December 2009 #3

@ Nietjejelief : OMG :shock: ik had precies hetzelfde vanmorgen beetje steken en krampen in de onderbuik geen fijn gevoel …gisteren wel gemeenschap gehad dus hopelijk was t mijn eisprong :pray:

@ Miro : Thanks meid , vier het zaterdag dus dan is alle visite er , heb er zin in !

@ Tigru : Ja kan je maar zien he dat het zomaar ineens raak kan zijn …ben nu 8 maanden bezig dus mag van mij nu wel eens gebeuren… :?

@ liesje en deeske : wat balen dat jullie weer ongi zijn geworden ik weet hoe jullie je voelen vooral als je al zo’n tijdje bezig bent …kop op en hopelijk snel goed nieuws met z’n allen.

Voor de rest niks te vertellen aftellen tot de NOD :pray: :angel:

ps. Iemand nog wat van chocobroodje gehoord ?

@ Deeske wat balen meid! Wel fijn dat de huisarts je klachten wel serieus lijkt te nemen. Hopelijk kom je erachter wat er aan de hand is. Gelukkig heb je ook leuke vooruitzichten!

@ Liesje wat naar dat het onderzoek zo vervelend was. Het idee alleen al van een spuit in een gewricht, doet me al de rillingen over mijn rug lopen! Brrr! Gelukkig heb je het nu gehad. Gefeliciteerd met je vriend! Hebben jullie deze maand ook niet jullie jubileum? Zaterdag beloofd het droog te blijven! Wij hopen het in ieder geval ook, want wij hebben een familie BBQ bij ons in de tuin.

@ Tigru :hug: oh wat vervelend dat je zo’n last hebt van je darmen. Ben je al bij een gastro-enteroloog geweest? Want dit is geen doen, als ik jou zo hoor!

@ Nietje en Kersje mijn eisprong voelde ook als een soort kramp. (darmkramp is het enige wat qua gevoel in de buurt komt) Het hield ongeveer een kwartier aan bij mij, dat gevoel.

@ Kersje als het je eisprong was heb je op het juiste moment geklust! Sleep je man voor de zekerheid vanavond nog maar een keer mee! :wink: :mrgreen:

Nee niks meer van chocobroodje gehoord…

Morgen hebben we de 20 weken echo!

@ Miro …ik hoop t alleen mijn mannetje is vanavond niet thuis maar hoop dat gisteren voldoende was want volgende week moet hij weer op oefening…

Spannend 20 weken echo , leuk hoor ! meisje of jongen ? :stuck_out_tongue:

@kersje1983 wrote:

meisje of jongen ? :stuck_out_tongue:

Als je nog een poll wil starten moet je snel wezen. :mrgreen: Ik hoop jullie morgen de uitslag te kunnen geven.

Overigens kan je op mijn Hyve bij de zwangerschapskalender ook je stem uitbrengen.

Ik zie dat je “groene” dagen ook alweer voorbij zijn. Dus ik ga maar voor je duimen dat je deze maand een positieve test in je handen mag hebben!

Dames, ik ga morgen naar stockholm en overmorgen vliegen we naar kreta, dus ik ben er 2 weken niet.

Als ik terugkom weer een paar zwanger ok? (Net als vorige keer toen ik op vakantie ging :mrgreen: )

hebben idd deze week een soort van jubileum, wonen 1 jaar samen alweer. Time flies.

Veertje fijne vakantie.

fijne avond nog.

@Liesje8680 wrote:

hebben idd deze week een soort van jubileum, wonen 1 jaar samen alweer. Time flies.

De maand augustus was in mijn herinnering blijven hangen. Maar wist even niet of jullie elkaar toen ontmoet hadden of waren gaan samenwonen. :mrgreen:

In oktober wonen wij een jaar samen en zijn we 2 jaar samen. Tijd vliegt inderdaad voorbij!

@ Veertje fijne vakantie meid!!

Oei, wij zijn inmiddels al een jaar getrouwd, wonen alweer 4 jaar samen en in februari zijn we 5 jaar samen. Maar alles is nog leuk.

Doe hier ook even mijn verhaaltje van gisteravond… Ging allemaal niet goed namelijk.

Gister was ik niet lekker, heel de nacht lopen spoken met buikpijn en sinds die avond ook steken links onderin mijn buik. Ik maakte me dus wel wat zorgen, maar niet extreem. Tot ik gister lag te rillen op de bank en mijn man vond dat ik warm was. Temperatuur opgemeten en 38,2. Gelijk de huisartsenpost gebeld, het was 18.15, en mocht mijn urine langs brengen.

Dus daarheen samen en urine ingeleverd. Niks in te zien, geen blaasontsteking. Dus op naar de huisarts. Die heeft gevoeld uitwendig en inwendig en vertrouwde het niet. Dus “mocht” ik door naar het ziekenhuis.

Op naar het andere ziekenhuis (waar wij wonen zit een ziekenhuis, maar geen gynaecologie meer, die zit in een stad dichtbij).

