Zo das een vlotte bevalling Kim! En wat een prachtig meisje!!! :inlove:
wat een schatje Kim!!! :inlove:
Dat jurkje heb ik ook!! Schattig he!
Ooo Kim, wat een schatje!! Heerlijke vlotte bevalling en fijn dat alles goed gaat!
T@nj@, hoe gaat het met het afbouwen van de BV? Fijn dat je de beslissing nu hebt gemaakt. Je hebt er echt alles aan gedaan. Het lijkt er op dat jij tot die 2% hoort die gewoon niet genoeg melk heeft. Ik hoop dat je het goed kunt afronden. Het zal best nog even moeilijk zijn, maar zoals ik heb gelezen wat je er allemaal voor hebt gedaan, is dit de enige juiste beslissing! Nu aan de FV en genieten!!
Lisajoy, lekker zeg van die wipstoel! Dat mag toch niet zomaar gebeuren!! Vind het overigens wel raar dat je niet meteen een nieuwe hebt meegekregen. Gaan ze die oude nu repareren dan? Die zou ik mooi niet meer hoeven hoor! Goed opletten dat het dan wel echt goed gerepareerd is! Leuk, ik wil ook een babygym! Maar heb nog niet echt goed gekeken wat er te koop is. Roos vindt op haar buikje liggen even wel prima, maar als ze moe wordt of het zat is, gaat ze huilen of heel boos een soort grommen :lol:. Het omrollen wil nog niet lukken, ze is meer van hoofd omhoog en om zich heen kijken. Wel kan ze zich in een vreemde houding wringen om naar de tv te kijken. Dat vindt ze toch wel zo mooi! Ik laat haar zo min mogelijk televisie kijken, hebben jullie daar ‘regels’ voor??
Karen, hoe is het met de kraamtranen? Nemen ze al een beetje af? En gaat alles goed?
Cariska, bij jou ook alles goed? En bij jou, Hendrika? Famke?
Hier alles prima. Roos heeft al twee nachten doorgeslapen :mrgreen: Gisternacht van 21.30 tot 7.30 en vannacht van 22 tot 8! Heerlijk hoor! Wel pruttelde ze beide dagen even rond 6 uur, maar ze viel dan toch weer in slaap. Nu maar :thumbup: dat ze dit ritme vol gaat houden Verder had ik gister even een klein dipje. Ik wilde even naar de winkelstraat, dus ik loop de deur uit, vergeet wat, loop weer naar binnen en gooi een vaas stuk… Tja, en toen moest hub het bezuren en toen kwamen de tranen. Ik voel me af en toe zo gebonden aan Roos. Ik geef met alle liefde BV, begrijp me niet verkeerd, maar het is soms ook wel zwaar. Ik ben niet meer weggegaan. Achteraf maar goed, want Roos kwam dus al 1,5 uur na de voeding. Alsof ik het voelde! Ik ben nu ook aan het kolven 's ochtends, voor het geval ik een keer weg moet. Altijd handig als er een voorraadje staat.
Hadden jullie trouwens van te voren bedacht hoe lang je BV wilde gaan geven? Ik wil het graag een half jaar doen.
hallo hallo
hier gaat alles weer beter. heb minder last van kraam tranen, maar ik vond het erg moeilijk om afscheid te nemen van de kraamhulp het is natuurlijk een goede kennis van ons. en het was zo leuk en zo gezellig, maar ook omdat je dan alles alleen moet doen. het was gisteren wel moeilijk soms wou niet zo veel drinken
maar vandaag komt een tante van mij die is ook kraam verzorgende en die neemt haar weegschaal even mee. even controle vink wel prettig.
maar goed vandaag haar weer lekker in bad gedaan, zo leuk leuk leuk…
ik wil graag ook een half jaar borstvoeding geven, maar als het zo lekker loopt dat wat langer ook omdat jacco heel erg koemelk allergie heeft gehad. dus vandaar.
@kimmmmmm…wat een geweldige foto’s wat een schatje… echt geweldig.
*breek even in
Kim wat een heerlijk spekkie :inlove: :inlove:
Ik kom snel bij je kijken!!
Breek weer uit
hoi hoi,
Joli, BV is gewoon ook een dagtaak!!! Maar Roos komt nu toch netjes iedere 4 uur overdags??? ALs je dan gevoed hebt, kun je daarna toch meteen weggaan?? Of idd een flesje afkolven en manlief Roos laten voeden!! Dan heb je net even wat meer tijd voor jezelf!!!
