December 2009 #3

@ Nietje meid heeft de menstruatie doorgezet? :hug:

@ Kersje spannend! Morgen je NOD! Hoe gaat het nu?

@ Tigru spannend vrijdag weer een echo! Hopelijk krijg je nog een mooie beeb te zien( of misschien wel 2 :inlove: ) en krijg je een mooie foto mee!

Hier gaat alles goed! 21 weken alweer!

We zijn hier begonnen met een verbouwing. Ik hoop dat we over 2 maanden zo’n beetje klaar zijn en de babykamer kunnen gaan inrichten. Intussen gaan we de meubeltjes voor de babykamer nog opknappen. Het bovenblad van de commode is toch wel behoorlijk beschadigd. Dus die gaan we schuren en opnieuw verfen. Maar het zal me niets verbazen als we alles opnieuw in de verf gaan zetten.

Hier vandaag de intake bij de VK gehad. Niet heel spannend, maar goed, het is het begin. Meer zin in vrijdag!

Hey meiden,

Even een kort bericht van mij…

Afgelopen vrijdag ziek naar huis gegaan, ik was zo misselijk dat ik niet eens meer fatsoenlijk kon lopen… Ik bij mijn ouders even op bed gelegen en geslapen en bij het wakker worden voelde ik me weer goed.

Ik naar huis, test er tegenaan gegooit, ondanks het bloedverlies. Licht positief. Dokter gebeld, die zegt afwachten.

'S nachts enorme buikpijn en nog steeds bloedverlies. Wij zaterdagochtend naar het HAP. Na het verhaal gedaan te hebben hielt de gyn het op een vroege miskraam.

Ik heb zaterdag nog hevig gebloed en zondag was het over. Ik moet a.s. vrijdag terug naar het ZH voor een echo, om te kijken of er daadwerkelijk niks meer is , of juist wel…

Wat een ellende… :cry:

Meis wat naar zeg, je zal wel erg teleurgesteld en verdrietig zijn denk ik. Heel veel sterkte.

Ik ben gister bij de huisarts geweest om een afspraak bij een gyneacoloog te krijgen. Heb nog geen verwijsbrief maar heb eerst urine in moeten leveren om te kijken of ik geen Chlamidia heb waardoor het niet lukt, ga ik eerlijk gezegd niet van uit maar je weet maar nooit en dan wil ze vriend zijn sperma ook nog laten testen maar daarvan moest ze even uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat. Wordt vervolgd.

Jeetje Nietje, een heel naar verhaal… Heel veel sterkte!

En Liesje, ik hoop dat bij jullie alles voorspoedig gaat…

Jee Nietje wat een verhaal! Ik weet niet wat ik moet zeggen. Dikke knuffel voor jou :hug: :hug: :hug:

@ Liesje hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid.

@ Kersje meid je laat ons wel in spanning! :wink:

@ Tigru aftellen tot de echo! Joehoe!

Ben net weer bij de huisarts geweest en heb helaas minder leuk bericht gehad, blijk toch een chlamidia infectie te hebben. Heb twee tabletten meegekregen om de ontsteling tegen te gaan, voor vriendlief heb ik dezelfde tabletten.

Heb wel meteen een verwijsbrief voor de gyneacoloog gekregen voor verder onderzoek. Maandag maar meteen een afspraak maken.

Oh meid :hug: wat naar.

Wel goed van de huiasrts dat hij/zij zo doortastend te werk is gegaan.

Op zich is chlamydia goed te bestrijden. Nu maar hopen dat het niet teveel schade heeft aangericht. Maar daar zal je bij de gyn wel snel duidelijkheid over krijgen.

Wel balen dat je nu dus toch de medische molen in moet. :hug:

Maar aan de andere kant dus wel goed, dat je daar nu achter komt en niet over een paar maanden pas.

Jeetje Liesje :hug: Sterkte! Het is net wat Miro zegt en we duimen met je mee dat het meevalt! Wanneer mag/moet je naar de gynaecoloog?

Hier vanmorgen een kloppend hartje gezien/gehoord :inlove:

Hi meiden…

Goh Liesje, dat is ook een minder bericht, maar wel goed dat alles nu onderzocht is… Doen ze chlamidia ook gewoon met een uirstrijkje testen? Ik ben toen ik van de pil af ging helemaal gecheckt, en toen was alles helemaal in orde, ik heb alleen af en toe het idee dat mijn zuurgraad wat hoger is dan normaal en ik heb gelezen dat een zwangerschap dan ook minder makkelijk ‘‘start’’.

Tigru, ik zag je echo in het showforum, wat is die mooi!!!

Nou ik zit hier mijn zenuwen weg te typen, moet om half 4 in het ziekenhuis zijn… Ik probeer me zo nuchter als mogelijk houden, er is een grote kans dat er niks meer is, maar stel dat er wel iets is…

Gisteren ook weer een 9 uur op bed omdat ik zo moe en misselijk ben, bah… maarja :lol:

Dames, ik laat jullie zo snel mogelijk mijn antwoord weten. Als het goed is zullen jullie dat heel snel weten en mocht het niet goed zijn, kan het zijn dat ik even mijn afstand van het forum neem… Maar dan meld ik me vanzelf weer… :roll:

Alvast een fijn weekend!

Succes Nietje :hug: Ik hoop dat je met goed nieuws terug komt!

Ben ook erg blij met mijn huisarts, tis een jonge meid dat werkt ook wel mee denk ik. Ik heb maandag de 13e een afspraak bij de gyneacoloog, die zit bij ons op het dorp.

Nietje, heel veel sterkte. Volgens mij kunnen ze chlamidia ook via een uitstrijkje ontdekken.

tigru, mooie foto, duidelijk zichtbaar. Ik heb ze ook wel eens onduidelijker gezien.

Hoi meiden, ik kom snel weer mee kletsen ben best druk mr wil even laten weten dat ik gewoon weer ongesteld ben geworden op dag 34 Liefs Kersje

Hi meiden,

Ik laat even heel kort weten dat alles positiever is uitgevallen dan gedacht. Ik heb een mooie echo ,er was alleen nog geen hartje. Maar dat is ook niet gek zo vroeg.

Over 2 weken weer terug, het blijft heel spannend door de hevige bloedig… de gyn was eerlijk dat het een 50 / 50 kans is…

Nou ik ga mijn favoriete programma kijken, so you think you can dance.

Liefs!

Oh Nietje wat spannend meid! Nog 2 weken in spanning. Ik ga voor je duimen dat je de volgende keer een hartje ziet kloppen! :pray:

Hoe slepen we jou die 2 weken door?

@ Kersje wat jammer :hug:

@ Liesje meid hoe is het met jou? :hug: Al een beetje bekomen van de schrik?

Kersje :hug:

Nietje ik doe een voorzichtig dansje en duim voor je dat alles goed blijft gaan! Schrijf al je zorgen gewoon hier van je af!

Hey meiden,

Dankje jullie wel voor de lieve woorden. Het is zo dubbel… Ik ben zo blij dat het raak is, maar anderzijds hou ik me adstandig ervan… want de kans is groot dat het kindje/vruchtje nooit levensvatbaar wordt…

Ik voel me naar omstandigheden wel erg goed. Wel moe en af en toe misselijk, maar dat valt nog te overzien. Ook wat last van een soort ‘‘ongipijn’’ , maar niet pijnlijk ofzo.

Ik plaats daarom ook nog geen banner , en meld me ook nog niet aan in een ‘‘maandmama’’ topic. Eerst zekerheid en dan pas ‘‘feest’’ vieren.

Tot die tijd blijf ik lekker bij jullie. Ik zal even kijken of ik vanaaf een foto van de echo kan plaatsen in het showtopic.

Dikke kus!

Nietje, nu ben ik het bijna vergeten, maar wilde je een bemoedigend verhaal vertellen!

Vrienden van ons hebben ook veel bloedverlies in het begin gehad, geloof ook tot week 10 ofzo. En hun dochter is gezond en wel op de wereld gekomen en wordt in november 2! Ik duim dus nog steeds voor je.

(En dat is dan iets waar ik midden in de nacht aan denk).

Hoeveel weken zou je zijn? Wij hadden met precies 8 weken een hartje. Maar met 5 weken en 6 dagen (achteraf, wij dachten 6 weken en 1 dag) was er eigenlijk niks te zien.

Ja Nietje alles is mogelijk meid! Er is dus ook een kans dat het goed gaat. Net zoals Tigru zegt, hoor je vaker van bloedingen in het begin. Terwijl er niks aan de hand hoeft te zijn. Had je menstruatiepijn toen je die bloeding had? Zo niet dan is de kans aanwezig dat het geen miskraam was.

Ik heb even teruggelezen en je dacht op zaterdag 14 augustus je eisprong gevoeld te hebben. In dat geval zou je nu 5 weken en 3 dagen zwanger zijn. Dan zou je bij de volgende echo zo’n 7 weken zijn. Dan kan je volgens mij al een hartje zien kloppen hoor. Dus hopelijk geeft die echo voldoende duidelijkheid.

Geeft een zwangerschapstest nu geen betrouwbare uitkomst? Als het een miskraam was, test je negatief toch? Als de zwangerschap in stand is, test je positief.

Sorry misschien vind je me wel lastig, maar ik ben een beetje plaatsvervangend hyper. :oops:

Hey meiden,

Ja klopt, ik ben nu op 5 weken en 6 dagen geschat ( volgens de gyn ), dus op moment van de echo ( afgelopen vrijdag ) was ik 5 weken en 1 dag.

De volgende echo is dan inderdaad op net 7 weken. Ze wilden me ook niet eerder terug laten komen omdat de kans dat er geen hartje te zien was, dan nog kleiner was… wat alleen maar onduidelijkheid met zich meebrengt.

Zwangerschapstest is nog steeds positief. Alleen mocht het wel een miskraam zijn geweest, kan de test nog steeds positief zijn aangezien de hormonen die al in je lichaam zitten.

Ik heb tijdens het eerste bloedverlies geen buikpijn gehad, alleen toen die ene vrijdag/ zaterdag dat we ook naar het Ziekenhuis zijn geweest. Dus ik vond het al een wonder dat er netjes een ‘‘stippie’’ op de echo was waar te nemen…

Verder ben ik heel moe en bij vlagen misselijk. Ik ben gister zelfs van mijn paard afgestapt omdat ik het niet meer trok…

Maarja, we leven gezond verder en vol goede moed stappen we verder :slight_smile: