December 2009 #3

@miro wrote:

:wink: had ze je beter een paar zwangerschapstesten kunnen geven!



Wel lief dat ze zo enthousiast is natuurlijk!


Hihi, zoiets ja. Ach mijn moeder heeft zoiets van: als jij dat zo voelt, dan zal het wel zo zijn. Ze had dat vroeger ook, ze voelde dat ook al heel snel. Laten we hopen dat ik daar genetisch mee belast ben :smiley:

chocobroodje wanneer ga je weer testen? :smiley:

@Veertjeg wrote:

chocobroodje wanneer ga je weer testen? :smiley:


Woensdag! Ons financiele plaatje is even klote omdat de exbaas van vriedlief opeens weigert te betalen, hij moet eerst op vakantie :naughty: :silenced: :wall: Nouja loonvordering is inmiddels geschreven en gaat heel gauw op de post! Dus moet even wachten op mijn eigen geld.

Ik wil deze keer een clearblue halen. Vriendlief begint het langzaam ook wel bijzonder te vinden maar hij blijft nog wat gereserveerd. Komt allemaal wel goed :mrgreen:

Hallo :slight_smile:

ik ben Danielle en ik ben ook in december 2009 gestopt met de pil, daarna ben ik gestopt met roken voordat we het echt gingen proberen zeg maar. Ik ben nu al bijna 4 maanden gestopt met roken, af en toe is het nog moeilijk hoor! Maar we zijn nu dan eindelijk begonnen met “proberen” :).

Zijn er hier nog anderen met stoppen met roken en hoe en wanneer hebben jullie dat gedaan?

Welkom Danielle!



Ik ben alweer ruim 6 jaar geleden gestopt met roken.

Ik had ruim 10 jaar gerookt toen ik stopte.

Bijna iedereen in mijn familie rookt. (nog steeds)

Dus het was vrij logisch dat ik en mijn broers ook begonnen met roken.

Echter ik heb me er altijd wel een beetje voor geschaamd dat ik rookte.



Ik wilde al veel langer stoppen, maar probeer dat maar eens in een rokende omgeving. Dus ik had me voorgenomen zodra ik echt op mezelf woon, stop ik met roken. En dat heb ik gedaan. Het was wel moeilijk. Heb de eerste weken nog wel stiekum hier en daar een sigaret opgestoken. Maar ik merkte, zodra ik dat had gedaan, dat ik heel slecht sliep die nacht. Dat heeft mij geholpen om ze niet weer aan te raken.



En inmiddels ben ik dus alweer 6 jaar rookvrij en ik ben daar heel blij om.

Zo dat is wel heel knap van je hoor ! :thumbup:

Ik hou het nog wel goed vol hoor al zeg ik het zelf :wink: Ik ben na mijn pil gestopt met roken ivm zwangerschap die er hopelijk snel aankomt!

Ik wilde eerst na het stoppen met de pil stoppen met roken voor het zwanger raken ivm stress voor het kindje. Een stressende mama is natuurlijk nooit goed voor het kindje :wink:

En aangezien ik nu allang niet meer gestressed ben van t stoppen met roken zijn we het nu aan het proberen jeeeeeej :mrgreen:

Goed bezig dus! Ik weet hoe moeilijk het is, dus petje af!!

En je hebt een hele goede reden natuurlijk! :wink:

Zijn er nu niet een heleboel mensen die al vermoeden dat het iets met een kinderwens te maken heeft?



Heb je al enig idee hoe je cyclus is?

Wellkom danielle

Ik was gestopt, maar toen bleek dat ik vanwege behandeling voorlopig niet zwanger zou worden heb ik het niet volgehouden. Ik rook nog steeds maar wel minimaal. Ik ben nu eerst met de medicijnen gestopt, en dat was echt heel moeilijk. Ik slikte 2x daags 150 mg tramadol. Dat is een soort morfine, maar een paar dagen na het “klusongelukje” was ik voor de zekerheid begonnen met afbouwen. En dat blijkt nu maar goed ook! Ik heb veel pijn nu, maar goed dat heb ik er wel voor over, maar om dan meteen volledig te stoppen met roken ik trek het gewoon nu niet.

@ Miro: ja we houden het nog als een verrassing voor de mensen om ons heen, eerst maar eens afwachten of ik ongesteld word.



@ Chocobroodje, ja stoppen was / is indd heel moeilijk ja wel al goed van je dat je al geminderd bent :thumbup: ! Las dat je waarschijnlijk in verwachting bent? Denk je dat als de test positief is wel helemaal kunt stoppen? Ik was maar alvast begonnen hihi

Dat is zeker wel de bedoeling! Hopelijk deze week nog.

Ja ik denk zwanger te zijn ja :mrgreen: Het is nog niet zeker maar ben vandaag 10 dagen overtijd en mijn (.)(.) zijn (voor mijn doen :lol: ) gigantisch. Dat was vriendlief ook al op gevallen :angel:

Weet jij al hoe cyclus loopt?

ik heb een cyclus van 28 dagen, ik ben een zwitserse klok wat dat betreft :wink: En jij?

Wat vervelend trouwens om te horen van die medicatie ( hopelijk niks ernstigs?) en dat je nu pijn hebt maarja, voor zwangerschap moeten we iets overhebben he :wink:

Wanneer ga je testen dan? Spannend!!! Ik kan eigenlijk niet wachten om mijn test te gaan doen ( ook al moet ik ‘the red day’ nog krijgen :oops: )

Ik ga morgen weer testen, en dan maar hopen dat ik gelijk heb. Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat het raak is. Ik voel me ook echt zo anders, nouja we gaan het morgen zien.

@ chocobroodje: ik duim voor je :stuck_out_tongue: ach en als t negatief is gewoon weer proberen met je vriend toch :slight_smile: hoop dat het bij mezelf meteen raak is , verheug me er zoooo op!

@Danielle_23 wrote:

@ chocobroodje: ik duim voor je :stuck_out_tongue: ach en als t negatief is gewoon weer proberen met je vriend toch :slight_smile: hoop dat het bij mezelf meteen raak is , verheug me er zoooo op!


Nee dan gaan we niet meteen weer proberen. Dan gaat vriendlief eerst een nieuwe baan zoeken. Dit was een klusongelukje, ik was wel gestopt met de pil maar door nieuwe therapieën moest dat even op de langere baan. Dus theoretische gezien was dit niet helemaal de bedoeling, maar even welkom hoor.

Danielle Welkom! Gezellig dat je ook mee komt kletsen!

Dankje Veertje :slight_smile:

jij ook nog aan het proberen of al zwanger? Wij zijn net begonnen met een kleine proberen te verwekken :smiley:

Ben ook al gestopt met roken ! Trotse ikke :dance:

Ik kreeg vandaag een mailtje over de fout toegestuurde testen.

:dance: Ik mag de 10 zwangerschapstesten houden en krijg alsnog de ovulatietesten toegestuurd. Netjes toch? Dat is nog eens service!

Hoiiii Danielle_23 … WELKOM !! :stuck_out_tongue: Gezellig dat je ook mee komt kletsen al is het de laatste tijd wel rustig hier maar daar doe ik zelf ook aan mee :roll: …Beetje druk de laatste tijd maar probeer het wel allemaal te volgen :wink: Nou ik las over het stoppen met roken ik moet zeggen dat ik ook een pakje per dag rookte en ben nu alweer 3 jaar gestopt en mis het geen moment alleen de eerste 3 maanden waren moeilijk voor mij ! En mijn zusje rookte ook heel veel en toen die hoorde dat ze zwanger was heeft ze geen sigaret meer aangeraak dus volgens mij gaat er dan ook een knop om :smiley: In ieder geval heel veel succes :thumbup: en natuurlijk ook met het klussen :pray:



@ Miro : alweer even geleden dat je het had gevraagd maar ik heb idd een onregelmatige en lange cyclus …ik vind alles boven de 28 dagen lang pfff…elke keer weer zoveel dagen wachten totdat je kan testen.Mijn man is best vaak weg ( meestal alleen in het weekend thuis ) maar deze maand is ie precies in de klus week veel thuis ( nu dus ) dus we doen ons best :stuck_out_tongue: en hoe gaat het bij jou ?



@ Chocobroodje : Wat maak jij het spannend voor ons elke dag spiek ik snel even via mijn mob of het zover is :wink: …Ik hoop het voor je :pray: !! Ik ga morgen weer checken dus :angel:



Ik zit vandaag ziek thuis bah … :frowning: komt helemaal niet goed uit nu , hopelijk voel ik me morgen weer beter !

@ Kersje1983 , ja stoppen met roken is inderdaad niet het makkelijkste, ben er al trots op dat ik al 4 maanden ben gestopt, en het gaat nog steeds goed hoor, vandaar het geklus :wink:



@ chocobroodje: we :pray: voor je

Danielle Nope, ik ben nog niet zwanger, ook nog gewoon aan het klussen… :smiley:



Miro wow, dat is inderdaad goede service!! Waar heb je die testen ergens besteld? Ik zit er ook over te denken om ovulatietesten aan te schaffen of te gaan temperaturen… Maar eerst even deze ronde afwachten of het misschien deze keer gewoon raak is :lol:



Kersje Beterschap!