Hey dames,
Ik las juist op hyves dat Rowena ( jaaaa, das een hele tijd geleden ) ook een dochtertje heeft gekregen, Merel!
Nou ik ga weer verder, heb een CV-monteur in mijn huis rondlopen…
:-*
Het is zo erg dat ik niet eens zo meer herinner wie Rowena is… :oops:
Hoe is het met jou Nietje?
Ik kan me Rowena nog wel herinneren. Was gelijk met Lautje zwanger en heeft maar kort bij ons geschreven. Leuk dat ze inmiddels bevallen is van een dochter.
Veertje en ik zijn de eerstvolgende decemberstoppers die gaan bevallen. En we zijn ook nog op dezelfde dag uitgerekend. Ben benieuwd wie van ons eerder bevalt.
@ Nietje meid hoe is het met jou? Lukt het een beetje om de draad weer op te pakken?
@ Liesje hoe gaat het met jou?
@ Truusssie met jou alles goed?
@ Kersje jij zit natuurlijk met spanning te wachten op 3 december. Sterkte daarmee.
Ik voel precies waar mijn onderste ribben zitten. :mrgreen: Maar als het voor mij niet prettig voelt, zal het voor het kindje ook wel geen pretje zijn. Ik heb namelijk idee dat ze nog in stuit ligt en dus met haar hoofdje tegen mijn ribben drukt. Hopelijk draait ze snel en gaat ze indalen. Dat zal ook niet prettig zijn, maar het gedruk tegen mijn ribben is ook niet fijn.
@ Tigru bij jou alles goed?
Krijg je met 35 weken nog een liggingsecho? Schijnt hier steeds normaler te worden…
En ben benieuwd wie van jullie als eerste gaat bevallen! Spannend…
Hier gaat alles niet slecht, best goed. 's Nachts heel veel buikpijn en dat kost me soms m’n nacht. Maar veelal gaat het eigenlijk goed… Veel meer energie. En onze Muppet beweegt goed ^^
Ja? Voel je het kindje al bewegen? Bijzonder is dat he?
Tot 31 weken is het leuk. Daarna wordt het gevoelig.
Geen idee of ik nog een liggingsecho krijg. Misschien doen ze dat als ze de ligging niet goed kunnen voelen? Ik denk gewoon als ik onderin trapjes voel, zal ze wel in stuit liggen. En als ik bovenin trapjes voel, zal ze wel met het hoofdje beneden liggen. Ik kan het aan mijn buik zelf niet voelen. Ik zie wel als ik mijn buikspieren aanspan dat ik een puntbuik krijg. En daaruit kan ik wel afleiden dat het kindje verticaal ligt en geen dwarsligger is.
Vind het echt grappig om het kindje te voelen. De katten vinden het raar dat er iets in mijn buik beweegt ^^ Nu geniet ik er ook nog van, komt nog wel dat ik graag wil dat het kindje komt. Nu moet het nog lekker een week of 19 minimaal blijven zitten ^^
Vriendin van mij is nu 37 weken zwanger en zij heeft een liggingsecho gehad. Hoor dat veel om mij heen, maar ja, dat duurt bij mij nog 17 weken voordat ik zover ben, doen ze hier tussen de 35 en 36 weken.
@Tigru, wow merken jouw katten dat er iets beweegt in je buik? Wat bijzonder! Wij hebben ook een kat, maar zij doet echt alsof er niks aan de hand is hoor, terwijl mijn buik waarschijnlijk heeeel wat harder beweegt dan die van jou :o Soms lig ik zelfs te knuffelen met de poes en dan schopt de baby haar gewoon in haar rug, maar dan nog doet ze alsof er niks aan de hand is, hahaha… :think:
Ik krijg geen liggingsecho trouwens hoor. Vanaf volgende afspraak gaat de VK gewoon met haar handen voelen hoe de beeb ligt en thats it volgens mij. Misschien dat ik een echo krijg als beeb verkeerd ligt…
Misschien dat het in Zweden weer anders is…
Van de drie katten reageert er eentje soms. Een andere die kneed nog net zo hard mijn buik als ze altijd al deed, baby of niet.
@ Liesje veel sterkte morgen bij de gyn!
Laat je even weten hoe het ging?
Hai dames,
Sta voor een lastige beslissing.
