December 2009 #3

@ Kersje jouw lijf houdt je wel aardig voor de gek zeg! Een heel rondje ziekenhuis gedaan en dan gewoon ongesteld worden. :wall:

Maar wel een mooie planning dan straks met je man. En als je deze ronde zwanger raakt word je misschien nog net een januarimama. En dat zijn hele leuke kindjes!!! :wink:

Over het vaak weg zijn van je man…Ik kan mezelf nu heel goed redden met Ilse. Ook zonder hulp van mijn man zou het goed te doen zijn. Maar vooral de eerste tijd heb ik mijn man veel nodig gehad, toen ik zelf nog moest herstellen van de bevalling. En ik neem aan dat jouw man in die periode ook gewoon thuis probeert te zijn. Verder is het heel fijn dat hij het troosten kan overnemen. Want als een beebje ontroostbaar huilt, voel je soms zo’n onmacht. Dan is het fijn dat je die zorg kan delen. Wat ik het ergst zou vinden, als mijn man veel van huis zou zijn, is dat hij delen van de ontwikkeling zou missen. Maar dat zou je voor een deel kunnen opvangen door veel filmpjes te maken.

Ik denk dat het lastiger wordt als je een 2e kindje krijgt of een tweeling. Dan heb je het een stuk drukker en is alle hulp natuurlijk welkom.

@kersje, raar lijf heb je, maar wat vreemd dat je dinsdag een echo gehad hebt en dat ze konden zien dat er geen menstruatie aan zat te komen en dat het na twee dagen toch losbarst.

Mijn cyclus loopt nu goed, had deze week op dezelfde dag als vorige maand een eisprong, keurig op dag 14. Hoop wel dat ik deze maand niet weer van die rare symptomen heb, ga ook proberen er niet op te letten.

@miro, vind dat je helemaal gelijk hebt, zo kijk ik er ook tegenaan. Gelukkig heb ik een vent die er altijd is, iig 'savonds. Heb respect voor je Kersje.

Horen jullie trouwens nog weleens wat van Veertje?

We hebben ook bij de januarimama’s al lang niets van Veertje gehoord. Ik heb haar gister even een mailtje gestuurd, want ik heb haar mailadres wel. Nu nog even wachten op reactie.

@ Liesje, ik lees wel stiekum mee hoor bij de februari/maartstoppers. En ik las dat je weer ongi bent. :hug:

Ik had trouwens nog wel een reactie gehad van Veertje.

Ik geniet vooral van mn kleine meisje :) wat lief dat jullie me nog niet vergeten zijn! ik heb het inderdaad best druk, je komt maar aan wenig toe met een kleintje in huis, vooral aangezien mn man werkt en ik dus meestal alleen ben met Lola. Maar ik geniet volop van haar, ze is inmiddels een lekkere, blije, lachende baby. We zijn al helemaal gewend aan haar, ze huilt nog wel, maar inmiddels weet ik bijna altijd wel waarom ze huilt, dus dan is het snel opgelost :) ik geef ook nog steeds borstvoeding en ook daar genieten we samen van.

Verder schreef ze dat ze naar school gaat. En studeert als Lola slaapt.

Nog een update van mezelf. Even een kopietje uit het januarimama’s topic.

Een fijne moederdag gehad. Ik had al een knutselwerk van Ilse gekregen. Een linnendoek met 4 voetafdrukjes(verf) van Ilse. Hadden ze op het KDV gemaakt. Maar zondag kreeg ik ook een mok voor de allerliefste mama!

Verder is het een beetje ziekenboeg hier.

Ilse begon vrijdag te snotteren. Had ook wat verhoging. Maar had/heeft met name 's avonds vaak een te lage lichaamstemperatuur. Ik heb verschillende keren 36.3 en 36.4 gemeten. Dus ze heeft de lange mouwen rompers weer aan en weer een kruikje in bed. Gelukkig is dat snotteren sinds gister zo goed als over.

Maar zondag begon ik zelf wat te kwakkelen. Geirriteerde neusslijmvliezen, branderige ogen. Het voelde niet hetzelfde als een verkoudheid. Zou ik door de overmaat aan pollen in de lucht ineens hooikoortsklachten kunnen hebben? Normaal heb ik daar geen last van namelijk. Gistermiddag/avond kreeg ik koorts. Dus ben lekker op tijd op bed gedoken met 2 paracetamols. En ik heb gezweet vannacht! Bah! Vanmorgen voelde ik me niet super, maar ik had geen koorts meer. En ben gewoon aan het werk gegaan. Gaandeweg de dag voelde ik me zelfs opknappen. Maar gaandeweg de dag verdween mijn stem steeds meer. Nu klink ik dus ontzettend sexy :wink:

Nou ja, niet helemaal super hier dus. Erg vermoeiend ook.

Op het werk gister een gesprek gehad met de leidinggevende. Kolven kost toch meer tijd en energie dan ik van te voren had kunnen denken. Ik ben al snel 2 uur op een werkdag met kolven bezig. En ik werk 3 dagen. Dus dat is 6 uur in een week dat ik niet productief ben. Dat is bijna 1 hele werkdag. En mijn enige directe collega gaat volgende week met vakantie, 4 weken lang. Tja ik kan niet 40 uur werk in 16 productieve uurtjes proppen. Gelukkig mogen we een oud stagiaire vragen om bij te springen de komende tijd. Ik ben daar erg blij om, want ik had het anders niet getrokken. En als mijn collega terug is van vakantie zal bekeken worden of die 6 kolfuren ook opgevangen kunnen/mogen worden.

Flesje drinken op het KDV gaat wisselend. 's Middags drinkt ze beter als 's ochtends. Ze begint halverwege de fles vaak moeilijk te doen. Dan wordt ze boos/krijsen/huilen of stopt gewoon met drinken. Ze hebben het idee dat Ilse last heeft van krampjes.

Of dat Ilse stopt met drinken als de ergste honger gestilt is.

Ik zal eens vragen of ze wel genoeg gelegenheid krijgt om een boertje te laten tijdens het drinken. Want bij BV heeft ze eigenlijk nooit krampjes. Dan laat ze ook wel eens los en gaat ze krijsen, maar dat is dan meestal een boertje. Die soms pas na 5 minuten rechtop, loskomt. En met een flesje krijgt ze natuurlijk meer lucht naar binnen.

Daarbij tijdens BV drinkt ze ook 10 minuten met redelijk tempo. En daarna worden de pauzes langer(10-15 sec.) Dus dat zal ze met een flesje ook zo doen denk ik. Maar dat zullen ze op het KDV wel vervelend vinden. Dan zijn ze te lang met haar bezig. Misschien moet ze ook wel een speen met een grotere opening, waardoor ze sneller kan drinken. En dus meer drinkt en de verzadiging later voelt.

Het KDV zelf, stelde voor om op de thuisdagen ook minstens 1 fles te geven. Maar daar heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin in. Ik geniet enorm van de BV en van de thuisdagen. Om dan ook nog te gaan zitten kolven en met een flesvoeding te gaan worstelen, is wel het laatste wat ik wil. Kost me ook weer energie. En ik moet al enorm bijtanken op mijn vrije dagen.

Hoe is het met de rest?

Hè meiden , ik heb mijn inwendige echo gehad en het goede nieuws is dat Clomid heel goed werkt bij mij alleen een beetje te goed aan 1 kant had ik 3 eitjes van ong 18 mm en aan de andere kant ook nog eens 1 :shock:

Ik mag dus deze maand niet onveilig vrijen ivm de kans op een drieling :?

heb nu weer Clomid kuur meegekregen en moet de dosering halveren dus maar 25mg alleen nu ben ik bang dat er volg week dan mis niks zit… En dus beetje de neiging om er gewoon voor te gaan… Wat vinden jullie??? Weet t echt niet heb er gewoon hoofdpijn van :frowning:

@Miro ; Wat een toestand met dat kolven … Hopelijk komt het allemaal goed !ik wist echt niet dat het zoveel tijd in beslag zou nemen :shock: leuk zo’n eerste Moederdag :inlove: echt genieten!! Ennee voel jeje nou alweer wat beter ?

@liesje ; Balen van je menstruatie …kan je ook niet vragen om aan de Clomid te beginnen ? Heb je namelijk vaker een eisprong … Is maar een idee ,ik weet ook niet waarom de 1 het wel krijgt en de ander niet…

Ow ik word gek van mezelf wat zal ik nu doen veilig…onveilig…veilig…onveilig… :silenced:

@ Kersje :inlove: 3 eitjes, toe maar! :inlove:

Ik snap je ongeduldigheid.

Maar nu ik de ervaring heb van het moederschap zou ik zeggen: doe het veilig! Een drieling lijkt me serieus loeizwaar. Ik zou er nooit voor kiezen. (als het me zou overkomen dan heb ik niks te kiezen, maar als ik de keuze heb: nee)

Je reageert goed op de Clomid, dus de kans is heel groot dat je de volgende keer weer een goed eitje hebt.

Maar ik snap dat je geduld verschrikkelijk op de proef wordt gesteld nu.

En je hoeft je natuurlijk niks van mij aan te trekken. Doe vooral wat je zelf wilt. :wink: :-*

jeej kersje, fijn dat de Chlomid aanslaat alleen een beetje jammer dat het te goed aanslaat en dat je daardoor een kans zou missen. Ik zou het risico ook niet nemen een drieling te krijgen een tweeling lijkt me al zwaar. Heeft de gyn niet een risicopercentage opgegeven? Maar doe wat je hart je ingeeft zoals Miro aangeeft.

Ik hoef niet aan de Chlomid omdat ik gewoon een eisprong heb. Mijn cyclus loopt nu zoals het zou moeten zijn, rond dag 14 een eisprong en ongesteld op dag 28.

Ik was er deze keer best weer verdrietig van dat het weer niet gelukt is. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje te veel mee bezig ben. Mijn vriend dacht van de week dat het misschien komt dat we nog niet alles helemaal op een rijtje hebben (ik geen werk, zijn bedrijf loopt maar nog niet zoals het zou moeten zijn door de crisis) en dat het daardoor nog niet lukt.

Ik ben bezig het roer om te gooien, ben nooit gelukkig geweest in mijn werk als secretaresse, ben nu EHBO voor kinderen aan het leren en ga binnenkort aan een opleiding voor gastouder beginnen, moet eerst nog 120 uur oppaservaring opdoen doormiddel van een soort van stage bij een gastouder.

Miro, zijn jullie weer opgeknapt?

Wat een gedoe met dat kolven, borstvoeding lijkt me fijn om te geven maar kan me voorstellen dat dat kolven een hoop energie opvreet.

Komt de oud stagiaire bijspringen?

Meiden, ik lees nog steeds mee, hier gaat alles nog niet van een leien dakje, dus nog veels te moe om te reageren…

Sterkte en succes allemaal!

@ Liesje, ja lastig is het hoor. Je kunt er niet, niet mee bezig zijn. Dat gaat gewoon niet. Je zult altijd weten wat je vruchtbare dagen zijn en wanneer je NOD is. Daar kan je je toch onmogelijk voor afsluiten? Hopelijk is het snel raak bij jullie. :hug:

Wat leuk dat je je laat omscholen tot gastouder!

We zijn gelukkig weer opgeknapt hier. Pff het was wel even extra zwaar hoor, toen ik zelf niet fit was. Gelukkig komt de oud stagiaire inderdaad bijspringen. Daar ben ik heel blij mee. Het is ook nog eens een supergezellige meid!

@ Tigru ik lees af en toe bij de aprilmama’s en heb al gelezen dat Keira erg last heeft van krampjes. Wat voel je je machteloos he? Als je kleintje zo ontzettend van streek is. Dat doet letterlijk pijn in je hart. Als ik een oplossing voor je had, had ik die zeker laten weten. Sterkte! :hug:

Heeejjj zo te zien is het hier echt stil aan het worden… Mede dankzij mij :-s

Wou alleen even zeggen dat alles goed gaat hier … Na 27 dagen mijn menstruatie gehad op de 3e dag weer met Clomid begonnen nu 25 mg en gisteren een echo gehad en 2 goede eitjes gespot dus groen licht :slight_smile: maandag weer een echo om te kijken of ze gesprongen zijn … Spannend…

Lekker he zo’n dagje vrij…heerlijk! Fijn weekend allemaal x

Dat wordt dus een klusweekend! :wink:

Klinkt allemaal erg postief meid! :-*

Mijn duimen gaan draaien!!!

Heerlijk zo’n extra vrije dag inderdaad! Kan ik een beetje bijtanken. Mijn weerstand is niet zo geweldig. (ik denk door slaaptekort) Afgelopen dinsdag had ik het ijskoud op mijn werk en ik kreeg buikpijn. Uiteindelijk heb ik me ziekgemeld. Eenmaal thuis bleek ik 38,7 koorts te hebben. Maar na een nachtje zweten zonder verdere ziekteverschijnselen voel ik me weer kiplekker. Raar lijf heb ik hoor.

Met Ilse gaat het goed. Ze is een blije baby! Ze groeit goed. Ontdekt haar voetjes en onderneemt pogingen om te gaan rollen. We moeten wel met haar naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes. De cb arts constateerde dat haar beentjes een verschillende lengte hebben. En je ziet ook bilplooi verschil als ze op haar buik ligt. Het hoeft allemaal niets te betekenen. Maar eventueel moet ze een spreidbroekje.

Even een foto van mijn meisje

Kersje, wat fijn dat de Chlomid zo goed aanslaat. Veel plezier met klussen de komende dagen.

Miro, gelukkig ben je snel weer opgeknapt. Fijn dat ze zo snel actie ondernemen met Ilse. Een spreidbroekje is wat minder maar liever nu actie ondernemen dan later problemen krijgen.

Voor mij wordt het weer spannend de komende dagen, heb a.s. dinsdag mijn NOD. Heb de stille hoop dat het deze maand toch echt is gelukt, heb vreemde dingen laatste dagen, had ineens trek in appelmoes, eet ik echt bijna nooit en als ik het eet is het zelfgemaakt en niet uit een potje. Ben ook behoorlijk moe, woensdag kwam ik om 09.00 uit bed om er om 10.00 weer in te kruipen en te slapen tot 13.30. Ook ben ik een beetje misselijk 's morgens.

Heb mijn mannetje de zwangerschapstesten die ik in huis heb laten verstoppen, kan me anders niet inhouden om voor mijn NOD te testen en wil niet weer teleurgesteld worden. Woensdag mag hij ze aan me geven als ik dinsdag niet ongesteld ben geworden.

Oh Liesje wat spannend!!! Ik hoop het zo voor jullie!

Knap hoor, dat je je vriend de tests hebt laten opbergen.

Ik heb nooit bewust voor mijn NOD getest. Altijd op de NOD zelf of later. Maar een aantal keer bleek mijn cyclus langer dan verwacht. Waardoor ik dus eigenlijk wel voor mijn NOD testte. Zo ook de cyclus waarin ik positief testte. Ik had woensdags nog een negatieve test. Uiteindelijk bleek mijn NOD zondag te zijn. (ook achteraf bekeken met de zwangerschapsduur enzo) En die zondag had ik dus een positieve test. Die woensdag(4 dagen voor NOD) dus nog niet.

Conclusie voor je NOD testen kan je alleen maar onnodige teleurstellingen geven. Dus braaf wachten tot dinsdag

(of woensdag, maar ik zou dinsdag doen denk ik :angel: )

Kersje, ik ben heel benieuwd! Hoop dat ze gesprongen zijn en dat het raak is.

Liesje, voor jou natuurlijk ook. Spannend zo net voor je NOD. Ik heb ook regelmatig voor mijn NOD getest. Toen ik positief testte was het precies mijn NOD, maar was de test heel vaag, dag erna was het overduidelijk.

Miro, fijn dat het zo goed gaat met Ilse. Hoop dat het met haar beentjes en heupjes allemaal mee gaat vallen.

Hier begint het steeds beter te gaan met Keira. Hebben een hele woelige periode achter de rug. Maar sinds 2,5 week wordt ze nu ingebakerd, hebben een ander kind er voor terug gekregen lijkt het wel. Ze huilt nog best wat, maar niet meer 16 uur op een dag (en dan 4 uur eten en 4 uur slapen).

@ Tigru fijn dat jullie een beter ritme hebben met Keira nu.

Het is altijd even zoeken naar wat werkt. Een baby kan nu eenmaal niet vertellen wat er scheelt.

Geen idee natuurlijk hoe je bevalling precies is verlopen, maar soms hebben kindjes daar ook enorm last van. Dat zijn dan vaak huilbaby’s. Wat dan vaak heel goed werkt is behandelingen van een osteopaat. Het is een alternatievee geneeswijze. Maar je hoort er toch wel goede dingen over. (ook wel minder goede denk ik, als je gaat googelen)

Keira loopt nu bij de fysio, eventueel gaan we idd nog naar de osteopaat. Ik had een vlotte bevalling. Twee persweeen…