DecembersTOPPERS 2006 deel 3

Hoi,

De meubels van de babykamer staan allemaal op hun plek en vandaag heb ik alle babyspullen ingeruimd.

We hebben een L-vormige kamer, bij de deuropening ongeveer 1,8 meter breed en 3,5 meter lang. Aan de overkant van de deur is de raamkant en daar zit nog een stuk van 2,2 meter breed en 1,8 meter land. het is dus niet mogelijk om de kledingkast en commode tegenover elkaar te zetten, omdat het of te krap wordt of er een raam/deur in de weg staat. We hebben nu een leuke indeling en het lijkt ook wel redelijk praktisch.

Wat vinden jullie trouwens van borstvoeding geven buitenshuis? Gisteren had mijn vriend een competitie zaalvoetbal en mijn schoonma en ik zaten in de kantine. Er was een vrouw die een hele kleine baby had en in een hoek in de kantine borstvoeding ging geven. Nu wil ik ook borstvoeding gaan geven en zal dan ook wel eens momenten hebben dat we op visite zijn of in een openbare gelegenheid zitten. Het lijkt me wel even raar de eerste keren, maar verder lijkt het me toch geen probleem?

Danielle, ben je al eens eerder naar Marmaris geweest? Mijn vriend en ik zijn afgelopen oktober geweest, echt een gezellige plek om vakantie te vieren! Geniet ervan, ik hoop dat jullie mooi weer hebben.

Surprise, vervelend dat er anonieme lezers zijn! Ik ben op werk ook erg voorzichtig, dat mijn collega’s niet zien op welke intersite’s ik kom.

Gaan jullie gewoon in Nederland kamperen?

Snoesje, wij weten al wat het gaat worden, met die pretecho van 14 weken lag de kleine er goed voor. Opa’s en oma’s weten het ook, maar verder hebben we het nog even stil gehouden. Als ze morgen weer hetzelfde zeggen, dan mag iedereen het wel weten.

Veel plezier op vakantie! Er zullen wel eens moeilijke momenten zijn, maar probeer zoveel mogelijk aan de leuke tijden te denkens. Geniet ervan, maar ook veel sterkte.

Morgen hebben we de 20-weken echo, 's ochtends vroeg. Leuk om de kleine weer eens te zien!

Groetjes Saskia

Saskia, veel plezier morgen met de 20-wekenecho!

Wel een beetje dubbel, we hadden zo weinig gescheeld… Maar mijn tijd komt ook nog wel!

Laat je ons morgen even weten of het geslacht nog hetzelfde is gebleven en of ik gelijk heb gekregen?

( ik gok op een jongetje… )

Liefs, DAANTJE xxx

Sas, nee ik was nooit in Marmaris. Het is de eerste keer. Ik ben erg benieuwd,. Ik heb er zin in. Nog 6 dagen… joehoe!!

En wat betreft de BV. Ik heb bij Lucas geen BV gegeven maar als ik het ooit wel kan doen dan zou ik het ook wel in openbare ruimtes doen denk ik. Maar wel discreet natuurlijk.

Hoi,

Vanmorgen hebben we de 20-weken echo gehad en alles ziet er prima uit! De hersenen, hartje en andere organen waren allemaal in orde. De huid om het ruggetje is dicht, dus geen open ruggetje. Ook de lipjes zagen er prima uit, dus zo te zien geen hazelip.

We hebben 2 beentjes en 2 armpjes geteld met teentjes en vingertjes. Ook waren er 2 balletjes te zien, haha, we krijgen dus een jongen!

Met de groei gaat het ook allemaal goed, het gemiddelde kwam op 21 weken en 2 dagen uit, dus de kleine loopt prima op schema.

Owja, de placenta ligt gewoon aan de achterkant, vandaar dat ik de kleine al zo vroeg voelde bewegen. Met de pretecho (14 weken) werd me verteld dat de placenta aan de buikzijde lag, maar het schijnt dat deze dan nog niet de juiste positie heeft aangenomen.

Daantje, ik kan me voorstellen dat het dubbel voor je is! Als ik straks bevallen ben, zul jij wel zwanger zijn en ben je aan het genieten van het getrappel in je buik.

Danielle, ik ben in Turkije naar Kusadasi en Alanya en Marmaris geweest. En Marmaris vond ik het leukste! Zitten jullie dichtbij het centrum of erg veraf?

