December 2009 #3

Oh Miro wat ontzettend tof! Gefeliciteerd allereerst met Ilse, een mijlpaal, zo die eerste verjaardag! En weeral zwanger… Dat is super rap gegaan ook hiervoor natuurlijk een dikke proficiat, dat je een mooie zwangerschap mag krijgen!

Hoe is het met Liesje?

Hier gaan wij ook langzaam naar de eerste verjaardag van Keira toe. Heel bizar, dat kleine hulpeloze meisje is niet meer zo hulpeloos, ze komt langzaam vooruit. Gaat zitten, trekt zich een beetje op. Heeft een eigen willetje. Wil geen flessen meer drinken en geen opvolgmelk (alleen in de pap), eet super graag brood en groente. Ook fruit gaat er meestal goed is. Halfvolle melk vindt ze heerlijk, zo ook water en thee. Ze lust geen zoet eten (vind ik helemaal niet erg!). En soms denk ik stiekem ook al aan een tweede…

@ Tigru dank je wel. Ja het ging supersnel. In de eerste ronde raak! Sterker nog, het was de eerste cyclus na de geboorte van Ilse. Door de BV had ik 11 maanden geen menstruatie gehad. Dus ik had dit ook echt niet gedacht.

Wat leuk om te lezen hoe Keira zich ontwikkeld. Leuk, hoe ze de wereld ontdekken. Dus stiekum ook al aan het denken aan een tweede? Leuk!

Ja een tweede speelt met regelmaat door mijn hoofd heen, maar er moeten gewoon een paar dingen eerst.

Dat is vooral een nieuwe baan voor mij (zit nog steeds thuis) en het liefst verhuizen (al is dat geen must meer) en dan sowieso moet mijn lichaam nog steeds bekomen van de zwangerschap van Keira, dus wachten we sowieso tot Keira 1,5 is. En dan gaan we verder kijken.

Dus nog geen ongesteldheid gehad sinds je zwanger raakte van Ilse?

Jawel 1x keer in december gemenstrueerd. Officieel moet er een eisprong voorafgegaan zijn aan die menstruatie. Dus eigenlijk was het mijn tweede cyclus. Maar goed ik had geen weet van die eerste cyclus. Dus ik tel eigenlijk vanaf die menstruatie.

Als mijn leeftijd(nu 33) niet zo begon te dringen, hadden we het misschien wat rustiger aangedaan met de gezinsplanning. Maar we willen ook een evt. derde niet uitsluiten. Vandaar dat we er vaart achter zetten.

Naar mijn weten heeft Liesje een pauze ingelast in de IUI behandelingen en op Kok. Ik vind het zo oneerlijk dat zij nog steeds met lege handen staat.

Het laatste wat we van Kersje hoorden is dat ze hormonen was gaan gebruiken, maar wel op de natuurlijk manier nog probeerden. Ik ben wel benieuwd hoe het daar gaat.

Oh zo… Ja vind het voor alle meiden die moeten wachten zo ontzettend oneerlijk… Je gunt ze ook zo’n klein mensje… Hoop dat het bij Liesje en Kersje mag komen…

Mijn leeftijd is nu 30 dus ik gun mezelf nog even, een 3e hebben we het wel eens over, maar waarschijnlijk blijven het er 2.

Luxe hoor, 1x ongesteld. Heb een spiraal laten plaatsen en het wordt minder, maar gatver, dan mis ik het zwanger zijn wel.

IK HEB HEEL GOED NIEUWS, IK BEN ZWANGER :inlove: :inlove: :inlove:

Was al een aantal dagen overtijd en durfde eigenlijk niet te testen, vanavond toch een test gewaagd en heb 2 hele dikke lijnen.

Vriendlief weet het nog niet eens dus jullie hebben de primeur.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Wauw Liesje wat een supernieuws!!!

Van harte gefeliciteerd!!!

Whoooeeeeee!!! :dance:

Enne spontaan? Of hadden jullie weer een IUI gedaan?

jaaaaaa, hartstikke spontaan! ben helemaal perplex, had het niet meer verwacht.

Wat heerlijk Liesje! Zo helemaal spontaan!

Wat onwerkelijk he? De eerste keer dat je 2 streepjes ziet!

Oh ik ben zo blij voor jullie! Eindelijk!!

Het is jullie zo gegund!!

Dus oktobermama?

Is je vriend al thuis? Wat is zijn reactie?

De echo was goed! :dance:

Een beweeglijk kindje met stevige hartslag. :inlove:

En de termijn klopt precies.

Uitgerekend op 19 september.

Het blijft nog steeds onwerkelijk.

We gaan ook trouwen nu ik zwanger ben, planning ligt dat we ergens in mei in het huwelijksbootje stappen.

Miro fijn dat je een goede echo hebt gehad.

Ik heb voor a.s. woensdag een afspraak in het ziekenhuis voor een hele vroege echo en een gesprekje met de gyn.

Vroege echo is nodig gezien mijn verleden met mijn verkleefde eileiders is om uit te sluiten dat het geen BBZ is. Ik heb er eerlijk gezegd alle vertrouwen in dat het gewoon goed is.

Er is inmiddels ook een lichte misselijkheid om een hoekje wezen gluren. Verder ben ik ontzettend moe, slaap ook reteslecht, vannacht was ik om 3 uur klaar wakker.

Gelukkig laat mijn werk het toe om 's middags een aantal uren mijn ogen dicht te doen.

@ Liesje wat mooi dat je meteen zoveel vertrouwen hebt in de zwangerschap. Weet je dat dat gevoel eigenlijk al moederinstinct is? En ik heb geleerd door ervaring dat ik daar heel goed op kan vertrouwen.

Woensdag al een echo! Ik snap dat ze een BBZ willen uitsluiten. Het is vroeg, maar misschien zie je al een knipperlichtje. Ik zal voor je duimen. :pray:

En trouwen! :inlove: Wat leuk! Hebben wij ook eigenlijk wel uit praktisch oogpunt gedaan toen ik zwanger was van Ilse.

Oja en dat slecht en onrustig slapen herken ik wel. Hele rare en intensieve dromen had ik de eerste weken. Ik had soms het gevoel alsof ik er al een hele dag op had zitten als ik 's morgens wakker werd. Dat is een fase waar je doorheen moet. Maar verder heb ik niet veel kwaaltjes. Vermoeidheid heb ik niet echt. En misselijkheid mag bij mij geen naam hebben. Wel heb ik weer “gekke aversies” en “gekke trek”. Gisteravond nog een kaasomelet gebakken. :think: Maar de zakken snoep en alle kaaszoutjes die ik heb aangesleept, staan alweer een tijdje onaangeroerd in de kast.

Aaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh Liesje wat lees ik nu! Wat een super goed en fijn nieuws en ook nog eens spontaan!

Ondanks dat de kwaaltjes niet erg fijn zijn is het wel fijn dat ze er zijn natuurlijk!

En ook nog trouwen :inlove: wij zijn in 2009 getrouwd, wilde altijd eerst kindjes en dan trouwen, maar omdat Menno toen naar Afghanistan moest zijn we eerder getrouwd.

Ik ben gewoon helemaal blij door jouw nieuws te lezen!

En Miro, heerlijk een goeie echo, daar wordt je altijd blij van :smiley:

Hier zijn we langzaam bezig om Keira haar verjaardag geregeld te krijgen. Vind het zo ontzettend snel gaan, niet normaal. Ze kruipt nu als een gekske rond en babbelt me de oren van het hoofd. Ze is wel een mega drammer en drama queen. Als het haar niet zint, dan krijg je het ook te horen! Ze eet ontzettend goed en is ook super groot (80 cm en 10 kilo). Flessen krijgt ze niet meer (weigert ze drinken) wel veel water en thee. Verder lekker fruit, boterhammetjes en 's avonds met de pot mee eten! Ze is ook een gieber en kan uit het niets ontzettend veel lol hebben. Ik kan niet anders zeggen dan een heerlijke meid!

Liesje en Miro, hoe gaat het nu met jullie?

Hai dames,

Met mij alles goed, mag helemaal niet klagen. Niet misselijk, geen afkeer van bepaalde dingen etc.

En vandaag weer een zeer goede echo gehad van een klein boontje van 13,5 mm met een sterk kloppend hartje.

Miro, las dat jij ook een goede echo gehad hebt, fantastisch hoor!

@ Liesje wat fijn dat je een goede echo had!!! Was dit je officiele termijnecho? En blijf je bij de gyn? Of mag je nu verder bij een vk?

@ Tigru oh Keira is vlot zo te lezen! En ze is best groot. Ilse was met 11m maanden 77cm en 9500 gram. Volgende week weer cb dus dan weten we hoe het er nu voor staat.

Nu aftellen naar Keira’s verjaardag!

Met mijn zwangerschap gaat het goed. Vorige week het hartje gehoord bij de vk! En de spannendste maanden hebben we gehad. Ik ben toch nog wel erg moe geweest tussen de 10-12wk. Ik merk nu dat langzaam mijn energie wat terugkomt. Dat is wel lekker. De eerstkomende mijlpaal is nu het kindje voelen bewegen. Ik ben benieuwd wanneer ik dat ga voelen. En ik moet nog even een afspraak maken voor de 20 weken echo.

Ilse kan sinds 3 weken staan met steun. En ze kan nu ook aan de hand lopen. Maar zelf stappen langs een tafel ofzo, dat doet ze niet. Hier wordt veel gekletst en gezongen. Heel schattig. Ze combineert ook al 2 woordjes: aai poes, ik sta! etc. Ze eet gelukkig heel goed. Hoewel er dagen zijn dat het iets minder gaat. En ze krijgt 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding. En slaapt nu meestal wel door 's nachts. Verder zit ze nu in de overgang van 2 naar 1 slaapje overdag.

Maar eten is hier ook heel wisselend! Keira eet als ze zin heeft, zo niet, dat heeft ze geen honger is mijn idee.

BV krijgt Keira helaas niet meer, is immers mislukt. Ze krijgt nu echt niks meer aan flessen, ook geen thee of gewone melk, die krijgt ze uit een bekertje of een rietjesbeker.

Eten doet ze super, groeien ook! Ze was met 11 maanden dus 78,2 cm en 10235 gram. Een flinke meid dus, al denk ik dat ze iets langer is, want maat 80 begint al een beetje krap te worden…

Keira staat nu sinds 1,5 week. Plots trok ze zich op aan haar bedje. Stappen aan de hand gaat met de dag beter en vind ze eigenlijk het allerleukste. Aan de tafel gaat ze onbewust er langs, maar bewust lukt nog niet.

Nog 1,5 week en dan hebben we hier een feestje omdat Keira 1 wordt!

Wat fijn dat jullie zulke goeie echo’s hebben, lekker genieten dan!

Hey meiden!

Ik zie twee heeeeeel positieve berichten! Van harte gefeliciteerd Miro en Liesje!!

Ik ben denk ik meer dan een jaar niet actief geweest, na mijn miskraam eigenlijk gestopt. Ik heb toen de relatie met mijn toenhuidige vriend verbroken, en eigenlijk vrij snel in een nieuwe relatie gerold. Dit ging eigenlijk super goed, tot afgelopen januari, en nu hebben we dan ook besloten om een break in te lassen…

En welnu. Ik ben inmiddels 3 dagen overtijd. Ik slik mijn pil niet, gezien dat mijn (ex?!)partner “geholpen� is ( Hij is wat jaartjes ouder dan mij en er zijn al twee geweldige jongens ). En dus dacht ik dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken…

Maarja… nu stress… 3 dagen overtijd op een cyclus van 28 dagen… normaal is het echt pietje precies of juist te vroeg :-S. Ik heb vanmorgen een test gedaan ( kon het niet laten ), maar die was negatief. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook pas heel laat een test gedaan ( dag 6 geloof ik ) en toen was het streepje ook nog maar licht. Ik heb naast constante lichte buikpijn ( waardoor ik constant denk: word ik het, word ik het??? ) en al een week met vlagen zere borsten. Verder ga ik onwijs veel naar het toilet, echt wel om het kwartier moet ik plassen als ik goed blijf drinken .

Mijn partner is inmiddels ingelicht, ik maak me zorgen, hij niet. Misschien maak ik me ook wel om helemaal niks zorgen…

Heeft één van jullie hier wel iets van gehoord, zwanger na sterilisatie van de man? Ergens zou ik het wel heel leuk vinden, anderzijds weet ik niet hoe mijn wederhelft hier over denkt…

Pffff…. Echt weer een binnenkomertje van mij :slight_smile: . Waarschijnlijk als ik dit berichtje plaats word ik ongi haha……., ( :wall: / :pray: )

Liefs!

Hey Nietje! Welkom terug!!!

En wat een verhaal meteen joh!

Ik heb geen idee hoe het zit met evt. vruchtbaarheid van gesterilliseerde mannen. Maar daar kan je vast iets over vinden op het internet.

En er zit, vrees ik, niks anders op als afwachten. Tot een ongi of een positest.

Maar dan even een persoonlijke vraag, als ik zo vrij mag zijn.

Jij hebt (blijkbaar nog steeds) een kinderwens. En je partner (vermoed ik) niet. Vind je dat niet ontzettend moeilijk? Dat zou bij mij een echt een zwaar issue zijn in de relatie.