DecembersTOPPERS 2006 deel 3

He Danielle,

Hoe gaat het nu met je?

Liefs, Daantje

Hey Daantje, Ja ik ben lekker tot rust gekomen. Echt lekker even eruit en niets hoeven zoals op de klok letten, werken, koken, wassen etc…

Ik had namelijk even heel erg het gevoel dat ik niets wilde doen. Ik had er een beetje moeite mee dat het leven ‘gewoon’ doorging terwijl ik wel kon gillen. Nu heb ik dat helemaal niet meer. Deze break was precies goed.

Morgen (di) heb ik een controle bij de gyn en ik neem aan dat alles dat schoon is want ik heb nergens last van (pijn ofzo). Als ik dan weer een beetje weet wanneer ik ongesteld ben dan gaan we er weer voor.

Heel veel suc6 Danielle :thumbup:

Alles was schoon en het weefsel dat onderzoch is dat is goed. Nu was er wel wat met de cyste die ik heb.

Ik heb het hier: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=39963 beschreven.

Ik heb wat foto’s van de vakantie in het showforum gezet:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=40028&start=0

Hoi,

Gisteren mijn teamleidster aan de telefoon gehad. Ik heb niet het idee dat ze snappen wat het allemaal inhoudt om bekkeninstabiliteit te hebben. Af en toe krijg ik het gevoel dat ze vinden dat ik me aanstel ofzo. Ik heb van de arbo als richtlijn gekregen dat ik max 30 a 45 minuten mag rijden, nu willen ze me liever op de locatie hebben die ongeveer een uur rijden is. Dat is namelijk de hoofdlocatie en daar is het makkelijker om mensen parttime in te zetten. Nu gaat ze vandaag overleggen met de manager en dan hoor ik vanmiddag wat ze als oplossing bedacht hebben. De verloskundige zei me gisteren ook dat ik toch echt niet te lang moet autorijden, dus dat ga ik vandaag nog even duidelijk maken aan werk. Owja, het hele telefoongesprek heeft ze niet gevraagd hoe het met me ging…

Gisteren naar de verloskundige geweest en alle controles waren in orde. De vorige keer was ik 4 kilo aangekomen, maar nu gewoon 2 kilo, totaal nu 9 kilo aangekomen in 24 weken tijd. Mijn baarmoeder was nu 24 cm, dus ik loop een beetje voor op schema. Op zich kan dit geen kwaad, omdat het kindje wel netjes op schema loopt. Over 3 weken moet ik weer op controle komen.

Groetjes Saskia

Hallo meiden!

Hier weer even een berichtje van mij!

Surprise, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Geniet er maar lekker van meid.

Toen je je banner niet wilde aanpassen, hadik het vermoeden al…

Heel erg leuk!

Daantje, jammer dat de rode :twisted: zijn gekomen. Heel veel succes met de volgende ronde.

Ik hoop dat je door middel van temperaturen je eitje tegenkomt.

Zijn ovulatietesten misschien iets voor je?

He Sas meid, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ik hoop voor je dat het geen bekkeninstabilitiet is. En dat het gauw weer over gaat.

Ook naar dat de werkgever er zo raar over doet. Alsof je met opzet pijn hebt ofzo…

He Shir, balen dat je cyclus zo lang is.

Kan je geen peil op trekken dus.

Ga je nu ook temperaturen of ovulatietesten gebruiken?

Ik duim voor je hoor en hoop dat jij ook snel zwanger bent!

Danielle, fijn om te horen dat je een leuke vakantie hebt gehad in Marmaris. Lekker weer tot rust gekomen.

Hier gaat alles goed!

Heb gelukkig geen bloedingen meer gehad, godzijdank…

Dus het is echt een geknapt bloedvaatje in de baarmoeder geweest.

Ik voel me toppie en m’n buikje is al goed gegroeid!

Ben heel af en toe nog een beetje misselijk, maar voel me wel fitter dan hiervoor!

Ik moet komende dinsdag weer naar de vk voor controle en kijk er erg naar uit om het hartje te horen kloppen.

Vorige week zijn we teruggekomen van een weekje vakantie in Torremolinos. Het was er heerlijk warm en we hebben ernorm veel plezier gehad.

Volgende maand gaan we 3 weken op vakantie naar Zuid-Frankrijk en daar kijken we echt naar uit.

Onze laatste vakantie met z’n tweetjes!

Nou iedereen nog een hele fijne avond toegewenst!

Liefs Elly.

Hoi,

Gisterenmiddag weer mijn teamleidster aan de telefoon gehad. Ze zegt dat het een probleem gaat worden om mij nog te plaatsen, omdat ik niet langer als 45 minuten in de auto mag zitten. Nu gaan ze in het manageroverleg bespreken hoe ze dit gaan oplossen. Nu is dit overleg pas donderdag en blijf ik dus tot die tijd volledig in de ziektewet.