Groetjes Saskia

He SASKIA,

SUPER ZEG! GEWELDIG DAT ALLES GOED IS EN IK HAD TOCH GELIJK HE?

Leuk hoor een jochie!

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik idd gauw weer zwanger ben…

Ga maar heel hard :pray:

Liefs, Daantje xxx

Hallo meiden!

Hier weer even een berichtje van mij!

Danielle, heel veel plezier in Turkije! Geniet er maar lekker van meid, je hebt het zeker weten verdiend!

Ooooh Sas, gefeliciteerd met je goede 20 weken echo en met het feit dat het een klein jochie wordt!

Hier de afgelopen dagen heel wat meegemaakt.

Ik heb afgelopen donderdag op hemelvaartsdag een bloeding gehad.

Was even bezig in de tuin en toen voelde ik wat warms in mijn broekje.

Het voelde net alsof ik had geplast ofzo.

Ging ik naar de wc, zat m’n slipje onder het bloed.

Ben me echt kapot gescrokken!

Heb de verloskundige gebeld en die zei dat ik het moest afwachten.

Het zou er vanaf hangen hoeveel bloed ik nog ging verliezen en of ik buikpijn zou krijgen.

De uren erna werd het bloeden eigenlijk al stukken minder totdat er alleen nog maar een beetje bruin bloed uitkwam en dat is oud bloed. Heb de gehele middag ook geen buikpijn ofzo gehad.

Maar mocht aan het einde van de middag toch langskomen om een echo te maken. De echo was helemaal goed en het beebje bewoog en het hartje klopte ook goed. De verloskundige kon op de echo ook zien dat er geen actieve bloeding meer was.

Zij zei dat er zeer waarschijnlijk een vaatje of een aantal vaatjes zijn geknapt omdat de baarmoeder nu heel erg doorbloed is.

Aangezien we komende donderdag op vakantie gaan, heb ik vanochtend gebeld om te vragen of ik ter geruststelling nog een echo mocht.

En dat kon vanochtend…

Vind ik echt geweldig hoor van de verloskundigenpraktijk!

De echo was wederom erg goed en het kindje was vanaf donderdag tot vandaag ook weer gegroeid en alles ziet er goed uit! Beebje bewoog weer goed en hartje klopte ook goed.

Wat een geruststelling! We zijn al zoooooo gek met ons kindje.

Verloskundige vertelde ook dat heel veel vrouwen bloedingen tijdens de zwangerschap hebben.

Nou, na het meegemaakt te hebben, mag het wat mij betreft wegblijven!

Wat een stress…

Gelukkig dat alles goed is met het beebje en met mij!

We kunnen donderdag met een geruster hart op vakantie!

Torremolinos, here we come… :lol:

Zo een heel verhaal, maar moest het even van me afschrijven!

Liefs Elly.

Hoi,

Gisteren heb ik een aanbetaling gedaan voor mijn trouwjurk :inlove:

Volgende week ga ik weer een keertje passen, dan is mijn ma ook op visite en kan ze de jurk alvast bekijken.

Na de aanbetaling ben ik gaan winkelen met mijn schoonmoeder, even kijken of we leuke schoentjes konden vinden. In de bruidswinkel kosten ze 175 euro en ik hoopte wat goedkopers te vinden in een normale schoenenwinkel. Helaas heb je bijna geen ivoor-kleurige schoenen, en anders met een bruine hak of te hoge hak.

We hebben ook weer wat babyspullen gehaald, wat verzorgingsproducten (zoals een neuspeertje, hydrofiele luiers en washandjes) en een pyjama.

Ik heb de laatste week enorm veel last van rugpijn. In het begin alleen 's avonds, maar de laatste dagen gewoon de hele dag door. Ik weet dat dit een zwangerschapskwaaltje is, maar ik word af en toe gek van de pijn. Als je bijvoorbeeld fysio zou willen, moet je dit dan regelen via de verloskundige of kun je gewoon naar de huisarts?

Daantje, ik had in het begin het idee dat we een meisje zouden krijgen, maar mijn vriend zei dat het een jongen ging worden. En bij de pretecho met 14-weken echo kreeg hij gelijk. Sindsdien zit hij helemaal te stralen, zo trots dat hij een zoon gaat krijgen.

Elly, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Ik heb gelukkig geen last gehad van bloedingen, ik zou dan ook erg ongerust worden. Wel fijn dat je gewoon een echo kan laten maken bij de verloskundige, nu wist je gelijk dat alles in orde was.

