DecembersTOPPERS 2006 deel 3

Het vloeien valt nu erg mee maar dinsdag ben ik wel veel bloed verloren denk ik. Ik weet niet wat veel is en ook niet wat normaal is bij een curretage.

Maar dinsdag had ik de gyn aan m’n bed gehad. En ik voelde wel dat ik heel de tijd vloeide. Ik lag zonder onderbroek op zo’n matje. En toen mocht ik voorzichtig opstaan en toen zag ik dat ik in een behoorlijke plas helderrood bloed lag. En toen ik naast het bed stond begon het te lopen. Het leek net of ik bloed stond te plassen. Het liep er gewoon uit in een straal. Dus er moest gelijk gedweild worden. Ik schaamde me rot.

Gisteren voelde ik me best aardig maar vandaag helemaal niet. Ik ben vanvond nog naar de HAP geweest en die heeft m’n bloeddruk gemeten en naar m’n hart geluisterd maar dat was allemaal goed. Maar ik zie heel erg zwart voor m’n ogen en benheel duizelig. Nu denken ze (ikw ete het wel zeker) dat m’n ijzer heel laag is. Normaal zit ik al op het randje van wel/geen bloedarmoede en dit helpt ook niet echt mee dan he. En daar komt bij dat ik afgelopen 4 wekenheb gespuugd en nauwelijsk heb gegeten en 4 kilo afgevallen ben. Ik weet nu even niet hoe ik dit weer heel snel op peil kan krijgen.

Surprise, vandaag is je NOD… hoe is het nu?

Dat klint heftig Danielle. Rustig aan he? Neem de tjd :-*

Hoi,

Ik zit op de helft! :inlove:

Ik heb de eerste 20 weken erop zitten. Eergisteren ben ik bij de verloskundige geweest en alles was prima in orde. Het was wel even schrikken op de weegschaal, want ik ben de laatste 4 weken gewoon 4 kilo aangekomen! Op zich kan dat geen kwaad, ik kan een groeispurt hebben gehad, want mijn buik is ook enorm gegroeid de laatste weken. Ik moet het alleen niet nog een keer herhalen, haha. Ik ben nu 7 kilo aangekomen in 20 weken tijd, op zich niet slecht toch?

Daantje, gisteren zijn we in ondertrouw geweest. Op zich niet zo heel erg bijzonder, maar het is toch wel even speciaal als je een handtekening zet onderaan het formulier.

Merk jij wat van je eisprong? Veel succes deze ronde!

Danielle, hebben ze in het ziekenhuis niet je hb gemeten? Misschien maandag dan even naar de huisarts, want het kan zijn dat het te laag is. Je kan zelf wel wat kleine dingen doen, zoals appelstroop en andere ijzerrijke producten. Maar als je echt last blijft houden, dan kan het zijn dat je gewoon even aangevuld moet worden met een zakje bloed. Sterkte ermee!

Groetjes Saskia

Sas, leuk berichten… op de helft, ondertrouw!! Leuk hoor!

Inderdaad leuke berichten, maar ook hier wel minder leuke berichten hoor…

Onze woonkamer heeft een aanbouw, met een plat dak met dakzeil en van binnen het plafond van gipsplaten. Nu is het toch weken heel erg droog geweest? En afgelopen week weer flink gaan regenen?

Er kwamen begin van de week ineens bruine plekken door het plafon, eerst 3 plekken, later zelfs 10 plekken! Het begon ook wat te glinsteren en door te zakken, dus grote kans dat de boel naar beneden zou komen zetten. Toen hebben we een priem in het plafond gestoken en kwam er water naar beneden gelopen.

Waarschijnlijk is het dakzeil gescheurd door de hitte en toen het ging regenen is er water door die scheur gekomen en door de gipsplaten gezakt.

Nu hebben we Interpolis ingeschakeld, maar de oorzaak wordt niet vergoed, alleen de gevolgen.

Dus vandaag belt er een aannemer naar mij om een keer naar dat dakzeil te kijken, dat gaat dan op onze kosten gemaakt worden. En daarna kunnen we van binnenuit laten repareren, de hele gipsplaat (5,20 lang x 1,20 breed) eruit laten halen en dan een nieuwe plaatsen. Dat wordt dan wel vergoed door de verzekering.

Waren we eindelijk bijna klaar met de keuken en konden we de woonkamer gaan inrichten, nu kan dit weer even niet, omdat we met die aanbouw zitten :?

Groetjes Saskia

He jakkie lekkage… erg zeg, hopen dat alles gauw opgelost is.

He DANIELLE,

Hoe is het nu met je?

Ik heb wel aan je gedacht hoor…

En je hebt echt gelijk, ook al was het nog maar zo klein…je mist het toch…

Dikke knuffel, Daantje

En Surprise, heb je al nieuws?

Ik zie dat je 5 dagen overtijd bent… Al getest?

Je moet ons wel op de hoogte houden hoor, wij zijn erg nieuwsgierig!

Groetjes, Daantje

Oooh en Shir, ik zie dat jij ook 3 dagen overtijd bent…Spannend!

Wel posten hoor, onze beurt ( die van Danielle, Lynnty en mij en… ben ik nog iemand vergeten? ) komt ook echt nog wel weer een keer en dan gaat het goed!

Groetjes, DAANTJE

Hallo meiden!

Hier weer een bericht van mij!

Tis alweer een tijdje geleden, maar we zijn erg druk geweest met werken, thuis, familiefeestjes en daarna ook nog steeds bekaf.

Dus ik kon het gewoon niet voor elkaar krijgen om te posten.

Sorry… :oops:

Maar zo te lezen gaat het goed met jullie!

Danielle, fijn om te horen dat de curretage is meegevallen. Wel rustig aan doen hoor!

Sas, gefeliciteerd met je ondertrouw en met het feit dat je op de helft bent!

En voor de meiden voor wie het weer spannend is…ik duim gigantisch voor jullie.

Ik ben 2 mei voor het eerst naar de vk geweest voor de intake.

Hele leuke praktijk. Het was alleen een intake, maar de vk had op de zwangerschapskaart gezet dat mijn uitgerekende datum 12-12-07 is. Dat is uitgegaan van een cyclus van 28 dagen.

Afgelopen maandag 14 mei had ik de eerste echo…

Alles was goed en het beebje was druk aan het bewegen met de armpjes en de beentjes. Beebje was 3 cm en volgens de echo was ik 9 weken en 5 dagen zwanger. De echo komt dus ook uit op 12-12-2007!

Volgens de vk zag alles er goed uit. Hartje klopte goed, er was een mooie ronde dooierzak te zien en het beebje bewoog erg goed.

Ze zei dat risico op een miskraam altijd aanwezig is, maar het nu wel minder was.

Vond het een hele mooie ervaring!

Probeer de foto toe te voegen bij dit bericht!

De zwangerschapskwaaltjes zijn echt aanwezig!

Ben nog erg moe, last van borsten en heb tegenwoordig een heel vreemd slaapritme. Word 's nachts vaak wakker en kan ook niet meer uitslapen tegenwoordig.

Maar verder voel ik me geweldig hoor!

Nou, duim nogmaals voor iedereen en beloof wat vaker te posten!

Liefs Elly.

Hallo!

Had jullie een foto van de echo beloofd, maar kon het zelf natuurlijk niet voor elkaar krijgen.

Heb dus moeten wachten op Jan en hij heeft me geholpen.

Echo is van afgelopen maandag.

Toen was ons beebje 9 weken en 5 dagen oud.

Hij/zij was druk aan het bewegen en zwemt op de kop…

Dat rondje is de dooierzak!

Echt prachtig…ons wondertje!

Liefs Elly.

Wow wat een mooie echo.

Met mij gaat het goed hoor. Ik ben nu echt de laatste rommel aan het verliezen. Het gaat helaas wel gepaard met krampen en steken zo op z’n tijd dus ik zou wel blij zijn als dat voorbij is.

Maar het geaat echt goed. Ik heb er vrede mee.

En nog iets leuks: volgende week zaterdag gaan we een weekje naar Turkije. Van de week geboekt. Dus over 10 dagen gaan we al weg… heerlijk!

He DANIELLE,

FIJN DAT HET GOED MET JE GAAT…

Nu kun je het voor jezelf ook een plekje geven he?

Tenminste zo voelde ik dat wel… Heerlijk, naar Turkije, geniet ervan, dat heb je wel verdiend!

Elly, ooooooh wat een mooie echo! Jij ook lekker genieten meid!

Ik wens jullie allemaal fijne vrije dagen enne… Shir en Surprise, hoe is het met jullie?

Liefs, Daantje xxx

Hoi,

Gisterenavond hebben we de babykamer opgehaald bij een collega van mijn schoonvader. Vanmorgen hebben we de kledingkast in elkaar gezet, de commode en ledikant waren nog in elkaar. We moeten nog even kijken hoe we alles gaan zetten, maar daar hebben we nog alle tijd voor.

Voor degene die al commode-ervaring hebben een vraagje. De kledingkast en commode komen aan dezelfde wand te staan. Wat is handiger: OF 25 cm tussen kledingkast/commode en 25 cm tussen commode/muur OF 50 cm tussen kledingkast/commode en dan commode tegen de muur?

Elly, ik hoop dat de zwangerschapskwaaltjes niet lang aanwezig blijven. Mijn misselijk verdween gelukkig na 12 weken, dus dat vond ik al wel fijn. De moeheid is er nog wel, maar wel in mindere mate.

De echo ziet er leuk uit! Ik had een echo met 8 weken en 1 dag, dan zie je toch wel verschil in die 11 dagen. Bij jou zie je al waar de armen en benen komen, ook het verschil tussen stuit en hoofd is goed te zien.

Danielle, fijn dat het wat beter met je gaat. En volgende week lekker op vakantie, dan kun je ook even goed tot rust komen! Gaan jullie in een hotel of appartement? En naar welk plaatsje?

Voor iedereen die rondom NOD zijn, ik duim voor jullie!

Groetjes Saskia

Sassie, we gaan naar Marmaris en zitten in een 4 sterren all inclusive kinderhotel… Misschien wordt ik gek van alle gillende kids maar dat zien we dan wel weer… Asl je zelf een kind hebt stoor je, je niet meer zo aan kinderherrie… nu zie ik in dat ze gewoon plezier maken en vroeger dacht ik dat ze irritant deden… haha…

Hier gaat het goed hoor :slight_smile:

Maar aangezien ik volgens mij wat anonieme meelezers heb, laat ik mijn banner even voor wat die is.

Wanneer ik dan NOD heb of zwanger ben, kan ik het lekker nog even anoniem houden :wink:

DanielleM fijne vakantie!!!

Wij gaan volgend weekend waarschijnlijk een weekendje kamperen.

De commode heb ik tegenover de kledingkast staan. Op die manier kan ik me opdraaien met mijn ene hand op mijn kind en met de andere hand eventueel nog iets uit de kast pakken als ik het niet klaargelegd heb.

Wij hebben (hadden) dat ook zo. Dan kan ik bij de kleertjes en Lucas gewoon beethouden. Heel handig. Nu gebruiken we de commode niet meer en staat de babykamer leeg. Lucas is verhuist naar een peuterkamer. Ik had de commode er eerst ook gezet maar het paste totaal niet bij z’n andere meubels en ik gebruik hem eigenlijk toch niet meer.

Lucas is volgens mij ook al vergeten dat hij daar eerst sliep. We liepen pas dat kamertje in en hij heel verbaasd… ‘heee bedje!’ Of zou hij juist een uiting van herkenning hebben… tja ik weet het niet.

hee danielle… gaat het nu een beetje met je…

ja, las al dat je naar turijke gaat. Heerlijk!!! geniet er van

surprise… goh. kom veel meiden tegen waarvan iedereen meeleest… balen meid, maar ben ook wel nieuwsgierig hoor!

Sas, ook veel ontwikkelingen bij jou, 20 weken echo, (weet je al wat het wordt, of wil je het niet weten)… lekkage, ondertrouw!!!

sterkte met je verbouwing!!!

Elly, wat een prachtige echo!!! gefeliciteerd!

Nou, hier gaat het al weer wat beter. Beebje voel ik al een tijdje duwen… en das fijn… buik groeit ook gestaag… verder heel druk en moet eens leeren rustig aan te doen

Volgende week vrijdag zit ik al in de auto naar frankrijk. Kan het ook niet bevatten. zal wel even slikken worden… n route rijden die ik altijd met mijn ouders reed als we naar frankrijk gingen… op dezelfde camping staan waar we ook met mijn ouders stonden (laatste in 2003)

maar goed… we slaan ons er doorheen.

Ik vond het zo knap, die beste vriendin van mijn moeder die in 2005 was overleden, gingen we ook elk jaar mee weg… We riepen eerst, jaaa, gaan met iedereen en kinderen weer naar die camping… maar is er dus nooit van gekomen… en nu zonder haar… zonder mijn vader. Haar dochter en schoondochter (wat ik heel knap vind) roepen nu, joh dat was toen… en nu gaan er weer nieuwe mensen mee en gaan we het ook leuk hebben.

Nou, heftig…

maar goed, Verder ben ik nog niet bezig met dingen uitzoeken voor spruitje. Misschien ook omdat ik het laat afhangen van wat het wordt…

op mijn verjaardag (12 juni) krijg ik de 20 weken echo. En daarna zie ik wel…

succes allemaal meiden…