December stoppers 2007! ~deel 2~ Al 6 zwanger! Nog 3 te gaan

Hee meiden,

hier gaat het wel. Ik heb echt enorme last van vermoeidheid, met vandaag echt de ergste dag. Ik lig elke dag rond 21 uur op bed en dan kijk ik nog wel even tv, maar voor tienen gaat het licht uit. Normaal kijk ik altijd wel tot half elf ofzo televisie. Ik had vannacht erg slecht geslapen en vanmorgen daarom tot half tien ‘uitgeslapen’. Wel telkens wakker… maar toch blijven liggen. Maar nu ben ik nog helemaal kapot. Zo futloos, echt vreselijk! Verder heb ik nergens last van, dus ik wil niet klagen, maar die vermoeidheid… ik hoop echt dat dat snel over is! Misschien heb ik gewoon zon nodig!!

T@nj@, ik ben ook benieuwd of je iets merkt? Hopelijk snel ongi, zodat voor jou ronde 1 kan beginnen!!

Famke, gefeliciteerd met je neefje! Heb je hem al gezien?!

Groetjesss :-*

Heyhallo,

Hoest met iedereen?

Ik merk weinig van de Provera, dinsdag neem ik de laatste en dan w88 op de ongi (dan kan ik eindelijk weer gaan tellen :dance: ) Ik vermoed zomaar dat de Provera net zo werkt als de pil, als dat zo is zal ik volgende week zaterdag ongi moeten worden.

Verder alles ok. Afgelopen dinsdag heb ik een workshop glaskralen branden gedaan, echt helemaal gaaf!!! Ik maak al een aantal jaren sieraden (kettingen met name) en wilde wel eens iets anders. Echt helemaal te gek!

We gaan een ‘atelier’ maken in het kolenhok, die gebruiken we nu toch niet, helemaal zin in.

Nou ik ga ff eten, mag (moet) weer zwemmen vnvd!

:-*

Joli, neem je rust meis…

Die vermoeidheid is normaal, gezien dat je lichaam nu alles uit de kast moet halen om dat kleine mensje te voorzien van alles wat het nodig heeft…

Ga lekker smiddags even liggen waneer je kan.

Tanja, hoop da die ongi snel los mag gaan!!

fijn dat je weinig voeld van die Provera… wens je een goede cyclus die uitloopt op een zwangerschap!

Honing, Op naar nieuwe kansen meis!!

Hier gaat het steeds beter!!:mrgreen:

ben vandaag alweer gaan kijken bij mijn kleine neefje en schoonzus, wat een schatje zeg!! krijg er helemaal zin in!

Woensdag ben ik jarig en wordt alweer 29 :shifty:

Krijg dan vrijdag ook een leuk kadoo als we eeeiiindelijk voor een echo mogen…

Oja, wel grappig is dat toen ik mijn kleine neefje vast hield dat ik voelde dat mijn borsten prikkelden…voelde erg als het toeschieten :oops: :mrgreen:

Het doet het in iedergeval :lol:

xx

famke

:lol: :lol: Ooooh Famke, het zal je gebeuren dat je opeens met twee natte plekken zit!!! hahahahahaha

Nog gefeliciteerd met je neefje!!! Leuk weer zo klein he!! zucht, nog even en dan zitten we ook weer met zo’n pukkie!!

Heb jij bij de eerste BV gegegeven??? Ik wel bij mijn dochter, ging eigenlijk heel goed, maar na 8 weken begon ze af te vallen en ondanks dat ik heel veel melk had, zat er geen voedingswaarde meer in…was echt balen!!! Wil het ook zeker weer gaan doen, vond het zo bijzonder midden in de nacht met mijn kleintje!!

Joli, vermoeidheid hoort er helaas een beetje bij de eerste drie maanden, bij mij ging het vanaf een week of 13 a 14 over!! En idd gewoon aan toegeven en lekker gaan tukken!!! Het mag nu, lui zijn!!! hahahahaha

Honing, fijn dat je weer bijna van je menstruatie af bent!! En hup naar de volgende ronde meid!!

Tanja, fijn dat je er niet veel van merkt!! Ben benieuwd of het idd net zo werkt als de pil!

En wat leuk zeg kettingen maken en glaskralen maken!!! Kunnen we wat leuks bij je bestellen???hahahahaha

Hier alles goed…heb een beetje last van mijn borsten maar verder merk ik nog niks. Ohja, wel raak ik weer erg verstrooid!! Dat had ik zooooo erg bij mijn 1e zwangerschap, moeite met concentreren, zaken onthouden etc. Heb toen ook zowel mijn auto als mijn vriend zijn auto in de prak gereden :oops: gewoon er helemaal niet bij zijn!!