Elly, ik heb dus wel bekkeninstabiliteit, dus ik zal hier voorlopig wel even zoet mee zijn. Ik heb lage rugpijn en bij bepaalde bewegingen/houdingen ook steken in mijn bilstreek en schaambot. Ik ben al wel met Mensendieck begonnen, maar die geven alleen tips om alles aangenamer te maken en kunnen het probleem niet oplossen.

Fijn dat je nog even met z’n tweetjes op vakantie gaat! Gaan jullie met de caravan of in een hotel?

Groetjes Saskia

Dank je wel voor de felicitaties :slight_smile:

Nu nog hopen dat het goed blijft gaan.

Heb vanochtend namelijk nog in het ziekenhuis gezeten ivm bloedingen.

Maar alles zag er nog goed uit en het was niet duidelijk waar het bloed vandaan kwam.

He SURPRISE,

Mijn duimen draaien volop hoor, :pray: , het is vast allemaal goed!

Liefs, Daantje xxx

heeee wat zie ik!!! surprise gefeliciteerd meissie!!! wat goed!!!

Sas, sterkte met je bekken!! balen joh…

Daantje hoe voel je je?

Danielle lekker op vakantie geweest?

hier ook hoor. Ging super… alleen het weer kon wel beter… Julian heeft zich super gedragen in de auto… petje af voor mijn mannetje hoor!!!

en helemaal omdat ik vanmiddag alleen was, en moest zo aan mijn vader denken (goh, hele vakantie eigenlijk) maar nu kwam het er zo uit… Hij kwam uit het niets naar me toe… mama tusje teven… en hup, armpjes om me heen om te troosten… zooo liefie…

Moet nog wel een hoop uitpakken, vandaag teruggekomen.

beeb voel ik erg goed… maandag echo… ben benieuwd wat het gaat worden hoor!!!

succes weer allemaal!

He Snoesje,

EN… WEET JE AL WAT HET WORDT?

Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor… :oops:

Was alles goed met jullie beebje?

Wat heb je toch een lief zoontje, wat een heerlijk gevoel is dat dan he?

Met mij gaat alles goed hoor, ik geniet met volle teugen van Robbin, die steeds meer gaat praten en ondernemen. Echt super!

Ben nu aan het tempen op advies van de gyn, om te kijken of ik wel een goede eisprong heb…

Mijn cyclus is de laatste tijd wel aardig regelmatig, 38 dagen. Zit nu op dag 10, dus het duurt nog wel een week of twee voordat mijn ei er is.

Wachten duurt wel lang hoor!

Ik hoop heel hard dat ik na mijn zomervakantie van 6 weken, zwanger ben…

Of eerder natuurlijk! Duim je mee? :pray:

Liefs, Daantje

He Snoesje,

Wat leuk… een meisje! Las ik bij de oktobermama’s, ben niet

nieuwsgierig ofzo, maar was wel erg benieuwd…

Verder alles prima?

Liefs, Daantje xxx

Hallo meiden!

Hier weer even een berichtje van mij!

He Snoesje, wat leuk een meisje, van harte gefeliciteerd!

En Surprise, hoe gaat het met je meid?

Nog last van bloedingen of is het eenmalig geweest?

Ik heb op hemelvaartsdag met 10 weken en 1 dag een fikse bloeding gehad. Bij mij is het zeer waarschijnlijk een vaatje geweest of meerdere vaatjes. Ik hoop dat jij ook zoiets hebt gehad en alles nog goed is met de baby.

En Daantje, hoe gaat het met jou?

Alles goed met je man en met Robin?

Sas, doe het inderdaad maar lekker rustig aan!

En ziek is ziek hoor! Hoop dat je de pijn wat draaglijker kunt maken door de therapie.

Om nog even terug te komen op je vraag hoe we volgende maand op vakantie gaan.

We gaan kamperen met onze tent, dus lekker naar de camping.

We gaan met mijn schoonouders op vakantie dit jaar, dus wordt erg gezellie. Zij gaan met hun caravan.

We hadden de camping in januari al geboekt, dus voor ik zwanger was.

De reis gaat naar Frejus, dat ligt in Zuid-Frankrijk aan de Middellandse Zee…en we gaan 3 weken dit jaar.

Ben afgelopen dinsdag weer op controle geweest naar de verloskundige.

Bloeddruk was goed, grootte baarmoeder was goed en lag keurig op schema en we hebben het hartje voor het eerst gehoord met de doptone.

Wat een heerlijk geluid!

We gaan onze frummel de komende weken regelmatig zien.

Op 4 juli heb ik de 1e pretecho, op 16 juli heb ik de 20-weken echo, op 20 augustus de 2e pretecho en op 24 september de 3e pretecho.

We vinden het zoooo leuk om naar ons wondertje te kijken!

Voel me verder heel erg goed, moeheid is voor een groot gedeeltje verdwenen en ben ook veel misselijk meer.

Mijn buikje groeit aardig en Jan heeft mijn buik al meerdere keren op de foto gezet… Ook 1 tegen de deurpost en dat doen we nu elke maand, zo kun je heel goed zien hoe de buik groeit.

Nou, dat was het weer…wat een verhaal he!