Tis inderdaad zo dat beide eileiders verkleefd zijn, een helemaal dicht en de ander matig toegankelijk nu heb ik twee opties:
Meteen door het IVF traject in (afhankelijk van de wachtlijst)of het laten verwijderen van de verkleving en de hele gesloten eileider en dan alsnog proberen om in het daarop volgende half jaar tot een jaar via de natuurlijke weg zwanger te raken en als het dan nog niet lukt alsnog IVF. Kans van slagen is niet bekend.
Omdat de wens zo groot is zegt mijn hoofd meteen het IVF traject in. Dit is ook wat vriendlief zijn voorkeur is.
Ga er de komende dagen maar flink over nadenken.
Met jullie ook alles goed?
groetjes
Lisa
Jeetje Liesje, dat is inderdaad een lastige keuze… En goed dat jullie een paar dagen voor jezelf nemen om erover na te denken.
Ik weet ook niet wat ik zou doen…
Sterkte met een beslissing nemen!
Hier alles goed, morgen 19 weken en de 29e de 20 weken echo! Vandaag kwam de wandelwagen binnen!!
Jee Liesje :hug:
Maar kan je zwanger worden zonder eileiders? Hoe moet het eitje op de juiste plek komen dan? Heeft de gyn daar iets over gezegd? Kans op bbm zwangerschap lijkt me wel heel groot dan.
Neem inderdaad even de tijd om er over na te denken. En laat je goed informeren, lees je goed in. Als de kans heel klein is dat je op natuurlijke manier zwanger kunt raken, dan zou ik om teleurstellingen te voorkomen kiezen om z.s.m. het IVF traject in te gaan. (en intussen klus je gewoon verder en wie weet :mrgreen: )
In ieder geval sterkte met de keuze! :hug:
Jeetje wat een moeilijke keuze indd liesje! :hug:
Ik heb zelf helemaal geen verstand van IVF, maar het lijkt me dat een operatie zwaarder is dan IVF, of heb ik het mis? En met een operatie loop je natuurlijk nog het risico dat je later alsnog het IVF-traject in moet… :think:
Hebben jullie enig idee hoelang de wachttijden zijn voor IVF?
Zonder eileiders kan je inderdaad niet zwanger raken maar in mijn geval zal alleen de compleet gesloten eileider worden verwijdert, met 1 eileider kan je wel gewoon zwanger raken.
IVF en de operatie hebben beide mindere dingen, omdat je voor IVF veel hormonen gebruikt, pijnlijke punctie moet ondergaan en de kans op overstimulatie bestaat en de operatie gaat in principe ook via een kijkoperatie maar als ze er lastig bij komen is het ook mogelijk dat je met een grotere snee wakker wordt en een kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook groter is.
De wachtlijst voor IVF verschilt per kliniek, heb gister contact gehad met een kliniek hier niet zo gek ver vandaan die geen wachtlijst heeft dus als we voor IVF gaan, gaan we voor deze kliniek.
Helaas hebben vriendje en ik er gister niet heel uitgebreid over kunnen praten omdat we een uitje met vrienden hadden.
Wordt vervolgd…
Meid :hug:
Wat een moeilijke keuzes.
Ik kan me niet voorstellen hoe het is in jouw positie, maar makkelijk zal het zeker niet zijn. Wat heb jij een hoop tegenslagen gehad dit jaar! Het is niet eerlijk!
Sterkte de komende tijd met het nemen van beslissingen.
Wel een fijn idee dat de IVF kliniek bij jullie in de buurt geen wachtlijst heeft.
Ik moet ook zeggen dat ik het fijn vind dat de kliniek in de buurt geen wachtlijst heeft.
Heel veel succes met een keuze maken!
Foto’s in het SF!
Hey ladies,
We zijn er uit, ik ga me laten opereren. IVF is echt het eindstation en de kans dat ze alsnog willen opereren als ik eenmaal met IVF begonnen ben is erg klein zoniet nihil.
Zware beslissing Liesje. Al een idee wanneer het gaat gebeuren, want dan duimen we natuurlijk voor je. Vind het knap van je dat je de beslissing hebt gemaakt. Kan ook helemaal begrijpen waarom je dit als eerste verkiest. Succes!
Zal waarschijnlijk in januari gaan plaatsvinden, zodra ik het precies weet laat ik het jullie weten.