*Decemberstoppers 2007* 8 baby's, we duimen heel erg voor 2!

gefeliciteerd met jullie dochter

en way heeft ze een prachtige naam :inlove:

hopelijk gaat alles goed met jullie, meid geniet ervan echt waar ze zijn zo weer groot.

Gefeliciteerd met Noëmi!

xx

famke

Karen super!!! Gefeliciteerd met jullie dochter!!Nu lekker genieten!!

Karen gefeliciteerd met jullie dochter noëmi!!!

Joli, Tanisha is echt een meisje die veel slaap nodig heeft. Vaak is ze 's ochtends en 's avonds een half uurtje tot uurtje wakker en verder slaapt ze. ook na de voeding valt ze vaak meteen in slaap.

wat een lief mutsje heeft roos op zeg!!!

lisajoy, super foto!!!

en hoe vond je tarzan???

pff tanja wat een nacht zeg … :hug:

kim nu jij nog!!! :pray:

:hug: :hug: :hug: even voor honing en sereph :hug: :hug: :hug:

gisteren kregen we van vrienden zo’n zijligkussen te leen. wij leggen tanisha nog steeds op haar zij tussen kruiken maar als ze erg beweegt krijgt ze ze aan de kant en ligt mevrouw op haar rug of op haar buik…en dat vindt ik dus maar niets.

Maat … tanisha vond het zijligkussen helemaal niets. in bed steeds brullen en op de arm in slaap vallen, in bedje weer brullen. uiteindelijk haar weer tussen 2 kruiken gelegd en mevrouw heeft geslapen van ongeveer 0.00 tot 9.30.

vandaag in de box kijken of ze aan het kussen kan wennen…

Ben wel heel benieuwd naar je bevallingsverhaal Karen!!!

Leuke naam trouwens, die kleine van mijn vriendin heet ook Noemi!! Moest er in begin zo aan wennen, zei steeds Naomi :oops: hahahaha

En we willen haar natuurlijk wel even bewonderen he, dus foto’s!!!

Geniet lekker van je kraamtijd meid!!!

Hier gaat alles zo lekker he…zo goed, dat ik het haast niet durf uit te spreken, bang dat ik de goden verzoek…erg he!

Maar goed, het gaat dus echt zoooooo lekker!!! Lola is gewoon nu een ‘normale’ baby :lol: :lol: :lol: Haast geen last meer van d’r darmen en reflux, en ook het slapen gaat zo ontzettend goed! Ben zo blij!!!

180 cc is wel echt teveel voor d;r, dus we geven haar gewoon 150 cc en alleen de laatste fles 180 cc. Maar ze slaapt er niet langer op hoor…gister kreeg ze om 20.45 uur de laatste fles en kwam ze vancht om 04.00 uur en vanochtend om 08.30 uur! En nu ligt ze lekker te tukken!

Hubbie is lekker turks brood gaan halen en turkse pizza’s :drool: :drool:

Zo even naar een superleuk winkeltje, wat setjes kopen voor Lola want in mt 62 heeft ze niet zoveel (goed excuus he :wink: ).

En vanavond dan lekker naar Tarzan!!! :dance: :dance: :dance:

Fijn weekend iedereen!!!

fin dat het zo goed gaat nu met lola!!! Oh… dus vanavond naar tarzan, nou hij is super hoor!!!

Karen gefeliciteerd met jullie dochter Noëmi!!!

Lisajoy, veel plezier bij Tarzan! Lijkt me ook super! Enneh…turks brood :drool: Fijn dat het goed gaat met Lola :thumbup:

Cariska, zo’n kussen ken ik niet…wij leggen Jara overdag op haar zij en 's nachts op haar rug (op advies van de kraamhulp) op haar zij blijft ze redelijk goed liggen, de laatste paar dagen draait ze soms op haar rug, maar alleen als ze erg boos is geweest. We hebben eigenlijk nooit ondersteuning nodig gehad in haar rug of buik.

Hier een supernacht gehad :dance: Jara heeft geslapen van 23:30 tot 05:00 en toen weer van 06:00 tot 10:00 (hihi en wij dus ook! We zijn helemaal ‘gaar’ van het slapen :lol: )

Zojuist toch maar even tepelhoedjes gekocht…ik ben eigenlijk anti, maar mn linkertepel moet ff de kans krijgen om te genezen. Ga ff eten en ze daarna uitproberen!!

:-*

Oh ja, de wijkverpleegkundige was hier nopg langs geweest om te kijken hoe het gaat (echt top, ik wist niet dat de WV dat doen) De afspraak met de LK had ik zelf kunnen maken, was een fout van de zorgcentrale (kreeg nog wel een staartje zei de WV…)

Ik heb afgesproken dat we op dit moment nog niet gaan kijken met een LK, omdat het zo goed gaat (én omdat een consult 65 euro kost…in ons pakket niet vergoed wordt).

Maar het gaat nog steeds super, ben gisteren begonnen met aanleggen, aanleggen, aanleggen en idd mn melkproductie komt iets beter op gang :smiley:

Ik heb alleen wel moeite om zelf ‘te blijven eten’…ik ben inmiddels al 13 van de 10 kilo kwijt…kan de eerste week mn eigen kleren alweer aan, en die worden nu zelfs wat ruim…Dus zojuist bij de bakker een lekker roombroodje gehaald :drool: haha geen gewoonte van maken :naughty:

Tanja, mooi dat de melkproductie op gang komt! En ook al zo’n goede nacht gehad, heerlijk hé???

hier alles prima, ons meisje ligt heerlijk in de box te slapen in het kussen … pfff vanacht gaan we het weer proberen kijken hoe het nu gaat…

Jaaa Roos heeft de hele nacht doorgeslapen :mrgreen: :inlove: Nou ja, ze was wel even wakker om 3 uur en om 6.30, maar viel toen na een kwartiertje pruttelen weer in slaap! Ben zo trots op mijn meissie! Hoop dat ze het door gaat zetten. Tegelijkertijd dacht ik ook meteen weer: is het niet te lang, dat ze zonder voeding was?? Gister heeft ze om 20.45 de laatste voeding gehad en vanmorgen om 7.45 uur een voeding. Daar zit dus wel 11 uur tussen :oops: Nou ja, ze was vanmorgen heel gezellig en vrolijk, dus het zal wel goed zijn. Ik heb altijd begrepen dat als kindjes 4 kilo zijn, ze 8 uur weg mogen blijven. Nou, Roos weegt nu al zeker 5,5 kilo, dus dan zal 11 uur toch wel kunnen??

Cariska, hoe is jouw nacht geweest met het nieuwe kussen??

T@nj@, het blijft toch een beetje tobben bij jou he? En kijk echt uit met dat afvallen hoor! Zou de slechte melkproductie daar niet mee te maken kunnen hebben? Wil je niet onnodig ongerust maken, maar ik heb altijd gehoord dat als je te veel afvalt dat niet goed is voor je BV, omdat er dan afvalstoffen in de BV komen. Wel fijn dat de wv langs is geweest, dan heb je toch even feedback!

Lisajoy, hoe was Tarzan??? En hoe is het gegaan met Lola?? Voor het eerst zonder mama?? En we willen wel foto’s van Lola’s nieuwe setjes!! Wij hebben 13 feb een bedrijfsuitje van hub. Liefst zou ik niet meegaan :oops: En dat terwijl ik vroeger altijd zei: zo word ik niet hoor, zo truttig :lol:

Ik heb gister nog even leuke dingen gekocht in de uitverkoop, een leuk badjasje, echt zoooo schattig :inlove: Nog veel te groot nu, maar vond m gewoon te lief! En nog een mooi roze kleedje en een badhanddoek. Het was 50 % korting en dan ook nog de derde voor 1 euro! Dus echt superkoopje!

Hendrika, ik wilde een foto van Maurice bij het beginplaatje zetten, maar de foto’s die je had geplaatst waren verwijderd! Heb je er nog eentje om erbij te kunnen zetten??

Famke, heeft Wilco nog steeds last van babypukkeltjes?? Ik dacht dat dat alleen de eerste weken was?

Karen, hoe gaat het?? Lekker aan het genieten van je kleine meid??

Kim, gebeurt er bij jou al wat???

Honing en Sereph :hug: zet 'm op meiden! We gaan voor twee positieve tests!!

Joli, zolang Roos tevreden is kan ze het dus gewoon redden, al zou het consultatiebureau het w.s. niet goed vinden dat ze zo lang geen eten krijgt. Ben benieuwd wat ze bij ons zeggen aangezien Tanisha ook al vaak doorslaapt en wij haar niet wakker maken … ach ze is een lief tevreden meisje en groeit goed dus ze moeten niet zeuren :naughty:

Afgelopen nacht heeft ons meisje niet in het kussen gelegen. WIj hebben namelijk gister avond gegourmet met de broer van johan en zijn vriendin en speelden daarna van 20.30 tot 2.15 het spel kolonisten van catan. toen we haar op bed legden lag het kussen nog beneden :wall: , us mocht ze nog een nachtje lekker tussen de kruiken.

Johan is nu nog aan het werk en heeft hierna een week vakantie. Kan ook hij lekker een week lang genieten van ons meisje! Gaan verder niet echt wat bijzonders doen… gewoon lekker thuis.

Carisa, zooo jullie hebben een flink potje zitten Catannen!!! Ik heb het nog nooit gespeeld, maar hoor van iedereen dat het zo’n leuk spel is!! Manlief is niet zo’n spelletjesmens helaas…

En waarom leggen jullie Tanisha eigenlijk op haar zij???