Liefs Elly

Hoi,

Vanmiddag mijn teamleidster aan de telefoon gehad, ik mag vanaf volgende week 3 x 4 uur op de locatie werken die voor mij een half uur rijden is. Ik wordt dan wel boventallig ingepland, zodat ik niet de normale werkzaamheden hoef te doen. Ik zal dan waarschijnlijk administratieve taken krijgen, zoals agenda/takenlijst optimaliseren en protocollen herschrijven.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, want gisteren en vandaag gaat het weer even niet zo lekker. Ik heb veel rugpijn en tijdens het lopen heb ik veel last van mijn billen. Maarja, ook wel lekker om een aantal uur per week uit huis te zijn.

Surprise, hoe gaat het nu? Zijn de bloedingen gestopt?

Snoesje, leuk dat je een meisje gaat krijgen! Weet je zoontje al dat het een zusje wordt?

Daantje, ik hoop dat je een duidelijke eisprong kan ontdekken door het temperaturen en dat je dan sneller zwanger bent.

Elly, ik ben nu 2 keer bij Mensendieck geweest en ik krijg dan vooral tips voor de dagelijkse bewegingen, zoals traplopen en opstaan uit een stoel. De volgende keer gaat ze ook mijn onderrug en billen wat masseren.

Leuk zeg dat je gaat kamperen! Wij waren normaal van plan om in juli naar Spanje te gaan met de caravan, maar toen ik zwanger bleek te zijn hebben we dat idee even uitgesteld. Misschien dat we volgend jaar rond juni gaan met mijn schoonouders, even kijken hoe alles gaat met de kleine.

Jullie gaan wel veel pretecho’s maken! Zijn dit allemaal 2d echo’s of ook 3d echo’s?

Groetjes Saskia

He Sassie,

Ik krijg 3 pretecho’s.

De 1e is op 4 juli en die is 2D.

De 2e en 3e zijn in augustus en september en die zijn 2-3-4D.

De laatste 2 pretecho’s zijn van het uitgebreide echo-pakket van Babyview.

We willen geen geslachtsbepaling laten doen.

We zien het vanzelf en laten ons verassen!

We kijken wel enorm uit naar de echo’s!

Nou succes verder met de Mensendieck-therapie en hoop dat de pijn wat minder wordt.

Liefs Elly.

Hallo!

Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb de laatste post gedaan vorige week donderdag.

Er is niet meer gepost na mij.

Alles goed?

Zou het erg leuk vinden om wat van jullie te horen (lezen in dit geval natuurlijk)

Hier alles goed.

Buikje begint al echt te groeien, pas niet meer in m’n normale kleding.

Lang leve de positie-kleding en wat kun je leuke kleding kopen zeg.

Ben al goed wezen shoppen… :stuck_out_tongue:

We hebben in het weekend een Angelsounds aangeschaft en we hebben het hartje zondag gehoord.

Lading babyolie op de buik en op de doppler en we vonden het hartje meteen. Wat een heerlijk geluid.

Vanavond na het eten hebben we het hartje weer even gehoord.

Tis echt leuk om naar te luisteren.

Heb al wel een paar dagen last van bandenpijn. Kan soms behoorlijk pijnlijk zijn.

dikke pijnscheuten in de onbderbuik en de liezen.

Gelukkig dat het niet de gehele dag is en ik de pijn kan verzachten met een lekker warm kruikje.

Ach, het hoort er allemaal bij.

Nou, hoop nogmaals weer iets van jullie te lezen in dieze topic.

Liefs Elly.

Na wat weekjes in de stress gezeten te hebben, is hier ook alles goed :j

Heb gistermiddag een heel fijn bezoek gehad bij de gynaecologe.

Hier groeit ook alles goed :slight_smile:

Leuk zo’n AngelSound he!

Ik heb er toen 1 gewonnen hier op KOK. Ik heb hem helaas nog niet nodig gehad.

zoooo ben ik ook weer, mega druk gehad afgelopen weken

ja, idd, sorry… ik hield jullie wel even in spanning… haha… maar idd het wordt een meisje. Echoscopist heeft wel 3 x gekeken hoor, dus ik geloof het wel.

muren zijn al lekker roze, bij intratuin leuke roze gordijntjes met roosjes meegenomen…

ze krijgt julian zijn meubeltjes, laminaat is net gelegd gister, Den is nu bezig met de gordijnroede en koof op te hangen.

nou, verder zie ik wel hoe ik het ga opleuken, in ieder geval zelf wat schilderijtjes maken…

Daantje, ja, tempen is wel prettig om je cyclus te zien… haha, ik wist het op een gegeven moment beter dan de gyneac. hoe mijn cyclus verliep en wanneer mijn eisprong was… grappig… daardoor werd ik toch zwanger

succes meid

ohhhhhhhhh wat een pretechos komen er dan voorbij, leuuuukkkk

sas, prettig dat het op je werk redelijk opgelost kan worden. Beter zo dan nu al thuis zitten denk ik. Ja, wel vervelend dat mensen niet echt met je meedenken en denken dat je je aanstelt… bah… sterkte!!!