December Stoppers 2007!!

Hee Tanja, hoe zit het eigenlijk met jouw ‘klachten’??

Ik heet idd Jolanda :lol:

Zie trouwens dat jullie al binnekort kunnen testen!! Ik ben echt de laatste dus, van dit groepje. Mijn cyclus is nu al 2 maanden 34 dagen, dus het duurt voor mij echt nog zeker 4 weken :evil:



Dat afwachten vind ik ook zooo frustrerend. Ben nu al 2 maanden gestopt met de pil, maar nu gaan we dan officieel ‘klussen’. Maar wat me opviel was dat ik de afgelopen 2 maanden echt gezwollen borsten had, misselijk was, en dus echt dacht dat ik misschien toch al zwanger was. Je lichaam kan je echt in de maling nemen, vreselijk!



Honing, moeilijk is dat he, om niet meteen te testen! Bij mijn eerste, heb ik 7 maanden lang, iedere maand getest :oops: En iedere maand nam ik mezelf voor om minstens 1 week te wachten, en iedere maand teste ik toch na een dag of twee hahahahaha Je wil het zooo graag he!



Heb gisteren wel gravitamon gehaald, dus daar ga ik nu mee beginnen. En dan afwachten…Spannend!!

Vandaag met mijn vriend en dochter naar ballorig geweest, vond ze natuurlijk geweldig!! Zie me er over 2 jaar al met 2 zitten, geweldig!

Mijn “klachten” zijn er nog steeds: gevoelige borsten, ongi gevoel en…kramp in mijn kuiten (zag bij een ander forum dat dat erbij hoort, ik d8 gewoon dat ik iets anders had gedaan met sporten…)



Toen ik stopte met de pil had ik me voorgenomen om oudjaarsdag te testen, zodat ik zeker weet dat ik een wijntje kan drinken op ons feestje. Maar helaas dat blijkt dus nog te vroeg!! Toch maar aan een sappie dan morgen :? Je weet maar nooit (heb gisteren via uitzending-gemist de 1e 2 afleveringen van Babyboom toch maar gekeken, het kán echt…)



Verder zijn we aan het voorbereiden voor morgen: kerstboom weggehaald :frowning: , statafels gehaald en ff de bovenverdieping gezogen en gedweild, we krijgen nl logees.



Honing, wat vervelend dat je je niet fit blijft voelen!! Misschien toch een zwangerschap :lol: . Hopelijk heb je nog een paar dagen vrij?



Jolanda, wat is Graviton? Vitamine en foliumzuur ofzo?



Toedels!!! :-*

Hier de nieuwe lijst! Ik weet niet hoe ik 'm boven aan de lijst krijg :?

ik ben net nieuw hier en heb me na aanleindig van het lezen van deze topic maar lid gemaakt omdat ik las van zijn er niet meer dec stoppers, nou hier dus nog een.

Hendrika, welkom!



Meiden, ik heb vanmorgen dus toch getest :oops: … negatief :cry:



Ik heb zo’n last van m’n borsten en dat heb ik nog nooit gehad. Hopelijk :pray: te vroeg getest of anders niet zwanger. Ik wacht minimaal nog twee dagen voordat ik weer test. Omdat m’n cyclus wat onregelmatig is weet ik niet precies wanneer m’n NOD is en wanneer ik dus kan testen.



Het was de eerste keer dat ik een zwangerschapstest deed en nu kan ik me pas echt voorstellen hoe het voelt wanneer je negatief test. Niet leuk dus.



Ben verder naar de dokter geweest en ja hoor, heb weer eens een blaasontsteking :frowning: . Vorige maand ookal! Ze gaan nu kijken welke bacterie het precies is. De uitslag komt woensdag. Tot die tijd geen medicijnen. Dus zal me zeker nog wel een paar dagen niet lekker voelen…



Heel verhaal… Maar verder gaat het wel goed hoor! :wink:

Ga lekker weer op de bank met een boek.





:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

:: Ik wens jullie allemaal een vruchtbaar en fantastisch 2008! ::

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :::: :: :: ::

Trouwens, Lisajoy kan me nu pas een beetje voorstellen hoe dat voor jou geweest is, 7 maanden wachten, phoe… :frowning:



Tanja, ik weet niet hoe je dat lijstje naar pagina 1 krijgt. Vind het al heel knap dat je een lijstje hebt gemaakt! :thumbup:



Enne, vanavond allemaal een :kaars: branden he? Wie weet helpt het!! :wink:



:-* Honing

Welkom Hendrika :smiley: !!