Heel veel plezier op vakantie!

Groetjes Saskia

He Elly, wat zul jij geschrokken zijn zeg! Gelukkig is het allemaal goed…

Sas, leuk he je trouwjurk passen? Trouwschoenen zijn idd niet echt goedkoop… Misschien vind je er wat op MP? Vaak zijn ze bijna niet gedragen en als je ze voor die tijd even kunt passen?

Mijn man heeft ook vanaf het begin gezegd dat we een zoontje kregen en ik ging er zo in geloven dat ik het eigenlijk gek had gevonden als ze bij de 20-wekenecho gezegd hadden dat het een meisje zou zijn…

( was net zo welkom geweest hoor )

Ik ben benieuwd of ik bij mijn volgende zwangerschap zelf ook een voorgevoel heb, John roept steeds dat we toch alleen maar jochies krijgen…

Nou ja, we zien het wel, we zijn in ieder geval al superblij met onze allergrootste schat Robbin!

Liefs, Daantje xxx

hee meiden. ik heb al even niks van me laten horen… druk gehad enook zijn we er een paar dagen tusssen uit geweest en ik heb in volle afwachting gezeten…

maar ook deze ronde was t helaas niks. ik heb deze cyclus 50 dagen moeten afwachten en daar baalde ik behoorlijk van!!!

ik zag dat er meiden op vakantie gaan en dat elly een grote schrik heeft gehad. gelukkig is alles ok

nou ik kom wel weer ff snuffelen hiero

Oh Elly wat een schrik. Fijn dat alles goed is!

He Shir,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan echt in afwachting zit als je cyclus zo lang is… Zelf heb ik ook een vrij lange cyclus, gemiddeld zo rond de 38 dagen…

Als je niet zwanger wilt worden is dat niet zo erg, ben je minder vaak ongi…

Maar nu is het natuurlijk minder als je echt zwanger wilt worden.

Nou ja, we gaan voor ons allebei heel hard duimen!

Volgens mij zit ik nu in de buurt van mijn ei, dus maar hard aan het oefebeb vanavond!

Dikke knuffel, Daantje xxx

Zo Shir dat is zeker lang!

Hoi Hoi allemaal,

Wat een vies weer, balen zeg!

Hoe is het met iedereen?

Danielle, wanneer ga je ook alweer op vakantie?

Neem dan maar een heleboel zonnestraaltjes mee terug!

Als je terugbent, hoop ik goed nieuws te hebben!

Zit nu op dag 32 van mijn cyclus en heb volgens mij dinsdag/woensdag mijn ei gehad, dus zou rond zondag/dinsdag (niet ) ongesteld moeten worden…

Was maandag uit nieuwsgierigheid gaan temperaturen om te zien of ik mijn eisprong al had gehad… Ma 35,9 ( ik zit altijd vrij laag ), di 36,0, wo 36,1 do 36,5 vr 36,5 zat 36,6 en vandaag 36,8 …

Het lijkt erop dat ik dan in de buurt van woensdag mijn ei gehad moet hebben, toch?

Nu maar heel hard duimen dat mijn temperaturr hoog blijft! :pray:

Afgelopen vrijdag heb ik bloed laten prikken op HCG, maar daar kunnen ze dan nog niets aan zien toch?

Nou donderdag had ik al een controleafspraak staan bij de gyn, voor na de curretage nog. Stel dat ik nu zwanger zou zijn, zouden ze dan op een echo al wat kunnen zien? Dan zit ik op dag 36, als ik uitga van een cyclus van 38 dagen, dan 2 dagen voor mijn NOD.

Ik stel me er gewoon op in dat we voor de volgende ronde gaan, maar hopen mag altijd toch? Duimen jullie mee?

Liefs, Daantje xxx

He Lynn, hoe is het met jou? 3 dagen overtijd zie ik? Spannend! Of hadden jullie nu even een stopperiode ingelast vanwege je werk? Ik weet het niet meer :oops:

Liefs, Daantje xxxx

P.s. Surprise, hoe is het met jou?

Hoi,

Afgelopen vrijdag hebben we ons waterbed gekregen en ik ben erg tevreden! Ik kan gewoon weer op mijn zij slapen met mijn dikke buik, haha. Ze vullen het altijd erg zuinig en er moet nog wat water bij, maar zelfs nu slaapt het al beter als ons oude bed. Nu nog even wat gordijnen kopen, want er hangt nog niks en dan is soms best wel licht 's ochtends.