Daar aangekomen naar de Triage. In de wachtkamer. Kwam nog een echtpaar met een kind binnen en ik mocht naar een aparte kamer waar ik ook kon liggen. Hele lieve verpleegster, ik in paniek en toen bloed nemen.

Weeral wachten…

En op naar de dokter. Dus gelijk een inwendige echo gehad, incluis al het onderzoek wat daarna volgde.

Op de echo was duidelijk het vruchtwater te zien, maar het vruchtje niet duidelijk. Maar dat kon goed, dan was ik alleen niet zover als ik had berekend (wat niet gek is, want mijn cyclus was onregelmatig).

Weeral wachten… ditmaal op de bloed uitslag.

De dokter kwam terug binnen en mijn HCG bleek enorm hoog. Wat kon duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dat was niet, hij had immers de eileiders bekeken en die waren leeg en er zat “duidelijk” een vruchtje (eerder iets) in mijn baarmoeder. Een tweeling waarvan 1 in de baarmoeder en 1 erbuiten was dus ook uitgesloten.

Ze moesten alleen nog wachten op mijn uitslag over mijn ontstekings “dinges”.

De dokter kwam dus terug en die waren heel laag, dus geen ontstekingen.

Wat nu? Ik heb lekker in mijn eigen bed geslapen. Ik heb een goedje wat ontzettend smerig is wat mijn darmen op gang moet brengen. Ik moet over 2 weken terug komen voor een nieuwe echo, behalve als de koorts niet zakt en de pijn niet weggaat, dan moet ik gelijk bellen.

Om 23.00 waren we uiteindelijk thuis, een hele heftige avond voor ons dus. Maar tot nu toe is alles goed. Gelukkig!

Wij wonen komende maandag alweer 8 jaar samen en in november zijn we 9 jaar bij elkaar, wat een tijd he. Heerlijk! :inlove:

@ Tigru: wat een avond moet dat geweest zijn zeg, ik hoop maar dat er niks ernstigs uitkomt?! Knuff voor jou!

Ik ben dus gisteren weer naar de huisarts geweest en waar ik me maandag nog redelijk gesteund voelde door haar voelde ik me gisteren echt in de steek gelaten. Met de helft van de klachten die ik aandraag doet ze niks, reageert ze niet op, en ze snapt schijnbaar ook niet dat ik me zorgen maak. Ik kan niet niks hebben als ik me zo voel… :cry: Ben vanuit de huisarts doorgegaan naar de opticien om op eigen initiatief mijn ogen op te laten meten en ja hoor, toch wel echt een bril nodig. Dat zou misschien al de hoofdpijn, duizeligheid en daardoor misselijkheid kunnen verklaren. Blijf ik nog met de andere klachten zitten: niet leuk! Volgende week donderdag kan ik de bril ophalen, ben benieuwd.

Fijn weekend alvast allemaal! :-*

Wat zijn jullie al lang samen met jullie partner, wij zijn nog maar 14 maanden samen

Wat een narigheid allemaal. Hoop dat jullie snel weer opknappen.

Ik zit even met iets, mijn huisarts weet dat wij bezig zijn zwanger te raken, enige tijd geleden vertelde zij mij dat het mogelijk was om al een afspraak te maken met een gynaecoloog, nu vind ik dat nog te vroeg omdat we nog maar (al) 8 maanden bezig zijn, mijn vriend dringt continu aan om die afspraak te maken. Wat vinden jullie? Afspraak maken of nog even wachten.

fijne dag

Hi allemaal!

Goh kersje, wat toevallig :lol: Ik dacht mijn eisprong afgelopen zaterdag gevoeld te hebben…

En we hebben gemeenschap gehad dit weekend… dusse… eh, gewoon maar even afwachten…

Miro: en en en en en??? :silenced: :lol: :lol:

Veertje: Fijne weekjes toegewenst! Ik zal het proberen

Tirgu: wat een enge avond zeg… Brrr… Ik :pray: voor je dat je jezelf snel beter zal gaan voelen en op een positieve uitkomst bij de echo :-*

Ik ben alweer sinds 2007 samen met mijn partner… :roll:

Hier verder alles wel oke, ben erg moe, kan echt 's ochtends amper mijn bedje uitkomen… Maar ik ben wel weer training aan het opbouwen met mijn paardje, :inlove: dus de energie zal vanzelf wel weer komen :slight_smile:

Alles was goed bij de 20 weken echo!

Wij verwachten een dochter! :inlove:

Mijn intuïtie had het alweer goed. Creepy!

Zoals verwacht was ons dametje druk in de weer.

Ze was flink aan het spartelen! Wilde niet echt stil liggen.

Echoscopiste was verbaasd dat ik het al voelde, omdat de placenta aan de voorkant ligt. Maar na het zien van onze meid, leek ze het ook wel te begrijpen :wink: Volgens haar berekening zou ik 3 dagen verder zijn. Echt alles wat ze kunnen controleren, was goed. :wink: Het kindje ligt momenteel in stuit. Maar dat is nu nog niet erg.

