*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

nee gaan vrijdag oefenen met flesje. Dan is johan ook vrij en mag hij het dus meteen doen. Gaan eerst dan gewoon beetje geven met fles en de rest aanvullen met de borst…

oh oh ook hier een huilend meisje … nou ja huilen … zeg maar krijsen… ga dus ff kijken!

Nou hier ook een heeeeele blije mama hoor!!! Lola heeft weer doorgeslapen en we moesten haar zelfs wakker maken om 08.30 uur!! :dance: Heerlijk!!!

Zit alleen nu wel een beetje te hannesen met de flessen…want ze krijgt nog 5 flessen, normaal gesproken om de 4 uur. Maar dan kom ik uit op 00.30 uur de laatste fles…en daar heb ik niet zo’n zin in!!! hahahaha

Dus geef haar maar om de 3,5 uur, kijken hoe dat gaat, want dan kom ik op 23.00 uur uit!

Cariska, je kan misschien wel proberen om Tanisha in de namiddag wakker te houden? En dan rond 19.00 uur badderen/BV geven en dan op bed leggen! Of trekt ze het nog niet om zo lang wakker te blijven?

En lekkerrrrr een etentje!! Is ook wel eens lekker he, ff zonder kind op stap!!

Joli, hahaha stiekem onder werktijd KOKén he! Ja dat is de verleiding van thuiswerken he! hihi

Famke, is toch een goede oplossing zo! Ik was ook van plan om in de ochtend en avond BV te gaan geven en overdags FV! Dat gekolf de hele dag vind ik ook niks…bij mij liep het dan even anders en krijgt ze volledig FV, maar ik vind wat jij doet ideaal!!!

Volgens mij had ik het al eerder gevraagd (geheugen laat me nog steeds in de steek :oops: ) maar krijgt Wilco al fruithapjes en groentehapjes???

Tanja, ik moest wel goed kijken hoor naar jouw ienieminie foto;s! hahahaha Maar wat gek he, dat je BV nou opeens goed op gang komt?! Nou ja, neem het er van zou ik zeggen!!!

lisajoy, laatst geprobeerd om haar wakker te houden maar lukte niet. Ze gaat dan zo lopen miepen/huilen en doen … vind ik dan weer zielig. Maar nu ligt ze al weer een poos heerlijk op bed te slapen dus gaan het vanmiddag weer proberen. Misschien dat ze als johan thuis is ff lekker met ons samen kan spelen, en dan rond 19 uur naar bed…kijken hoe het vandaag gaat. Maar ach … het is echt een meisje dat wel veel slaap nodig heeft, net zoals ik dus zullen zien hoe het gaat…

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin in het etentje. Moet er namelijk nog niet aan denken om zonder haar weg te gaan… is dat raar???

Hoorde van een collega van mijn moeder dat zij samen met haar zus naar de huishoudbeurs gaat. Die zus heeft rond 11 januari geloof ik een kleintje gekregen. En ze gaat dan al een dag zonder de kleine op stap…ben ik dan zo overdreven??? :?

Wat goed dat lola alweer heeft doorgeslapen!!! :clap:

Haha Cariska, hier hetzelfde hoor! Vind het ook lastig om zonder Roos weg te gaan. Ja, eventjes, een uurtje ofzo, of max 2, 3 uur tussen de voedingen, maar langer niet hoor! Wij hebben 13 feb. een bedrijfsuitje, dan dus ook maar kijken hoe het gaat. Misschien nog een tip, ik laat Roos niet langer dan 2 uur slapen, max. 2,5 uur. Misschien dat dat nog werkt?

T@nj@, al die namen ook :wink: Ik ben overigens alweer een tijdje aan het werk. Ik kreeg opdrachten, dus dacht ik ga maar beginnen. Ik werk nu zo’n twee uurtjes per dag. Hooguit 3 tot 4, dus niet al te inspannend. Het is nog wel erg zoeken naar de juiste balans, want eigenlijk is 2 uur per dag te weinig! En ik zit niet rustig, terwijl Roos slaapt als een Roos! Maar ik heb toch elke keer in mijn hoofd ‘straks wordt ze wakker’. Terwijl dat ook geen probleem is natuurlijk! Het zit meer tussen mijn oren denk ik.

Je kunt gekolfde (bevroren) melk toch prima opwaren in de flessenwarmer? Dat is toch niet slecht voor de melk? Of wel?

Lisajoy, je kunt toch ook gewoon 's avonds wat eerder geven? Of heeft Lola dan nog geen dorst? Ik geef haar gewoon rond 22 uur de laatste BV. Soms is dat na 3 uur, soms na 4 en soms na 2,5 uur. En overdag zit ik nu op schema tussen 7.30 - 8, rond 11.30, rond 15, rond 18.30 - 19. Het wijkt nog wel eens af, maar zo ongeveer. En dan dus om 22 uur de laatste voeding. Roos redt het nog niet altijd om echt die 4 uur ertussen te hebben, maar zo ‘ongeveer’ gaat het eigenlijk prima.

Heb net weer een leuk wit shirtje voor haar gekocht bij Villa Happ, 70 procent korting! Verder hadden ze niet veel, jammer! Ik wilde eigenlijk nog iets in maat 62, maar wilde het wel in de uitverkoop, omdat ze nu al richting de 68 gaat! Ze groeit zo hard! Ik had ook een schattig spijkerjurkje van Name It gekregen, voor 4-6 maanden, maar die kan ze nu al aan! Hier dan maar even een foto (zie showforum) :mrgreen:

Ooo en dan nog even, pff, wat typ ik weer een lang verhaal :oops: Maar goed, ik ben vandaag voor het eerst op strand geweest met Roos!! Vind ik toch wel weer leuk hoor. Wacht, ik zal de foto’s in ons showforum zetten!

idd kan gaan proberen om haar niet langer dan 2.5 uur te laten slapen, maar vind het ook wel weer sneu om haar wakker te maken :oops:

Ga nu ff kijken in showforum!! (enne … ik baal dat ik niet bij de zee woon…)

Joli, foto;s zijn :inlove: vooral dat jurkje, echt te schetig!!!

Hahahaha, ik ben dan hier de enige die het wel lekker vind om een dagje iets voor mezelf te doen?! Niet dat dat nou veel gebeurt, dat uitje naar Tarzan was eigenlijk voor het eerst!

Maar ik ga dus met moeders naar de negenmaanden beurs en zonder Lola en Nina!! Heerlijk! Manlief neemt een dagje vrij, dus ik kan zonder kinderwagen lekker neuzen! Heb drie jr terug Nina meegenomen en vond het een ramp! Tis zo druk en iedereen loopt tegen je wagen aan, en Nina was er ook helemaal onrustig van; al die herrie en drukte!

Nee, ik kijk er helemaal naar uit, heerlijk!!

Waar ik wel heel veel moeite mee heb, is om Lola straks naar het KDV te brengen!! En dat had ik echt niet verwacht! Ze komt immers bij Nina in de groep, ik ken die leidsters al drie jaar…en toch…NIEMAND kent Lolaatje zo goed als ik. :frowning: Ik weet wanneer ze huilt en waarom, wanneer ze moet slapen en wanneer ze juist lekker wil spelen…

Had ik niet verwacht van mezelf! Ze zal denk ik, volgende wk ook wel moeten gaan wennen…maar volgens mij moet ik meer wennen hahahaha

Nou, ga lekker bij mijn ouders eten …chinees…bah

hallo hallo

nou vandaag Noëmi weer gewogen ze is nog 100 gr verwijderd van haar geboorte gewicht. dat is toch heel mooi???

maar je kan afgekolfde melk opwarmen in de flessenwarmer en bevroren melk als je dat opwarmt gaat er niks van verloren dat heb ik van de kraamhulp gehoord.