Ik heb nog steeds rugpijn, morgenochtend ga ik even naar de huisarts bellen. Ik heb het idee dat ik bekkeninstabiliteit heb, want ik heb ook steken in mijn schaambot en billen. Trappen lopen en een stukje wandelen is ook niet zo prettig meer. Ik hoop dat het allemaal meevalt, want om nu nog 17 weken door te lopen met deze pijn.

Daantje, ik heb even op mp rondgekeken, maar ik vind het erg moeilijk om vanaf internet te bestellen. Voor de meeste moet je wel even rijden en dan is het maar afwachten of ze ook lekker zitten. Ik ben zaterdag met mijn schoonmoeder naar een schoenenwinkel geweest, die ook een paar trouwschoentjes hadden staan. Daar heb ik hele leuke gezien voor 75 euro, dus dat scheelt even wat geld!

Aan je temp te zien heb je woensdag je ei gehad, dus spannend voor je! Ik denk niet het al aan je hcg te zien is mocht je zwanger zijn, omdat het dan nog maar erg pril is. Of er wat op de echo te zien is, dat zou ik niet weten.

Shir, balen dat het deze ronde niks is geworden! En ook balen dat je nu 50 dagen heb moeten wachten! Ik hoop dat je volgende cyclus niet zo lang is en hopelijk zelfs raak.

Groetjes Saskia

@daantje_77 wrote:

P.s. Surprise, hoe is het met jou?
Wanneer ik niet erg moe of me gammel voel, gaat het goed met me hoor :wink:

He Surprise, zie nu pas dat je zwanger bent… :oops: Super de super, gefeliciteerd zeg!

Wanneer ben je uitgerekend? Het lijstje van niet-zwangeren wordt steeds korter nu…

Bij mij zijn gisteren de :twisted: :twisted: :twisted: jammergenoeg weer op bezoek gekomen, na een cyclus van 38 dagen…

Nog wel lang, maar er komt wat meer regelmaat in nu. Op advies van de gyn ga ik een maandje temperaturen, om te zien of mijn eisprong wel van goede kwaliteit is…

Ondertussen wil ik er wat minder mee bezig proberen te zijn, onze beurt komt vanzelf wel weer…

Liefs, Daantje xxx

Hoi meiden, ik ben terug van vakantie. We hebben het echt heel lekker gehad in Turkije.

Hoi,

Ik zit sinds dinsdag in de ziektewet, omdat ik nog steeds pijnklachten heb in mijn onderrug en bekken. Ook wel eens steken in mijn billen en schaamstreek, erg irritant.

Afgelopen donderdag naar de huisarts geweest en zij vertelde me dat de rugpijn en bekkenklachten op bekkeninstabiliteit wijzen. Het is beter om contact op te nemen met een arbo-arts, om te overleggen hoe ik het nu met werk moet oplossen, omdat ik beter niet fulltime kan gaan werken. Morgen heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts, dus ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Surprise, gefeliciteerd!

Daantje, jammer dat deze ronde niks is geworden! Ik hoop dat je met temperaturen een mooie eisprong ontdek en dat je snel zwanger bent.

Danielle, fijn om te lezen dat je een leuke vakantie hebt gehad. Ben je een beetje tot rust gekomen?

Groetjes Saskia

He Saskia,

Bah, wat vervelend dat je er zoveel last van hebt, ik hoop dat je samen met de arbo-arts een afspraak kunt maken waar jullie je allebei in kunnen vinden… Een vriendin van mij heeft ook last gehad van bekkeninstabiliteit en zij moest ook al vrij snel in haar zwangerschap minder gaan werken. Zij zit in de zorg en mocht echt bijna niets meer doen…

Ik hoop dat de pijn toch gauw minder voelt, want het lijkt me echt geen pretje.

Ik hoop ook dat ik een mooi eitje ontdek en dat het dit keer wel raak is… :pray:

Wel grappig, alle keren dat ik zwanger ben geworden waren in mijn schoolvakanties, zou het kunnen dat je dan gewoon wat relaxter bent ofzo?

Nou iig dan maar heel hard aan de slag in de zomervakantie, ik heb 6 weken vrij! :smiley:

Liefs, Daantje xxx

p.s. Ik moest vandaag bloed laten prikken om te zien of mijn eisprong wel van goede kwaliteit is, vanwege mijn vreemde cyclus. 4 dagen na mijn ei moet ik nog een keer…