Joli, ooooh lekker zeg dat Roos heeft doorgeslapen!!! Heerlijk meid!! En Roos kan echt wel zo lang zonder voeding, anders had ze zich wel gemeld hoor!!!

Tanja, ja jezelf niet vergeten he :naughty: Tis fijn dat Jara nu lekker drinkt, maar ook voor jezelf blijven zorgen!!! Dus lekkere roombroodjes blijven halen hahahahahaha

Maar wel fijn dat het nu allemaal zo lekker gaat meid!!!

ooooo zucht…zit nog helemaal na te zwijmelen van Tarzan!!! Hij was weer zooooo gaaf!!! Heerlijk avondje gehad, lekker uit eten geweest en eindelijk weer eens biefstuk gegeten :drool: :drool: :drool: oh wat had ik dat gemist zeg hahahahahahaha

Met de meiden was alles goed gegaan, manlief was naar de Burger King gegaan met ze, is natuurlijk altijd leuk hahahahahaha

Vanacht was het zijn beurt om eruit te gaan, rond 3.30 uur…hoorde ik Lola opeens rond 05.00 uur huilen!!! En dat doet ze nooit, ze slaapt altijd netjes verder. Enfin, moeders eruit ( grrr op mijn doorslaapnacht…), had ze zichzelf helemaal ondergespuugd, die tut. Dus even schone romper en kleren aan, haartjes afgedroogd en bed afgehaald, en toen sliep ze meteen weer verder! Ze vond het gewoon niks, in dat natte bedje en kleertjes hahahahaha

Bleek dat manlief haar niet had laten boeren :wall: :wall: (nou ja, hij zei dat ze niet wilde boeren, maar ik ken manlief, die was moe en vond het na 2 minuten wel goed…)

Daar ging dus mijn doorslaapnachtje…maarja, ik mocht vanochtend blijven liggen hahahahahaha

Gisteren nog even geshopt, maar kon niet echt slagen voor Lola. Alles is al voor de zomer, en ja daar heb ik nu zo weinig aan he! MAarja, dan maar voor de zomer shoppen :mrgreen:

Zal het ff in het showforum zetten!! Heb een leuk setje van baby barb, en een zomerjas van baby barb…zoooo schattig!

Nien is nu naar opa en oma, ze mocht logeren! Nou, dat was koffertje inpakken en wegwezen…alsof ze het zo slecht heeft bij ons hahahaha !

Dus lekker rustig nu in huis want Lola slaapt ook lekker!

Nou ga ff mijn was doen!!!

Roos heeft het toch nog niet helemaal door :doh: Vannacht om 3 uur was ze wakker. Ik dacht nog… ze valt wel weer in slaap, maar nee hoor! Zo gek, want ze had later gedronken dan de avond ervoor, maar goed, er valt natuurlijk gewoon niets over te zeggen! Dus gewoon gevoed om 3 uur en toen was ze dus echt klaarwakker. Die gaat nooit meer slapen, dacht ik nog, maar na een beetje lief geklets (zo schattig om naar te liggen luisteren, zelfs om 3 uur 's nachts :inlove: ) viel ze toch weer lekker in slaap! Dus nog geen klagen hoor, zolang ze maar 1 keer per nacht komt! En nu ligt ze ook weer lekker te pitten!

Ahh, arme Lola! Helemaal ondergespuugd. Hihi mannen en boertjes laten, dat is geen goede combi. Hub van mij laat dat ook altijd aan mij over. En hoe was het logeren? Lijkt me ook wel even lekker, heb jij alle aandacht voor Lola!

Cariska, lekker vakantie!! En heeft Tanisha vannacht in het kussen geslapen?

T@nj@, hoe gaat het bij jou? Hoe is het voeden gegaan met de tepelhoedjes?

Karen, we willen foto’s hoor :inlove: Hoop dat alles goed gaat en dat je lekker aan het genieten bent!

Joli, gek is dat he, je probeert er een ritme in te krijgen en die dametjes trekken zich er niks van aan!! :mrgreen:

Lola komt ook om de gekste tijden, we geven haar bijv. 2x om 22.30 uur de fles, en de ene nacht komt ze dan om 03.00 uur weer en de andere nacht om 06.00 uur! Geen pijl op te trekken…

Vanacht was het dus 05.45 uur, dus ik ben blij!! hahahahaha En doordat Nina bij opa en oma logeert, werd ik vanochtend pas om 09.15 uur wakker!! heerlijk!

Lekker getut met Lola, schone kleertjes aan, flesje gegeven en nu slaapt ze weer! Nou ja, ik hoorde haar net even mopperen maar nu is het weer stil!!