@cariska spannend zo’n eerste dag zonder je kleine meid. hoop dat alles goed gaat.

vandaag weer een lekker dagje. op zich gaat het met de borstvoeding goed, alleen wil ze soms maar net 20 min drinken en is er dan helemaal klaar mee en ligt te slapen als een roos.

maar goed ik denk maar zo als ze nog maar 100 gr van haar geboorte gewicht is dat gaat het mooi de goede kant op. toch??

ik ga ff in het showforum kijken naar de mooie foto’s

Cariska, lijkt me ook spannend hoor zo’n eerste avondje zonder je meisje! Wij hebben 14 februari een vrijgezellenfeestje (Mark met de mannen en ik met de meiden) Jara gaat dan naar mn schoonmoeder, zie er zo tegenop!! De week erna de bruiloft…We willen eigenlijk van te voren nog een ‘oefenmiddagje’ afspreken…

Karen, wat goed om te horen dat het zo goed gaat!

(ik moet zeggen dat ik wel een btje jaloers wordt als ik jullie voorspoedige bv-verhalen lees… :oops: )

Hier was t eenmalig hoor, dat ik zoveel kolfde :? Tis gebeurd…tis ons niet gegund. Ik denk dat ik haar van8 voor het laatst heb aangelegd :cry: :cry: Voelde weer ‘spruw-steken’ ik kan bij Jara (nog) niks ontdekken :pray: hopelijk blijft dit zo.

En nu…in de loop van de dag kreeg ik verhoging/ koorts en nu dus weer een dikke rode plek op mn borst :wall: Grrrrrrrr :twisted: heb het net onder de douche ff goed gemasseerd.

Vond het raar, want ik heb de afgelopen tijd mn borsten extra gemasserd, goed leeg laten drinken en nagekolfd…maar nu net bed8 ik dat ik afgelopen zaterdag een voedingsbeha aan heb gehad die eignelijk een beetje te klein was geworden, de anderen zaten in de was…zou het daardoor kunnen komen :think: ???

Nou ga ff lekker op de bank liggen!

hallo hallo

@tanja… dat is wel vervelend meid. ik hoop dat de pijn gauw weg is.

ik heb het gevoel dat mijn ene borst niet zoveel melk heeft want als zij daar een half uur aan gelegen heeft dan geef ik haar ook nog bijna een half uur de andere borst.

hoe kan ik er achter komen om te kijken of daar wel genoeg melk in zit.

moet ik die borst dan een keer helemaal leeg kolven om te kijken hoeveel daar in zit???

of wat ik ook kan doen bedenk ik nu is haar wegen voor de BV en daarna.

of is dat niet een idee??

O T@nj@ :hug: even een dikke knuffel voor jou! Misschien geeft het nu toch wel rust om het gewoon af te sluiten. Ik snap dat het moeilijk is, maar elke keer de hoop, die dan weer de kop wordt ingedrukt, dat is toch ook niks! En als er nu ook nog een borstontsteking aan zit te komen. Pf! Je hebt er alles aan gedaan, het wordt nu tijd om je lekker op je meisje te richten hoor! Ik wil niet belerend klinken, maar meid, je hebt er toch echt alles aan gedaan! En snap best dat je jaloers bent dat het bij anderen zo ‘makkelijk’ gaat. En het ligt echt niet aan die bh! Het wil gewoon niet lukken en daar kun jij niks aan doen! Je hebt er juist alles aan gedaan om het wel te laten lukken!

Karen, wegen voor en na de BV is zeker wel een idee. Maar verkijk je daar niet te veel op! Het gaat om grammen en dat is nooit helemaal precies te wegen hoor!

Lisajoy, het lijkt mij ook zo moeilijk… ik denk er nog steeds over om het KDV helemaal af te zeggen :lol: . Dan kan Roos straks als ze twee is wel naar de peuterspeelzaal.

Joli, hahahaha begrijp dat dat verleidelijk is hoor!! Maar kan je uit eigen ervaring vertellen dat ze zoooooveel leren van een KDV!!! Nina is zo wijs, en praat heel goed en duidelijk, was snel zindelijk, kan goed delen en op haar beurt wachten…

Echt, als moeder zijnde ben je ook druk met huishouden, boodschappen doen etc…en dus niet de hele dag met je kindje bezig. Op het KDV worden ze de hele dag beziggehouden. Ze werken thematisch en ze leren van de leidsters ook weer andere dingen dan thuis.