Foto’s probeer ik vanavond nog in het SF te zetten. Er zit een foto met bewijs van het geslacht bij!

@ Tigru meid wat een spanning! Het is natuurlijk wel gunstig dat ze vruchtwater in je baarmoeder zagen en dat het HCG zo hoog is. Dat zou juist moeten aangeven dat je zwangerschap in stand is. Wat wel mogelijk is, is dat je een tweeling verwacht (gewoon in je baarmoeder dan he)

En de lichaamstemperatuur van een zwangere vrouw is meestal 0.5-1 graad hoger dan normaal. (heeft de gyn dat niet gezegd?)Dus het is dan niet raar dat er geen ontsteking kon worden aangetoond in het bloed.

Dus misschien is het toch weer die combinatie van je prikkelbare darm en je zwangerschap. (ik had in het begin vaak een soort van menstruatiepijn) Wel fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden en over 2 weken al terug mag voor een echo!

@ Deeske wat jammer dat de huisarts nu niet echt doorpakte. Wat voor klachten heb je precies? Ik heb een medische opleiding, dus misschien heb ik een idee.

@ Liesje moeilijke vraag. Want ik zit niet in jouw positie.

Ik had vanaf augustus 2009 mijn cyclus bijgehouden. Als ik nu nog niet zwanger was geweest, was ik er mee naar de huisarts gedaan. Maar dan had ik gelogen dat we al een jaar bezig waren. :wink:

Heb je al eens temperatuurlijsten bijgehouden en daarbij genoteerd op welke dagen jullie hebben geklust? Dat is namelijk het eerste wat een arts van je gaat vragen. (dan ben je dat maar mooi voor)

Dus ja, als ik heel eerlijk ben: als ik in jouw situatie zat was ik naar een arts gegaan. Eigenlijk heeft jouw huisarts al toegezegd dat je naar de gyn mag. Dus die hindernis hoef je niet meer te nemen.

Maar je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt! Als jij er niet aan toe bent, er niet 100% achterstaat, moet je het (nog) niet doen.

@ Nietje voor jou dus ook nog een spannende ronde deze ronde!

@ miro: een meisje, wat leuk! :inlove:

Hier is het rijtje klachten:

vlagen van misselijkheid

hoofdpijn/druk aan de achterkant in hoofd

last/druk op middenref, soms rechterborst

last van ogen (druk/oogpijn?)

niet volledig in kunnen ademen

af en toe hartkloppingen

slechte concentratie

vermoeidheid

Nou, ik ben benieuwd waar jij op uitkomt want ik weet het echt niet…

Miro wat tof een meid! (Denk dat het bij ons ook een meid wordt, nog 14 weken wachten :P)

En Deeske… :hug: Ik herken veel klachten… Maar bij mij is het met name stress, idd ogen, migraine, een deel door psychische klachten…

Bedankt! Ik vind het superleuk dat we een meisje krijgen! Ik had de hele tijd al zo’n voorgevoel. Wel prettig dat het bevestigd wordt. Een jongetje had me ook superleuk geleken. Hopelijk krijgen we in de toekomst ooit een zoontje. Ben gewoon zo benieuwd hoe het zou zijn om kindjes te hebben van beide geslachten.

@ Deeske het zijn hele vage klachten die bij heel veel aandoeningen passen. Maar ik vind de meeste van jouw klachten wel passen bij hyperventilatie.

http://www.allesoverhyperventilatie.nl/symptomen

Is dit herkenbaar voor jou?

Vorig jaar had ik zelf last van paniekaanvallen. Dat lijkt er ook op.

Het was net of mijn keel werd dichtgeknepen en ik geen lucht meer kreeg. Dat was stress gerelateerd bij mij.

@ Tigru ik ben benieuwd of jouw voorgevoel ook gelijk krijgt!

Ik heb inderdaad ook hyperventilatie!

Ben ook benieuwd Miro, maar weet nog niet of ik het hier op het forum laat weten… Ff met manlief overleggen… We willen het overigens wel weten :smiley:

Nice, weer een meid. Mocht het bij ons ooit zover zijn :pray: willen wij ook dolgraag weten wat het wordt.

Meiden die zwanger zijn van harte gefeliciteerd!!!

Ik schaam me diep omdat ik hier nooit meer wat van me laat horen. Ben gewoon zo druk geweest dat het er bij in schiet :oops:

Hopelijk gaat alles goed met jullie! en de zwangerschappen voorspoedig verlopen!

@ Lautje wat leuk dat je nog even komt buurten! :inlove:

Je zult wrs. de eerste decemberstopper zijn die gaat bevallen!

Gaat alles goed? Succes met de laatste loodjes!

(hoor jij nog wel eens wat van Rowena bij de septembermama’s?)

@ Tigru ik hoop dat je het tegen die tijd wilt/ mag delen met ons. Ik ben veel te nieuwsgierig!

Oja foto’s in het SF! :inlove: