December 2009 stoppers

Ik moet er ook niet aan denken dat mijn partner voor langere tijd weg zou zijn, maar het is inderdaad maar net waar je voor kiest en aan elke situatie valt te wennen denk ik.



Ikzelf ben 26kg. afgevallen, rook niet, drink niet en slik sinds het stoppen met de pil de VSM Puur mama zwangerschapsvitamines. Mijn partner drinkt eens in de week 1 glaasje whiskey en is sinds 3 weken gestopt met roken. Daarnaast hebben we een gezond eetpatroon, dus zou niet weten wat we nog meer kunnen doen om alles zo voorspoedig mogelijk te kunnen laten verlopen. Of nouja, het ‘klussen’ nog maar dat zit ook wel goed. :oops:



Hebben jullie het ook dat je vaak bezig bent met ‘een baby’? Ik heb de babykamer al helemaal af in gedachten, dagdroom veel over de toekomst met een kindje erbij, de evt. naam staat al vast etc. etc. Probeer mijzelf niet tè gek te maken maar het voelt zo goed dat we deze stap genomen hebben! :inlove:

@Tigru wrote:

Wel spannend! En wat als er geen medicatie is? Wat doe je dan?




Ja dat is een goeie! Het is de vraag wat een zwangerschap gaat doen. Of door de hormonen heb ik minder last, maar kan ook erger worden. Nu vermoed ik dat ik niet de 1ste pijnpatient ben die zoiets wil, dus er zal vast wel iets zijn (hoop ik) Tsja ik hoor het morgen wel.



Ben net terug van de huisarts, zit idd een kleine ontsteking rechts, maar aangezien de borst zelf niet rood is en ik ook geen vocht verlies valt het eienlijk enorm mee. Ze voelde het wel gelijk zitten. Moet nu wachten tot na mijn menstruatie, dan zou het weg moeten trekken. Mogelijke zwangerschap is nog niet helemaal uit gesloten, maar denk het zelf van niet :wink:

@ Deeske: Wauw, wat goed van je 26 kilo kwijt! Blijf dat altijd zo knap vinden van mensen… Twee vriendinnen van mij zijn ook veel kwijt (dik 40 en bijna 20 kilo)… Dan speel ik vals, mijn stofwisseling is belachelijk snel en ik eet me soms ongans :angel:



@ Choco: Beterschap… Hoop dat het na de ongi wegtrekt eigenlijk…



Heb vandaag weeral kerstinkopen gedaan en ik heb een foto op linnen binnen van ons trouwen!!

Ja tigru, hoop dat ik er gauw vanaf ben!

Deeske, knap hoor -26 kilo Dat was vast niet makkelijk. Dat is de helft van wat ik weeg :o

Kan het niet meer bijhouden :shifty: wat is het lekker druk hier … :dance:



Ja ik ben aan de foliumzuur van de kruidvat heb zwanger vital

Ben wel benieuwt wanneer ik ongi wordt want had mijn laatste pil ben gestopt en ongi geworden en daarna niet meer aan de pil gegaan heb wel al daarna ‘‘geklust’’ …ik heb ook zoiets van het liefst direct of zo snel mogelijk zwanger worden ,maar wie heeft dat nou niet :stuck_out_tongue: … ik heb wel al gekeken hoe lang het gemiddeld duurd maar dan zie je wel dat de meesten binnen een half jaar zwanger zijn en dat je pas na een jaar naar de dokter moet als het dan nog niet is gelukt …mijn schoonzus was binnen 2 maand zwanger…geweldig he !



merk aan mezelf dat we sinds de keuze om aan kinderen te beginnen er ook steeds mee bezig zijn en veel op internet aan het zoeken zijn en ook al ideeen opdoen :wink: en het is echt zoals iedereen zegt dat je dan in 1 x overal zwangere vrouwen om je heen ziet…stom he :eh:



Nou ik ben nu 3 jaar gestopt met roken en weet dat het best moeilijk is om te stoppen voor mij was het ook makkelijk omdat ik moest stoppen ivm nauwe bloedvaten…dus succes voor degene die willen stoppen :slight_smile:



en las ook over het afvallen… wauw!! wat knap zeg :clap:

Nou zometeen lekker sporten nu kan het nog… :smiley: ( zit op vechtsport)



Fijne avond allemaal… :-*

Lekker Kersje, wat voor sport doe je?



Ik heb mijn goede daad gedaan vandaag: Ben weer bij mijn schoonouders op bezoek geweest… Is trots op zichzelf



En Kersje, ik hoop ook zo direct in januari zwanger te zijn… Maar ja, een half jaar tot een jaar is normaal…

Het was ook zeker een moeilijke strijd en er mogen nog veel meer kilootjes vanaf. Maar toch hebben we besloten dat we er al helemaal voor gaan, overgewicht van mijn kant is dan het enige wat ‘niet goed’ zou zijn. Daarnaast eet ik supergezond en beweeg ik regelmatig en dat lijkt me toch het belangrijkste.



@ kersje1983: Hier ook overal zwangeren om me heen of mensen die net bevallen zijn. Owww dan wil ik ook zo graag! Welke vechtsport doe je trouwens?



@ chocobroodje: Hoe voel je je vandaag, weer een beetje beter?



@ Tigru: Leuk he kerst?! Hier staat de boom sinds maandagavond, nog even zo’n mand halen voor om de standaard en iets van een piek-achtig-ding en dan is het helemaal klaar. Nog leuke dingen kunnen shoppen?

Ik heb nieuwe lampjes gehaald en weeral wat nieuwe “ballen”.



Nog 2 weken!!! Dan ben ik eindelijk niet meer alleen :smiley:

Hoi Meiden,



Ik zit op kickboxen … ik zit de hele week op kantoor en dit is echt een uitlaatklep voor mij en lekker actief helaas moet ik er straks mee stoppen

als het zover is ,maar het is meer een hobby van mij want ik doe geen wedstrijden ben een keer meegegaan met mijn man want die wou er graag met z’n tweeen op :wink:



Lekker he die kerstspullen in huis …zo gezellig met die lampjes :stuck_out_tongue:



Nou bijna weekend heerlijk…

Had gisteren trouwens last van gerommel in mijn buik denk dat mijn lichaam behoorlijk van slag is nu ik na 14 jaar pilgebruik in 1 x gestopt bent :?



en hoe voelden jullie je na het stoppen met de pil ? ook kwaaltjes of helemaal niks van gemerkt ?



Enne hebben jullie al tegen bekenden gezegd dat jullie zwanger willen worden ? Wij tegen niemand omdat we eerst zeker willen zijn dat het lukt .



ow even kliko naar binnen halen …vergeet ik helemaal nu mijn manneke even niet thuis is .



Mis tot strakkies



Groetjes Kersje

Ik merk vooral mijn hormonen en de puistjes die weer toenemen. Ik vind het heerlijk zonder pil. Bijna al 4 maanden zonder en het bevalt erg goed!



Ik moet de dozen van de kerstspullen beneden in de schuur zetten, de fretten wilden graag een rondje rennen!



Wij zijn er eigenlijk heel open over moet ik zeggen, waarschijnlijk ook omdat ik een flapuit ben :angel:



Zou trouwens niks voor mij zijn kickboksen… Maar wel heel tof!

Heb nu ook een puistje :cry:

Nou ben vandaag bij de pijnpoli geweest. Er zijn GEEN vervangende medicijnen voor een zwangerschap, schijnbaar gaat alles door de placenta heen, enkel paracetamol. Alleen… ze moedigde me aan om zo snel mogelijk zwanger te raken :dance: Vanwege de hormonen verwachten ze dan een enorme vooruit gang! En ook doordat ik dan sneller die hand zou gaan inzetten (op welke manier dan ook,alles is meegenomen) Verder moet ik maar gewoon doorgaan met revalideren, en krijg ik een speciale spalk aangemeten die de hand terug recht gaat zetten. Er is geen reden voor operatie, aangezien het probleem uit het kraakbeen/spieren pezen en zenuwen komen. Al met al viel het dus best mee. :mrgreen:

Choco mag ik vragen wat er met je hand is dan…



Voor veel is niks vervangends. Heb zware allergie en mag mijn medicatie in de 1e twee weken slikken, daarna niet meer totdat ik ongesteld word. En bij mij zeggen ze ook dat het minder word als je zwanger bent.

Ik heb postraumatische dystrofie, overgehouden na een 5voudige breuk aan het polsgewricht. Ja das pech hebben. 23 jaar paardgereden, nooit wat gebroken zet je een vuilniszak buiten en je valt… Helaas geen spectaculair verhaal :shifty:

Mijn moeder weet dat ik met de pil ben gestopt. Heb met haar een bijzondere band, en wil haar er graag in betrekken. Ik krijg van haar de kinderkamer die ze voor mijn neefje heeft gebruikt. Ook zijn we er ver uit wat betreft de meisjesnaam, jongensnaam vinden we een stuk moeilijker :smiley:

Wat een toestand en dat van een vuilniszak buiten zetten :wink:

Sterkte dan de komende periode :thumbup:



Ja had tegen mijn moeder en vader verteld dat ik de kriebels had maar niet dat ik al gestopt was :stuck_out_tongue: mijn moeder vroeg direct de volgende dag of ik al gestopt was …helemaal door het dolle heen natuurlijk en ik heb gezegd dat we nog zeker een jaar wachten dus het is straks echt een verassing :dance: …nu dan maar wel hopen dat het binnen een jaar zover is :shifty: …vind het ook moeilijk voor me te houden :?



Morgen naar de bios met een vriendin naar de film ‘’ komt een vrouw bij de dokter’’ dat wordt janken denk ik :cry: hebben jullie die toevallig al gezien ?



Namen verzinnen…

haha wij waren ook al namen aan het bedenken …dat wordt nog een lange discussie haha…

grappig he mijn banner :stuck_out_tongue:

De rest van de familie en schoonfamilie weten verder van niks, dus nog genoeg surprise effect ;). Punt is dat ik best veel vrienden ben kwijtgeraakt sinds het ongeluk. Vandaar dat ik veel met mams deel. Daarbij heb ik geen vader, nooit gehad dus onze band is sowieso al anders dan in normale gezinssituaties. En mijn mams is geen bemoeizuchtig type, dat scheelt ook enorm anders had ze het ook niet geweten :slight_smile: Er is nog 1 vriendin die het weet, ach ik heb zoiets van mensen mogen het best weten. De mensen die het weten vertrouw ik dat ze de klep nog even houden.

He chocobroodje,



Ja ik zeg het ook liever tegen mijn moeder maar ik weet ook hoe ze is dus beter dat we nog even afwchten tot het zover is :wink:



Fijn dat je zo’n goede band hebt met je moeder ik ben ook heel close met mijn moeder maar ze woont helaas niet bij mij in de buurt dus we zien elkaar niet zo vaak :frowning:



Maar volg jaar zijn m’n ouders allebei met pensioen dus kunnen ze gewoon bij mij logeren en oppassen als het zover is :wink:



Nou hopelijk kunnen we snel met z’n allen aftellen

en hopelijk geneest je pols snel !



Fijne avond ! ik ga lekker naar bedje toe…ben echt moe :zzz:

Kersje, je banner is ontzettend leuk, probleem is dat enkel hier banners van KOK zijn toegestaan…



Choco, waar een vuilniszak al niet voor kan zorgen, dat is echt mega pech. Maar ken het verhaal van “dan leer je je vrienden kennen” maar al te goed. Ben al meerdere keren “vrienden” verloren… Eerst toen mijn moeder ziek werd, toen na haar overlijden en nu met de uitzending van mijn man toch alweer.



Wel heel fijn dat jullie zo’n band hebben. Ik heb mijn moeder in 2004 helaas verloren aan kanker. Had haar er zo graag allemaal bij gehad en huil er regelmatig om (samenwonen, trouwen en straks kinderen). Mijn vader weet het, maar woont een eindje weg en mijn band is ok met hem. Mijn schoonouders heb ik het laten vallen, maar daar kwam geen reactie op. De band met mijn schoonmoeder is niet geweldig (als ik net doe of het er niet is, is het er niet. Dat is haar gedachte). Ach sommigen doen net of we het niet gezegd hebben, anderen (vooral een vriendin van mij met een dochter van 1) reageren super enthousiast!

Dat hou je toch tigru! De mensen waar je het meeste van verwacht, laten je het hartst vallen.

Kan me heel goed voorstellen dat je je moeder mist, enne lekker huilen hoor dat lucht alleen maar op! Wel heel jammer dat je schoonmoeder dan niet iets enthousiaster is, ze kan natuurlijk nooit de plaats van je moeder in nemen maar zou denk ik wel schelen als je met haar een goede band had.

Heb zelf heel veel geluk met mijn schoonmoeder, de liefste schonemama die ik me kon wensen! En zij is blij met mij, ik hou haar zoon een beetje onder de duim :wink: Krijg vaak genoeg te horen: hoe hou je het vol maar voor mij is hij super, beetje complex af en toe maar wel vreselijk lief.

Is iedereen aan het klussen dat het hier zo stil is :smiley: :mrgreen: