer je haar aanlegt, schiet de melk toe, je voelt dat als bijv.aan prikkende tepels of zelfs een pijnlijk scherp gevoel wat later weer overgaat als de melk loopt. Het kan zo snel gaan met de eerste melk dat je dochter er tegenaan moet drinken en moet klokken. Je ziet dan zelfs dat het bij het mondje langsloopt. Die eerste snelle stroom kan spugen later veroorzaken omdat de lucht, die bij dat te snel moeten drinken, meegenomen is eruit komt. Denk maar als je zelf te snel drinkt dan heb je vaak ook last van lucht.

Je zou dan de eerste melk weg kunnen laten lopen door je dochter aan te leggen en wanneer ze begint te drinken er haar meteen af te halen en de melk in een handdoek op te vangen.

Je ziet dan ook dat de melk er uit spuit; wanneer dat rustiger gaat druppen, na 1-2 min.of eerder, leg je haar weer aan. Ze zal dat niet leuk vinden om te moeten wachten maar het is “voor het goede doel”. Vooral de eerste voedingen en de latere-en nachtvoeding kunnen dit veroorzaken.

Verder is het goed om haar een poos rechtop te houden, maar dat doen jullie ws. wel.

Je kan ook het hoofdeind van het bedje wat licht ophogen door vanaf het midden, onder de matras, een bad-hoeslaken geleidelijk omhoog te laten lopen zodat het hoofdeind wat hoger komt.

Wanneer dit niet voldoende helpt kun je voor en na de borstvoeding een verdikkingsmiddel geven aan je dochter. Dat heet Nutriton (johannesbroodpitmeel), wat geschikt is voor kleine kinderen. Je maakt het door 2 maatschepjes poeder te mengen met 50 ml. gekookt afgekoeld water en haar voor en na de borstvoeding wat te geven. Dat kun je het beste met je vingers doen( je vormt duim en 2 vingers tot elkaar) en legt het mengseltje erop om het vervolgens in haar mondje te leggen of op de lipjes zodat ze het eraf kan sabbelen.

Ik hoop dat jullie zo wat kunnen proberen en dat het wat helpt.

Groeten, Trijntje Dijkstra - Icare wijkverpleegkundige

Dus gaan eerst ff dat 1e proberen. Kijken hoe dat gaat. Heb haar vanmorgen ook gewogen op onze gewone weegschaal. Weegt ze 4.1.

Dit terwijl ze op het consultatiebureau 4240 woog…hoop dat dit maar gewoon aan onze weegschaal ligt maar ga volgende week wel ff naar inloopspreekuur. Maar belangrijkste is dat ze tevreden is.

Hebben ook geoefend met het flesje aangezien ik morgen een etentje heb en johan dus flesje moet kunnen geven. Zonder problemen dronk ze hieruit dus dat is mooi!! Kan moeders met een iets geruster hart weg haha…

Cariska, top dat het flesje goed ging! Hopelijk helpt het tegen het spugen en hoeven jullie niet aan het JBP ( werkt wel erg goed trouwens, maar het is wat meer werk)

Joli, loopt nu lekker in Ikea denk ik? Lekker he zo’n dagje met zn drietjes?! En Roos doorgeslapen :thumbup:

Lisajoy, ook al zo’n lekkere doorslaper :thumbup: . Succes met je drukke dagje vandaag!

Karen, hoest bij jou?

Ik ben met volle teugen aan het genieten van ons ritme! Zo lekker! Heb zojuist weer eens zelf gezogen en gedweild :thumbup:

Ga ff spullen pakken, we gaan koffie drinken bij mijn schoonouders!

:-*

Goedemiddag!

Heerlijk Tanja, dat het zo lekker loopt, het zonnetje doet ook heel wat merk ik bij me zelf!

Cariska, hoe is het met het spugen?

Ik heb mijn stiefvader vandaag weer naar huis meegenomen! even kort verteld is de operatie vorige week “mislukt”, wat een operatie van 3 tot 4 uur zou moeten zijn is een geworden van 10 uur! er is van alles misgegaan tijdens de operatie. We zaten dan ook behoorlijk in de piepzak…

Gelukkig lijkt alles nu goed te gaan.

De uitslag betreft de tumor is nog niet binnen dus nog spannend.

