He bah Danielle, dat is echt ontzettend ***
Ik weet zo goed hoe je je voelt, ik denk aan jeā¦
Als je vragen hebt over de curretage, of gewoon wat van je af wilt schrijven, je mag me altijd een PB-tje sturen hoor! :hug:
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor a.s. dinsdag en heel veel geluk voor de toekomst. Blijf positief denken, ook al is dat even moeilijk, het komt allemaal goedā¦
Liefs, DAANTJE XXX
Daantje bedankt⦠echt balen inderdaad.
Ik weet ook wel dat als het niet goed is dat het niet goed is maar de hele rompslomp eromheen vindt ik ook naar.
Ik moets na de afspraak bij de gyn gelijk naar het afsprakenburo, daarna anesthesist daarna 45 minuten wachten om bloed te prikken⦠pfff en ik wilde zo graag naar huis en dan ben je daar nog gewoon 1,5 uur aan het rondhobbelen van hot naar her⦠dan breekt ook even op⦠Ik ben thuis gelijk naar bed gegaan.
He Danielle!
Vind het echt heel erg naar voor jou en je mannetje!
Ik had nog goede hoop dat het vruchtje weer was gegroeid!
Maar dat mocht dus helaas niet zo zijn.
Rustig aan de komende dagen!
Denk aan je!
Dikke knuffel. :hug:
Liefs Elly.
He bah wat vervelend nu voor jullie :hug:
He Danielle, hoe is het nu?
Het is idd zo, als het niet goed is, is het niet goed, maar toch heb je je er al wel een beetje op ingesteld en voelde je je ook zwangerā¦
Verstandelijk gezien dacht ik ook zo, maar het heeft bij mij ook wel wat losgemaaktā¦
Het is inderdaad een hoop geregel, weet je al hoe alles gaat a.s. dinsdag?
Als je vragen hebt, opschrijven en dan gewoon stellen op het zh hoor!
Ik zal aan je denken dinsdag!
Liefs, daantje xxx
He Surprise, nog maar 5 dagen tot je NOD, zie ik⦠Spannend hoor!
Houd je ons op de hoogte?
Liefs, Daantje xxx
Nou Daantje, ik had wel een vraag. Ik vroeg me af of je na een curretage zelf ook nog bloed verliest/vloeit? Of dat alles gewoon weg is en je er zelf niets meer van merkt?
He Danielle,
Na de curretage viel het bloedverlies de eerste 4 dagen reuze mee⦠Ze halen natuurlijk het vruchtje en al het weefsel weg en het meeste bloed komt daar al bij vrij, maar dat merk je niet, omdat je dan nog onder narcose bent.
Ik had overdag een gewoon maandverbandje in en 's nachts voor de zekerheid een kraamverbandje die ik er nog had liggen.
Ik dacht echt, als dit alles is⦠Op de vijfde dag na de curretage, de dag waarop mijn tante gecremeerd werd, werd het bloeden wat erger. Ook rood bloed, i.p.v. bruin zoals het die dagen daarvoor was. Uiteindelijk heb ik ongeveer 2 weken gebloed. Het zh gaf op een blaadje wat aanwijzingen mee en daar stond op:
- bloedingen max. 10 dagen
- 1 week niet in bad
- Samenleving (!) pas weer als het bloeden gestopt is
- 1 of 2 dagen rustig aandoen, daarna je gewone werkzaamheden weer proberen op te pakken.
Mijn schoonzusje is 19 april gecurreteerd, het vruchtje was met 6w en 4 dagen gestopt met groeien ( curretage met 8w, 5 dagen )
Zij had wel wat last van krampen na die tijd en wat meer, eh hoe zeg je dat āslijmverliesā ( draderig ) Dat duurde hooguit een week. Daarna kwam er ineens 1 dag helder rood bloed en daarna niets meer.
De hoeveelheid bloed wat je verliest, is volgens mij per persoon verschillend, maar ik zou idd wel een maandverbandje gebruiken. Sommigen hebben zelfs aan een inlegkruisje wel genoeg.
BiJ MIJ DUURDE HET VRIJ LANG VOORDAT IK GEHOLPEN WERD, MOEST ER OM 9.30 ZIJN EN WERD PAS TEGEN 13.00 UUR GEHOLPEN. Ik had het erg koud. Misschien een trui meenemen of zoiets?
Ze gaan het weefsel en het vruchtje wat ze weghalen ook bij jullie denk ik wel onderzoeken. Daar krijg je dan een aantal weken later de uitslag van.
Gaat er wel iemand met je mee dinsdag?
Na de curretage kwam de gyn nog even bij me langs en kon ik alle vragen stellen die ik nog had. Schrijf ze op, dan weet je zeker dat je niets vergeet!
Nogmaals heel veel sterkte dinsdag en probeer het een plekje te geven, het is natuurlijk wel een gemis, ook al was het nog maar zo klein.
Liefs, Daantje xxx
P.S. Als je nog meer wilt weten, lees ik het wel. Goed?
Daantje bedankt voor de uitgebreidde uitleg. Fijn dat ik van een (helaas) ervaren iemand wat meer hoor. In het ziekenhuis vertellen ze wel wat maar dat is vrij korte en technische info.
Dat van die trui is een goed idee. En misschien dikke sokken. Ik heb een soort warme 'huisābroek die graag 's avonds draag als ik lekker op de bank zit. Misschien doe ik die wel aan. Die zit lekker ruim en geen druk op mān buik. Ik moet dus morgen nog wel wat dikker verband kopen als ik het zo hoor. Stom ik had eigenlijk het idee dat je niets meer verloor daarna.
Ik weet ook niet hoe laat ik geholpen wordt. Mān man gaat wel mee maar heeft een belangrijke vergadering in de ochtend. Ik weet wel dat ik belangrijker ben maar als hij die info mist is dat weer een belemmering voor zān werk (hij is leidinggevende) en dat vindt ik ook weer vervelend voor hem. Dus hij dacht om mij te brengen en dan toch even naar zān werk te gaan. Het ziekenhuis vroeg ook om een nummer de contactpersoon die ze kunnen bellen na afloop. Daar leidde ik ook al uit af dat het niet zo was dat iemand er heel de tijd bij bleef. Ik denk ook dat de tijd erg lang duurt voor mijn man als hij zit te wachten en op de klok te kijken wanneer ik terug ben. We moeten nog even verzinnen hoe we dat gaan doen.
Oh ja ze gaan het weefsel enzo inderdaad onderzoeken.
@Danielle_M wrote:
Daantje bedankt voor de uitgebreidde uitleg. Fijn dat ik van een (helaas) ervaren iemand wat meer hoor. In het ziekenhuis vertellen ze wel wat maar dat is vrij korte en technische info.
Dat van die trui is een goed idee. En misschien dikke sokken. Ik heb een soort warme 'huisābroek die graag 's avonds draag als ik lekker op de bank zit. Misschien doe ik die wel aan. Die zit lekker ruim en geen druk op mān buik. Ik moet dus morgen nog wel wat dikker verband kopen als ik het zo hoor. Stom ik had eigenlijk het idee dat je niets meer verloor daarna.
Ik weet ook niet hoe laat ik geholpen wordt. Mān man gaat wel mee maar heeft een belangrijke vergadering in de ochtend. Ik weet wel dat ik belangrijker ben maar als hij die info mist is dat weer een belemmering voor zān werk (hij is leidinggevende) en dat vindt ik ook weer vervelend voor hem. Dus hij dacht om mij te brengen en dan toch even naar zān werk te gaan. Het ziekenhuis vroeg ook om een nummer de contactpersoon die ze kunnen bellen na afloop. Daar leidde ik ook al uit af dat het niet zo was dat iemand er heel de tijd bij bleef. Ik denk ook dat de tijd erg lang duurt voor mijn man als hij zit te wachten en op de klok te kijken wanneer ik terug ben. We moeten nog even verzinnen hoe we dat gaan doen.