We zijn toch nu al met een aardig clubje :dance: !!!



Balen Honing, ik kan me idd voorstellen dat de teleurstelling toch groot is als je test :? . Wat vervelend van die blaasontstekingen. Waarschijnlijk ben je daar niet lekker van. Ik heb het bijna een jaar chronisch gehad, echt heel vervelend. Ik voelde het nooit wanneer ik een blaasontsteking had (pas als het doortrok naar mn nieren).

Iig sterkte!!



Meiden! Ik wens jullie ook een :: vruchtbaar 2008 :: ,en dat we allemaal zwanger mogen worden :pray: !!!

De koorts is bij Xander gelukkig weer weg, maar hij zit nog erg vol en hij hoest dus voortdurend, zo af en toe ben ik bang dat hij stikt zo diep moet het weg komen.

De stiefvader van mijn man is gelukkig ook weer thuis, we zitten het oude jaar daar uit en Xander blijft daar slapen.



@famke, ik ben pas op dit forum terechtgekomen via mijn zusje. dus misschien was er toen iemand met een vergelijkbare nickname. Ook was ik voor de zwangerschap van Xander “een maart 2003-stopper”.



Ik kan moeilijk zwanger worden door mijn PCO in combinatie met een tussenschot in mijn baarmoeder.

@hendrika, welkom hier meis, wens ook voor jou dat je snel met een positieve test komt!





@honing, meis gevoelige borsten ed komt inderdaad veel voor door het stoppen met de pil…lastig is natuurlijk dat die verschijnselen ook kunnen wijzen op een zwangerschap…

Ik wens natuurlijk iedereen snel zwanger maar hou in je achterhoofd dat het nog wel even kan duren…



Ik weet niet of essie75 hierover kan meepraten maar ik vindt wel dat ik nu voor een 2e kindje er anders voor sta, ik weet immers dat ik zwanger KAN worden en dat maakt dat ik geen behoefte heb om te gaan testen…



waar ik tegen op kijk is dat mijn 2e kindje een grote kans heeft op vroeggeboorte, Jurjen is 6 weken te vroeg geboren dat geeft 75% op een volgend kindje…

ook zijn mijn bekken te klein voor een natuurlijke bevalling (Jurjen is er letterlijk uitgetrokken en heeft het kantje boord gehaald) de details zal ik jullie besparen…maar ik mag dan ook nooit meer op de natuurlijke manier bevallen en zal een geplande keizersnee krijgen…



al met al heeft een 2e zwangerschap voor ons wel wat gevolgen maar dat maakt niet dat we er niet voor gaan…eng is het wel…





xx

famke

Ik weet niet of essie75 hierover kan meepraten maar ik vindt wel dat ik nu voor een 2e kindje er anders voor sta, ik weet immers dat ik zwanger KAN worden en dat maakt dat ik geen behoefte heb om te gaan testen...


Dit kan ik zeker beamen, de "druk" is vanaf. Ook omdat het krijgen van kinderen niet zo vanzelfsprekend is bij mij, ben ik zeer blij met Xander . Een tweede kindje is wel erg welkom!

waar ik tegen op kijk is dat mijn 2e kindje een grote kans heeft op vroeggeboorte, Jurjen is 6 weken te vroeg geboren dat geeft 75% op een volgend kindje...
ook zijn mijn bekken te klein voor een natuurlijke bevalling (Jurjen is er letterlijk uitgetrokken en heeft het kantje boord gehaald) de details zal ik jullie besparen..maar ik mag dan ook nooit meer op de natuurlijke manier bevallen en zal een geplande keizersnee krijgen.....

al met al heeft een 2e zwangerschap voor ons wel wat gevolgen maar dat maakt niet dat we er niet voor gaan...eng is het wel...


Door het tussenschot in mijn baarmoeder maakte ik mij tijdens de zwangerschap van Xander me erg druk over de te verwachten complicaties, waaronder vroeggeboorte i.v.m. ruimtegebrek. Ik was ook al gewaarschuwd door mijn gyn dat de baby wel al na 7 maanden kon komen. Ook zou de placenta wel eens moeilijk los kunnen komen.
Ook had mijn moeder vroeger drie zware bevallingen gehad en mijn zus ook een hele zware, ze heeft zelfs nog een bloedtransfusie gehad.
Dus ik zag er als een berg tegenop.
Maar, niks een vroeggeboorte maar een erg late : ik was al 13 dagen over tijd. De bevalling was (achteraf) een makkie, van het begin tot het eind een bevalling van 9 uurtjes. En de placenta was direct meegekomen.

