DecembersTOPPERS 2006 deel 2 -> Daantje veel sterkte

Yes, weer 1 erbij! Proficiat Lynnty! Geniet er maar goed van!

Surprise:

Zo'n 12 tot 24 uur na de eisprong stijgt je temperatuur met ongeveer 0,4 graden. Pas vlak voor de volgende menstruatie daalt je temperatuur weer.

Hieronder verstaan we de curve die gedurende een normale cyclus bij een gezonde vrouw verkregen wordt door de dagelijkse temperatuurcontrole. Deze controle dient te gebeuren onder welbepaalde voorwaarden:
• steeds met dezelfde thermometer,
• op dezelfde wijze (best rectaal)
• op hetzelfde tijdstip (best 's morgens bij het ontwaken, voor het opstaan).

De eerste helft van de cyclus wordt gekenmerkt door een laag temperatuurniveau gezien er nog geen progesteronwerking is (36.6-36.8).
De tweede helft wordt gekenmerkt door een hogere temperatuur (36.9-37.1).
Bij het begin van de menstruatie daalt de temperatuur weer tot een lager niveau en begint de eerste fase opnieuw.

De basaaltemperatuurcurve is geen geschikt middel voor zwangerschapsplanning (of anticonceptie) omdat de temperatuur pas stijgt als de eisprong reeds een tweetal dagen voorbij is.
Recent onderzoek leert dat de vruchtbare periode van de cyclus zeer sterk kan schommelen, zelfs bij vrouwen met een erg regelmatige cyclus. Er zijn slechts weinig dagen van de cyclus waarop een vrouw niet vruchtbaar is. Bij vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen ligt de meest vruchtbare periode tussen dag 11 en dag 16 van de cyclus. De periode tussen de 8ste en de 18de dag van de cyclus beschouwt men als minder vruchtbaar, maar ook tijdens die periode blijft er toch nog een kans op zwangerschap. Dat betekent dat vrouwen met een regelmatige cyclus al van bijna onmiddellijk na de menstruatie vruchtbaar zijn.

temperatuurcurve om te printen:
http://www.freya.nl/web_medisch/btc.php?CFID=3277244&CFTOKEN=49061340

Lynnty Gefeliciteerd…

Ik hoop dat jullie duimen helpt…

Ga proberen morgen te testen…

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

GEFELICITEERD

Ik ben heel blij voor je. Het is je super gegund :-* :-* :-*

Duim ook voor je Nijntje :thumbup: :thumbup:

Dank je jacq34 :hug:

DANIELLE

nou, dit was pas mijn eerste cyclus na t stoppen met de pil, dus ben idd benieuwd of die dan ook 32 dagen is, of dat ie weer als vanouds naar de 60 dagen gaat, haha

ohhhhhhh jammer dat je ongi bent geworden… ook maar weer op naar de volgende ronde!!!

SAS

ohhhhh meid, hahha wat een spannende kwaaltjes (en dan duurt 1,5 week nog vet lang!!!) heb je ook niet vreselijke kriebels in je buik?)

Ja, daarom ik ga ook niet meer denken oh, ik voel dit en dat. Zelfs nu in mijn ongesteldheid had ik zoiets van, maar mijn borsten voelen zwaarder, steken… dus eh, ik weet het niet meer…

JACQ

ja, clomid is idd een hormoon. HEt wordt veelal voorgeschreven wanneer je geen eisprong hebt. Ik had er wel een, maar ik kreeg er maar zes in een jaar en normaal zou je er iets van 13 moeten hebben of zo. Dus ik kreeg ook een lichte dosis, die sloeg goed aan!!

LYNNTY

OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH GEFELICITEERD!!! WAT GEWELDIG TWEE STREEPJES!!! :thumbup: :thumbup: :dance: :dance:

SURPRISE

nou, ben inmiddels expert met tempen… genoeg getempt zonder zwangerschap en 3x met zwangerschap. Ik kon echt onwijs duidelijk zien dat ik zwanger was… Met een zwangerschap bleef bij mij (tot 3x toe) de temperatuur op een mooie rechte lijn van 37 en een beetje. Als ik niet zwanger was, dan schommelde de temperatuur weer lekker in het rond!

wat een onwijs schattige sieraadjes!!! :inlove:

NIJN

jaaaa ik ben echt zooooo nieuwsgierig, krijg er helemaal kriebeltjes van in mijn buik, tralalla, hahahaha

zooo, hahha, lijkt me best leuk zo’n ncrv programma, maar eh… dat ga ik niet doen hoor… krijg mijn mannetje nooit zover hihi

Zoooo, gister was ik het zo ooooo zat he…

Ik had sinds snachts 3 uur knallende knetterende hoofdpijn. Heb die dag wel 6 ibuprofen op en 3 aleve feminax… ai… kon nog wel autorijden

maar t regende, moest nog boodschappen doen, vervolgens nog naar een andere supermarkt, stond ik ergens geparkeerd, moest er iemand door die er niet doo rkon, dus ik weer weg, die mensen blokkeerden mij weer bij het uitrijden, vervolgens tanken en deed de pinpas het niet en nu bleek ik ook nog de tankdop niet te hebben dichtgedraaid (die bungelde nog langs de auto)

En nog steeds koppijn.

Gelukkig was julian wel heel erg lief s avonds. LEkker kusjes geven toen ie in bad zat, en lekker op t grote bed lag (wil ie altijd intoppe, even onder de deken)…

dat maakte de dag weer goed!!!

vanaf 15 januari gaan we een midweek naar de kempervennen van centerparcs. Zo’n mega zin in!!! en dan dat volgende weekend is mijn klusweekend (rond de 19e) gezellig!

Hoi,

Mijn vriend zegt dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn, maar hij is niet degene die van alles voelt in zijn lichaam, haha. Ik ben benieuwd, over 11 dagen is mijn NOD pas, dus ik moet nog even geduld hebben.

Wat ik allemaal voel dan?

• Misselijkheid, niet hele dag door, maar gewoon af en toe vlagen dat ik een misselijke smaak in mijn keel en mond krijg.
  • Buikpijn, een drukkend gevoel in mijn buik rondom mijn navel en soms wat steekjes.
  • Opgeblazen gevoel
  • Borsten, af en toe pijn aan de zijkanten en af en toe wat steekjes, alsof er met naalden geprikt wordt.
  • Opvliegers, soms heb ik momenten dat ik even voor een paar seconden het idee heb dat ik in brand sta, terwijl ik geen koorts heb.
  • Moeheid, gisteren om 0.15 uur gaan slapen en aan een stuk doorgeslapen tot 11.45 uur. Normaal wordt ik toch wel tussendoor wakker om bijvoorbeeld te plassen.

Nu heb ik ook wel wat gestress vanwege ons huisje, daar moeten we allerlei dingen voor regelen op het laatste moment, maar daar kunnen niet alle klachten door verklaard worden toch?

Danielle, ik had zo’n oproep al eens op tv gezien, maar ik denk niet dat het wat voor ons is. Aan de ene kant lijkt het me wel leuk om gevolgd te worden, maar stel je voor dat je ook dipjes heb (het duurt lang of miskraam) dan zou ik het juist helemaal niks vinden. Ga jij het wel doen?

Snoesje, ik heb ook gewoon een raar gevoel in mijn buik, ongeveer hetzelfde als wanneer je verliefd bent. Achja, wie weet voel ik over een week wel niks meer, ik kijk het gewoon even aan.

Zijn er trouwens die voor hun NOD als een een positieve test hebben gehad? En met welk merk was dit?

Groetjes Saskia

hoi sas,

haha, ja, ik had bij die andere drie zwangerschappen (2x mis) op 2 dagen daarvoor al getest of zo, of gelijk op, maar in ieder geval vroeg.

HEt zijn al best een hoop kwaaltjes, net als bij nijn.

Maar nu heb ik zelf zoiets van, ja, ik herken daar ook veel in, maar was niets bij mij, dus ik denk idd dat ik me gewoon volgende keer niet op moet focussen :shock: right… want het is zo verleidelijk allemaal…

Zijn er trouwens die voor hun NOD als een een positieve test hebben gehad? En met welk merk was dit?