Oh ja ze gaan het weefsel enzo inderdaad onderzoeken.
Meid, ik wil je toch nog even heel veel sterkte wensen :hug: :hug: :-*
He Danielle, graag gedaan hoorā¦
Ik had er liever ook geen ervaring mee gehad, maar het is nu eenmaal niet anders. We proberen positief te blijven en gaan nu gewoon met de rest van het nog niet zwanger-lijstje, voor een 2008-beebje!
Ik moest mij om 9.30 uur melden en werd tegen 13.00 uur opgehaald om naar de OK te gaan. Om 15.45 mocht ik weer naar huis.
Mijn moeder was mee en tussen 13.00 en 15.00 is zij gewoon in het zh gebleven en hebben ze haar gebeld toen ik weer terug was.
Moet je gewoon even overleggen in het zh, hoe laat je ongeveer aan de beurt bent. Anders neem je gewoon wat "leesvoer"mee, of wat achterstallig foto-inplakwerk?
Laat je sieraden maar thuis, want die moeten toch af voor de curretageā¦
Over het maandverband, ik heb overdag gewoon normaal verband gebruikt en voelde me 's nachts wat prettiger met maandverband, zonder plastic, zeg maarā¦
Ik kom je vanavond nog wel even veel sterkte wensenā¦
Liefs, Daantje xxx
Hoi,
Mijn vriend had me afgelopen februari gevraagd om te gaan trouwen, alleen hadden we nog geen trouwdatum geprikt. Nu hebben we afgelopen vrijdag rondgebeld (gemeentehuis, trouwlocatie, feestzaal) en hebben we eindelijk een datumā¦
Op 14/07/2007 gaan we trouwen :inlove:
Daantje, ik heb nog geen geslacht vermeld hier, maar als we de 20-weken echo hebben gehad, dan mag iedereen het weten.
Danielle, echt balen dat het vruchtje niet meer leeft! Ik had toch wel hoop gehad, helaas heeft het niet zo mogen zijn. Ik hoop dat de curretage morgen gaat meevallen, heel veel sterkte! Ben je de rest van de week vrij om even op krachten te komen?
Elly, hoe gaat het met jou? Heb je veel klachtjes? Nog een weekje en dan heb je een echo, ga je alleen of samen?
Vandaag moest ik een product leveren aan het ziekenhuisā¦
Zij: Hoe gaat het met je?
Ik: Gaat wel goed.
Zij: En wanneer ga je met verlof?
Ik: Uhm, ik zit nog maar in mijn 20e week, dus ik moet nog wel even :?
Groetjes Saskia
Heel veel sterkte morgen Danielle :hug: :hug: :hug:
Gefeliciteerd Sassie
Bedankt allemaal⦠tja het komt nu wel dichtbij⦠maar morgen om deze tijd is het achter de rugā¦
Ik zat me net te bedenken dat wat ik nu ga meemaken dezelfde āhandelingā is als een abortus maar dan leeft het nog⦠wat een naar idee he!
Sassie gefeliciteerd met je trouwdatum⦠wat leuk zeg!!!
Hoi meiden ik ben er weer.
De curretage is me erg meegevallen. Ik heb geen pijn. Ben nog wel moe en wat suffig maar het viel echt mee. Ik voel me wel leeg nu. Het is echt voorbij⦠Nu begint de verwerking pas echt denk ik.
@Danielle_M wrote:
Hoi meiden ik ben er weer.
De curretage is me erg meegevallen. Ik heb geen pijn. Ben nog wel moe en wat suffig maar het viel echt mee. Ik voel me wel leeg nu. Het is echt voorbij⦠Nu begint de verwerking pas echt denk ik.
Meid sterkte en bij mij kwam de echte klap pas een week na de MK.
Ik had niet verwacht dat het zoān impact zou hebben op mij.
Blijf er goed over praten :-* :hug:
Danielle, fijn dat het is meegevallen. het is allemaal al vervelend genoeg.
Sas, leuke datum om te trouwen!
Weet je al hoe je het wil gaan doen?
jeetje meid wat ontzetten AAAAAAAAAARGGGHHH voor je⦠heel veel sterkte. Ja⦠de klap komt pas als je je er net fisiek weer een beetje bij voelt⦠dikke :hug: :hug:
Sas gefeliciteerd met je trouwen!! leuk
een bumba taart⦠ik had zelf een verjaardagstaart voor julian gemaakt. Met Bumba als afbeelding is een stomme clown. peuter programma wat ze erg leuk vinden
hoe gaat ie verder met jullie.
Ik ben zoān muts⦠ik ben dan wel 17 weken en nog wat maar reken eigenlijk steeds vier weken terug naar de datum dat mijn vader is overleden. Kan het nog niet echt zo vergeten.
ook toen ik gister bij de VK lag⦠kon ze het hartje niet vinden. T gekke is dat ik me nog helemaal geen zorgen maakte. Waarom??? omdat ik een beschermengel heb? omdat ik het nog pas gevoeld had? omdat het me nog niet veel kan schelen??? pfff weet het gewoon niet. Ik had het me zo anders voorgesteld als ik weer zw zou zijnā¦
ik denk dat mijn papa nu boos op mij terugkijkt⦠dat ik niet geniet :oops: sorry pap⦠komt wel!!
Hoi,
Morgenavond mag ik weer naar de verloskundige. Mijn vriend is dan werken, maar mijn schoonmoeder gaat gezellig mee. Dan kan ze ook een keertje naar het hartje luisteren.
En binnenkort de kinderwagen ophalen, we hebben afgelopen weekend een telefoontje gehad dat alles binnen was. We gaan ook binnenkort de 1e etage opruimen (vanwege de verbouwing) en stofvrij maken, zodat we de kinderkamer kunnen gaan ophalen.
Danielle, fijn dat de ingreep zelf is meegevallen. Neem je wel de tijd om tot rust te komen en alles te verwerken?
Surprise, we willen het wel goed gaan vieren, want we trouwen maat 1 keer. 's Middags gaan we trouwen in een Remonstrants kerkje: het is geen echt kerkje, maar een trouwlocatie. We worden gewoon getrouwd door een ambtenaar, maar dit kerkje heeft wat meer sfeer als het gemeentehuis. Daarna gaan we uit eten met onze ouders en broers. En 's avonds houden we een feestje voor familie en vrienden. En zondag willen we dan naar een hotel gaan, zodat we even 1 a 2 nachtjes van elkaar kunnen genieten.
Snoesje, ik kan me voorstellen dat je nu verschillende gevoelens hebt met deze zwangerschap. Normaal heb je een periode van verdriet na het overlijden van een dierbaar iemand, maar bij jou kwam er ook vreugde kijken. En dat is zo tegenstrijdig. Als je straks de kleine kunt voelen, dan zul je wel meer gaan genieten!
Groetjes Saskia
He, hoe gaat het met jullie allemaal?
We moeten wel blijven kletsen he, anders zakken we zo ver naar onderenā¦
Danielle, hoe is het nu met je? Nog veel last van vloeien of valt het mee?
Het besef kwam bij mij ook pas echt na een paar dagen⦠Neem lekker de tijd om het een plekje te geven!
Sakia, hoe was het bij de vk?
Morgen gaan jullie in ondertrouw toch? veel plezier!
Snoesje, wat een mooi stukje tekst heb je onder je verhaal te staan.
Probeer toch te genieten, ook al voelt het zo dubbel. Je vader zou vast willen dat je ook voor hem genoot!
Hoe zit het met de NOD van de niet-zwangeren nog hier?
Ik zit nu op dag 15 na mijn ongi. Ik ga ervan uit dat mijn cyclus weer tussen de 33 en 44 dagen is. Ga ik uit van 38 dagen, dan is 2 juni mijn NOD. ( dan rond de 19e mijn eisprong? ) Ach ja bij mij is het altijd gokken, we laten ons maar verrassen.
Alvast een fijn weekend allemaal, liefs Daantje
:-*