Karen, gek is dat he als de kraamhulp weggaat…toch weer een mijlpaal dat jullie het nu ‘alleen’ moeten doen!! Komt vast helemaal goed meid!!! Gewoon lekker rustig aan doen en niet teveel plannen maken!!
Lola kijkt trouwens geen tv hoor :naughty: vind ik haar nog veeeeels te klein voor hahahahaha. Nien is al zo’n verslaafde!! En daarbij heb ik de regel, 's ochtends mag de tv aan, even wakker worden en ontbijten. Na een uurtje gaat Ãe uit en blijft de hele dag uit. Aan het einde van de middag (tegen etenstijd, is voor mij weer handig met koken ) mag ze een dvd-tje kijken en dat is het! En ze mag van mij niet alles kijken…sinds kort is ned. 3 niet interessant meer en kijkt ze naar Nickelodeon Junior. Maar bijv Jetix met pokemon enzo, mag van mij niet aan. Streng he :oops:
Hier lekker aan het keutelen…beetje de kasten aan het leegruimen, wasjes aan het draaien, en te kleine kleertjes aan het uitzoeken. Heb het e.e.a. op MP gezet, ben benieuwd wat ik nog verkocht krijgt!!
Ooooooh, en… :dance: Lola heeft doorgeslapen :dance: :dance:
Om 22.45 uur hebben we haar wakker gemaakt voor de laatste fles, en toen kwam ze weer om 07.30 uur!!! GOED HE!!! Ben helemaal trots op mijn wijffie!!!
Het gaat ook allemaal zooooo lekker, ben zooo blij!!! En nu de medicijnen aanslaan, merken we pas hoe makkelijk ze eigenlijk is! Huilt alleen als ze honger heeft en slaapt lekker en veel!! hihi
Nou ga aan mijn volgende klusje verder…de post wegwerken (van 3 maanden :oops: :oops: )
Joli wat weer een lieve foto!!! Tanisha vindt het ook heerlijk om op haar buik te liggen! Wat heb jij vervelend werk zeg dat jij een massage moet ondergaan zou me bijna laten omscholen :lol:
Tanisha kijkt nog geen tv… nou ja … soms op schoot richt ze haar koppie wel richting de tv.
Ik wil proberen een jaar bv te geven.
Tanja, fijn dat je nu echt achter je beslissing staat om te stoppen!
Kim wat een schatje is amy zeg!!!
Lisajoy, nee hoor niet streng, altijd tv is voor de kids niet goed! En idd pokemon enzo pfff sommige dingen zijn gewoon niet geschikt voor de kleintjes!
Wat fijn dat lola heeft doorgeslapen!! Het komt helemaal goed met jullie meisje!!
Hier alles prima. Tanisha slaapt nog steeds door, doet het goed op de bv. Gisteren nieuwe kleertjes voor haar gekocht, je krijgt wel kleren maar vooral vanaf maat 62. Dus ff kleren maat 56 gekocht voor haar!
Verder straks kraamvisite, maandag ook, dinsdag komt mijn werk en woensdag komt onze kennis die hier heeft geholpen met kramen. Donderdag geen visite en dat laten we dus maar ff mooi zo … pfff
Ik laat Roos ook niet tv kijken, maar als ze op schoot zit en de tv staat aan, dan is ze helemaal gegrepen door de beelden. Ook als ze op haar kleedje ligt, verdraait ze echt haar nek om tv te kunnen kijken. Ik probeer de tv zoveel mogelijk uit te zetten, maar hub vindt dat het geen kwaad kan, ff tv kijken. Nou, niet te veel hoor :naughty:
Roos komt inderdaad ongeveer om de 3 tot 4 uur voor de voeding overdag, maar soms ook zomaar ineens na 2 uur! Ik vind het gewoon lastig om dan weg te gaan, omdat ik het zielig vind als ze door mij huilt van de honger! Misschien is het ook meer mijn eigen gevoel, dan dat het echt nodig is. Ik ben zo gewend om ‘even’ dit ‘even’ zus te doen en dat moet ik nu aanpassen. Dat gaat heel goed, maar soms benauwt het me gewoon even. Even, want als ik dan mijn meisje weer zie lachen :inlove: is het weer over hoor!!
Lola ook al zo lekker doorgeslapen! Heerlijk he! En Tanisha is helemaal een supersnelle doorslaper zeg!
Cariska, ook echt tijd voor z’n drietjes inplannen hoor! Ik was het op een gegeven moment ook zo zat, die kraamvisite :oops:
ja tijd voor ons zelf inplannen doen we zeker! En daarom ook maar 1 moment per dag visite. Dus vanmiddag zijn er mensen geweest en vanmorgen en vanavond dus niemand!