Toch de kans op een keizersnede bij een tweede toch wel groot, babietjes in een tweede zwangerschap draaien zich vaak later om en door het tussenschot is er bij mij dan geen ruimte meer voor. Xander was al in week 32 goed gaan liggen én direct ingedaald (om zo voor hem zelf nog wat extra groeiruimte te creeren, uiteindelijk ben ik bevallen van een zoon van 53 cm (ben zelf maar 1.60) en 3300 gram)


Testen deed ik (en doe ik) ook pas in de tweede week na mijn NOD ivm mijn PCO.
Toen ik ontdekte dat ik zwanger was van Xander, lette ik niet eens op mijn NOD. Ik stond gepland voor een operatie om het tussenschot te laten verwijderen en om er zeker van te zijn dat ik toch niet zwanger zou zijn heb ik een maandje daarvoor getest en die bleek positief. De operatie kon dus worden afgezegd.
Op dat moment was ik niet aan de hormonen en ook niet zo bezig met zwanger worden, waarschijnlijk heeft dat toch meegwerkt!

Oh bij mij geldt dat niet hoor!! Ik wil echt dolgraag zwanger worden, en ben nu al aan het rekenen wanneer we extra veel moeten klussen!!

Ik zie het ook niet als een vanzelfsprekendheid, je weet het gewoon niet of je weer zwanger kunt worden…



Honing, in 2004 had ik precies hetzelfde! Ook getest op 31 dec, zodat ik wist of ik kon drinken ja of nee. Negatieve test, sappie gedronken, en een wk later een positieve test! Baalde natuurlijk dat ik gedronken had, maar gelukkig bleken die paa glazen niets uit te maken en heb ik een gezonde dochter gekregen…pffff

Dus wie weet over een week :dance:



Enne, over die gezwollen borsten, als je zwanger bent, krijg je ook veel blauwe aders. Die waren bij mij in ieder geval goed zichtbaar en wist ik zeker dat ik zwanger was. Dus goed op de blauwe lijnen letten hahahaha



Gisteravond had ik krampen in mijn baarmoeder, iets wat ik ook heb als ik mijn eisprong heb…Maarja dat zou betekenen dat ik nu een cyclus van 21 dagen heb, en dat lijkt me stug.

Zo gelachen, ik zei tegen mijn vriend dat het leek of ik me eisprong had, maar dat dat toch veels te vroeg is? Nee joh zei hij, dat kan makkelijk HAHAHAHA Die wilde gewoon klussen hahahahaha



Fijne jaarwisseling allemaal, en we duimen op een vruchtbaar 2008 !!!

Kan me voorstellen dat het anders is als je al een kindje hebt, hoewel het toch ook weer erg spannend is neem ik aan.



Ik ben sinds april al gestopt met de pil, dus daardoor kan ik nu geen pijnlijke borsten hebben. Na ja, ik moet gewoon wat geduld hebben. :angel:



Tanja, hoe ben jij uiteindelijk van die blaasontstekingen afgekomen? Of was het plots weg? Ik heb het een aantal keren per jaar en ik merk het ook pas wanneer het doortrekt naar m’n nieren.



Nou, ga lekker even wat drinken samen met hubbie. Wij vieren het vandaag lekker thuis.



Fijne avond!!!

@lisajoy wrote:

Oh bij mij geldt dat niet hoor!! Ik wil echt dolgraag zwanger worden, en ben nu al aan het rekenen wanneer we extra veel moeten klussen!!

Ik zie het ook niet als een vanzelfsprekendheid, je weet het gewoon niet of je weer zwanger kunt worden…




Hey meis, ik zie het zeker niet als vanzelfsprekend, wij hadden dan ook al een afspraak staan met de gyn na 13 maanden klussen…maar die afspraak kon worden afgezegt toen ik 2 weken voor de afspraak positief teste…

En ook wij willen dolgaag weer zwanger worden maar ik weet nog hoe erg ik er toen mee bezig was, en nu heb ik zoiets van…we zien wel…ik KAN in iedergeval zwanger worden…



xx

Famke

De beste wensen allemaal!!! Ik heb een :kaars: gebrand voor ons hoor.



De jaarwisseling weer overleefd :angel: Ik heb het op een sappie gehouden (met een sappie bedoel ik alcoholvrij) Wel één glaasje champagne om 12:00, ik vond dat dat wel kon. We hadden immers ons jubileum.

Ik ben erg blij dat al dat :**: weer de lucht in is, haha



Hebben jullie het ook leuk gehad?