Nu begint dat dus weer, moet nu al met lijstjes werken!! Errug he!!!

Dochterlief is weer ziek…Ze was het eerste anderhalf jaar heel veel ziek, toen in aug buisjes gekregen en neusamandel eruit, en sinds dien is ze niet meer ziek geweest…maarja er heerst nu zoveel!! Twee wk terug had ze dan 1 dag hoge koorts en nu dus weer…alleen ook flinke diarree erbij…ze loopt gewoon leeg, zo zielig!!! Ben vanacht om 01.00 uur, 02.30 uur, 05.00 en 06.30 eruit gegaan om haar te verschonen…

Ben nu dus kapot, ga ook ff lekker tukken!!!

Oh, Lisajoy… wat zielig… voor jullie allebei! Hoop dat het snel over is!

Wat erg van die verstrooidheid… heb het wel vaker gehoord.

Ik hoop in ieder geval dat je geen auto meer gaat rijden de komende 9 maanden… :wink:

Famke, wat gaaf dat de echo er aan zit te komen!

Dus voor jou is het aftellen tot volgende week zaterdag Tanja. Ik ben benieuwd! Dan kun je ook een banner aan gaan maken toch? Of kan het zijn dat je cyclus onregelmatig is? Afwachten he?

Joli, lig je nog te pitten? Ik hoop dat je genoeg tijd hebt om je rust te nemen. Ik zou er gewoon lekker aan toegeven wanneer dat kan.

Hier alles goed. Morgen belangrijke vergadering dus daar ben ik me op aan het voorbereiden. Verder ga ik volgende week met yoga beginnen! Zin in!!!

Tot morgen!

:smiley:

Tanja, ik kan me niks voorstellen bij glaskralen branden? :think:

Hey meiden,

Wat is het rustig vandaag!

Hoe’st met de zwangerschapskwaaltjes?

Honing en Kim, ik tel met jullie mee :pray:

Honing, met een propaanbrander smelt ik staafjes glas om een stalen staafje, zo maak je glaskralen. Echt heel gaaf! Ik heb van de week een ‘startespakket’ gekocht (echt veel te veel geld uitgegeven :think: ) En heb zojuist mijn eerste eigen kralen thuis gemaakt.

Hopelijk wordt ik over een week ongesteld :dance: en dan maak ik idd weer een banner :inlove:

Heb inmiddels wel last van een bijwerking, helaas. Ik ben inmiddels zo’n 2 jaar bekend met een gegeneraliseerde angststoornis, middels therapie en medicijnen destijds heb ik het nu goed onder controle. Soms (als het bijv druk is op mijn werk) komt het weer even terug. Dan ben ik constant nerveus/ zenuwachtig, nu heb ik dat dus ook zo’n dreigend gevoel…met name 's nachts…in de bijsluiter nervositeit als bijwerking genoemd…echt balen

Ga nu lekker op 1 oor! Hopelijk slaap ik nu beter.

:mrgreen: Eindelijk het lijstje aangepast! Voor de zwangeren: willen jullie een PB sturen met daarin jullie uitgerekende datum? Misschien wel leuk om erbij te zetten!!!

Ik heb de meiden waarvan we al een tijdje niks meer gehoord hebben ff een PB gestuurd.

En nu…ga ik echt naar bed :oops:

:-* Tot morgen!

Hallo! Alles goed?

Tanja, die glaskralen klinken echt cool! 8) Ik denk dat ik dat ook erg leuk zou vinden om te doen. Werkt ook goed om lekker bezig te zijn, dan vergeet je alles om je heen!

Wat k*t zeg van die bijwerkingen. Maar je bent over een paar dagen van de provera af toch? Dat is te overzien!

Hier niet veel nieuws. Ben, na een drukke week, lekker aan het genieten van m’n weekend. Vandaag en morgen vrij! Joehoe! :smiley:

Ben vanochtend lekker creatief geweest met brood bakken enzo. Heb geen glaskralen en moet toch wat…

Ik heb altijd met vlagen van die bak- en kook fasen. Daar zit ik nu dus in :mrgreen: . Na een paar weken heb ik het dan wel gezien e heb ik er geen zin meer in :? .