Joli, ik begrijp je wel hoor!!! Ik had dat bij Nina ook heel erg…nu ben ik er aan gewend, eigenlijk staat de hele dag in het teken van de kids!! Vanaf 19.00 uur is de avond voor mij, dat is echt heilig!! Dus ook Lola ligt rond die tijd in d’r bedje!!
Maar een kind in je leven is echt een omschakeling! Je bent idd een stukje vrijheid kwijt! Komt helemaal goed hoor, ze worden steeds groter en zelfstandiger!!! Alleen nu zijn het tropenjaren!!
Ik vond van geen kind, naar 1 kind ook veel ingrijpender dan van 1 kind naar 2 kinderen!!! Lolaatje doet gewoon mee met het ritme wat we al hebben, sinds Nina er is! Ideaal!!!
Nou ga Lola maar eens wakker maken voor de fles…luilakkie!!!
Nou ik zal jullie vertellen hoe het gaat met afbouwen…
ik wil haar nog geven ‘wat ik heb’ daarna de fles. Vanmiddga hadden we visite dus gelijk een fles gegeven, toen de visite wegwas (ca 15 min daarna) gekolfd…kolf ik ineens 90 cc :shock: een volledige voeding dus :? , vanmiddag dus wat langer bij mij laten drinken: ca 25 minuten rechts en daarna na 10 minuten links liet ze zelf los…als een blok in slaap gevallen…weet t ook niet meer hoor!
Laat me iig niet gek maken…ik laat haar bij mij drinken, als ik denk dat ze tekort heeft geef ik Friso bij. Ga iig niet meer contstant nakolven en haar om de 2 uur aanleggen.
Dat was de vorige keer ook zo…geef ik het op…gaat het ineens goed (hihi had ik week 2 nou maar opgegeven dan was het eerder goed gegaan ) Nee hoor ik zie wel hoe het loopt, ik heb me erbij neergelegd dat het niet gelukt is, als het vanaf nu goed (blijft) gaan is dat mooi meegenomen.
Hier nog ff wat Jara spam! (heb de fotos per ongeluk iets te klein gemaakt…)
Nog een :inlove:
Kim. gefeliciteerd met je meisje!
WAt een pracht foto’s zeg!
wat is Wilco dan alweer groot.
Ik heb vandaag besloten om de voedingen half om half te doen (half BV half KF)
Moest dit weekend beginnen met werken… al met al ben ik dus een hele dag met de voeding bezig, plannen, kolven, invriezen, ontdooien…
En omdat ik wisselende diensten draai is het een heel gepuzzel!
Ik ga hem nu smorgens en savonds bv geven en nog 2 voedingen KF, ach hij heeft 4 maanden volledige bv gehad!
ik zal ook even foto’s spamen
Tanja, wat een lieve foto’s van Jara! Vooral die van in de kinderstoel!!!
Laat je idd niet gek maken door de bv, geniet ervan zolang het nog lukt, anders is de fles een goed alternatief! Jij hebt er van alles aan gedaan!!!
Famke, Kan me het voorstellen half bv en half kv. Hier ook wisselende diensten … zie tegen die tijd wel hoe ik het ga doen haha…
Vanmorgen baby te huur gekeken (had het opgenomen). Wat zitten er weer aparte stellen in zeg! Ben benieuwd hoe ze het gaan redden met de kids…al snap ik de ouders niet , je leent je kind toch niet uit voor een tv programma??? Of ligt dat aan mij?
Gisteren om 21.00 uur heeft Tanisha nog bij mij gedronken. Normaal krijgt ze dan rond 23 of 0.00 uur de laatste voeding en slaapt dan door. Nu gingen we kijken wanneer ze zelf zou komen. Paps en mams waren moe dus lekker op tijd naar bed. Rond 0.30 kwam ons meisje en heeft na de voeding weer geslapen tot 8.00 uur.
Trouwens… Tanisha slaapt overdag bijna de hele dag. Maar 's avonds is ze wakker. Hoe kunnen we dit ombuigen dat ze 's middags wakker is? Wanneer ik met haar op het speelkleed ofzo ga begint ze op een gegeven moment echt te mopperen en is gewoon moe… Maar het is de bedoeling dat ze 's avonds gaat slapen …
Ach zolang ze 's nachts maar slaapt…
G’morgen!
Cariska, idd je leent je kind toch niet uit voor een programma :naughty: Echt zo raar!
