DecembersTOPPERS 2006 deel 2 -> Daantje veel sterkte

Jammer Snoesje. OP naar de volegnde ronde dan maar.

wat lijkt me dat onhandig zo’n onrregelmatige cyclus, dan weet je neit meer echt wat je moet bijhouden Daantje. Maar wie wete ben je nu dus al zwanger en wie weet Nijntje ook.

hoi meiden, bedankt voor de beterschap enzo. Lucas is niet meer zo benauwd maar inmiddels heeft hij volgens mij gewoon een griepje erbij want hij hoest en snottert en is helemaal niet lekker en niet fit. Hij ligt nu nog op bed (het is half 11). Dus ik heb nogal gebroken nachten. Ik lag vannacht te denken: als er een beebje bij komt heb ik ook weer gebroken nachten in het begin… ik dacht: oh nee… Maar een flesje geven, verschonen (totaal 20 min) en weer gaan slapen is toch wel anders dan 2 x 2 uur wakker liggen door een hoestend en proestend kind waar je, je ook nog zorgen over maakt.

Al weer zwangeren erbij?? Nog niet he! Spannend. Wie heeft nu als eerste z’n NOD. Ik moet over 2 dagen ongesteld worden maar kan nu nog niet zwanger zijn. Dat weet ik zeker.

hee danielle wat fijn dat het al beter gaat met Lucas…

ja zo’n onregelmatige cyclus is echt feest. Ik was op een gegeven moment aan de clomid gegaan. Geweldig. Geen 65 dagen meer of 45 weet ik het, maar gewoon keurig elke maand 31 dagen. Kon het echt aflezen. Kende mijn lichaam op een gegeven moment zo goed, zat ik bij de gyn en aan de hand van mijn templijst keek hij wanneer ik een eisprong had. Was ergens rond dag 11 zei hij. Nou, nee, ik heb een late, rond dag 17. En dat laatste was juist. Die maand met clearbleu getest (ovulatietest) enne ikke had gelijk…

Nou, spannend, ben zo benieuwd naar nijn…

Hey allemaal,

Fioon: als je vandaag je eisprong hebt gehad, zou je inderdaad binnen de 11-16 dagen ongesteld moeten worden, gemiddeld is 14 dagen. Ik zit op ongeveer 12 dagen.

Bij je vorige cyclus van 38 dagen zou je dan ongeveer op dag 24 je eisprong gehad moeten hebben.

Het is inderdaad niet echt handig als je, net als ik zo’n onregelmatige cyclus hebt, omdat je dan nooit precies weet wanneer je vruchtbare periode is. Ondanks dat was ik beide keren toch vrij snel zwanger: bij Robbin eigenlijk de tweede cyclus al ( na het stoppen met de pil hebben we eerst cd’s gebruikt tot mijn eigen ongesteldheid er weer was ) en bij mijn MK was een keer zonder cd’s al voldoende…

Ik wil er ook niet te veel mee bezig zijn, dus wacht maar gewoon af.

Als het me te lang gaat duren, kan ik altijd nog kijken of clomid misschien een optie zou zijn. Zitten daar trouwens hormonen in? Die mag ik vanwege mijn trombose nl. niet meer hebben.

Snoesje, balen dat je ongesteld bent geworden, maar wel weer mooi dat je ongesteldheid nu regelmatig is, toch?

Nijntje, hoe gaat het nu? Nog steeds misselijk?

Ik zal heel hard voor je duimen…

Ik ga maar eens even wat in huis doen, moet ook gebeuren.

Tot gauw,

groetjes Daantje

Hee meiden,

Gisterenavond thuis gekomen, alleen waren we best wel moe en zijn we op tijd naar bed gegaan. Nu ben ik op werk, hopelijk kan ik even reageren op iedereen, anders kom ik vanavond weer even langs als ik thuis ben.

De nacht van oud op nieuw heb ik waarschijnlijk mijn eisprong gevoeld. Nu hadden we van 26 dec tm 30 dec elke avond seks gehad en natuurlijk onze nieuwjaarswip, hihi.

Sinds gisteren ben ik wat misselijk en heb ik wel eens last van mijn (.)(.)

Gisterenavond kreeg ik ineens wat kleine steekjes in mijn buik. Vanmorgen had ik wat rode slijm bij het afvegen en vanmorgen drupte er ineens wat doorzichtige slijm, dat voelde ik gewoon eruit lopen (sorry voor de details)

Over anderhalve week is mijn NOD pas, dus ik ben benieuwd hoe mijn klachtjes zich verder gaan ontwikkelen. Ik wil me nu nog nergens op verheugen…

Fioon, je pilcyclus is altijd 28 dagen, maar als je gaat stoppen met de pil is het altijd afwachten wat het gaat worden. Je kan nu ineens een cyclus hebben van 24 dagen, maar ook gewoon weer 38 of misschien netjes 28 dagen.

Ze zeggen dat je eisprong 14 dagen voor je ongesteldheid is, maar ik heb ook al eens gelezen dat dit kan varieren van 10 tot 16 dagen hoor.

Snoesje, jammer dat je ongesteld bent geworden, succes voor de volgende ronde!

Groetjes Saskia

Owja, Nijntje, ik duim voor je!

@sassie1980 wrote:

Owja, Nijntje, ik duim voor je!

Dank je wel :hug:

Ik duim voor iedereen :pray: :thumbup: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

oh Jammer Snoesje…

Wordt er nu wel onzeker van …Dat je lichaam je zo voor de gek kan houden…

Ik ga mij voornemen (jaja, nieuw voornemen) om nu gewoon niet meer naar elk pijntje en krampje te gaan luisteren dat ik krijg… zoals ik al dacht je gaat jezelf alleen maar gek maken. Dus ik zie wel hoe het loopt.

Ikke ook :mrgreen: Je bent er ander zo mee bezig he.

Jammer Snoesje :cry: :-*
Alleen voor nijntje nog spannend???

Clomid is toch een hormoon of ben ik gek? :shock:

Wij mogen dit weekend weer los

Oooh spannend Saskia, houd je ons op de hoogte?

Ik denk ook dat Clomid een hormoon is, daarom vroeg ik het ook…

( heb me er eigenlijk nog nooit zo in verdiept )

Groetjes, Daantje

Ik ben ongsteld (was ook de bedoeling). M’n cyclus is vrij regelmatig dus daar ben ik blij om.

dag dames,

ben even terug met zoooo’n groooot nieuws, ben zwanger!!! ben toch zo blij, ben vanmorgen even gaan testen kon gewoon niet wachten maar kijk nu zo’n resultaat, ik had het echt niet verwacht hoor!

ook jurgen is superblij hoor, eindelijk krijgt senne :vlinder: een brusje.

zie hier het resultaat si !! :mrgreen: :mrgreen:

lynnty Wat fijn voor jullie!

Hartelijk gefeliciteerd.

Ik heb eens even een vraagje.

Hoe zit dat nu eigenlijk met temperaturen?

Als je je ovulatie hebt gehad, blijft je temp dan sowieso hoger totdat je ongesteld wordt of blijft die alleen hoog als het eitje bevrucht is?

Ik heb trouwens vandaag nog twee kettinkjes en een arm bandje gemaakt voor mijn dochtertje. Zie de bijlage.

Het is wel grappig, want aan de ene kant is het een stoer meisje, maar aan de andere kant kan zo zo typische meisjes dingen doen

:inlove: . Eigenlijk is ze precies zoals ik altijd gehoopt had dat een dochtertje zo zijn. Lekker stoer, maar toch ook weer van die schattige dingen hebben.

Lynnty!! Wat goed!!!

Van harte gefeliciteerd meid!

:clap:

:lol:

Leuk om te horen zeg!!!

Hoi,

Vorige maand had ik ook allerlei klachtjes, terwijl ik nogeens zwanger kon zijn, en werd inderdaad gewoon ongesteld na 29 dagen. Nu voel ik weer van alles, het is nu bijna 4 dagen na mijn eisprong. Ik ben wat misselijk, niet de hele dag door. Ik heb wat last van mijn buik, niet echt pijnlijk, maar wel aanwezig. Een soort van drukkend gevoel, alsof je ongesteld moet worden. Ook voel ik soms wat steken in mijn borst, alsof ze met een naald in mijn tepelhof prikken. Achja, vorige maand voelde ik ook van alles, en was het ook niks, dus we wachten gewoon mijn NOD even af…

Lynn, jij had je NOD toch pas over een week of heb ik me vergist? Volgens mij was je namelijk een paar dagen eerder als mij. Waarom heb je eerder getest, had je wat kwaaltjes?

In ieder geval gefeliciteerd!

Surprise, ik hou me niet bezig met temperaturen, maar heb er wel het een en ander over gelezen. Na je eisprong moet je temperatuur hoog blijven. Als je temperatuur zakt, dan wordt je niet lang erna ongesteld. Als je temperatuur hoog blijft, dan ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger.

Groetjes Saskia

wel sassie,

over mijn nod wist ik niet juist wanneer deze ging zijn, ben uitgegaan op de cyclus van de maand er voor. vond het zo al raar, normaal ben ik altijd op tijd met de maandstonden en vorige maand liep het helemaal in de war, en toen deze maand ik iedere dag liep te puffen van de hitte, en pijnlijke borsten de laatste twee dagen dacht ik van laten we es testen, met het gedacht van " het zal wel deze keer niet wezen" maar dus toch :dance: :dance: . het is voor me wel een deugd dat ik zo 2007 mag starten, het doet me toch iets en zeker na het bewogen jaar ervoor met senne :vlinder: .

we zullen zien denk ik. :dance: :smiley:

groetjes lynn mama van senne* en ???

Lynn…van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

Snoesje, wat jammer dat je ongi bent geworden…op naar de volgende ronde!

Nijntje…aftellen voor jou! Ik zal voor je… :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jihaaaaa gefeliciteerd… ik ga gelijk het lijstje aanpassen.

Lynnty, ook van mij van harte gefeliciteerd! :-*

Wat een verrassing he als het zo snel gaat? Geniet ervan!

Liefs, Patricia

voor degene die nog niet zwanger zijn: http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=ksmksCsHtGATeIxH