Ga dadelijk ook nog ff met m’n hondjes in de weer. Het is hier heerlijk weer. Oh ja! en ook nog even een lekker maskertje… even ontspannen. :slight_smile:

Tot schrijfs!

Allereerst sorry sorry sorry dat ik zo lang niets van mij heb laten horen! En Tanja, bedankt voor je pb tje!!! Super!!! Ik had het erg druk en de pc dacht van … zoekt het zelf maar ff uit :cry: Gelukkig werkt alles bijna weer normaal.

Ben inderdaad op de huishoudbeurs/9maandenbeurs geweest. Ik vond het erg leuk. Altijd een super gezellig uitje met mijn moeder en dit jaar speciaal omdat we ook echt konden kijken op de 9maandenbeurs. Wij hebben onze haren laten doen bij de nivea stand en ergens ons op laten maken dus zagen er uiteindelijk tip top uit! Niets gekocht op de 9maandenbeurs…dat komt wel als het zover is haha.

Hendrika gefeliciteerd!!! Super zeg! Geniet ervan!!!

Joli gefeliciteerd!!! OOk jij er lekker van genieten!!!

Tanja, balen zeg die PCOS. Ga zo ff op google kijken wat het precies is.

Lisajoy! GEFELICITEERD!!! Wel vervelend dat je nu moet shoppen :wink:

Heerlijk zeg! Wat een zwangeren!!!

Honing, balen dat de :evil: :twisted: zijn gekomen!

Hier zijn we weer druk aan de klus. De NOD is 25-3.

Verder zijn super goede vrienden van ons bijna uitgerekend, dus heeeel spannend hier.

Ik beloof plichtig hier vaker te komen!!!

He meiden,

ben ik dan eindelijk weer! Vorige week echt zooo moe geweest, niet normaal. Hele middagen op de bank en zelfs in bed. Echt bleh! Nu gelukkig een stuk beter. Maar ik roep niet te hard, want de vermoeidheid slaat vooral 's middags toe… we zullen zien hoe het vandaag gaat.

Dan leuker nieuws! Gister hebben we echt een ‘verteldag’ gehad! Eerst mijn schoonfamilie. We hadden taart besteld en daar een tekst op laten maken. Mijn schoonmoeder had niks door, mijn schoonzus wel. Ze had al een vermoeden. Toen het kwartje viel was mijn schoonmoeder in tranen en mijn schoonvader had ook tranen in zijn ogen. Ze vonden het heel erg leuk en waren heel blij. Dat was dus erg leuk. Daarna hebben we ook een aantal vrienden op de hoogte gebracht. Ik was overtuigd dat een vriendin het al door had, maar dat bleek dus niet zo te zijn!! Ze was echt :shock: , dat was dus wel grappig. Een andere vriendin was ook stomverbaasd, zo leuk. Ook hebben we het vrienden verteld, bij wie het allemaal niet zo makkelijk gaat. Dat was wel even moeilijk, maar het ging heel goed. Ze waren blij voor ons en waardeerden ook dat we het kwamen vertellen. Zij wisten ook dat ik gestopt was met de pil, dus het nieuws kwam ook niet totaal onverwacht. En dan mijn oma, die dus overgrootoma wordt! Ze vond het geweldig! Kortom, gister was dus echt een leuke dag.

Verder willen we het nog voor ons houden, maar :silenced: of dat gaat lukken?! We zullen zien!

Cariska leuk dat je er weer bent! Succes met klussen!!

T@nj@, hoe gaat het met je? Hoop dat je niet al te veel last hebt van de bijwerkingen. Nu maar toeleven naar je ongi!

En hoe is het verder met iedereen??

Hee Cariska, wat leuk dat je er weer bent! :thumbup:

Jouw NOD is dus de 25ste. Kim geloof ik de 30ste en ik de 31ste.

Gaat een spannende week worden!

Joli, wat leuk zeg die reacties van iedereen! Het voelt zeker wel lekker dat mensen het nu weten. Succes met die vermoeidheid. Gaat vanzelf wel weer over. Intussen gewoon lekker :zzz: . Zal je kindje ook wel fijn vinden denk ik.

Lisajoy, alles goed met jou?

hier alles ok. de tijd gaat best wel snel. Nog even en we ‘mogen’ weer klussen :mrgreen: .

Oh, zie net dat Kim’s NOD de 1ste is. Nou ja, toch nog lekker dicht bij elkaar toch?

Joli leuk dat jullie het hebben kunnen vertellen! Hopenlijk wordt de vermoeidheid beter!

Dat gaat zeker een spannende week worden eind maart! Ik duim nu alvast!!!

Hoe is het verder met iedereen?

Honing klusse!!

Hey dames,

hier niet veel te melden…

heb in tijden weer eens een schoonmaakbui, wat ons huis te goede komt :mrgreen:

Na een periode van flink ziek te zijn geweest heb ik nu gelukkig weer wat energie…

oja had ik het al gezegt: vrijdag echo!!! :inlove: 8) :silenced:

xx

famke

Famke, spannend zeg vrijdag!!! We willen de echo natuurlijk wel zien he!!! Kunnen we mee zwijmelen :inlove:

Honing, hahahah dat je zo kan uitkijken naar je 'klus tijd he!! hihi. mijn vriend vind het ook best jammer dat het bij de 2e ronde al raak was :mrgreen: En lekkerrrrrr zo’n kook en bak manie mmmmmm

Joli, leuke reacties heb je gekregen van je schoonouders!!! Leuk is het vertellen he!! Kan je eindelijk van de daken schreeuwen dat je zwanger bent!!! En fijn dat je weer wat energie hebt!

Cariska, welkom terug!!!

Tanja, wat rot voor je dat je angsten en nervositeit weer omhoog komen door de medicijnen!! Hoop dat je het nog een beetje onder controle kan houden meid!!

Hier alles goed. Mijn meiske is weer opgeknapt, maar zo’n weekend ziek zijn hakt er goed in, voel ik. Vooral die gebroken nachten pffff, je kon me echt opvegen!!

Ik heb ook echt zo’n idee dat deze 2e zwangerschap een stuk pittiger wordt, met die kleine om me heen. Al is ze zoooooo lief en schattig, je mist toch even die uitpuf momentjes!! Gelukkig is manlief veel met d;r bezig geweest in het weekend, maar dan voel ik me ook weer schuldig als moeder…

Verder dit weekend ook onze beste vrienden verteld dat we zwanger zijn, en zondag mijn buuf en mijn nicht! Nu willen we nog twee goede vriendinnen echt persoonlijk inlichten, en dan mag van ons iedereen het weten!! Al denk ik dat de tam-tam al rondgaat hoor!! hahahahahaha

hey meiden hier alles goed hoor

grappig dat ik de 1e mn nod is had ik zelf nog niet naar gekeken :mrgreen:

zo de duivels zijn weer vertrokken thank god en ik hoop de komende 9 mnden geen nieuwe meer te zien :mrgreen:

gaan we met zn alle klussen deze mnd lache toch gezellig hihi

gaaf he dat je het kan vertellen dat je zwager bent cool en dan de reacties altijd leuk

sorry was even kort :oops: ga eten maken

woensdag is het paasvee in schagen weer een dagje ongeneerd zuipen :lol: nu kan het nog he :oops:

doeg :-* [/color]

femke leuk zeg de 1ste echo!

Ben vandaag naar een meubelboulevair geweest en ook even de babywinkel ingeweest, wat een leuke spullen zijn er toch!! Nog eventjes achter een kinderwagen gestaan (mura maxicosi) en een boek gekocht over zwangerschappen. Dus als jullie me missen ben ik aan het lezen!

sinds vanmorgen pijn onder in mijn buik. Lijkt wel een beetje op de mensturatiepijn, afscheiding (heb ik veel momenteel) blijft gewoon helder. Vreemd dus.

Ga zo uit eten met het werk, wordt vast wel gezellig!

Cariska, zoals je het omschrijft lijkt het op je eisprong!!! Veel afscheiding, beetje menstruatie-achtige pijn…

KLUSSEN DUS!!! :thumbup: :thumbup:

Bij mij begint de moeheid te komen, sinds zaterdag voel ik me echt een vaatdoek…BLEH

Vandaag was ik om 12 uur klaar met werken, even boodschappen gedaan en toen meteen mijn bed in gedoken. En werd pas rond 15.00 uur weer wakker :oops: Mijn meiske was lekker op het kdv, dus die ben ik om 16.00 uur gaan halen. Was echt even lekker zo’n middag alleen!!

Wel gelachen op het kdv: zegt de leidster van mijn dochter: uhm ik durf het haast niet te vragen, maar ze beweert al 2 weken dat mama een baby in d’r buik heeft, en ja nu zag ik je vanochtend thee drinken i.p.v. koffie, dus…ben je zwanger?

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: heb het maar beaamt, het is ook verder geen geheim!

Nou ga even mijn dochter uit de douche plukken, die staat lekker met papa te douchen!