Lola zoekt ook steeds vaker haar duimpje op, zo schetig gezicht! Maar ik heb niet het idee dat ze echt gaat duimen, want de speen accepteert ze ook gewoon!!! Gek kind hahahahaha

Wat een bagger weer vandaag zeg, bah! Wat dat betreft vindt ik het echt geen leuke periode om verlof te hebben!!! Ik mis het wandelen!

Nouja, dan het binnen maar gezellig maken he! Ga even wat in het huishouden doen, zolang mijn moppie nog slaapt.

lisajoy, we leggen Tanisha op haar zij omdat als ze spuugt ze niet altijd haar hoofdje draait en het dan dus niet goed kwijt kan als ze op haar rug ligt.

Hier alles prima! Straks komt het zusje van johan tanisha in bad doen. En dan morgen voor het eerst naar cb… ben benieuwd!

Vanaf welke leeftijd zullen jullie gaan zwemmen met de beeb?? Johan heeft deze week vakantie en het lijkt ons leuk om ff met tanisha naar het zwembad te gaan… maar overal lees ik vanaf 6 week … iemand enig idee waarom dat is?

Ik wil ook gaan zwemmen met Roos! Maar het is er nog niet van gekomen. Ik vind het zo bewerkelijk en de tijd valt ook een beetje lastig :oops: Maar ik ga waarschijnlijk as. vrijdag!! Ga echt mijn best doen :smiley: Ik denk dat het vanaf 6 weken is vanwege de hygiene. In een zwembad kunnen kindjes heel wat oplopen als je het na gaat zoeken en ik denk dat ze dan gewoon nog te klein zijn, stel dat ze iets krijgen! Anders vraag je het toch even na op het cb?

Ik dacht dat zwemmen pas mocht na de eerste inenting?? Maar zeker weten doe ik het niet…zou het idd navragen op het CB!

Weet toen Nien klein was, er opeens zo’n ophef was over babyzwemmen…het chloor zou astma veroorzaken bij baby’s. Later werd dat weer tegengesproken, heel raar!

Ik ga zelf pas zwemmen als ze een maand of drie/vier is. Dan beseffen ze het een beetje…

vandaag na het buro geweest voor de 1ste entingen en het was echt gieren zo zielig daarna maar lekker in de tummytub gedaan tot nu toe lijkt het er op dat hij weinig last heeft hopelijk blijft het zo :pray:

volgens mij wat ik weer mogen beebs pas zwemmen als ze geent zijn dit ivm risico op ziektes door dat ze nog zo klein zijn en niet geent ik heb me hier zelf ook aan gehouden want dat is mij vertelt in de periode van ons meisje.

heb het nog ff nagezocht en kwam dit tegen:

http://www.infotalia.com/nl/baby/baby_detail.asp?id=1794

Hallo Dames

Wat een leuk forum hebben jullie (jacco hier? ja echt). Hier ons bevallings verhaal.

Karen belde mij iets voor elfen (15 januari) ik ben toen van mijn werk naar huis gereden (gesjeesd). Thuis aangekomen bleek al dat Noëmi in het vruchtwater had gepoept. En na controle dus naar het ziekenhuis in Lelystad.

Karen wou altijd in de paarse verloskamer bevallen en dat mocht/moest dus ook.

In het ziekenhuis gelijk aan allerlei meters. Om drie uur een pil ingelegt. Dit gaf niet het effect wat we wilden. Om Half zes werd beslist het kind toch te halen.Karen kreeg toen wee opwekkers. Vanaf die tijd tot 00:00 uur heeft karen heel erg rug weeen gehad. Ik heb dus 6 uur als steun pilaar en masseur vergeerd. Bij die tijd had Karen 8 cm.

De gyn kwam toen langs en vertelde karen op haar zij te gaan liggen. Binnen een tel had ze 10 cm . Vanaf 00:15 tot 00:49 mocht Karen mee persen. De laatste paar pers weeen waren erg pijnlijk en voor mij ook wel aangrijpend.

Na de bevalling mocht ik dus de navel streng zelf door knippen. (Dus niet nadat de gyn geknipt had). Karen heeft 3 inwendige hechtingen en wat schaaf wondjes.

tijdens de controle van Noëmi heeft Karen een fluxes had.

Na alles mocht Karen naar een andere gewone kamer en heeft ze daar overnacht. Ik naar huis toe. Wat denk je de auto zonder stroom (lichten laten branden) ben maar naar huis gelopen (5 min).

Op 16 januari heb ook nog het kind aangegeven en de kaarten ook nog geregeld.

Groetjes Karen, Noëmi en Jacco

nou ja zeg, opeens een man over de vloer!!! :lol: :lol:

Wat lief Jacco, dat je ons even laat weten hoe alles is gegaan met Karen en de bevalling!!!

Gaat het allemaal lekker nu met Noëmie en Karen???