Daarin tegen is hier thuis alles goed, beide jongens zijn wat verkouden maar dat is dan ook het enigste. Wilco zit nu op 4 voedingen 2 x bv en 2x kv. hij begint nu ook op zijn zij te draaien dus niet lang meer dat hij op de bik terecht komt, alhoewel Jurjen dit ook allemaal heeft overgeslagen (die was wat lui en vondt het allemaal wel best)

Famke, oh wat spannend allemaal zeg met je schoonvader!! En dan een operatie van 10 uur!! pfff kan me voorstellen dat jullie flink in de stress zaten!!! Hoop dat de uitslag positief is meid!!

En Wilco dus al een beetje aan het draaien? Nien was ook zo’n luie donder hahahahaha, die ging pas bij 10 maanden zitten en bij 13 mnd pas kruipen :mrgreen:

Tanja, klinkt alsof je nu echt aan het genieten bent meid!!! Lekker he!!!

Cariska, ben benieuwd of het werkt bij Tanisha!!! Bij Nina deed ik ook eerst de ergste druk eraf kolven, omdat ze er zo’n krampjes van kreeg! Dat werkte wel!!! Succes in ieder geval!

Joli, nee ben niet naar de kruidvat gegaan, naar de etos! Daar was het 3 halen, 2 betalen en ik had ook nog een bon met 10 euro korting op de active luiers! Dus uiteindelijk 3 pakken voor 9.99! :mrgreen:

Verder een lekker dagje gehad, Lola is veel wakker geweest vandaag, niet jengelig ofzo, maar gewoon aan het rondkijken en niet willen slapen in de cosi (was de hele middag onderweg en op mijn werk…) Rond 16.30 uur was ik thuis, en is ze meteen naar bed gegaan, maar na een uurtje weer klaarwakker! Nu net gedoucht met papa en nina, en na de fles is ze fris en fruitig naar bed gegaan. Nu ligt ze nog wat te mopperen, maar die stort zo wel in, denk ik :mrgreen:

Morgenmiddag krijgen we visite van vrienden met hun dochter. Die scheelt 3 maanden met Nina, dus dat is dikke lol met elkaar! Gaan we pedagogisch verantwoord eten bij de Mc Donalds, en daarna met z’n allen naar een verjaardag!!! Zit nog te bedenken wat ik met Lola doe…of ik haar in het grote bed van onze vrienden laat slapen of de reiswieg meeneem!!!

Hoe doen jullie dat??? Als je 's avonds een verjaardag hebt of op visite gaat???

Famke, spannend zeg, van je stiefvader! En kan me voorstellen dat je echt in grote spanning zit als een operatie opeens zo lang duurt! Nu maar hopen dat de uitslag goed is.

Wilco al op 4 voedingen! Dat is lekker zeg. Vanaf wanneer mogen ze over op 4, of ligt dat ook aan BV of FV?

T@nj@, had je ooit gedacht dat je zo blij zou zijn dat je weer gestofzuigd en gedweild had :wink: Heerlijk he, als alles weer een beetje ‘normaal’ gaat, haha.

Cariska, dat gewicht ligt vast aan de weegschaal hoor, daar zit soms echt veel verschil in! Ben benieuwd of de tips van het cb werken, hoop het wel voor je!

Lisajoy, lekker dagje gehad? En nog luiers gescoord :mrgreen: Ben benieuwd hoe Lola het morgen doet op de verjaardag!

Hier een heerlijk papadagje achter de rug. Bij Ikea lekker geluncht en geshopt! Een mooie spiegel voor boven onze haard. Dat kunnen we ook weer van ons to do lijstje afschrappen. Na een verhuizing blijven er toch altijd van die things to do over. Verder bij Ikea een babygym gekocht voor Roos en ze vindt het prachtig! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80102537 En nog wat spulletjes voor de keuken, van die keukengerei dingen. Dus weer lekker geld uitgegeven! Ooo en Roos was vandaag toch zooo voorbeeldig! Weer helemaal happy, het sprongetje is voorbij. Ze lag zo lief in de wagen, met haar handjes op de rand, echt zo lief en maar lachen! :inlove: En ook met de voedingen ging het vandaag helemaal volgens ‘plan’. Dus ja, echt een topdag!

Tanja, fijn dat je nu echt lekker geniet!!

Famke, jeetje zeg een operatie van 10 uur! Kan me voorstellen dat jullie behoorlijk in de stress zaten/zitten.

lisajoy, ik zou gewoon haar in de reiswieg laten slapen! Is vertrouwd en kan er niets gebeuren!

Joli, wat een leuke babygym!! Hebben wij ook nog niet dus wie weet hahaha…

Tanisha is nu steeds aan het huilen, zolang ze aan de borst is is het goed, valt in slaap en wordt dan weer wakker en wil weer aan de borst… Dus ff kijken hoelang ze dit gaat volhouden haha