Ik ben dus voor een KDV :mrgreen: :mrgreen: hahahahaha

Maar als ik de keuze zou hebben…zou ik ze ook lekker thuis houden!!! :mrgreen: :mrgreen:

Tanja…zucht…het zit er volgens mij echt niet in bij je he?! En het is je zooooo gegund! Maar ik denk er hetzelfde over als Joli, volgens mij moet je het BV boek maar echt sluiten…scheelt je een hoop teleurstellingen volgens mij!!! Een dikke :hug: voor jou en ik hoop dat de ontsteking niet doorzet meid!!!

Karen, kan je niet proberen om haar na de ene borst, nog even de andere borst te even? ALs toetje??? :mrgreen: Bij BV blijft het natuurlijk onduidelijk hoeveel ze drinken, heb je geen inloopspreekuur op het CB? Ik ging altijd iedere wk wegen, dan weet je zeker of ze goed aankomt!

Zo de meiden liggen hier alweer sinds 19.00 uur plat. Lola was erg moe, zat bij mijn ouders al met rode konen en kleine oogjes…Toch maar even wakker gehouden, gebaddert en na de fles meteen naar bed. Ze lag al te slapen terwijl ik haar nog in de slaapzak moest leggen :inlove:

En natuurlijk gaan we weer voor een goede nacht he!!!

Morgen blijft hubbie nog 1 dag thuis en dan gaat íe weer werken geloof ik?! Gaat hartstikke goed met 'm, alleen de hechtingen trekken erg. Hij werkt als kraanmachinist en hij is bang met in en uitstappen dat de hechtingen straks scheuren ofzo…brr moet je ook niet aan denken… :sick:

Vind het wel gezellie hoor…zo met z’n viertjes! hihi

lisajoy, wanneer ga jij naar de 9maandenbeurs? Wij gaan de 18e. Tanisha slaapt overal doorheen…verwacht dat ze dat op de huishoudbeurs ook wel gaat doen…we zullen zien!

Karen, fijn dat je meisje het goed doet! En alweer bijna op haar geboortegewicht :clap:

De meeste mensen hebben in de ene borst meer melk als de ander hoor! Is niets om je zorgen om te maken, gelukkig heb je er 2!!!

Wij hebben Tanisha de eerste 2 weken ook voor en na de voeding gewogen, dus prima idee!

tanja, geen idee of het door de bh komt. Ik slaapt 's nachts met een sportbh om welke ook te klein is maar zo blijven die zoogkompressen wel op hun plaats en is niet meteen het hele bed nat…

Vanmiddag komen mijn collega’s op kraamvisite! Gezellig!!! Straks lekker Tanisha badderen! Vanavond eten bij schoonouders en dan zit de dag er alweer bijna op :lol:

hey dames,

Ik ben maandag begonnen met kv, Wilco krijgt nu 1x kv overdag. ik bouw het langzaam wat af om zo straks op 2x bv en 2x kv te komen…

Als je kolft wil niet zeggen dat DAT jou productie is,namelijk heeft wilco ook voldoende als hij de borst krijgt maar als ik kolf dan kolf ik maar een 60 cc …

ook 1 van de redenen dat ik half om half ga geven.

Wilco vindt de kv ook prima en heeft tot nu toe erg geen last van gehad.

Wilco is nog niet aan de fruit en groente hapjes, volgende week weer naar het cb en dan kijken hoe hij p gewicht is…

Maar ik stel het liever naar de 6 maanden uit.

hoi hoi,

Lola heeft weer heerlijk doorgeslapen vanacht!!! Ik moest d’r om 07.00 uur wakker maken, en dat was meer omdat ik Nien naar het KDV moest brengen…

Maar zelf was ik vanaf 04.45 uur klaarwakker!!! hahahaha Kreeg namelijk een sms dat mijn buuf was bevallen en was daar helemaal hyper van!

Twee gezonde meiden: Kyra en Tara! Ze schelen precies 12 weken met Lola, dus dat worden vast dikke vriendinnen! Leuk he!

lisajoy gefeliciteerd met je 2 buurmeisjes!!!