Honing: ik ben uiteindelijk bij een uroloog terecht gekomen (moest er wel zelf op aandringen bij mijn HA) Ik had een te nauwe urinebuis en kon niet goed uitplassen, heb een paar weken bekkenbodemtherapie gehad. Door al die blaasontstekingen ging ik te vaak naar de wc en plaste niet goed uit (ik ging soms wel 20x per dag en maar een paar ml per keer).

Sindsdien nergens meer last van!!!

Ze zeggen wel dat een nauwe urinebuis weer terug kan komen en dat de ingreep herhaalt moet worden, maar tot nu toe is daar geen sprake van.

Nadat deze was opgerekt bleek dat ik niergruis had, een half jaar later een paar keer een aanval van (wat later bleek) nierstenen…Via de HA kreeg ik dat halfjaar ervoor steeds te horen; geen blaasontsteking maar wel bloed in je urine…Dat kwam dus door die nierstenen…



Als het goed is heb ik nu nog 1 niersteen, maar zolangdeze op zn plek blijft heb ik daar geen last van. Ze willen tegenwoordig het liefst dat je ze zelf uitplast.



Ik wil je niet bang maken hoor :oops: !!! Het kan allerlei oorzaken hebben. :?



@allemaal

:mrgreen: natuurlijk ben ik ook erg bezig met het zwanger worden. Heb geen idee hoe mij cyclus eruitziet. Maar bij mij is het iig wel de bedoeling dat ik zo snel mogelijk zwanger wordt, ik w8 het even af wat het stoppen met de pil met de acne doet en dan maar ik alsnog een afspraak met mn gyn.



Dat gericht klussen is bij mij volgens mij niet nodig…Nadat ik twee weken gestopt ben met de pil kan ik mijn 'luv elk moment van de dag wel ‘bespringen’ :oops: :oops: :oops: :oops: Die hormonen…

Haha hij vind het helemaal niet erg (had je veel eerder moeten doen, zegt ie)…

Hahaha Tanja :thumbup: You Go Girl!! 8) :clap:

Heb je een leuk feest gehad?

Ik heb het voor de zekerheid ook bij een frisje gehouden.



Ik had ook een vernauwde urinebuis en die hebben ze opgerekt een jaar of 3 geleden. Lijkt erop dat het niet echt geholpen heeft… Ik ga het nu proberen met cranberry capsules. Die schijnen preventief te helpen en zijn natuurlijk.



Ik heb er ook eentje aangestoken voor ons ( :kaars: ) :wink:

Dat het maar mag baten!



We hebben hier niet veel vuurwerk gehad gelukkig.



Vanavond lekker uit eten met m’n hub en morgen helaas weer werken en ff langs de ha.

Doei!

Iedereen de beste wensen voor 2008, en natuurlijk duimen voor flink wat zwangerschappen en baby’s!!



Ik heb jullie denk ik verkeerd begrepen…nu begrijp ik het! Ik ben idd wel blij met de wetenschap dat ik zwanger KAN worden…MAar ben wel ongeduldig hoor!!! Wil het NU!!! hahahahahaha



Oud en nieuw hebben we bij vrienden gevierd. Die kleine werd om 00.15 uur wakker van het vuurwerk en vond het helemaal geweldig! Ze zei ook steeds ‘gezellig he’ hahaha, en kleine dondersteen was zo wakker dat ze tot 01.30 uur op is geweest! Tuttebel!



Vind dit wel een spannende tijd hoor, heerlijk!!! Had 2 mnd precies dezelfde cyclus, maar voel het nu al rommelen in mijn lichaam, dus volgens mij is het deze maand een korte cyclus. Voor mijn gevoel had ik vanochtend mijn eisprong…

En balen, want die kleine was al lang wakker, en klussen als ze wakker is, gaat dus echt niet :lol: Vanavond nog maar even na klussen dan :lol:

Breekt even in…



:: Gelukkig nieuwjaar iedereen! ::



Ik hoop dat de eerste zwangere van de decemberstopsters binnenkort een feit is. Allemaal een vruchtbaar jaar gewenst! :wink:



Breekt weer uit.

Hey meiden…





Zo ik ben ook weer in het leven.

:mrgreen:



De eerste dames zitten vlak bij hun NOD, hoe is het daar?? :pray: :pray: :pray:



het kaarsje heeft ook hier gebrand…moet goed komen



xx

famke

Hoi hoi,



Hier geen ongi. Wel gevoelige boobs nog steeds.



Heb gisteren negatief getest dus ga nu een paar dagen wachten voordat ik weer test. :snooty:



Alles goed met jullie? Kom later nog wel eens langs!