De reden dat ik dit vraag is het volgende:
Op 18 december ben ik ongesteld geworden, een cyclus van 29 dagen, normaal zou ik dus 16 januari weer ongesteld moeten worden.
Nu heb ik mijn eisprong al van oud op nieuw gevoeld, dus zou mijn NOD iets eerder kunnen zijn. De vorige keer had ik 11 dagen voor mijn NOD buikpijn, dus misschien was dat mijn eisprong en is mijn NOD nu ook 11 dagen na oud op nieuw, dus rond 11 januari?

wel van senne* heb ik vijf dagen eerder getest en toen was het al raak de test, en het was dan nog zo’n goedkope test ook!!

dames ik blijf hier verder wel stevig duimen hoor voor jullie!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: en nog een reeks hormoontjes voor jullie, en tip niet te veel focussen, deed ik voor het eerst niet en raak! de vorige twee maanden wel dus niet raak, en mijn kwaaltjes waren deze keer als ik er aan terug denk, het enorm warm hebben soms, lichte pijn in onderrug en pijnlijke borsten maar aan de zijkant dan wel!!

hopelijk een lichte steun voor diegene die nog moeten testen. oja en dat blijven nat zijn :oops: langs onder ook :mrgreen: en plakkerig. van mij toch. :oops: :oops:

groetjes lynn mama van senne* en ???

@sassie1980 wrote:

Danielle, ik had zo’n oproep al eens op tv gezien, maar ik denk niet dat het wat voor ons is. Aan de ene kant lijkt het me wel leuk om gevolgd te worden, maar stel je voor dat je ook dipjes heb (het duurt lang of miskraam) dan zou ik het juist helemaal niks vinden. Ga jij het wel doen?

Nee ik ga het niet doen. Ergens zou ik het ook wel leuk vinden. Maar ik heb het nu soms al zo druk. Je gaat alleen maar meer verplichtingen aan op deze manier. Dus ik doe het niet.

Dat is wel vroeg van te voren 5 dagen…

Heb nu morgen zoiets van kan ik dan al testen

Heb ook:

.Ben al 6 dagen met vlagen( nou ja veel vlagen dan) misselijk.

.moe

. blauwe aderen op mijn Pijnlijke (.) (.)

Nou ja zo lekker slapen… en morgen zien we wel wat de test me brengt

Bedankt voor het duimen voor ons en alle hormoontjes

Hoop dat het allemaal helpt :hug: :hug:

snoesje lekker op vakantie het is je van harte gegund

Hoi,

Weet je wat pas balen is? Als je op een locatie staat waar het erg rustig is en dat ze dan op jouw avond werkzaamheden aan de server plannen, zodat je niet op internet kan!

Nu zouden ze tot uiterlijk middernacht bezig zijn en ging ik gewoon alvast even proberen, gelukkig doet alles het weer en kan ik nog even wat forums af voor ik ga slapen, hihi.

Weet je waar ik ook wel eens last van heb? Dat ik dezelfde soort tintelingen heb als wanneer je kippenvel hebt, maar dan in mijn buik en borsten.

Snoesje, had jij ook hoofdpijn tijdens je pilgebruik of nu pas na het stoppen? Ik had elke maand flinke hoofdpijn en had nu afgelopen maand helemaal geen hoofdpijn, erg fijn. Ik hoop dat je hoofdpijn niet van lange duur is!

Lynn, je klachtjes komen me wel erg bekend voor moet ik zeggen. Ook dat nat zijn, ik ben nog steeds wat glibberig tussen mijn benen. Hoe gaat het met je mannetje, die zal ook wel in de wolken zijn? En houden jullie het nog even stil of hebben jullie het al verteld aan mensen?

Nijntje, ik ga morgen naar de stad en loop dan even bij de drogisterij naar binnen, dan heb ik alvast een test in huis liggen. Morgenochtend ga jij dus testen? Heel veel succes!

Groetjes Saskia

He Lynn,

Gefeliciteerd, wat een supernieuws zeg!