Hier is Jara na de avondvoeding altijd erg wakker (ca 19:00 of 21:00, net hoe het loopt) tussen 23:00 en 01:00 krijgt ze er nog een en vervolgens slaapt ze redelijk door (maar dat komt ook doordat de ‘nachtvoeding’ altijd een fles is, zodat we zeker weten dat ze genoeg heeft gedronken, en dus lekker doorslaapt :oops: )
Famke, hoe bevalt het werken? Kan me idd vorostellen dat het een hoop geregel is met afkolven, invriezen, ontdooien en wisseldiensten :? Je foto’s staan in het showforum? Ga gelijk ff kijken!!
Ga hier ff een badje klaarmaken voor de kleine meid!
He meiden,
hier een wakkere, blije mama! Roos heeft voor de derde nacht doorgeslapen van 22 tot 7.30! Ben zo trots op mijn meissie! En nu ligt ze weer lekker te slapen zodat mama kan werken (dus eigenlijk moet ik hier nu niet zitten te typen, maar ja…)
Cariska, Roos was in het begin ook veel 's avonds wakker. Ze heeft het op een gegeven moment zelf aangepast. Nu gaat ze rond 19 / 19.30 naar bed en slaapt dan door, met nog een voeding om 22 uur. Ik denk dat je er niet te veel aan moet gaan sleutelen, ze regelt het zelf wel, vermoed ik.
T@nj@, wat gek (goed) dat de BV nu wel weer lijkt te werken. Zolang het gaat, kun je het toch blijven geven? Gewoon op je gevoel afgaan! En wat een leuke foto’s! Vooral die met dat handje onder haar kin, schattig!
Famke, zal inderdaad wel even zoeken zijn naar een goed ritme nu je weer aan het werk bent! Maar jij hoeft toch niet te ontdooien? Ik neem aan dat iemand anders Wilco de fles geeft als jij aan het werk bent? Dus dan hoef jij toch alleen maar te kolven en in te vriezen? Of snap ik het nu niet goed?
Karen, hoe gaat het bij jou? Was Noemi goed gegroeid?
Lisajoy, hoe was jouw nacht?
Nou, ik ga snel aan het werk!
:-*
Joli foei hier zitten terwijl je moet werken :naughty:
Gaan er ook niet mee zitten sleutelen maar dacht… wie weet heeft iemand een tipje…ach zolang ze 's nachts maar lekker slaapt haha
@Joli wrote:
Famke, zal inderdaad wel even zoeken zijn naar een goed ritme nu je weer aan het werk bent! Maar jij hoeft toch niet te ontdooien? Ik neem aan dat iemand anders Wilco de fles geeft als jij aan het werk bent? Dus dan hoef jij toch alleen maar te kolven en in te vriezen? Of snap ik het nu niet goed?
Als je het gelijkmatig wil laten ontdooien, moet je het een 10 uur van te voren uithalen (ik ontdooi het in de koelkast, dan heb je de minste kans op bacteriën ed..)
Net als bijvoorbeeld vlees..
Als de kids naar de oppas gaan dan wil ik het zo mee kunnen geven dat het alleen nog maar hoeft worden opgewarmd.
Zaterdag heb ik een etentje van het werk. De eerste keer dat ik dus een avondje zonder tanisha ben. Dan kolf ik overdag zodat johan het flesje kan geven. Maar van hoeveel moet ik uitgaan? Geen idee wat ze natuurlijk uit de borst haalt…
en hoe verwarmen jullie de afgekolfde melk???
Cariska, heb je al geoefend met het flesje? Misschien wel handig voordat Johan de strijd moet aangaan die avond (in principe moet ze het gewoon kunnen hoor, voor de 3 maanden gaat het drinken volledig reflexmatig en kunnen borst en fles meoiteloos worden afgewisseld, na de 3 maanden wordt het moeilijker).
Ik verwarm afgekolfde melk in de flessenwarmer, toen we die nog niet hadden au-bain-marie, dus het flesje in gekookt water opwarmen.
Ik geef Jara nu tussen de 90 en 120 cc, als ik het in het flesje geef, meestal start ik met 90, als ze nog honger heeft warm ik nog 30 bij. Je moet geloof ik uitgaan van 150ml per kilo lichaamsgewicht. Voor Jara met 4 kilo is dat 7x 85 of 6x 100cc. Ik geef haar nu minimaal 90 cc, omdat ze moet groeien
Joli, bah ook alweer aan het werk! Of vind je het wel lekker? Enneh tis Karen en Noemi en Kim en Amy :lol:
Ohw een huilend prinsesje!