Jaaaa, ik ga ze nu spammen … dit was VOOR het avondeten…
Maar Nietje, met een echo is het zeker spannend. En ik vond het te voor ook spannend, maar achteraf totaal niet… Nu wel, heb een leuk Zwitsal pakketje gehad ^^
@Nietjelief, ik kreeg ook geen echo de eerste keren bij de VK. Die eerste keren praatte ze vooral heeeeeeeeel lang over gezond eten, drinken, sporten, niet roken, niet drinken, ziektes, blablabla… :roll: En de echo kreeg ik pas met 12 weken.
En als je met 6 wkn een echo krijgt is er toch ook nog niet veel te zien? Of kunnen ze dan al het hartje zien? :think:
(Wil niet lullig doen hoor, maar wil alleen dat je niet teleurgesteld bent als er niks of weinig te zien is… :-* )
Ik heb een echo gehad met dacht ik 6 weken en 1 dag, wat eigenlijk 5 weken en 6 dagen bleek. Maar hierop was alleen het vlies te zien, geen vruchtje… Met 8 weken precies was er een heel mooi kindje te zien (zoals in mijn ava).
Bij de VK is het vooral “gelul” is mijn ervaring. Maar als ik van een vriendin hoor hoe het bij de Gyn is, dat is echt “binnen-praatJE-echo-buiten”
Ja de Vk vroeg mij inderdaad al aan de telefoon of ik wist wat ik wel en niet mocht enzo… En toen somde ze inderdaad al wat dingen op die ik al wist…
Ik moet alleen een potje urine meenemen en mijn verzekeringskaart…
En ik moet melden dat mijn vriend drager kan zijn van het hersenvliesontstekkings-virus… Zijn neefje is er namelijk aan overleden
Wat is er trouwens bij jullie verteld over sporten? Ik zou ( zo lang het kan ) wel graag mijn paardje willen blijven doen… Maar natuurlijk niet als het kwaad kan…
Ik sport niet :oops: Maar gewoon vragen bij de VK, wat ik geloof is dat je wel moet opletten maar tot vrij lang door kan gaan, al weet ik niet af dat ook bij paardrijden is. Hoop het wel voor je!
@ Nietje volgens mij kan je best nog lang doorrijden. Moet je maar even zoeken hier op Kok maar er is een topic voor paardrijdende Kokkers. En daar weten ze je vast meer te vertellen.
Oh ik ga dat eens opzoeken en anders donderdag even navragen…
Pff bij de juni-mama’s waar ik mee schrijf zijn er al 3 afvallers… Vind het maar eng… Ik heb natuurlijk ook eigenlijk geen last van klachten enzo… :roll: Dus ik hoop maar dat alles goed is met Stip :oops:
Hihi Stip, ons kindje “heet” Muppet, vind Stip ook tof!
En Nietje, die zorgen zijn heel bekend, bij alle zwangeren. Ben nu eindelijk een beetje uit de zorgen… Maar ook in de april stoppers zijn er drie afgevallen (de VMK’s niet meegeteld, want dat weet ik niet). Je ziet het toch vaker en naar mate je dichter bij de 12 weken komt wordt je zenuwachtiger tot je echo. Je verliest toch geen bloed?
Wij hadden ook 3 afvallers bij de januarimama’s in de eerste 9 weken van zwangerschap. Maar 3 in zo’n korte tijd is wel heftig.
Ons kindje heette “boontje” omdat ze er op de eerste echo uitzag als een boontje.
Nee, alles gaat verder goed hier… :lol:
Ja Stip omdat het de eerste weken echt een ‘‘stippie’’ is :lol: En het is een leuk synoniem waarbij niemand iets zoekt…
Haha, wat zijn jullie allemaal origineel! Wij noemen de baby gewoon “the baby”, haha… :lol:
Bij mijn man was het dus eerst TicTac, was ik niet blij mee, daarna werd het Pinda, maar nu is het Muppet…
TicTac :lol: :lol: :lol: Komtie daar nou bij :mrgreen:
Straks (12:15) naar de VK, ben benieuwd. Als het goed is krijg ik pas bij week 9 een echo…
Hoe is het verder met jullie?
Hoe was het bij de VK?
TicTac, omdat in zijn ogen het kindje toen zo groot was en om een beetje een lekkere smaak in mijn mond te hebben at ik regelmatig TicTacs.
Nieuwe foto’s in het showforum!
Tigru, je bent echt prachtig zwanger!
De VK ging goed, heb over 2 weken een echo :inlove: En verder ben ik helemaal goedgekeurd, gewicht genoteerd, bloeddruk ook netjes…
En heel veel informatie, dus kijk al uit naar de echo :lol:
Heb je ook leuke tijdschriften meegekregen? En al bloed laten prikken? Kreeg vorige week mijn bloeduitslag en die was helemaal goed ook. Maar had niet anders verwacht, want anders hadden ze me toch al wel gebeld…
Spannend de echo, ik liet echt een traan, vond het zo mooi!
Nee, ik heb alleen maar ‘‘nare’’ foldertjes meegrkegen over down-syndroom enzo…
Bloed prikken mag over 6 weken, in november. Dan heb ik de echo enzo gehad.
Wel gecontroleerd op suikers, en dat was tiptop in orde.
Op donderdag 28 oktober de echo :dance:
Nog een kleine 2 weken dus!
Die folders kreeg ik ook mee, maar ook drie tijdschriften, vond dat wel leuk! En zou eigenlijk een Zwitsal tas meekrijgen, maar die heb ik afgelopen keer gehad.
Je moet wel laat bloedprikken, of ligt dit aan mij? Heb dit gelijk na de 1e afspraak gedaan eigenlijk…
Ik moest bloedprikken tussen de 10 en 12 wk geloof ik. :think:
En toen had ik de termijnecho al gehad.
En inderdaad veel folders, brochures en informatie gekregen het eerste gesprek. En die Zwitsal tas heb ik ook
Spannend Nietje je kunt gaan aftellen naar je echo!