Ik hoop dat jullie in september( toch?) de gelukkige papa en mama worden van een broertje of zusje voor senne…

En Nijntje… al goed nieuws? We :pray: heel hard hoor!

Hier nog niets aan de hand, behalve af en toe steken in mijn… en ook nat van onderen, maar omdat mijn cyclus zo vreemd is, kan ik er echt niets van zeggen. Ik kan alleen maar heel hard hopen!

Ik heb nooit een cyclus gehad onder de 33 dagen en zit vandaag op dag 32, maar merk nog niets.Afwachten maar!

Verder is het nieuwe jaar hier niet echt goed begonnen: Robbin is niet goed te pas, verkouden, veel hoesten, af en toe koorts, vaak wakker en weinig eten. ( in november heeft hij ws een koortsstuip gehad, dus ik ben met koorts altijd een beetje angstig )

Ik heb ook gehoord dat het wel een beetje heerst, dus het zal wel gauw beter gaan. Niets aan als je kindje ziek is, bah!

Gelukkig hoef ik donderdag pas weer te werken!

Manlief is onverwachts toch in de ww gekomen, dus we zijn nog samen vrij… ( dat krijg je als schilder he? )

Gisteren heeft mijn tante te horen gekregen dat ze niet meer lang te leven heeft, ze is net 63. ( slokdarmkanker in een vergevorderd stadium )

Bah, bah, bah! Dat doet je nog eens weer heel goed beseffen dat je nu moet genieten van het leven en er alles uit moet halen wat erin zit!

Ik ga even wat in huis doen, kom vandaag nog wel weer even lezen of er nieuws is???

Dames, een fijn weekend!

Liefs, Daantje

Joehoe het duimen en al jullie zwangere hormoontjes is gelukt…

Ik heb vanochtend een test gedaan… Hahahah om half 7 al…

Moest plassen en dacht om dat ik het 2 dagen van te voren doe

laat ik maar ochtend urine gebruiken…

Hij gaf een lichte streep, maar streep is streep toch?

Dus ik benZWANGER

Ga voor de zekerheid maandag… nog een keer testen dan was eigenlijk

mijn nod…Dan verander ik de cyclus banner ook.

En dan pas gaan we het ook aan ouders vertellen…

Heb al wel Jill laten plakken

een bruin rondje als beschuit zeg maar en daarop kleine roze, blauwe en witte rondjes er op…als de muisjes In pakken en

Ditl aat ik Jill dan aan mijn en aan mijn schoonouders geven…

kijken of ze het door hebben…

Dus jullie hebben even de primeur zeg maar…

(Greta 14 wist het al vanochtend)

nijntje!!! STREEP IS STREEP!!! DIKKE PROFICIAT MEIS!!! :lol: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :dance: :dance:

en ja hoor jurgen is hier in de wolken dat hij terug papa wordt!!! hij zit al stiekem aan mijn buik es te wrijven :mrgreen: ! vind het terug zaaaliig!!! :inlove:

en de uitgerekende datum zou 9 september zijn maar ik zal zowieso met keizersnede bevallen en dat zou gepland zijn twee weken eerder, dus zou het voor eind augustus ergens nog zijn :inlove: :inlove: :inlove: :dance:

kan ik dan nog even met mijn buggy gaan rijden met mijn kersverse spruit :inlove: :inlove: dan is het zeker nog mooi weer!!! voor het weer winter wordt! (met senne* ging dit niet lukken hij was uitgerekend voor 3 november)

ben superblij!!!

ik duim nog steeds hoor!!! hier nog wat hormonen!!! :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: hopelijk helpen die ook !!! :mrgreen: :thumbup: :thumbup:

groetjes lynn mama van senne :vlinder: en ???

JAAAA Nijntje!!

Dat lijkt mij ook! Streep is streep!!

Leuk hoor, van harte gefeliciteerd!!

Gaat snel op t forum, één voor één worden we allemaal zwanger :):slight_smile:

Dank jullie wel :hug:

je verdient het meis!!

Fioon klussen he!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

groetjes lynn mama van senne* en ???