Hier zo visite van mijn collega’s!

Lisajoy, gefeliciteerd met je buurmeisjes!

Enneh, je had gelijk hoor…ben nu zoooo blij dat ik gestopt ben met de bv! De flesjes zorgen voor een ritme, en Jara past zich hier goed op aan! Ze komt netjes om de 3 a 4 uur, slaapt beter/ langer/ rustiger en is langer/ gezelliger/ alerter wakker. Vanmorgen heeft ze gericht naar me gelachen, zoooooo leuk (ff een tranentrekker voor mama!)

En…!!!

Jara is gegroeid, en hoe! 4500 gram!!! Das 350 gram in één week!! Ze was ook echt een aantal dagen onverzadigbaar, ‘rupsje nooitgenoeg’ noemde we haar.

Heb maandag nieuwe kleren met dr gekocht (veel te duur, maar zooo leuk) Zie showforum!

:-*

:dance: :clap: :dance: Ben helemaal blij voor je Tanja, dat het nu zo goed gaat met Jara!!! Laat het genieten maar beginnen nu he!!! En gelijk zoveel gegroeid…knappe meid!!!

Ga meteen ff spieken, ben GEK op kleren hahahahahahaha

tanja, wat fijn dat jara is gegroeid!!! En dat ze het zo goed doet op de fv!!!Een gelukkig meisje is ook een gelukkige mama! hmmm… al gericht gelachen? Tanisha nog niet…

Ga zo meteen kijken in het showforum!

Vandaag een slaapzakje gekocht voor Tanisha. Want ze tijgert het hele bed door. Ligt dus 's ochtends bovenin zonder dekens…arm kind.

Sta ik in de prenatal zegt die mevrouw: hoe oud is ze? ik zeg bijna 5 week. Oh maar u mag pas een slaapzak gebruiken met 3 maanden! Dus ik zeg shit… hoe zorg ik dan dat ze onder de dekens ligt. Zegt die vrouw, je moet eerder reageren, ze tijgert zich omhoog wanneer ze ligt te huilen. Ik zeg nee hoor ze huilt helemaal niet dan, doet het in dr slaap… grr die vrouw dent ook dat ze alles weet.

Toen gaf ze de tip om de mouwen en het hoofdgat dan maar een stukje in te nemen zodat ze er niet haar armen in de slaapzak kan krijgen en haar hoofd niet in de slaapzak terecht komt.

hoe oud waren jullie kindjes toen ze voor het eerst in de slaapzak lagen???

Cariska…waar bemoeit dat mens zich mee??? :wall: bla bla bla bla bla bla…Zolang het gat bij d’r hoofdje maar klein genoeg is, zodat ze er niet in kan kruipen zeg maar…dan is het goed hoor! Lola ligt er nu een week in, dus bij 11 weken.

Ik ga trouwens ook de 18e naar de negenmaanden beurs, dus wie weet komen we elkaar nog tegen :mrgreen:

Nou, mijn meisje slaapt nu al 4 nachten door, heerlijk hoor, kom helemaal bij!!! Maar zal nog niet verkondigen dat ze doorslaapt, want het kan natuurlijk zo weer veranderen! Maar we zijn blij hahahahaha

Ze is ook zo lief en makkelijk en schattig :inlove: :inlove:

Aanstaande maandag gaat ik met Lola naar het KDV voor een intakegesprek. :frowning: En dan een week later, 10 feb…gaat ze drie uurtjes wennen :frowning: :frowning: Vind het helemaal niks!!! BAH

Cariska, wij doen Jara ook in een slaapzakje hoor…wist niet eens dat dat niet zou mogen? Ze slaapt er al een week of 3 in, omdat ze anders de dekentjes wegtrappelt…We doen het trouwens alleen s nachts omdat het boven ook wat kouder is, beneden ligt ze gewoon met haar broekje aan in de wagenbak.

:think: ik zou het trouwens wel knap vinden als ze dr armpjes erin zou krijgen, met die ongecontroleerde bewegingen…en waarom verkopen ze anders slaapzakjes in maat 60?